Probeer het eens uit met de carnaval, ga je verkleed als moslim, ik denk dat de rapen gaar zijnquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:01 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Echt zo triest dat je als zo geindoctrineerd bent door de racisme kaart dat je zelfs het onschuldig verkleden van kinderen al als iets ziet dat niet meer zou kunnen. Geef eens aan waarom een blank kind zich niet zou kunnen verkleden als een donker iemand? Ga je ook zo tekeer als je een donker iemand in een net maatpak ziet lopen? Of is het dan opeens wel acceptabel.
Nee, maar dit is wel historisch zeer juist, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wikipedia is zo'n betrouwbare bron dat elk argument ongeldig wordt!!
Heb ik ooit gedaan. Nergens last mee gehad.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:03 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Probeer het eens uit met de carnaval, ga je verkleed als moslim, ik denk dat de rapen gaar zijn
Dit is wel historisch de waarheid, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:03 schreef Chandler het volgende:
[..]
Bedankt voor je verwijzing, maar kom eens met tekst?! een inhoudelijke reactie zou zeer gewaardeerd worden
Dus die 2 dingen staan los van elkaar?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Je bent vooral mij aan beoordelen en niet de inhoud van mijn quotes. Slim hoor.
En hoe was je verkleed dan? Eerlijk gezegd vind ik het nogal smakeloos.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:04 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Heb ik ooit gedaan. Nergens last mee gehad.
Wat begrijp je hier niet aan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dus die 2 dingen staan los van elkaar?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:04 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Idioot ja het naspelen van een negerslaaf in 2012. Waarom doen blanken dat nog in deze tijd? O ja om pepernoten en snoepgoed en traditie natuurlijk.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:07 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ooh gaan we nu op de man spelen? Is het te moeilijk voor je inhoudelijk te blijven?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Je bent een triest figuur = op de man
het is een kinderfeestje = ja duh
je moet niet met je gedachten in het verleden blijven leven = op de man
Je bent vooral mij aan beoordelen en niet de inhoud van mijn quotes. Slim hoor.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:14 schreef anonymoussie het volgende:
Dan kan ik ook zeggen iedereen die Sinterklaas viert is triest![]()
Dan zou ik ook op de man af spelen in plaats van de vorm van het feest te bediscussieren.
Wat voor een wezen is zwarte Piet dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:04 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, maar dit is wel historisch zeer juist, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.
Dus? hoe lang vieren we al sinterklaas? moet dit nou opeens stoppen omdat 'import' nederlanders er last van hebben? dan zou ik zeggen export maar lekker weer terug!quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:05 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dit is wel historisch de waarheid, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.
De vraag is of zwarte Piet racistisch is. Het antwoord is ja. Case closed.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:13 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dus? hoe lang vieren we al sinterklaas? moet dit nou opeens stoppen omdat 'import' nederlanders er last van hebben? dan zou ik zeggen export maar lekker weer terug!
Een raaf. Later in de loop van de tijd heeft men negers/inboorlingen van gemaakt. Ik heb dat ravenverhaal idd eerder gelezen, ik denk dat dit het dichtst bij de waarheid komt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:13 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wat voor een wezen is zwarte Piet dan?
Waarom zou dat smakeloos zijn? Ik heb zelden zo'n eng persoon als jijzelf hier gezien. Of denk je dat alle moslims slecht zijn? Misschien was ik wel zo verkleed omdat ik een groot deel van mijn leven in het Midden Oosten heb gewoond.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En hoe was je verkleed dan? Eerlijk gezegd vind ik het nogal smakeloos.
Het antwoord is nee. Case closed.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:15 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De vraag is of zwarte Piet racistisch is. Het antwoord is ja. Case closed.
Alleen maar omdat een cultureel aspect vroeger een heel andere vorm had betekend niet dat de "modernere" toevoegingen en weglatingen irrelevant zijn. Jij doet alsof alles volledig terug naar de basis moet worden gevoerd. Bizar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:04 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, maar dit is wel historisch zeer juist, alleen iedereen wilt zijn eigen waarheid geloven dat ze gewoon dit niet wilt geloven. Sinterklaas is niet religeus, sinterklaas is eigenlijk Odin en de pieten hebben niets met slavernij te maken want het zijn de twee zwarte raven van Odin.
Dus waar je heb je over? Zwarte Pieten zijn blanken opgemaakt als negers? En niet als negerslaven? Die rode lippen zijn een versiering zekerquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Een raaf. Later in de loop van de tijd heeft men negers/inboorlingen van gemaakt. Ik heb dat ravenverhaal idd eerder gelezen, ik denk dat dit het dichtst bij de waarheid komt.
Oh, en nou is zwarte Piet weer racistisch, wat heeft hij nou weer gedaan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:15 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De vraag is of zwarte Piet racistisch is. Het antwoord is ja. Case closed.
Ik denk helemaal niet dat alle moslims slecht zijn, maar om je met carnaval te gaan verkleden als moslim vind ik niet echt een kraker eerlijk gezegd. Wat is er zo carnavalesk aan een moslim dan? Ik ben er niet door beledigd maar wellicht dat er een aantal moslims zijn die hier niet de humor van inzien.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:16 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Waarom zou dat smakeloos zijn? Ik heb zelden zo'n eng persoon als jijzelf hier gezien. Of denk je dat alle moslims slecht zijn? Misschien was ik wel zo verkleed omdat ik een groot deel van mijn leven in het Midden Oosten heb gewoond.
Ik bedoel zwarte Piet is wel racisme. Mijn fout voor de foute formulering.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Oh, en nou is zwarte Piet weer racistisch, wat heeft hij nou weer gedaan?
Beledigd hij blanken?
Ooit wel eens maar toen hadden we het niet eens door. Tegenwoordig wordt er niets negatiefs mee bedoelt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik bedoel zwarte Piet is wel racisme. Mijn fout voor de foute formulering.
Waarom is het zo belangrijk voor je dat niemand voor de kop wordt gestoten. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Eerlijk gezegd intereseert het me geen ene moer of een moslim daar aanstoot aanneemt. Net zoals het me geen ene moer intereseert of een donker persoon zwarte piet als racistisch ziet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat alle moslims slecht zijn, maar om je met carnaval te gaan verkleden als moslim vind ik niet echt een kraker eerlijk gezegd. Wat is er zo carnavalesk aan een moslim dan? Ik ben er niet door beledigd maar wellicht dat er een aantal moslims zijn die hier niet de humor van inzien.
O ja, want stel je voor dat je een moslim op zijn teentjes trapt, altijd maar rekening houden met, wanneer houden zij eens rekening met onze normen en waarden?quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat alle moslims slecht zijn, maar om je met carnaval te gaan verkleden als moslim vind ik niet echt een kraker eerlijk gezegd. Wat is er zo carnavalesk aan een moslim dan? Ik ben er niet door beledigd maar wellicht dat er een aantal moslims zijn die hier niet de humor van inzien.
Humor en moslims......... die zien wel vaker dingen niet helemaal in....quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |