Daarom juichen als Taliban weer een NL-er kapotmaaktquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:34 schreef Intrepidity het volgende:
Wacht even.. Dus palestijnen gooien dit jaar eerst 1000 raketten (en dat is echt geen vuurwerk) op israel, en als je dan vervolgens 100 keer waarschuwt en dan eindelijk een keer terugslaat ben je de schurk? Hoe zouden wij reageren als Belgie al het hele jaar explosieven over de grens heen flikkert?
quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:34 schreef corehype het volgende:
[..]
Daarom juichen als Taliban weer een NL-er kapotmaakt
Wacht even.. Dus Israeliers bezetten Palestijns grondgebied, verjagen de Palestijnen, en dan mogen de Palestijnen niet de indringers met alle mogelijkheden bestrijden ? Hoe reageerden wij toen de Duitsers binnenvielen in 1940 ?quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:34 schreef Intrepidity het volgende:
Wacht even.. Dus palestijnen gooien dit jaar eerst 1000 raketten (en dat is echt geen vuurwerk) op israel, en als je dan vervolgens 100 keer waarschuwt en dan eindelijk een keer terugslaat ben je de schurk? Hoe zouden wij reageren als Belgie al het hele jaar explosieven over de grens heen flikkert?
Door ze hun gang te laten gaan en een groep op te richten om nog meer Joden te vangen genaamd de NSBquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:52 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Wacht even.. Dus Israeliers bezetten Palestijns grondgebied, verjagen de Palestijnen, en dan mogen de Palestijnen niet de indringers met alle mogelijkheden bestrijden ? Hoe reageerden wij toen de Duitsers binnenvielen in 1940 ?
Israel laat bijna niks Palestinië in. Zelfs de import van muziekinstrumenten is verboden door israel. En dan niet te vergeten dat Israel al dat land heeft afgepakt, duizenden palestijnen het huis uit heeft uitgezet, palestijnen hun land niet meer uit laat.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:35 schreef datismijnmening het volgende:
Misschien moet je je iets beter inlezen![]()
Israël
Niks indringers. Al voor 1948 leefden er tal van Joden in die omgeving, het enige wat veranderd is is dat ze een internationaal erkende staat hebben opgericht. De mensen uit de gazastrook zijn overigens veelal Egyptische haatbaarden die daar na '48 naartoe verhuisd zijn om Israel te porren.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:52 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Wacht even.. Dus Israeliers bezetten Palestijns grondgebied, verjagen de Palestijnen, en dan mogen de Palestijnen niet de indringers met alle mogelijkheden bestrijden ? Hoe reageerden wij toen de Duitsers binnenvielen in 1940 ?
Jij snapt er echt geen hol van he. Er is zijn verschillen tussen joden en israeliers:quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:09 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Niks indringers. Al voor 1948 leefden er tal van Joden in die omgeving, het enige wat veranderd is is dat ze een internationaal erkende staat hebben opgericht. De mensen uit de gazastrook zijn overigens veelal Egyptische haatbaarden die daar na '48 naartoe verhuisd zijn om Israel te porren.
Ga jij eens gauw putjescheppen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:32 schreef freeeman het volgende:
kijk eens hoe moslims zich overal gedragen.
Israel durft dat tuig wel aan te pakken zoals dat hoort.
Mijn zolder in Israel bedoel je waar ik ongeveer de helft van het jaar woon? Ik sta denk ik iets dichter bij het verhaal als jij. Toegegeven, ik bestond ook nog niet in '48, en ik weet ook de complete historie niet, maar jij evenmin.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:36 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Jij snapt er echt geen hol van he. Er is zijn verschillen tussen joden en israeliers:
http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=PWvMJuHJ1fI
Nu snel weer je zolder in aub.
Get your facts straight. Bijna 1000 raketten dit jaar uit Gaza en ongeveer een half miljoen mensen wiens leven gedereguleerd is en om de haverklap een schuilkelder moeten opzoeken. Daarnaast mikken de Gazanen bewust op zoveel mogelijk burgerdoelen en probeert de IDF slechts terroristische doelwitten te raken, maar als je raketinstallies in een school, moskee of appartementengebouw plaatst dan lok je het natuurlijk ook wel een beetje uit. En maar huilen dat er bewust burgerslachtoffers vallen. Ja doeg.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:43 schreef Sapstengel het volgende:
Eens met TS, enorm buitensporige reacties altijd van Israël. 3 soldaten gewond, oh we werpen er wel wat bommen op waardoor er 20 vrouwen en kinderen omkomen.
Mijn hele leven lang heb ik minstens een maand per jaar mijn familie opgezocht in zowel israel (haifa, netanya) als de bezette gebieden. Ik heb van beide kanten veel gezien en ik kan je vertellen dat ik meer gezien heb van de problemen in die gebieden dan jij ooit zal zien vanuit jouw met bewapend beton gebouwde veilige appartement.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mijn zolder in Israel bedoel je waar ik ongeveer de helft van het jaar woon? Ik sta denk ik iets dichter bij het verhaal als jij. Toegegeven, ik bestond ook nog niet in '48, en ik weet ook de complete historie niet, maar jij evenmin.
Toegegeven heb ik geen drol te zoeken in de palestijnse gebieden, en ik weet dan ook weinig van de problematiek aldaar. Van gewapend beton is echter ook weer geen sprake, ook in niet betwiste gebieden is er zat problematiek. Daar van afgezien is Gaza gewoon een grote terroristenbende en het het vookomen van nog meer aanvallen op sderot, be'er sheva en omgeving gewoon een goede zaak. Aanpakken die handel.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:54 schreef RodeNek het volgende:
minn
[..]
Mijn hele leven lang heb ik minstens een maand per jaar mijn familie opgezocht in zowel israel (haifa, netanya) als de bezette gebieden. Ik heb van beide kanten veel gezien en ik kan je vertellen dat ik meer gezien heb van de problemen in die gebieden dan jij ooit zal zien vanuit jouw met bewapend beton gebouwde veilige appartement.
Gedereguleerd als in het dereguleren van de samenleving wanneer iemand hier in NL voor de trein springt en dusdanig zo de dag van honderden passagiers verpest? Nou nou want een fuckig drama, echt bloedbaden die aangericht worden poepoehquote:Op vrijdag 16 november 2012 11:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Get your facts straight. Bijna 1000 raketten dit jaar uit Gaza en ongeveer een half miljoen mensen wiens leven gedereguleerd is en om de haverklap een schuilkelder moeten opzoeken. Daarnaast mikken de Gazanen bewust op zoveel mogelijk burgerdoelen en probeert de IDF slechts terroristische doelwitten te raken, maar als je raketinstallies in een school, moskee of appartementengebouw plaatst dan lok je het natuurlijk ook wel een beetje uit. En maar huilen dat er bewust burgerslachtoffers vallen. Ja doeg.
Overdrijven kan vanuit beide kanten blijkbaarquote:Op vrijdag 16 november 2012 12:03 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Gedereguleerd als in het dereguleren van de samenleving wanneer iemand hier in NL voor de trein springt en dusdanig zo de dag van honderden passagiers verpest? Nou nou want een fuckig drama, echt bloedbaden die aangericht worden poepoeh. Zeik toch niet zo man:
[ afbeelding ]
Die Joden zijn anders ook gewoon in golven gekomen en zijn net zo goed immigranten, hetzelfde geldt voor een deel van de Arabieren daar. Verschil is dat zij niet op veroveringstocht zijn gegaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:09 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Niks indringers. Al voor 1948 leefden er tal van Joden in die omgeving, het enige wat veranderd is is dat ze een internationaal erkende staat hebben opgericht. De mensen uit de gazastrook zijn overigens veelal Egyptische haatbaarden die daar na '48 naartoe verhuisd zijn om Israel te porren.
De NSB bestond al voor de Duitsers Nederland bezetten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:53 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Door ze hun gang te laten gaan en een groep op te richten om nog meer Joden te vangen genaamd de NSB
Moet jij niet op Geenstijl trollen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:41 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mijn zolder in Israel bedoel je waar ik ongeveer de helft van het jaar woon? Ik sta denk ik iets dichter bij het verhaal als jij. Toegegeven, ik bestond ook nog niet in '48, en ik weet ook de complete historie niet, maar jij evenmin.
Ik troll niet, ik geef mijn mening. Dat is hoe een discussie werkt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:14 schreef corehype het volgende:
[..]
Moet jij niet op Geenstijl trollen?
Tja overdrijven is altijd aanwezig. Echter slaat het nergens op om eenzijdig je mening te uiten over een issue wat dringend om een tweezijdig perspectief vraagt. Ik had altijd een grote vraagteken om de geloofwaardigheid van beide kanten, maar een beetje diepgang zoeken kan geen kwaad en kan veel ophelderen. Sowieso zou ik je aanraden om eens die bezette gebieden te bezoeken om te zie wat voor contrast er heerst, maar ik weet dat je dat idee toch niets zal vinden omdat je daar "niets te zoeken hebt" en liever de kop in het zand steekt, want immers je bent toch veilig.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:04 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Overdrijven kan vanuit beide kanten blijkbaarHoe dan ook is het bewust richten op burgerdoelen een slechte zaak en moet worden tegengegaan. Dat je het verschil in taktiek tussen Hamas en de IDF niet begrijpt is niet bepaald mijn probleem.
Helemaal mee eens hoor, maar ik kan emotioneel gezien onmogelijk onpartijdig zijn, daarvoor heb ik teveel binding met e.e.a., dat geef ik graag toe. Wat mij betreft dan ook beter dat ik m'n muil hou in dit topic want het is ook niet alsof we een issue wat al 60+ jaar bestaat hier gaan oplossenquote:Op vrijdag 16 november 2012 12:16 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Tja overdrijven is altijd aanwezig. Echter slaat het nergens op om eenzijdig je mening te uiten over een issue wat dringend om een tweezijdig perspectief vraagt
Er is een verschil tussen Hamas als in de regering en Hamas als in de leger-tak van het hele verhaal. In de meeste gevallen wordt alleen het bewapende gedeelte als terroristenorganisatie gezien. Overigens probeert de Hamas-regering ook regelmatig een staakt het vuren af te dwingen, dit kun je van de terroristen binnen Hamas niet zeggen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:24 schreef RodeNek het volgende:
Trouwens het feit dat het IDF (het leger) met Hamas (een democratish gekozen partij) wordt vergeleken zegt al genoeg over hoe vertekend het beeld is t.o.v van israel en de palestijnen. Het feit dat hamas als terreurgroep wordt gezien door het westen terwijl de verkiezingen totaal genegeerd worden, draagt alleen maar bij aan het probleem.
Mee eens. Ik kon me ook weer gruwelijk ergeren aan het feit dat Frans Timmers meteen de Palestijnen de schuld van het conflict gaf.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:24 schreef RodeNek het volgende:
Trouwens het feit dat het IDF (het leger) met Hamas (een democratish gekozen partij) wordt vergeleken zegt al genoeg over hoe vertekend het beeld is t.o.v van israel en de palestijnen. Het feit dat hamas als terreurgroep wordt gezien door het westen terwijl de verkiezingen totaal genegeerd worden, draagt alleen maar bij aan het probleem.
Klopt, daarom is het ook een autonoom gebied waar Israeliers normaalgesproken niet komen. Maar als er continue explosieven over de grens heen geflikkerd worden houdt het een keer op natuurlijk..quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Mee eens. Ik kon me ook weer gruwelijk ergeren aan het feit dat Frans Timmers meteen de Palestijnen de schuld van het conflict gaf.
En laten we heel eerlijk wezen, de afgelopen tijd is Israël gewoon onverstandig bezig geweest, ze hebben niets op die Gaza strook te zoeken.
Niet geheel mee eens. Kijk, toen er in het mandaat gebied werd vrijgemaakt voor de joden - laten we niet vergeten dat een hoop joden na WO II per direct op de boot werden gezet door Engeland, veel kwamen daar aan in kleding van het concentratiekamp en verder hadden ze niets - de grenzen nooit duidelijk waren gesteld. Vandaar ook dat er oorlog kwam en laat ik andere religieuze factoren even buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:27 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt, daarom is het ook een autonoom gebied waar Israeliers normaalgesproken niet komen. Maar als er continue explosieven over de grens heen geflikkerd worden houdt het een keer op natuurlijk..
Dat is ook weer een beetje een vertekend beeld. De grenzen potdicht stoppen en de economie actief de soep in helpen roept ook frustraties op natuurlijkquote:Op vrijdag 16 november 2012 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap niet hoe je als Palestijn zijnde nog steeds door blijft gaan met het afschieten van raketjes als je elke keer weer zo keihard op je sodemieter krijgt van een superieur Israel. En dan maar blijven huilenje doet het toch echt zelf. Kap gewoon met die stompzinnige acties, dan doet Israel ook niks.
Behalve als je van de een op de andere dag uit je huis gezet wordt en verdreven wordt van je land, ik weet niet of jij dat normaal zou vinden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap niet hoe je als Palestijn zijnde nog steeds door blijft gaan met het afschieten van raketjes als je elke keer weer zo keihard op je sodemieter krijgt van een superieur Israel. En dan maar blijven huilenje doet het toch echt zelf. Kap gewoon met die stompzinnige acties, dan doet Israel ook niks.
Ik denk dat je de bebouwing op de westelijke jordaanoever bedoelt, in de gazastrook komt al jaren niemand meer (sinds de terugtrekking in 2005).quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Niet geheel mee eens. Kijk, toen er in het mandaat gebied werd vrijgemaakt voor de joden - laten we niet vergeten dat een hoop joden na WO II per direct op de boot werden gezet door Engeland, veel kwamen daar aan in kleding van het concentratiekamp en verder hadden ze niets - de grenzen nooit duidelijk waren gesteld. Vandaar ook dat er oorlog kwam en laat ik andere religieuze factoren even buiten beschouwing.
Maar Israel heeft al die tijd zelf ook niet tactisch gehandeld maar zich agressief en expansief gedragen. Zelfs recent; die bebouwing van de Gaza strook. Ik geef Europa de schuld van het conflict maar ik persoonlijk vind dat Israël ook olie op het vuur heeft gegooid.
Ja, dat haal ik nog weleens door de war. Maar goed buiten die slordigheid is het gewoon zo dat Israël weinig moeite doet om tactisch te handelen daar.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:31 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik denk dat je de bebouwing op de westelijke jordaanoever bedoelt, in de gazastrook komt al jaren niemand meer (sinds de terugtrekking in 2005).
dit dusquote:
quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:53 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Door ze hun gang te laten gaan en een groep op te richten om nog meer Joden te vangen genaamd de NSB
Idd die joden zijn net zo extreem in hun opvattingenquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:12 schreef Nikmans het volgende:
Mensen die een keer ruzie hebben met een mocro en dan meteen pro-Israël worden
Eindelijk een verstandig iemand op FOK.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:43 schreef Sapstengel het volgende:
Eens met TS, enorm buitensporige reacties altijd van Israël. 3 soldaten gewond, oh we werpen er wel wat bommen op waardoor er 20 vrouwen en kinderen omkomen.
En iedereen in het westen altijd maar aan de kant van de joden staan want "ze waren zo zielig in WO II" of "ja ik haat moslims, dus ik ben voor Israël, die klote Marokkanen en Turken hier". Stel rechte zionisten die niet normaal kunnen nadenken.
Israël heeft ze ook hoor. Er gaat een wapenwedloop plaats vinden tussen Israël en Iran.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:17 schreef Confetti het volgende:
Hopelijk schiet Iran een beetje op met die atoombom.
De Zionisten moeten op hun plek gezet worden anders gaat die barbaarse Netanyahu binnenkort genocide plegen.
Matige troll 2/10quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:17 schreef Confetti het volgende:
Hopelijk schiet Iran een beetje op met die atoombom.
De Zionisten moeten op hun plek gezet worden anders gaat die barbaarse Netanyahu binnenkort genocide plegen.
wat is deze?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:23 schreef kleine-pooier het volgende:
Iedereen die ook maar een beetje trots is op zijn thuis moet gewoon toegeven dat het pijnlijk is als dat je word afgenomen.
En tuurlijk 'verdienen' de israeliers dat stuk land ook wel gezien de historie daar.
Maar het is jammer dat er conflicten zijn.
Misschien de de schuld van de palesteinen(ik vind van niet)
Maar het is niet normaal om een weerloze tegenstander aan te vallen.ze hebben wel wapens, maar dat stelt niks voor vergeleken israel.
Is het zelfde als dat je een kleine scharminkel tegen mike tyson laat vechten. Zielig... Ook al zou die scharminkel het uitlokken.
vat anders nog een paar lijnenquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:23 schreef kleine-pooier het volgende:
Iedereen die ook maar een beetje trots is op zijn thuis moet gewoon toegeven dat het pijnlijk is als dat je word afgenomen.
En tuurlijk 'verdienen' de israeliers dat stuk land ook wel gezien de historie daar.
Maar het is jammer dat er conflicten zijn.
Misschien de de schuld van de palesteinen(ik vind van niet)
Maar het is niet normaal om een weerloze tegenstander aan te vallen.ze hebben wel wapens, maar dat stelt niks voor vergeleken israel.
Is het zelfde als dat je een kleine scharminkel tegen mike tyson laat vechten. Zielig... Ook al zou die scharminkel het uitlokken.
Ik neem aan dat het je niks boeit dat je nu wel de Nederlandse taal spreekt, waarschijnlijk in Nederland woont, en dan toch zegt dat je het leuk vindt als Nederlanders dood gaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:34 schreef corehype het volgende:
[..]
Daarom juichen als Taliban weer een NL-er kapotmaakt
ingaan op die trollquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:54 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het je niks boeit dat je nu wel de Nederlandse taal spreekt, waarschijnlijk in Nederland woont, en dan toch zegt dat je het leuk vindt als Nederlanders dood gaan.
Ze hebben een staat opgericht omdat het zo erg uit de hand liep dat ze zichzelf wel moesten organiseren. En door oorlogen die gestart zijn door Arabische landen hebben ze stukken land moeten bewaken en bezetten voor tactische, strategische et cetera reden. Als ze dat niet hadden gedaan waren ''de joden nu waarschijnlijk de zee in gedreven''.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:09 schreef Piye het volgende:
[..]
Die Joden zijn anders ook gewoon in golven gekomen en zijn net zo goed immigranten, hetzelfde geldt voor een deel van de Arabieren daar. Verschil is dat zij niet op veroveringstocht zijn gegaan.
de indoctrinatie is goed geslaagd bij deze de zionisten kunnen trots zijnquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:57 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ze hebben een staat opgericht omdat het zo erg uit de hand liep dat ze zichzelf wel moesten organiseren. En door oorlogen die gestart zijn door Arabische landen hebben ze stukken land moeten bewaken en bezetten voor tactische, strategische et cetera reden. Als ze dat niet hadden gedaan waren ''de joden nu waarschijnlijk de zee in gedreven''.
trieste uitspraak altijdquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:57 schreef Remqo het volgende:
Het is een ver van mijn bed show, en die kwestie intereseert me niet zo veel.
Toch zie Israel wel aan als een Gallisch dorpje wat we allemaal zo onderhand wel kennen, wat tegenstand bied tegen de omringende Palestijnse/Islamitische overheersers.
Volgens mij hebben ze toverdrank
Wat moet je erover zeggen, Israël probeert uitsluitend terroristische doelen te raken en dat terroristen zich nu verschuilen achter burgers is niet Israël's fout? In tegenstelling tot de terroristen die wel expres burgers proberen te doden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:32 schreef Confetti het volgende:
Die gore Zionisten bij de NOS beginnen ook constant over de raketinslagen in Israël maar negeren compleet de civiele doden bij de Palestijnen.
Hoe is het dan gegaan volgens jouw?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:58 schreef qtip het volgende:
[..]
de indoctrinatie is goed geslaagd bij deze de zionisten kunnen trots zijn [ afbeelding ]
Zou hier ook moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:32 schreef WH141 het volgende:
Gewoon beide partijen elkaar laten afmaken. Hoe minder religie, hoe beter.
Dat mag je vinden, ik heb er verder niets mee.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:59 schreef qtip het volgende:
[..]
trieste uitspraak altijdom over de rest van je post maar helemaal niet te spreken
het is altijd al overal op de wereld "een potje"quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:06 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, ik heb er verder niets mee.
De rest van de post is ook sarcastisch bedoeld, beide partijen lijken mij er een potje van te maken.
Het was 5000 jaar terug al een potje in die regio, dat zal het over 5000 jaar nog wezen
De terroristen zouden op moeten rotten en in plaats van de vechten zou Israël moeten praten en de Palestijnen in de goede richting moeten helpen voor goed eigen bestuur. Jammer dat ze niet samen kunnen leven eigenlijk.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:05 schreef LXIV het volgende:
Als ik Israel was dan deelde ik nu eens zo'n harde tik uit dat die Palestijnen het de komende 30 jaar wel uit hun hoofd lieten om nog een raket richting mijn grondgebied te sturen.
Gewoon, omdat het kan.
En net als of het Westen Israel daar echt voor op z'n zak gaat geven....
Als beide partijen bereid waren om samen te werken, dan was die regio nu veruit de rijkste van het MO. Zowel voor de jodden als de Palestijnen. Maar ja.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:07 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
De terroristen zouden op moeten rotten en in plaats van de vechten zou Israël moeten praten en de Palestijnen in de goede richting moeten helpen voor goed eigen bestuur. Jammer dat ze niet samen kunnen leven eigenlijk.
hoe kom je erbij dat Palestina israël nodig zou hebben om "in de goede richting" geholpen te worden?quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:07 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
De terroristen zouden op moeten rotten en in plaats van de vechten zou Israël moeten praten en de Palestijnen in de goede richting moeten helpen voor goed eigen bestuur. Jammer dat ze niet samen kunnen leven eigenlijk.
Men will be men. We (het westen) have evolved into sir's.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:06 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, ik heb er verder niets mee.
De rest van de post is ook sarcastisch bedoeld, beide partijen lijken mij er een potje van te maken.
Het was 5000 jaar terug al een potje in die regio, dat zal het over 5000 jaar nog wezen
quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:09 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Men will be men. We (het westen) have evolved into sir's.
Je ziet het toch? Ze gaan ten onder en het word alsmaar erger. Sowieso is er teveel haat aan beide kanten..quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:09 schreef qtip het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat Palestina israël nodig zou hebben om "in de goede richting" geholpen te worden?
Idd, had het graag zo gezien, jammerquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als beide partijen bereid waren om samen te werken, dan was die regio nu veruit de rijkste van het MO. Zowel voor de jodden als de Palestijnen. Maar ja.
ik hoop echt maar voor je dat je een troll bent.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:12 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Je ziet het toch? Ze gaan ten onder en het word alsmaar erger. Sowieso is er teveel haat aan beide kanten..
Want?quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:13 schreef qtip het volgende:
[..]
ik hoop echt maar voor je dat je een troll bent.
nee ik voel niet de behoefte om anderen, vooral hier op FOK! en al helemaal in nws, proberen te overtuigen van mijn meningen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:16 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Want?
Als je dit zo interessant vind kan je ook gewoon inhoudelijk en zinnig reageren in dit topic: NWS / Palestijnen & Israël #97 - Mogelijke incursie
Je hoeft niemand te overtuigen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:17 schreef qtip het volgende:
[..]
nee ik voel niet de behoefte om anderen, vooral hier op FOK! en al helemaal in nws, proberen te overtuigen van mijn meningen.
Daar geef ik je gelijk in, hier in europa hebben we ook lange geschiedenis van oorlog.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:07 schreef qtip het volgende:
[..]
het is altijd al overal op de wereld "een potje"
wat de imam altijd zegt op de vrijdagmiddagquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Je hoeft niemand te overtuigen.
Waar baseer jij je mening eigenlijk op? serieus antwoord pls.
weet ik ook niet eigenlijk, waar is frank als je hem nodig hebtquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:19 schreef Remqo het volgende:
[..]
Daar geef ik je gelijk in, hier in europa hebben we ook lange geschiedenis van oorlog.
Nu hebben we het even rustig. Maar mijn geschiedenis over israel en het heilige land schiet me even tekort,... is het daar ooit rustig geweest?
Oke, bedanktquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:20 schreef qtip het volgende:
[..]
wat de imam altijd zegt op de vrijdagmiddag
Ja.quote:
Jawel, zo veel mogelijk.quote:dus niet echt objectief over deze shit
?quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:22 schreef qtip het volgende:
[..]
maar jij bent moslim toch? dus niet echt objectief over deze shit
ik ben helemaal geen moslimquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:24 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Jawel, zo veel mogelijk.
[..]
?
Hij zal vast snel komen met het verlossende woord.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:21 schreef qtip het volgende:
[..]
weet ik ook niet eigenlijk, waar is frank als je hem nodig hebt
Illegale middelen proberen te verkopen, tr gemacht.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:32 schreef qtip het volgende:
[..]
wil je anders wat pep kopen heb vet goeie 1 lijn en je slaapt 3 nachten niet
pr is handiger mssquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:33 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Illegale middelen proberen te verkopen, tr gemacht.
mijn opa heeft jouw volk nog op de zolder gehad en nu ga je snitchen wat is dit a mattiquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:35 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Je zit meer dan op een pagina, tr dus.
slacknessquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:36 schreef qtip het volgende:
[..]
mijn opa heeft jouw volk nog op de zolder gehad en nu ga je snitchen wat is dit a matti
Beste FiPo allertijden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:32 schreef WH141 het volgende:
Gewoon beide partijen elkaar laten afmaken. Hoe minder religie, hoe beter.
de ene kant wil graag niet meer onderdrukt worden en de andere kant is machtsgeilquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:35 schreef Dientje12 het volgende:
die 2 landen...
Waar maken ze zich druk over
quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:42 schreef qtip het volgende:
[..]
sorry man ben bietje waus zit al 4 nachten te snuiven
quote:
Wist niet dat Britt het talent van haar vader had, leuk om te weten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:43 schreef qtip het volgende:
zullen we anders allemaal bietje ska luisteren
one love tok
quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Wist niet dat Britt het talent van haar vader had, leuk om te weten.
Kijk eens vanaf 7:06quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:30 schreef RodeNek het volgende:
Zelf ben ik meerder keren in israel en de bezette gebieden geweest en ik kan je vertellen dat met al die militaire checkpoint bij elke fucking olijfboom je echt het gevoel hebt alsof je een concentratiekamp binnenloopt. Iedereen die hier een beetje israel loopt goed te praten moet eens echt een kijkje nemen in de bezette gebieden voordat ze hun zolderkamermondjes openen. En voor de peroxidehoofden onder ons, kijk een hoe de israeliers over europa denken: http://m.youtube.com/watch?v=TOUlJLrQ3sQ
Het land Palestina heeft een Bijbelse geschiedenis en daarom een zware lading voor gelovigen. Joden zien het als het beloofde land terwijl Arabische volkeren geloven dat God de Israëlieten eruit heeft geschopt toen ze de regels overtraden - verhaal van Mozes is je wellicht bekend - en zien het dus als hun vaderland. Veel zijn doordat Israel in 1948 onafhankelijk werd destijds staatloos geworden en moesten het gebied verlaten. Het heeft dus ook een erg sterk religieuze en ideologische lading. Dat kunnen wij in Nederland wat moeilijker begrijpen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:42 schreef OhMyStars het volgende:
Weetje, toen mijn geschiedenisleraar de Israël/Palestina kwestie uit had gelegd snapte ik eigenlijk niet waarom iedereen (en daar bedoel ik de omringende landen mee) zo moeilijk deed omdat er joden in Israël wonen. Ik bedoel als ze jou niet aanvallen kun je ze toch gewoon met rust laten, je hoeft zelf toch niet joods te worden ofzo. En ik snapte ook niet waarom de mensen van Israël Palestina terug gaven en even een goed gesprek ging houden met de vijandige landen. De oplossingen zijn zo simpel maar iedereen wil het beste voor zichzelf en laat daarbij zoveel mensen lijden. Ik vind het echt verschrikkelijk en ik denk niet dat ik ooit zal snappen dat macht of een stukje grond belangrijker zou kunnen zijn dan al die mensenlevens.
Ja oke, maar ze kunnen toch samen in dat land wonen? Elke religie zegt toch dat je in vrede moet leven met anderen en dat je mensen niet mag vermoorden? Waarom doen ze dat dan als ze zo 'zwaar gelovig' zijn. Dit soort dingen zijn nou de reden dat ik niet meer in religie geloof.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het land Palestina heeft een Bijbelse geschiedenis en daarom een zware lading voor gelovigen. Joden zien het als het beloofde land terwijl Arabische volkeren geloven dat God de Israëlieten eruit heeft geschopt toen ze de regels overtraden - verhaal van Mozes is je wellicht bekend - en zien het dus als hun vaderland. Veel zijn doordat Israel in 1948 onafhankelijk werd destijds staatloos geworden en moesten het gebied verlaten. Het heeft dus ook een erg sterk religieuze en ideologische lading. Dat kunnen wij in Nederland wat moeilijker begrijpen.
Omdat als je iets kan leren van religie als je de geschiedenis erop naslaat is dat tolerantie en samenleven met een andere religie doorgaans geen voor de hand liggende combinatie is.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:56 schreef OhMyStars het volgende:
[..]
Ja oke, maar ze kunnen toch samen in dat land wonen? Elke religie zegt toch dat je in vrede moet leven met anderen en dat je mensen niet mag vermoorden? Waarom doen ze dat dan als ze zo 'zwaar gelovig' zijn. Dit soort dingen zijn nou de reden dat ik niet meer in religie geloof.
werd eens tijd we zitten al 2 pagina's op je te wachten godverdommequote:Op vrijdag 16 november 2012 23:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het land Palestina heeft een Bijbelse geschiedenis en daarom een zware lading voor gelovigen. Joden zien het als het beloofde land terwijl Arabische volkeren geloven dat God de Israëlieten eruit heeft geschopt toen ze de regels overtraden - verhaal van Mozes is je wellicht bekend - en zien het dus als hun vaderland. Veel zijn doordat Israel in 1948 onafhankelijk werd destijds staatloos geworden en moesten het gebied verlaten. Het heeft dus ook een erg sterk religieuze en ideologische lading. Dat kunnen wij in Nederland wat moeilijker begrijpen.
Die extremistische joden vatten het zo op dat zij gekozen volk zijn van god en dat niemand anders daar mag wonen. Tenminste, dat zegt ene Daniella Weis in dit filmpjequote:Op vrijdag 16 november 2012 23:56 schreef OhMyStars [youtube][/youtube]het volgende:
[..]
Ja oke, maar ze kunnen toch samen in dat land wonen? Elke religie zegt toch dat je in vrede moet leven met anderen en dat je mensen niet mag vermoorden? Waarom doen ze dat dan als ze zo 'zwaar gelovig' zijn. Dit soort dingen zijn nou de reden dat ik niet meer in religie geloof.
Ik had allang en breed wat in dit topic geplaatst.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:00 schreef qtip het volgende:
[..]
werd eens tijd we zitten al 2 pagina's op je te wachten godverdomme
quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:45 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het is naar mijn inziens de schuld van Europa. Rond 1890 toen de zionistische beweging grote macht had en een uitgebreide lobby werd bewerkstelligd dat de mogendheden op zoek moesten gaan naar een gebied voor een joodse staat. Van Argentinië, Zuid-Afrika tot aan Palestina er werd genoeg geopperd. Omdat Palestina voor de hand lag gezien historische en Bijbelse overwegingen werden de joden daar gehuisvest, dat kon omdat het destijds mandaat gebieden waren van o.a. Fra en Eng. Helaas was er niet goed over nagedacht en werden de grenzen niet duidelijk aangegeven wat er toe leidde toen Israel in 1948 zichzelf tot staat uitriep het meteen door het Midden-Oosten werd aangevallen. Dit blijft tot op de dag vandaag voortduren.
ok ok sorry man geen ban aanvragen ik zit al 4 nachten te snuiven grquote:Op zaterdag 17 november 2012 00:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik had allang en breed wat in dit topic geplaatst.
[..]
Deze kwestie gaat eigenlijk helemaal niet om religies denk ik. Ik denk dat dat als een soort excuus wordt gebruikt om mensen achter degene die dit juist wilde laten gebeuren te krijgen. Het gaat om macht. En het is wel vaker gebeurd in de geschiedenis.. Vroegere keizers gebruikte religie om de mensen te verenigen zodat ze gebieden konden veroveren. Religie is een mooie illusie waar teveel misbruik van wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:57 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Omdat als je iets kan leren van religie als je de geschiedenis erop naslaat is dat tolerantie en samenleven met een andere religie doorgaans geen voor de hand liggende combinatie is.
no shitquote:Op zaterdag 17 november 2012 00:02 schreef OhMyStars het volgende:
[..]
Deze kwestie gaat eigenlijk helemaal niet om religies denk ik. Ik denk dat dat als een soort excuus wordt gebruikt om mensen achter degene die dit juist wilde laten gebeuren te krijgen. Het gaat om macht. En het is wel vaker gebeurd in de geschiedenis.. Vroegere keizers gebruikte religie om de mensen te verenigen zodat ze gebieden konden veroveren. Religie is een mooie illusie waar teveel misbruik van wordt gemaakt.
Come on, al zouden de extremisten dat willen lijkt het me sterk dat zij een grote minderheid zijn van de joden en dat ze die invloed daadwerkelijk hebben. De joodse mensen wilden een eigen plek om te leven na de genocide, ze gaan heus geen oorlog voeren omdat er een paar andere mensen komen wonen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:00 schreef damirovic het volgende:
[..]
Die extremistische joden vatten het zo op dat zij gekozen volk zijn van god en dat niemand anders daar mag wonen. Tenminste, dat zegt ene Daniella Weis in dit filmpje
quote:
quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:01 schreef qtip het volgende:
[..]
ok ok sorry man geen ban aanvragen ik zit al 4 nachten te snuiven gr
Dit is precies waarom ik niet meer geloof in de religie die mijn ouders hebben, het is gewoon een groot onzin verhaal. Gelukkig ben ik zelf ook gaan nadenken over de inhoud en heb ik niet klakkeloos alles aangenomen zoals de meeste doen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:11 schreef PoisonPrince het volgende:
Pro aapmas mensen hier plz.Hoe meer er kapot gaan hoe minder Untergens er kunnen worden doorgegeven, een zegening voor Homo sapiens. En kom er niet mee aan dat ik een Nazi ben ofzo, want ik ben zelf niet eens blank. Daarnaast ben ik niet eens pro Israël, maar walg ik van al die simpele zielen die de islam aanhangen en elke Israëliet dood willen vanwege een achterlijk sprookjesboek. Daarbij willen ze niet alleen Israëlieten dood hebben maar iedereen die hun sprookjes niet erkennen als de waarheid. Als het aan mij lag zou ik de ziekte die religie heet zonder enige genade uitroeien. Men leeft gvd niet meer in de middeleeuwen dit is de tijd waarin zulke ziektes genezen moeten worden.
Zolang mensen in sprookjes geloven zal er altijd zulke diepe haat jegens anderen zijn, zoals hierboven te lezen valt.Waar de fuck maak ik me toch druk om?
Maar toch kan ik niet stoppen met haten.
Hoeveel geld valt er te verdienen aan vrede vergeleken met oorlog? Niks. Denk je dat landen als de Verenigde Staten en Israël vrede willen? Denk je dat die landen serieus een vinger uit gaan steken om humanitaire redenen? Niet dus, nooit niet. De mensen in die landen willen het misschien, maar wij leven niet in een democratie. De werkelijke machthebbers die wij niet kunnen kiezen, die zitten achter het gordijn.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:09 schreef OhMyStars het volgende:
Na de geschiedenisles wou ik een brief sturen naar de twee landen, klinkt stom en naïef enzo maar ik dacht dat ik heel misschien wat kon betekenen voor ze en ik kan het gewoon niet aan om elke keer die dingen te horen over hoe mensen elkaar kapot maken. De enige oplossing lijkt mij dat een belangrijk land zoals Amerika ze onder druk zet ofzo.
ga weg gekke pvv'erquote:Op zaterdag 17 november 2012 00:19 schreef bombmannl het volgende:
Ach flikker toch op man, die Palestijnen die begonnen met elke dag weer een aantal raketten die in Israël ontploffen. Op een gegeven moment was dat de druppel die de emmer deed overlopen. Die kut Hamas Ji had strijders moeten opflikkeren. Gewoon heel die Gazastrook met de grond gelijkmaken. Kutpalestijnen..
TS is Palestijn
Islam is zo'n haatdragend geloof... ( tenminste, sommige mensen vatten het zo op. Best kut)
quote:
als het je daar om gaat zou je iets tegen israël moeten hebben, maar ja de oorlog in irak bijvoorbeeld was zeker ook een "liberation" volgens jou?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:29 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Heb het niet zo met Hamas. Te extremistisch en bevolking onderdrukken. Hoe triest.... En ik stem PvdA dus
Wie ben jij om dat te bepalenquote:Op zaterdag 17 november 2012 00:31 schreef qtip het volgende:
[..]
als het je daar om gaat zou je iets tegen israël moeten hebben, maar ja de oorlog in irak bijvoorbeeld was zeker ook een "liberation" volgens jou?
verder denk ik niet dat het iets is om trots op te zijn dat je pvda gestemd hebt
watquote:Op zaterdag 17 november 2012 00:36 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat te bepalenjij. Bent vast zo'n VVDertje
Verder boeit mij de oorlog in Irak vrij weinig. Heb het gewoon niet zo op die Palestijnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
omdat we de explosieven zelf halen daar ieder jaar XDDDDquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:34 schreef Intrepidity het volgende:
Je kunt nog steeds Nazi zijn als je niet blank bent douchequote:Op zaterdag 17 november 2012 00:11 schreef PoisonPrince het volgende:
Pro aapmas mensen hier plz.Hoe meer er kapot gaan hoe minder Untergens er kunnen worden doorgegeven, een zegening voor Homo sapiens. En kom er niet mee aan dat ik een Nazi ben ofzo, want ik ben zelf niet eens blank. Daarnaast ben ik niet eens pro Israël, maar walg ik van al die simpele zielen die de islam aanhangen en elke Israëliet dood willen vanwege een achterlijk sprookjesboek. Daarbij willen ze niet alleen Israëlieten dood hebben maar iedereen die hun sprookjes niet erkennen als de waarheid. Als het aan mij lag zou ik de ziekte die religie heet zonder enige genade uitroeien. Men leeft gvd niet meer in de middeleeuwen dit is de tijd waarin zulke ziektes genezen moeten worden.
Zolang mensen in sprookjes geloven zal er altijd zulke diepe haat jegens anderen zijn, zoals hierboven te lezen valt.Waar de fuck maak ik me toch druk om?
Maar toch kan ik niet stoppen met haten.
Ik ga dit dus echt niet lezen he.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:43 schreef Poolhond39 het volgende:
Je kan beter klagen over de shit die BEIDE groepen veroorzaken.
Wat ik altijd zo vervelend vind aan deze discussie, is dat de situatie in ´Israel´ ook nog eens wereldwijd (ook in Nederland) gebruikt en vooral misbruikt wordt door allerlei stromingen
- Complotdenkers en een deel van de moslimbevolking haalt er vaak 'een zionistisch complot' bij;
- Orthodoxe joden en evangelisten halen er continue allerlei religieuze 'shit' bij: vooral die amerikaanse 'chistenen' lijken op conflicten in deze regio te 'kicken': hun idee lijkt wel te zijn, hoe eerder 'armageddon' daar uitgevochten wordt, hoe beter: dan komt de 'Messias' ten minste eerder terug...
- Aanhangers van de PVV en de 'rechtse kerk' steunen vaak iets te gemakkelijk Israel: omdat ze "daar 'last' hebben van moslims, net als hier". Net alsof je automatisch een keuze moet maken voor of tegen Israel, wanneer je kritisch bent over hoe de moslimgemeenschap hier in Nederland functioneert
- Aan de andere kant zie je dat linkse politici in Nederland, vooral een aantal SP-ers, iets te gemakkelijk de Palestijnen verdedigen: het zal wel iets te maken hebben met de 'underdog' positie van de Palestijnen, maar die politici praten me vaak iets te gemakkelijk 'langs' de raket-aanvallen door Hamas en Hezbollah.
Dit soort sentimenten en afgeleide discussies maken de situatie alleen maar onnodig gecompliceerd, en dragen wat mij betreft niet bij aan een oplossing van het conflict. Het versluiert ook veel: door al die discussie eromheen lijkt, de ene groep zich al snel 'beter' of de 'morele winnaar / gerechtigde' te voelen, afhankelijk vanuit welk perspectief je de situatie bekijkt.
Volgens mij kan je dit probleem alleen oplossen als je heel pragmatisch kijkt, dus: door naar wereldwijde wetgeving te kijken, en hoe VN-resoluties (niet) worden nageleefd. Ik weet, van beide zijden word er daarop gekankerd, maar je moet op een gegeven moment duidelijke richtlijnen hanteren om op tot een oplossing te komen, en die komen wat mij betreft eerder uit recent volkerenrecht, dan uit allerlei gesteggel om religieuze 'beloften' gebaseerd op de Koran of Thora.
Naast dat juridische pragmatisme, is ook een zekere mate van zelfreflectie en eerlijkheid bij beide groepen hard nodig:
- Hoewel de gemiddelde Palestijn simpelweg behoefte zal hebben aan behoud van zijn of haar huis en grond, en daarnaast veilig wil leven (wie wil dat niet?), worden die wensen door lieden van Hamas en Hezbollah misbruikt voor machtspelletjes en stompzinnige religieuze indoctrinatie. Stompzinnig militair gedrag ook: de meeste bommen die vanuit Gaza worden afgevuurd, mogen dan misschien 'veredelde vuurpijlen' zijn, maar je kan de Israeli's niet kwalijk nemen dat ze die aanvallen, en het constante gevoel van onveiligheid op een gegeven moment zat zijn.
- De nederzettingenpolitiek die de laatste decennia in Israel is gevoerd laat zien dat tenminste een deel van de Israëlische politici helemaal geen behoefte lijkt te hebben aan directe vrede. Ik verdenk dat deel van de politici juist ervan vredesonderhandelingen te 'traineren', zodat illegaal bezette gebieden kunnen worden volgebouwd zodat op een gegeven moment gezegd kan worden: "sorry hoor, maar we kunnen niet terug naar de grenzen van 1967, want onze mensen wonen er al (lang)".
Sneaky en hypocriet gedrag wat mij betreft, veelal mogelijk gemaakt door leden van de joodse 'diaspora' die actief zijn in de politiek in Europa en de Verenigde Staten. In de 'knesset' weet men dondersgoed dat men een bepaalde 'goodwill' heeft in het buitenland.
Beide groepen zijn wat mij betreft fout bezig. Ten minste: de lui die zeggen dat ze beide groepen vertegenwoordigen. De 'vertegenwoordigers' van de Palestijnen doen het misschien op een ogenschijnlijk meer 'lompe', simplistische wijze, de leiders in Israel zijn wat mij betreft net zo fout:
ze verschuilen zich achter het imago van de 'enige democratie in het midden-oosten': tja, wel een 'democratie' die gebouwd is op basis van geo-politiek beleid in de Verenigde Staten, miljarden aan 'ontwikkelingshulp' vanuit het westen, de grootste expat-kolonie wereldwijd. Daar mag je toch wat 'common sense' van terug verwachten?
Nee ze hebben een staat gesticht omdat de Britten ze die kans boden. Het gebied was destijds in Britse handen en de zionistische beweging heeft flink zitten lobbyen zodat ze uiteindelijk Israel konden stichten. Beweren dat ze wel moesten is gewoon het verdraaien van feiten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:57 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ze hebben een staat opgericht omdat het zo erg uit de hand liep dat ze zichzelf wel moesten organiseren. En door oorlogen die gestart zijn door Arabische landen hebben ze stukken land moeten bewaken en bezetten voor tactische, strategische et cetera reden. Als ze dat niet hadden gedaan waren ''de joden nu waarschijnlijk de zee in gedreven''.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:09 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Men will be men. We (het westen) have evolved into sir's.
qftquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:01 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
Kijk eens vanaf 7:06
Wat!? kijk eens hoe die joden elkaar zitten te indoctrineren dat iedereen ze haat. Het wordt er op school flink ingestampt ook tijdens de opvoeding wordt het er flink ingestampt. En allemaal schuilen ze maar achter het woord ''Holocaust''
En er gaan Secret Service agenten mee op zo'n schoolreis om te voorkomen dat ze met de lokale bevolking van Polen in contact komen.
Ze schrijven ons een beetje af als haatdragende mensen die gevaarlijk zijn voor het joodse geloof. Wat een achterlijke lui zijn dat toch die joden.
En dan nog op 19:13
Do you know who he is?
- The security guy
What's he doing here?
- He's protecting us from anti-semitism and stuff, so that no one comes and hurts us![]()
Of 52:33
Omdat jullie voorouders in treinen zijn gestopt en in een kamp hebben gezeten moeten de Palestijnen daarvoor boeten?
Misselijke mensen![]()
En ook elke keer als israël een oorlog start of agressie vertoont naar omliggende landen moet het de ''holocaust'' als excuus gebruiken.
Vooral het einde van de film. Auschwitz wordt gewoon gebruikt als een of ander bedevaartsoord voor joden. En wat mij ook opvalt de hele holocaust is gewoon opgenomen als een nieuwe vorm van staatsreligie in israël.
Omdat islam/christendom/jodendom in een God geloofde totdat mensen zeiden ja God heeft een zoon wat niet waar is overigens en Jesus is god wat ook niet waar is.En ze hebben de Bijbel vervalst/veranderd door al die dingen is er maar een juiste geloof en dat is Islamquote:Op zondag 18 november 2012 20:54 schreef MrBaas het volgende:
Mijn levensbeschouwingsleraar vertelde dat vroeger joden, moslims (en christenen?) gewoon in vrede samenleefden in Jeruzalem. Is dat dan bullshit?
quote:Op zondag 18 november 2012 21:00 schreef Exocet het volgende:
Ondanks dat die landen al 100 jaar iedere dag in het nieuws zijn snap ik nog steeds geen hol van het feit waarom de Israëliërs en Palestijnen elkaar kapot maken
In de tijd van Mozes heel lang geleden was dat het beloofde land van de Joden uiteindelijk hebben de joden zich misdragen en zijn er wat dingen gebeurt afijn veel joden emigreerde de tweede wereld oorlog kwam en de joden werden massaal vermoord en toen heeft Engeland een pact gesloten met de Joden dat ze het land terug mochten maar daar zaten de Palestijnen en sindsdien oorlogquote:Op zondag 18 november 2012 21:00 schreef Exocet het volgende:
Ondanks dat die landen al 100 jaar iedere dag in het nieuws zijn snap ik nog steeds geen hol van het feit waarom de Israëliërs en Palestijnen elkaar kapot maken
Wie zegt dat ik buitenlander benquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:54 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het je niks boeit dat je nu wel de Nederlandse taal spreekt, waarschijnlijk in Nederland woont, en dan toch zegt dat je het leuk vindt als Nederlanders dood gaan.
en wat jij in je vorige post zei, was niet psychopathisch?quote:Op maandag 19 november 2012 07:19 schreef corehype het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik buitenlander ben
Typisch pvv-gelul weer, ben je niet voor psychopaten dan ben je een Linkse Varken. Zoek hulp
Tijd om je in te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Isra%C3%ABlisch_conflictquote:Op zondag 18 november 2012 21:00 schreef Exocet het volgende:
Dat was sarcasme.quote:Op maandag 19 november 2012 18:37 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
en wat jij in je vorige post zei, was niet psychopathisch?
Dit. Gister was die pro-Israelische columnist bij PenW. Geen idee of die joods is, maar een subtiele godwin maakte hij wel. Toen Pauw hem vroeg wat het verschil was tussen Hamas en Fatah (geloof ik), zei hij: "Ja, wat is het verschil tussen de SS en de SA?" Altijd, altiijdquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:01 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
Kijk eens vanaf 7:06
Wat!? kijk eens hoe die joden elkaar zitten te indoctrineren dat iedereen ze haat. Het wordt er op school flink ingestampt ook tijdens de opvoeding wordt het er flink ingestampt. En allemaal schuilen ze maar achter het woord ''Holocaust''
En er gaan Secret Service agenten mee op zo'n schoolreis om te voorkomen dat ze met de lokale bevolking van Polen in contact komen.
Ze schrijven ons een beetje af als haatdragende mensen die gevaarlijk zijn voor het joodse geloof. Wat een achterlijke lui zijn dat toch die joden.
En dan nog op 19:13
Do you know who he is?
- The security guy
What's he doing here?
- He's protecting us from anti-semitism and stuff, so that no one comes and hurts us![]()
Of 52:33
Omdat jullie voorouders in treinen zijn gestopt en in een kamp hebben gezeten moeten de Palestijnen daarvoor boeten?
Misselijke mensen![]()
En ook elke keer als israël een oorlog start of agressie vertoont naar omliggende landen moet het de ''holocaust'' als excuus gebruiken.
Vooral het einde van de film. Auschwitz wordt gewoon gebruikt als een of ander bedevaartsoord voor joden. En wat mij ook opvalt de hele holocaust is gewoon opgenomen als een nieuwe vorm van staatsreligie in israël.
Mijn eerste reactie was dan ook niet voor jou bedoeldquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:00 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
en misschien was mijn vorige post ook wel sarcastisch....
Er is geen juist geloof, het zijn allemaal sprookjes.quote:Op zondag 18 november 2012 20:57 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Omdat islam/christendom/jodendom in een God geloofde totdat mensen zeiden ja God heeft een zoon wat niet waar is overigens en Jesus is god wat ook niet waar is.En ze hebben de Bijbel vervalst/veranderd door al die dingen is er maar een juiste geloof en dat is Islam
Verschil tussen de SS en SA.quote:Op woensdag 21 november 2012 01:06 schreef Loop-y het volgende:
[..]
Dit. Gister was die pro-Israelische columnist bij PenW. Geen idee of die joods is, maar een subtiele godwin maakte hij wel. Toen Pauw hem vroeg wat het verschil was tussen Hamas en Fatah (geloof ik), zei hij: "Ja, wat is het verschil tussen de SS en de SA?" Altijd, altiijd
Je zou je beter opwinden over de Palestijnen die het Israëlische volk willen afslachten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:43 schreef Jahr00n het volgende:
ik heb een hekel aan de moordenaars in israel
en de linkse partijen "ow ow ik moet de kant van de palestijnen kiezen om mijn islamitisch stemvee te kunnen behouden"quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:43 schreef Sapstengel het volgende:
En iedereen in het westen altijd maar aan de kant van de joden staan want "ze waren zo zielig in WO II" of "ja ik haat moslims, dus ik ben voor Israël, die klote Marokkanen en Turken hier". Stel rechte zionisten die niet normaal kunnen nadenken.
Er leeft geen enkele Jood in die gazastrook hoor, ze is volledig vrijquote:Op vrijdag 16 november 2012 12:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
En laten we heel eerlijk wezen, de afgelopen tijd is Israël gewoon onverstandig bezig geweest, ze hebben niets op die Gaza strook te zoeken.
Niet dus, er is één goede kant (Israël) en één slechte kant (Hamas)quote:
Antisemitische reactie, vreemd dat moderators zoiets laten staanquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:24 schreef Haantje_pappie het volgende:
Israël moet gewoon een land gaan zoeken landlozen joden mogen wat mij betreft oprotten bah ik spuug op dat volk.
Idioot. Het kleinste bommetje op Israël is er één teveel. Je bombardeert gewoon geen land dat van een ander is. Zoiets doe je niet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:32 schreef Confetti het volgende:
Die gore Zionisten bij de NOS beginnen ook constant over de raketinslagen in Israël maar negeren compleet de civiele doden bij de Palestijnen.
Matige troll 3/10quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:31 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Pas als je een atoombom er op flikkert en het na-napalmt kan er pas vrede komen.
Klootzakken moeten eens leren samenleven....
Weet er overigens niks van maar het boeit me ook geen #@$#$@
Het annexeren van land mag wel?quote:Op zondag 21 juli 2013 10:05 schreef vladesk het volgende:
[..]
Idioot. Het kleinste bommetje op Israël is er één teveel. Je bombardeert gewoon geen land dat van een ander is. Zoiets doe je niet.
Ik denk dat Israël dan zwaar geboycot zou worden als ze opzettelijk slachtoffers gaan makenquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:05 schreef LXIV het volgende:
Als ik Israel was dan deelde ik nu eens zo'n harde tik uit dat die Palestijnen het de komende 30 jaar wel uit hun hoofd lieten om nog een raket richting mijn grondgebied te sturen.
Gewoon, omdat het kan.
En net als of het Westen Israel daar echt voor op z'n zak gaat geven....
israel maakt nu zeker niet expres burgers doodquote:Op zondag 21 juli 2013 10:09 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ik denk dat Israël dan zwaar geboycot zou worden als ze opzettelijk slachtoffers gaan maken
Maar Palestijnen die dit doen mogen dat natuurlijk![]()
Leugens verspreiden over Israël is ook antisemitisme.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:13 schreef klawie het volgende:
[..]
israel maakt nu zeker niet expres burgers dood
ga je kont geven gozer want zo is het totaal niet
ik kan mij anders heel goed het nieuwsbericht van ongv een jaar of 10 terug halen waar een joodse militaar een vader en zoon zomaar neerschietquote:Op zondag 21 juli 2013 10:17 schreef vladesk het volgende:
[..]
Leugens verspreiden over Israël is ook antisemitisme.
quote:Op zondag 21 juli 2013 10:23 schreef klawie het volgende:
[..]
ik kan mij anders heel goed het nieuwsbericht van ongv een jaar of 10 terug halen waar een joodse militaar een vader en zoon zomaar neerschiet
Leer misschien eerst Israël schrijven?quote:isreal zal nooit worden geboycot jammer genoeg omdat ze allemaal bang zijn voor amerika
Ben ik het totaal niet mee eens. Isarel pikt juist het land in van de palastijnen. En dat wordt natuurlijk goed gekeurd omdat er joden werden vergast 70 jaar geleden.En dat is nog geen smoes om de Palestijnen ook maar uit te roeien want daar lijkt het wel op. Maar de joden voeren dit niet uit maar de zionisten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:31 schreef corehype het volgende:
En de psychopaten die rukken als ze weer eens 2-jarige kinderen bombarderen
Natuurlijk zijn er Palestijnse schooiers die in hun zolder wat vuurwerk produceren (wat valt er anders te doen als je Gaza niet uitmag, Fokken?) maar dat staat niet in verhouding tot de door Nederland mede-gesubsidieerde joodse fosforbommen waar Joegoslaven nog een puntje aan konden zuigen.
Zie het als een voetbalwedstrijd waar een paar supporters gaan rellen en dan een heel stadion wordt kapotgemaakt door de ME.
En het ergste is nog dat de (geestelijk zieke) 'mensen' die fappen op dode kinder-lijken niet eens joods zijn en gojim hekelen, maar gewoon een keer een grote bek terugkregen van een mokro omdat ze zo stoer dachten te zijn tegenover een buitenlander en nu hun zolderkamer niet meer uit durven te komen
Er wordt helemaal niets ingepikt. We moeten de Palestijnse muur van leugens doorbreken. Het feit is dat de VN het mandaatgebied Palestina heeft opgedeeld in 2 staten: 1 Joodse en 1 Palestijnse. De Joden waren akkoord, de Palestijnen niet. Toen ontstond er oorlog die de Joden verrassend wonnen.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:29 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ben ik het totaal niet mee eens. Isarel pikt juist het land in van de palastijnen. En dat wordt natuurlijk goed gekeurd omdat er joden werden vergast 70 jaar geleden.En dat is nog geen smoes om de Palestijnen ook maar uit te roeien want daar lijkt het wel op. Maar de joden voeren dit niet uit maar de zionisten.
Niet alleen vanwege de holocaust, de Joden waren al vaker het mikpunt.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:29 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ben ik het totaal niet mee eens. Isarel pikt juist het land in van de palastijnen. En dat wordt natuurlijk goed gekeurd omdat er joden werden vergast 70 jaar geleden.En dat is nog geen smoes om de Palestijnen ook maar uit te roeien want daar lijkt het wel op. Maar de joden voeren dit niet uit maar de zionisten.
quote:Op zondag 21 juli 2013 10:25 schreef vladesk het volgende:
[..]![]()
![]()
___________x1000
Minder Pallywood kijken.
[..]
Leer misschien eerst Israël schrijven?
I-S-R-A-E-L
Dat geeft ze niet het recht om hetzelfde te doen. Het is een feite dat isarel oorlogsmisdaden tegen de Palestijnen uitvoert.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:33 schreef Voszje het volgende:
[..]
Niet alleen vanwege de holocaust, de Joden waren al vaker het mikpunt.
Tip:quote:Op zondag 21 juli 2013 10:36 schreef klawie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nu gauw je oogkleppen af en je zolderkamer op
Ah bon, en raketten afschieten om het Israëlische volk af te slachten zijn geen oorlogsmisdaden?quote:Op zondag 21 juli 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat geeft ze niet het recht om hetzelfde te doen. Het is een feite dat isarel oorlogsmisdaden tegen de Palestijnen uitvoert.
Waar lees je dat ik vind dat wat er nu speelt, gerechtvaardigd is? Ik geef alleen aan dat de mededogen met Israël niet zo vreemd is, gezien de Joodse historie.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat geeft ze niet het recht om hetzelfde te doen. Het is een feite dat isarel oorlogsmisdaden tegen de Palestijnen uitvoert.
De Palestijnen leefde eerst in Het land dat nu Isarel heet. Na de oorlog gingen de joden er naar toe . Dikke prima het land in twee delen en verder geen problemen. Maar de Zionisten wilde steeds meer land af pakken van de Isarel. Is het zelfde als de belgen bij ons komen wonen en dat zei de rest van Nederland gaan aanvallen voor meer land dat kan toch ook niet. En dat mogen ze niet als smoes gebruiken dat ze vermoord zijn in de oorlog . Dat is 70 jaar geleden is voorbij we leven nu in het heden.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:38 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ah bon, en raketten afschieten om het Israëlische volk af te slachten zijn geen oorlogsmisdaden?
Wie raketten afschiet moet daarna niet zielig lopen doen omdat het land zich verdedigt
De Palestijnse propaganda machine heeft goed z'n werk gedaan precies. Ik ben bereid hierop te antwoorden omdat we de Palestijnse muur van leugens moeten doorbrekenquote:Op zondag 21 juli 2013 10:42 schreef tribalwars het volgende:
[..]
De Palestijnen leefde eerst in Het land dat nu Isarel heet. Na de oorlog gingen de joden er naar toe . Dikke prima het land in twee delen en verder geen problemen. Maar de Zionisten wilde steeds meer land af pakken van de Isarel. Is het zelfde als de belgen bij ons komen wonen en dat zei de rest van Nederland gaan aanvallen voor meer land dat kan toch ook niet. En dat mogen ze niet als smoes gebruiken dat ze vermoord zijn in de oorlog . Dat is 70 jaar geleden is voorbij we leven nu in het heden.
kijk dit http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2012-2013/Hebron.htmlquote:Op zondag 21 juli 2013 10:37 schreef vladesk het volgende:
[..]
Tip:
Google "Pallywood"
P-A-L-L-Y-W-O-O-D
De zionistisch propaganda machine heeft juist goed gewerkt werkt vandaan de dag nog perfect. Eerst woonde de Palastijnen in Isarel. De joden waren verbannen uit het heilig land. Er woonde bijna geen joden meer. Na de tweede wereld oorlog gingen de Joden weer in Isarel wonen. Ook prima maar het land was oorspronkelijk van de Palestijnen. Dan is het heel brutaal om te zeggen dat het land van de joden is. Dan zijn er nog geen problemen want ze delen het land gewoon in twee delen. Maar de Zionisten wilden meer land dus gingen ze huizen bouwen op palastijnens grond gebied en gingen ze oorlog voeren. En dat lukt ze aardig want de Palestijnen hebben nog maar 20 % van het gebied in 1947 in hun handen. Dan noem ik niet bepaald oke. Je kunt niet als smoes gebruiken dat de joden zijn vermoord in de oorlog dat is 70 jaar geleden we leven nu in het heden. Dat geeft de zionisten niet het recht om ook maar te moorden.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:46 schreef vladesk het volgende:
[..]
De Palestijnse propaganda machine heeft goed z'n werk gedaan precies. Ik ben bereid hierop te antwoorden omdat we de Palestijnse muur van leugens moeten doorbreken
In '47 had de VN het land opgedeeld in 2 delen, 1 Palestijnse en 1 Joodse staat. Omdat er 2 groepen leefden die niet goed met elkaar overeen kwamen. De Joden waren akkoord, de Palestijnen weigerden. Gevolg, in '48 ontstond er een oorlog die de Joden verrassend wonnen.
Toen was er geen enkele sprake van Gaza of de Westbank die was bezet. Het is pas in '67 toen de arabische landen een nieuwe poging waagden om Israël uit te roeien dat ze Gaza en de Westbank bezetten.
Het ironische is dat jij de zionisten verwijt dat ze hun grondgebied willen uitbreiden, maar de realiteit is dat in '67 het de arabieren waren die hun grondgebied wilden uitbreiden.
Waarom was het land van de Palestijnen? Het land was van niemand, er is nooit een Palestijnse staat geweest en er wonen al eeuwig joden. Het feit is dat er 2 bevolkingsgroepen leefden die niet met elkaar overeen kwamen en het land dan opgedeeld is in 2 staten. De zionisten wilden niet meer land, het zijn de arabieren die meer land wilden. In '48 en '67 hebben ze 2 pogingen gedaan om de Joden in zee te drijven en om Israël te annexeren. Daardoor is er de bezettingquote:Op zondag 21 juli 2013 10:51 schreef tribalwars het volgende:
[..]
De zionistisch propaganda machine heeft juist goed gewerkt werkt vandaan de dag nog perfect. Eerst woonde de Palastijnen in Isarel. De joden waren verbannen uit het heilig land. Er woonde bijna geen joden meer. Na de tweede wereld oorlog gingen de Joden weer in Isarel wonen. Ook prima maar het land was oorspronkelijk van de Palestijnen. Dan is het heel brutaal om te zeggen dat het land van de joden is. Dan zijn er nog geen problemen want ze delen het land gewoon in twee delen. Maar de Zionisten wilden meer land dus gingen ze huizen bouwen op palastijnens grond gebied en gingen ze oorlog voeren. En dat lukt ze aardig want de Palestijnen hebben nog maar 20 % van het gebied in 1947 in hun handen. Dan noem ik niet bepaald oke. Je kunt niet als smoes gebruiken dat de joden zijn vermoord in de oorlog dat is 70 jaar geleden we leven nu in het heden. Dat geeft de zionisten niet het recht om ook maar te moorden.
quote:Op zondag 21 juli 2013 10:58 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Het is allemaal net andersom. Is ook niet gek dat de palastijnen de zionisten kapot willen maken. Hoe eerder hoe beter allemaal een kogel door het hoofd. Vieze satanist allemaal dood er mee. Ze denken dat ze alles zijn dat ze wereld in hun bezitten hebben en ze gebruiken ons als werkpaard om hun doelen te bereiken.
Je weet niet wat propaganda met mensen doet. Het feite dat het in de tweede wereld oorlog ook goed werkt geeft aan dat het nu nog steeds wordt gebruikt. Tip pak je tv op rij naar zuid Limburg naar vals en gooi je tv naar beneden.quote:
Als jij feiten gaat ontkennen heeft het geen zin met je te discussiëren over het conflict Israël - Palestinaquote:Op zondag 21 juli 2013 11:04 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je weet niet wat propaganda met mensen doet. Het feite dat het in de tweede wereld oorlog ook goed werkt geeft aan dat het nu nog steeds wordt gebruikt. Tip pak je tv op rij naar zuid Limburg naar vals en gooi je tv naar beneden.
Tuurlijk, je bent een moslimquote:Op zondag 21 juli 2013 11:08 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee ik geloof in de bijbel. Mensen die in satan geloven die mogen ze levend verbranden met een lucifer.
En wat dan nog als ik dat zou zijn. Dat keurt het gedrag van de Zionisten niet goed.quote:
Met iemand die z'n feiten niet kent (of nog erger: wil kennen) kan ik niet discussiëren over het conflict Israël - Palestinaquote:Op zondag 21 juli 2013 11:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
En wat dan nog als ik dat zou zijn. Dat keurt het gedrag van de Zionisten niet goed.
Feite zijn ook te verdraaien. Gebeurt wel eens vaker.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:12 schreef vladesk het volgende:
[..]
Met iemand die z'n feiten niet kent (of nog erger: wil kennen) kan ik niet discussiëren over het conflict Israël - Palestina
Feiten zijn feiten.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:12 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Feite zijn ook te verdraaien. Gebeurt wel eens vaker.
zijn ze goed in in isrealquote:Op zondag 21 juli 2013 11:12 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Feite zijn ook te verdraaien. Gebeurt wel eens vaker.
Dat is niet waar. Je kunt als verzinnen of verdraaien. Mensen zoals jij geloven het toch wel. Maakt niet zoveel uit hoe ze het aan je tonen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |