quote:Op maandag 12 november 2012 17:12 schreef freeeman het volgende:
[..]
Ik woon op 3 km van de grens, heb veel duitse vrienden en in het verleden ook duitse vriendinnetjes.
Weer terug van een weekendje berlijn.
Laat ik het zo zeggen, de kans is erg groot dat ik ga emigreren zo fantastisch vind ik het land, cultuur en de mensen
dat zijn inderdaad de argumenten. En nu is dat ook wel gebeurd, maarja, we kunnen niet zonder ze.quote:Op maandag 12 november 2012 17:14 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar de oorlog!!! En 1974!!!
Dat is onzin, selectie en niveau hebben niets met elkaar te maken. Je kunt precies dezelfde cijfers gebruiken om aan te tonen dat het lager- en middelbare onderwijs beter is geworden. Gebrek aan selectie is een probleem van een andere orde omdat het diploma's devalueert via inflatie, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de kennis zelf.quote:Op maandag 12 november 2012 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet eens een discussiepunt meer. Het VWO is iets van 4 keer zo groot geworden in 20 jaar, dat betekent grofweg dat 3/4 van de huidige studenten toen gewoon niet goed genoeg was voor de universiteit. Uiteraard zijn zowel de didactiek als de eisen 'meegegroeid' met de nieuwe aanwas, en beinvloedt dat ook nog eens heel sterk de informele kant van de leeromgeving. Zonder selectie geen niveau, en de selectie is een heel stuk minder streng geworden.
Als les geeft en toetst op een niveau wat 20% van de leerlingen of studenten kan halen in plaats van op een niveau dat 5% van de leerlingen en studenten kan halen dan lijkt mij dat het niveau dan gedaald is.quote:Op maandag 12 november 2012 17:16 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat is onzin, selectie en niveau hebben niets met elkaar te maken. Je kunt precies dezelfde cijfers gebruiken om aan te tonen dat het lager- en middelbare onderwijs beter is geworden. Gebrek aan selectie is een probleem van een andere orde omdat het diploma's devalueert via inflatie, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de kennis zelf.
Het niveau van de toets daalt, of dat van de studenten stijgt natuurlijk. Er is niets evidents aan.quote:Op maandag 12 november 2012 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als les geeft en toetst op een niveau wat 20% van de leerlingen of studenten kan halen in plaats van op een niveau dat 5% van de leerlingen en studenten kan halen dan lijkt mij dat het niveau dan gedaald is.
Het is wel zo. Ik heb 3 jaar bij een (voorheen) klein Duits bedrijf gewerkt en er werd toch wel verwacht dat je Duits sprak. Ik sprak meestal Engels (ook omdat het nu onderdeel van een multinational is), maar mijn Duits verbeterde wel drastisch in die tijd.quote:Op maandag 12 november 2012 14:44 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou daar valt ook nog wel wat te winnen anno 2012 dus.. Duitsers die een beetje de Fransoos uit lopen hangen.... tsk...
Het Engels is grammaticaal niet makkelijker dan Duits. Het Engels heeft misschien geen naamvallen en geslachten, maar wel een ongelooflijk ongestructureerde syntax. Mensen die denken dat Engels makkelijker is dan Duits, spreken vaak alleen de steenkolenvariant van het Engels, die inderdaad ook makkelijker is.quote:Op maandag 12 november 2012 16:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij vind Engels moeilijker dan Duits? Dan ben jij volgens mij echt de enige die daar zo over denkt, grammaticaal is Engels sowieso stukken eenvoudiger, omdat je daarin niet te maken hebt met al die mannelijke, vrouwelijke en onzijdige bullshit. Bovendien word Engels je hier met de paplepel ingegoten, omdat Nederland een van de weinige landen in Europa is die niet alle stemmen in films overdubt in eigen taal, ook al zoiets achterlijks.
Wel als je deze redenering volgt.quote:Op maandag 12 november 2012 17:26 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het niveau van de toets daalt, of dat van de studenten stijgt natuurlijk. Er is niets evidents aan.
quote:Op maandag 12 november 2012 16:20 schreef kingmob het volgende:
Het is uiteraard gewoon stuivertje wisselen, het menselijk brein is in de tussentijd echt niet veranderd, kinderen hebben nog steeds dezelfde capaciteiten
Engels is een wereldtaal omdat na de Tweede Wereldoorlog Amerika de grootste economie is geworden. Als dit bijvoorbeeld Rusland was geweest in plaats van de VS, dan spraken we nu met z'n allen vloeiend Russisch en hadden we Engels een onmogelijke taal gevonden om te leren.quote:Op maandag 12 november 2012 17:39 schreef El_Matador het volgende:
Engels en Spaans zijn de makkelijkste talen ter wereld. Logisch; (mede) daarom zijn het ook de 2 grootste wereldtalen...
Duits kan je beter liggen, maar dat maakr de taal nog niet makkelijker.
Dikke dikke dikke onzin;quote:Op maandag 12 november 2012 17:47 schreef thabit het volgende:
[..]
Engels is een wereldtaal omdat na de Tweede Wereldoorlog Amerika de grootste economie is geworden. Als dit bijvoorbeeld Rusland was geweest in plaats van de VS, dan spraken we nu met z'n allen vloeiend Russisch en hadden we Engels een onmogelijke taal gevonden om te leren.
Een huidige Poolse? Of een Ossie die "in den Westen ist gefahren"?quote:Op maandag 12 november 2012 17:15 schreef RAVW het volgende:
ooit eens wat gehad met een voormalig Oost-Duitse.
Nee hoor, zeer zeker niet.quote:Op maandag 12 november 2012 15:17 schreef GoobyPls het volgende:
Engels is de Europese taal, ik denk dat Duitsers beter Engels moeten leren spreken ipv wij Duits.
Je communiceert in het Engels daar?quote:Op maandag 12 november 2012 15:29 schreef kingmob het volgende:
[..]
Om hoeveel contacten denk je dat dit concreet gaat? Daar staat tegenover dat iedereen Engels gebruikt in zijn leven.
Ja ik zou ook wel willen dat ze alles konden leren over alles, maar we moeten kiezen. Liever zou ik wat meer diepgang in het 'beta' onderwijs zien ipv een taal waar een groot deel niets aan heeft en de rest gewoon kan kiezen als ze dat willen. Mijn jaren Duits op het VWO waren echt nutteloos en ik woon nota-bene in Duitsland. Je reinste tijdverspilling.
DDR " frankfurt an der oder"quote:Op maandag 12 november 2012 17:52 schreef trabant het volgende:
[..]
Een huidige Poolse? Of een Ossie die "in den Westen ist gefahren"?
https://de.wikipedia.org/wiki/Ostgebiete_des_Deutschen_Reiches
De voormalige DDR is nog steeds het oosten van Duitsland.
Schotland en Engeland zijn niet Engelstalig?quote:Op maandag 12 november 2012 18:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Engeland is binnen de E.U. juist een land dat superkritisch is (terecht trouwens) en op het punt staat de unie te verlaten. Dan zou er helemaal geen Engelstalig land meer binnen de unie zitten.
Trots zijn op goed Duits kunnen spreken.quote:Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik het Duits van sommige van mijn collega's hoor, vallen me de schoenen inderdaad spontaan uit...
Merkte ook dat het weer ff vastgeroest zat dit weekend, misschien ook omdat ik continu moest switchen tussen duits en nederlands.quote:Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik het Duits van sommige van mijn collega's hoor, vallen me de schoenen inderdaad spontaan uit...
ja bestimmt hat er rechtquote:Op maandag 12 november 2012 14:35 schreef Boldface het volgende:
[..]
Quelle: http://www.telegraaf.nl/b(...)uits_spreken___.html
Also, hat er recht?
De duitse taal is een ding maar de duitse cultuur en omgangsvormen zijn ook heel belangrijk, dat word vaak vergeten.quote:Op maandag 12 november 2012 19:22 schreef ShaoliN het volgende:
Ieder voor zich te bepalen lijkt me. Als je internationaal handelt, merk je gauw genoeg dat Duitsland en alles daar ten oosten van een sterke voorkeur voor Duits heeft, en moet je wel.
Wil je niet, dan ben je beperkt in het zaken doen.
Dus het kan zeker geen kwaad om sterk in Duits te zijn, en wil je dat niet dan blijf je lekker op je heftruck rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |