abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119542937
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:41 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Nee slimmerik. Blanken krijgen make up op, zodat ze eruit kunnen zien als negerslaven. Wat begrijp je niet. Zaagsel in je hoofd? :|W
Jij denkt dat negerslaven allemaal felrode lippen en krulletjes hadden? En van die kekke pakjes?

En aub niet zo op de man spelen anders kan ik je beter negeren :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:44:18 #152
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119542944
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:37 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Waarom ga je dan in godsnaam in een land wonen waar dit een nationaal feest is? Dan ben je toch gewoon achterlijk?

De mensen die erover zeiken zijn de enige die er iets racistisch inzien..

Dit gezeik begint mij een afkeer te geven naar een bepaalde groep mensen waar ik normaal gesproken heel positief tegenover sta.
En welke groep is dat? Mensen met een mening? :P

quote:
Je realiseerd dat je de Nederlander onbewust (of bewust) voor racisten uitmaakt he? En dit land past zich superveel aan culturen van andere landen. Ook al is dit voor onze culteer vreemd of raar. Helaas krijgen wij dit respect niet terug..
Ik maak de Nederlander niet uit voor racist. De meeste Nederlanders zien Zwarte Piet immers niet als racistisch (al dan niet omdat ze echt geloven dat dat kleurtje uit de schoorsteen komt). Maar als je even de nostalgische, door mooie kinderherinneringen gekleurde bril afzet, blijft er iets over wat er eigenlijk wel behoorlijk racistisch uitziet. Nogmaals: de oorsprong (Odins raven en/of geknechte duivel) is NIET racistisch. Blanken in blackface (compleet met kroezende pruik en overdreven lippen) die een domme knecht spelen, ja, sorry, dat is best wel een beetje racistisch.
...as always
pi_119542967
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oprechte vraag: waarom blijf je wonen in een land waar men het racisme viert en een zeer groot deel van de bevolking aan meedoet?

Als ik Saoedi-Arabie zou wonen zou ik ook weg willen omdat vrouwenrechten daar zo worden geschonden enzo.
Je hebt mijn quote ook niet onthouden over dat als ik genoeg budget heb zeker ga emigreren naar ergens warm met mooie en lichte gebouwen. De bevolking kan er niets aan doen, die zijn voor een groot deel ontwetend.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:44:59 #154
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119542968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Okee graag wil ik een verklaring + voorbeelden wanneer een Nederlander zeurt over gediscrimineerd worden..
Openingspost van dit topic.
...as always
pi_119542973
Luister, als de mensen die het vieren het niet als racistisch ervaren.

Waarom doe jullie dan zo kankermoeilijk? Laat ons de Nederlandse tradities gewoon houden!

GVD! :r
pi_119542993
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Okee graag wil ik een verklaring + voorbeelden wanneer een Nederlander zeurt over gediscrimineerd worden..
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar.
pi_119542997
quote:

[..]

Jij denkt dat negerslaven allemaal felrode lippen en krulletjes hadden? En van die kekke pakjes?

En aub niet zo op de man spelen anders kan ik je beter negeren :)
Dat is wel het beeld dat weergeven werd. Zoals de oude Sjimmie en die Sinterklaas foto die ik liet zien.
pi_119543011
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:44 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Je hebt mijn quote ook niet onthouden over dat ik genoeg budget heb zeker ga emigreren naar ergens warm met mooie en lichte gebouwen. De bevolking kan er niets aan doen, die zijn voor een groot deel ontwetend.
Lees wie ik quote :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119543046
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:44 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Je hebt mijn quote ook niet onthouden over dat ik genoeg budget heb zeker ga emigreren naar ergens warm met mooie en lichte gebouwen. De bevolking kan er niets aan doen, die zijn voor een groot deel ontwetend.
Of de mensen die klagen dat kan ook..

Zoals ik al zei, als je dit feest als racistisch ervaart. WTF doe je dan in dit land?
Dat is problemen opzoeken nietwaar? Dus of accepteer het of flikker gewoon op.
pi_119543057
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:46 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat is wel het beeld dat weergeven werd. Zoals de oude Sjimmie en die Sinterklaas foto die ik liet zien.
En dat plaatje dat ik liet zien dan? Of ben je dat al 'vergeten'? Wel fijn dat je gaat emigreren, hoop dat je snel de loterij wint ofzo!
pi_119543086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:38 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik respecteer zaken als hoofddoekjes, maar niet dat vrouwen geen toegang hebben tot onderwijs. Ik respecteer mensen die willen bidden of vegetariër zijn, maar geen slavernij of kindhuwelijken. Laten we zeggen dat mijn respect voor mensenrechten groter is dan het respect voor allerhande uitwassen van culturen. Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.
Onacceptabel nog wel.
Het is een feest voor crying out loud. Hoort bij de Nederlandse cultuur. Eén keer per jaar verklede mensen. Dat jij er iets racistisch in ziet ligt toch echt aan jou.
Kinderen vinden Sinterklaas en Zwarte Piet geweldig en het gaat toch om de kinderen? Of gaat het om een stel zeurpieten die er persé iets racistisch in willen zien?
pi_119543147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Onacceptabel nog wel.
Het is een feest voor crying out loud. Hoort bij de Nederlandse cultuur. Eén keer per jaar verklede mensen. Dat jij er iets racistisch in ziet ligt toch echt aan jou.
Kinderen vinden Sinterklaas en Zwarte Piet geweldig en het gaat toch om de kinderen? Of gaat het om een stel zeurpieten die er persé iets racistisch in willen zien?
Weet je hoe gaaf het is om je een slachtoffer te kunnen voelen? En weet je hoe gaaf het is om aan dit vrolijke feest voor jong en oud mee te kunnen doen als zijnde Zeur Piet? :D
pi_119543153
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En dat plaatje dat ik liet zien dan? Of ben je dat al 'vergeten'? Wel fijn dat je gaat emigreren, hoop dat je snel de loterij wint ofzo!
Daar gaat het niet om. Het beeld van Sjimmie komt overeen met de oude karikatuur van negers die nu niet meer zo vaak tegen komt, behalve als zwarte Piet natuurlijk. Daar ontkom je met jouw plaatje niet aan.

Ja sorry man, verkeerd gelezen je reageerde niet op mij in die ene quote.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:50:55 #164
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119543172
quote:

[..]

Oprechte vraag: waarom blijf je wonen in een land waar men het racisme viert en een zeer groot deel van de bevolking aan meedoet?

Als ik Saoedi-Arabie zou wonen zou ik ook weg willen omdat vrouwenrechten daar zo worden geschonden enzo.
Ik zou ook beslist niet in Saoedi-Arabië willen wonen. :) Maar dat betekent toch niet dat je je mening niet mag geven? Stel dat ik naar Spanje verhuis, dan mag ik stierenvechten ook dierenmishandeling vinden (sterker nog, dan mag ik nu ook :P). Hoeveel generaties moet iemand in een land wonen voordat hij volgens jou z'n mening mag geven?
...as always
pi_119543215
Het is heel simpel.

- Met het sinterklaasfeest wil NIEMAND die dit viert welk ras dan ook discrimineren. Maar een leuk feest voor de kinderen hebben.

- De mensen die klagen dat het racistisch is. Die zeggen dus
1. Dat ons feest racistisch is, wat voor ons een volksfeest is.
2. Wij dus racistisch zijn en we het dus maar aan moeten passen.

Die groep mensen zijn dus de enigen die zich zonder dat het nodig is in een slachtofferrol stoppen.

Dit feest was er voordat jullie voorouders hierheen kwamen, dus blijf gewoon met je klauwen van mijn cultuur af. Ik respecteer andermans cultuur ook! We hebben verdomme Moskee's Surinaamse winkels e.d. hier

Wat wil je GVD nog meer?

Wees eens een keer dankbaar in plaats van alles zwart-wit te zien!

Fucking hypocriet zijn die zeikerts, ik ken me hier echt om opwinden.. :(
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:53:00 #166
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119543263
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:38 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik respecteer zaken als hoofddoekjes, maar niet dat vrouwen geen toegang hebben tot onderwijs. Ik respecteer mensen die willen bidden of vegetariër zijn, maar geen slavernij of kindhuwelijken. Laten we zeggen dat mijn respect voor mensenrechten groter is dan het respect voor allerhande uitwassen van culturen. Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.
Volgens mij ben je nog een beetje wereldvreemd ofzo.... Respect is iets wat voor mij wat telt.. helemaal in een voor mij vreemde omgeving of land... WAT ik ervan vind hoe een ander iets ziet, is voor mij in sommige gevallen onacceptabel, dat betekent nog niet dat ik ze ga vertellen dat ze het op MIJN manier moeten doen, omdat dat in MIJN ogen beter zou zijn.... Ik respecteer hun levenswijze omdat ze mij ook respecteren (en al dan niet onacceptabel vinden) in mijn levenswijze..
Dus kunnen we rustig en in vrede naast elkaar leven..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_119543286
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:53 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nog een beetje wereldvreemd ofzo.... Respect is iets wat voor mij wat telt.. helemaal in een voor mij vreemde omgeving of land... WAT ik ervan vind hoe een ander iets ziet, is voor mij in sommige gevallen onacceptabel, dat betekent nog niet dat ik ze ga vertellen dat ze het op MIJN manier moeten doen, omdat dat in MIJN ogen beter zou zijn.... Ik respecteer hun levenswijze omdat ze mij ook respecteren (en al dan niet onacceptabel vinden) in mijn levenswijze..
Zo makkelijk kan het zijn.
pi_119543312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik zou ook beslist niet in Saoedi-Arabië willen wonen. :) Maar dat betekent toch niet dat je je mening niet mag geven? Stel dat ik naar Spanje verhuis, dan mag ik stierenvechten ook dierenmishandeling vinden (sterker nog, dan mag ik nu ook :P). Hoeveel generaties moet iemand in een land wonen voordat hij volgens jou z'n mening mag geven?
Er is een verschil tussen een mening hebben en een kinderfeest verstoren/willen aanpassen. Staken op een kinderfeest? ECHT?

Dan ben je echt een pauper. Ik ben echt blij dat ik daar niet was, anders zat ik nu waarschijnlijk vast..
pi_119543341
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Het gaat er me niet eens om dat je een buitenlandse bent, sterker nog, dat had ik niet eens in de gaten dus jouw laatste vraag slaat even nergens op. Waar het mij om gaat is dat je in een land woont waar men 'onacceptabele' Zwarte Pieten heeft. Je weet dat je dit niet kan veranderen en ermee moet leven. Wat veel makkelijker is om te verhuizen naar een land waar je dit soort dingen niet hebt, waar je geen racisme zult vinden in de volks en kinderfeesten. Dan zal jij je niet meer hoeven te ergeren aan het racisme hier en kan je daar genieten van een leven met een stuk minder ergernis.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:50 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het beeld van Sjimmie komt overeen met de oude karikatuur van negers die nu niet meer zo vaak tegen komt, behalve als zwarte Piet natuurlijk. Daar ontkom je met jouw plaatje niet aan.
Mooie karikatuur wel.
pi_119543378
Ik denk dat we volgend jaar maar moeten gaan oppassen met de intocht van Sinterklaas, misschien wordt er wel een aanslag gepleegd.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:56:35 #171
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119543397
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Onacceptabel nog wel.
Ik heb me jarenlang verzet tegen de gedachte dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. Als kind geloofde ik dat de kleur uit de schoorsteen kwam en ik heb daar nooit over getwijfeld en ze nooit verward met de Surinamers uit mijn buurt. Maar als je die Nederlandse kinderbril afzet, krijg je er een ander beeld bij, en dan snap ik hoe (sommige) allochtonen ertegen aan kijken en zich erbij voelen. En ik kan ze hierin geen ongelijk geven. De combinatie van alle 'negroïde kenmerken' + de rol van domme knecht kun je in mijn ogen als racistisch aanmerken.

Het kan de kinderen natuurlijk geen drol schelen of Zwarte Piet er precies zo uit ziet of niet. Kijk maar naar de VS, waar Sinterklaas (met Pieten) in de loop der tijd in Santa Claus (met elven) is veranderd. Daar zitten kinderen ook niet mee. Niet dat ik Santa Claus wil! Sinterklaas is tof, en Zwarte Piet in mijn beleving ook. :) Maar ik kan wel het racistische zien, en ik ben tegen racisme. Tja, sorry.
...as always
pi_119543436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:52 schreef Redbullkid het volgende:
Het is heel simpel.

- Met het sinterklaasfeest wil NIEMAND die dit viert welk ras dan ook discrimineren. Maar een leuk feest voor de kinderen hebben.

- De mensen die klagen dat het racistisch is. Die zeggen dus
1. Dat ons feest racistisch is, wat voor ons een volksfeest is.
2. Wij dus racistisch zijn en we het dus maar aan moeten passen.

Die groep mensen zijn dus de enigen die zich zonder dat het nodig is in een slachtofferrol stoppen.

Dit feest was er voordat jullie voorouders hierheen kwamen, dus blijf gewoon met je klauwen van mijn cultuur af. Ik respecteer andermans cultuur ook! We hebben verdomme Moskee's Surinaamse winkels e.d. hier

Wat wil je GVD nog meer?

Wees eens een keer dankbaar in plaats van alles zwart-wit te zien!

Fucking hypocriet zijn die zeikerts, ik ken me hier echt om opwinden.. :(
Je zegt dat dit land van jouw is of van alle blanken uit dit land. Wat aardig dat ze een winkeltje mogen open. Als ze hun klep maar houden over racisme. :')
pi_119543467
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:56 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik heb me jarenlang verzet tegen de gedachte dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. Als kind geloofde ik dat de kleur uit de schoorsteen kwam en ik heb daar nooit over getwijfeld en ze nooit verward met de Surinamers uit mijn buurt. Maar als je die Nederlandse kinderbril afzet, krijg je er een ander beeld bij, en dan snap ik hoe (sommige) allochtonen ertegen aan kijken en zich erbij voelen. En ik kan ze hierin geen ongelijk geven. De combinatie van alle 'negroïde kenmerken' + de rol van domme knecht kun je in mijn ogen als racistisch aanmerken.
Domme knecht? Al jaren, jaren, jaren komen er programma's op de tv waar te zien is dat de Sint in de shit zit en de Pieten met allerlei slimme plannen de problemen oplossen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:58:31 #174
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119543473
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:54 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een mening hebben en een kinderfeest verstoren/willen aanpassen. Staken op een kinderfeest? ECHT?

Dan ben je echt een pauper. Ik ben echt blij dat ik daar niet was, anders zat ik nu waarschijnlijk vast..
Staken, verstoren, wat lul je nou?
...as always
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:58:33 #175
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119543478
quote:

[..]

Het kan de kinderen natuurlijk geen drol schelen of Zwarte Piet er precies zo uit ziet of niet. Kijk maar naar de VS, waar Sinterklaas (met Pieten) in de loop der tijd in Santa Claus (met elven) is veranderd. Daar zitten kinderen ook niet mee. Niet dat ik Santa Claus wil! Sinterklaas is tof, en Zwarte Piet in mijn beleving ook. :) Maar ik kan wel het racistische zien, en ik ben tegen racisme. Tja, sorry.
Op het moment dat het jou uitkomt..... ja...
Is dat niet precies racistisch..?
:?
pi_119543497
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:53 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Kijk, zo kan het ook, mooi gezegd, uiteindelijk gaat het om respect ^O^
pi_119543510
quote:

[..]

En dát zou je dus niet moeten doen. Het IS een kinderfeest namelijk.
Geen zeurpietenfeest.
Get over it en gun kinderen hun leuke feest. Met Zwarte Piet en Sinterklaas met een mijter met kruis.
pi_119543513
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik denk dat we volgend jaar maar moeten gaan oppassen met de intocht van Sinterklaas, misschien wordt er wel een aanslag gepleegd.
Dus omdat mensen vinden dat het racisme is gaat er nu een aanslag gepleegd worden :?
Je weet maar nooit met die negers :')
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:02:49 #179
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119543622
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:58 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Op het moment dat het jou uitkomt..... ja...
Is dat niet precies racistisch..?
Het komt mij helemaal niet uit! Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Ik vind Zwarte Piet leuk. Ik haalde als kind vol trots mijn Zwarte Pietendiploma. Voor mezelf zou ik het leuk vinden als deze traditie precies zo blijft als die nu was.

Maar als het mensen kwetst (en ik vind dat daar in dit geval wel reden voor is), vind ik eigenlijk dat het moet veranderen. Het liefst zo min mogelijk, want zelf vind ik het dus leuk zoals het is.
...as always
pi_119543707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:02 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Het komt mij helemaal niet uit! Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Ik vind Zwarte Piet leuk. Ik haalde als kind vol trots mijn Zwarte Pietendiploma. Voor mezelf zou ik het leuk vinden als deze traditie precies zo blijft als die nu was.

Maar als het mensen kwetst (en ik vind dat daar in dit geval wel reden voor is), vind ik eigenlijk dat het moet veranderen. Het liefst zo min mogelijk, want zelf vind ik het dus leuk zoals het is.
Alles op deze wereld kwetst een ander. Het eten van rundvlees kwets een Hindoe, het eten tijdens de ramadan kwetst een moslim, het verkleden als zwarte piet kwetst een neger. En dan bedoel ik niet alle Hindoes, moslims en negers maar er zal er vast wel eentje zijn die zicht gekwetst voelt. Boehoe, wat erg :{
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:05:20 #181
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119543712
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dát zou je dus niet moeten doen. Het IS een kinderfeest namelijk.
Geen zeurpietenfeest.
Get over it en gun kinderen hun leuke feest. Met Zwarte Piet en Sinterklaas met een mijter met kruis.
Zijn Nederlandse kinderen heilig ofzo? Ik gun ze zeker hun (ons!) leuke feest, maar het zijn de volwassenen die hechten aan DEZE EXACTE VORM van Zwarte Piet.
...as always
pi_119543765
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:05 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Zijn Nederlandse kinderen heilig ofzo? Ik gun ze zeker hun (ons!) leuke feest, maar het zijn de volwassenen die hechten aan DEZE EXACTE VORM van Zwarte Piet.
Dat noemen ze nou traditie.
pi_119543790
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:05 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Kinderen ook.
quote:
De gekleurde 'zwarte Pieten' waarmee de publieke omroep (NPS) middels het dagelijkse Sinterklaasjournaal de kinderen in Nederland confronteert, leidt tot grote verwarring bij kinderen en tot ergernis bij veel ouders. Dat schrijft De Telegraaf vandaag.

Sinterklaas heeft dit jaar naast de traditionele zwarte Pieten ook gele, rode, groene, witte en blauwe knechten. Dat komt omdat de Pakjesboot 'door de regenboog is gevaren'. Veel kijkers vinden dat de publieke omroep zo een jarenlange Nederlandse traditie vakkundig om zeep helpt.

Ook zouden de schrijvers van het Sinterklaasjournaal zorgvuldig het woord 'zwarte' voor Piet vermijden. De helpers van de sint gaat op televisie door het leven als 'Piet', 'Pieten' of 'Pietjes'.

Geen politiek correct statement
De eindredacteur van het Sinterklaasjournaal, Ajé Boschhuizen, zegt dat de omroep niet door belangenorganisaties onder druk is gezet om de knecht van Sinterklaas alle kleuren van de regenboog te geven. ''Absolute onzin. Het is ook niet een politiek correct statement. De Pakjesboot is gewoon door een regenboog gevaren.''

Of de gekleurde Pieten voortaan jaarlijks komen, weet Boschhuizen niet. ''Een Piet is gewoon de vrolijke helper van Sinterklaas. Zijn kleur is niet belangrijk.''
pi_119543802
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:59 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dus omdat mensen vinden dat het racisme is gaat er nu een aanslag gepleegd worden :?
Je weet maar nooit met die negers :')
Ik wil hiermee alleen maar aangeven hoe verneukt de samenleving op dit moment is en dat een aanslag meestal het gevolg is van onmacht, het leven draait om respect, tolerantie, normen en waarden en vrijheid van meningsuiting hier in Nederland, als wij ons met ze allen daaraan kunnen houden is het mogelijk om met verschillende culturen samen te leven.
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:09:43 #185
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119543851
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:02 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Al je je eigen posts even terug leest zie je dat je landen waar bepaalde zaken aan de orde van de dag zijn, onacceptabel vind, afkeurt, en niet respecteert....
Nu begin je weer over het sinterklaasfeest wat niet zou kloppen in jou ogen....

Dus alle mensen die dat WEL acceptabel (en doodnormaal) vinden discrimineer je dus op dat moment... (als het jou uitkomt)
pi_119543852
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:08 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik wil hiermee alleen maar aangeven hoe verneukt de samenleving op dit moment is en dat een aanslag meestal het gevolg is van onmacht, het leven draait om respect, tolerantie, normen en waarden en vrijheid van meningsuiting hier in Nederland, als wij ons met ze allen daaraan kunnen houden is het mogelijk om met verschillende culturen samen te leven.
Dus nu moeten we oppassen dat negers uit onmacht een aanslag gaan plegen op Sinterklaas? :')
Ze hebben geen respect voor Sinterklaas dat is het probleem? :|W
pi_119543894
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:09 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dus nu moeten we oppassen dat negers uit onmacht een aanslag gaan plegen op Sinterklaas? :')
Ze hebben geen respect voor Sinterklaas dat is het probleem? :|W
:N

Nou en wij wel, dus...
pi_119543977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

:N

Nou en wij wel.
Wat een bullshit zeg. Mijn broer laat zijn kind gewoon vieren en slikt zijn eigen mening ervoor door, zei ik eerder ook. En jij komt zeggen dat zulke mensen geen respect hebben voor Sinterklaas? Je spoort echt niet helemaal. :N
pi_119544011
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:13 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat een bullshit zeg. Mijn broer laat zijn kind gewoon vieren en slikt zijn eigen mening ervoor door, zei ik eerder ook. En jij komt zeggen dat zulke mensen geen respect hebben voor Sinterklaas? Je spoort echt niet helemaal. :N
Ik zeg toch niet iedereen!

Komt ie nog een keer:

quote:
Zo kan het ook.

[ Bericht 15% gewijzigd door WhateverWhatever op 23-11-2012 17:21:41 ]
pi_119544014
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:13 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hij heeft respect voor z'n kind(en), niet voor sinterklaas. Maar dat maakt niet uit, dat is ook nergens voor nodig.
pi_119544128
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:14 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet iedereen!
Nog een keer:

[..]

Zo kan het ook.
Nee jij zegt mensen die Sinterklaas racistische ondertonen vinden hebben en racisme vinden toch? Mijn broer vind dat. Zijn gedrag verandert zijn mening daarin toch niet.
pi_119544164
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:17 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Nee jij zegt mensen die Sinterklaas racistische ondertonen vinden hebben en racisme vinden toch? Mijn broer vind dat. Zijn gedrag verandert zijn mening daarin toch niet.
pi_119544189
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:18 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik was aan het lezen en snapte het ook niet. _O-
pi_119544300
Dat hij vind dat Sinterklaas racistische ondertonen heeft, wil niet zeggen dat hij een aanslag gaat plegen of iets in die richting.
Hij heeft geen respect voor het feest. En Whatever vind dat mensen het feest moeten respecteren toch?
pi_119544571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:21 schreef anonymoussie het volgende:
Dat hij vind dat Sinterklaas racistische ondertonen heeft, wil niet zeggen dat hij een aanslag gaat plegen of iets in die richting.
Hij heeft geen respect voor het feest. En Whatever vind dat mensen het feest moeten respecteren toch?
Nee, natuurlijk niet, dat was meer een sadistische garpje van mij.
Tuurlijk moet je dat respecteren, het is namelijk een oud Hollands kinderfeest, dat je het niet kan accepteren is een ander verhaal en die mening mag je ook geven dat heet namelijk vrijheid van meningsuiting, maar kom dan niet met dat het feest afgeschaft moet worden omdat...
pi_119544609
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:29 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, dat was meer een sadistische garpje van mij.
Tuurlijk moet je dat respecteren, het is namelijk een oud Hollands kinderfeest, dat je het niet kan accepteren is een ander verhaal en die mening mag je ook geven dat heet namelijk vrijheid van meningsuiting, maar kom dan niet met dat het feest afgeschaft moet worden omdat...
Want als iemand vindt dat het feest afgeschaft zou moeten worden is het opeens geen mening meer? Of dan gaat hij misschien wel een aanslag plegen. :')
pi_119544638
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:30 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Want als iemand vindt dat het feest afgeschaft zou moeten worden is het opeens geen mening meer? Of dan gaat hij misschien wel een aanslag plegen. :')
Ja tuurlijk is dat een mening, maar dat mag je niet verwachten als dit kinderfeest al sinds de 15e eeuw al hier gevierd wordt
pi_119544694
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja tuurlijk is dat een mening, maar dat mag je niet verwachten als dit kinderfeest al sinds de 15e eeuw al hier gevierd wordt
Verwachtingen hebben is iets anders dan je mening uiten eroveren. Jij mag dat vinden. Maar ik vind niet dat je mag bepalen wat een ander verwacht. Net zo als hoe jij niet wilt dat een ander dat voor jou bepaalt.
pi_119544749
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:33 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Verwachtingen hebben is iets anders dan je mening uiten eroveren. Jij mag dat vinden. Maar ik vind niet dat je mag bepalen wat een ander verwacht. Net zo als hoe jij niet wilt dat een ander dat voor jou bepaalt.
Rescpecteer een cultuur, dat doe ik ook, ook al ben ik het met sommige dingen niet eens.
pi_119544869
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:35 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Rescpecteer een cultuur, dat doe ik ook, ook al ben ik het met sommige dingen niet eens.
Oh dus als het traditie is mag het racistisch zijn. En moet iedereen het respecteren. Net zo als jullie negers respecteren met dat feesje. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')