oke, dus geen 2 daders! maar in de uitzending van onze peter zien we dat er 3 sporen lopen, idd 2 heen en 1 terug. maar waar zijn dan de sporen van de vrienden die haar gevonden hebben?quote:
De Elsvier is ook niet meer wat het geweest isquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef Disana het volgende:
Elsevier presenteert de stoornis dan weer als feit:
'Een door hem zelf geraadpleegde psychiater zegt dat S. last had van een 'dissociatieve stoornis'.'
http://www.elsevier.nl/we(...)arianne-Vaatstra.htm
Ik vind het niet overtuigend.
Waarschijnlijk een paar meter naar rechts of naar links. Die konden natuurlijk aangeven waar ze gelopen hebben...quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
oke, dus geen 2 daders! maar in de uitzending van onze peter zien we dat er 3 sporen lopen, idd 2 heen en 1 terug. maar waar zijn dan de sporen van de vrienden die haar gevonden hebben?
Ik kan het niet zo snel vinden, maar hij schijnt ook nogal religieus te zijn en deel uit te maken van een geloofsgemeenschap. In het verleden stonden kerken niet om hun openheid bekend; menige misstand werd met de mantel der liefde bedekt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat het wel opvalt als iemand psychisch niet helemaal in orde is inderdaad. Maar goed dat kunnen ook dorpsgeheimen zijn uiteraard en dat soort dingen.
Nee hoor. Elsevier zegt dat de dader volgens zijn psychiater een stoornis had.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef Disana het volgende:
Elsevier presenteert de stoornis dan weer als feit:
'Een door hem zelf geraadpleegde psychiater zegt dat S. last had van een 'dissociatieve stoornis'.'
http://www.elsevier.nl/we(...)arianne-Vaatstra.htm
Ik vind het niet overtuigend.
waar lees je dat ik dat dacht?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:12 schreef Re het volgende:
[..]
of dacht je dat ze zelf het weiland in was gelopen in d'r uppie en zichzelf verkracht en gewurgd heeft en d'r eigen keel heeft doorgesneden... en daarna een zakje sperma lopen sprenkelen?
Ik denk trouwens dat PeterR hem te kort doet als lompe boer. Vroeger kon je als je niet kon leren altijd nog boer worden, dat is al heel lang niet meer zo. Je wilt niet weten wat er bij komt kijken aan regelgeving, planning etc. Maar als de familie argeloos gaat dan maakt je dat als dader meteen kansloos om als enige niet te gaan. En ze waren dan sowieso al bij hem uit gekomen als dader. Dan kun je net zo goed wel gaan en hopen dat er wat fout gaat bij het onderzoek.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Paar mogelijkheden:
1. Zijn zoon ging, tegen zijn verwachting in (niet verplicht ivm leeftijd). Hij hing dus toch al.
2. De theorie van Peter R. de Vries, dat het een niet al te snuggere man is, en dat hij niet verwacht had dat ze bij een verwantschapsonderzoek ook naar de mogelijke dader zouden kijken.
3. De vage theorie over dat hij dingen doet waar hij later niets meer van weet, en dat hij dus niet meer weet wat hij gedaan heeft.
4. Druk van de omgeving; gestuurd door zijn vrouw, buren die hem gingen ophalen om samen daarheen te gaan, ...
Pff, wat een hoop overbodige informatie.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:17 schreef Patroon het volgende:
Mooi verslag van een bevriende verslaggever ter plaatse: http://eduardrekker.blogs(...)ra-gearresteerd.html
Ik heb het even gegoogled. De politie gaat er dus vanuit dat de verklaring van Geke niet klopt. Hoe zit het met dat meisje dat er volgens Geke ook bij moest zijn?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die hoort bij de theorie van complotdenkers, van die fijne mensen die andere mensen in deze zaak al helemaal kapot hebben gemaakt, een jong meisje uit haar dorp hebben weggejaagd, en bij haar moeder op het werk stonden om verhaal te halen....
Haha, gaat vooral over hoe hij het beleefd heeft. Hij is radioverslaggever, daar is hij altijd wel to the point. Dit was leuk om te lezen omdat ik hem ken.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Pff, wat een hoop overbodige informatie.
Ja dat staat er, maar in twee andere bronnen, waaronder de Volkskrant, is te lezen dat de psychiater het als mogelijkheid zag. Dus hij had niet 'volgens de psychiater' een stoornis, maar de psychiater zei dat het zou kunnen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee hoor. Elsevier zegt dat naar verluidt (het is een citaat) de dader volgens zijn psychiater een stoornis had.
Dat is weer wat anders, maar dat schreef je niet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat staat er, maar in twee andere bronnen, waaronder de Volkskrant, is te lezen dat de psychiater het als mogelijkheid zag. Dus hij had niet 'volgens de psychiater' een stoornis, maar de psychiater zei dat het zou kunnen.
Wat ik schreef is feitelijk juist: Elsevier presenteert de suggestie van de psychiater als feit.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is weer wat anders, maar dat schreef je niet.
Maar goed ik snap je punt.
Ze zeggen wel eens dat vrouwen veel kletsen over niets, maar deze man spant wel de kroon. Op de radio kan het leuk zijn, maar ik vind het compleet onleesbaarquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, gaat vooral over hoe hij het beleefd heeft. Hij is radioverslaggever, daar is hij altijd wel to the point. Dit was leuk om te lezen omdat ik hem ken.
Haha..heerlijk. Luister maar ff dat radio stuk van BNR.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze zeggen wel eens dat vrouwen veel kletsen over niets, maar deze man spant wel de kroon. Op de radio kan het leuk zijn, maar ik vind het compleet onleesbaar
Wat als S. die avond een stukje is gaan wandelen; Marianne had zin om nog een sigaretje te roken voordat ze naar huis zou gaan en liep een weiland in. Haar fiets had ze netjes in de greppel geparkeerd. S. kwam haar tegen in het weiland en vroeg om een vuurtje of gaf haar juist een vuurtje. Hij ging bij haar zitten, ze praatten wat, hij verkrachtte en doodde haar. Hij liep naar het fietspad, verstopte daar de fiets van Marianne wat dieper in de greppel, en liep toen weer terug het weiland in richting huis.quote:De café-eigenaar van Oudwoude laat het zien op zijn computer. Google maps. De route vanaf het weiland waar Marianne is gevonden. Hij weet niet of het zo is gegaan natuurlijk, maar het zou kunnen. Langs de slootkant, de weg over, via een ruiterpad zo naar de boerderij van S., nog geen half uur lopen. 'Als hij daar langs is gegaan, heeft niemand hem ooit kunnen zien.'
'Volgens een door hem geraadpleegde psychiater' Is de letterlijke quote van het artikel. Nergens staat dat hij ergens naartoe is gestuurd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:28 schreef Re het volgende:
was het nou een toegewezen psychiater (pieter baan?) of eentje die hij zelf had meegenomen (en waar hij dan waarschijnlijk als patient bij liep - wat weer vertrouwelijk is
ik had begrepen het eerste
de BH krijg je meestal niet zomaar los bij een vrouw, het is niet een kledingstuk dat je gemakkelijk bemachtigt. om haar handen vast te binden met een kledingstuk zou de bloes eerder voor handne zijn. dat haar bh af is (of is een bh uit? ik weet dat nooitquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:19 schreef Injetta het volgende:
Een mogelijk scenario.
Hij heeft Marianne wel eens gezien, niet ondenkbaar in zo'n kleine gemeenschap als die 2 dorpjes. Haar nichtjes/neefjes zaten blijkbaar bij zijn kinderen op school. Zij heeft hem ongetwijfeld ook wel eens gezien. Hij voelde zich tot haar aangetrokken. In die nacht heeft zij gedronken en hij heeft gedronken. Hij is haar op de een of andere manier gevolgd of iets dergelijks.
Onderweg heeft hij haar gestopt met een of andere smoes, dat er verderop in het weiland iemand lag (of zoiets) waar hij hulp bij nodig had. Of hij heeft voorgesteld een sigaretje te roken. Ze kende hem vaag en ach, het was koninginnenacht. Beiden aangeschoten/dronken. Ze lopen een eind dat weiland in (rokend) en hij stopt haar plotseling. Probeert haar over te halen sex te hebben, ze geeft een beetje toe. Maar als hij haar bh los maakt, begint ze tegen te stribbelen. Hij kan al niet meer stoppen op dat moment en gebruikt haar bh om haar in bedwang te houden. Dan houdt ze op met tegenstribbelen (doordat hij ongemerkt haar al heeft gewurgd met die bh) en hij verkracht haar.
Dan beseft hij dat als ze nog leeft zij hem kan aanwijzen als de dader en dat zou zijn hele leven verwoesten. In paniek steekt hij haar in haar keel en rent weg zo snel hij kan.
Hij heeft duidelijk niet van te voren gepland om haar te vermoorden, dan had hij dat wel anders aangepakt. Sowieso op een andere plek, op een andere manier en dan had hij ook bedacht hoe hij daarna het lichaam zou moeten verbergen....
Mooi verslagquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:17 schreef Patroon het volgende:
Mooi verslag van een bevriende verslaggever ter plaatse: http://eduardrekker.blogs(...)ra-gearresteerd.html
Als ze elkaar in het weiland tegen komen zou je dat aan de sporen moeten kunnen zien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:29 schreef JohnDDD het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)t-grote-geheim.dhtml
[..]
Wat als S. die avond een stukje is gaan wandelen; Marianne had zin om nog een sigaretje te roken voordat ze naar huis zou gaan en liep een weiland in. Haar fiets had ze netjes in de greppel geparkeerd. S. kwam haar tegen in het weiland en vroeg om een vuurtje of gaf haar juist een vuurtje. Hij ging bij haar zitten, ze praatten wat, hij verkrachtte en doodde haar. Hij liep naar het fietspad, verstopte daar de fiets van Marianne wat dieper in de greppel, en liep toen weer terug het weiland in richting huis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |