abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119532183
Deel 1
NWS / Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme

Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme staat op Facebook:

Mensen ik gooi de handdoek in de ring. Het is echt dweilen met de kraan open...

Ik heb nu al zoveel verschrikkelijk oerdomme reacties gehad van mensen die zich allemaal gediscrimineerd voelen en mij voor racist hebben uitgemaakt dat ik er bijna racistisch van geworden ben.
Op een bepaald punt werd ik zelfs voor Neo-Nazi uitgemaakt... Dat is best wel een pittige opmerking wetende dat je Opa heeft ...gestreden in het Verzet. Maar helaas werkt racisme of fascisme alleen van blank naar zwart en niet andersom. Ik moet gewoon m'n kop houden en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is...

Hier in Nederland kan en mag altijd alles, behalve als "wij" Nederlanders wat willen, dan niet! De negerzoen wordt een "zoen" omdat een klein groepje negers zich beledigd voelt. En nu willen diezelfde kortzichtige mensen ook 1 van de weinige écht Nederlandse volksfeesten aangepast hebben omdat zij zich anders op hun veel te lange teentjes getrapt voelen. Want oh oh wat is het toch allemaal racistisch hier in Nederland. En altijd maar terugvallen op het verre verleden en de slavernij. Er is echt helemaal niemand die daar wat mee te maken heeft gehad die nu nog in Nederland leeft.
Dat is hetzelfde als de Duitser nu nog aankijken op het oorlogsverleden terwijl 99% van de veteranen allang niet meer leeft...

Halal slachten, moskeeën, speciale vrije dagen voor moslims, Islamitische scholen, minimaal aantal allochtone medewerkers, personeelsbeleid, negerzoenen en Zwarte Piet. Als wij ons niet telkens maar aanpassen aan deze wensen zijn wij racisten, fascisten en ga zo maar door. Als wij niet iedere keer weer buigen voor de eisen van de niet blanke zijn wij racisten. "Want Nederland heeft ook in slaven gehandeld hoor!"
En zo zijn er uiteraard tal van voorbeelden te noemen waar de blanke Nederlander zich tolerant moet opstellen om vooral niet voor racist uitgemaakt te worden.
Als ik tegenwoordig een wit in plaats van een bruin broodje bestel bij de bakker sta ik al over m'n schouder te kijken of er niet een boze neger achter mij staat...

Er is hier maar 1 bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt en dat is de blanke Nederlander zelf. Maar daar zijn helaas geen stichtingen of hulpgroepjes voor...

Ik gooi mijn pagina straks uit de lucht omdat het me teveel tijd kost.
Tijd die ik liever spendeer aan nuttigere zaken dan aan 1 of andere halve zool die weer iets heeft gevonden om zich gediscrimineerd over te voelen. Als ik voor iedere neger die mij een racist noemt een Facebook pagina moet gaan maken kan ik m'n baan beter opzeggen.

[sarcasmemodus] Als er trouwens nog mensen zijn die mij willen inhuren om Zwarte Piet te spelen op 5 December, dan ben ik meer dan bereid om mijn bolus zwart te verven. Je kunt me eventueel uitbetalen in Kentucky Fried Chicken en watermeloen!
Zo en dan ga ik nu maar even mijn Ku Klux Klan pak in de droger doen want ik heb zo nog een kruis verbranding...
[/sarcasmemodus]

Doei!!!
pi_119532214
Rodger, held!
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_119532258
Ik vind het in dit geval een symptoom van een minderwaardheidscomplex bij bepaalde individuen. Die zoeken daar doorlopend voorbeelden bij.

Geen aandacht aan besteden.
pi_119532524
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:56 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat voor een wezen moet zwarte Piet dan voorstellen slimmerrik? :')
Over slim gesproken :') Zwarte piet (let vooral op de oernederlandse naam) is namelijk gewoon een blanke die in opdracht van de sint de schoorstenen naar beneden moest klimmen om de cadeautjes neer te leggen in de huizen. Nu mag jij raden welke kleur je krijgt als je door schoorstenen gaat kruipen. Dat jij daarbij allerlei racistische waanideeen bij krijgt geeft alleen maar aan wat voor een zielige kneus je bent.
pi_119532531
Ach elk persoon die klaagt over de kleur van zwarte pieten heeft gewoon zelf een probleem. Beetje triest dat ze er de rest van Nederland mee lastig vallen en hun wil willen opdringen.

Overigens wordt ik wel echt boos als ik die gekleurde pieten weer zie lopen. Dat is pas het toppunt van discriminatie! Beetje toegeven aan een paar trieste figuren die nog in het verleden leven, kom op zeg!
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_119532587
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:16 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Zij maken zich waarschijnlijk ook niet druk over het slavenbeeld van de konining op haar koets. Zolang ze maar kunnen dealen en geld vangen. :')
Dat is nogal een racistische stellingname van je vind je niet?

Maar niks van dit alles. Ik merk bij hen en bij andere donkere mensen die ik ken vooral irritatie dat er voor hen wordt "opgekomen" terwijl ze daar helemaal niet om hebben gevraagd, het er niet mee eens zijn en er helemaal niet op zitten te wachten.

Stop met denken, praten en zogenaamd opkomen voor anderen!!! Anders komt soewarte piet misschien vandaag of morgen bij jou nog eens langs om de roe op jouw bruine billetjes uit te proberen anoniempje ;)
pi_119532610
DIe zwarte moeten niet zo zeiken, mogen blij zijn dat ze hier naar toe konden komen en een leven op kunnen bouwen. Gaan ze nog lopen zeiken ook over kleine dingetjes... Ga dan lekker weg :W
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_119532673
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef spierbal het volgende:
DIe zwarte moeten niet zo zeiken, mogen blij zijn dat ze hier naar toe konden komen en een leven op kunnen bouwen. Gaan ze nog lopen zeiken ook over kleine dingetjes... Ga dan lekker weg :W
Zonder de slavenhandel zouden de meesten nu zand liggen te happen onder een zon van 50 graden rond de evenaar in plek van het leven in luxe in het westen. Een beetje dankbaarheid richting de blanken zou ook weleens op zijn plek zijn. Maar hoor je blanken daar over miepen? ;)
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:38:22 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_119532687
Ik vind het een racistisch tintje hebben. Zeker het Sinterklaasfeest van jaren geleden toen Zwarte Piet echt dom praatte en nog de roe bij zich had en de Sint de grote wijze (blanke) man met zijn koloniale knechtjes die niet al te bijster slim waren. Kinderen zien dit gelukkig niet zo en door de jaren heen is het enigzins verandert maar dat de pieten zogenaamd zwart van de roet moeten zijn willen we nu graag geloven maar zo was het vroeger niet.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:45:17 #10
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119532924
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huginn_en_Muninn

En nu niet meer zeuren. De zwarte pieten waren vroeger de zwarte raven Huginn en Muninn van de God Odin.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_119532973
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het een racistisch tintje hebben. Zeker het Sinterklaasfeest van jaren geleden toen Zwarte Piet echt dom praatte en nog de roe bij zich had en de Sint de grote wijze (blanke) man met zijn koloniale knechtjes die niet al te bijster slim waren. Kinderen zien dit gelukkig niet zo en door de jaren heen is het enigzins verandert maar dat de pieten zogenaamd zwart van de roet moeten zijn willen we nu graag geloven maar zo was het vroeger niet.
Er is ook nergens een bewijs te vinden dat het koloniale knechten waren. Het enige dat je daarmee kunt linken is dat de Sint Nicolaas in Myra een slaaf heeft vrijgekocht. Maar ja dat spoort dan weer niet met het vrijgekocht gehalte.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:47:56 #12
34974 trigt013
pi_119533020
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Er is ook nergens een bewijs te vinden dat het koloniale knechten waren. Het enige dat je daarmee kunt linken is dat de Sint Nicolaas in Myra een slaaf heeft vrijgekocht. Maar ja dat spoort dan weer niet met het vrijgekocht gehalte.
Er is zelfs heel veel bewijs dat het zwarte raven waren

vrijdag 23 november 2012 @ 11:48:12 #13
34974 trigt013
pi_119533028
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:51:25 #14
189978 controlaltdelete
pi_119533113
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat de echte Sint zwarte knechten had maar in de loop der tijd men (de bevolking) er negers van gemaakt heeft. Zeker in de tijd toen racisme nog niet zo issue was.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:52:24 #15
34974 trigt013
pi_119533138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat de echte Sint zwarte knechten had maar in de loop der tijd men (de bevolking) er negers van gemaakt heeft. Zeker in de tijd toen racisme nog niet zo issue was.
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2012 @ 11:54:04 #16
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_119533189
Zwarte pieten zijn zwart van het roet van de schoorstenen...
:')
pi_119533207
het is gewoon cultuur, net zoals hoofddoekjes, alleen schijnen er mensen problemen te hebben met andere culturen als hun eigen... zelfs in het land waar deze cultuur geboren is... :N
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_119533212
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat echt zo is. Ik weet wel dat toen ik jong was er totaal niet over gesproken werd of zwarte piet een donker persoon was of niet. Het was gewoon simpelweg zwarte piet . Pas toen enkele randmongolen (volgens mij ergens in de jaren 80) er problemen in begonnen te zien begon dit gezeik over een oer oude hollandse traditie.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:58:55 #19
189978 controlaltdelete
pi_119533332
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat echt zo is. Ik weet wel dat toen ik jong was er totaal niet over gesproken werd of zwarte piet een donker persoon was of niet. Het was gewoon simpelweg zwarte piet . Pas toen enkele randmongolen (volgens mij ergens in de jaren 80) er problemen in begonnen te zien begon dit gezeik over een oer oude hollandse traditie.
Geen enkel kind zoekt er iets achter. Ik weet nog in mijn kindertijd dat mijn zus zich eens verkleedde als negerin (met strooien rokje en zwarte krullen pruik) zocht ook niemand iets achter destijds maar dit zou je nu niet meer kunnen maken. Verder is het toch niet erg als tradities aangepast worden of misschien zelfs verdwijnen?
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:58:57 #20
34974 trigt013
pi_119533334
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zwarte pieten zijn zwart van het roet van de schoorstenen...
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:59:20 #21
34974 trigt013
pi_119533343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef Chandler het volgende:
het is gewoon cultuur, net zoals hoofddoekjes, alleen schijnen er mensen problemen te hebben met andere culturen als hun eigen... zelfs in het land waar deze cultuur geboren is... :N
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:59:45 #22
34974 trigt013
pi_119533359
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Geen enkel kind zoekt er iets achter. Ik weet nog in mijn kindertijd dat mijn zus zich eens verkleedde als negerin (met strooien rokje en zwarte krullen pruik) zocht ook niemand iets achter destijds maar dit zou je nu niet meer kunnen maken. Verder is het toch niet erg als tradities aangepast worden of misschien zelfs verdwijnen?
pi_119533432
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Echt zo triest dat je als zo geindoctrineerd bent door de racisme kaart dat je zelfs het onschuldig verkleden van kinderen al als iets ziet dat niet meer zou kunnen. Geef eens aan waarom een blank kind zich niet zou kunnen verkleden als een donker iemand? Ga je ook zo tekeer als je een donker iemand in een net maatpak ziet lopen? Of is het dan opeens wel acceptabel.
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2012 @ 12:02:40 #24
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_119533459
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:47 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Er is zelfs heel veel bewijs dat het zwarte raven waren

Wikipedia is zo'n betrouwbare bron dat elk argument ongeldig wordt!!
:')
pi_119533470
quote:
Bedankt voor je verwijzing, maar kom eens met tekst?! een inhoudelijke reactie zou zeer gewaardeerd worden :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')