abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119513108
Hoi allemaal,

wij hebben ons huis al bijna 3 jaar te koop. Wat is jullie eerste indruk als jullie naar de woning kijken?
Alle tips zijn welkom :)

Het gaat om deze woning
http://www.funda.nl/koop/(...)ard-jennerstraat-33/

Alvast bedankt voor jullie reacties
pi_119513320
Mooi huisje vind ik. :P
pi_119513449
Bedankt. Kopen??
  donderdag 22 november 2012 @ 19:50:59 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_119513479
Prijs omlaag
The End Times are wild
pi_119513502
quote:
12s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:50 schreef margu het volgende:
Bedankt. Kopen ;)
Ik ben nog iets té jong denk ik. ;)
Oh, en de badkamers zien er eigenlijk niet zo mooi uit. :@
pi_119513799
Tja je moet wel concurreren met de woningen in België hè.
  donderdag 22 november 2012 @ 20:00:12 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_119513898
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:50 schreef LXIV het volgende:
Prijs omlaag
+ de zwarte tegels eruit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_119513973
Ok bedankt,
zijn geen tegels, maar is laminaat. Hebben we inderdaad ook al aan zitten te denken om er een ander laminaatje in te leggen maar ja blijft een kwestie van smaak natuurlijk
  donderdag 22 november 2012 @ 20:04:06 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_119514054
De tuin is wat ongezellig, misschien wat potten met planten erbij? Verder zijn de slaapkamers wat klein, 2 in plaats van 3 zou beter zijn, maar daar doe je niks aan nu. Ik vind ook de buitenkant van het huis nogal sfeerloos. Tja, misschien dan toch de prijs iets omlaag. Ik weet niet wat er gebruikelijk is in die omgeving?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 november 2012 @ 20:04:12 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119514061
Ik zie in de omschrijving specifiek vermeld staan dat de woonkamer zo licht is, maar ik zie dat niet terug op de foto's. Volgens mij heb je een paarse (?) muur waardoor de kamer behoorlijk donker lijkt, zeker in combinatie met die zwarte tegels. Schilder die muur wit, dat scheelt je echt een hoop licht. Haalt je hele kamer op :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 22 november 2012 @ 20:05:36 #11
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119514124
Hoeveel kijkers heb je al gehad, want het is nogal een verschil als je nog nooit kijkers hebt gehad dan als je die wel hebt gehad maar ze tonen daarna geen interesse...
In het eerste geval deugt de presentatie om wat voor reden dan ook niet, in het tweede geval moet je wellicht de prijs toch nog een stukje verder verlagen.

Eenvoudig, maar net huisje. Foto's is ook niks mis mee vind ik, goed en duidelijk gepresenteerd.

Wat Falco al zei: dat zwarte laminaat zal wellicht niet ieder's voorkeur hebben, het staat nogal 'hard'. Aan de andere kant kan ik me nauwelijks voorstellen dat een potentiele koper daarop zijn interesse verliest.
Misschien een idee om de boel wat op te fleuren? Een bloemetje hier en daar (EDIT: in de tuin bedoel ik), wellicht wat gekleurde handdoeken in de badkamer? :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119514424
3 jaar is natuurlijk wel lang.
Wat prijs betreft is dat in deze regio een zeer goede prijs, maar hoe het in jouw regio is, is natuurlijk een ander verhaal.
Hoe zit het bijvoorbeeld met de werkgelegenheid, uitgaansgelegenheid (roosendaal is weliswaar maar zo'n 20 km ver, maar kan toch een belemmering zijn), scholen enz.

Wat de indruk van foto's betreft:
De muur in je woonkamer is die paars?, misschien neutraal wit of crème verven.
Schrootjes houden veel mensen niet van, dus daar in ieder geval geen 2 foto's van laten zien.
Foto voorkant huis, doe het rolgordijn omhoog en zet wat planten neer ook naast je voordeur in een pot.
Foto van je keuken, haal het blok eruit waar de magnetron op staat en zet er desnoods een klein tafeltje neer.
Foto ouderslaapkamer, haal het kastje voor de deur weg, mensen willen een deur gelijk kunnen bedienen en verwijder de tv.
Foto babykamer, doe het rolgordijn omhoog, de kamer lijkt nu te donker en verf de muur zoals eerder aangegeven.
Foto achterkant, ziet er niet echt verzorgd uit, zet wat planten neer, misschien kun je het kattenluik verwijderen door het paneel te vervangen, haal de rubberen deurmat weg, deze benadrukt nu het hoogteverschil.
Verf je schuur, beter is het om de verf juist te verwijderen.
  donderdag 22 november 2012 @ 20:17:08 #13
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119514663
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:50 schreef LXIV het volgende:
Prijs omlaag
Nee.

Er worden steeds meer van dit soort opgeknapte starterswoningen in deze prijsklasse verkocht. In Hoogerheide lijkt dit de laatste maanden beter te gaan.

TS, biedt het overal aan en je hoeft naar mijn idee niet nog verder te zakken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119515361
De stenen berging is op sommige foto's geel en op de laatste foto's grijs van kleur.
Schrootjes zijn erg jaren tachtig. Daarbij tel ik vijf soorten vloerbedekking in het huis en drie tot vier soorten bestrating buiten. Het oogt wat rommelig.

Daarnaast is de badkamer deels gemoderniseerd met nieuwe tegels en lijkt het overschot in de keuken geplakt. Ook het betegelen van alle keukenwanden is momenteel niet echt gangbaar.

Ik mis eenheid. Nu lijkt het of de foto' s genomen zijn in verschillende huizen.

Ik zou de benedenverdieping een opfrisbeurt geven. Schrootjes eruit. Tegels uit de keuken en een andere achterwand bij het aanrecht. Eventueel deurtjes vervangen of spuiten/schilderen. Overal hetzelfde laminaat.

Het klinkt allemaal wat hard, maar ik wens je veel succes.
pi_119515578
Ok, bedankt daar kunnen we zeker wat mee.
Doordat je er zelf al zolang woont, zie je niet alles meer.

We hebben afgelopen zomer al het schilderwerk aan de buitenkant aangepakt, was allemaal geel en dat vind ik al behoorlijk

Werkgelegenheid, scholen, winkels etc zijn er genoeg en in deze prijscategorie is weinig concurrentie (wel waar nog heel veel aan geklust moet worden)

Er zijn nog bijna geen kijkers geweest.
Er is dus wel wat mis met de presentatie.

En er liggen al felle handdoeken in de badkamer hoor, laatst toevallig meegebracht.
pi_119517186
Ik heb toevallig een jaar geleden een huis gekocht maar bij mij zouden de volgende punten opvallen:

- Voortuin oogt niet gezellig. Zet paar leuke plantjes neer en het ziet er al anders uit.
- Huis spreekt me qua buitenkant totaal niet aan maar dat is persoonlijke smaak.
- Tegels in de woonkamer lijken mooi alleen blijken het dus helemaal geen tegels te zijn.... Teleurstelling dus.
- Schrootjes..
- Woonkamer oogt licht genoeg op de 2e foto maar minder licht op de 4e foto. Waarom zit de 3e foto er eigenlijk tussen. Die hoort er lijkt me gewoon na te komen.
- Ik zou nog best wel een tijdje met de keuken kunnen leven maar de tegels maken het dat ik de keuken eigenlijk niet zo mooi vindt
- Keukenkastje waar de magnetron op staat kan best zo blijven.
- Ik krijg niet echt goed hoogte van de tuin. Tuin oogt klein.
- Douche past eigenlijk wel gewoon bij het huis. Niet mijn smaak verder.

De rest kan ik heel goed doorheen kijken. Muren en vloer zouden bij mij toch allemaal op de schop gaan.

Maar ziet er uit als een net huis voor een mooie prijs. Alleen die schrootjes he :)
pi_119519026
Tuin oogt als een plaatsje...zou er meer tuin van maken dus groen erin.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 22 november 2012 @ 21:50:02 #18
42366 Staal
pi_119519253
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:45 schreef trovey het volgende:
Tuin oogt als een plaatsje...zou er meer tuin van maken dus groen erin.
Heb jij wel goed gekeken naar de tuin? Het is ruim en heel neutraal, dat onderhoudsvriendelijke ligt mij persoonlijk ook niet maar dat is wel wat mensen tegenwoordig willen. Omdat een stel allebei fulltime moet werken om het te kunnen bekostigen.

Er is niets mis met de presentatie van die tuin. Hij is ruim.
En iemand die van tuinieren houdt weet wel raad met die tegels.
Un certain jeune homme
pi_119519308
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:50 schreef Staal het volgende:

[..]

Heb jij wel goed gekeken naar de tuin? Het is ruim en heel neutraal, dat onderhoudsvriendelijke ligt mij persoonlijk ook niet maar dat is wel wat mensen tegenwoordig willen. Omdat een stel allebei fulltime moet werken om het te kunnen bekostigen.

Er is niets mis met de presentatie van die tuin. Hij is ruim.
En iemand die van tuinieren houdt weet wel raad met die tegels.
En één en al grijze steen en niet aantrekkelijk zoals het er nu uitziet....knap die tuin wat op en de buitenruimte gaat een stuk aantrekkelijker worden
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 22 november 2012 @ 21:56:23 #20
42366 Staal
pi_119519547
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:36 schreef margu het volgende:
Ok, bedankt daar kunnen we zeker wat mee.
Doordat je er zelf al zolang woont, zie je niet alles meer.

We hebben afgelopen zomer al het schilderwerk aan de buitenkant aangepakt, was allemaal geel en dat vind ik al behoorlijk

Werkgelegenheid, scholen, winkels etc zijn er genoeg en in deze prijscategorie is weinig concurrentie (wel waar nog heel veel aan geklust moet worden)

Er zijn nog bijna geen kijkers geweest.
Er is dus wel wat mis met de presentatie.

En er liggen al felle handdoeken in de badkamer hoor, laatst toevallig meegebracht.
Ik woon ook in Hoogerheide trouwens. Zal morgen even posten door welke makelaar de starterswoningen soortgelijk aan die van jullie verkocht zijn.

Lig al in bed dus ga er niet meer voor naar buiten. Maar drie makelaars deden geen sodemieter en de laatste juist heel erg veel. En met succes bij meerdere woningen.
Zal niet alles met de makelaar te maken hebben maar wel dat dit segment aan het aantrekken is voor jonge mensen.
Un certain jeune homme
  donderdag 22 november 2012 @ 22:00:24 #21
42366 Staal
pi_119519717
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:51 schreef trovey het volgende:

[..]

En één en al grijze steen en niet aantrekkelijk zoals het er nu uitziet....knap die tuin wat op en de buitenruimte gaat een stuk aantrekkelijker worden
Niet iedereen hangt een balkon vol met tierelantijntjes en troep. Ieder zijn smaak.

Het is een onderhouden rustig en neutrale tuin. En nog veel belangrijker, een ruime.
Iemand die van tuinieren houdt ziet wel wat in die oppervlakte voor deze lage prijs.
Un certain jeune homme
pi_119519940
Klopt het dat ik 1 slaapkamer en de zolder bij de foto's mis? Daar ben ik in iedergeval benieuwd naar
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 22:17:13 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 22 november 2012 @ 22:39:14 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119521656
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:10 schreef Pascal2010 het volgende:
Ik heb toevallig een jaar geleden een huis gekocht maar bij mij zouden de volgende punten opvallen:

- Voortuin oogt niet gezellig. Zet paar leuke plantjes neer en het ziet er al anders uit.
- Huis spreekt me qua buitenkant totaal niet aan maar dat is persoonlijke smaak.
- Tegels in de woonkamer lijken mooi alleen blijken het dus helemaal geen tegels te zijn.... Teleurstelling dus.
- Schrootjes..
- Woonkamer oogt licht genoeg op de 2e foto maar minder licht op de 4e foto. Waarom zit de 3e foto er eigenlijk tussen. Die hoort er lijkt me gewoon na te komen.
- Ik zou nog best wel een tijdje met de keuken kunnen leven maar de tegels maken het dat ik de keuken eigenlijk niet zo mooi vindt
- Keukenkastje waar de magnetron op staat kan best zo blijven.
- Ik krijg niet echt goed hoogte van de tuin. Tuin oogt klein.
- Douche past eigenlijk wel gewoon bij het huis. Niet mijn smaak verder.

De rest kan ik heel goed doorheen kijken. Muren en vloer zouden bij mij toch allemaal op de schop gaan.

Maar ziet er uit als een net huis voor een mooie prijs. Alleen die schrootjes he :)
Grotendeels eens.

Keurig net huis overigens.

Bij mij blijft vooral hangen dat de kamers zo donker overkomen. Alsof alle gordijnen half dicht waren bij het fotograferen. En bloemen, ik zou meer met bloemen/planten doen. Maakt het fleuriger.
pi_119522057
Ik ben inderdaad wel benieuwd naar die makelaar Staal.

De foto's lijken ook inderdaad donker en ik vind nu ik beter naar de foto's kijk ook teveel prullaria op de foto's staan.
Er moeten dus nieuwe foto's komen.

De 3e slaapkamer gebruiken wij als washok en de makelaar zegt dat je niet alle ruimtes op internet moet laten zien.
Bij de vorige makelaar hadden we wel een foto van de zolder maar deze heeft dat niet gedaan.

Hmm een hoop werk aan de winkel dus
  donderdag 22 november 2012 @ 23:28:14 #26
42366 Staal
pi_119524207
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben ik nu de enigste die het huis echt serieus lelijk vind ? :@
De enigste of de enige. Dat maakt het verschil.
Un certain jeune homme
pi_119524869
Eerste foto die je ziet: Luxaflex hangt scheef. Open die zooi!
Op de tweede foto hangt 'ie ineens anders en de inhoud van de vensterbank is veranderd.
Dus de foto's zijn niet recent :(

Als ik kamers tel maar ik zie ze niet op de foto, denk ik: Die kamer is dus een rommel want anders hadden ze wel een foto gemaakt.

Huis lijkt me in vrijwel originele (niet interessante) staat en alleen cosmetisch een beetje opgeleukt.
Wat mij opvalt is de goedkope afwerking die je overal in terugziet.
In elk kamer ligt een andere vloer. De schroten in de woonkamer zijn zo te zien gebruikt om een deuropening dicht te maken, want in de hal zit die opening er nog.
(schroten = ellende, wat zit er achter die schroten?)

Foto van de keuken is waardeloos.
Maak één foto met een groothoeklens. Dan krijg je de hele keuken erop en zie je dat kastje met de magnetron/oven niet. Dan lijkt het een grotere keuken.
Keukenblok ziet er goed uit, tegels verschrikkelijk.
Keukenvloer ook (zijn dat zeil-tegels-plak-ellende?)

De tegels in de keuken en badkamer lijken me aan de ene kant nog niet zo oud, maar het design ervan komt uit de jaren '60. Erg smaakafhankelijk, mijn smaak is het niet.
Badkamervloer vind ik ook verschrikkelijk maar die verander je niet zo makkelijk. Foto beetje optimistisch maken en wat eenheid maken in accessoires die op de blauwe tegels afgestemd zijn, dan valt het wel mee.

Als dit huis van mij was en ik moest het verkopen, zou ik op de hele benedenverdieping in elk geval de vloer vervangen door laminaat en alle muren wit verven.
Dat is ook niet mijn smaak, maar het is wel neutraal en trekt meer kopers. Je krijgt dan ook een beter beeld van de ruimte.

De vloer op de babykamer past naar mijn mening ook totaal niet bij de kleur van de muur, leg daar ook een laminaatje in of als het niet anders kan een wit kleed, dan valt dat donkerblauwe niet meer zo op.

Foto's van de badkamer en de hoofdslaapkamer zijn niet goed. Je ziet veel te weinig van de ruimte, daardoor lijkt het allemaal heel klein. Daar heb je andere lenzen voor.

Tuinfoto's.
Wat doet die tuintafel aan de zijkant van het huis? Weg met dat ding.
Losse tegels weghalen. Verder is het daar nogal kaal, zet wat bloempotten neer.
Tuinslang weg.
Bij de schutting aan de andere kant van de tuin, zelfde foto, liggen losse stenen met daar bovenop een wok?? :D Weg ermee.

Haal die ladder weg voor de foto.
Er staat daar een mooie loungeset, maar er is geen duidelijke foto van. Zet de boel eens neer zodat een koper denkt "Daar kan ik lekker zitten!"
Door de verschillende bestrating moest ik 2x kijken of die loungeset nou van de tuin van de buren was, of dat het er nou bij hoort.

Tot zover mijn gezeik.
Ik koop trouwens zelf liever een huis dat er rommelig uitziet, want die zijn vaak goedkoper omdat niemand ze wil. ;)

edit: Alle foto's hebben hetzelfde probleem, ze zijn met de verkeerde lens gemaakt. Alles lijkt klein omdat alles dichtbij is. Op de foto van de gang valt het meteen op, je ziet de trap niet goed. Die moet er gewoon helemaal op staan.
Eerste foto van de voorkant, ik zie de tuin niet. Ook die moet er helemaal op staan.
pi_119527238
Ik zou het niet zo schrijven als mijn bovenbuurman, maar tipje: ik heb mijn vorige huis verkocht met behulp van een dame die langskomt, zegt wat je moet doen, vervolgens gaat schuiven met de meubels, stuff weghaalt die ze niet op de foto wil. Daarna heeft ze foto's gemaakt en toen ik ze op funda zag dacht ik: wow, dat ziet er tof uit! En dat was juist het huis waar ik van af wilde.
Kamers waren ruim en dat kwam er ook echt uit op de foto's (zonder dat er zo'n mega groothoeklens is gebruikt). Heeft de makelaar voor me geregeld.
Weet niet of ze interieurontwerpster ofzo was, maar het zag er ineens gelikt uit.
Da gao nie nou!
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:51:11 #29
320388 MoreMusic
Niet daarom. Gewoon.... Ergens
pi_119536722
Als je voor een paar duizend euro zo'n afgewerkt huis kan krijgen..........

http://vadermakelaardij.n(...)ERHEIDE/Putseweg/85/

Dan zou ik het wel weten. Lijkt mij idd een kwestie van presentatie.

- foto 1 --> rolgordijn omhoog (en recht hangen , en een paar mooie potten voor de ramen. Woning straalt zo geen gezelligheid/huislijkheid uit
- opstelling bank/tvmeubel omdraaien? of juist de kast met de eetkamertafel ruilen. Het lijkt nu net of je maar 1 kant van de ruimte echt gebruikt om te wonen en de andere kant om je "meubels tentoon te stellen"
- entree zou ik niet op de foto laten zien, geen meerwaarde
- lamp boven de eetkamertafel, en de lamp boven de salontafel omwisselen
- in de woonkamer heb je allemaal mooie witte meubels, de eettafel steekt hier wel een beetje bij af....
- tuin --> bestrating oogt erg rommelig. Misschien van het voorjaar aanpakken? Je kan best een mooie combinatie maken van de betontegels en klinkers. (patronen, 4 betontegels, randje klinkers eromheen)
- badkamer/keuken --> is het mogelijk om een kleine investering te doen
- algemeen --> wees consequent in kleuren. De kleuren op de muren zou ik nog niet eens aanpassen (witten), maar voor die kleur dan wel verder door (zoals de kleur van het dekbed.....) Het huis oogt nu niet als een geheel. Maar elke kamer op zich is een onderdeel, wat per kamer ook nog niet als een geheel oogt.

Verder moet je het huis wel verkopen doormiddel van aankleding. Dus zorg ervoor dat als er foto's gemaakt worden van de tuin, dat het loungesetje ook uitnodigd om lekker op te gaan zitten (kussens erin e.d.)

Succes!!

Dit type woningen ken ik wel, en qua ruimte zijn ze echt wel heerlijk leefbaar!
Enne........het schilderen van de buitenkant heeft de woning goed gedaan! (google maps)
Niet daarom. Gewoon.... Ergens om
pi_119537499
Tja volgens mij heb je gewoon de pech dat de locatie niet (meer) zo interessant is. Qua werkgelegenheid ben je toch vooral afhankelijk van Rotterdam en dat is best nog wel een eind.

Als ik die foto's zie kets ik op de volgende punten af:
- De buitenkant (verschrikkelijk lelijk huis, sorry daarvoor :P)
- De "Master bedroom" lijkt erg klein op de foto -> is dit de grootste slaapkamer? Zo niet, zet dat bed in de grootste slaapkamer (voor de foto) en doe er een leuk dekbed over en geen ouwelullen dekbed
- Het huis staat al 3 jaar te koop en al die tijd is er geen moment geweest om een mooie tuinfoto te maken met zon?

Als je handig bent kun je kijken wat de kosten zullen zijn van een nieuwe badkamer + keuken, met name starters zijn hier volgens mij wel gevoelig voor. Dan kun je de prijs nog iets verhogen zelfs.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 23-11-2012 14:20:25 ]
pi_119537650
Waarschijnlijk staat het mensen ook tegen dat je naast de plaatselijke mavo woont...

Daarnaast is Vader niet echt de meest geweldige makelaar in deze omgeving... Ik heb zelf hele goede ervaring met Van Kaam makelaardij... wellicht eens switchen van makelaar?
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:22:28 #32
27929 piere
doe mij maar bier
pi_119537899
Wat de fotomevrouw bij mij zei (binnen een maand verkocht, 11 kijkers binnen 2 weken). Zorg dat elk los dingetje opgeruimd is voor je foto's neemt en zorg voor licht en ruimte.

Ik vind veel foto's vooral erg donker en daar knapt iemand als ik direct op af. Elk prulletje aan de kant dus en nieuwe foto's laten maken is mijn advies.

Suc6! :W
fok you ja!
pi_119539030
Naast de tips die al gegeven zijn over de foto's zou ik ook nog een keer goed naar de omschrijving & kenmerken kijken.

Helemaal op het eind van de omschrijving bij bijzonderheden staat bijvoorbeeld: "Verkoper kan een bankgarantie eisen."
Ten eerste is dit geen bijzonderheid, maar vrij standaard, ten tweede klinkt het heel vervelend. Persoonlijk snap ik het nut niet van deze zin. Dit is maar een voorbeeld, ik vind de hele omschrijving erg summier en niet bepaald uitnodigend.

Bij de kenmerken staan fouten, waarvan de belangrijkste de grootte van de tuin. Deze staat nu op 1m2 wat betekent dat mensen die op funda naar een huis met tuin met een minimum grootte zoeken jouw huis niet in hun zoekresultaten zien.
pi_119539176
De foto's ogen niet erg duidelijk, veel te donker.
Bekijk eens andere foto's op funda, die ogen helder en licht, waardoor er veel meer ruimte ontstaat.

Die woonkamer vloer werkt niet echt mee in het creëren van ruimte, oogt wederom erg donker.

*Als ik de foto bekijk van de trap, kan ik niet goed zien welke kleur de trap is. Zwart of donkerblauw?
*Foto 7, wat is het doel van de foto? Ook deze is in de linker hoek heel donker, bloemen op tafel zijn oke
*Foto's van de keuken ogen ook niet duidelijk en erg rommelig.
*Ruimte in de ouder slaapkamer is mij niet geheel duidelijk?
*Babykamer oogt ruim, alleen erg donker

Al met al krijg ik het idee dat foto's gemaakt zijn met een simpele compact camera.

Een voorbeeld van hoe foto's moeten zijn qua belichting zie:
http://www.funda.nl/koop/(...)janstraat-132/fotos/

Ik heb nog even verder gekeken, ik moet zeggen die omschrijving VIND ik erg SCHREEUWEND.
pi_119539609
Ik kon overal doorheen prikken, behalve die lelijke woonkamervloer (sorry, ik begrijp dat je hem zelf wel mooi vindt, maar je zit niet te wachten op zoete broodjes toch?).

Als het plavuizen zouden zijn was het al verschrikkelijk, maar het is zelfs nog erger zeg je al: zeil. Trek het eruit, direct! Ga naar de Ikea en koop het goedkoopste laminaat, de oogt een stuk beter denk ik.
pi_119541275
Ik ben echt blij met al jullie kritiek.

Ik ben 3 jaar geleden bij mijn vriend gaan wonen, we hebben het huis toen meteen te koop gezet. Hij was destijds al blij dat hij in zijn eentje een huis kon kopen dus nam ook al snel genoegen met alles, logisch ook. Wij herkennen de dingen die jullie opperen ook, er is totaal geen eenheid en het is ook lastig om dat beetje bij beetje aan te brengen, zeker als je van plan bent om weg te gaan, maar nu zijn we toch wel van mening dat we de vloer echt moeten veranderen en 1 geheel moeten maken van de kamer/keuken. Het liefst zou ik er een open keuken van maken, maar denk dat we eerst met de vloer moeten beginnen (al snap ik ook dat wanneer we er alsnog een open keuken van maken dat de vloer er dan weer uit moet)

We waren al vanaf het begin af aan niet enthousiast over de foto's en iedere keer als we dachten dat het beter kon hebben we gevraagd of er een nieuwe foto gemaakt kon worden, maar eigenlijk moet alles gewoon opnieuw. Nu zie je ook op de ene foto een geel schuurtje en later een grijze (zo is het nu) eenheid gemaakt met het huis.
Die van de voorkant met de scheve raambekleding kan ook echt niet :S maar wij waren toen alleen maar gefocust op de geverfde rand (zoals jullie goed gezien hebben op google maps) dat we juist daar naar keken,

De masterbedroom lijkt inderdaad heel klein, moet ook anders. Heb ook al een wit dekbed liggen. Had dit dekbed omgedraaid omdat het een heel druk dekbed is, maar nu lijkt een heel suf dekbed, oeps.
En ga ook de eettafel met de kast verwisselen. Is inderdaad een goede tip, en daarbij worden dan ook weer meer schrootjes bedekt ;) Tafel past ook niet bij de meubels, moet ook wit gemaakt worden.

Genoeg te doen dus.

Die middelbare school wordt op dit moment gesloopt. Komen seniorenwoningen voor in de plaats. Lijkt me alleen maar een verbetering.

Vader was onze eerste makelaar trouwens, zijn we ook niet voor niets weggegaan Pinoo.

AMD freak, die foto's van het appartement zijn goed belicht en vooral leeg. Heeft dat een makelaar gedaan of een stylist/fotograaf?
Of heb je zomaar een willekeurig app van funda geplukt?
Ik ging er toch eigenlijk vanuit dat de makelaar dit toch wel goed kan. (goede foto's maken)
pi_119544131
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:54 schreef margu het volgende:

Ik ging er toch eigenlijk vanuit dat de makelaar dit toch wel goed kan. (goede foto's maken)
Helaas, lang niet alle makelaars kunnen dit goed. En goede foto's zijn heel belangrijk om je huis te presenteren.

Veel succes met het opknappen!
pi_119544547
Muren slopen zou ik niet direct aan beginnen. Het is toch de bedoeling om met een beperkt budget een verkoop te realiseren.

Kies je budget en oriënteer je via internet en woonbladen op kleuren en trends (die je vervolgens waar mogelijk meeneemt bij de verkoop).

Inventariseer wat je allemaal (zelf) kunt veranderen en wat de kosten hiervoor zijn.
Neem echt afscheid van die schrootjes en tegels in de keuken.
Schilder de poort en de schutting in de kleur (wit of geel) van de woning.

Persoonlijk zou ik eerst een plannetje uitdenken vervolgens de woning van de markt halen wanneer je iets gaat opknappen. In het voorjaar, maart/april nieuwe foto's maken en de woning opnieuw aanbieden op Funda.

Heb je betere foto's van de voor- en achtertuin?

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 23-11-2012 17:34:57 ]
pi_119544683
Ik vind het helemaal niet lelijk hoor. :P
pi_119548821
Volgens mij hebben we een koper :P.
pi_119549812
quote:

Die middelbare school wordt op dit moment gesloopt. Komen seniorenwoningen voor in de plaats. Lijkt me alleen maar een verbetering.

Dat ligt eraan.

1. De school ligt zo vlak bij dat je als bewoner wel overlast moet hebben van de sloop en later van de nieuwbouw. Denk aan lawaai, stof, bouwverkeer, radio's die om 7 uur 's ochtends op Radio 10 Gold staan ;-) En dat een aantal jaar lang.
2. Hoe worden die seniorenwoningen gebouwd? Waar nu het (lage) schoolgebouw begint of waar het schoolplein begint? In het laatste geval komen ze vrij dicht op de bestaande bouw. En die woningen worden waarschijnlijk hoger dan het schoolgebouw nu is.
3. Of is dat lage gebouw een basisschool (gezien de gekleurde blokken op het plein)? Dan heb je dus nog altijd een basisschool (lawaai in de pauze!) voor je deur.

Over de omschrijving: Ik weet niet of ik zo blij word van heel vaak "IDEALE STARTERSWONING". Ik maak zelf wel uit of ik iets een ideale starterswoning vind en deze aanprijzing komt op mij over als "Het is niet zoveel maar je bent een starter en kunt (dus?) niet zoveel betalen dus je doet het er maar mee."

Over de foto's: De gangkast en toilet hoef ik inderdaad niet op de foto, maar ik wil wel alle slaapkamers zien en in dit geval ook de zolder. Als een kamer niet op de foto staat krijg ik argwaan: Wat is er mis met die kamer?
pi_119551316
Ik wil de plee ook zien. Als ik geen plee zie denk ik dat ik zo'n groene pot tegen ga komen, met bloementegels en zo'n enorme stortbak met een touw eraan.
(Anders gezegd: Die plee zal wel vernieuwd moeten worden).

Je wilt het verkopen, laat het zien!
pi_119551773
Ik weet niet of het al gezegd is: maar pronk met je straat/ omgeving als daarmee te pronken valt.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 23 november 2012 @ 22:23:07 #44
22592 crew  Ole
pi_119557069
Tijdelijk slotje. Kan er even opgeruimd
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Admin zaterdag 24 november 2012 @ 00:00:34 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119561844
Was me dat even gezellig?

Verder met het topic }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119563410
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:43 schreef Eelcotje84 het volgende:
Ik weet niet of het al gezegd is: maar pronk met je straat/ omgeving als daarmee te pronken valt.
Lijkt mij erg belangrijk idd. De stand van het huis, de buurt en de ruimte van de kavel kun je immers niet veranderen.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat een huis wel/niet verkocht wordt vanwege de kleur van de handdoeken, de aanwezigheid van planten of het ruiken naar vers gebakken cake.
Toen ik mijn huidige woning kocht in 2002 was erg nog sprake van redelijke gekte op de markt maar het huis stond toch al een half jaar te koop. Nadat ik het gekocht had vroeg ik aan de makelaar hoe dat kon. Uit het antwoord bleek dat naast steekhoudende argumenten er nog zat mensen zijn die afknappen op de kleur van de vloerbedekking. Niet te geloven !
-
pi_119563496
Klopt, het gros van de kopers kan nergens doorheen kijken. Als je dat wel kunt, dan kun je daar van profiteren (huis kopen dat niemand anders wil).
Toen het nog goed ging in de markt en een kerel hier in de straat zijn huis wilde verkopen... Zijn bovenverdieping (4x8m) was helemaal open, één grote ruimte. Lekker makkelijk voor de nieuwe bewoners toch? Kunnen ze indelen wat ze willen. Nee, want de kijkers vonden het maar vervelend dat ze er wat aan zouden moeten doen. Terwijl dat als er muren hadden gestaan, dan had iedereen erover lopen klagen dat de indeling toch niet niet was als ze zelf hadden gedaan.
Da gao nie nou!
  zaterdag 24 november 2012 @ 08:05:45 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119565590
In dit geval zou ik er anders ook niet achtergekomen zijn dat de tegels geen tegels zijn, want ik kijk eerst foto's en als het bevalt lees ik de omschrijving.
Hier beviel het (oa door de "tegels") niet voldoende om de omschrijving te lezen.
Zonder het topic had ik dus niet geweten dat het geen tegels zijn maar laminaat is.
En laminaat is een klein klusje, tegels verwijderen daarentegen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 24 november 2012 @ 09:46:59 #49
316155 lutven
helemaal gek van interieurs
pi_119566129
Mijn tips:
- andere makelaar, een proactieve dit keer...
- profi fotos zoals t voorbeeld,
1 v elke ruimte ook buiten. Indien n toevoeging dan 2 of 3 anders niet.
- lichte laminaatvloer benedenverdieping
- alle wanden in een neutrale kleur
- schrootjes en tegels keuken eraf! (stucen of vliesbehang?!)
- opstelling bank-tv omdraaien en kast-eettafel. Dit laatste zodat t makkelijker in te beelden is, hoe de kamer eruitziet met n open keuken. (andere ingang
woonkamer is zo niet geblokkeerd)
- geen meubels voor het raam (babykamer) en kastjes voor de deur vd inbouwkasten. Dit doet de ruimtes nl kleiner lijken.

Wat denk ik belangrijk is, als je veranderingen gaat doen, doe ht niet half. Met half werk bereik je nl nog niet het gewenste effect.
Maak n goeie planning en vraag bijvoorbeeld het ene weekend al je familie te helpen en het andere weekend al je vrienden. Vele handen maken licht werk, na twee weken of n maand opnieuw op internet en n knal-bedank-feest in t huis als t verkocht is!!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door lutven op 24-11-2012 09:59:45 ]
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:00:37 #50
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566231
Waar zijn die buizen van, die over de buitenmuur lopen? Badkamer?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_119566235
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben ik nu de enigste die het huis echt serieus lelijk vind ? :@
Nee, ik vind het saai en somber.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119566257
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:50 schreef quo_ het volgende:
Lijkt mij erg belangrijk idd. De stand van het huis, de buurt en de ruimte van de kavel kun je immers niet veranderen.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat een huis wel/niet verkocht wordt vanwege de kleur van de handdoeken, de aanwezigheid van planten of het ruiken naar vers gebakken cake.
Toen ik mijn huidige woning kocht in 2002 was erg nog sprake van redelijke gekte op de markt maar het huis stond toch al een half jaar te koop. Nadat ik het gekocht had vroeg ik aan de makelaar hoe dat kon. Uit het antwoord bleek dat naast steekhoudende argumenten er nog zat mensen zijn die afknappen op de kleur van de vloerbedekking. Niet te geloven !
Zoiets hadden wij in 2002 ook. Kleur van de kastdeuren was groen en dat wilden veel mensen niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:05:22 #53
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566275
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Zoiets hadden wij in 2002 ook. Kleur van de kastdeuren was groen en dat wilden veel mensen niet.
Als ik een woning koop, kijk ik daar doorheen. De locatie, bouwkundige staat, dat is voor mij van belang.
Interieur kun je er helemaal uitslopen en naar eigen smaak aanpassen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_119566299
Ik vind je voortuin erg kaal en ongezellig. Het huis zelf is ook van buiten niet heel knus dus de combinatie zorgt ervoor dat je een erg grauw gevoel hebt als je er op afstapt. En ik zou zelf m'n toekomst niet graag grauw zien.

Wat bloemen zouden wonderen doen, Je hebt ook winterhard spul maar ik weet niet of dat ook lukt als je het nu zou plaatsen. Verder misschien een rustiek tuinbankje erbij.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:24:41 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119566495
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:05 schreef cvboer het volgende:

[..]

Als ik een woning koop, kijk ik daar doorheen. De locatie, bouwkundige staat, dat is voor mij van belang.
Interieur kun je er helemaal uitslopen en naar eigen smaak aanpassen.
Ja, maar hoe groot is de kans dat je überhaupt bij een woning gaat kijken waarvan je in eerste instantie niet al denkt "oeh, leuk"?

Ik werd vorig jaar verliefd op een "uitdaging", maar ik was niet de enige, want het was binnen twee maanden verkocht, ik kon het in m'n dromen verbouwen, en dat zou ik nog zo kunnen.
Een ander huis wat op het oog aardig was, bleek bij een openhuizendag voor mij onmogelijk te zijn, ik zag simpelweg niet hoe ik er wat van kon maken.
Het is inmiddels verkocht, maar het heeft jaren te koop gestaan (de aanmelddatum op funda klopt niet).

Een huis waarbij je niet gelijk een gevoel hebt, ga je niet verder naar kijken, tenzij je omhoog zit, en dat zit vrijwel geen enkele koper in de huidige markt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:37:19 #56
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_119566679
Je huis moet op een hotelkamer lijken; strak, neutraal en zonder persoonlijke toevoegingen, zodat mensen zichzelf er in kunnen plaatsen. Je haalt dus alle foto's weg (evt vervangen door wat plaatjes -geen mensen- uit tijdschriften), paarse wanden maak je wit, etc. En zorg dat alles onderhoudstechnisch in orde is. Er is veel keuze, je moet geinteresseerden een goede reden geven voor jouw huis te kiezen.
Ik heb al een boek.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:42:10 #57
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566771
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar hoe groot is de kans dat je überhaupt bij een woning gaat kijken waarvan je in eerste instantie niet al denkt "oeh, leuk"?

Die kans is groot. interieur kijk ik niet naar, dat is allemaal aan te passen en ook iedereen doet dat. Niemand die zo in een woning trekt zonder de boel te verbouwen.
Het het model woning leuk is, en de locatie is goed, dan koop ik het zo.

In het geval van de woning van TS zou ik een 12 m³ container bestellen en daar het complete interieur in doen en dan met een schone lei beginnen. Binnenmuren boven eruit, 1 slaapkamer opofferen voor een grotere badkamer bijvoorbeeld. dan kun je er wel wat moois van maken.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:46:08 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119566832
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Die kans is groot. interieur kijk ik niet naar, dat is allemaal aan te passen en ook iedereen doet dat. Niemand die zo in een woning trekt zonder de boel te verbouwen.
Het het model woning leuk is, en de locatie is goed, dan koop ik het zo.

In het geval van de woning van TS zou ik een 12 m³ container bestellen en daar het complete interieur in doen en dan met een schone lei beginnen. Binnenmuren boven eruit, 1 slaapkamer opofferen voor een grotere badkamer bijvoorbeeld. dan kun je er wel wat moois van maken.
Als ze dat niet zelf kunnen dan wordt dat een kostenpost die ze er nooit uithalen, zo'n verbouwing.

En het ligt eraan, je moet een huis over het algemeen wel leuk vinden voor je het (in gedachten) gaat verbouwen, en als er teveel aan moet gebeuren en/of je kunt dat niet zelf, dan wordt dat een kostenpost die een ander huis waar minder aan hoeft te gebeuren een stuk aantrekkelijker maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:50:28 #59
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119566910
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze dat niet zelf kunnen dan wordt dat een kostenpost die ze er nooit uithalen, zo'n verbouwing.

En het ligt eraan, je moet een huis over het algemeen wel leuk vinden voor je het (in gedachten) gaat verbouwen, en als er teveel aan moet gebeuren en/of je kunt dat niet zelf, dan wordt dat een kostenpost die een ander huis waar minder aan hoeft te gebeuren een stuk aantrekkelijker maakt.
Als je het laat doen is het een heel ander verhaal natuurlijk.
Ik schrijf dan ook vanuit mijn eigen visie en niet die van een ander.
pi_119567563
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:46 schreef Leandra het volgende:

Blijft zeker een kwestie van omstandigheden: moet je verhuizen, waar moet je heen en welk huis "past" bij je.

Wij zaten in een situatie dat we moesten verhuizen (= (ver-)kopen) en keken in eerste instantie alleen naar de buitenkant, de ligging, algemene gegevens (m² woon- resp. perceelopp.) en de prijs.

We bezochten ons huis zonder foto's van de binnenzijde te hebben gezien (alleen voorzijde en dat gaf een "goed gevoel") en nadat we even geslikt hadden bij het zien van de groene keuken, steenstripswand e.d. hebben we het binnen 2 werkdagen gekocht; 1 ton onder de huidige WOZ-waarde.

Bij sommige huizen is het beter geen foto's van de binnen zijde te plaatsen, maar alleen van de voorzijde en de ligging indien die oké is.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:34:23 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119567694
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:50 schreef cvboer het volgende:

[..]

Als je het laat doen is het een heel ander verhaal natuurlijk.
Ik schrijf dan ook vanuit mijn eigen visie en niet die van een ander.
En zo schrijf ik vanuit de mijne waarbij vermeende zwarte tegels al een reden zijn om het huis weg te klikken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:40:43 #62
323439 HetKlusKonijn
pi_119567817
Ik vind dat jullie toch wel heel erg negatief zijn over dat huis hoor... ik vind het allemaal wel meevallen eerlijk gezegd. Met wat cosmetische aanpassingen is het gewoon een prima huis. Niet iedereen kijkt alleen maar naar inrichtingen die zo maar uit een woonblaadje geplukt kunnen zijn, er zijn ook nog mensen die voornamelijk naar de technische staat en de plek kijken. Het voornaamste probleem is dat er op dit moment gewoon stomweg veel minder geinteresseerden om een huis te kopen zijn.

Dit gezegd hebbende, die donkere vloer en wanden, daar kun je voor relatief geld nog wel het een en ander aan doen tegen redelijke kosten (een pak laminaat en wat potten RAL9010-latex zijn de investering wel waard denk ik zo), en wat plantjes in de tuin kunnen ook geen kwaad, maar om hele muren uit te gaan breken en een nieuwe badkamer te laten plaatsen? Die investering haal je er in deze tijd dus echt niet meer uit, nog los van de vraag of TS, die wellicht al verlies lijdt op het huis, dat nog wel kan ophoesten.

Ik denk dat we niet moeten vergeten dat de huizenmarkt op dit moment helemaal plat ligt, dat de meeste mensen gezien de economische crisis en de daarmee samenhangende bezuinigingsoperaties het gewoon stomweg niet aandurven om nu een huis te kopen, en dat daar de voornaamste oorzaak ligt dat er zoveel verkopers hun huis nu niet kwijtraken.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_119571167
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik denk dat we niet moeten vergeten dat de huizenmarkt op dit moment helemaal plat ligt, dat de meeste mensen gezien de economische crisis en de daarmee samenhangende bezuinigingsoperaties het gewoon stomweg niet aandurven om nu een huis te kopen, en dat daar de voornaamste oorzaak ligt dat er zoveel verkopers hun huis nu niet kwijtraken.
En ik zie het alleen maar slechter worden; de beste oplossing is een rigoureuze prijsverlaging of executionaire verkoop.
pi_119571214
1 antwoord: prijs omlaag gooien.
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:40:27 #66
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119571853
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:07 schreef blomke het volgende:

[..]

En ik zie het alleen maar slechter worden; de beste oplossing is een rigoureuze prijsverlaging of executionaire verkoop.
In beide gevallen leid je verlies.
Het is trouwens executoriale verkoop.
Op it moment is het beste om te blijven zitten waar je zit, of huren.
pi_119571878
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:40 schreef cvboer het volgende:

[..]

In beide gevallen leid je verlies.
Het is trouwens executoriale verkoop.
Wat is er mis met verlies lijden? Als ik een auto koop en 3 jaar later verkoop, lijd ik dan ook verlies?
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:42:20 #68
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119571897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:41 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat is er mis met verlies lijden? Als ik een auto koop en 3 jaar later verkoop, lijd ik dan ook verlies?
Behoorlijk kromme vergelijking ook. Een auto is een gebruiksvoorwerp, een woning niet.
pi_119571905
Tja, ik vind het gewoon een leuk huis. Het is jammer dat mensen niet door een kleur of een vloer heen kunnen kijken.
Het huis zou voor ons te klein zijn, maar daar kun je weinig aan doen...
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:43:03 #70
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119571915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:42 schreef Angelfrouk het volgende:
Tja, ik vind het gewoon een leuk huis. Het is jammer dat mensen niet door een kleur of een vloer heen kunnen kijken.
Het huis zou voor ons te klein zijn, maar daar kun je weinig aan doen...
Bijkeuken er achter bouwen een optie?
pi_119571973
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:43 schreef cvboer het volgende:

[..]

Bijkeuken er achter bouwen een optie?
Dat zou ik aan een nieuwe bewoner overlaten. Je kunt wel gaan kijken of je een bouwvergunning kunt aanvragen om een aantal meters naar achteren of naar de zijkant uit te bouwen.
Ja, dan ben je geld kwijt voor de aanvraag en de bouwtekeningen bij de architect, maar dan zou het voor mij persoonlijk interessanter worden.
Misschien is dat een optie?
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:45:41 #72
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119571990
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:44 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Dat zou ik aan een nieuwe bewoner overlaten. Je kunt wel gaan kijken of je een bouwvergunning kunt aanvragen om een aantal meters naar achteren of naar de zijkant uit te bouwen.
Ja, dan ben je geld kwijt voor de aanvraag en de bouwtekeningen bij de architect, maar dan zou het voor mij persoonlijk interessanter worden.
Misschien is dat een optie?
Wellicht ook een optie.
pi_119572091
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:45 schreef cvboer het volgende:

[..]

Wellicht ook een optie.
Op de laatste foto in het rijtje zie je dat kavels 3057 en 3058 een flink eind uitgebouwd hebben.
Als je die zou kunnen realiseren (de tekeningen en vergunningen) zou het huis veel groter worden en dus interessanter voor gezinnen. Als je dit dan ook nog eens over twee verdiepingen kunt doortrekken zou het helemaal leuk worden. Just my two cents.
pi_119572118
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Behoorlijk kromme vergelijking ook. Een auto is een gebruiksvoorwerp, een woning niet.
En dan is het niet acceptabel om er minder voor terug te krijgen als dat er voor is betaald? Het hele idee dat geld 'verliezen' op een huis iets is wat niet hoort, daar moet men van af. Een huis is net als alle andere zaken onderhevig aan de markt, deal with it.
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:53:38 #75
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119572164
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:50 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Op de laatste foto in het rijtje zie je dat kavels 3057 en 3058 een flink eind uitgebouwd hebben.
Als je die zou kunnen realiseren (de tekeningen en vergunningen) zou het huis veel groter worden en dus interessanter voor gezinnen. Als je dit dan ook nog eens over twee verdiepingen kunt doortrekken zou het helemaal leuk worden. Just my two cents.
Het is inderdaad een idee voor de TS. Kijken wat ze er mee doet.
Ik heb in iedergeval geen verhuis plannen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 15:02:36 #76
3542 Gia
User under construction
pi_119572364
Ons bed zouden we niet kwijt kunnen met onze kleerkast. Zwaar grenen bed met vaste nachtkastjes, lit-jumaux. Kast is ook 65 cm diep, drie-deurs. Alleen daarom al zou ik dit huis niet kopen.

Verder vind ik de keuken wat aan de kleine kant.

Maar voor starters op zich een leuk huis, prijs is m.i. zeer redelijk.
En je kunt wel alles neutraal gaan maken, maar dat kost veel geld en daarna de koper ook, want wie wil nou in een neutraal, wit huis wonen?
  zaterdag 24 november 2012 @ 15:03:30 #77
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119572381
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:51 schreef Wokkel het volgende:

[..]

En dan is het niet acceptabel om er minder voor terug te krijgen als dat er voor is betaald? Het hele idee dat geld 'verliezen' op een huis iets is wat niet hoort, daar moet men van af. Een huis is net als alle andere zaken onderhevig aan de markt, deal with it.
Tegenwoordig is zo'n denkwijze wel gewenst, wil je er geestelijk niet aan onderdoor gaan.
Huizen werden en worden nog altijd gekocht met als idee dat men een investering doet voor de toekomst. Alleen nu de huizenmarkt volledig is ingezakt liggen de zaken er anders voor.
Beter is het om te blijven zitten waar je zit.

Daar waar het voor de crisis een verkopersmarkt was, is het nu een kopersmarkt, want, ik ben van mening dat je nu prima een woning kunt kopen. Je kunt er nu immers goedkoop aan komen, en later, als NL uit de crisis is, de zaak alsnog met winst verkopen.
pi_119573319
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:03 schreef cvboer het volgende:

Ik begreep (verkeerd?) dat de TS vanwege het starten van een relatie, van dit huis af moest??
pi_119573640
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:03 schreef cvboer het volgende:

[..]

Tegenwoordig is zo'n denkwijze wel gewenst, wil je er geestelijk niet aan onderdoor gaan.
Huizen werden en worden nog altijd gekocht met als idee dat men een investering doet voor de toekomst. Alleen nu de huizenmarkt volledig is ingezakt liggen de zaken er anders voor.

Daar waar het voor de crisis een verkopersmarkt was, is het nu een kopersmarkt, want, ik ben van mening dat je nu prima een woning kunt kopen. Je kunt er nu immers goedkoop aan komen, en later, als NL uit de crisis is, de zaak alsnog met winst verkopen.
de prijzen gaan nog wel even dalen. ik zou nog maar even wachten ^O^
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:04:04 #80
323439 HetKlusKonijn
pi_119573886
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik begreep (verkeerd?) dat de TS vanwege het starten van een relatie, van dit huis af moest??
Ik begreep uit een van de posts van TS dat zij drie jaar geleden met haar vriend is gaan samenwonen in een nieuw gekocht huis. Ze moeten er dus inderdaad vanaf.
Geen prettige situatie, want ik vrees dat de prijzen nog wel eventjes blijven zakken...
pi_119573934
des te meer reden het huis zo rap mogelijk kwijt te raken.
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:12:00 #82
323439 HetKlusKonijn
pi_119574046
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
des te meer reden het huis zo rap mogelijk kwijt te raken.
Ja, ben ik met je eens. Op deze manier is het alleen maar een extra kostenpost.
Maar, toch gemakkelijker gezegd dan gedaan.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:15:50 #83
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119575557
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Je begrijpt het goed.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:16:47 #84
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119575594
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de prijzen gaan nog wel even dalen. ik zou nog maar even wachten ^O^
Ik blijf waar ik zit, ik huur op dit moment, en het bevalt prima zo.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:17:42 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119575627
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:15 schreef cvboer het volgende:

[..]

Je begrijpt het goed.
Volgens mij is het geen kwestie van moeten, maar van willen, het huis van mijn lief staat ook te koop omdat ik er niet wil wonen, verder is er niets mis mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:21:09 #86
323439 HetKlusKonijn
pi_119575731
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij is het geen kwestie van moeten, maar van willen, het huis van mijn lief staat ook te koop omdat ik er niet wil wonen, verder is er niets mis mee.
Nou, als je net een ander nieuw huis hebt gekocht en je raakt je oude huis niet kwijt, dan zit je toch wel met dubbele lasten. Niet erg als je het gewoon kan betalen, wel jammer van het geld. ;)
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:21:31 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119575745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik begreep uit een van de posts van TS dat zij drie jaar geleden met haar vriend is gaan samenwonen in een nieuw gekocht huis. Ze moeten er dus inderdaad vanaf.
Geen prettige situatie, want ik vrees dat de prijzen nog wel eventjes blijven zakken...
Dat lees ik nergens.
Ze is 3 jaar geleden bij haar vriend ingetrokken en hebben het toen te koop gezet.

Als ze nog een huis hadden waar ze nu wonen dan zou er geen reden zijn voor foto's met zoveel tierelantijntjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119575839
Waarom staan de maten van de kamers niet in de omschrijving?? (of ben ik kippig :@ ? )
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:26:02 #89
323439 HetKlusKonijn
pi_119575875
^^
quote:
Ik ben 3 jaar geleden bij mijn vriend gaan wonen, we hebben het huis toen meteen te koop gezet. Hij was destijds al blij dat hij in zijn eentje een huis kon kopen dus nam ook al snel genoegen met alles, logisch ook.
Ik lees hier toch echt in dat de vriend destijds een huis heeft gekocht en dat dit huis dus nu te koop staat - maw voor het stel toch echt dubbele lasten.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:28:16 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119575931
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^

[..]

Ik lees hier toch echt in dat de vriend destijds een huis heeft gekocht en dat dit huis dus nu te koop staat - maw voor het stel toch echt dubbele lasten.
Ze is bij hem ingetrokken, waar lees je dubbele lasten?

Ik keer alleen dat hij het (toen hij gekocht, voor haar tijd dus) ook geen droomhuis vond, maar hij allang blij was dat hij een huis kon kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:31:51 #91
323439 HetKlusKonijn
pi_119576043
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze is bij hem ingetrokken, waar lees je dubbele lasten?

Ik keer alleen dat hij het (toen hij gekocht, voor haar tijd dus) ook geen droomhuis vond, maar hij allang blij was dat hij een huis kon kopen.
Ze hebben met z'n tweeen toch twee huizen? Dat noem ik toch echt dubbele lasten - voor het stel.
Gemeentebelastingen, onderhoud, noem maar op.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:32:42 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119576075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ze hebben met z'n tweeen toch twee huizen? Dat noem ik toch echt dubbele lasten - voor het stel.
Gemeentebelastingen, onderhoud, noem maar op.
Waar lees jij dat?
Ik lees nergens 2 huizen en dubbele lasten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:32:43 #93
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_119576077
Je kan het beste gewoon een beetje stijlvol zwembad maken in een deel van de woonkamer. En dat je dan door kan zwemmen naar een verwarmd gedeelte in de tuin. Leuk dan de tuin een beetje op met wat palmbomen en shit daar houden mensen van.
Zorg dan dat je een professionele fotograaf inhuurt om mooie foto's te maken, dat verkoopt zoveel beter.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:37:57 #94
323439 HetKlusKonijn
pi_119576235
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar lees jij dat?
Ik lees nergens 2 huizen en dubbele lasten.
Ze woont nu in het huis van haar vriend, en heeft nog een huis te koop staan.
Ik kan er echt niks anders van maken, dat zijn dus twee huizen.

Maar okee... back on topic.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:41:42 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119576356
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ze woont nu in het huis van haar vriend, en heeft nog een huis te koop staan.
Ik kan er echt niks anders van maken, dat zijn dus twee huizen.

Maar okee... back on topic.
Ik lees nergens dat het huis van haar vriend, waar ze nu woont, een ander huis is dan het huis wat ze te koop hebben staan.
De OP spreekt ook van "ons huis", en het huis op de foto's is duidelijk een huis waar een jong gezin woont.
Of verwacht je dat een huis wat al 3 jaar niet meer bewoond is nog voorzien is van een babykamer?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119576413
Misschien vermelden of er zekerheid is wat betreft de aanwezigheid van asbest.
pi_119578537
Tips blijven komen :)

Maar even voor de duidelijkheid. We hebben nog geen ander huis, dus geen dubbele lasten en ook geen haast. Ik ben bij mijn vriend ingetrokken 3 jaar geleden, hij woonde er al langer.
Omdat het meteen in de verkoop ging wilde ik er ook niet teveel aan doen, maar zie nu wel de noodzaak dat het toch wel nodig is. Wilde ook niet meteen alles afkraken (wat jullie nu wel doen ;) ) Wilde niet dat ik meteen alles wat hij ooit gekozen heeft weg zou doen.
Uitbouw of dakkapel met vaste trap naar zolder vinden we te grote veranderingen, dan is de doelgroep weer kleiner. Er wonen in dezelfde huizen ook gezinnen met 2 kinderen en mensen die groter willen, hebben weer genoeg andere keuze. Dat kunnen we ook niet doen zonder de vraagprijs te verhogen.
Dat we er verlies op gaan hebben, hebben we al geaccepteerd. Als we al die jaren hadden gehuurd, dan waren we het geld ook kwijt geweest.

De maten van de ruimtes staan in de plattegronden, maar ik denk ook dat de omschrijving aangepast moet worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 november 2012 @ 20:00:43 #98
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119580699
Ik denk dat je al een heel eind komt met witte muurverf, eventueel witte tegelverf voor de keuken plus nieuwe betere (en meer) foto's. En even kijken naar de tips over schuine luxaflex, wat plantjes hier en daar en dergelijke ;)

Eventueel duidelijk maken in de omschrijving dat diverse buren een uitbouw hebben en dat vergroten van de woning dus een optie is.

Dat kost je de kop niet en het scheelt wel een hoop in de presentatie van je huis. Het moet vooral lichter en neutraler worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:18:56 #99
323439 HetKlusKonijn
pi_119581304
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:53 schreef margu het volgende:

Maar even voor de duidelijkheid. We hebben nog geen ander huis, dus geen dubbele lasten en ook geen haast. Ik ben bij mijn vriend ingetrokken 3 jaar geleden, hij woonde er al langer.
Ah, okee. Ik had je posts verkeerd begrepen - mijn fout. :)

quote:
Omdat het meteen in de verkoop ging wilde ik er ook niet teveel aan doen, maar zie nu wel de noodzaak dat het toch wel nodig is. Wilde ook niet meteen alles afkraken (wat jullie nu wel doen ;) ) Wilde niet dat ik meteen alles wat hij ooit gekozen heeft weg zou doen.
Uitbouw of dakkapel met vaste trap naar zolder vinden we te grote veranderingen, dan is de doelgroep weer kleiner. Er wonen in dezelfde huizen ook gezinnen met 2 kinderen en mensen die groter willen, hebben weer genoeg andere keuze. Dat kunnen we ook niet doen zonder de vraagprijs te verhogen.
Ik vind het een net huisje voor een nette prijs, en ben het dus met je eens dat je niet aan enorme uitbouwen of een nieuwe badkamer moet gaan beginnen. Die investeringen krijg je er echt nooit meer uit - tenzij je besluit het pand uit de verkoop te halen en er nog een aantal jaren zelf in te blijven zitten maar ik begrijp dat dat niet jullie bedoeling is. De aanschaf van wat potten latex en een laminaatvloertje, daar zou ik zelf toch wel in investeren als ik jullie was. Kost niet al teveel, en kan een enorm verfrissend effect hebben, vooral omdat het huis op de foto's nu behoorlijk donker oogt.
Verder: wat Rewino zegt.

quote:
Dat we er verlies op gaan hebben, hebben we al geaccepteerd. Als we al die jaren hadden gehuurd, dan waren we het geld ook kwijt geweest.
Dat wordt nogal eens vergeten. ;)
Verstandige houding. :Y
pi_119581395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:53 schreef margu het volgende:

Het wordt door jullie samen bewoond? Blijf dan waar je bent, en maak het huis langzaam aan verkoopklaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door blomke op 24-11-2012 20:47:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')