Hoe kan jij nou voorspellen hoe de wereld er over 30 jaar uitziet?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:14 schreef Harlon het volgende:
[..]
Klopt, net zo waarschijnlijk als dat ik het komende jaar iedere maand de jackpot in de staatsloterij en de lotto win, maar het is nog altijd mogelijk ja. Ik meen dat je ergens iemand iets verweet over een gebrek aan realisme?
Burgerslachtoffers zijn pure statistiek en doen verder niet ter zake.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:14 schreef De_Guidance het volgende:
Het gaat hier om individuen. En zolang Israël nog disproportioneel veel burgerslachtoffers (66% kwam net voorbij) maakt kan er geen sprake zijn van dat iedereen de consequenties moet aanvaarden. Wat een regelrechte onzin.
Mooie vergelijkingquote:Op zaterdag 17 november 2012 00:13 schreef Strani het volgende:
Edit: Over je tweede punt. Het is meer als een kind dat een speelgoedautootje had en dat autootje is afgepakt door een ander, groter kind, met meer vrienden. En dat eerste kind blijft zeggen dat het zijn autootje is.
Uiteraard, tot het je eigen moeder is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Burgerslachtoffers zijn pure statistiek en doen verder niet ter zake.
Burgerdoden zijn in een gebied als Gaza gewoon onvermijdbaar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uiteraard, tot het je eigen moeder is.
Punt is, 66% burgerdoden is absurd. Om dan een eigen-schuld-dikke-bult redenering aan te voeren want raketjes is eindeloze onwetendheid.
Dan gebeurt er niets als Amerika geen steun meer geeft aan Israel. Dat is alleen maar een bonus voor de Joden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:13 schreef Strani het volgende:
[..]
De balans in de wereld verandert wel vaker. Als de VS ooit een president krijgt die minder interesse heeft in Israelische belangen dan kan er van alles gebeuren. Zelfs Obama is al niet zo kritiekloos pro-Israel als voorgaande presidenten.
Ik zeg niet dat het binnen de komende tien jaar verandert maar voor hetzelfde geld verandert het over 30 jaar wel.
Edit: Over je tweede punt. Het is meer als een kind dat een speelgoedautootje had en dat autootje is afgepakt door een ander, groter kind, met meer vrienden. En dat eerste kind blijft zeggen dat het zijn autootje is.
Stoere taal hoor. Hoe zou jij het vinden een bom op je hoofd?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Burgerdoden zijn in een gebied als Gaza gewoon onvermijdbaar.
Vind het erg knap dat je na 3 dagen oorlog slechts 10 burgerdoden kan betreuren.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Stoere taal hoor. Hoe zou jij het vinden een bom op je hoofd?
Lijkt mij best kut.
Dit gaat allemaal heel snel, natuurlijk. Maar toch een reactie.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:33 schreef Smack10 het volgende:
Als we het "grote plaatje" even bekijken, wat vinden jullie van deze denkwijze?
Vorige week heeft Assad gewaarschuwd dat het conflict in zijn land weleens een wereldwijd conflict zou kunnen worden. Een paar dagen later werden er "per ongeluk" (?) mortieren op Israël afgevuurd, waarop Israël terugvuurde en beide landen hebben troepen naar de grens gestuurd..
Nu probeert Hamas Israël in een oorlog te lokken en is het Iraanse leger grote oefeningen aan het houden (bron: http://www.thetimes.co.uk(...)t/article3597853.ece )
Het lijkt allemaal op een flink conflict uit te draaien..
Ik denk niet dat Syrië Israël zou bedreigen zonder Iraanse (en mogelijke Russische) steun. Tevens zou Hamas niet Israël aanvallen zonder te coördineren met Iran (de Iraanse raketen die nu in Tel Aviv neerkomen) en Egypte (de premier die Gaza bezoekt als steun).
Nu steunt Egypte Hamas en zijn Syrië en Iran stil..
Deze oorlog zou de Arabische landen kunnen verenigen en de druk van Syrië kunnen halen. Ook zou Israël te druk kunnen zijn om Iraanse nucleare installaties te bombarderen..
Als Syrië bijvoorbeeld oorlog krijgt met Israël, zou het troepen kunnen doorlaten van Iran om tegen Israël te vechten..
![]()
Graag inhoudelijke reacties en geen trieste smiley-acties, aangezien dit een serieuze zaak is..
Waarom staan de doden en gewonden in Gaza er niet bij?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:20 schreef rakotto het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn alle locaties die een raket hebben ontvangen van beide kanten in dit conflict.
Het zijn maar Palestijnen. En ze passen niet allemaal op de kaart.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom staan de doden en gewonden in Gaza er niet bij?
Geklets!quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:30 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Israël beschermt z'n burgers gewoon en terroristen schuilen achter onschuldige Palestijnen.
Militairen dus!quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geklets!
En Israelische soldaten schuilen achter Palestijnse kinderen.
Geen onzin verkopen svp!quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:35 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
De terroristen kunnen de burgers evacueren en zelf ergens anders gaan, maar ze mengen zich expres met burgers. Natuurlijk vallen er dan meer burger slachtoffers aan Palestijnse zijde.
Doen ze niet. Dus hetzelfde gedrag kunnen ze ook terug verwachten, lijkt me.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Doen ze en hetzelfde is ook van de Palestijnen te verwachten lijkt me?
Op vrijdag 16 november 2012 20:06 schreef lexgauw007 het volgende:
Waarom heb ik nog nooit antwoord gekregen op mijn opmerking, dat Israeli's veel meer doden veroorzaken onder Israeli's als gevolg van het verkeer dan raketten uit de Gaza?quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:42 schreef iehlaak het volgende:
Achthonderd raketten. Alleen al in 2012. Ik zou acht raketten al voldoende vinden om goed huis te houden.
Haha. Wat is hier schokkend aan? We zien vijf keer hetzelfde riedeltje.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier heb je zo'n installatie, middenin een woonwijk. (waarschuwing: het is confronterend voor de mensen die ontkennen dat de Palestijnen geweld gebruikt)
Waartegen dan?quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:50 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Die luchtaanvallen helpen duidelijk wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |