abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119124844
quote:
'Nederlanders moeten meer Duits spreken'
BERLIJN - Nederlanders moeten beter Duits leren spreken, willen we de goede betrekkingen tussen Nederland en Duitsland op hetzelfde hoge niveau houden. „Er is een tragisch misverstand in het Europa van nu. Mensen denken dat het met Engels genoeg is”, waarschuwt minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans maandag in een interview met de Duitse krant Die Welt.

Dat steeds meer Nederlanders slechter Duits spreken, leidt er voor ons op de korte termijn toe dat we in onze contacten met Duitsland geen voorsprong meer hebben op andere landen. Veel kleinere Duitse bedrijven zijn er niet van gediend als er Engels wordt gesproken, gaat Timmermans verder. Ook moet wat hem betreft de kennis over Duitsland groter worden bij Nederlanders.

De minister stelt vast dat met de verhuizing van de Duitse regering van Bonn naar Berlijn (afgerond in 1999) Nederland minder in de aandacht staat. Wel ziet hij dat de verbondenheid tussen beide landen de afgelopen jaren door de eurocrisis groter is geworden „maar dat heeft nog onvoldoende geleid tot veelzijdige politieke contacten over de vraag in welk Europa we over 10 of 20 jaar willen leven”.

Om vooruit te komen met Europa moet er veel intensiever samengewerkt worden met Duitsland, dat samen met Frankrijk een leidende rol speelt in Europa. „Als we geloven dat alle vooruitgang in Europa hangt op eensgezindheid van Berlijn en Parijs, dan moet Nederland zich daarvoor inzetten en zo veel mogelijk eigen ideeën inbrengen.” Als het Duitsland moeilijker wordt gemaakt overeenstemming met Frankrijk te bereiken, dan blijft Europa verdeeld en betalen we als Nederland een hogere prijs.
Quelle: http://www.telegraaf.nl/b(...)uits_spreken___.html

Also, hat er recht?
pi_119124897
Ein Reich.

Duitsers leren maar lekker Nederlands.
  maandag 12 november 2012 @ 14:36:35 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_119124903
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_119124911
De 40-45 promotour was ook al geen groot succes natuurlijk.
  maandag 12 november 2012 @ 14:38:56 #5
139330 TNA
For the stars that shine
  maandag 12 november 2012 @ 14:40:29 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_119125045
Ich verstehe nicht warum wir Deutsch lernen sollen. Warum können die Deutschen kein Englisch oder Niederländisch lernen?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_119125052
Mee eens. Alhoewel in sommige delen van het land dit allang het geval is. Ooit eens langere tijd in Venlo verbleven. Volgens mij hebben ze daar nog niet helemaal door dat de bezetting voorbij is.
  maandag 12 november 2012 @ 14:42:19 #8
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_119125107
Was für ein Blödsinn.... :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_119125129
Prima. Ook niet echt moeilijk voor de Nederlander.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_119125203
quote:
Veel kleinere Duitse bedrijven zijn er niet van gediend als er Engels wordt gesproken
Nou daar valt ook nog wel wat te winnen anno 2012 dus. :'). Duitsers die een beetje de Fransoos uit lopen hangen.... tsk...
pi_119125246
Ik ben het trouwens wel met Timmermans eens. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik merk zelf dat mijn Duits achteruit holt, ook omdat ik het gewoon veel te weinig spreek. Engels spreek ik regelmatig, Duits maar hoogstzelden.

Goede betrekkingen tussen Nederland en Duitsland zijn volgens bij belangrijker voor Nederland dan menigeen wil inzien.
pi_119125766
Mahr elkes Niederlander denkest das er sehr gut Deutsch sprecht.
pi_119125926
Duits is (zeker voor Nederlanders) makkelijker als vreemde taal te leren dan Engels. Toch spreken de meeste Nederlanders beter Engels dan Duits. Hoe zou het toch komen dat juist de moeilijkere taal van deze twee het best beheerst wordt? Ik gok maar zo dat dat komt doordat in vrijwel elke internationale omgeving het Engels de voertaal is, en dat Duits leuk is voor erbij om wat extra goodwill te kweken bij de oosterburen, maar nodig? Nee.
pi_119126023
Zeg Duitsland, stop eens met dat nasynchroniseren, zo pikt de jeugd ook gewoon de Engelse taal op jonge leeftijd op.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_119126064
Als economische provincie van Duitsland is de Duitse taal zeer van belang. Er is al jaren zorgen over de afnemende ontwikkeling in de Duitse taal in Nederland, Timmermans is zeker niet de eerste die dit uitspreekt.
pi_119126066
Was haben sie gesagt?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119126082
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:04 schreef Red_85 het volgende:
Was haben sie gesagt?
Planken!
pi_119126100
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:04 schreef Bonkers. het volgende:
Als economische provincie van Duitsland is de Duitse taal zeer van belang. Er is al jaren zorgen over de afnemende ontwikkeling in de Duitse taal in Nederland, Timmermans is zeker niet de eerste die dit uitspreekt.
Klopt absoluut. Beetje Duits is geen overbodige luxe.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119126101
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:00 schreef thabit het volgende:
Duits is (zeker voor Nederlanders) makkelijker als vreemde taal te leren dan Engels. Toch spreken de meeste Nederlanders beter Engels dan Duits. Hoe zou het toch komen dat juist de moeilijkere taal van deze twee het best beheerst wordt? Ik gok maar zo dat dat komt doordat in vrijwel elke internationale omgeving het Engels de voertaal is, en dat Duits leuk is voor erbij om wat extra goodwill te kweken bij de oosterburen, maar nodig? Nee.
Daarbij komt natuurlijk dat de blootstelling aan Engels voor Nederlandse kinderen en jongeren vele malen groter is dan de blootstelling aan Duits. Sowieso begint op scholen het leren van Engels al eerder dan het leren van Duits.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 12 november 2012 @ 15:05:06 #20
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_119126103
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:00 schreef thabit het volgende:

Duits is (zeker voor Nederlanders) makkelijker als vreemde taal te leren dan Engels
Fout. Engels is een van de simpelste talen die er is.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 12 november 2012 @ 15:06:38 #21
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_119126154
En Frans natuurlijk. En Spaans. En dan kan Italiaans er eigenlijk ook nog wel bij. Chinees voor de zekerheid?

Maw, flauwekul. Bovendien spreken de meeste jonge Duitsers gewoon Engels. Voor die paar baantjes waarbij het van pas komt hebben we genoeg sprekers van de taal.

Engels is de de facto wereldtaal, deal with it.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_119126374
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:02 schreef daftme het volgende:
Zeg Duitsland, stop eens met dat nasynchroniseren, zo pikt de jeugd ook gewoon de Engelse taal op jonge leeftijd op.
Dit ja.

Het lijken wel Fransen die Duitsers, weigeren ook Engels te leren.
pi_119126386
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 14:35 schreef Boldface het volgende:

Also, hat er recht?
Ja!

Al doe je maar de moeite, dat scheelt al zoveel. Duitsers die veel met Nederland handelen proberen zich ook Nederlands eigen te maken.

Overigens ben ik ook niet zo onder de indruk van het niveau waarop de gemiddelde Hollander Engels spreekt. Ook niet van het niveau in Duitsland op dat gebied, maar dat terzijde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_119126452
Ik heb vroeger Duits geleerd van de TV, toen hadden we alleen maar NL en Duitsland. Dat is tegenwoordig anders, er zijn nu meer dan genoeg (Engelstalige) zenders.

Zou dat er ook wat mee te maken kunnen hebben?
pi_119126454
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Overigens ben ik ook niet zo onder de indruk van het niveau waarop de gemiddelde Hollander Engels spreekt.
Dat komt door politici, die halen dat niveau drastisch omlaag.

Zelfs Rinus in zijn kerstclip heeft een betere uitspraak dan de gemiddelde Nederlandse politicus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')