Ach het is nog altijd aan de ontwikkelde mensen om de primaten een eindje op weg te helpen. Sommige leren het overigens nooit, die zijn gewoon hopeloos verloren.quote:
Dat is het 'm nou juist. Voor Israël is een vredige status quo prima. Voor de Palestijnen is het dat niet omdat zij nu veel minder hebben dan dat ze willen hebben. En met dat in gedachten, kan men moeilijk verwachten dat de palestijnen rustig achter hun gevangenismuur blijven zitten en niets doen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:41 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ach ja ze zijn zo zieluuuuggg... Ik heb zo ontzettend veel medelijden met ze. Misschien moeten ze is kijken wat Israël doet als ze niet constant rotzooi hun kant opschieten en aan de lopende band hun kinderen als plofkip Israël insturen.
Beetje übermensch-idee dus?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ach het is nog altijd aan de ontwikkelde mensen om de primaten een eindje op weg te helpen. Sommige leren het overigens nooit, die zijn gewoon hopeloos verloren.
Mompelt iets over de "Arische"-ras in het Duitse taal.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ach het is nog altijd aan de ontwikkelde mensen om de primaten een eindje op weg te helpen. Sommige leren het overigens nooit, die zijn gewoon hopeloos verloren.
Iemand meer info?quote:Breaking- The Egyptian Minister of Defense: # Hamas does not deny nor confirm the news of the kidnapping of Israeli soldiers and if they want to know the truth, they should pay the price for the information
Tja, take it or leave it. Spoils of war, zij wilden ruzie en gingen er op achteruit. Moeten we anders Duitsland Oost Pruisen maar ff teruggeven?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is het 'm nou juist. Voor Israël is een vredige status quo prima. Voor de Palestijnen is het dat niet omdat zij nu veel minder hebben dan dat ze willen hebben. En met dat in gedachten, kan men moeilijk verwachten dat de palestijnen rustig achter hun gevangenismuur blijven zitten en niets doen.
Niet zo zeer übermensch, maar sommige zijn gewoon ergens blijven hangen tussen vroege primaat en mens. Daar is weinig mee te beginnen. Kijk bijvoorbeeld maar naar Limburgers, of Friezen.quote:
Ik krijg de indruk dat het niet de moeite waard is me in een discussie met jou te mengen. Maar ik wens je wel veel liefde en succes in je leven.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:00 schreef Harlon het volgende:
[..]
Tja, take it or leave it. Spoils of war, zij wilden ruzie en gingen er op achteruit. Moeten we anders Duitsland Oost Pruisen maar ff teruggeven?
[..]
Niet zo zeer übermensch, maar sommige zijn gewoon ergens blijven hangen tussen vroege primaat en mens. Daar is weinig mee te beginnen. Kijk bijvoorbeeld maar naar Limburgers, of Friezen.
We moeten natuurlijk wel realistisch blijven. Feit is gewoon dat Israel de bovenliggende partij is en dus de touwtjes in handen heeft.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Strani het volgende:
n moeilijk verwachten dat de palestijnen rustig achter hun gevangenismuur blijven zitten en niets doen.
Realisme en de rest van jouw post gaan niet samen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
We moeten natuurlijk wel realistisch blijven. Feit is gewoon dat Israel de bovenliggende partij is en dus de touwtjes in handen heeft.
Israel kan ook gewoon heel Gaza stad vernietigen en dan hebben de Palestijnen helemaal niks meer. Gewoon niet zeuren en aanpassen.
Als je niet kan winnen kun je je beter overgeven en er het beste van maken in plaats van onrealistische doelstellingen proberen te bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Realisme en de rest van jouw post gaan niet samen.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat het niet de moeite waard is me in een discussie met jou te mengen. Maar ik wens je wel veel liefde en succes in je leven.
Je kan zelf gewoon geen discussies voeren, reageer dan met iets inhoudelijks.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja ff zonder gekkigheid dan. Hij had wel gelijk. Als Israël het zou willen dan is Gaza in z'n geheel weg, period. Dat willen ze misschien wel, maar vanwege de publieke opinie doen ze dat niet. Maar dat neemt niet weg dat de Palestijnen zich zullen moeten verantwoorden vanwege hun gedrag en dus een hoop bommen op hun kop kunnen blijven verwachten zolang ze hun huidige gedrag voortzetten. Dus ja, ze hebben de keuze of aanpassen, of permanent in hun huidige klerezooi blijven wonen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Het blijft de vraag of het op de lange termijn onrealistisch blijft. De balans kan snel veranderen. Maar hoe dan ook, je vergeet dat de mens vaak ook nog iets als eergevoel heeft en iemand die het gevoel heeft onderdrukt te worden, zal normaal niet zomaar opgeven.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je niet kan winnen kun je je beter overgeven en er het beste van maken in plaats van onrealistische doelstellingen proberen te bewerkstelligen.
Israël zal ook een stap in de goede richting moeten zetten, het moet wel van 2 kanten komen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nou ja ff zonder gekkigheid dan. Hij had wel gelijk. Als Israël het zou willen dan is Gaza in z'n geheel weg, period. Dat willen ze misschien wel, maar vanwege de publieke opinie doen ze dat niet. Maar dat neemt niet weg dat de Palestijnen zich zullen moeten verantwoorden vanwege hun gedrag en dus een hoop bommen op hun kop kunnen blijven verwachten zolang ze hun huidige gedrag voortzetten. Dus ja, ze hebben de keuze of aanpassen, of permanent in hun huidige klerezooi blijven wonen.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen liever vechtend ten onder gaan dan de rest van hun leven altijd de underdog te zijn op je eigen stuk grond.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nou ja ff zonder gekkigheid dan. Hij had wel gelijk. Als Israël het zou willen dan is Gaza in z'n geheel weg, period. Dat willen ze misschien wel, maar vanwege de publieke opinie doen ze dat niet. Maar dat neemt niet weg dat de Palestijnen zich zullen moeten verantwoorden vanwege hun gedrag en dus een hoop bommen op hun kop kunnen blijven verwachten zolang ze hun huidige gedrag voortzetten. Dus ja, ze hebben de keuze of aanpassen, of permanent in hun huidige klerezooi blijven wonen.
Hoe zie jij deze balans ooit veranderen gast? Israël heeft een sterk en geavanceerd leger + de USA achter zich, de pallies hebben geen fuck. De landen eromheen hebben het vaak genoeg met z'n 5en of zessen tegelijk geprobeerd, dat hebben ze iedere keer met landverlies moeten bekopen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Het blijft de vraag of het op de lange termijn onrealistisch blijft. De balans kan snel veranderen. Maar hoe dan ook, je vergeet dat de mens vaak ook nog iets als eergevoel heeft en iemand die het gevoel heeft onderdrukt te worden, zal normaal niet zomaar opgeven.
Ik snap 't wel, maar het blijft ook te achterlijk voor woorden. Het is een beetje hetzelfde als een vervelend jengelend kind dat zijn grote zwaar geïrriteerde broer blijft uitdagen. Does not end well.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat mensen liever vechtend ten onder gaan dan de rest van hun leven altijd de underdog te zijn op je eigen stuk grond.
Ik zeg niet dat ik de taktiek van Hamas steun, maar dát men blijft vechten, dat begrijp ik.
Dat is nou juist het punt, Israel is de bovenliggende partij en hoeft helemaal niks. Dit is geen gelijkwaardig conflict.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:09 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Israël zal ook een stap in de goede richting moeten zetten, het moet wel van 2 kanten komen.
Dat is niet erg als je blijft vechten, maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat mensen liever vechtend ten onder gaan dan de rest van hun leven altijd de underdog te zijn op je eigen stuk grond.
Ik zeg niet dat ik de taktiek van Hamas steun, maar dát men blijft vechten, dat begrijp ik.
De balans in de wereld verandert wel vaker. Als de VS ooit een president krijgt die minder interesse heeft in Israelische belangen dan kan er van alles gebeuren. Zelfs Obama is al niet zo kritiekloos pro-Israel als voorgaande presidenten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:11 schreef Harlon het volgende:
[..]
Hoe zie jij deze balans ooit veranderen gast? Israël heeft een sterk en geavanceerd leger + de USA achter zich, de pallies hebben geen fuck. De landen eromheen hebben het vaak genoeg met z'n 5en of zessen tegelijk geprobeerd, dat hebben ze iedere keer met landverlies moeten bekopen.
Het gaat hier om individuen. En zolang Israël nog disproportioneel veel burgerslachtoffers (66% kwam net voorbij) maakt kan er geen sprake zijn van dat iedereen de consequenties moet aanvaarden. Wat een regelrechte onzin.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is niet erg als je blijft vechten, maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden.
Klopt, net zo waarschijnlijk als dat ik het komende jaar iedere maand de jackpot in de staatsloterij en de lotto win, maar het is nog altijd mogelijk ja. Ik meen dat je ergens iemand iets verweet over een gebrek aan realisme?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:13 schreef Strani het volgende:
[..]
De balans in de wereld verandert wel vaker. Als de VS ooit een president krijgt die minder interesse heeft in Israelische belangen dan kan er van alles gebeuren. Zelfs Obama is al niet zo kritiekloos pro-Israel als voorgaande presidenten.
Ik zeg niet dat het binnen de komende tien jaar verandert maar voor hetzelfde geld verandert het over 30 jaar wel.
Die burgerslachtoffers is juist het doel van hamas. Je knalt je raket vanuit een woonwijk, Israel slaat terug. Je hebt wat lijken om mee te slepen en te janken voor de camera en als je mazzel hebt doet je eigen raket nog wat schade ook.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het gaat hier om individuen. En zolang Israël nog disproportioneel veel burgerslachtoffers (66% kwam net voorbij) maakt kan er geen sprake zijn van dat iedereen de consequenties moet aanvaarden. Wat een regelrechte onzin.
Hoe kan jij nou voorspellen hoe de wereld er over 30 jaar uitziet?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:14 schreef Harlon het volgende:
[..]
Klopt, net zo waarschijnlijk als dat ik het komende jaar iedere maand de jackpot in de staatsloterij en de lotto win, maar het is nog altijd mogelijk ja. Ik meen dat je ergens iemand iets verweet over een gebrek aan realisme?
Burgerslachtoffers zijn pure statistiek en doen verder niet ter zake.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:14 schreef De_Guidance het volgende:
Het gaat hier om individuen. En zolang Israël nog disproportioneel veel burgerslachtoffers (66% kwam net voorbij) maakt kan er geen sprake zijn van dat iedereen de consequenties moet aanvaarden. Wat een regelrechte onzin.
Mooie vergelijkingquote:Op zaterdag 17 november 2012 00:13 schreef Strani het volgende:
Edit: Over je tweede punt. Het is meer als een kind dat een speelgoedautootje had en dat autootje is afgepakt door een ander, groter kind, met meer vrienden. En dat eerste kind blijft zeggen dat het zijn autootje is.
Uiteraard, tot het je eigen moeder is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Burgerslachtoffers zijn pure statistiek en doen verder niet ter zake.
Burgerdoden zijn in een gebied als Gaza gewoon onvermijdbaar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uiteraard, tot het je eigen moeder is.
Punt is, 66% burgerdoden is absurd. Om dan een eigen-schuld-dikke-bult redenering aan te voeren want raketjes is eindeloze onwetendheid.
Dan gebeurt er niets als Amerika geen steun meer geeft aan Israel. Dat is alleen maar een bonus voor de Joden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:13 schreef Strani het volgende:
[..]
De balans in de wereld verandert wel vaker. Als de VS ooit een president krijgt die minder interesse heeft in Israelische belangen dan kan er van alles gebeuren. Zelfs Obama is al niet zo kritiekloos pro-Israel als voorgaande presidenten.
Ik zeg niet dat het binnen de komende tien jaar verandert maar voor hetzelfde geld verandert het over 30 jaar wel.
Edit: Over je tweede punt. Het is meer als een kind dat een speelgoedautootje had en dat autootje is afgepakt door een ander, groter kind, met meer vrienden. En dat eerste kind blijft zeggen dat het zijn autootje is.
Stoere taal hoor. Hoe zou jij het vinden een bom op je hoofd?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Burgerdoden zijn in een gebied als Gaza gewoon onvermijdbaar.
Vind het erg knap dat je na 3 dagen oorlog slechts 10 burgerdoden kan betreuren.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Stoere taal hoor. Hoe zou jij het vinden een bom op je hoofd?
Lijkt mij best kut.
Dit gaat allemaal heel snel, natuurlijk. Maar toch een reactie.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:33 schreef Smack10 het volgende:
Als we het "grote plaatje" even bekijken, wat vinden jullie van deze denkwijze?
Vorige week heeft Assad gewaarschuwd dat het conflict in zijn land weleens een wereldwijd conflict zou kunnen worden. Een paar dagen later werden er "per ongeluk" (?) mortieren op Israël afgevuurd, waarop Israël terugvuurde en beide landen hebben troepen naar de grens gestuurd..
Nu probeert Hamas Israël in een oorlog te lokken en is het Iraanse leger grote oefeningen aan het houden (bron: http://www.thetimes.co.uk(...)t/article3597853.ece )
Het lijkt allemaal op een flink conflict uit te draaien..
Ik denk niet dat Syrië Israël zou bedreigen zonder Iraanse (en mogelijke Russische) steun. Tevens zou Hamas niet Israël aanvallen zonder te coördineren met Iran (de Iraanse raketen die nu in Tel Aviv neerkomen) en Egypte (de premier die Gaza bezoekt als steun).
Nu steunt Egypte Hamas en zijn Syrië en Iran stil..
Deze oorlog zou de Arabische landen kunnen verenigen en de druk van Syrië kunnen halen. Ook zou Israël te druk kunnen zijn om Iraanse nucleare installaties te bombarderen..
Als Syrië bijvoorbeeld oorlog krijgt met Israël, zou het troepen kunnen doorlaten van Iran om tegen Israël te vechten..
![]()
Graag inhoudelijke reacties en geen trieste smiley-acties, aangezien dit een serieuze zaak is..
Waarom staan de doden en gewonden in Gaza er niet bij?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:20 schreef rakotto het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn alle locaties die een raket hebben ontvangen van beide kanten in dit conflict.
Het zijn maar Palestijnen. En ze passen niet allemaal op de kaart.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom staan de doden en gewonden in Gaza er niet bij?
Geklets!quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:30 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Israël beschermt z'n burgers gewoon en terroristen schuilen achter onschuldige Palestijnen.
Militairen dus!quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geklets!
En Israelische soldaten schuilen achter Palestijnse kinderen.
Geen onzin verkopen svp!quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:35 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
De terroristen kunnen de burgers evacueren en zelf ergens anders gaan, maar ze mengen zich expres met burgers. Natuurlijk vallen er dan meer burger slachtoffers aan Palestijnse zijde.
Doen ze niet. Dus hetzelfde gedrag kunnen ze ook terug verwachten, lijkt me.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Doen ze en hetzelfde is ook van de Palestijnen te verwachten lijkt me?
Waarom heb ik nog nooit antwoord gekregen op mijn opmerking, dat Israeli's veel meer doden veroorzaken onder Israeli's als gevolg van het verkeer dan raketten uit de Gaza?quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:42 schreef iehlaak het volgende:
Achthonderd raketten. Alleen al in 2012. Ik zou acht raketten al voldoende vinden om goed huis te houden.
Haha. Wat is hier schokkend aan? We zien vijf keer hetzelfde riedeltje.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier heb je zo'n installatie, middenin een woonwijk. (waarschuwing: het is confronterend voor de mensen die ontkennen dat de Palestijnen geweld gebruikt)
Waartegen dan?quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:50 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Die luchtaanvallen helpen duidelijk wel.
Het is dat er voor 1945 nog geen raketten waren, maar ik mag je er aan herinneren dat de staat Israel uitgekerfd is uit Palestijns gebied met behulp van terrorisme.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:09 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Het zijn geen vrijheidsstrijders. Die schieten geen raketten af op onschuldige burgers. Mensen die dat doen, noemen we terroristen.
Ik had iets beloofd op voorwaarde van correctie (dit tegen de mods gezegd!)quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:28 schreef Harlon het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Die blokkade is er vooral voor bedoeld om ploffende hakbars van hamas binnen de gaza strook te houden. De muur was in 2008 3 dagen open en direct waren er weer 2 zelfmoordaanslagen in Israël, waarna het gelijk weer duidelijk was waarom ze die muur daar hebben neergeflikkert. Het gaat daar hard tegen hard en aangezien de pallies iedere maand weer rotzooi richting de buren smijten zijn de buren hun goed zat, moet ook de komende generatie niets van ze hebben en gaat er geen vrede komen tot een van beide partijen volledig is gesloopt. En 1x raden welke kant hier het onderspit zal delven. Ze zijn gewoon heel erg hard bezig hun eigen graf te graven.
Als die schmouzen zo nauwkeurig zijn, waarom hebben ze dan in de eerste reactie op 1 (één) doe Israelische soldaat gelijk 7 burgers gedood?quote:[..]
In tegenstelling tot je buttbuddies van Hamas schiet Israël alleen op doelen waarvandaan ze beschoten worden of pakken ze met een precisie bombardement een van de hoge leden van de Hamas zoals afgelopen week. Hamas heeft gewoon als doel zoveel mogelijk slachtoffers maken onder de bevolking van Israël. Als Israël hetzelfde doel zou hebben en dus op dezelfde manier bezig zou zijn als de terroristen, dan bestond gaza nu niet meer en waren de palestijnen allang uitgeroeid.
Ah ja, de Palestijnen uit de bezette gebieden moskeeën elke vrijdag in Israel?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:15 schreef fp7igx het volgende:
[..]
wat een bulcrap,, die palestijnen hebben gewoon moskees in Israel ,met een echte onderdrukking was dat niet toegestaan.
Mwa, die schmouzen hebben helemaal geen aanleiding nodig om infrastructuur te vernielen hoor. Vanuit Gaza werd er best wel handel gedreven met het buitenland, maar ja, de lucht- en zeehaven zijn vernield. En normale handel met de bezette westoever is ook niet mogelijk.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:39 schreef Harlon het volgende:
[..]
Juist, het is maar fijn dat je zo'n lekker realistische kijk op de zaak hebt. Ff voor 't geval je het nog niet helemaal doorhad, maar de pallies hebben het niet echt best daar. Raketten op hun buren blijven knallen zorgt ervoor dat ze zelf heel wat zwaardere bommen op hun plaat krijgen. En dan blijft het een tijdje bij bommen tot dat Israel het een keer goed zat is en de boel weer even volledig plat walst. Mogen ze weer opnieuw beginnen met opbouwen. Als je doel is iedere 5-10 jaar je "land" weer volledig vanuit het puin opnieuw op te ruimen heb je volledig gelijk en moet je gewoon lekker zo door blijven gaan. Als je ooit wat meer wilt bereiken dan dit dan moet je toch maar 'ns een keer goed na gaan denken. Oh en voor je weer gaat blaten dat de andere landen Israel dan wel ff van de kaart gaan vegen dan verwijs ik je even naar de geschiedenis boeken, dat ging ze in het verleden ook al zo goed af.
dit is de jeep van de 2 fotografe van reuters en AP .quote:
Het probleem is dan wel: voor zover de Palestijnen toegeven en er het beste van proberen te maken, wordt dat door Israel vernield en/of tegengehouden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je niet kan winnen kun je je beter overgeven en er het beste van maken in plaats van onrealistische doelstellingen proberen te bewerkstelligen.
ja idd dat doen ze eindelijk ben ik wat met jou eensquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah ja, de Palestijnen uit de bezette gebieden moskeeën elke vrijdag in Israel?
De schmouzen zijn net als een pester op school: ze kunnen het zich veroorloven, dank zijn uitgebreide financiële steun van buitenaf, om voortdurend hun omgeving te treiteren en te beschadigen. Ik kan me niet herinneren dat de staat Israel ooit een van de buurlanden hulp heeft aangeboden, maar wel worden de buurlanden regelmatig lastig gevallen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:11 schreef Harlon het volgende:
[..]
Hoe zie jij deze balans ooit veranderen gast? Israël heeft een sterk en geavanceerd leger + de USA achter zich, de pallies hebben geen fuck. De landen eromheen hebben het vaak genoeg met z'n 5en of zessen tegelijk geprobeerd, dat hebben ze iedere keer met landverlies moeten bekopen.
[..]
Ik snap 't wel, maar het blijft ook te achterlijk voor woorden. Het is een beetje hetzelfde als een vervelend jengelend kind dat zijn grote zwaar geïrriteerde broer blijft uitdagen. Does not end well.
To-taal irrelevant met betrekking tot de term "vrijheidsstrijders" waar terroristen bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is dat er voor 1945 nog geen raketten waren, maar ik mag je er aan herinneren dat de staat Israel uitgekerfd is uit Palestijns gebied met behulp van terrorisme.
[ afbeelding ]
En dan kun je je afvragen wie voor de explosie bij de Britse ambassade in Rome verantwoordelijk was.
Noblesse oblige.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is nou juist het punt, Israel is de bovenliggende partij en hoeft helemaal niks. Dit is geen gelijkwaardig conflict.
De watquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik had iets beloofd op voorwaarde van correctie (dit tegen de mods gezegd!)
De schmouzen
Ik heb het even opgezocht, maar je bedoelt waarschijnlijk smous oftewel jood.quote:
Wat bedoel je?quote:
Inderdaad, de betrokken plaatsten die bom niet om vrijheid te bevorderen, maar om angst en terreur te zaaien.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:48 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
To-taal irrelevant met betrekking tot de term "vrijheidsstrijders" waar terroristen bedoeld wordt.
Nee. Palestijnen zijn Palestijnen. Dat ze allemaal moslim zijn is trouwens niet eens waar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:58 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht, maar je bedoelt waarschijnlijk smous oftewel jood.
Vind je 't dan goed dat ik het voortaan over moslims ga hebben in plaats van Palestijnen? Of muzelmannen, of geitenneukers?
Dat alle Israëliers joden zijn ook niet. Maar je wil duidelijk religie erbij halen, of afkomst, dus dan is het toch niet erg als ik 't voortaan over geitenneukers of Arabieren ga hebben? Toch?quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee. Palestijnen zijn Palestijnen. Dat ze allemaal moslim zijn is trouwens niet eens waar.
Het gaat me niet om religie. Het ging me om de denigrerende term pallies. Die is beledigend bedoeld, en dan krijg je lik op stuk van mij.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:07 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Dat alle Israëliers joden zijn ook niet. Maar je wil duidelijk religie erbij halen, of afkomst, dus dan is het toch niet erg als ik 't voortaan over geitenneukers of Arabieren ga hebben? Toch?
Voor veel geld, vast wel met subsidie van diverse landen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:12 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd... waarom valt het Israëlische leger Gaza etc. nu weer in? Was er niet zo lang geleden een niet mooi nieuw raketschild geïnstalleerd?
Ah, ok. Dacht dat dit die legerjeep was waar het hele ge-emmer mee begon van de week.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:36 schreef C_S het volgende:
[..]
dit is de jeep van de 2 fotografe van reuters en AP .
alebij zijn ze er ongeschonden uit gekomen op kleinen wondjes na .. veel geluk voor sabastian en baz
[ afbeelding ]
Ik denk dat je deze video bedoelt? Al was dat geen jeep.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:37 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ah, ok. Dacht dat dit die legerjeep was waar het hele ge-emmer mee begon van de week.
Nee, de legerjeep waar een rpg op werd afgeschoten vanuit de strip.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:47 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik denk dat je deze video bedoelt? Al was dat geen jeep.
Ja dat is inderdaad een probleem, beide partijen zijn onbetrouwbaar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:38 schreef Kees22 het volgende:
Het probleem is dan wel: voor zover de Palestijnen toegeven en er het beste van proberen te maken, wordt dat door Israel vernield en/of tegengehouden.
Je hebt op zich wel een punt, maar de ervaring leert dat de zionisten en de staat Israel volkomen onbetrouwbaar zijn.
En wat dan?
Bronquote:De vlam lijkt in de pan te slaan in de Gazastrook. De afgelopen nacht zijn er bombardementen geweest op diverse doelen in de Gazastrook, waaronder het hoofdkantoor van de Hamas-regering.
Verder zijn diverse gebouwen van de plaatselijke veiligheidsdoelen en een aantal transformatorgebouwen getroffen, met als gevolg dat honderdduizenden mensen op de Gazastrook zonder stroom zitten.
"Van Gaza-stad tot Tel Aviv: Raketten vliegen, Mensen sterven en angst en woede wederszijds laaien op", [rest te lezen in bron]
quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:18 schreef paddy het volgende:
De term smous kan verwijzen naar; Een Jood, iemand van de Joodse etniciteit of een aanhanger van de Joodse religie. Deze term wordt vooral als scheldwoord gebruikt. (Wiki)
Wat dat betreft ook het woord pallies. en laten we elkaar geen mietje noemen. Beide woorden worden ook in deze context gelezen door mij naar aanleiding van jullie posten hier.
Gewoon mee kappen dus, want uitlokken naar je medeusers (dondergoed wetende dat hier ook andere etniciteiten dan de witte autochtoon rondlopen) doe je maar lekker thuis en niet in topics.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Het argument dat Palestijnen achter hun kinderen schuilen, is geklets. Kwalijk geklets, omdat het meteen een sterk gevoel oproept, dat dus nergens op slaat. Iets wat nog versterkt wordt door de israelische opmerking, dat joden wel van hun kinderen houden. Gewoon reclametechnieken.
Oorlogen worden niet meer uitgevochten in veldslagen, al tijden niet meer. En de essentie van een guerrilla is, dat die gevoerd en gevoed wordt vanuit de bevolking. Net zo goed als een technische oorlog gevoerd wordt met drones door een zogenaamde soldaat die 's avonds gewoon naar huis gaat en geen enkel risico loopt.
Maar het argument dat Palestijnen zich achter hun kinderen verschuilen is des te kwalijker, omdat er gedocumenteerde gevallen zijn dat Israelische soldaten Palestijnse kinderen als schild gebruikten.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is dat er voor 1945 nog geen raketten waren, maar ik mag je er aan herinneren dat de staat Israel uitgekerfd is uit Palestijns gebied met behulp van terrorisme.
[ afbeelding ]
En dan kun je je afvragen wie voor de explosie bij de Britsche ambassade in Rome verantwoordelijk was.
Ik denk dat hij de Hamas bedoelde(weet het wel zeker) , en niet elke Palestijn.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Het argument dat Palestijnen achter hun kinderen schuilen, is geklets. Kwalijk geklets, omdat het meteen een sterk gevoel oproept, dat dus nergens op slaat. Iets wat nog versterkt wordt door de israelische opmerking, dat joden wel van hun kinderen houden. Gewoon reclametechnieken.
Oorlogen worden niet meer uitgevochten in veldslagen, al tijden niet meer. En de essentie van een guerrilla is, dat die gevoerd en gevoed wordt vanuit de bevolking. Net zo goed als een technische oorlog gevoerd wordt met drones door een zogenaamde soldaat die 's avonds gewoon naar huis gaat en geen enkel risico loopt.
Maar het argument dat Palestijnen zich achter hun kinderen verschuilen is des te kwalijker, omdat er gedocumenteerde gevallen zijn dat Israelische soldaten Palestijnse kinderen als schild gebruikten.
Heb je daar bronnen van? Vorige keer riep je ook iets en had je geen bron van dus nu wel nieuwsgierig.quote:omdat er gedocumenteerde gevallen zijn dat Israelische soldaten Palestijnse kinderen als schild gebruikten.
Ik heb wel videos gezien waarbij Palestijnse kinderen werden gecommandeerd voor de voeten van Israëlische soldaten te gaan zittenquote:Op zaterdag 17 november 2012 09:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de Hamas bedoelde , en niet elke Palestijn.
[..]
Heb je daar bronnen van? Vorige keer riep je ook iets en had je geen bron van dus nu wel nieuwsgierig.
Heb wel bronnen gezien hoe kinderen zo van straat werden geplukt, maar nog nooit dat kinderen als schild werden gebruikt voor het leger.
Epic fail dit.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
We moeten natuurlijk wel realistisch blijven. Feit is gewoon dat Israel de bovenliggende partij is en dus de touwtjes in handen heeft.
Israel kan ook gewoon heel Gaza stad vernietigen en dan hebben de Palestijnen helemaal niks meer. Gewoon niet zeuren en aanpassen.
Ja, ik kan ook wel wat roepen. Het is niet voor het eerst dat hier wel eens wat geroepen wordt terwijl er bewust geen bron wordt gegeven (zowel als voor of tegenstander van Hamas/Israëlische regering). Of een gewone mening van een blog als waarheid neergezet gaat worden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:48 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Ik heb wel videos gezien waarbij Palestijnse kinderen werden gecommandeerd voor de voeten van Israëlische soldaten te gaan zitten, Terwijl Hamas verder op stond.
Misschien gewoon eens een tegenargument proberen i.p.v deze oneliner?quote:
Laat ik het plaatje van de afgelopen 60 jaar neerzettenquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:38 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Het plaatje lijkt me eerder onvolledig. Klein overzichtje van Palestijnse aanvallen op Israel in 2012 (!).
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)acks_on_Israel,_2012
Ik ben al in twee topics actief geweest met argumentenquote:Op zaterdag 17 november 2012 09:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Misschien gewoon eens een tegenargument proberen i.p.v deze oneliner?
Dan mod ik het weg de volgende keerquote:Op zaterdag 17 november 2012 09:54 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Ik ben al in twee topics actief geweest met argumentenBijdrage van sommigen hier zijn nu eenmaal epic fail. Ik houd het daarbij.
Ik ben daar nu gewoon even te lui voor. World Wide Web is groot en voor iedereen. Toets wat trefwoorden in en je krijgt tientallen video's moderator.quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:50 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook wel wat roepen. Het is niet voor het eerst dat hier wel eens wat geroepen wordt terwijl er bewust geen bron wordt gegeven (zowel als voor of tegenstander van Hamas/Israëlische regering). Of een gewone mening van een blog als waarheid neergezet gaat worden.
Gedaan en op eenzame opsluiting van kinderen na, verder niets gevonden dus...quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:56 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Ik ben daar nu gewoon even te lui voor. World Wide Web is groot en voor iedereen. Toets wat trefwoorden in en je krijgt tientallen video's moderator.
Volgens de Duitse Nazi in de jaren 40 waren het Nederlandse verzet ook terroristen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:48 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
To-taal irrelevant met betrekking tot de term "vrijheidsstrijders" waar terroristen bedoeld wordt.
Lol.... Ik weet niet wat ik hiervan moet denkenquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Gedaan en op eenzame opsluiting van kinderen verder niets gevonden dus...
Ga achter geluid aan. Zag een jonge volwassene maar ze melden vast meer dus wil het wel even luisteren.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:01 schreef deVerdeler het volgende:
@ mod. Wat stukjes uit 2007.
http://www.guardian.co.uk/world/2007/mar/09/israel
"Israelis soldiers were filmed using Sameh Amira, 24, as a human shield on February 25, during a week-long raid into the West Bank city of Nablus."
"Mr Amira's cousin, 15-year-old Amid Amira, told B'Tselem that soldiers also forced him to search three houses, making him enter rooms, empty cupboards and open windows."
"Yesh Din, another Israeli human rights group, has reported that the Israeli army used peaceful Palestinian villages to carry out training exercises. "
Vanaf 0.30 sec
Veel plezier
http://www.demorgen.be/dm(...)nselijk-schild.dhtmlquote:Twee Israëlische soldaten die schuldig werden bevonden aan het gebruiken van een Palestijns kind als menselijk schild tijdens de oorlog in Gaza, hebben een gevangenisstraf met uitstel gekregen. Ze worden ook gedegradeerd. Dat meldt de radiozender van het Israëlische leger vandaag.[lees verder in bron
Trefwoorden waren blijkbaar niet genoeg dus hele zin gemaaktquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:02 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Lol.... Ik weet niet wat ik hiervan moet denkenIk kom anders op heel veel bronnen
Zie m'n ander bijdrage
Is geen jong volwassenen. Als je geluid had, kon je ook luisteren ja...:pquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Ga achter geluid aan. Zag een jonge volwassene maar ze melden vast meer dus wil het wel even luisteren.
Heb wel deze gelezen
[..]
http://www.demorgen.be/dm(...)nselijk-schild.dhtml
Ja, dat geluid komt goed. boxen zijn blijkbaar voor iets anders gebruikt. Kom er op terug.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:08 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Is geen jong volwassenen. Als je geluid had, kon je ook luisteren ja...:p
Idd verschrikkelijk walgelijk, maar wel strafbaar daar zoals je eigen bron ook aangeeftquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:17 schreef deVerdeler het volgende:
@mod
Israelische soldaten weten goed om te gaan met kinderen
Kinderen slaan is vaderlands liefde ofzo
"Sabri (14) was forced to walk in front of Israeli soldiers while stones were being hurled at them, during protests on the Palestinian Prisoner’s Day: "They were hiding behind me so I could cover them from the stones."
[ afbeelding ]![]()
"Two Israeli soldiers were today convicted of using a nine-year-old Palestinian boy as a human shield during the three-week Gaza war in 2008-9 and could face a prison sentence of up to three years."
Wat video's
http://alethonews.wordpre(...)man-shields-in-2010/
Liggen eruitquote:Op zaterdag 17 november 2012 03:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Voor degenen die willen meegenieten Egyptische Revolutie-style.
http://www.ustream.tv/channel/teleport4
http://www.ustream.tv/occupiedair
Nee... Ze worden voor bestraft omdat deze zaak voor internationaal verontwaardiging zorgde. Er zijn genoeg andere videos van kindermishandeling, vernedering en menselijk schild die niet hebben geleid tot dergelijke zaken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, dat geluid komt goed. boxen zijn blijkbaar voor iets anders gebruikt. Kom er op terug.
Twee militairen zijn er trouwens voor bestraft (zie bron). Het verschil is dus wel dat het strafbaar is in Israël blijkbaar.
Grenzen waren volgens mij geopend ja voor de gewonden en dergelijke.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:17 schreef paddy het volgende:
Maak me nu trouwens meer zorgen om wat er nu speelt, dan het geval van de soldaten die volgens het hooggerechtshof schuldig zijn verklaard om de jongen als menselijk schild te gebruiken.
Wanneer de omliggende landen (en iets zegt me dat dit echt wel gaat gebeuren) zich er in gaan mengen hebben de burgers het pas echt zwaar.
Egypte heeft hun grenzen toch geopend voor Gaza? Of is dat ondertussen alweer gewijzigd?
Die waren toch überhaupt geopend? Sinds de overwinning in Egypte? Dat Israël de grenzen sluit. Is tenslotte hun gehate land, maakt dan toch niets uit? Landen in oorlog die hun grenzen sluiten voor het land waarmee ze in oorlog zijn is toch niet nieuw?quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:19 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Grenzen waren volgens mij geopend ja voor de gewonden en dergelijke.
Denk het ook. Niemand reageert totdat het in het nieuws komt. In dit filmpje gebeurt ook zoiets.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:18 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Nee... Ze worden voor bestraft omdat deze zaak voor internationaal verontwaardiging zorgde.
Ja. Gaza-Egypte is sowieso open.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Die waren toch überhaupt geopend? Sinds de overwinning in Egypte? Dat Israël de grenzen sluit. Is tenslotte hun gehate land, maakt dan toch niets uit? Landen in oorlog die hun grenzen sluiten voor het land waarmee ze in oorlog zijn is toch niet nieuw?
En volledig volgens verwachting richt je woede zich dan niet tot de vergelijkbare partij aan de andere kant (de Israëliërs) maar tot de joden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het gaat me niet om religie. Het ging me om de denigrerende term pallies. Die is beledigend bedoeld, en dan krijg je lik op stuk van mij.
Iets met horens maar daar weet ik verder niets van.quote:Overigens heeft het neuken van geiten niks met religie te maken. Geiten zijn gewoon beter bereikbaar dan koeien of paarden.
Wat kan mij de Duitse Nazi, die een verderfelijke en uiterst dodelijke ideologie aanhing, schelen?quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:02 schreef rakotto het volgende:
[..]
Volgens de Duitse Nazi in de jaren 40 waren het Nederlandse verzet ook terroristen.
Waarom heeft dat niet geleid tot andere zaken dan? Wat is dat voor selectief proces? En als die video's je bekend zijn, maak je ze toch aanhangig?quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:18 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Nee... Ze worden voor bestraft omdat deze zaak voor internationaal verontwaardiging zorgde. Er zijn genoeg andere videos van kindermishandeling, vernedering en menselijk schild die niet hebben geleid tot dergelijke zaken.
Zucht..quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:17 schreef deVerdeler het volgende:
@mod
Israelische soldaten weten goed om te gaan met kinderen
Kinderen slaan is vaderlands liefde ofzo
"Sabri (14) was forced to walk in front of Israeli soldiers while stones were being hurled at them, during protests on the Palestinian Prisoner’s Day: "They were hiding behind me so I could cover them from the stones."
[ afbeelding ]![]()
"Two Israeli soldiers were today convicted of using a nine-year-old Palestinian boy as a human shield during the three-week Gaza war in 2008-9 and could face a prison sentence of up to three years."
Wat video's
http://alethonews.wordpre(...)man-shields-in-2010/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |