abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 november 2012 @ 16:39:16 #101
215628 woid
let's get Friendly
pi_119129649
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Koud Duits biertje wil nog wel eens helpen. ;)
gatverdamme nee, niet te zuipen, een lekkere Beierse Paulaner daar en tegen... :P
pi_119129653
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2012 14:40 schreef nikk het volgende:
Mee eens. Alhoewel in sommige delen van het land dit allang het geval is. Ooit eens langere tijd in Venlo verbleven. Volgens mij hebben ze daar nog niet helemaal door dat de bezetting voorbij is.

Een eerste stap kan zijn dat we -net als met Frans en Engels- al op de brugklas of misschien al op de basisschool met Duits beginnen. De reden dat daar pas in de tweede van het voortgezet mee begonnen wordt, is al lang achterhaald.

Aan de andere kant kan de minister van BuZa ook zelf het goede voorbeeld geven door een minder Angelsaksische koers te varen en de steven eens landinwaarts te wenden.
Göthe zei het al: Willst du ins Unendliche schreiten?
Geh ins Endliche, nach alle Seiten.
Farts are jazz to assholes
pi_119129689
quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 16:32 schreef kingmob het volgende:

Dat lijkt me een typische 'vroeger was alles beter' bias, ingegeven door de onbetrouwbaarheid van de geheugens van hen die vroeger leefden :P

Laten we de universiteit nemen, op welke manier zou onderwijs nu 'slechter' zijn bij opleidingen die destijds ook bestonden? Er is concreet niks veranderd binnen universiteiten aan de manier waarop les wordt gegeven, behalve dat er voor de meeste studies inmiddels een jaar meer tijd bijgekomen is. Ik ben bang dat een voorkeur van het brein om de uitwassen te onthouden een onterechte roze bril creëert. Niet dat onderwijs nu zo geweldig is, meer dat het vroeger ook al kut was :+
Volgens mij is er weldegelijk iets veranderd en dat is dat de normering is aangepast om meer studenten te laten slagen, aangezien dat geld oplevert.

Ik heb nog meegemaakt dat je ineens met een 5,5 een voldoende had gescoord, ipv met een 6,0. Dat scheelde best wat in het aantal studenten die door kon.

Daarnaast speelt volgens mij ook een rol dat de focus van de studenten zelf wat anders ligt. In mijn tijd was het nog zo vreemd niet om een goede loopbaan te willen. Nu hoor je naar mijn mening veel meer studenten praten over dat ze veel vrije tijd willen, beetje genieten, enz. Lijkt mij een gevalletje overdaad aan welvaart, maar dat is wederom een gokje.

Dat e.e.a. perceptie kan zijn is een feit, maar dan wijs ik jou er wel op dat jouw gedachte dat meer aandacht voor talen ons niet verder helpt ook perceptie is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 november 2012 @ 16:40:38 #104
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_119129701
quote:
6s.gif Op maandag 12 november 2012 16:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zeker wel. Maar maakt niet uit hoe je de boodschap verpakt. Het is gewoon onzin wat je zegt.

[..]

De studie hier is een studie van de KvK Limburg.
Die cijfers mag je met de grootste korrel zout die er bestaat nemen natuurlijk. Zie je het voor je, 8 miljard omdat iemand du ipv Sie zei?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 12 november 2012 @ 16:40:47 #105
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_119129705
Als je zaken wil doen in Duitsland moet je gewoon Duits spreken. Niets meer niets minder. Dit kan iedereen je vertellen die zaken in Duitsland doet. Zonder Duits lukt het gewoon niet. Verkoop is communicatie en als je de taal niet spreekt ben je gewoon een stuk minder effectief. En ja.... natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Dit geldt ook voor Frankrijk trouwens.
Siesta & Fiesta!
pi_119129736
quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 16:37 schreef kingmob het volgende:

Ik had nooit gedacht dat ik het met Hathor eens zou zijn :P Ik zie niet helemaal voor me hoe mensen hier zo'n misgelopen contract voor zich zien? Zeker niet terwijl we in Nederland ook succesvol handel drijven met praktisch heel de wereld. Van een misverstandje waardoor een architectenbureau het gemeentehuis van schöbbenkötterveen misloopt gaat onze economie niet bepaald spaak. Alles daarboven zal prima verlopen omdat we genoeg capabele mensen hebben voor zo'n niveau, alles daaronder is praktisch irrelevant.
De "gunfactor". Onderschat deze niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 november 2012 @ 16:41:22 #107
215628 woid
let's get Friendly
pi_119129737
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:40 schreef Bramito het volgende:
Als je zaken wil doen in Duitsland moet je gewoon Duits spreken. Niets meer niets minder. Dit kan iedereen je vertellen die zaken in Duitsland doet. Zonder Duits lukt het gewoon niet. Verkoop is communicatie en als je de taal niet spreekt ben je gewoon een stuk minder effectief. En ja.... natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Dit geldt ook voor Frankrijk trouwens.
geldt voor elk land van een beetje omvang.
  maandag 12 november 2012 @ 16:42:50 #108
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_119129797
quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 16:40 schreef kingmob het volgende:
Die cijfers mag je met de grootste korrel zout die er bestaat nemen natuurlijk. Zie je het voor je, 8 miljard omdat iemand du ipv Sie zei?
Structureel. In combinatie met bellen en anrufen en andere idiote opmerkingen.

Geen idee, maar laat het eens 800.000.000 zijn. :o Vind ik nog steeds de moeite waard. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 12 november 2012 @ 16:43:33 #109
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_119129826
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:40 schreef DS4 het volgende:

[..]
Dat e.e.a. perceptie kan zijn is een feit, maar dan wijs ik jou er wel op dat jouw gedachte dat meer aandacht voor talen ons niet verder helpt ook perceptie is.
Ik ben misschien erg kritisch, maar ik ben het er gewoon mee eens dat aandacht van talen ons verder helpt. Ik heb er zelfs regelmatig nut van en waarschijnlijk mijn baan aan te danken. Al is dat meer vanwege m'n Engels, wat ik mezelf heb aangeleerd, maar daar heb ik alsnog de Nederlandse cultuur als 'hulp' bij gehad. Het gaat me er slechts om om vragen te stellen bij de mate van dat nut, met name bij Duits en met name in de toekomst.
  maandag 12 november 2012 @ 16:43:53 #110
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_119129840
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:41 schreef woid het volgende:

[..]

geldt voor elk land van een beetje omvang.
Klopt
Siesta & Fiesta!
pi_119129927
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2012 16:39 schreef trabant het volgende:

[..]

Een eerste stap kan zijn dat we -net als met Frans en Engels- al op de brugklas of misschien al op de basisschool met Duits beginnen. De reden dat daar pas in de tweede van het voortgezet mee begonnen wordt, is al lang achterhaald.
Mwah. Het is absurd dat de menukaarten in het Duits zijn. Moest vragen naar een Nederlandse. De bezetting is voorbij.
  maandag 12 november 2012 @ 16:46:42 #112
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_119129947
En om even het e.e.a. in perspectief te plaatsen, Duits en Frans worden nog gewoon gegeven op school natuurlijk en die vakken zijn vele male populairder dan natuurkunde of scheikunde. De vraag is wat de toegevoegde waarde is om Duits een verplicht vak te maken, niet of Duits nuttig kan zijn.
  maandag 12 november 2012 @ 16:48:01 #113
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_119129998
lol dit zegt meer over Duitsland dan over Nederland :)

Nederlanders moeten beter Duits leren spreken,

hoe zo omdat de Duisters te eenkennig zijn en te LUI!!!!!!!!!!!!!!!! zijn om zich ook maar een beetje aan te passen ... ppfff
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 12 november 2012 @ 16:48:41 #114
215628 woid
let's get Friendly
pi_119130025
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:48 schreef RAVW het volgende:

hoe zo omdat de Duisters te eenkennig zijn en te LUI!!!!!!!!!!!!!!!! zijn om zich ook maar een beetje aan te passen ... ppfff
spuit 11 komt er ook ff bij
  maandag 12 november 2012 @ 16:50:31 #115
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_119130108
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:48 schreef woid het volgende:

[..]

spuit 11 komt er ook ff bij
zonder goede argumenten nog wel, knap hoor en dat zegt dan spuit 11 :)
Weer een nieuw woordje geleerd maar spuit 11 is zo jaren 80
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  maandag 12 november 2012 @ 16:52:35 #116
215628 woid
let's get Friendly
pi_119130184
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:50 schreef RAVW het volgende:

[..]

je hebt het nu over je eigen opmerking hoop ik.

"nieuw woordje geleerd", shit, ben je dus nog jonger dan ik al dacht...
pi_119130230
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 16:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Mwah. Het is absurd dat de menukaarten in het Duits zijn. Moest vragen naar een Nederlandse. De bezetting is voorbij.
Hoe vaak ik in die twintig jaar dat in in Amsterdam heb gewoond wel niet in het Engels werd aangesproken wanneer ik ergens binnenkwam... o|O
  maandag 12 november 2012 @ 16:54:07 #118
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_119130250
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:50 schreef RAVW het volgende:

[..]

En je hebt niet het idee dan nederland helemaal niks betekent voor Duitsland, en dat we ons daarom maar beter kunnen aanpassen?
Siesta & Fiesta!
pi_119130268
quote:
Dat is een argument dat eerder op fransozen van toepassing is.
  maandag 12 november 2012 @ 16:59:40 #120
215628 woid
let's get Friendly
pi_119130479
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2012 16:54 schreef trabant het volgende:

[..]

Dat is een argument dat eerder op fransozen van toepassing is.
ja idd.., je kan een helehoop over Duitsers zeggen.., maar niet dat ze lui zijn.
pi_119130874
quote:

Duitsland is gewoon een van de sterkste economieen in europa en een belangrijk handelsland voor ons.
Ach, hoe minder nederlanders de duitse taal en cultuur leren, hoe meer kansen voor mij.

Ik kom graag in Duitsland, mooi land, leuke mensen en in bijna alle opzichten beter dan nederland.
  maandag 12 november 2012 @ 17:10:52 #122
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_119131003
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:08 schreef freeeman het volgende:

[..]

Duitsland is gewoon een van de sterkste economieen in europa en een belangrijk handelsland voor ons.
Ach, hoe minder nederlanders de duitse taal en cultuur leren, hoe meer kansen voor mij.

Ik kom graag in Duitsland, mooi land, leuke mensen en in bijna alle opzichten beter dan nederland.
dat ze vaker beter zijn dan Nederlanders en aardiger ook .
Daar geef ik je wel gelijk in maar goed ik ben zelf Nederlander en schaam me ook vaak voor mijn eigen volk

En wat betreft het land :) jeps daar kan je tenminste nog genieten van rust .. , en vlees eten :D
pi_119131037
quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 16:10 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat is in de niet werkelijke wereld waar we onze kinderen op een of andere wijze meer kunnen laten leren dan buitenlandse kinderen. Dat bedoel ik met de oorlog niet winnen. Als we alle kinderen iets laten leren waar slechts enkele profijt van hebben, dan kan dat best voordelig zijn voor hun en het land, maar is dat zeer waarschijnlijk niet het meest efficiënte wat mogelijk was.
Ten eerste is Duits natuurlijk geen MiG-lassen of zo, zoiets waar je niks aan hebt als je er concreet niks mee gaat doen. Net als veel andere schoolvakken is het culturele bagage waar je altijd uit kunt putten.

Daarnaast moet je ook niet doen alsof alles alleen maar individueel doorwerkt. Als Nederlanders 'gewoon' Duits spreken dan is dat iets wat de houding van heel Duitsland tegenover Nederlanders beinvloedt, dan werkt dat door in de houding van Nederlandse bedrijven tegenover Duitsland. Dat soort dingen hebben al doorgewerkt lang voordat er een vacature voor een Duitssprekende ontstaat.

quote:
We hebben dan bovendien al een achterstand op vele Duits-sprekende landen als het echt zo'n big deal was. Dat blijkt wel mee te vallen toch?
Weet ik niet, jij wel? Bovendien is het afbraakproces van de Duitstaligheid in volle gang, het is nog niet helemaal afgebroken, dus hebben we nog aardig wat om op te teren.

quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 16:32 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat lijkt me een typische 'vroeger was alles beter' bias, ingegeven door de onbetrouwbaarheid van de geheugens van hen die vroeger leefden :P

Laten we de universiteit nemen, op welke manier zou onderwijs nu 'slechter' zijn bij opleidingen die destijds ook bestonden? Er is concreet niks veranderd binnen universiteiten aan de manier waarop les wordt gegeven, behalve dat er voor de meeste studies inmiddels een jaar meer tijd bijgekomen is. Ik ben bang dat een voorkeur van het brein om de uitwassen te onthouden een onterechte roze bril creëert. Niet dat onderwijs nu zo geweldig is, meer dat het vroeger ook al kut was :+
Dat lijkt me niet eens een discussiepunt meer. Het VWO is iets van 4 keer zo groot geworden in 20 jaar, dat betekent grofweg dat 3/4 van de huidige studenten toen gewoon niet goed genoeg was voor de universiteit. Uiteraard zijn zowel de didactiek als de eisen 'meegegroeid' met de nieuwe aanwas, en beinvloedt dat ook nog eens heel sterk de informele kant van de leeromgeving. Zonder selectie geen niveau, en de selectie is een heel stuk minder streng geworden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119131091
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:10 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat ze vaker beter zijn dan Nederlanders en aardiger ook .
Daar geef ik je wel gelijk in maar goed ik ben zelf Nederlander en schaam me ook voor mijn eigen volk

En wat betreft het land :) jeps daar kan je tenminste nog genieten van rust .. , en vlees eten :D
Ik woon op 3 km van de grens, heb veel duitse vrienden en in het verleden ook duitse vriendinnetjes.
Weer terug van een weekendje berlijn.
Laat ik het zo zeggen, de kans is erg groot dat ik ga emigreren zo fantastisch vind ik het land, cultuur en de mensen ;)
pi_119131155
quote:
11s.gif Op maandag 12 november 2012 16:00 schreef Catch22- het volgende:
sowieso nederlanders die geen duits kunnen :')

nederlanders die niet inzien dat Nederland afhankelijk is van Duitsland :')
Ja maar, ja maar de oorlog!!! En 1974!!! :'(
  maandag 12 november 2012 @ 17:15:22 #126
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_119131183
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:12 schreef freeeman het volgende:

[..]

Ik woon op 3 km van de grens, heb veel duitse vrienden en in het verleden ook duitse vriendinnetjes.
Weer terug van een weekendje berlijn.
Laat ik het zo zeggen, de kans is erg groot dat ik ga emigreren zo fantastisch vind ik het land, cultuur en de mensen ;)
:D ooit eens wat gehad met een voormalig Oost-Duitse.
Maar nee ik zit zelf wel wat meer van de grens af maar wel vaak in het land geweest (Kleve en omgeving)
  maandag 12 november 2012 @ 17:16:14 #127
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119131223
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:14 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar de oorlog!!! En 1974!!! :'(
dat zijn inderdaad de argumenten. En nu is dat ook wel gebeurd, maarja, we kunnen niet zonder ze.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 12 november 2012 @ 17:16:32 #128
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_119131240
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet eens een discussiepunt meer. Het VWO is iets van 4 keer zo groot geworden in 20 jaar, dat betekent grofweg dat 3/4 van de huidige studenten toen gewoon niet goed genoeg was voor de universiteit. Uiteraard zijn zowel de didactiek als de eisen 'meegegroeid' met de nieuwe aanwas, en beinvloedt dat ook nog eens heel sterk de informele kant van de leeromgeving. Zonder selectie geen niveau, en de selectie is een heel stuk minder streng geworden.
Dat is onzin, selectie en niveau hebben niets met elkaar te maken. Je kunt precies dezelfde cijfers gebruiken om aan te tonen dat het lager- en middelbare onderwijs beter is geworden. Gebrek aan selectie is een probleem van een andere orde omdat het diploma's devalueert via inflatie, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de kennis zelf.
pi_119131350
quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 17:16 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat is onzin, selectie en niveau hebben niets met elkaar te maken. Je kunt precies dezelfde cijfers gebruiken om aan te tonen dat het lager- en middelbare onderwijs beter is geworden. Gebrek aan selectie is een probleem van een andere orde omdat het diploma's devalueert via inflatie, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de kennis zelf.
Als les geeft en toetst op een niveau wat 20% van de leerlingen of studenten kan halen in plaats van op een niveau dat 5% van de leerlingen en studenten kan halen dan lijkt mij dat het niveau dan gedaald is.
  maandag 12 november 2012 @ 17:26:33 #130
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_119131590
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als les geeft en toetst op een niveau wat 20% van de leerlingen of studenten kan halen in plaats van op een niveau dat 5% van de leerlingen en studenten kan halen dan lijkt mij dat het niveau dan gedaald is.
Het niveau van de toets daalt, of dat van de studenten stijgt natuurlijk. Er is niets evidents aan.
pi_119131808
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 14:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou daar valt ook nog wel wat te winnen anno 2012 dus. :'). Duitsers die een beetje de Fransoos uit lopen hangen.... tsk...
Het is wel zo. Ik heb 3 jaar bij een (voorheen) klein Duits bedrijf gewerkt en er werd toch wel verwacht dat je Duits sprak. Ik sprak meestal Engels (ook omdat het nu onderdeel van een multinational is), maar mijn Duits verbeterde wel drastisch in die tijd.

Het niveau van Engels van Duitse academici is trouwens matig tot bedroevend te noemen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_119131987
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij vind Engels moeilijker dan Duits? Dan ben jij volgens mij echt de enige die daar zo over denkt, grammaticaal is Engels sowieso stukken eenvoudiger, omdat je daarin niet te maken hebt met al die mannelijke, vrouwelijke en onzijdige bullshit. Bovendien word Engels je hier met de paplepel ingegoten, omdat Nederland een van de weinige landen in Europa is die niet alle stemmen in films overdubt in eigen taal, ook al zoiets achterlijks.
Het Engels is grammaticaal niet makkelijker dan Duits. Het Engels heeft misschien geen naamvallen en geslachten, maar wel een ongelooflijk ongestructureerde syntax. Mensen die denken dat Engels makkelijker is dan Duits, spreken vaak alleen de steenkolenvariant van het Engels, die inderdaad ook makkelijker is.
pi_119132063
Engels en Spaans zijn de makkelijkste talen ter wereld. Logisch; (mede) daarom zijn het ook de 2 grootste wereldtalen...

Duits kan je beter liggen, maar dat maakr de taal nog niet makkelijker.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_119132066
quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 17:26 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het niveau van de toets daalt, of dat van de studenten stijgt natuurlijk. Er is niets evidents aan.
Wel als je deze redenering volgt.

quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 16:20 schreef kingmob het volgende:

Het is uiteraard gewoon stuivertje wisselen, het menselijk brein is in de tussentijd echt niet veranderd, kinderen hebben nog steeds dezelfde capaciteiten
pi_119132331
quote:
6s.gif Op maandag 12 november 2012 17:39 schreef El_Matador het volgende:
Engels en Spaans zijn de makkelijkste talen ter wereld. Logisch; (mede) daarom zijn het ook de 2 grootste wereldtalen...

Duits kan je beter liggen, maar dat maakr de taal nog niet makkelijker.
Engels is een wereldtaal omdat na de Tweede Wereldoorlog Amerika de grootste economie is geworden. Als dit bijvoorbeeld Rusland was geweest in plaats van de VS, dan spraken we nu met z'n allen vloeiend Russisch en hadden we Engels een onmogelijke taal gevonden om te leren.
pi_119132529
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:47 schreef thabit het volgende:

[..]

Engels is een wereldtaal omdat na de Tweede Wereldoorlog Amerika de grootste economie is geworden. Als dit bijvoorbeeld Rusland was geweest in plaats van de VS, dan spraken we nu met z'n allen vloeiend Russisch en hadden we Engels een onmogelijke taal gevonden om te leren.
Dikke dikke dikke onzin;
- heb je wel es een kaartje van het Britse Rijk in 1900 gezien?
- Russisch is supermoeilijk
- Er staat geen taal zo dicht bij de onze als het Engels (zelfs Duits door de vervoegingen staat op dat vlak verder weg), op Afrikaans na wellicht
- Er klinkt een venijnig anti-Amerikanisme door in je post. We mogen Eisenhower (en Hitler) op onze blote knietjes danken dat niet de Sovjets ons geregeerd hebben.

pi_119132533
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:15 schreef RAVW het volgende:
ooit eens wat gehad met een voormalig Oost-Duitse.
Een huidige Poolse? Of een Ossie die "in den Westen ist gefahren"?
https://de.wikipedia.org/wiki/Ostgebiete_des_Deutschen_Reiches

De voormalige DDR is nog steeds het oosten van Duitsland.
  maandag 12 november 2012 @ 18:04:53 #138
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_119132964
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:17 schreef GoobyPls het volgende:
Engels is de Europese taal, ik denk dat Duitsers beter Engels moeten leren spreken ipv wij Duits.
Nee hoor, zeer zeker niet.

Binnen de EU wordt alleen in het V.K. en in zekere mate in Ierland Engels als voertaal gehanteerd, terwijl Ierland Engels eigenlijk als tweede taal voert (Iers lijkt niet eens op Engels).

De belangrijke landen zijn Frankrijk (Frans) en Duitsland (Duits) binnen de E.U. Engeland is binnen de E.U. juist een land dat superkritisch is (terecht trouwens) en op het punt staat de unie te verlaten. Dan zou er helemaal geen Engelstalig land meer binnen de unie zitten.

Engels moge dan - helaas - een wereldtaal zijn, maar binnen Europa is zij een onbetekenend nietige kleine eilandtaal voor mensen die niet kunnen koken en op een eiland leven waar het altijd regent.

Duits en Frans zouden de voertalen van de EU moeten zijn, als we uberhaupt een voertaal willen hebben dan binnen de E.U.

En dat Nederlanders beter Duits moeten leren is zeker waar. Ik ben het eens met Timmermans. Alleen zijn er veel meer goede redenen dan louter economische,
  maandag 12 november 2012 @ 18:12:21 #139
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_119133269
quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 15:29 schreef kingmob het volgende:

[..]

Om hoeveel contacten denk je dat dit concreet gaat? Daar staat tegenover dat iedereen Engels gebruikt in zijn leven.

Ja ik zou ook wel willen dat ze alles konden leren over alles, maar we moeten kiezen. Liever zou ik wat meer diepgang in het 'beta' onderwijs zien ipv een taal waar een groot deel niets aan heeft en de rest gewoon kan kiezen als ze dat willen. Mijn jaren Duits op het VWO waren echt nutteloos en ik woon nota-bene in Duitsland. Je reinste tijdverspilling.
Je communiceert in het Engels daar? :o

Het spijt me, maar ik ben van mening dat wanneer je ergens woont - dus niet louter de toerist uithangt - je echt de taal moet leren. Ik heb een vriend uit Rusland die in Leeuwarden woont en na 8 jaar weliswaar redelijk Engels spreekt, maar nauwelijks Nederlands. Ik vind het hoogst irritant dat ik telkens Engels moet spreken, terwijl dit niet de voertaal is in Nederland (laat staan Fryslan, maar goed dat een buitenstaander geen Fries spreekt is hem vergeven).
Ja, je kan met elkaar communiceren. Maar het komt nogal arrogant en ongeīnteresseerd over. Zo van 'eigenlijk moet ik jullie Nederlanders niet, wat interesseert mij die taal van jullie nu'.
Hij wordt boos wanneer ik bij hem met andere vrienden Nederlands spreek, terwijl hij diegene is die echt fout zit.
pi_119133388
Ik ben het voor de verandering eens met LBK. Zijn laatste post dan.

maandag 12 november 2012 @ 18:51:48 #141
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_119135093
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2012 17:52 schreef trabant het volgende:

[..]

Een huidige Poolse? Of een Ossie die "in den Westen ist gefahren"?
https://de.wikipedia.org/wiki/Ostgebiete_des_Deutschen_Reiches

De voormalige DDR is nog steeds het oosten van Duitsland.
DDR " frankfurt an der oder"

En dat was er een die liever lui was dan moe ....al hoe wel ... bumsen was ze niet vies van :D

[ Bericht 12% gewijzigd door RAVW op 12-11-2012 18:58:20 ]
  maandag 12 november 2012 @ 19:01:37 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_119135449
Hé, een minister van Buitenlandse Zaken die iets zinnigs zegt, da's nieuw.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 12 november 2012 @ 19:15:34 #143
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_119135946
quote:
13s.gif Op maandag 12 november 2012 18:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Engeland is binnen de E.U. juist een land dat superkritisch is (terecht trouwens) en op het punt staat de unie te verlaten. Dan zou er helemaal geen Engelstalig land meer binnen de unie zitten.
Schotland en Engeland zijn niet Engelstalig?

Overigens, haten op Engels en Engeland :') :'), je spreekt zelf zeker enkel steenkolen Engels.
pi_119136037
Als ik het Duits van sommige van mijn collega's hoor, vallen me de schoenen inderdaad spontaan uit...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 november 2012 @ 19:18:32 #145
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_119136079
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik het Duits van sommige van mijn collega's hoor, vallen me de schoenen inderdaad spontaan uit...
Trots zijn op goed Duits kunnen spreken. :')
pi_119136097
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Merkte ook dat het weer ff vastgeroest zat dit weekend, misschien ook omdat ik continu moest switchen tussen duits en nederlands.

Maar als je ooit duits heb geleerd dan heb je het binnen een weekje weer te pakken, word weer tijd voor een duitse vriendin :p
  maandag 12 november 2012 @ 19:20:41 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119136155
quote:
ja bestimmt hat er recht

man lernt keine sprachen meer in die schule, ab heute, nur social und psychlogische sachen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119136257
Mbt het Engels :+
http://www.spellingsociety.org/news/media/dyslexia/reports.php

English teases the brain and twists the tongue
English, on the other hand is notorious for its inconsistencies - words such as cough, bough, dough and tough are classic examples - and George Bernard Shaw remarked bitterly that a word like "ghoti" could just as easily be pronounced as "fish": gh as in tough, o as in women, and ti as in nation. Brain scans taken while Italian and English-speaking volunteers looked at and read out words in their own language showed subtle differences in activity in precise locations in the brain.

Study: English a Factor in Dyslexia
When English-speaking children with dyslexia begin to read, they face the awesome task of learning more than 1,100 ways that letters in the written language are used to symbolize the 40 sounds in the spoken language.

This may explain why there are twice as many identified dyslexics in English-speaking cultures as in countries with less complex languages, according to a study appearing Friday in the journal Science. The study by an international team compared the brain scan images and reading skills of dyslexic university students in Italy, France and England. The researchers found virtually no difference in the neurological signature for dyslexia, but there was an immense difference in how well the students learned to read their native languages.

"It is much easier for dyslexics to learn to read in languages where there is a one-to-one relationship between a letters and the sounds," said Chris D. Frith, a researcher at the University College London and a co-author of the study. "In English, there are more than a thousand ways to spell the sounds."

In Italian, dyslexic students have a far easier time. The 33 sounds in Italian are spelled with only 25 letters or letter combinations.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 november 2012 @ 19:22:42 #149
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_119136264
Ieder voor zich te bepalen lijkt me. Als je internationaal handelt, merk je gauw genoeg dat Duitsland en alles daar ten oosten van een sterke voorkeur voor Duits heeft, en moet je wel.
Wil je niet, dan ben je beperkt in het zaken doen.

Dus het kan zeker geen kwaad om sterk in Duits te zijn, en wil je dat niet dan blijf je lekker op je heftruck rijden.
pi_119136388
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2012 19:22 schreef ShaoliN het volgende:
Ieder voor zich te bepalen lijkt me. Als je internationaal handelt, merk je gauw genoeg dat Duitsland en alles daar ten oosten van een sterke voorkeur voor Duits heeft, en moet je wel.
Wil je niet, dan ben je beperkt in het zaken doen.

Dus het kan zeker geen kwaad om sterk in Duits te zijn, en wil je dat niet dan blijf je lekker op je heftruck rijden.
De duitse taal is een ding maar de duitse cultuur en omgangsvormen zijn ook heel belangrijk, dat word vaak vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')