Ik bedoelde vooral op dit forum.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is ook niet goed. Al vind ik dat de directe omgeving van het slachtoffer en de verdachte wel heel redelijk reageert. Geen volkswoede voor de Friezen.
Nee, nu het iemand uit de eigen gelederen blijkt te zijn niet, bij de volkswoede stond de verdachte echter vooraan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is ook niet goed. Al vind ik dat de directe omgeving van het slachtoffer en de verdachte wel heel redelijk reageert. Geen volkswoede voor de Friezen.
Ja dat begreep ik wel. Maar je weet hoe het op Fok! gaat, de gemoederen lopen snel hoog opquote:Op dinsdag 20 november 2012 13:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik bedoelde vooral op dit forum.
De reacties die er meer toe doen zijn inderdaad vaker redelijker.
Wees voorzichtig met het verspreiden van aannames en onwaarheden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, nu het iemand uit de eigen gelederen blijkt te zijn niet, bij de volkswoede stond de verdachte echter vooraan.
Ik vraag me echt af in hoeverre hij die hetze destijds gevoed heeft.
Wat vooral humor is omdat de complotdenkers in de onschuld van Louwes geloven (en de klusjesman graag als dader aanwijzen), en in deze zaak ook claimen dat de verdachte de verkeerde is, die door het OM geframed is.... net als Louwes destijds volgens hen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:43 schreef Doodloper het volgende:
"De verdachte van de moord op Marianne Vaatstra, Jasper S., heeft een nieuwe advocaat. Hij zal worden verdedigd door Jan Vlug, die ook de 'klusjesman' in de Deventer moordzaak verdedigde."
Bron: RTL Nieuws
Haha, klopt, overigens zou de verdachte zich niet meer al te veel herinneren van de joyride voor wat het waard is.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik wel. Maar je weet hoe het op Fok! gaat, de gemoederen lopen snel hoog op
Ik verspreid niks, het verhaal gaat dat hij op de beelden van het eieren gooien destijds (oktober 1999) vooraanstaat, en ook zichtbaar eieren gooit naar de burgemeester en de vertegenwoordigers van politie en het OM.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wees voorzichtig met het verspreiden van aannames en onwaarheden.
Wat ik daarbij wel raar vind, is dat hij aardig wat alcohol op had maar dat dat niet aantoonbaar was. Hij kan dus ook gewoon met een aangeschoten kop gehandeld hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, klopt, overigens zou de verdachte zich niet meer al te veel herinneren van de joyride voor wat het waard is.
Maar nog wel hoe het begon, het "trok" om het erf op te fietsen en bij de stal zag hij de auto staan met de sleutels erin.... hij is dus niet alles kwijt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, klopt, overigens zou de verdachte zich niet meer al te veel herinneren van de joyride voor wat het waard is.
half promille had hij in zn bloed toch? zoveel is dat nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat ik daarbij wel raar vind, is dat hij aardig wat alcohol op had maar dat dat niet aantoonbaar was. Hij kan dus ook gewoon met een aangeschoten kop gehandeld hebben.
Welke AZC? Er woont daar niemand meer.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Wanneer gaan die doprsbewoners eens hun excuses maken naar het AZC? Ze waren destijds heilig ervan ovetrtuigd dat het iemand van het AZC zou zijn, ik zou me doodschamen nu als ik dit gezegd zou hebben. Niemand die hier nog iets over zegt, zelfs Peter R doet alsof zijn speurneus bloedt. Verder vond ik gisteren de persco niet meer duidelijk maken dan wat er al vermoed werd. Niettemin goed dat er eindelijk een verdachte is gearresteerd. Wellicht verdwijnt hij door TBS van het toneel.
De sporen laten duidelijk zien dat er twee personen het weiland in zijn gelopen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef Nies het volgende:
Is eigenlijk bekend of Marianne destijds inderdaad in het betreffende weiland aan de keningsweg, waar ze is gevonden, ook daadwerkelijk is vermoord?
Men heeft/had het over allerlei complottheorien die ook weer richting de asielzoekers wijzen. Wat geografisch gezien, en de richting die de speurhonden opgingen niet zo gek is als je bekijkt hoe je van de Keningsweg naar het huis van verdachte S komt. Het is wel dezelfde kant op.
Vraag ik me af hoe juist al die complottheorien zijn met hun bewering dat Marianne elders zou zijn vermoord omdat er geen of weinig bloed is gevonden op de vindplaats van haar lichaam.
Ja, dat was de uitkomst van de test. Maar hij had meer op:quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:50 schreef Doodloper het volgende:
[..]
half promille had hij in zn bloed toch? zoveel is dat niet
Nee, minder dan een half promille.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:50 schreef Doodloper het volgende:
[..]
half promille had hij in zn bloed toch? zoveel is dat niet
Dat kan ja maar ik neem aan dat ze iemand op hem hebben losgelaten om hem te onderzoeken. Hoe dan ook, wat betreft de eerder genoemde aandoening, op wikipedia staat dat dit veelal het gevolg is van een traumatische of stressvolle ervaring. In andere woorden, de verkrachting en moord kan ten grondslag liggen aan zijn stoornis, of een andere gebeurtenis in zijn leven. Dat betekent dat hij bij z'n volle stand geweest kan zijn tijdens de moord, veel onduidelijkheid, de vraagtekens blijven staan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat ik daarbij wel raar vind, is dat hij aardig wat alcohol op had maar dat dat niet aantoonbaar was. Hij kan dus ook gewoon met een aangeschoten kop gehandeld hebben.
Als je bijvoorbeeld in 4 uur tijd 5 borrels drinkt, vervolgens gaat fietsen, gaat crossen met een auto en een X-tijd later moet blazen (wat ook pas officieel is als je op het bureau bent), dan is de kans groot dat je niet meer boven de toegestane grens blaast.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat was de uitkomst van de test. Maar hij had meer op:
'Hij had van tevoren vijf alcoholische consumpties genuttigd, maar dat bleek niet uit de ademtest. Die gaf aan dat het promillage onder de wettelijke grens van 0,5 lag.'
quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verspreid niks, het verhaal gaat dat hij op de beelden van het eieren gooien destijds (oktober 1999) vooraanstaat, en ook zichtbaar eieren gooit naar de burgemeester en de vertegenwoordigers van politie en het OM.
Als hij daarbij zo betrokken zou zijn, dan is het niet vreemd dat ik me afvraag in welke mate hij destijds de boel heeft opgezweept of dat hij alleen maar een meeloper was.
Geruchten, aannames, 'als zou' et cetera. Leuk, maar in bovenstaande zin presenteer je dat gerucht dus als een feit.quote:Nee, nu het iemand uit de eigen gelederen blijkt te zijn niet, bij de volkswoede stond de verdachte echter vooraan.
Blijft wat mij betreft staan dat die dodenrit niet door een stoornis hoeft te zijn veroorzaakt, maar mogelijk gewoon door alcohol.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld in 4 uur tijd 5 borrels drinkt, vervolgens gaat fietsen, gaat crossen met een auto en een X-tijd later moet blazen (wat ook pas officieel is als je op het bureau bent), dan is de kans groot dat je niet meer boven de toegestane grens blaast.
Als hij had moeten blazen voor hij ging fietsen zou het anders kunnen zijn geweest.
En dat zou dan iemand van het AZC moeten zijn geweest? Lijkt me sterk naar mijn mening. Als ze al met zijn 2-en hebben gehandeld dan is het vast een andere boer geweest.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:51 schreef Maja het volgende:
[..]
De sporen laten duidelijk zien dat er twee personen het weiland in zijn gelopen.
Dat er weinig bloed lag, komt doordat ze gewurgd is. Pas daarna is ze in haar keel gesneden, maar omdat ze toen al dood was, kwam er minder bloed vrij.
Ik denk dat je het andersom bedoelt: de stoornis kan ten grondslag liggen aan de verkrachting en moord. Ja dat kan, maar het staat dus niet vast dat hij die stoornis heeft.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat kan ja maar ik neem aan dat ze iemand op hem hebben losgelaten om hem te onderzoeken. Hoe dan ook, wat betreft de eerder genoemde aandoening, op wikipedia staat dat dit veelal het gevolg is van een traumatische of stressvolle ervaring. In andere woorden, de verkrachting en moord kan ten grondslag liggen aan zijn stoornis, of een andere gebeurtenis in zijn leven. Dat betekent dat hij bij z'n volle stand geweest kan zijn tijdens de moord, veel onduidelijkheid, de vraagtekens blijven staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |