abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119546349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ritueel slachten is een heel andere discussie. Heeft niets met Sinterklaas te maken.
Wat een vreselijk gezeur zeg over een feest waar elk kind in Nederland dol op is.
Het kind is er dol op omdat het mag blijven bestaan. Een kind zou even dol worden op elk andere vorm.
pi_119546432
als het schofferend is voor sommige mensen rotten ze maar op. zwarte piet _O_
pi_119546451
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:27 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Als racisme een ondertoon heeft bij feesten moet het verboden worden, sterker nog de overheid heeft racisme verboden. Niet meer dan logisch dat mensen zich hierover laten horen omdat ze het niet tof vinden. ;)
Deze discussie is zinloos.
Hoop dat onze Nederlandse traditie nog tot in lengte van dagen doorgaat en wens de kinderen veel plezier met Sint en Piet en hoop dat deze mekkerende kinderplezier vergallende jankzakken het niet voor ze verpesten.
pi_119546475
Hoop dat de EU het verbiedt.
pi_119546486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:32 schreef anonymoussie het volgende:
Ben je dan blij?
pi_119546494
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Deze discussie is zinloos.
Hoop dat onze Nederlandse traditie nog tot in lengte van dagen doorgaat en wens de kinderen veel plezier met Sint en Piet en hoop dat deze mekkerende kinderplezier vergallende jankzakken het niet voor ze verpesten.
... :{ Hoe kun je nou zo bekrompen en wereldvreemd zijn? Ik kan er echt niet bij. Of je het eens bent met de mening van anderen of niet, dat terzijde, weiger je gewoon ook maar een cent empathie te tonen -O-
pi_119546516
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Het Suikerfeest is een feest dat heel ingetogen is en waar je niets van merkt als buitenstaander. Als je nou een argument kon geven, vooruit, maar tot die tijd is het een wereld van verschil vergeleken met elk jaar in iedere grote stad een halve maand lang pieten te laten lopen.
Ik nam aan dat iedereen begreep dat mijn post juist zo bedoeld was. The fuck geef ik erom wat mensen vieren en hoe ze dat doen. Als negers zich blank zouden schilderen zou me het geen fuck uitmaken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij en velen met jou komen gewoon heel bekrompen over door niet te willen accepteren dat het daadwerkelijk schofferend is voor sommige mensen.
Willen wel accepteren dat het schofferend is, we willen niet accepteren dat een handjevol mensen het wil veranderen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119546521
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

... :{ Hoe kun je nou zo bekrompen en wereldvreemd zijn? Ik kan er echt niet bij. Of je het eens bent met de mening van anderen of niet, dat terzijde, weiger je gewoon ook maar een cent empathie te tonen -O-
je bent een leuk trolletje O+
pi_119546522
quote:

[..]

Nee, ik weiger om er racisme in te zien. Dat is wat anders.
pi_119546550
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:32 schreef anonymoussie het volgende:
En dan? Weer een mooie traditie de pijp uit? :{
quote:

[..]

quote:

[..]

En daar beschuldig je anonymoussie niet van _O- ja gaat lekker hier!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119546580
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik nam aan dat iedereen begreep dat mijn post juist zo bedoeld was. The fuck geef ik erom wat mensen vieren en hoe ze dat doen. Als negers zich blank zouden schilderen zou me het geen fuck uitmaken.

Wat weer getuigt van het feit dat je het echt niet begrijpt. Blanken hebben geen pijnlijke geschiedenis op dat punt, dus natuurlijk vinden jij en ik het niet echt als negers zich blank schilderen. In Zuid-Afrika, waar er lang en nog steeds in bepaalde mate een rassenscheiding is, zal dat heel anders liggen. Maar mijn god, probeer je eens vijf seconden in te leven in iemand anders :{
quote:
Willen wel accepteren dat het schofferend is, we willen niet accepteren dat een handjevol mensen het wil veranderen.
Welkom in een democratie. Waar de meerderheid in principe het voor het zeggen heeft, maar minderheden als het goed is altijd gehoord worden.
pi_119546609
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je bent een leuk trolletje O+
Iedereen die het niet met je eens is afschrijven als troll, goede tactiek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, ik weiger om er racisme in te zien. Dat is wat anders.
Dat zeg ik. Onwil om mee te denken met iemand anders.
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:35 schreef bijdehand het volgende:

En daar beschuldig je anonymoussie niet van _O- ja gaat lekker hier!
Ik reageer helemaal niet op anonymoussie, want ik vind zijn argumenten niet allemaal even sterk.
pi_119546631
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat weer getuigt van het feit dat je het echt niet begrijpt. Blanken hebben geen pijnlijke geschiedenis op dat punt, dus natuurlijk vinden jij en ik het niet echt als negers zich blank schilderen. In Zuid-Afrika, waar er lang en nog steeds in bepaalde mate een rassenscheiding is, zal dat heel anders liggen. Maar mijn god, probeer je eens vijf seconden in te leven in iemand anders :{

[..]

Welkom in een democratie. Waar de meerderheid in principe het voor het zeggen heeft, maar minderheden als het goed is altijd gehoord worden.
we hebben je gehoord gekkie. en nu opgedonderd O+
pi_119546648
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

we hebben je gehoord gekkie. en nu opgedonderd O+
:')
pi_119546683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh dus de blanken zijn in landen als Zimbabwe niet massaal afgeslacht? Net zoveel pijn hoor. Je snapt me gewoon niet.
quote:
We horen ze wel, maar een minderheid mag gewoon niet een traditie vernietigen omdat ze zich weleens geschoffeerd zouden kunnen voelen. :{
pi_119546837
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oh dus de blanken zijn in landen als Zimbabwe niet massaal afgeslacht? Net zoveel pijn hoor. Je snapt me gewoon niet.

Jawel, maar daar heb jij persoonlijk geen last van. Blijkbaar. Ik als blanke overigens ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat voor iedereen geldt dat het niet heel verkeerd over kan komen.
quote:
We horen ze wel, maar een minderheid mag gewoon niet een traditie vernietigen omdat ze zich weleens geschoffeerd zouden kunnen voelen. :{
Waarom durf je (en Lavender ook) nou niet toe te geven dat sommige mensen dit echt naar vinden? Het wordt afgedaan als 'gezeur' of 'pretbederven' of zoals jij het nu formuleert, dat het wel eens zou kunnen. Nee. Die mensen voelen dat zo :{
pi_119546842
Misschien moeten we net als in Duitsland een Knecht Ruprecht instellen
die is OOK zwart van het roet, maar hij is ook blank.

Zijn we van al het gezemel af, al vind ik Zwarte Pieten leuker dan allemaal
knechtjes Ruprecht -O-

http://nl.wikipedia.org/wiki/Knecht_Ruprecht
pi_119546875
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Misschien moeten we net als in Duitsland een Knecht Ruprecht instellen
die is OOK zwart van het roet, maar hij is ook blank.

Zijn we van al het gezemel af, al vind ik Zwarte Pieten leuker dan allemaal
knechtjes Ruprecht -O-

[ afbeelding ]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Knecht_Ruprecht
In elk geval is het overduidelijk geen neger :P
pi_119546901
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

:P nee opgelost slotje :+
pi_119546937
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

zwarte piet is dan ook duidelijk geen neger. ben je blind of wat.
pi_119546979
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik zat ook al te denken, wat is het verschil?
pi_119546980
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jawel, maar daar heb jij persoonlijk geen last van. Blijkbaar. Ik als blanke overigens ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat voor iedereen geldt dat het niet heel verkeerd over kan komen.

[..]

Waarom durf je (en Lavender ook) nou niet toe te geven dat sommige mensen dit echt naar vinden? Het wordt afgedaan als 'gezeur' of 'pretbederven' of zoals jij het nu formuleert, dat het wel eens zou kunnen. Nee. Die mensen voelen dat zo :{
Ik kan me voorstellen dat dit trauma's naar boven haalt op het moment dat je zelf ook een negerslaaf geweest bent, anders niet. Daarom heb ik geen last van die shit in Zimbabwe en hebben de negers van nu geen last van de slavernij uit de 18e eeuw. En omdat in Zuid-Afrika nog steeds racisme is moeten we Zwarte Piet afschaffen? Lol dan moeten we veel gaan afschaffen hoor. Ik heb al gezegd dat mensen dit naar kunnen vinden, wil niet zeggen dat ik die mensen snap. Heb een beetje het gevoel alsof je m'n posts niet leest en dan heeft het weinig zin om samen in discussie te gaan ;)
pi_119547003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zat ook al te denken, wat is het verschil?
Als die kap wit was gingen ze janken dat er een blanke KKK-er door de straat liep :{
pi_119547006
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Trolliebollie. Zwarte Piet is juist een neger. Hij is gemodelleerd naar een Afrikaanse man, met kroeshaar (iets wat Nederlanders niet hebben), grote gouden oorringen en dikke rode lippen. Hij is wel zwart als roet, ja, maar niet zwart van roet ;)

pi_119547039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Trolliebollie. Zwarte Piet is juist een neger. Hij is gemodelleerd naar een Afrikaanse man, met kroeshaar (iets wat Nederlanders niet hebben), grote gouden oorringen en dikke rode lippen. Hij is wel zwart als roet, ja, maar niet zwart van roet ;)

[ afbeelding ]
ik heb nog nooit een neger zien lopen waarvan ik dacht, omg, daar loopt zwarte piet in zijn vrijetijds tinue!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')