Ach het is nog altijd aan de ontwikkelde mensen om de primaten een eindje op weg te helpen. Sommige leren het overigens nooit, die zijn gewoon hopeloos verloren.quote:
Dat is het 'm nou juist. Voor Israël is een vredige status quo prima. Voor de Palestijnen is het dat niet omdat zij nu veel minder hebben dan dat ze willen hebben. En met dat in gedachten, kan men moeilijk verwachten dat de palestijnen rustig achter hun gevangenismuur blijven zitten en niets doen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:41 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ach ja ze zijn zo zieluuuuggg... Ik heb zo ontzettend veel medelijden met ze. Misschien moeten ze is kijken wat Israël doet als ze niet constant rotzooi hun kant opschieten en aan de lopende band hun kinderen als plofkip Israël insturen.
Beetje übermensch-idee dus?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ach het is nog altijd aan de ontwikkelde mensen om de primaten een eindje op weg te helpen. Sommige leren het overigens nooit, die zijn gewoon hopeloos verloren.
Mompelt iets over de "Arische"-ras in het Duitse taal.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ach het is nog altijd aan de ontwikkelde mensen om de primaten een eindje op weg te helpen. Sommige leren het overigens nooit, die zijn gewoon hopeloos verloren.
Iemand meer info?quote:Breaking- The Egyptian Minister of Defense: # Hamas does not deny nor confirm the news of the kidnapping of Israeli soldiers and if they want to know the truth, they should pay the price for the information
Tja, take it or leave it. Spoils of war, zij wilden ruzie en gingen er op achteruit. Moeten we anders Duitsland Oost Pruisen maar ff teruggeven?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is het 'm nou juist. Voor Israël is een vredige status quo prima. Voor de Palestijnen is het dat niet omdat zij nu veel minder hebben dan dat ze willen hebben. En met dat in gedachten, kan men moeilijk verwachten dat de palestijnen rustig achter hun gevangenismuur blijven zitten en niets doen.
Niet zo zeer übermensch, maar sommige zijn gewoon ergens blijven hangen tussen vroege primaat en mens. Daar is weinig mee te beginnen. Kijk bijvoorbeeld maar naar Limburgers, of Friezen.quote:
Ik krijg de indruk dat het niet de moeite waard is me in een discussie met jou te mengen. Maar ik wens je wel veel liefde en succes in je leven.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:00 schreef Harlon het volgende:
[..]
Tja, take it or leave it. Spoils of war, zij wilden ruzie en gingen er op achteruit. Moeten we anders Duitsland Oost Pruisen maar ff teruggeven?
[..]
Niet zo zeer übermensch, maar sommige zijn gewoon ergens blijven hangen tussen vroege primaat en mens. Daar is weinig mee te beginnen. Kijk bijvoorbeeld maar naar Limburgers, of Friezen.
We moeten natuurlijk wel realistisch blijven. Feit is gewoon dat Israel de bovenliggende partij is en dus de touwtjes in handen heeft.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Strani het volgende:
n moeilijk verwachten dat de palestijnen rustig achter hun gevangenismuur blijven zitten en niets doen.
Realisme en de rest van jouw post gaan niet samen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
We moeten natuurlijk wel realistisch blijven. Feit is gewoon dat Israel de bovenliggende partij is en dus de touwtjes in handen heeft.
Israel kan ook gewoon heel Gaza stad vernietigen en dan hebben de Palestijnen helemaal niks meer. Gewoon niet zeuren en aanpassen.
Als je niet kan winnen kun je je beter overgeven en er het beste van maken in plaats van onrealistische doelstellingen proberen te bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Realisme en de rest van jouw post gaan niet samen.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat het niet de moeite waard is me in een discussie met jou te mengen. Maar ik wens je wel veel liefde en succes in je leven.
Je kan zelf gewoon geen discussies voeren, reageer dan met iets inhoudelijks.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja ff zonder gekkigheid dan. Hij had wel gelijk. Als Israël het zou willen dan is Gaza in z'n geheel weg, period. Dat willen ze misschien wel, maar vanwege de publieke opinie doen ze dat niet. Maar dat neemt niet weg dat de Palestijnen zich zullen moeten verantwoorden vanwege hun gedrag en dus een hoop bommen op hun kop kunnen blijven verwachten zolang ze hun huidige gedrag voortzetten. Dus ja, ze hebben de keuze of aanpassen, of permanent in hun huidige klerezooi blijven wonen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Het blijft de vraag of het op de lange termijn onrealistisch blijft. De balans kan snel veranderen. Maar hoe dan ook, je vergeet dat de mens vaak ook nog iets als eergevoel heeft en iemand die het gevoel heeft onderdrukt te worden, zal normaal niet zomaar opgeven.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je niet kan winnen kun je je beter overgeven en er het beste van maken in plaats van onrealistische doelstellingen proberen te bewerkstelligen.
Israël zal ook een stap in de goede richting moeten zetten, het moet wel van 2 kanten komen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nou ja ff zonder gekkigheid dan. Hij had wel gelijk. Als Israël het zou willen dan is Gaza in z'n geheel weg, period. Dat willen ze misschien wel, maar vanwege de publieke opinie doen ze dat niet. Maar dat neemt niet weg dat de Palestijnen zich zullen moeten verantwoorden vanwege hun gedrag en dus een hoop bommen op hun kop kunnen blijven verwachten zolang ze hun huidige gedrag voortzetten. Dus ja, ze hebben de keuze of aanpassen, of permanent in hun huidige klerezooi blijven wonen.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen liever vechtend ten onder gaan dan de rest van hun leven altijd de underdog te zijn op je eigen stuk grond.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nou ja ff zonder gekkigheid dan. Hij had wel gelijk. Als Israël het zou willen dan is Gaza in z'n geheel weg, period. Dat willen ze misschien wel, maar vanwege de publieke opinie doen ze dat niet. Maar dat neemt niet weg dat de Palestijnen zich zullen moeten verantwoorden vanwege hun gedrag en dus een hoop bommen op hun kop kunnen blijven verwachten zolang ze hun huidige gedrag voortzetten. Dus ja, ze hebben de keuze of aanpassen, of permanent in hun huidige klerezooi blijven wonen.
Hoe zie jij deze balans ooit veranderen gast? Israël heeft een sterk en geavanceerd leger + de USA achter zich, de pallies hebben geen fuck. De landen eromheen hebben het vaak genoeg met z'n 5en of zessen tegelijk geprobeerd, dat hebben ze iedere keer met landverlies moeten bekopen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Het blijft de vraag of het op de lange termijn onrealistisch blijft. De balans kan snel veranderen. Maar hoe dan ook, je vergeet dat de mens vaak ook nog iets als eergevoel heeft en iemand die het gevoel heeft onderdrukt te worden, zal normaal niet zomaar opgeven.
Ik snap 't wel, maar het blijft ook te achterlijk voor woorden. Het is een beetje hetzelfde als een vervelend jengelend kind dat zijn grote zwaar geïrriteerde broer blijft uitdagen. Does not end well.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat mensen liever vechtend ten onder gaan dan de rest van hun leven altijd de underdog te zijn op je eigen stuk grond.
Ik zeg niet dat ik de taktiek van Hamas steun, maar dát men blijft vechten, dat begrijp ik.
Dat is nou juist het punt, Israel is de bovenliggende partij en hoeft helemaal niks. Dit is geen gelijkwaardig conflict.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:09 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Israël zal ook een stap in de goede richting moeten zetten, het moet wel van 2 kanten komen.
Dat is niet erg als je blijft vechten, maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat mensen liever vechtend ten onder gaan dan de rest van hun leven altijd de underdog te zijn op je eigen stuk grond.
Ik zeg niet dat ik de taktiek van Hamas steun, maar dát men blijft vechten, dat begrijp ik.
De balans in de wereld verandert wel vaker. Als de VS ooit een president krijgt die minder interesse heeft in Israelische belangen dan kan er van alles gebeuren. Zelfs Obama is al niet zo kritiekloos pro-Israel als voorgaande presidenten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:11 schreef Harlon het volgende:
[..]
Hoe zie jij deze balans ooit veranderen gast? Israël heeft een sterk en geavanceerd leger + de USA achter zich, de pallies hebben geen fuck. De landen eromheen hebben het vaak genoeg met z'n 5en of zessen tegelijk geprobeerd, dat hebben ze iedere keer met landverlies moeten bekopen.
Het gaat hier om individuen. En zolang Israël nog disproportioneel veel burgerslachtoffers (66% kwam net voorbij) maakt kan er geen sprake zijn van dat iedereen de consequenties moet aanvaarden. Wat een regelrechte onzin.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is niet erg als je blijft vechten, maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden.
Klopt, net zo waarschijnlijk als dat ik het komende jaar iedere maand de jackpot in de staatsloterij en de lotto win, maar het is nog altijd mogelijk ja. Ik meen dat je ergens iemand iets verweet over een gebrek aan realisme?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:13 schreef Strani het volgende:
[..]
De balans in de wereld verandert wel vaker. Als de VS ooit een president krijgt die minder interesse heeft in Israelische belangen dan kan er van alles gebeuren. Zelfs Obama is al niet zo kritiekloos pro-Israel als voorgaande presidenten.
Ik zeg niet dat het binnen de komende tien jaar verandert maar voor hetzelfde geld verandert het over 30 jaar wel.
Die burgerslachtoffers is juist het doel van hamas. Je knalt je raket vanuit een woonwijk, Israel slaat terug. Je hebt wat lijken om mee te slepen en te janken voor de camera en als je mazzel hebt doet je eigen raket nog wat schade ook.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het gaat hier om individuen. En zolang Israël nog disproportioneel veel burgerslachtoffers (66% kwam net voorbij) maakt kan er geen sprake zijn van dat iedereen de consequenties moet aanvaarden. Wat een regelrechte onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |