Hoe zit het daarmee volgens wie? Volgens de Kat en co, die dat meisje kapot hebben gemaakt, die ervoor gezorgd hebben dat haar moeder haar baan kwijtraakte?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:21 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik heb het even gegoogled. De politie gaat er dus vanuit dat de verklaring van Geke niet klopt. Hoe zit het met dat meisje dat er volgens Geke ook bij moest zijn?
Als je nog even wil roken ga je niet 's nachts een weiland in om dat te doen lijkt mequote:Op dinsdag 20 november 2012 14:29 schreef JohnDDD het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)t-grote-geheim.dhtml
[..]
Wat als S. die avond een stukje is gaan wandelen; Marianne had zin om nog een sigaretje te roken voordat ze naar huis zou gaan en liep een weiland in. Haar fiets had ze netjes in de greppel geparkeerd. S. kwam haar tegen in het weiland en vroeg om een vuurtje of gaf haar juist een vuurtje. Hij ging bij haar zitten, ze praatten wat, hij verkrachtte en doodde haar. Hij liep naar het fietspad, verstopte daar de fiets van Marianne wat dieper in de greppel, en liep toen weer terug het weiland in richting huis.
Dat soort dingen worden in kleine gemeenschappen vraag verzwegen maar stiekem weten veel er wel van. Zonder verder conclusies te trekken ga je in dat geval toch afvragen of deze zaak niet eerder opgelost had kunnen worden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan het niet zo snel vinden, maar hij schijnt ook nogal religieus te zijn en deel uit te maken van een geloofsgemeenschap. In het verleden stonden kerken niet om hun openheid bekend; menige misstand werd met de mantel der liefde bedekt.
de vraag is: welke foto's zijn er gemaakt? stel dat Jasper S. van de andere kant kwam...daar heeft de politie geen rekening meegehouden wellicht.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:32 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als ze elkaar in het weiland tegen komen zou je dat aan de sporen moeten kunnen zien.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
de vraag is: welke foto's zijn er gemaakt? stel dat Jasper S. van de andere kant kwam...daar heeft de politie geen rekening meegehouden wellicht.
Voor een joyride schakelen ze echt geen PBC in.... dan zou NL faillietter zijn dan Griekenland.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:28 schreef Re het volgende:
was het nou een toegewezen psychiater (pieter baan?) of eentje die hij zelf had meegenomen (en waar hij dan waarschijnlijk als patient bij liep - wat weer vertrouwelijk is
ik had begrepen het eerste
Een bh uit trekken als de vrouw tegenstribbelt is wellicht inderdaad te lastig. Maar het is wel een feit dat hij haar heeft gekneveld met die bh.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:31 schreef Alleskids het volgende:
[..]
de BH krijg je meestal niet zomaar los bij een vrouw, het is niet een kledingstuk dat je gemakkelijk bemachtigt. om haar handen vast te binden met een kledingstuk zou de bloes eerder voor handne zijn. dat haar bh af is (of is een bh uit? ik weet dat nooit) dan kan het bijna alleen maar vrijwillig zijn geweest
Nee, volgens de politie en eventueel andere getuigen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zit het daarmee volgens wie? Volgens de Kat en co, die dat meisje kapot hebben gemaakt, die ervoor gezorgd hebben dat haar moeder haar baan kwijtraakte?
thnx, nu nog weten of S. een frequente klant was bij de psychiater want een dissociatieve stoornis diagnoseren doe je niet in een uurtjequote:Op dinsdag 20 november 2012 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor een joyride schakelen ze echt geen PBC in.... dan zou NL faillietter zijn dan Griekenland.
In het verslag van oktober 2009 staat ook gewoon dat het de psychiater is die de man zelf ingeschakeld heeft.
Ik weet niet of mensen wel durven zwijgen over een moord. Maar vreemd gedrag zou toch zeker bekend moeten zijn, ik hoor eigenlijk nog geen verhalen naar buiten komen over de verdachte.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat soort dingen worden in kleine gemeenschappen vraag verzwegen maar stiekem weten veel er wel van. Zonder verder conclusies te trekken ga je in dat geval toch afvragen of deze zaak niet eerder opgelost had kunnen worden.
Ze zullen van de plek waar het lichaam gevonden is toch gewoon sporen hebben gevolgd. Dus als de dader van de andere kant kwam hadden ze dat toch gewoon gezien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
de vraag is: welke foto's zijn er gemaakt? stel dat Jasper S. van de andere kant kwam...daar heeft de politie geen rekening meegehouden wellicht.
BH was ook kapotgesnedenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:31 schreef Alleskids het volgende:
[..]
de BH krijg je meestal niet zomaar los bij een vrouw, het is niet een kledingstuk dat je gemakkelijk bemachtigt. om haar handen vast te binden met een kledingstuk zou de bloes eerder voor handne zijn. dat haar bh af is (of is een bh uit? ik weet dat nooit) dan kan het bijna alleen maar vrijwillig zijn geweest
Met de mantel der liefde bedekken, zoals jij stelde, deden ze ook toen hij in die auto reed.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet of mensen wel durven zwijgen over een moord. Maar vreemd gedrag zou toch zeker bekend moeten zijn, ik hoor eigenlijk nog geen verhalen naar buiten komen over de verdachte.
Waar komt deze informatie eigenlijk vandaan?quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze was anaal en vaginaal verkracht, gewurgd en keel doorgesneden met een spoor van sperma over haar naakte lichaam.
Serieus?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee, daardoor ga ik er ook vanuit dat de psychiater een slag om de arm heeft gehouden, met zijn "kan er sprake geweest zijn van..."quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:37 schreef Re het volgende:
[..]
thnx, nu nog weten of S. een frequente klant was bij de psychiater want een dissociatieve stoornis diagnoseren doe je niet in een uurtje
Dat kon ik alleen bij één of andere gare blog vinden die ook de complottheorie kant op ging.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waar komt deze informatie eigenlijk vandaan?
Klopt, dat was al langs gekomen. En ik ben best nieuwsgierig of er nog meer onder het tafelkleed is geschoven aan opmerkelijk gedrag.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Met de mantel der liefde bedekken, zoals jij stelde, deden ze ook toen hij in die auto reed.
De eigenaar van de VW koestert geen enkele wrok jegens de Oudwoudster. De rechter las een brief voor, waarin de man zich lovend uitlaat. De verdachte staat bekend als 'eerlijk, betrouwbaar en degelijk' en hij verdient volgens de schrijver geen straf of boete. Volgens een door de Oudwoudster geraadpleegde psychiater kan er sprake geweest zijn van een soort van stoornis -'dissociatieve fugue'- waarbij iemand van alles doet, zonder dat hij echt beseft wat hij doet en zonder dat hij zicht heeft op de gevolgen. De officier van justitie wou best aannemen dat de man tijdens het plegen van de feiten enigszins verminderd toerekeningsvatbaar was.
http://www.waldnet.nl/wn/(...)telijk_joyritje.html
Opmerkelijk.
Daarnaast zou je denken dat hij meer op z'n kerfstok heeft staan, maar dat dacht de politie toentertijd ook al, dat hij dit soort dingen vaker geprobeerd kon hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, dat was al langs gekomen. En ik ben best nieuwsgierig of er nog meer onder het tafelkleed is geschoven aan opmerkelijk gedrag.
Ik vraag me af in hoeverre hij toen wist wat hij deed, wat hij met zijn kleren gedaan heeft, hoe hij de staat van zijn kleren verklaard heeft, vrouw, kinderen en ouders in huis, hij komt thuis met waarschijnlijk behoorlijk smerige kleren, het wordt bekend dat er die nacht een meisje vermoord is, en kennelijk heeft hij een verklaring voor z'n kleren die goed genoeg is voor zijn vrouw/ouders.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, dat was al langs gekomen. En ik ben best nieuwsgierig of er nog meer onder het tafelkleed is geschoven aan opmerkelijk gedrag.
Als ze überhaupt gemerkt hebben dat hij weg was.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre hij toen wist wat hij deed, wat hij met zijn kleren gedaan heeft, hoe hij de staat van zijn kleren verklaard heeft, vrouw, kinderen en ouders in huis, hij komt thuis met waarschijnlijk behoorlijk smerige kleren, het wordt bekend dat er die nacht een meisje vermoord is, en kennelijk heeft hij een verklaring voor z'n kleren die goed genoeg is voor zijn vrouw/ouders.
En toch denk ik niet dat hij aan die stoornis lijdt. Het is toch opmerkelijk dat er verder geen wilde verhalen zijn over onverklaarbaar gedrag. Maar het schijnt een nogal simpele ziel te zijn, misschien spelen zijn driften hem soms parten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Daarnaast zou je denken dat hij meer op z'n kerfstok heeft staan, maar dat dacht de politie toentertijd ook al, dat hij dit soort dingen vaker geprobeerd kon hebben.
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Daarnaast zou je denken dat hij meer op z'n kerfstok heeft staan, maar dat dacht de politie toentertijd ook al, dat hij dit soort dingen vaker geprobeerd kon hebben.
Hij is iig teruggekomen, en hij moet behoorlijk smerige kleren in de was gegooid hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als ze überhaupt gemerkt hebben dat hij weg was.
Hij is een boer.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is iig teruggekomen, en hij moet behoorlijk smerige kleren in de was gegooid hebben.
Dat dacht ik ergens gelezen of gehoord te hebben toentertijd, een lustmoordenaar, dat werd gezegd.quote:
Een boerderij is groot genoeg om iets te verstoppen. misschien heeft ie het wel op de grote bult uitgerookt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is iig teruggekomen, en hij moet behoorlijk smerige kleren in de was gegooid hebben.
Daar kan een boer denk ik heel veel voor verzinnen, maar ik neem aan dat je er ook op doelt dat hij wist wat hij deed. Dat denk ik ook, tenzij hij na de daad tot bezinning kwam en zich realiseerde dat hij de dader was.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre hij toen wist wat hij deed, wat hij met zijn kleren gedaan heeft, hoe hij de staat van zijn kleren verklaard heeft, vrouw, kinderen en ouders in huis, hij komt thuis met waarschijnlijk behoorlijk smerige kleren, het wordt bekend dat er die nacht een meisje vermoord is, en kennelijk heeft hij een verklaring voor z'n kleren die goed genoeg is voor zijn vrouw/ouders.
Uit de Volkskrant:quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:45 schreef Disana het volgende:
[..]
En toch denk ik niet dat hij aan die stoornis lijdt. Het is toch opmerkelijk dat er verder geen wilde verhalen zijn over onverklaarbaar gedrag. Maar het schijnt een nogal simpele ziel te zijn, misschien spelen zijn driften hem soms parten.
Blijkbaar zijn er toch niet veel gekke dingen gebeurd, anders waren dat soort verhalen allang achterhaald door de media aldaar.quote:Ze hoort de verhalen rondgaan op het schoolplein van haar kinderen: als S. drinkt, zou hij soms niet meer weten wat hij doet.
Ah, je koppelde het aan de moord, niet aan het joyriden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat dacht ik ergens gelezen of gehoord te hebben toentertijd, een lustmoordenaar, dat werd gezegd.
Ik heb een boek gelezen over de zaak, hierin werd dat ook gesuggereerd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat dacht ik ergens gelezen of gehoord te hebben toentertijd, een lustmoordenaar, dat werd gezegd.
Zo'n gemeenschap kan heel gesloten zijn, dus ik ben er niet zo zeker van dat alle sappige verhalen en roddels al naar buiten zijn gekomen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:48 schreef Maja het volgende:
[..]
Uit de Volkskrant:
[..]
Blijkbaar zijn er toch niet veel gekke dingen gebeurd, anders waren dat soort verhalen allang achterhaald door de media aldaar.
Dat dus... of hij heeft de boel bewust weggewerkt (maar dan zal mevrouw wel eea gemist hebben), of hij heeft er een goed excuus voor gehad.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar kan een boer denk ik heel veel voor verzinnen, maar ik neem aan dat je er ook op doelt dat hij wist wat hij deed. Dat denk ik ook, tenzij hij na de daad tot bezinning kwam en zich realiseerde dat hij de dader was.
kleine gemeenschap die dat natuurlijk onder de pet houdt...quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:48 schreef Maja het volgende:
[..]
Uit de Volkskrant:
[..]
Blijkbaar zijn er toch niet veel gekke dingen gebeurd, anders waren dat soort verhalen allang achterhaald door de media aldaar.
Ik kan bijna niet geloven dat zijn vrouw de afgelopen 13 jaar niets aan hem gemerkt heeft. Marianne zal hoe dan ook een aantal keren ter sprake zijn gekomen. En de vrouw moet zich toch ook afgevraagd hebben waar die kleren gebleven waren, waarom haar man zich midden in die nacht ging douchen, waarom zijn aansteker in haar tas gevonden was of wat dan ook. Misschien heeft ze inderdaad nooit een vermoeden gehad, misschien was het een heel trouwe echtgenote die haar man door dik en dun steunde... (wat je vaker ziet in zeer gelovige huishoudens)quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als ze überhaupt gemerkt hebben dat hij weg was.
Bertha III ging op mijn tenen staan en toen gleed ik uit.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
of hij heeft er een goed excuus voor gehad.
Als hij die nacht is gaan fietsen en niet stappen, dan is de kans groot dat hij zijn boerenkloffie aan had. Ik neem aan dat niemand er raar van opkijkt dat die kleren vies of kapot zijn. Zelfs werkkleren met bloed erop lijken me voor een boer nog wel verklaarbaar.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, aan de andere kant kan het ook zo zijn dat je nu wel ineens dingen gaat horen die je eerder niet hoorde.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo'n gemeenschap kan heel gesloten zijn, dus ik ben er niet zo zeker van dat alle sappige verhalen en roddels al naar buiten zijn gekomen.
had de dader dan ook niet beter het lijk kunnen wegwerken ipv zo open te laten liggen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus... of hij heeft de boel bewust weggewerkt (maar dan zal mevrouw wel eea gemist hebben), of hij heeft er een goed excuus voor gehad.
en paar kleren wegwerken gaat wat makkelijker dan een lichaam natuurlijk... en het was al laat/vroeg natuurlijkquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:52 schreef hmmmz het volgende:
[..]
had de dader dan ook niet beter het lijk kunnen wegwerken ipv zo open te laten liggen?
Hij kwam volgens mij wel eens in de kroeg. Een boer gaat vaak vlak voor hij naar bed gaat nog even naar zijn koeien op de stal om te zien of alles goed gaat. Daar kunnen kleren altijd vies worden. Dat hoeft hij dus niet te verantwoorden aan zijn vrouw.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:50 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
Ik kan bijna niet geloven dat zijn vrouw de afgelopen 13 jaar niets aan hem gemerkt heeft. Marianne zal hoe dan ook een aantal keren ter sprake zijn gekomen. En de vrouw moet zich toch ook afgevraagd hebben waar die kleren gebleven waren, waarom haar man zich midden in die nacht ging douchen, waarom zijn aansteker in haar tas gevonden was of wat dan ook. Misschien heeft ze inderdaad nooit een vermoeden gehad, misschien was het een heel trouwe echtgenote die haar man door dik en dun steunde... (wat je vaker ziet in zeer gelovige huishoudens)
Dat ligt eraan natuurlijk, of hij de tijd en de mogelijheid had dat ongezien te doen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:52 schreef hmmmz het volgende:
[..]
had de dader dan ook niet beter het lijk kunnen wegwerken ipv zo open te laten liggen?
Het was snachts toch? Op een boederij genoeg ruimte. Niemand heeft 'm die nacht blijkbaar gezien dus misschien had het zomaar gekund. Volgens die cafe baas kon je via de andere kant zo ongezien naar de boerderij komen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:53 schreef Re het volgende:
[..]
en paar kleren wegwerken gaat wat makkelijker dan een lichaam natuurlijk... en het was al laat/vroeg natuurlijk
een half uur lopen met een doodnaakt lichaam op je rug lijkt me ook niet echt prettigquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:54 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Het was snachts toch? Op een boederij genoeg ruimte. Niemand heeft 'm die nacht blijkbaar gezien dus misschien had het zomaar gekund. Volgens die cafe baas kon je via de andere kant zo ongezien naar de boerderij komen.
Naar wat ik ervan heb begrepen en erover heb gelezen zijn haar vrienden via een andere kant het weiland ingelopen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:17 schreef Maja het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een paar meter naar rechts of naar links. Die konden natuurlijk aangeven waar ze gelopen hebben...
nee mij ook niet, maar dat geldt ook voor iemand verkrachten en vermoorden. Als hij het lijk had willen wegwerken was dat misschien best mogelijk geweest.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:56 schreef Re het volgende:
[..]
een half uur lopen met een doodnaakt lichaam op je rug lijkt me ook niet echt prettig
Zie ook het verhaal van Nicky Verstappen. Bijna net zo iets. Kutdorpquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo'n gemeenschap kan heel gesloten zijn, dus ik ben er niet zo zeker van dat alle sappige verhalen en roddels al naar buiten zijn gekomen.
Inderdaad. Dus waar blijven de verhalen. Nu de verdachte uit eigen kring blijkt te komen, mag men wel eens gaan praten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Zie ook het verhaal van Nicky Verstappen. Bijna net zo iets. Kutdorp
Misschien was hij volledig in paniek en is snel weggegaan...quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:57 schreef hmmmz het volgende:
[..]
nee mij ook niet, maar dat geldt ook voor iemand verkrachten en vermoorden. Als hij het lijk had willen wegwerken was dat misschien best mogelijk geweest.
Volgens mij niet, Volgens de cafe-baas kan je er wel ongezien naartoe lopen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:04 schreef Nies het volgende:
De weilanden waar Marianne is gevonden, zijn of grenzen die aan, die van koeienboer S?
Een boer die in het voorjaar 's avonds of 's nachts op uitgaat klinkt niet eens zo heel gek, overal jong grut, drachtige koeien, reden genoeg om 's nachts rond te struinen.
Zou zijn familie van de dader dan niet hebben opgemerkt dat hij volledig in paniek was?quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:08 schreef Maja het volgende:
[..]
Misschien was hij volledig in paniek en is snel weggegaan...
Dit lijkt me héél onwaarschijnlijk. Je gaat daar niet zomaar een weiland inlopen. Zeker niet alleen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:29 schreef JohnDDD het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)t-grote-geheim.dhtml
[..]
Wat als S. die avond een stukje is gaan wandelen; Marianne had zin om nog een sigaretje te roken voordat ze naar huis zou gaan en liep een weiland in. Haar fiets had ze netjes in de greppel geparkeerd. S. kwam haar tegen in het weiland en vroeg om een vuurtje of gaf haar juist een vuurtje. Hij ging bij haar zitten, ze praatten wat, hij verkrachtte en doodde haar. Hij liep naar het fietspad, verstopte daar de fiets van Marianne wat dieper in de greppel, en liep toen weer terug het weiland in richting huis.
Lijkt mij ook. Je komt elkaar niet zomaar toevallig in een verlaten weiland tegen midden in de nacht.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:13 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dit lijkt mee héél onwaarschijnlijk. Je gaat daar niet zomaar een weiland inlopen. Zeker niet alleen.
Zou me niks verbazen als men niet verder komt dan wat sterke verhalen na veel drank in de kroeg.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus waar blijven de verhalen. Nu de verdachte uit eigen kring blijkt te komen, mag men wel eens gaan praten.
Aan de andere kant ga je wel makkelijk midden in de nacht even met iemand die je van gezicht kent onderweg staan kletsen, juist in zo'n kleine gemeenschap.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:15 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Je komt elkaar niet zomaar toevallig in een verlaten weiland tegen midden in de nacht.
Klopt, dat lijkt me ook niet heel raar. Als ze alleen een sigaretje wilde roken dan hadden ze dat ook langs de weg kunnen doen. Zijn er eigenlijk peuken op de PD gevonden?quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant ga je wel makkelijk midden in de nacht even met iemand die je van gezicht kent onderweg staan kletsen, juist in zo'n kleine gemeenschap.
Langs de weg dus.
Kan natuurlijk zijn dat ze een beetje ongezien wilden flikflooien verderop...quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:26 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Klopt, dat lijkt me ook niet heel raar. Als ze alleen een sigaretje wilde roken dan hadden ze dat ook langs de weg kunnen doen. Zijn er eigenlijk peuken op de PD gevonden?
Of hij heeft haar gevraagd te helpen met de geboorte van een kalf/veulen/lammetje omdat dat niet goed ging?quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:26 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Klopt, dat lijkt me ook niet heel raar. Als ze alleen een sigaretje wilde roken dan hadden ze dat ook langs de weg kunnen doen. Zijn er eigenlijk peuken op de PD gevonden?
Via een andere kant? Ik neem aan dat ze eerst haar fiets hebben gevonden en toen verder op het land zijn gaan kijken? Een willekeurig welk land oplopen en daar hetgeen vinden wat je zoekt is wel erg toevallig.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:56 schreef Nies het volgende:
[..]
Naar wat ik ervan heb begrepen en erover heb gelezen zijn haar vrienden via een andere kant het weiland ingelopen.
Dat wel, maar Zwaagwesteinde en Oudwoude liggen niet naast elkaar. Het is beslist niet zo dat iedereen uit Zwaagwesteinde iedereen uit Oudwoude kent.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant ga je wel makkelijk midden in de nacht even met iemand die je van gezicht kent onderweg staan kletsen, juist in zo'n kleine gemeenschap.
Langs de weg dus.
Gevonden aansteker.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:30 schreef Re het volgende:
wat is eigenlijk de reden dat de discussie gaat over peuk roken op/rond plaats delict?
De aansteker in haar tasje. Met daarin een haartje met zijn dna.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:30 schreef Re het volgende:
wat is eigenlijk de reden dat de discussie gaat over peuk roken op/rond plaats delict?
Hij kan haar ook onder bedreiging van dat zakmes hebben gedwongen van haar fiets te stappen en mee het weiland in te lopen. Met een mes op je keel ga je natuurlijk niet tegen strubbelen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:13 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dit lijkt me héél onwaarschijnlijk. Je gaat daar niet zomaar een weiland inlopen. Zeker niet alleen.
Niks bijzonders eigenlijk. Lees in veel nieuwsberichten dat ze misschien een sigaretje hebben gerookt. Daarbij had Marianne zijn aansteker. Dus als ze dat zouden hebben gedaan dan moet daar toch bewijs van zijn lijkt me, als in peuken op de grond.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:30 schreef Re het volgende:
Denk ook omdat ze denken vanwege de soort sporen dat ze vrijwillig is meegelopen het weiland in.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:30 schreef Re het volgende:
Of die kerel had gewoon zin in een peuk na een goede neukpartij.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:32 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Denk ook omdat ze denken vanwege de soort sporen dat ze vrijwillig is meegelopen het weiland in.
Maar hij kan er toch echt over gezwegen hebben tegenover iedereen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus waar blijven de verhalen. Nu de verdachte uit eigen kring blijkt te komen, mag men wel eens gaan praten.
Zou kunnen. Dat ze samen iets gerookt hebben in de discotheek in Kollum en dat hij haar later heeft gevolgd/opgewacht onderweg. Of haar toevallig weer tegenkwam.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij kan haar ook onder bedreiging van dat zakmes hebben gedwongen van haar fiets te stappen en mee het weiland in te lopen. Met een mes op je keel ga je natuurlijk niet tegen strubbelen.
Nee, maar er zat wel een haartje in met zijn dna.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:34 schreef Re het volgende:
is het al aangetoond dat het zijn aansteker was trouwens?
Er zat dna op (een haar?) dat matcht met het dna op haar lichaam dacht ik.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:34 schreef Re het volgende:
Er zaten van hem DNA-sporen op en het was een Playboy-aansteker? Echt iets voor mannen? Kan ook zijn dat ie van haar was en hij de aansteker ook gebruikt had.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:34 schreef Re het volgende:
Ja, haartje in de aansteker bevatte datzelfde DNA.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:34 schreef Re het volgende:
Nee, maar in je eigen omgeving (die is vrij breed in een klein dorp) ken je een heleboel mensen wel van gezicht, maar zelfs als je iemand niet van gezicht kent, en het bijvoorbeeld zo gegaan is;quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:28 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat wel, maar Zwaagwesteinde en Oudwoude liggen niet naast elkaar. Het is beslist niet zo dat iedereen uit Zwaagwesteinde iedereen uit Oudwoude kent.
dat maakt het nog niet zijn aansteker...quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:36 schreef Maja het volgende:
[..]
Ja, haartje in de aansteker bevatte datzelfde DNA.
Je doet net alsof ze 24 uur er mee bezig waren, en al zou dat zo zijn, Marianne Vaatstra was niet een meisje dat daar elke dag aan huis kwam, ze zullen haar wel gekend hebben uiteraard zoals dat in een kleine gemeenschap het geval is, maar waarom zou je meteen je directe omgeving moeten verdenken zeker als de schuld snel werd gezocht bij asielzoekers.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:50 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
Ik kan bijna niet geloven dat zijn vrouw de afgelopen 13 jaar niets aan hem gemerkt heeft. Marianne zal hoe dan ook een aantal keren ter sprake zijn gekomen. En de vrouw moet zich toch ook afgevraagd hebben waar die kleren gebleven waren, waarom haar man zich midden in die nacht ging douchen, waarom zijn aansteker in haar tas gevonden was of wat dan ook. Misschien heeft ze inderdaad nooit een vermoeden gehad, misschien was het een heel trouwe echtgenote die haar man door dik en dun steunde... (wat je vaker ziet in zeer gelovige huishoudens)
Was dacht ik ook een zeer bekende theorie.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:48 schreef Miam het volgende:
[..]
Ik heb een boek gelezen over de zaak, hierin werd dat ook gesuggereerd.
Die aanstekers kwam je destijds overal en nergens tegen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:34 schreef Re het volgende:
ze zijn aan de andere kant van de bomen langs gelopen, dus niet rechts langs de bomen, maar links erlangs. Aan het eind zagen ze door de bomen/ struiken heen het lichaam van Marianne liggen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:28 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Via een andere kant? Ik neem aan dat ze eerst haar fiets hebben gevonden en toen verder op het land zijn gaan kijken? Een willekeurig welk land oplopen en daar hetgeen vinden wat je zoekt is wel erg toevallig.
Daar was toch geen volledig DNA-profiel te maken?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:23 schreef TLC het volgende:
Ik hoop dat ze op deze manier ook de moordenaar van Nicky Verstappen te pakken krijgen.
klopt. te weinig sperma gevonden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Daar was toch geen volledig DNA-profiel te maken?
Het is hoe dan ook ter sprake gekomen. En ik heb nog nooit zoiets gedaan, maar het lijkt mij dat de eventuele dader dan toch zenuwachtig zou worden van het onderwerp? Of het onderwerp zou proberen te ontwijken? Hij had toendertijd wel twee jonge kinderen die vast en zeker tijdens het eten vragen stelden over marianne...quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je doet net alsof ze 24 uur er mee bezig waren, en al zou dat zo zijn, Marianne Vaatstra was niet een meisje dat daar elke dag aan huis kwam, ze zullen haar wel gekend hebben uiteraard zoals dat in een kleine gemeenschap het geval is, maar waarom zou je meteen je directe omgeving moeten verdenken zeker als de schuld snel werd gezocht bij asielzoekers.
Denk dat je het dorpsleven een beetje te veel romantiseert. Woon zelf in een dorpje van 600 inwoners en hier gaan de deuren overal gewoon op slot hoor (en in 1999 ook al). Als je op zo'n weggetje of fietspad bent en er komt 's nachts iemand aan kun je ook helemaal niet zien wie dat is in het donker en is dat gewoon eng en ga je niet zo maar een praatje staan maken met alles wat beweegt. Misschien is het wel enger dan in de stad, omdat het er donkerder is en je alleen bent.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar in je eigen omgeving (die is vrij breed in een klein dorp) ken je een heleboel mensen wel van gezicht, maar zelfs als je iemand niet van gezicht kent, en het bijvoorbeeld zo gegaan is;
[speculaas]
Hij staat bij het hek van het weiland, zijn fiets staat al in de droge sloot, hij ziet een fietser aankomen, hij doet net alsof hij naar zijn fiets rent om hulp te gaan halen en ziet haar dan "toevallig" net aan komen fietsen.
Hij doet een verhaal dat er sprake is van een moeilijke bevalling van een kalf/veulen en dat hij net (op de fiets) hulp wilde gaan halen (1999, het hebben van een mobiele telefoon was zeker nog niet gewoon, prepaid bestond net en abonnementen waren behoorlijk duur).
Hij vraagt haar of zij hem kan helpen.
Zij heeft geen reden om aan te nemen dat hij liegt, en loopt gewoon mee....
[/speculaas]
Je moet dit verhaal niet benaderen met de stadse mentaliteit dat iedereen die je in de nacht tegenkomt per definite al slecht is en een potentieel gevaar betekent, ik denk dat je het beter kunt benaderen vanuit de dorpse visie dat er daar "nooit wat gebeurt" en dat een vraag om hulp in de nacht werkelijk een vraag om hulp is.
We hebben het over een gebied waar deuren niet op slot gaan, waar auto's met de sleutels erin op het erf geparkeerd worden, hoeveel slechtheid verwacht je daar midden in de nacht?
Lijkt me ook ja, maar als je dat een paar keer verzwijgt dan word je daar ook steeds beter in volgens mij, totdat je er bijna zelf in gaat geloven en het gewoon een tweede waarheid wordt voor je.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:57 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook ter sprake gekomen. En ik heb nog nooit zoiets gedaan, maar het lijkt mij dat de eventuele dader dan toch zenuwachtig zou worden van het onderwerp? Of het onderwerp zou proberen te ontwijken? Hij had toendertijd wel twee jonge kinderen die vast en zeker tijdens het eten vragen stelden over marianne...
Kinderen waren nog zo jong, denk dat die nog niet echt met zulk nieuws bezigwaren.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:57 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook ter sprake gekomen. En ik heb nog nooit zoiets gedaan, maar het lijkt mij dat de eventuele dader dan toch zenuwachtig zou worden van het onderwerp? Of het onderwerp zou proberen te ontwijken? Hij had toendertijd wel twee jonge kinderen die vast en zeker tijdens het eten vragen stelden over marianne...
Als je zijn mogelijke psychische stoornis in overweging neemt kan het zijn dat hij niet eens in de gaten had dat hij dit heeft gedaan. Maar aan de andere kant, het is een zeer religieuze gemeenschap, als hij de vader was in het huis dan kan het ook zeer stil zijn geweest aan tafel tijdens het eten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:57 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
Ik kom zelf uit het gebied (woon er nu niet meer), maar ik kan je zeggen dat ze het niet romantiseert en al helemaal niet voor die tijd. In 1999 bleven nog gewoon de deuren open en als iemand minden in de nacht hulp nodig had, dan dacht je niet aan een verkrachter. Tegenwoordig met open grenzen en veel Oost Europese rovers worden de deuren meestal wel afgesloten. Het was wel echt ons kent ons.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk dat je het dorpsleven een beetje te veel romantiseert. Woon zelf in een dorpje van 600 inwoners en hier gaan de deuren overal gewoon op slot hoor (en in 1999 ook al). Als je op zo'n weggetje of fietspad bent en er komt 's nachts iemand aan kun je ook helemaal niet zien wie dat is in het donker en is dat gewoon eng en ga je niet zo maar een praatje staan maken met alles wat beweegt. Misschien is het wel enger dan in de stad, omdat het er donkerder is en je alleen bent.
Die komt ook uit zo'n gemeente met een grote doofpot.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:23 schreef TLC het volgende:
Ik hoop dat ze op deze manier ook de moordenaar van Nicky Verstappen te pakken krijgen.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die komt ook uit zo'n gemeente met een grote doofpot.
Nee, ze hoeft inderdaad niets gemerkt te hebben. Kan me gewoon niet voorstellen dat die man gewoon over dit onderwerp gesproken heeft met zijn gezin... Maar dat moet wel gebeurd zijn, aangezien het op nog geen 3 km vanaf hun woning gebeurd is!quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kinderen waren nog zo jong, denk dat die nog niet echt met zulk nieuws bezigwaren.
En al werd hij zenuwachtig als ze het er over hadden, dat is dan toch nog geen reden om te denken dat zijn vrouw het moet hebben geweten?
Oké, dan had het niet onder het eten ter sprake hoeven te komen, maar als er op nog geen 3 km vanaf je huis een meisje vermoord wordt spreek je daar thuis toch wel over?quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je zijn mogelijke psychische stoornis in overweging neemt kan het zijn dat hij niet eens in de gaten had dat hij dit heeft gedaan. Maar aan de andere kant, het is een zeer religieuze gemeenschap, als hij de vader was in het huis dan kan het ook zeer stil zijn geweest aan tafel tijdens het eten bijvoorbeeld.
Ik denk dat het niet zo moeilijk is om dit te verbergen als je al zo ziek in je hoofd bent dat je iemand verkracht en vermoord. En is het al zeker dat de vrouw van niets wist? Vaak is het zo dat een vrouw wel iets van een vermoeden heeft of zelfs er vanaf weet maar er niets mee doen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:07 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
Nee, ze hoeft inderdaad niets gemerkt te hebben. Kan me gewoon niet voorstellen dat die man gewoon over dit onderwerp gesproken heeft met zijn gezin... Maar dat moet wel gebeurd zijn, aangezien het op nog geen 3 km vanaf hun woning gebeurd is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |