abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119537946
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Godverdomme een vent die zich zo goed kan vermommen moet wel een zeer goede Heiligman zijn _O_
:')
Het blijft een feit.
Dat er verschillende vormen zijn die invulling aan het feest geven maakt het niet minder waar.
Santa Claus = Sinterklaas
St. Nicolas = Sint Nicholaas
pi_119538057
Kerstman geeft invulling aan kerst, en sinterklaas aan sinterklaas. Knap dat je dat niet snapt. Anyway ik ga maar eens wat nuttigs doen :+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119538227
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:26 schreef bijdehand het volgende:
Kerstman geeft invulling aan kerst, en sinterklaas aan sinterklaas.
Heeft niets met invulling te maken maar met feiten.

quote:
Knap dat je dat niet snapt.
Slimmerik. :')

quote:
Anyway ik ga maar eens wat nuttigs doen
Goed zo!
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:53:01 #129
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119538993
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:45 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Haha, wedden dat er enorm veel gezeik van zou komen? Net als met die gekleurde Pieten van een paar jaar geleden. De Zwarte Piet-verdedigers zijn mondiger dan de groep die het racistisch vindt. Beetje als die zogenaamde 'War on Christmas'.

Ik zeg trouwens helemaal niet dat mensen mij moeten volgen, ik geef alleen mijn mening en doe een voorstel dat hopelijk voor beide kampen acceptabel is. Verwachten dat iemand daarnaar luistert zou naïef zijn. :')

Het komt erop neer dat ik het vervelend vindt als mensen zich beledigd voelen en in dit geval van mening ben dat ze daar goede redenen voor hebben, dus dat het terecht zou zijn om er iets aan te doen. Als je het op het eerste punt denkt "mensen moeten er maar tegen kunnen" en op het tweede punt "Zwarte piet is een raaf van Odin, dus geen reden om je beledigd te voelen", ja, dan kom je tot een andere conclusie.
Ik heb het nooit gehad over wat het sint of piet zou zijn geweest.... het is gewoon een feest, en wie er wel of niet aan meedoet maakt me echt niet uit...
Maar ik ga toch ook niet zeuren, bijv als mensen op zondag in een kerk samen komen..?
Of tijdens carnaval..?
Je doet mee of niet... en het gezeik van mensen die de dingen naar hun hand willen zetten omdat ze dat beter uitkomt komt me de strot uit...

Ik noemde al eerder een voorbeeld van een hoofddoekje wat wel mocht in de klas... en mijn pet niet.... (wat is er mis met mijn pet..??)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_119539235
Kwam deze tegen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:32:00 #131
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119540435
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:53 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik heb het nooit gehad over wat het sint of piet zou zijn geweest.... het is gewoon een feest, en wie er wel of niet aan meedoet maakt me echt niet uit...
Maar ik ga toch ook niet zeuren, bijv als mensen op zondag in een kerk samen komen..?
Of tijdens carnaval..?
Je doet mee of niet... en het gezeik van mensen die de dingen naar hun hand willen zetten omdat ze dat beter uitkomt komt me de strot uit...
Het gaat er niet om of je er wel of niet aan meedoet, het gaat erom of er kwalijke kanten aan zitten (in dit geval racisme). Als je constateert dat er bij het offerfeest sprake is van dierenmishandeling, dan kun je je daar toch ook tegen uitspreken? Niet omdat je die mensen hun feestje niet gunt, maar omdat we dierenmishandeling onacceptabel vinden. Idem dito voor de racistische trekjes van Zwarte Piet. Vergelijking met kerkbezoek slaat dus nergens op.

quote:
Ik noemde al eerder een voorbeeld van een hoofddoekje wat wel mocht in de klas... en mijn pet niet.... (wat is er mis met mijn pet..??)
Dat moet je maar aan je docent vragen. Waarschijnlijk ging het om het zien van je ogen, die door de klep van een pet overschaduwd worden.
...as always
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:40:59 #132
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119540773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je er wel of niet aan meedoet, het gaat erom of er kwalijke kanten aan zitten (in dit geval racisme). Als je constateert dat er bij het offerfeest sprake is van dierenmishandeling, dan kun je je daar toch ook tegen uitspreken? Niet omdat je die mensen hun feestje niet gunt, maar omdat we dierenmishandeling onacceptabel vinden. Idem dito voor de racistische trekjes van Zwarte Piet. Vergelijking met kerkbezoek slaat dus nergens op.

[..]

Dat moet je maar aan je docent vragen. Waarschijnlijk ging het om het zien van je ogen, die door de klep van een pet overschaduwd worden.
Waarom zou ik de kerk niet als voorbeeld noemen..? die word ook niet afgeschaft terwijl er kinderen misbruikt worden (en zo ver dat het bijna openbaar gebeurt en gedoogd word..)

Mensen moeten doen wat ze niet laten kunnen.... maar ook vooral laten wat ze niet willen.. Dus wil je geen sinterklaaskinderfeest dan doe je dat niet... maar als ik het wel wil vieren op de manier zoals ik gewend ben, dan doe ik dat....
En als ik mensen daarmee beledig zal me dat een worst zijn... ik zal ergens ook wel beledigd worden (wat mij dus ook een worst zal zijn..)

verder:
Een pet was verboden..... een hoofddoek niet...
en mijn ogen zijn prima zichtbaar.... met of zonder pet... :')
Het is.... of een hoofddeksel wel... of niet toestaan, niet iets in het midden...
In dit geval ging het om het geloof van de persoon niet te willen aanvallen.. op een openbare school...
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:46:27 #133
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119540984
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waarom zou ik de kerk niet als voorbeeld noemen..? die word ook niet afgeschaft terwijl er kinderen misbruikt worden (en zo ver dat het bijna openbaar gebeurt en gedoogd word..)
Maar het maakt geen onderdeel uit van de zondagse kerkdienst. Onzinvergelijking.

quote:
Mensen moeten doen wat ze niet laten kunnen.... maar ook vooral laten wat ze niet willen.. Dus wil je geen sinterklaaskinderfeest dan doe je dat niet... maar als ik het wel wil vieren op de manier zoals ik gewend ben, dan doe ik dat....
En als ik mensen daarmee beledig zal me een worst zijn... ik zal ergens ook wel beledigd worden (wat mij dus ook een worst zal zijn..)
Ik vind het beledigen van mensen dus wel iets om rekening mee te houden (mits er een beetje redelijke gronden zijn voor het beledigd voelen, en die zijn er in mijn ogen in deze kwestie). Maargoed, daarover verschillen we dus van mening. :)

quote:
verder:
Het is.... of een hoofddeksel wel... of niet toestaan, niet iets in het midden...
In dit geval ging het om het geloof van de persoon niet te willen aanvallen.. op een openbare school...
Ik ken toch geen enkele groep die zoveel zeurt en klaagt over discriminatie als de autochtone blanke Nederlander! :')
...as always
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:52:59 #134
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119541214
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Maar het maakt geen onderdeel uit van de zondagse kerkdienst. Onzinvergelijking.

Ik vind het beledigen van mensen dus wel iets om rekening mee te houden (mits er een beetje redelijke gronden zijn voor het beledigd voelen, en die zijn er in mijn ogen in deze kwestie). Maargoed, daarover verschillen we dus van mening. :)

[..]

Ik ken toch geen enkele groep die zoveel zeurt en klaagt over discriminatie als de autochtone blanke Nederlander! :')
Dat het geen deel uitmaakt van de zondagse kerkdienst maakt geen hol uit.. het gebeurt door leden van de kerk.....

Als mensen beledigd worden door een feest wat hier al, ik weet niet hoelang gevierd word, dan moeten die mensen misschien iets meer open staan voor andere gedachtes en levenswijzen....
Ik voel mij ook wel eens beledigd... dan voel ik me even kut en ga verder met mijn ding.. zonder daar een enorme branie over te moeten schoppen... Daarover verschillen we idd van mening...

En zeuren over discriminatie, en zeuren over ongelijkheid zijn 2 verschillende dingen....
Of het nou een blanke nederlander, een witte albino of een chinees op de noordpool is.... |:(
pi_119541421
quote:

[..]

[..]

[..]

Dat is natuurlijk flauwekul.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:11:18 #136
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119541871
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk flauwekul.
Misschien kom ik te veel op fok! ;)
Maar het gaat maar door en door en door...je zou geen baan meer kunnen krijgen als je geen lesbische gehandicapte negerin bent...de kerstboom in Brussel is zogenaamd weggehaald voor de moslims, etc. De openingspost van dit topic is er een goed voorbeeld van: "Er is hier maar 1 bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt en dat is de blanke Nederlander zelf. Maar daar zijn helaas geen stichtingen of hulpgroepjes voor..."
...as always
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:15:44 #137
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119542012
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:52 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat het geen deel uitmaakt van de zondagse kerkdienst maakt geen hol uit.. het gebeurt door leden van de kerk.....

Als mensen beledigd worden door een feest wat hier al, ik weet niet hoelang gevierd word, dan moeten die mensen misschien iets meer open staan voor andere gedachtes en levenswijzen....
Ik voel mij ook wel eens beledigd... dan voel ik me even kut en ga verder met mijn ding.. zonder daar een enorme branie over te moeten schoppen... Daarover verschillen we idd van mening...

En zeuren over discriminatie, en zeuren over ongelijkheid zijn 2 verschillende dingen....
Of het nou een blanke nederlander, een witte albino of een chinees op de noordpool is.... |:(
Maar wij mogen toch ook zeuren dat ze vrouwen in Saudie-Arabië meer rechten moeten geven, of dat (meisjes)besnijdenis slecht is? Ik voel geen enkele behoefte om open te staan voor andere gedachten op dat gebied. Mensenrechten zijn universeel. Racisme heeft daarin geen plaats, wat mij betreft.

Discriminate betekent (onterecht) onderscheid maken, dus dat gaat over ongelijkheid. :)
...as always
pi_119542194
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Maar wij mogen toch ook zeuren dat ze vrouwen in Saudie-Arabië meer rechten moeten geven, of dat (meisjes)besnijdenis slecht is? Ik voel geen enkele behoefte om open te staan voor andere gedachten op dat gebied. Mensenrechten zijn universeel. Racisme heeft daarin geen plaats, wat mij betreft.

Discriminate betekent (onterecht) onderscheid maken, dus dat gaat over ongelijkheid. :)
Racisme is slecht ja. Maar gelukkig is Zwarte Piet niet racistisch.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119542320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:14 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

Je snapt het niet helemaal ... Zwarte piet heeft rode dikke lippen, kroeshaar, is lenig en oh zo dom. de verhaaltjes van zwarte raven en een italiaan door de schoorsteen is niet waar. Het zijn gewoon slaven, niet meer of minder
Jij bent een slaaf ~O>
pi_119542365
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Racisme is slecht ja. Maar gelukkig is Zwarte Piet niet racistisch.
Dat jij het normaal en leuk vind je op te maken als negerslaaf en dan feest te vieren heb je al duidelijk laten merken.
pi_119542368
Het wordt tijd dat donkere mensen ook zwarte piet worden. Inclusief schmink.

Alleen zo kan het idee weggenomen worden dat zwarte piet racisme is.
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:28:11 #142
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119542389
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Dan vind ik je aardig kortzichtig... het is niet omdat wij de dingen op een bepaalde manier zien, dat anderen dat ook maar zo moeten zien....
Dat opleggen van een monopolie daar moet ik van kotsen..... :r
Mensen zijn allemaal verschillend en we moeten het met elkaar rondbreien, dus respecteer ik wat een ander wil vieren/slachten/besnijden/neuken/etc...

Dat ik het respecteer zegt nog niet dat ik het niet afkeur...
pi_119542423
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
Het wordt tijd dat donkere mensen ook zwarte piet worden. Inclusief schmink.

Alleen zo kan het idee weggenomen worden dat zwarte piet racisme is.
Welke neger wilt dat nou, zich opmaken als zichzelf uit de slaventijd? :')
Wie wil er nou uitzien als Sjimmie? :|W
pi_119542716
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Anyanka het volgende:

[..]

[..]

Waarom ga je dan in godsnaam in een land wonen waar dit een nationaal feest is? Dan ben je toch gewoon achterlijk?

De mensen die erover zeiken zijn de enige die er iets racistisch inzien..

Dit gezeik begint mij een afkeer te geven naar een bepaalde groep mensen waar ik normaal gesproken heel positief tegenover sta.

Je realiseerd dat je de Nederlander onbewust (of bewust) voor racisten uitmaakt he? En dit land past zich superveel aan culturen van andere landen. Ook al is dit voor onze culteer vreemd of raar. Helaas krijgen wij dit respect niet terug..
pi_119542749
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En als ik mensen daarmee beledig zal me dat een worst zijn... ik zal ergens ook wel beledigd worden (wat mij dus ook een worst zal zijn..)

verder:
Het leuke is dat hoofddoekjes een cultuur iets is en geen geloof iets :')
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:38:39 #146
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_119542755
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:28 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dan vind ik je aardig kortzichtig... het is niet omdat wij de dingen op een bepaalde manier zien, dat anderen dat ook maar zo moeten zien....
Dat opleggen van een monopolie daar moet ik van kotsen..... :r
Mensen zijn allemaal verschillend en we moeten het met elkaar rondbreien, dus respecteer ik wat een ander wil vieren/slachten/besnijden/neuken/etc...

Dat ik het respecteer zegt nog niet dat ik het niet afkeur...
Ik respecteer zaken als hoofddoekjes, maar niet dat vrouwen geen toegang hebben tot onderwijs. Ik respecteer mensen die willen bidden of vegetariër zijn, maar geen slavernij of kindhuwelijken. Laten we zeggen dat mijn respect voor mensenrechten groter is dan het respect voor allerhande uitwassen van culturen. Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.
...as always
pi_119542782
quote:

[..]

[..]

[..]

Okee graag wil ik een verklaring + voorbeelden wanneer een Nederlander zeurt over gediscrimineerd worden..
pi_119542820
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat jij het normaal en leuk vind je op te maken als negerslaaf en dan feest te vieren heb je al duidelijk laten merken.
Wel lief toch dat men negerslaven make-up opdoet en mooi gekleurde pakjes geeft om aan te trekken? O+
pi_119542872
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wel lief toch dat men negerslaven make-up opdoet en mooi gekleurde pakjes geeft om aan te trekken? O+
Nee slimmerik. Blanken krijgen make up op, zodat ze eruit kunnen zien als negerslaven. Wat begrijp je niet. Zaagsel in je hoofd? :|W
pi_119542908
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:38 schreef Anyanka het volgende:
Zwarte Piet valt - tot mijn verdriet - in de categorie 'onacceptabel' omdat er te duidelijke racistische kanten aan zitten.
Oprechte vraag: waarom blijf je wonen in een land waar men het racisme viert en een zeer groot deel van de bevolking aan meedoet?

Als ik Saoedi-Arabie zou wonen zou ik ook weg willen omdat vrouwenrechten daar zo worden geschonden enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')