je gaat uit van een koelbloedigheid denk ik en niet een opwellingquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan mij het best voorstellen dat de dader het gewoon wegstopt in zijn hoofd en er over praat zoals iedereen doet. Ben ik nou ziek dat ik me dat kan voorstellen?
Als het toch niet moeilijk is voor hem om te verbergen tov zijn vrouw, hoe moet zij het dan vermoeden of weten? Je spreekt jezelf tegen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:09 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zo moeilijk is om dit te verbergen als je al zo ziek in je hoofd bent dat je iemand verkracht en vermoord. En is het al zeker dat de vrouw van niets wist? Vaak is het zo dat een vrouw wel iets van een vermoeden heeft of zelfs er vanaf weet maar er niets mee doen.
een van de kampleiders geloof ik...quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je de site van Peter R. De Vries mag gebruiken als leidraad is de dader daar al lang bekend.
http://www.peterrdevries.(...)ak-nicky-verstappen/quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je de site van Peter R. De Vries mag gebruiken als leidraad is de dader daar al lang bekend.
Ook al is het gebeurd in een opwelling en heb je er spijt van. Dan stop je het weg met het idee, ik was niet mezelf toen...niet gebeurd...en het vervaagt steeds meer.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:14 schreef Re het volgende:
[..]
je gaat uit van een koelbloedigheid denk ik en niet een opwelling
Op dinsdag 20 november 2012 16:12 schreef DeParo het volgende:
Als hij altijd al zo is geweest, als hij een psychische stoornis heeft, als hij meerdere persoonlijkheden heeft (wat bij de eerder genoemde stoornissen wel voorkomt) en als die vrouw het niet heeft gelinkt aan de moorden? En zoals gesteld, het is een doofpotgemeente, daarnaast zeggende dat er al snel naar asielzoekers werd gewezen!quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:16 schreef BullitJunky het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 20 november 2012 16:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar dat betekent toch niet dat je meteen denkt, als iemand zich afwezig houdt, dat hij of zij daar iets mee te maken heeft gehad.
[..]
Maar als je al zolang samen bent, merk je toch dat je echtgenoot zich 'anders' gedraagt? Ze heeft waarschijnlijk nooit gedacht dat dit achter het gedrag van haar man zat, maar vast gemerkt dat er iets aan de hand was.
Leer eens lezenquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als het toch niet moeilijk is voor hem om te verbergen tov zijn vrouw, hoe moet zij het dan vermoeden of weten? Je spreekt jezelf tegen.
Zou je denken. Ik denk dat 't de kinderen wel bezighield. Zelf ook een soortgelijk iets meegemaakt, meisje van 9 jaar verkrachting en vermoord door wurging, landelijk nieuws en ik weet 't nog heel goed, vond ook in 1999 plaats. Ik was dus 6 maar denk dat ik wel dingen heb gevraagd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kinderen waren nog zo jong, denk dat die nog niet echt met zulk nieuws bezigwaren.
En al werd hij zenuwachtig als ze het er over hadden, dat is dan toch nog geen reden om te denken dat zijn vrouw het moet hebben geweten?
Ik kan prima lezen, misschien moet jij meer uitleggen wat je bedoelt.quote:Vaak is het zo dat een vrouw wel iets van een vermoeden heeft of zelfs er vanaf weet maar er niets mee doen.
Doofpotgemeentequote:Op dinsdag 20 november 2012 16:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als hij altijd al zo is geweest, als hij een psychische stoornis heeft, als hij meerdere persoonlijkheden heeft (wat bij de eerder genoemde stoornissen wel voorkomt) en als die vrouw het niet heeft gelinkt aan de moorden? En zoals gesteld, het is een doofpotgemeente, daarnaast zeggende dat er al snel naar asielzoekers werd gewezen!
Omdat dat vaak ook wel zo is..quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom zeg je:
[..]
Ik kan prima lezen, misschien moet jij meer uitleggen wat je bedoelt.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nee, het was een lustmoord. Ze is door dezelfde persoon verkracht als dat ze was vermoord.
Ze is gevonden liggend op haar buik, met haar handen gekneveld. Ze was anaal en vaginaal verkracht, gewurgd en keel doorgesneden met een spoor van sperma over haar naakte lichaam.
Arme meid.
Ik woon zelf ook in een behoorlijk klein dorp, en ik weet dat bij sommige mensen de auto gewoon met de sleutel erin op het erf staat, nu nog.... in 1999 zeker.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk dat je het dorpsleven een beetje te veel romantiseert. Woon zelf in een dorpje van 600 inwoners en hier gaan de deuren overal gewoon op slot hoor (en in 1999 ook al). Als je op zo'n weggetje of fietspad bent en er komt 's nachts iemand aan kun je ook helemaal niet zien wie dat is in het donker en is dat gewoon eng en ga je niet zo maar een praatje staan maken met alles wat beweegt. Misschien is het wel enger dan in de stad, omdat het er donkerder is en je alleen bent.
Dat is toch bizar dat je dat kan? Hij heeft een carriere als acteur misgelopen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan mij het best voorstellen dat de dader het gewoon wegstopt in zijn hoofd en er over praat zoals iedereen doet. Ben ik nou ziek dat ik me dat kan voorstellen?
Ik weet hoe ik zou reageren na een moord, maar na een keer vreemdgaan lukte het mij wel. Maar waarschijnlijk is dat niet te vergelijken en kwam het ook niet steeds weer in het nieuws.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:27 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dat is toch bizar dat je dat kan? Hij heeft een carriere als acteur misgelopen.
Dat is anders. Niet te vergelijken. Vind ik. Ik weet ook van iemand dat 'iebvreemdgaat maar kan wel normaal doen en m'n bek houden tegenover zijn vriendin.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet hoe ik zou reageren na een moord, maar na een keer vreemdgaan lukte het mij wel. Maar waarschijnlijk is dat niet te vergelijken en kwam het ook niet steeds weer in het nieuws.
Ga eens niet zo lopen trollen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:28 schreef Graslul het volgende:
Ik denk nog steeds dat het een iraakse asielzoeker is geweest die zich toen had vermomd als blanke. Dit verklaard dat het DNA bewijs naar een Europese dader wijst.
Dat stond bij de foto van een reconstructie van hoe haar lichaam erbij lag (te vinden op google) maar ook in het dossier van Peter R de Vries. Dus een computeranimatie in de google-afbeeldingen te vinden.quote:
Ja zal wel anders zijn ja. De relatie ging toen ook al slecht en dan denk je, fuck it. Zou het nu in mijn huidige relatie niet kunnen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:29 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dat is anders. Niet te vergelijken. Vind ik. Ik weet ook van iemand dat 'iebvreemdgaat maar kan wel normaal doen en m'n bek houden tegenover zijn vriendin.
Dat is niet echt bronvermelding he?quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat stond bij de foto van een reconstructie van hoe haar lichaam erbij lag (te vinden op google) maar ook in het dossier van Peter R de Vries. Dus een computeranimatie in de google-afbeeldingen te vinden.
En nu jij.
Ja, dat onderzoek is je dikke duim zeker.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:36 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is niet echt bronvermelding he?
Maar dan doe ik het ook op jouw manier.
Ik heb dat gelezen in een onderzoek naar soortgelijke moorden in kleine gemeenschappen.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:36 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is niet echt bronvermelding he?
Maar dan doe ik het ook op jouw manier.
Ik heb dat gelezen in een onderzoek naar soortgelijke moorden in kleine gemeenschappen.
Hemelsbreed (en dus tussendoor en vrij reeel) is het maar een klein stukje, vandaar dat ik me afvraag of dat zijn weilanden zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:09 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Volgens mij niet, Volgens de cafe-baas kan je er wel ongezien naartoe lopen.
[ afbeelding ]
Meeste koeien bevallen in de stal, maar het kan wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:40 schreef Nies het volgende:
[..]
Hemelsbreed (en dus tussendoor en vrij reeel) is het maar een klein stukje, vandaar dat ik me afvraag of dat zijn weilanden zijn.
Bovendien zou ik het dan ook niet vreemd vinden dat een koeienboer midden in de nacht zijn veestapel dat op punt van bevallen staat controleert.
"Goh meisje, er is net een kalfje geboren, zien?"
Die er waarschijnlijk al heel veel heeft gezienquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:52 schreef Re het volgende:
een 16-jarige die met een slok op geïnteresseerd is in pasgeboren kalfjes?... mja
op een gestolen fiets oid... misschien zag boer S wel dat het zijn fiets was en wilde verhaal halen...quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:53 schreef DeParo het volgende:
Marianne Vaatstra had toch moeite gedaan om weg te fietsen bij degene met wie ze was?
Ze had dus waarschijnlijk met hem afgesproken, waarom zou dat zijn, waarvoor kunnen ze afspreken?
Dat lijkt me sterk maar ze kunnen elkaar dus om wat voor reden hebben opgezocht bij die plek dus.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:00 schreef Re het volgende:
[..]
op een gestolen fiets oid... misschien zag boer S wel dat het zijn fiets was en wilde verhaal halen...
ik ga nog even de tijdslijn onderzoeken
Oei, da's wel een heel brute manier om af te rekenen met een fietsendief.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:00 schreef Re het volgende:
[..]
op een gestolen fiets oid... misschien zag boer S wel dat het zijn fiets was en wilde verhaal halen...
ik ga nog even de tijdslijn onderzoeken
Sowieso onnozel van die vader om in het wilde weg van alles te roepen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:03 schreef Maja het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)-absoluut-niet.dhtml
Volgens vaders kende Marianne Jasper absloluut niet. Lijkt me stug dat hij precies weet wie zijn dochter allemaal in de kroeg spreekt...
Hier een cap uit de laatste aflevering van Peter over de zaak Marianne Vaatstra:quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:56 schreef h-fc het volgende:
Zoals eerder gepost:
[ afbeelding ]
Het gekke is dat de sleep-/loopsporen vanuit de andere richting de zien waren, dus vanaf de weg onder de vindplaats naar de vindplaats toe. 2 sleep-/loopsporen van weg naar vindplaats, 1 sleep-/loopspoor van vindplaats naar weg.
Ik denk dat Jasper dus met de fiets naar deze weg is gekomen, daar is immers ook een spoor van een trapper gevonden.
Ik quote mezelf nog maar eensquote:Op dinsdag 20 november 2012 17:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk maar ze kunnen elkaar dus om wat voor reden hebben opgezocht bij die plek dus.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:28 schreef alors het volgende:
[..]
Afspraak lijkt mij niet waarschijnlijk. 1. Ze ging mee met haar vrienden toen die naar huis wilden, zij wilde nog wel blijven, zij heeft dat tijdstip dus niet in de hand gehad. 2. Ze had geen vervoer, daarom hebben ze later een fiets gestolen, ze was dus ook niet zeker van het feit of ze überhaupt op ze afgesproken plek zou kunnen aankomen. 3. Ze had geen mobiel, dus ze kon ook niet zeggen, 'ik kom wat later/eerder'. Dat ze met al deze omstandigheden precies op afgesproken tijd op de afgesproken plek zou zijn lijkt mij niet waarschijnlijk.
Ik denk eerder dat ze in Veenklooster nog even naar de kroeg wilde gaan, daar ging ze normaal ook altijd naartoe.
Laat die man tegen zichzelf in bescherming worden genomen, ik was gisteren al verbaasd dat hij thuis geïnterviewd werd (volgens mij ook nog door verschillende programma's).quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:03 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Sowieso onnozel van die vader om in het wilde weg van alles te roepen.
Wie is die Geke en die twee vrienden hebben toch ook verklaard dat ze Marianne hebben zien wegfietsen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:16 schreef Xan21 het volgende:
Ze moest gewoon snel gevonden worden dacht hij waarschijnlijk daarom heeft hij een fiets langs de weg gezet (zelf ook op een fiets rijdend misschien) zodat iemand daar sneller zou gaan kijken. En dat leidt af van het feit dat hij haar met de auto opgepikt heeft vlakbij Geke's huis ipv dat Marianne zelf richting huis is gefietst. Neem aan dat er echt wel meerdere mensen dit hebben gehoord/gezien, maar dit af hebben gedaan als iets onschuldigs...
Complotsitesquote:Op dinsdag 20 november 2012 17:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wie is die Geke en die twee vrienden hebben toch ook verklaard dat ze Marianne hebben zien wegfietsen?
Dit is toch niet relevant meer? Het is wel frappant dat Spencer en Wietse zeiden bij de tunnel afscheid te hebben genomen (Discotheek Dokkum > Shoarmatent Buitenpost > Afscheid Marianne bij fietstunnel), maar Verry (getuige in video) zag Marianne al niet meer bij de jongens bij de tennisvelden, wat - qua fietsroute - voor het eten bij de shoarmatent in Buitenpost ligt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:38 schreef Xan21 het volgende:
Ze hoorde Feik zeggen, Wij pakken jouw vriendin nog wel, niet dat Spencer dat tegen haar op die manier zei, haar man en de eigenaren van It Filtsje hebben dus allemaal waanideeen? Het is inderdaad wel jammer dat Mr Kat hier mee kwam maar niemand wilde Geke's getuigenis horen omdat de jonge kinderen waarschijnlijk beschermd moesten worden.
Verry Brouwer en zijn vriendin die Spencer en Wietse op een andere plek zagen (waar ze op dat moment hadden moeten wezen volgens hun scenario) kwam nog aan het woord in een oud interview met Peter R de Vries
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |