abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 november 2012 @ 17:15:22 #126
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_119131183
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:12 schreef freeeman het volgende:

[..]

Ik woon op 3 km van de grens, heb veel duitse vrienden en in het verleden ook duitse vriendinnetjes.
Weer terug van een weekendje berlijn.
Laat ik het zo zeggen, de kans is erg groot dat ik ga emigreren zo fantastisch vind ik het land, cultuur en de mensen ;)
:D ooit eens wat gehad met een voormalig Oost-Duitse.
Maar nee ik zit zelf wel wat meer van de grens af maar wel vaak in het land geweest (Kleve en omgeving)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 12 november 2012 @ 17:16:14 #127
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119131223
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:14 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar de oorlog!!! En 1974!!! :'(
dat zijn inderdaad de argumenten. En nu is dat ook wel gebeurd, maarja, we kunnen niet zonder ze.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 12 november 2012 @ 17:16:32 #128
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_119131240
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet eens een discussiepunt meer. Het VWO is iets van 4 keer zo groot geworden in 20 jaar, dat betekent grofweg dat 3/4 van de huidige studenten toen gewoon niet goed genoeg was voor de universiteit. Uiteraard zijn zowel de didactiek als de eisen 'meegegroeid' met de nieuwe aanwas, en beinvloedt dat ook nog eens heel sterk de informele kant van de leeromgeving. Zonder selectie geen niveau, en de selectie is een heel stuk minder streng geworden.
Dat is onzin, selectie en niveau hebben niets met elkaar te maken. Je kunt precies dezelfde cijfers gebruiken om aan te tonen dat het lager- en middelbare onderwijs beter is geworden. Gebrek aan selectie is een probleem van een andere orde omdat het diploma's devalueert via inflatie, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de kennis zelf.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_119131350
quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 17:16 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat is onzin, selectie en niveau hebben niets met elkaar te maken. Je kunt precies dezelfde cijfers gebruiken om aan te tonen dat het lager- en middelbare onderwijs beter is geworden. Gebrek aan selectie is een probleem van een andere orde omdat het diploma's devalueert via inflatie, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de kennis zelf.
Als les geeft en toetst op een niveau wat 20% van de leerlingen of studenten kan halen in plaats van op een niveau dat 5% van de leerlingen en studenten kan halen dan lijkt mij dat het niveau dan gedaald is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 12 november 2012 @ 17:26:33 #130
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_119131590
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als les geeft en toetst op een niveau wat 20% van de leerlingen of studenten kan halen in plaats van op een niveau dat 5% van de leerlingen en studenten kan halen dan lijkt mij dat het niveau dan gedaald is.
Het niveau van de toets daalt, of dat van de studenten stijgt natuurlijk. Er is niets evidents aan.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_119131808
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 14:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou daar valt ook nog wel wat te winnen anno 2012 dus. :'). Duitsers die een beetje de Fransoos uit lopen hangen.... tsk...
Het is wel zo. Ik heb 3 jaar bij een (voorheen) klein Duits bedrijf gewerkt en er werd toch wel verwacht dat je Duits sprak. Ik sprak meestal Engels (ook omdat het nu onderdeel van een multinational is), maar mijn Duits verbeterde wel drastisch in die tijd.

Het niveau van Engels van Duitse academici is trouwens matig tot bedroevend te noemen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_119131987
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij vind Engels moeilijker dan Duits? Dan ben jij volgens mij echt de enige die daar zo over denkt, grammaticaal is Engels sowieso stukken eenvoudiger, omdat je daarin niet te maken hebt met al die mannelijke, vrouwelijke en onzijdige bullshit. Bovendien word Engels je hier met de paplepel ingegoten, omdat Nederland een van de weinige landen in Europa is die niet alle stemmen in films overdubt in eigen taal, ook al zoiets achterlijks.
Het Engels is grammaticaal niet makkelijker dan Duits. Het Engels heeft misschien geen naamvallen en geslachten, maar wel een ongelooflijk ongestructureerde syntax. Mensen die denken dat Engels makkelijker is dan Duits, spreken vaak alleen de steenkolenvariant van het Engels, die inderdaad ook makkelijker is.
pi_119132063
Engels en Spaans zijn de makkelijkste talen ter wereld. Logisch; (mede) daarom zijn het ook de 2 grootste wereldtalen...

Duits kan je beter liggen, maar dat maakr de taal nog niet makkelijker.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_119132066
quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 17:26 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het niveau van de toets daalt, of dat van de studenten stijgt natuurlijk. Er is niets evidents aan.
Wel als je deze redenering volgt.

quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 16:20 schreef kingmob het volgende:

Het is uiteraard gewoon stuivertje wisselen, het menselijk brein is in de tussentijd echt niet veranderd, kinderen hebben nog steeds dezelfde capaciteiten
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119132331
quote:
6s.gif Op maandag 12 november 2012 17:39 schreef El_Matador het volgende:
Engels en Spaans zijn de makkelijkste talen ter wereld. Logisch; (mede) daarom zijn het ook de 2 grootste wereldtalen...

Duits kan je beter liggen, maar dat maakr de taal nog niet makkelijker.
Engels is een wereldtaal omdat na de Tweede Wereldoorlog Amerika de grootste economie is geworden. Als dit bijvoorbeeld Rusland was geweest in plaats van de VS, dan spraken we nu met z'n allen vloeiend Russisch en hadden we Engels een onmogelijke taal gevonden om te leren.
pi_119132529
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:47 schreef thabit het volgende:

[..]

Engels is een wereldtaal omdat na de Tweede Wereldoorlog Amerika de grootste economie is geworden. Als dit bijvoorbeeld Rusland was geweest in plaats van de VS, dan spraken we nu met z'n allen vloeiend Russisch en hadden we Engels een onmogelijke taal gevonden om te leren.
Dikke dikke dikke onzin;
- heb je wel es een kaartje van het Britse Rijk in 1900 gezien?
- Russisch is supermoeilijk
- Er staat geen taal zo dicht bij de onze als het Engels (zelfs Duits door de vervoegingen staat op dat vlak verder weg), op Afrikaans na wellicht
- Er klinkt een venijnig anti-Amerikanisme door in je post. We mogen Eisenhower (en Hitler) op onze blote knietjes danken dat niet de Sovjets ons geregeerd hebben.

pi_119132533
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:15 schreef RAVW het volgende:
ooit eens wat gehad met een voormalig Oost-Duitse.
Een huidige Poolse? Of een Ossie die "in den Westen ist gefahren"?
https://de.wikipedia.org/wiki/Ostgebiete_des_Deutschen_Reiches

De voormalige DDR is nog steeds het oosten van Duitsland.
Farts are jazz to assholes
  maandag 12 november 2012 @ 18:04:53 #138
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_119132964
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:17 schreef GoobyPls het volgende:
Engels is de Europese taal, ik denk dat Duitsers beter Engels moeten leren spreken ipv wij Duits.
Nee hoor, zeer zeker niet.

Binnen de EU wordt alleen in het V.K. en in zekere mate in Ierland Engels als voertaal gehanteerd, terwijl Ierland Engels eigenlijk als tweede taal voert (Iers lijkt niet eens op Engels).

De belangrijke landen zijn Frankrijk (Frans) en Duitsland (Duits) binnen de E.U. Engeland is binnen de E.U. juist een land dat superkritisch is (terecht trouwens) en op het punt staat de unie te verlaten. Dan zou er helemaal geen Engelstalig land meer binnen de unie zitten.

Engels moge dan - helaas - een wereldtaal zijn, maar binnen Europa is zij een onbetekenend nietige kleine eilandtaal voor mensen die niet kunnen koken en op een eiland leven waar het altijd regent.

Duits en Frans zouden de voertalen van de EU moeten zijn, als we uberhaupt een voertaal willen hebben dan binnen de E.U.

En dat Nederlanders beter Duits moeten leren is zeker waar. Ik ben het eens met Timmermans. Alleen zijn er veel meer goede redenen dan louter economische,
  maandag 12 november 2012 @ 18:12:21 #139
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_119133269
quote:
19s.gif Op maandag 12 november 2012 15:29 schreef kingmob het volgende:

[..]

Om hoeveel contacten denk je dat dit concreet gaat? Daar staat tegenover dat iedereen Engels gebruikt in zijn leven.

Ja ik zou ook wel willen dat ze alles konden leren over alles, maar we moeten kiezen. Liever zou ik wat meer diepgang in het 'beta' onderwijs zien ipv een taal waar een groot deel niets aan heeft en de rest gewoon kan kiezen als ze dat willen. Mijn jaren Duits op het VWO waren echt nutteloos en ik woon nota-bene in Duitsland. Je reinste tijdverspilling.
Je communiceert in het Engels daar? :o

Het spijt me, maar ik ben van mening dat wanneer je ergens woont - dus niet louter de toerist uithangt - je echt de taal moet leren. Ik heb een vriend uit Rusland die in Leeuwarden woont en na 8 jaar weliswaar redelijk Engels spreekt, maar nauwelijks Nederlands. Ik vind het hoogst irritant dat ik telkens Engels moet spreken, terwijl dit niet de voertaal is in Nederland (laat staan Fryslan, maar goed dat een buitenstaander geen Fries spreekt is hem vergeven).
Ja, je kan met elkaar communiceren. Maar het komt nogal arrogant en ongeīnteresseerd over. Zo van 'eigenlijk moet ik jullie Nederlanders niet, wat interesseert mij die taal van jullie nu'.
Hij wordt boos wanneer ik bij hem met andere vrienden Nederlands spreek, terwijl hij diegene is die echt fout zit.
pi_119133388
Ik ben het voor de verandering eens met LBK. Zijn laatste post dan.

maandag 12 november 2012 @ 18:51:48 #141
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_119135093
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2012 17:52 schreef trabant het volgende:

[..]

Een huidige Poolse? Of een Ossie die "in den Westen ist gefahren"?
https://de.wikipedia.org/wiki/Ostgebiete_des_Deutschen_Reiches

De voormalige DDR is nog steeds het oosten van Duitsland.
DDR " frankfurt an der oder"

En dat was er een die liever lui was dan moe ....al hoe wel ... bumsen was ze niet vies van :D

[ Bericht 12% gewijzigd door RAVW op 12-11-2012 18:58:20 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 12 november 2012 @ 19:01:37 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_119135449
Hé, een minister van Buitenlandse Zaken die iets zinnigs zegt, da's nieuw.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 12 november 2012 @ 19:15:34 #143
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_119135946
quote:
13s.gif Op maandag 12 november 2012 18:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Engeland is binnen de E.U. juist een land dat superkritisch is (terecht trouwens) en op het punt staat de unie te verlaten. Dan zou er helemaal geen Engelstalig land meer binnen de unie zitten.
Schotland en Engeland zijn niet Engelstalig?

Overigens, haten op Engels en Engeland :') :'), je spreekt zelf zeker enkel steenkolen Engels.
pi_119136037
Als ik het Duits van sommige van mijn collega's hoor, vallen me de schoenen inderdaad spontaan uit...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 november 2012 @ 19:18:32 #145
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_119136079
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik het Duits van sommige van mijn collega's hoor, vallen me de schoenen inderdaad spontaan uit...
Trots zijn op goed Duits kunnen spreken. :')
pi_119136097
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Merkte ook dat het weer ff vastgeroest zat dit weekend, misschien ook omdat ik continu moest switchen tussen duits en nederlands.

Maar als je ooit duits heb geleerd dan heb je het binnen een weekje weer te pakken, word weer tijd voor een duitse vriendin :p
  maandag 12 november 2012 @ 19:20:41 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119136155
quote:
ja bestimmt hat er recht

man lernt keine sprachen meer in die schule, ab heute, nur social und psychlogische sachen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119136257
Mbt het Engels :+
http://www.spellingsociety.org/news/media/dyslexia/reports.php

English teases the brain and twists the tongue
English, on the other hand is notorious for its inconsistencies - words such as cough, bough, dough and tough are classic examples - and George Bernard Shaw remarked bitterly that a word like "ghoti" could just as easily be pronounced as "fish": gh as in tough, o as in women, and ti as in nation. Brain scans taken while Italian and English-speaking volunteers looked at and read out words in their own language showed subtle differences in activity in precise locations in the brain.

Study: English a Factor in Dyslexia
When English-speaking children with dyslexia begin to read, they face the awesome task of learning more than 1,100 ways that letters in the written language are used to symbolize the 40 sounds in the spoken language.

This may explain why there are twice as many identified dyslexics in English-speaking cultures as in countries with less complex languages, according to a study appearing Friday in the journal Science. The study by an international team compared the brain scan images and reading skills of dyslexic university students in Italy, France and England. The researchers found virtually no difference in the neurological signature for dyslexia, but there was an immense difference in how well the students learned to read their native languages.

"It is much easier for dyslexics to learn to read in languages where there is a one-to-one relationship between a letters and the sounds," said Chris D. Frith, a researcher at the University College London and a co-author of the study. "In English, there are more than a thousand ways to spell the sounds."

In Italian, dyslexic students have a far easier time. The 33 sounds in Italian are spelled with only 25 letters or letter combinations.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 november 2012 @ 19:22:42 #149
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_119136264
Ieder voor zich te bepalen lijkt me. Als je internationaal handelt, merk je gauw genoeg dat Duitsland en alles daar ten oosten van een sterke voorkeur voor Duits heeft, en moet je wel.
Wil je niet, dan ben je beperkt in het zaken doen.

Dus het kan zeker geen kwaad om sterk in Duits te zijn, en wil je dat niet dan blijf je lekker op je heftruck rijden.
pi_119136388
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2012 19:22 schreef ShaoliN het volgende:
Ieder voor zich te bepalen lijkt me. Als je internationaal handelt, merk je gauw genoeg dat Duitsland en alles daar ten oosten van een sterke voorkeur voor Duits heeft, en moet je wel.
Wil je niet, dan ben je beperkt in het zaken doen.

Dus het kan zeker geen kwaad om sterk in Duits te zijn, en wil je dat niet dan blijf je lekker op je heftruck rijden.
De duitse taal is een ding maar de duitse cultuur en omgangsvormen zijn ook heel belangrijk, dat word vaak vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')