abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119423480
quote:
Verdachte aangehouden in zaak Marianne Vaatstra

Er is een verdachte aangehouden in de moordzaak van Marianne Vaatstra. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) maandagochtend bevestigd.

Eerder meldde Peter R. de Vries al op Twitter dat er een '44-jarige blanke verdachte' gearresteerd was na een '100 procent DNA match'. Volgens RTL Nieuws gaat het om de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude. De verdachte is zondagavond gearresteerd.

De familie Vaatstra is zondagavond door de politie en het OM ingelicht.

Justitie wil nog geen details geven. Het OM en de politie Friesland geven maandag om 18.00 uur een persconferentie in Drachten. De persconferentie wordt gegeven door hoofdofficier van justitie Annet Bronsvoort en de Friese korpschef Nathalie Kramers.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rianne-vaatstra.html

Link naar dossier Telegraaf zaak Vaatstra
Dossier AD

Chronologisch verhaal Zaak Vaatstra:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:30:48 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119423503
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ken de Lauwersmeerweg, daar kun je met een beetje stuurmanskunst nog wel 140 rijden. Maar 100 waar het 30 moet zijn, ja, dat is ronduit gevaarlijk.
Dat dus.

Maar goed, voor de niet ingelezenen:

Roddel 1; De verdachte zou tijdens het afnemen van het wangslijm hebben gezegd: "IK ben de moordenaar".

Feit 1: De verdachte is in 2009 veroordeeld wegens joyriding.
Bron: http://www.waldnet.nl/wn/(...)telijk_joyritje.html

Boete voor nachtelijk 'joyritje'
vrijdag 09 oktober 2009 Leeuwarden

De verdachte zei het vrijdag meerdere malen: 'Dit past niet bij mij'. Toch zat de 42-jarige inwoner van Oudwoude tegenover de politierechter omdat hij in de nacht van 28 oktober was gaan joyriden in de auto van een plaatselijke boer. Dat was niet het enige, de Oudwoudster had gedronken en, toen hij ontdekte dat de politie hem op de hielen zat, had hij het gas diep ingetrapt. Op wegen waar 30 het maximum is, werden snelheden tot 100 kilometer per uur bereikt. De auto's reden 140 over de Lauwersmeerweg.

Dat hij er als een speer vandoor was gegaan, was een combinatie van schaamte en paniek geweest, zei de verdachte. Hij had eerst al een stopteken van de politie genegeerd. Tijdens de achtervolging, trok hij zich niets van de sirene en de zwaailichten van de politie. Uiteindelijk sloeg de auto waar de verdachte in reed af op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waarna de man gearresteerd werd. Hij had van tevoren vijf alcoholische consumpties genuttigd, maar dat bleek niet uit de ademtest. Die gaf aan dat het promillage onder de wettelijke grens van 0,5 lag.

De Oudwoudster was die avond bij een vergadering geweest, waar hij een paar borreltjes had genuttigd. Nadat iemand hem thuis had gebracht, kroop hij niet in bed. Hij pakte een fiets, hij wilde een blokje om. 'Ik had zoiets van, ik ga nog niet naar binnen. Ik fietste heerlijk alleen de nacht in', aldus de verdachte. Een stukje verderop, ging hij het erf van een boerderij op. Waarom? Hij wist het niet. 'Het trok', was zijn uitleg. Hij keek even bij de stal en zag een Volkswagen Passat staan, met de sleutels in het contact. Hij stapte in en reed weg.

Opnieuw kon hij niet uitleggen waarom hij dat had gedaan. Hij wilde de auto niet pikken. 'Ik heb altijd het verschil geweten tussen mijn en dijn. Dat ik een auto steel past niet bij mij'. Rijdend richting Kollum kruiste een politieauto zijn pad. Dat was schrikken. Toen pas drong het tot hem door dat hij in de auto van iemand anders reed. Hij wilde snel wegrijden, om de auto ergens neer te zetten en de benen te nemen. Het resultaat was een wilde achtervolging met pittige snelheden. De rit eindigde op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waar de Passat door de politiewagen werd aangetikt.

De eigenaar van de VW koestert geen enkele wrok jegens de Oudwoudster. De rechter las een brief voor, waarin de man zich lovend uitlaat. De verdachte staat bekend als 'eerlijk, betrouwbaar en degelijk' en hij verdient volgens de schrijver geen straf of boete. Volgens een door de Oudwoudster geraadpleegde psychiater kan er sprake geweest zijn van een soort van stoornis -'dissociatieve fugue'- waarbij iemand van alles doet, zonder dat hij echt beseft wat hij doet en zonder dat hij zicht heeft op de gevolgen. De officier van justitie wou best aannemen dat de man tijdens het plegen van de feiten enigszins verminderd toerekeningsvatbaar was.

Maar om zover te gaan als de advocate voorstelde -die bepleitte ontslag van alle rechtsvervolging vanwege volledige ontoerekeningsvatbaarheid- wilde de officier niet gaan. Dat vond de rechter ook. Hij volgde het strafvoorstel van de officier door een boete van 750 euro op te leggen, voor het joyriden en het gevaarlijk rijgedrag, plus een rijontzegging van zes maanden. Het rijverbod merkt de verdachte niets van, hij is zijn rijbewijs al ruim een half jaar kwijt geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119423526
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het rijverbod merkt de verdachte niets van, hij is zijn rijbewijs al ruim een half jaar kwijt geweest.

Oh? Dus hij heeft meer op zij kerfstok dan alleen joyriding? Waarom was hij zijn rijbewijs al kwijt?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_119423541
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik denk trouwens nav de uitzending van Peter R. gister dat ze elkaar waarschijnlijk wel al konden en in het geheim hadden afgesproken of elkaar zijn tegengekomen bij het plaats delict, zij is toen vrijwillig met hem meegelopen het veld in om wellicht een sigaretje te roken (playboy aansteker die gevonden is in haar zak), ik denk dat hij vervolgens sex met haar wou maar zij niet, toen is hij doorgedraaid en heeft hij haar vermoord.
wel een rare plek en om zo ver het land in te lopen, vooral als je op je mooist bent omdat je bent gaan stappen, alleen even een sigaretje te roken, zelfs als je stiekum wilt doen met je geheime vriend/minnaar. en als hij zich opdrong aan haar terwijl ze "'gewoon"' aan het flikfloeien waren, hadden er danniet duidleijke sporen moeten zijn in het terrein en verweer wonden aan haar handen?
pi_119423554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oh? Dus hij heeft meer op zij kerfstok dan alleen joyriding? Waarom was hij zijn rijbewijs al kwijt?
Meteen afgenomen in afwachting van de zaak en 6 maanden later was de uitspraak?
know'm sayin?
word? word.
pi_119423572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat dus.
Dat soort lui rijdt waarschijnlijk al sinds ze op hun zesde op de tractor mochten plaats nemen die weten bijna niet beter. Hoe dan ook denk ik dat hij zich weinig van de zaak herinnert wat zijn DNA-afgifte wel enigszins verklaart.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:34:05 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119423614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat het op 28 oktober plaatsvond, waarna zijn rijbewijs afgenomen is, en hij op 9 oktober voor de rechter stond.... logischerwijs zou je dan moeten aannemen dat het niet hetzelfde jaar betreft, en die 6 maanden rijontzegging al ruimschoots voorbij waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119423637
Wel raar dat als hij dat joyriden op zijn geweten heeft dat gisteren dan al die dorpsgenoten op t.v. verklaarden wat een brave man het wel niet was.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:35:07 #9
137949 Disana
pi_119423655
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat soort lui rijdt waarschijnlijk al sinds ze op hun zesde op de tractor mochten plaats nemen die weten bijna niet beter. Hoe dan ook denk ik dat hij zich weinig van de zaak herinnert wat zijn DNA-afgifte wel enigszins verklaart.
Het ligt wel voor de hand aan iets als dissociatieve stoornis te denken. Vooral ook omdat hij verder naar het zich laat aanzien een normaal leven heeft geleid. Maar ik vind het onmogelijk om te oordelen zonder de man gezien te hebben.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:35:52 #10
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119423692
Heeft hij al bekend?

Of moet ik dan eerst tien topics lezen?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119423698
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel raar dat als hij dat joyriden op zijn geweten heeft dat gisteren dan al die dorpsgenoten op t.v. verklaarden wat een brave man het wel niet was.
Hij is toen tijdens die rechtzaak zelfs nog verdedigd door degene wiens auto hij had gestolen.
know'm sayin?
word? word.
pi_119423713
Ik ben nu de aflevering van Peterr aan het kijken; interessant dat haar slipje waarschijnlijk is stukgesneden na haar dood. Dat zou erop kunnen duiden dat ook de verkrachting plaatsvond toen ze al was overleden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 13:37:37 ]
pi_119423745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Het ligt wel voor de hand aan iets als dissociatieve stoornis te denken. Vooral ook omdat hij verder naar het zich laat aanzien een normaal leven heeft geleid. Maar ik vind het onmogelijk om te oordelen zonder de man gezien te hebben.
Uiteraard, daarom zal de rechter dat moeten doen ;) ;), maar daarom stoorde ik me ook aan bepaalde uitspraken in dit topic waarin posters meteen riepen zieke pervert en op zoek gingen naar z'n naam. Gelukkig hebben we een redelijk rechtvaardig rechtssysteem dat iedereen beschermt.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:37:08 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119423747
quote:
De eigenaar van de auto waarmee hij aan het crossen was vond het niet nodig aangifte te doen, en vond het ook niet nodig dat hij bestraft werd.... dan weet je al dat het over iemand gaat die kennelijk behoorlijk gewaardeerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:38:37 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119423809
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou ik, heb daar wel mijn vragen bij, ik zal mezelf even quoten;
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Overigens lijkt het me in dat licht wel interessant om te weten in hoeverre de verdachte van nu destijds aanjager van de hetze was, als hij werkelijk zo ongeveer vooraan stond met eieren gooien, dan heb ik eerder het vermoeden dat hij dondersgoed weet wat hij gedaan heeft en dat hij min of meer zijn best gedaan heeft om het op een niet-westerse moord te laten lijken.

Want het is wel makkelijk om de zaak nu te beoordelen met de algemene kennis over DNA, maar wat wist de gemiddelde Nederlander in 1999 over DNA? Eigenlijk vooral dat het niet zoveel uitmaakte als het op een lijk gevonden werd, want zodra justitie een geschikte verdachte had (of twee) dan verzonnen ze wel een sleeptheorie om de aanwezigheid van sperma van een ander te verklaren.

Wetende dat hij dat kon weten, en wellicht een behoorlijke afkeer hebbend van het AZC, zou het zomaar kunnen zijn dat hij haar niet alleen na het wurgen expres in de hals gestoken heeft, als "aanwijzing" in een bepaalde richting, maar ook dat zijn activiteiten bij de hetze tegen het AZC omtrent deze moordzaak onderdeel waren van zijn afleidingsmanoeuvre.

Zodat ze wederom een "geschikte" verdachte aan een moord konden koppelen, en het gevonden sperma als niet van belang terzijde zouden schuiven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:38:42 #16
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119423818
quote:
Misschien vond men in het dorp dat nog vrij onschuldig, hoewel het wel een merkwaardige actie is geweest.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:39:06 #17
137949 Disana
pi_119423840
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Uiteraard, daarom zal de rechter dat moeten doen ;) ;), maar daarom stoorde ik me ook aan bepaalde uitspraken in dit topic waarin posters meteen riepen zieke pervert en op zoek gingen naar z'n naam. Gelukkig hebben we een redelijk rechtvaardig rechtssysteem dat iedereen beschermt.
Maar ook al zou hij het misdrijf tijdens een zogeheten fugue hebben gepleegd, dan nog koos zijn zieke brein voor moord en verkrachting (of vice versa) en niet voor een potje zwemmen in de Waddenzee. Het zegt mijns inziens dus wel iets over zijn manier van denken.
pi_119423874
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:32 schreef Alleskids het volgende:

[..]

wel een rare plek en om zo ver het land in te lopen, vooral als je op je mooist bent omdat je bent gaan stappen, alleen even een sigaretje te roken, zelfs als je stiekum wilt doen met je geheime vriend/minnaar. en als hij zich opdrong aan haar terwijl ze "'gewoon"' aan het flikfloeien waren, hadden er danniet duidleijke sporen moeten zijn in het terrein en verweer wonden aan haar handen?
Ja, ik vind het ook een vreemde plek, misschien mocht niemand hun zien? Ook de fietsen hadden ze namelijk verstopt.
Maar er zijn verder geen sporen van verweer in het gras gevonden of wondjes op haar lichaam.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:40:10 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119423889
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:35 schreef Staal het volgende:
Heeft hij al bekend?

je vraagt je af waarom hij zich nou vrijwillig had laten testen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:40:13 #20
137949 Disana
pi_119423892
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ik, heb daar wel mijn vragen bij, ik zal mezelf even quoten;

[..]

Ik zeg nergens dat hij naderhand niet kon weten wat hij had gedaan. Laat onverlet dat de daad zelf wel in een vlaag van waanzin gepleegd kan zijn.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:41:12 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119423944
en volgens de wet kun je (volgens mij) niet iemand verkrachten die dood is, wel zal het lijkschennis kunnen zijn
pi_119423955
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar ook al zou hij het misdrijf tijdens een zogeheten fugue hebben gepleegd, dan nog koos zijn zieke brein voor moord en verkrachting (of vice versa) en niet voor een potje zwemmen in de Waddenzee. Het zegt mijns inziens dus wel iets over zijn manier van denken.
Ligt aan de omstandigheden, ligt aan de persoonlijkheid, misschien dacht hij dat hij helemaal verliefd was en in een soort van extreme emotie handelde hij dusdanig.

Het gaat me er niet om dat het niet zou kunnen dat hij een 'zieke pervert' is alhoewel ik dat soort kwalificaties dom vind, het gaat er om dat er meteen een soort van volkstribunaal komt, opmerkelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:42:30 #23
137949 Disana
pi_119424016
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ligt aan de omstandigheden, ligt aan de persoonlijkheid, misschien dacht hij dat hij helemaal verliefd was en in een soort van extreme emotie handelde hij dusdanig.

Het gaat me er niet om dat het niet zou kunnen dat hij een 'zieke pervert' is alhoewel ik dat soort kwalificaties dom vindt, het gaat er om dat er meteen een soort van volkstribunaal komt, opmerkelijk.
Dat is ook niet goed. Al vind ik dat de directe omgeving van het slachtoffer en de verdachte wel heel redelijk reageert. Geen volkswoede voor de Friezen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:42:50 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119424031
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:40 schreef Re het volgende:

[..]

Als zijn vader en zoon ook gingen, dan wist hij dat het toch wel boven zou komen.... en je voorkomt er een hoop ellende mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119424059
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is ook niet goed. Al vind ik dat de directe omgeving van het slachtoffer en de verdachte wel heel redelijk reageert. Geen volkswoede voor de Friezen.
Deze keer niet nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 13:43:49 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:43:54 #26
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119424079
"De verdachte van de moord op Marianne Vaatstra, Jasper S., heeft een nieuwe advocaat. Hij zal worden verdedigd door Jan Vlug, die ook de 'klusjesman' in de Deventer moordzaak verdedigde."

Bron: RTL Nieuws
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119424083
quote:

[..]

Ik bedoelde vooral op dit forum.
De reacties die er meer toe doen zijn inderdaad vaker redelijker.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:44:07 #28
137949 Disana
pi_119424088
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Deze keer niet nee.
Misschien hebben ze hun lesje geleerd.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:44:11 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119424093
quote:

[..]

Nee, nu het iemand uit de eigen gelederen blijkt te zijn niet, bij de volkswoede stond de verdachte echter vooraan.

Ik vraag me echt af in hoeverre hij die hetze destijds gevoed heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:45:06 #30
137949 Disana
pi_119424132
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik bedoelde vooral op dit forum.
De reacties die er meer toe doen zijn inderdaad vaker redelijker.
Ja dat begreep ik wel. Maar je weet hoe het op Fok! gaat, de gemoederen lopen snel hoog op ;)
pi_119424134
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, nu het iemand uit de eigen gelederen blijkt te zijn niet, bij de volkswoede stond de verdachte echter vooraan.

Ik vraag me echt af in hoeverre hij die hetze destijds gevoed heeft.
Wees voorzichtig met het verspreiden van aannames en onwaarheden.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:45:45 #32
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_119424165
Wanneer gaan die doprsbewoners eens hun excuses maken naar het AZC? Ze waren destijds heilig ervan ovetrtuigd dat het iemand van het AZC zou zijn, ik zou me doodschamen nu als ik dit gezegd zou hebben. Niemand die hier nog iets over zegt, zelfs Peter R doet alsof zijn speurneus bloedt. Verder vond ik gisteren de persco niet meer duidelijk maken dan wat er al vermoed werd. Niettemin goed dat er eindelijk een verdachte is gearresteerd. Wellicht verdwijnt hij door TBS van het toneel.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_119424170
Is eigenlijk bekend of Marianne destijds inderdaad in het betreffende weiland aan de keningsweg, waar ze is gevonden, ook daadwerkelijk is vermoord?
Men heeft/had het over allerlei complottheorien die ook weer richting de asielzoekers wijzen. Wat geografisch gezien, en de richting die de speurhonden opgingen niet zo gek is als je bekijkt hoe je van de Keningsweg naar het huis van verdachte S komt. Het is wel dezelfde kant op.
Vraag ik me af hoe juist al die complottheorien zijn met hun bewering dat Marianne elders zou zijn vermoord omdat er geen of weinig bloed is gevonden op de vindplaats van haar lichaam.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:46:20 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119424190
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:43 schreef Doodloper het volgende:
"De verdachte van de moord op Marianne Vaatstra, Jasper S., heeft een nieuwe advocaat. Hij zal worden verdedigd door Jan Vlug, die ook de 'klusjesman' in de Deventer moordzaak verdedigde."

Bron: RTL Nieuws
Wat vooral humor is omdat de complotdenkers in de onschuld van Louwes geloven (en de klusjesman graag als dader aanwijzen), en in deze zaak ook claimen dat de verdachte de verkeerde is, die door het OM geframed is.... net als Louwes destijds volgens hen.

In feite maakt de verdachte met de keuze voor deze advocaat dus gewoon een dikke middelvinger naar de complotdenkers die roepen dat hij onschuldig is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:47:36 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119424244
en die aansteker, is die van de dader of kan het vaneen ander zijn en dat de dader bijvoorbeeld de tas heeft doorzocht en zo een haar heeft achtergelaten die in de aansteker vast is komen zitten... aparte aansteker was het iig
pi_119424254
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat begreep ik wel. Maar je weet hoe het op Fok! gaat, de gemoederen lopen snel hoog op ;)
Haha, klopt, overigens zou de verdachte zich niet meer al te veel herinneren van de joyride voor wat het waard is.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:48:26 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119424278
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wees voorzichtig met het verspreiden van aannames en onwaarheden.
Ik verspreid niks, het verhaal gaat dat hij op de beelden van het eieren gooien destijds (oktober 1999) vooraanstaat, en ook zichtbaar eieren gooit naar de burgemeester en de vertegenwoordigers van politie en het OM.

Als hij daarbij zo betrokken zou zijn, dan is het niet vreemd dat ik me afvraag in welke mate hij destijds de boel heeft opgezweept of dat hij alleen maar een meeloper was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:49:21 #38
137949 Disana
pi_119424319
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha, klopt, overigens zou de verdachte zich niet meer al te veel herinneren van de joyride voor wat het waard is.
Wat ik daarbij wel raar vind, is dat hij aardig wat alcohol op had maar dat dat niet aantoonbaar was. Hij kan dus ook gewoon met een aangeschoten kop gehandeld hebben.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:50:01 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119424341
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar nog wel hoe het begon, het "trok" om het erf op te fietsen en bij de stal zag hij de auto staan met de sleutels erin.... hij is dus niet alles kwijt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:50:50 #40
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119424368
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat ik daarbij wel raar vind, is dat hij aardig wat alcohol op had maar dat dat niet aantoonbaar was. Hij kan dus ook gewoon met een aangeschoten kop gehandeld hebben.
half promille had hij in zn bloed toch? zoveel is dat niet
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119424384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Wanneer gaan die doprsbewoners eens hun excuses maken naar het AZC? Ze waren destijds heilig ervan ovetrtuigd dat het iemand van het AZC zou zijn, ik zou me doodschamen nu als ik dit gezegd zou hebben. Niemand die hier nog iets over zegt, zelfs Peter R doet alsof zijn speurneus bloedt. Verder vond ik gisteren de persco niet meer duidelijk maken dan wat er al vermoed werd. Niettemin goed dat er eindelijk een verdachte is gearresteerd. Wellicht verdwijnt hij door TBS van het toneel.
Welke AZC? Er woont daar niemand meer.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:51:27 #42
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119424394
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef Nies het volgende:
Is eigenlijk bekend of Marianne destijds inderdaad in het betreffende weiland aan de keningsweg, waar ze is gevonden, ook daadwerkelijk is vermoord?
Men heeft/had het over allerlei complottheorien die ook weer richting de asielzoekers wijzen. Wat geografisch gezien, en de richting die de speurhonden opgingen niet zo gek is als je bekijkt hoe je van de Keningsweg naar het huis van verdachte S komt. Het is wel dezelfde kant op.
Vraag ik me af hoe juist al die complottheorien zijn met hun bewering dat Marianne elders zou zijn vermoord omdat er geen of weinig bloed is gevonden op de vindplaats van haar lichaam.
De sporen laten duidelijk zien dat er twee personen het weiland in zijn gelopen.

Dat er weinig bloed lag, komt doordat ze gewurgd is. Pas daarna is ze in haar keel gesneden, maar omdat ze toen al dood was, kwam er minder bloed vrij.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:52:13 #43
137949 Disana
pi_119424416
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:50 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Ja, dat was de uitkomst van de test. Maar hij had meer op:

'Hij had van tevoren vijf alcoholische consumpties genuttigd, maar dat bleek niet uit de ademtest. Die gaf aan dat het promillage onder de wettelijke grens van 0,5 lag.'
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:52:24 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119424425
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:50 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Nee, minder dan een half promille.

Hij stelt die avond 5 borrels te hebben gedronken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119424442
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat kan ja maar ik neem aan dat ze iemand op hem hebben losgelaten om hem te onderzoeken. Hoe dan ook, wat betreft de eerder genoemde aandoening, op wikipedia staat dat dit veelal het gevolg is van een traumatische of stressvolle ervaring. In andere woorden, de verkrachting en moord kan ten grondslag liggen aan zijn stoornis, of een andere gebeurtenis in zijn leven. Dat betekent dat hij bij z'n volle stand geweest kan zijn tijdens de moord, veel onduidelijkheid, de vraagtekens blijven staan.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:53:52 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119424472
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, dat was de uitkomst van de test. Maar hij had meer op:

'Hij had van tevoren vijf alcoholische consumpties genuttigd, maar dat bleek niet uit de ademtest. Die gaf aan dat het promillage onder de wettelijke grens van 0,5 lag.'
Als je bijvoorbeeld in 4 uur tijd 5 borrels drinkt, vervolgens gaat fietsen, gaat crossen met een auto en een X-tijd later moet blazen (wat ook pas officieel is als je op het bureau bent), dan is de kans groot dat je niet meer boven de toegestane grens blaast.

Als hij had moeten blazen voor hij ging fietsen zou het anders kunnen zijn geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119424552
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verspreid niks, het verhaal gaat dat hij op de beelden van het eieren gooien destijds (oktober 1999) vooraanstaat, en ook zichtbaar eieren gooit naar de burgemeester en de vertegenwoordigers van politie en het OM.

Als hij daarbij zo betrokken zou zijn, dan is het niet vreemd dat ik me afvraag in welke mate hij destijds de boel heeft opgezweept of dat hij alleen maar een meeloper was.
quote:
Geruchten, aannames, 'als zou' et cetera. Leuk, maar in bovenstaande zin presenteer je dat gerucht dus als een feit.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:55:52 #48
137949 Disana
pi_119424557
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld in 4 uur tijd 5 borrels drinkt, vervolgens gaat fietsen, gaat crossen met een auto en een X-tijd later moet blazen (wat ook pas officieel is als je op het bureau bent), dan is de kans groot dat je niet meer boven de toegestane grens blaast.

Als hij had moeten blazen voor hij ging fietsen zou het anders kunnen zijn geweest.
Blijft wat mij betreft staan dat die dodenrit niet door een stoornis hoeft te zijn veroorzaakt, maar mogelijk gewoon door alcohol.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:56:59 #49
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_119424602
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:51 schreef Maja het volgende:

[..]

De sporen laten duidelijk zien dat er twee personen het weiland in zijn gelopen.

Dat er weinig bloed lag, komt doordat ze gewurgd is. Pas daarna is ze in haar keel gesneden, maar omdat ze toen al dood was, kwam er minder bloed vrij.
En dat zou dan iemand van het AZC moeten zijn geweest? Lijkt me sterk naar mijn mening. Als ze al met zijn 2-en hebben gehandeld dan is het vast een andere boer geweest.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 13:57:05 #50
137949 Disana
pi_119424604
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat kan ja maar ik neem aan dat ze iemand op hem hebben losgelaten om hem te onderzoeken. Hoe dan ook, wat betreft de eerder genoemde aandoening, op wikipedia staat dat dit veelal het gevolg is van een traumatische of stressvolle ervaring. In andere woorden, de verkrachting en moord kan ten grondslag liggen aan zijn stoornis, of een andere gebeurtenis in zijn leven. Dat betekent dat hij bij z'n volle stand geweest kan zijn tijdens de moord, veel onduidelijkheid, de vraagtekens blijven staan.
Ik denk dat je het andersom bedoelt: de stoornis kan ten grondslag liggen aan de verkrachting en moord. Ja dat kan, maar het staat dus niet vast dat hij die stoornis heeft.
pi_119424616
quote:

[..]

zijn vader en zoon deden vrijwillig de test, hoewel ze buiten de doelgroep vielen (WAAROM? hadden ze een verdenkingee naar hem??, hadden ze een vermoeden omdat Jasper toch niet de brave, lieve, warme, aardige man is die de buitenkant ziet)

en er werd gesproken van 30 familieleden die de test hebben gedaan, hij kon dus weten dat er alarmbellen zouden afgaan.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:57:31 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119424620
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een psychiater?? De psychiater die in het artikel genoemd wordt zou door de verdachte zelf zijn ingeschakeld.
Ik verwacht ook niet dat het OM voor een gevalletje joyriding een psychiater op een zaak zet, dan blijven ze bezig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119424655
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat je het andersom bedoelt: de stoornis kan ten grondslag liggen aan de verkrachting en moord. Ja dat kan, maar het staat dus niet vast dat hij die stoornis heeft.
Anders, de ervaring van de verkrachting en moord kan die stoornis hebben veroorzaakt, mits hij inderdaad die stoornis heeft. Ook kan hij die stoornis uiteraard al hebben gehad.
pi_119424686
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

En dat zou dan iemand van het AZC moeten zijn geweest? Lijkt me sterk naar mijn mening. Als ze al met zijn 2-en hebben gehandeld dan is het vast een andere boer geweest.
Nee hij bedoelt, één spoor van de dader, één spoor van Marianne. Samen dus twee sporen. En één spoor terug, van de dader.
know'm sayin?
word? word.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 14:00:13 #55
137949 Disana
pi_119424733
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee, de ervaring van de verkrachting en moord kan die stoornis hebben veroorzaakt, mits hij inderdaad die stoornis heeft. Ook kan hij die stoornis uiteraard al hebben gehad.
Ah oké, ja dat kan ook. Het wachten is dan op meer merkwaardige verhalen over zijn gedrag; maar voorzover ik weet gedroeg hij zich verder niet vreemd?
pi_119424776
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef Nies het volgende:
als ze niet bij kennis was toen ze het weiland in ging, zou er sprake van een sleepspoor, want hij moet een onwillig lichaam mee slepen. er word gesproken van 2 wandelsporen
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:01:49 #57
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_119424800
Mag toch hopen dat de discussie zich nu niet gaat toespitsen over hoe deze 'lieve, hard werkende, gezonde blanke hollandse jongen, vader van 2 witte kinderen :') enzovoort' toch die keel heeft kunnen doorsnijden? lijkt er wel op namelijk.
pi_119424808
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:35 schreef Staal het volgende:
Heeft hij al bekend?

Volgens mij gaat hij donderdag pas voorgeleid worden. Ik denk niet dat we tot die tijd echt nieuws hoeven te verwachten.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:02:59 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119424856
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:01 schreef Graslul het volgende:
Mag toch hopen dat de discussie zich nu niet gaat toespitsen over hoe deze 'lieve, hard werkende, gezonde blanke hollandse jongen, vader van 2 witte kinderen :') enzovoort' toch die keel heeft kunnen doorsnijden? lijkt er wel op namelijk.
Hoe kom je daar nou bij?
Volgens mij gaat het daar helemaal niet naartoe.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119424914
quote:
je vraag
Paar mogelijkheden:

1. Zijn zoon ging, tegen zijn verwachting in (niet verplicht ivm leeftijd). Hij hing dus toch al.
2. De theorie van Peter R. de Vries, dat het een niet al te snuggere man is, en dat hij niet verwacht had dat ze bij een verwantschapsonderzoek ook naar de mogelijke dader zouden kijken.
3. De vage theorie over dat hij dingen doet waar hij later niets meer van weet, en dat hij dus niet meer weet wat hij gedaan heeft.
4. Druk van de omgeving; gestuurd door zijn vrouw, buren die hem gingen ophalen om samen daarheen te gaan, ...
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:05:03 #61
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119424942
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:59 schreef alors het volgende:

[..]

Nee hij bedoelt, één spoor van de dader, één spoor van Marianne. Samen dus twee sporen. En één spoor terug, van de dader.
Inderdaad. Ze zouden samen rustig het weiland zijn ingelopen en daar ging het pas mis.

Dat ze elkaar niet zouden kennen lijkt me daarom raar. Je loopt toch niet zomaar met een onbekende man 's nachts rustig het weiland in...?
pi_119424975
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Paar mogelijkheden:

1. Zijn zoon ging, tegen zijn verwachting in (niet verplicht ivm leeftijd). Hij hing dus toch al.
2. De theorie van Peter R. de Vries, dat het een niet al te snuggere man is, en dat hij niet verwacht had dat ze bij een verwantschapsonderzoek ook naar de mogelijke dader zouden kijken.
3. De vage theorie over dat hij dingen doet waar hij later niets meer van weet, en dat hij dus niet meer weet wat hij gedaan heeft.
4. Druk van de omgeving; gestuurd door zijn vrouw, buren die hem gingen ophalen om samen daarheen te gaan, ...
Misschien wilde hij wel gepakt worden, als we toch aan het speculeren zijn. Schuldgevoel?

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 14:06:03 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:05:49 #63
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_119424978
Weet iemand hoe het zit met de verklaring van Geke die een schreeuw hoorde en een auto zag wegrijden?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_119424992
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:57 schreef Alleskids het volgende:

[..]

zijn vader en zoon deden vrijwillig de test, hoewel ze buiten de doelgroep vielen (WAAROM? hadden ze een verdenkingee naar hem??, hadden ze een vermoeden omdat Jasper toch niet de brave, lieve, warme, aardige man is die de buitenkant ziet)
Mwah, eerder gewoon uit solidariteit denk ik.
PWBF
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:06:32 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119425015
Nah, dat niet begrijpen dat er ook een match zou komen als er alleen naar verwantschap gezocht word geloof ik niet zo.
Zeker niet van een boer die met zijn vee toch gewend is wat bloedlijnen in de gaten te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:07:22 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119425046
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef hmmmz het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de verklaring van Geke die een schreeuw hoorde en een auto zag wegrijden?
Misschien kan Micha Kat die vraag beantwoorden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:09:03 #67
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_119425119
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien kan Micha Kat die vraag beantwoorden?
wie is micha kat? Zag deze verklaring in een van de vorige topics langskomen en vroeg me af hoe dat zat.
pi_119425142
Jasper S. zou op de laatste dag naar het onderzoek gegaan zijn. Mogelijk heeft hij gewacht om te zien of zijn zoon/familie ook zou gaan. Toen die waren gegaan, is hij ook gegaan om te vermijden dat zijn familie zou worden opgepakt. Vermoedelijk weet hij wel dat hij het gedaan heeft maar heeft hij het verdrongen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:09:42 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119425151
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Misschien wilde hij wel gepakt worden, als we toch aan het speculeren zijn. Schuldgevoel?
ik denk iets van peer-pressure eigenlijk
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:09:46 #70
42366 Staal
pi_119425154
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Volgens mij gaat hij donderdag pas voorgeleid worden. Ik denk niet dat we tot die tijd echt nieuws hoeven te verwachten.
Voila, Ziba. Denk het ook niet inderdaad.

Speculeren doe je toch wel. Tenminste ik wel voor mezelf. Hoop er op dat hij schoon schip zal maken maar vrees van niet. Denk dat er nog wel zo'n 80 topics zullen volgen.
Un certain jeune homme
pi_119425185
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:09 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk iets van peer-pressure eigenlijk
Dat is een mogelijkheid, maar al die speculaties zijn natuurlijk nergens op gebaseerd. Dit topic heeft nieuws nodig.
pi_119425200
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah oké, ja dat kan ook. Het wachten is dan op meer merkwaardige verhalen over zijn gedrag; maar voorzover ik weet gedroeg hij zich verder niet vreemd?
Je zou toch denken dat het wel opvalt als iemand psychisch niet helemaal in orde is inderdaad. Maar goed dat kunnen ook dorpsgeheimen zijn uiteraard en dat soort dingen.
pi_119425236
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef Maja het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze zouden samen rustig het weiland zijn ingelopen en daar ging het pas mis.

Dat ze elkaar niet zouden kennen lijkt me daarom raar. Je loopt toch niet zomaar met een onbekende man 's nachts rustig het weiland in...?
misschien rare vraag, maar kan het 2e spoor niet zijn van de vrienden die haar gevonden hebben de volgende morgen? of van 2 daders die haar tilden omdat ze al dood was?
What Doesn't Kill U Makes U Stronger!
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:12:16 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119425259
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:11 schreef BullitJunky het volgende:

[..]

misschien rare vraag, maar kan het 2e spoor niet zijn van de vrienden die haar gevonden hebben de volgende morgen? of van 2 daders die haar tilden omdat ze al dood was?
2 sporen heen, 1 spoor terug...

of dacht je dat ze zelf het weiland in was gelopen in d'r uppie en zichzelf verkracht en gewurgd heeft en d'r eigen keel heeft doorgesneden... en daarna een zakje sperma lopen sprenkelen?
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:12:34 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119425274
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:09 schreef hmmmz het volgende:

[..]

wie is micha kat? Zag deze verklaring in een van de vorige topics langskomen en vroeg me af hoe dat zat.
Ja, die hoort bij de theorie van complotdenkers, van die fijne mensen die andere mensen in deze zaak al helemaal kapot hebben gemaakt, een jong meisje uit haar dorp hebben weggejaagd, en bij haar moeder op het werk stonden om verhaal te halen....
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 14:15:13 #76
137949 Disana
pi_119425383
Elsevier presenteert de stoornis dan weer als feit:

'Een door hem zelf geraadpleegde psychiater zegt dat S. last had van een 'dissociatieve stoornis'.'

http://www.elsevier.nl/we(...)arianne-Vaatstra.htm

Ik vind het niet overtuigend.
pi_119425390
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:12 schreef Re het volgende:

[..]

2 sporen heen, 1 spoor terug...
oke, dus geen 2 daders! maar in de uitzending van onze peter zien we dat er 3 sporen lopen, idd 2 heen en 1 terug. maar waar zijn dan de sporen van de vrienden die haar gevonden hebben?
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:16:58 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119425464
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef Disana het volgende:

'Een door hem zelf geraadpleegde psychiater zegt dat S. last had van een 'dissociatieve stoornis'.'

De Elsvier is ook niet meer wat het geweest is :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:17:02 #79
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119425468
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef BullitJunky het volgende:

[..]

oke, dus geen 2 daders! maar in de uitzending van onze peter zien we dat er 3 sporen lopen, idd 2 heen en 1 terug. maar waar zijn dan de sporen van de vrienden die haar gevonden hebben?
Waarschijnlijk een paar meter naar rechts of naar links. Die konden natuurlijk aangeven waar ze gelopen hebben...
pi_119425473
Mooi verslag van een bevriende verslaggever ter plaatse: http://eduardrekker.blogs(...)ra-gearresteerd.html
Maar ik kan 't mis hebben...
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 14:18:20 #81
137949 Disana
pi_119425509
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat het wel opvalt als iemand psychisch niet helemaal in orde is inderdaad. Maar goed dat kunnen ook dorpsgeheimen zijn uiteraard en dat soort dingen.
Ik kan het niet zo snel vinden, maar hij schijnt ook nogal religieus te zijn en deel uit te maken van een geloofsgemeenschap. In het verleden stonden kerken niet om hun openheid bekend; menige misstand werd met de mantel der liefde bedekt.
pi_119425544
Een mogelijk scenario.
Hij heeft Marianne wel eens gezien, niet ondenkbaar in zo'n kleine gemeenschap als die 2 dorpjes. Haar nichtjes/neefjes zaten blijkbaar bij zijn kinderen op school. Zij heeft hem ongetwijfeld ook wel eens gezien. Hij voelde zich tot haar aangetrokken. In die nacht heeft zij gedronken en hij heeft gedronken. Hij is haar op de een of andere manier gevolgd of iets dergelijks.
Onderweg heeft hij haar gestopt met een of andere smoes, dat er verderop in het weiland iemand lag (of zoiets) waar hij hulp bij nodig had. Of hij heeft voorgesteld een sigaretje te roken. Ze kende hem vaag en ach, het was koninginnenacht. Beiden aangeschoten/dronken. Ze lopen een eind dat weiland in (rokend) en hij stopt haar plotseling. Probeert haar over te halen sex te hebben, ze geeft een beetje toe. Maar als hij haar bh los maakt, begint ze tegen te stribbelen. Hij kan al niet meer stoppen op dat moment en gebruikt haar bh om haar in bedwang te houden. Dan houdt ze op met tegenstribbelen (doordat hij ongemerkt haar al heeft gewurgd met die bh) en hij verkracht haar.
Dan beseft hij dat als ze nog leeft zij hem kan aanwijzen als de dader en dat zou zijn hele leven verwoesten. In paniek steekt hij haar in haar keel en rent weg zo snel hij kan.

Hij heeft duidelijk niet van te voren gepland om haar te vermoorden, dan had hij dat wel anders aangepakt. Sowieso op een andere plek, op een andere manier en dan had hij ook bedacht hoe hij daarna het lichaam zou moeten verbergen....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_119425556
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef Disana het volgende:

Nee hoor. Elsevier zegt dat de dader volgens zijn psychiater een stoornis had.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 14:22:14 ]
pi_119425576
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:12 schreef Re het volgende:

[..]

of dacht je dat ze zelf het weiland in was gelopen in d'r uppie en zichzelf verkracht en gewurgd heeft en d'r eigen keel heeft doorgesneden... en daarna een zakje sperma lopen sprenkelen?
waar lees je dat ik dat dacht?
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:19:54 #85
42366 Staal
pi_119425587
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Paar mogelijkheden:

Ik denk trouwens dat PeterR hem te kort doet als lompe boer. Vroeger kon je als je niet kon leren altijd nog boer worden, dat is al heel lang niet meer zo. Je wilt niet weten wat er bij komt kijken aan regelgeving, planning etc. Maar als de familie argeloos gaat dan maakt je dat als dader meteen kansloos om als enige niet te gaan. En ze waren dan sowieso al bij hem uit gekomen als dader. Dan kun je net zo goed wel gaan en hopen dat er wat fout gaat bij het onderzoek.

Met het derde punt is het opvallend dat hij wel alles wist wat hij die joyrideavond gedaan had. Zo blijkt uit zijn verklaringen.

Dan gaat er nog de onbevestigde roddel dat hij bij het afnemen van het wangslijm gezegd zou hebben dat hij de moordenaar was. Maar 1. lijkt me wel het meest aannemelijk. Het komt uit. En hij wist het.

En zelf het heft in handen nemen door je aan te geven, daar is moed voor nodig en zoveel moeilijker dan dingen op zijn beloop laten. Dan overkomt het je. Zelfs als dader.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 14:20:11 #86
137949 Disana
pi_119425601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:17 schreef Patroon het volgende:
Mooi verslag van een bevriende verslaggever ter plaatse: http://eduardrekker.blogs(...)ra-gearresteerd.html
Pff, wat een hoop overbodige informatie.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:21:15 #87
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_119425654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die hoort bij de theorie van complotdenkers, van die fijne mensen die andere mensen in deze zaak al helemaal kapot hebben gemaakt, een jong meisje uit haar dorp hebben weggejaagd, en bij haar moeder op het werk stonden om verhaal te halen....
Ik heb het even gegoogled. De politie gaat er dus vanuit dat de verklaring van Geke niet klopt. Hoe zit het met dat meisje dat er volgens Geke ook bij moest zijn?
pi_119425679
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Pff, wat een hoop overbodige informatie.
Haha, gaat vooral over hoe hij het beleefd heeft. Hij is radioverslaggever, daar is hij altijd wel to the point. Dit was leuk om te lezen omdat ik hem ken.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 14:22:18 #89
137949 Disana
pi_119425700
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee hoor. Elsevier zegt dat naar verluidt (het is een citaat) de dader volgens zijn psychiater een stoornis had.
Ja dat staat er, maar in twee andere bronnen, waaronder de Volkskrant, is te lezen dat de psychiater het als mogelijkheid zag. Dus hij had niet 'volgens de psychiater' een stoornis, maar de psychiater zei dat het zou kunnen.
pi_119425729
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat staat er, maar in twee andere bronnen, waaronder de Volkskrant, is te lezen dat de psychiater het als mogelijkheid zag. Dus hij had niet 'volgens de psychiater' een stoornis, maar de psychiater zei dat het zou kunnen.
Dat is weer wat anders, maar dat schreef je niet.

Maar goed ik snap je punt.
pi_119425759
Ik hoop dat ze op deze manier ook de moordenaar van Nicky Verstappen te pakken krijgen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 14:24:08 #92
137949 Disana
pi_119425779
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is weer wat anders, maar dat schreef je niet.

Maar goed ik snap je punt.
Wat ik schreef is feitelijk juist: Elsevier presenteert de suggestie van de psychiater als feit.
  † In Memoriam † dinsdag 20 november 2012 @ 14:24:55 #93
137949 Disana
pi_119425806
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha, gaat vooral over hoe hij het beleefd heeft. Hij is radioverslaggever, daar is hij altijd wel to the point. Dit was leuk om te lezen omdat ik hem ken.
Ze zeggen wel eens dat vrouwen veel kletsen over niets, maar deze man spant wel de kroon. Op de radio kan het leuk zijn, maar ik vind het compleet onleesbaar :D
pi_119425834
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Ze zeggen wel eens dat vrouwen veel kletsen over niets, maar deze man spant wel de kroon. Op de radio kan het leuk zijn, maar ik vind het compleet onleesbaar :D
Haha..heerlijk. Luister maar ff dat radio stuk van BNR.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:28:06 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119425912
was het nou een toegewezen psychiater (pieter baan?) of eentje die hij zelf had meegenomen (en waar hij dan waarschijnlijk als patient bij liep - wat weer vertrouwelijk is

ik had begrepen het eerste
pi_119425981
http://www.volkskrant.nl/(...)t-grote-geheim.dhtml

quote:
De café-eigenaar van Oudwoude laat het zien op zijn computer. Google maps. De route vanaf het weiland waar Marianne is gevonden. Hij weet niet of het zo is gegaan natuurlijk, maar het zou kunnen. Langs de slootkant, de weg over, via een ruiterpad zo naar de boerderij van S., nog geen half uur lopen. 'Als hij daar langs is gegaan, heeft niemand hem ooit kunnen zien.'
Wat als S. die avond een stukje is gaan wandelen; Marianne had zin om nog een sigaretje te roken voordat ze naar huis zou gaan en liep een weiland in. Haar fiets had ze netjes in de greppel geparkeerd. S. kwam haar tegen in het weiland en vroeg om een vuurtje of gaf haar juist een vuurtje. Hij ging bij haar zitten, ze praatten wat, hij verkrachtte en doodde haar. Hij liep naar het fietspad, verstopte daar de fiets van Marianne wat dieper in de greppel, en liep toen weer terug het weiland in richting huis.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_119425998
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:28 schreef Re het volgende:
was het nou een toegewezen psychiater (pieter baan?) of eentje die hij zelf had meegenomen (en waar hij dan waarschijnlijk als patient bij liep - wat weer vertrouwelijk is

ik had begrepen het eerste
'Volgens een door hem geraadpleegde psychiater' Is de letterlijke quote van het artikel. Nergens staat dat hij ergens naartoe is gestuurd.
know'm sayin?
word? word.
pi_119426030
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:19 schreef Injetta het volgende:
Een mogelijk scenario.
Hij heeft Marianne wel eens gezien, niet ondenkbaar in zo'n kleine gemeenschap als die 2 dorpjes. Haar nichtjes/neefjes zaten blijkbaar bij zijn kinderen op school. Zij heeft hem ongetwijfeld ook wel eens gezien. Hij voelde zich tot haar aangetrokken. In die nacht heeft zij gedronken en hij heeft gedronken. Hij is haar op de een of andere manier gevolgd of iets dergelijks.
Onderweg heeft hij haar gestopt met een of andere smoes, dat er verderop in het weiland iemand lag (of zoiets) waar hij hulp bij nodig had. Of hij heeft voorgesteld een sigaretje te roken. Ze kende hem vaag en ach, het was koninginnenacht. Beiden aangeschoten/dronken. Ze lopen een eind dat weiland in (rokend) en hij stopt haar plotseling. Probeert haar over te halen sex te hebben, ze geeft een beetje toe. Maar als hij haar bh los maakt, begint ze tegen te stribbelen. Hij kan al niet meer stoppen op dat moment en gebruikt haar bh om haar in bedwang te houden. Dan houdt ze op met tegenstribbelen (doordat hij ongemerkt haar al heeft gewurgd met die bh) en hij verkracht haar.
Dan beseft hij dat als ze nog leeft zij hem kan aanwijzen als de dader en dat zou zijn hele leven verwoesten. In paniek steekt hij haar in haar keel en rent weg zo snel hij kan.

Hij heeft duidelijk niet van te voren gepland om haar te vermoorden, dan had hij dat wel anders aangepakt. Sowieso op een andere plek, op een andere manier en dan had hij ook bedacht hoe hij daarna het lichaam zou moeten verbergen....
de BH krijg je meestal niet zomaar los bij een vrouw, het is niet een kledingstuk dat je gemakkelijk bemachtigt. om haar handen vast te binden met een kledingstuk zou de bloes eerder voor handne zijn. dat haar bh af is (of is een bh uit? ik weet dat nooit :% ) dan kan het bijna alleen maar vrijwillig zijn geweest
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:31:57 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119426058
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:17 schreef Patroon het volgende:
Mooi verslag ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:32:07 #100
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_119426065
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:29 schreef JohnDDD het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)t-grote-geheim.dhtml

[..]

Wat als S. die avond een stukje is gaan wandelen; Marianne had zin om nog een sigaretje te roken voordat ze naar huis zou gaan en liep een weiland in. Haar fiets had ze netjes in de greppel geparkeerd. S. kwam haar tegen in het weiland en vroeg om een vuurtje of gaf haar juist een vuurtje. Hij ging bij haar zitten, ze praatten wat, hij verkrachtte en doodde haar. Hij liep naar het fietspad, verstopte daar de fiets van Marianne wat dieper in de greppel, en liep toen weer terug het weiland in richting huis.
Als ze elkaar in het weiland tegen komen zou je dat aan de sporen moeten kunnen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')