Ik zie hem er bij mij wel tussen staan.quote:Op maandag 12 november 2012 12:11 schreef ranja het volgende:
Ik had ook een vrije keus ingevuld maar die zie ik niet in de mail, anderen wel?
Kijk, daar hebben we er al twee met die van mij erbij.quote:Op maandag 12 november 2012 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vrije keuze:
Swans - The Apostate (was wel moeilijk om daar er eentje van te kiezen)
Ik dacht dat Tessellate ook een goeie zou zijn maar die doet niet meequote:Op maandag 12 november 2012 12:51 schreef Bol_Wan het volgende:
Het is dit jaar een stuk moeilijker dan vorig jaar. Little Talks is een grote kanshebber inderdaad, of Elephants van Blaudzun
ik vrees toch voor I Follow Rivers van triggerfingerquote:Op maandag 12 november 2012 12:51 schreef Bol_Wan het volgende:
Het is dit jaar een stuk moeilijker dan vorig jaar. Little Talks is een grote kanshebber inderdaad, of Elephants van Blaudzun
heel veel komt uit 2011, Ben Howard ook.quote:Op maandag 12 november 2012 12:54 schreef Moody het volgende:
Waar is het nieuwe album van Asaf Avidan? (ivm alleen die brakke remix uit 2008)
Perfume Genius? Mick Flannery? Dave Matthews? Andrew Bird?
Alle gewaardeerde topplaten ontbreken, lekkere "beste song van 2012" wordt dat dan
Black Keys komt uit 2011, maar die staat er dan wel weer in
Jaar van uitgave als single/doorbraak en dat soort elementen deden er ook toe. Neem Lights van Ellie Goulding, komt ook officieel uit 2010 maar wordt dit jaar pas in Nederland echt opgepikt.quote:Op maandag 12 november 2012 12:56 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
heel veel komt uit 2011, Ben Howard ook.
Dus als 3FM weer eens 2 jaar te laat is met het "ontdekken" van een plaat, is dat het jaartal die aan het nummer hangt? Grappigquote:Op maandag 12 november 2012 12:59 schreef On het volgende:
[..]
Jaar van uitgave als single/doorbraak en dat soort elementen deden er ook toe. Neem Lights van Ellie Goulding, komt ook officieel uit 2010 maar wordt dit jaar pas in Nederland echt opgepikt.
het is nu november. vorig jaar was het ook november dat de stembussen opengingen. Vandaar dat een jaar van november t/m oktober duurt, zo ongeveer.quote:Op maandag 12 november 2012 12:56 schreef Bol_Wan het volgende:
heel veel komt uit 2011, Ben Howard ook.
De lijstne van 1985-2002 zijn gewoon goed. Pas sindsdien wordt het wat matiger. Vooral de max 1 nummer per artiest-regel vind ik trouwens bagger, maar die was er altijd al.quote:Op maandag 12 november 2012 13:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat een kutlijst weten ze er ieder jaar weer van te maken zeg. Zoveel dingen ontbreken en en zoveel matige nummers van goede artiesten.
Anyway,
Bat For Lashes
All Your Gold
First Aid Kit
Lion's Roar
Sigur Ros
Varud
Alt-J
Breezeblocks
Passion Pit
Take A Walk
Ik weet nog dat ik in 1992/93/94 ook wel dacht van 'die staat er niet in en die niet en ongelovelijk die ook niet'... hangt er maar van af hoeveel je in het voorgaande jaar met muziek bent bezig geweest denk ik.quote:Op maandag 12 november 2012 13:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
De lijstne van 1985-2002 zijn gewoon goed. Pas sindsdien wordt het wat matiger. Vooral de max 1 nummer per artiest-regel vind ik trouwens bagger, maar die was er altijd al.
Inderdaad. Zo erg is dit.quote:Op maandag 12 november 2012 13:03 schreef Bol_Wan het volgende:
Ja, beetje raar. Kan me herinneren dat Ellie Goulding het best netjes deed met Starry Eyed, maar ook Ben Howard is vorig jaar echt wel gedraaid. Gevalletje "Hij komt uit als wij zeggen dat ie uitkomt"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op maandag 12 november 2012 17:07 schreef Norrage het volgende:
Wordt 100% zeker Little Talks als je het mij vraagt...Ben Howard is niks mis mee. Als je alleen Keep Your Head Up kent, is je mening nietszeggend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
Ik heb het album durven te luisterenquote:Op maandag 12 november 2012 17:18 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ben Howard is niks mis mee. Als je alleen Keep Your Head Up kent, is je mening nietszeggend.
Misschien dat ik Black Flies wel toevoeg als vrije keuze.quote:Op maandag 12 november 2012 17:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb het album durven te luisteren
quote:Op maandag 12 november 2012 17:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb het album durven te luisteren
Little Talks vind ik erg goed hoor, had er bijna op gestemdquote:
Hey, daar sta ik tussenquote:
Nouja, het is met de jaren slechter geworden.. maar misschien wordt de muziek gewoon slechterquote:Op maandag 12 november 2012 13:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik in 1992/93/94 ook wel dacht van 'die staat er niet in en die niet en ongelovelijk die ook niet'... hangt er maar van af hoeveel je in het voorgaande jaar met muziek bent bezig geweest denk ik.
Ligt er net aan waar je zoekt. De muziek in de top-40 en op de radiozenders wordt per jaar minder origineel. 80% van de nummers in de top-40 heeft kinderachtige refreintjes vergezeld met een flinke beat. Schreeuwende vrouwen en overdreven r&b-loopjes zijn ook in. Zal wel weer overwaaien.quote:Op maandag 12 november 2012 23:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, het is met de jaren slechter geworden.. maar misschien wordt de muziek gewoon slechter
De top 40 heeft maar 3 hoogtijdagen gekend; rondom hippiehoogtepunt en woodstock 67-69, (maar toen was de mainstream meer gericht op rock, zelfs tot aan 1976 was het prima te doen), 77 (punkrevolutie) en daarna werd het minder met nog 1 hoogtepunt rond 1991.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Ligt er net aan waar je zoekt. De muziek in de top-40 en op de radiozenders wordt per jaar minder origineel. 80% van de nummers in de top-40 heeft kinderachtige refreintjes vergezeld met een flinke beat. Schreeuwende vrouwen en overdreven r&b-loopjes zijn ook in. Zal wel weer overwaaien.
Met 3 jaar ertussen ja...quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:18 schreef ranja het volgende:
punkrevolutie in de top 40? ja, ok Lust for Life en Rock'n'Roll Highschool hebben in de top 40 gestaan
Ja is 2 jaar later ofzo pas doorgekomen toen ze zich poppy gingen gedragen, 79 dus ofzo.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:18 schreef ranja het volgende:
punkrevolutie in de top 40? ja, ok Lust for Life en Rock'n'Roll Highschool hebben in de top 40 gestaan
Wat een onzin, staat veel goeds tussen. Wie mis je dan, Jan Smit?quote:Op maandag 12 november 2012 13:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat een kutlijst weten ze er ieder jaar weer van te maken zeg. Zoveel dingen ontbreken en en zoveel matige nummers van goede artiesten.
Anyway,
Bat For Lashes
All Your Gold
First Aid Kit
Lion's Roar
Sigur Ros
Varud
Alt-J
Breezeblocks
Passion Pit
Take A Walk
quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:42 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat een onzin, staat veel goeds tussen. Wie mis je dan, Jan Smit?
Mijn lijstje:
Ben Howard - Keep Your Head Up
Django Django - Default
Patrick Watson - Into Giants
The Tallest Man On Earth - 1904
Spinvis - Kom Terug
Als Ricky nou toch gewoon Genot opnieuw released...quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Goed argument ook. Natuurlijk staat er veel goeds tussen, er ontbreekt alleen een boel en er staan ook matige nummers van goede artiesten in.
Aan mijn gekozen nummers kun je bovendien goed zien dat ik inderdaad Jan Smit mis in de lijst.
Ja, sorry, ik miste van jou kant ook een goed argument. Dat er goede nummers van artiesten die er wel in staan (M&S bijv.) missen ben ik mee eens ja.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Goed argument ook. Natuurlijk staat er veel goeds tussen, er ontbreekt alleen een boel en er staan ook matige nummers van goede artiesten in.
Aan mijn gekozen nummers kun je bovendien goed zien dat ik inderdaad Jan Smit mis in de lijst.
Dat is er slechts om de stemmer de illusie te geven dat hij echt iets kan toevoegen. Uiteindelijk heeft zo'n eigen keuze geen enkele invloed, dat weten ze bij 3voor12 ook.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:55 schreef Tism het volgende:
Wat heeft die "eigen keuze" die je sinds dit jaar kunt opgeven eigenlijk voor nut, gaan ze daar nog wat speciaals mee doen..ofwat!??..
Ik weet niet precies hoeveel mensen meestemmen maar als er 10 dezelfde vrije keuze opgeven zou die de lijst misschien wel kunnen halen. Of misschien zijn er 25 stemmen nodig. Maar je ziet toch dat iedereen z'n eigen obscure favoriet toevoegt (en daar is het feitelijk ook voor bedoeld) en dat levert vaak weinig dubbeling op dus netto zal het weinig uithalen inderdaad.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:00 schreef Desunoto het volgende:
Dat is er slechts om de stemmer de illusie te geven dat hij echt iets kan toevoegen. Uiteindelijk heeft zo'n eigen keuze geen enkele invloed, dat weten ze bij 3voor12 ook.
Ja, zoiets had ik ook al bedacht idd..quote:Op donderdag 15 november 2012 11:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoeveel mensen meestemmen maar als er 10 dezelfde vrije keuze opgeven zou die de lijst misschien wel kunnen halen. Of misschien zijn er 25 stemmen nodig. Maar je ziet toch dat iedereen z'n eigen obscure favoriet toevoegt (en daar is het feitelijk ook voor bedoeld) en dat levert vaak weinig dubbeling op dus netto zal het weinig uithalen inderdaad.
in de hier gepostte lijstjes bedoel ik dan, en een stukje verwachtingquote:Op donderdag 15 november 2012 11:13 schreef Tism het volgende:
Ja, zoiets had ik ook al bedacht idd..Waar zie je dat?..
Sandra van Nieuwland. Ik ben erg benieuwd. Of ben je het zelf?quote:Op vrijdag 16 november 2012 00:57 schreef lovely_sunset het volgende:
Mumford & Sons - I Will Wait
Will & The People - Lion In The Morning Sun
Muse - Madness
Moke - Burning The Ground
Bertolf - Mary
sandra van nieuwland - more
ken je die niet? staat al weken in de top 40 en vanavond te zien in The Voice (als kandidaat ja)quote:Op vrijdag 16 november 2012 03:08 schreef TWP het volgende:
Sandra van Nieuwland. Ik ben erg benieuwd. Of ben je het zelf?
Smaken verschillenquote:Op vrijdag 16 november 2012 09:10 schreef alors het volgende:
Die cover van haar is echt tergend, zeker als je het origineel kent. Van sommige nummers slaat het nergens op om een ballad van te maken.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Smaken verschillenik ken het orgineel niet maar als ik lees dat die van Usher is heb ik daar ook niet veel behoefte aan. De cover vind ik wel goed.
Oh, nee die ken ik niet. Maar eens opzoeken dan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:01 schreef ranja het volgende:
[..]
ken je die niet? staat al weken in de top 40 en vanavond te zien in The Voice (als kandidaat ja)
Sowieso staan in de top 10 toch de meest gedraaide nummers op 3fmquote:Op zondag 25 november 2012 23:08 schreef ranja het volgende:
Gisteravond op Nederland 3 ws er een 3voor12 programma over deze lijst met wat 'tips'.
Klinkt als een interessant programma, maar wat maakten ze er een ontzettend afgezaagd programma van. Echt niks verrassends, weer Will and the People, Alabama Shakes, Triggerfinger, Ben Howard... om maar niet te spreken over Gers Pardoel. Waarom niet wat aandacht besteden aan de wat minder bekende bands? Ok, het mocht niet teveel kosten waarschijnlijk, allemaal eigen opnames van Lowlands, Pinkpop, Great Wide Open e.d.
Waarom niet The Savages laten zien bij Jools? BOY bij Taratata? Of wat andere nederlandse acts zoals Bombay Show Pig of Yori Swart? Nou ja, weinig gehad aan die uitzending in elk geval. Vermoed dat het een poging was de gewenste songs aan de top te krijgen.
Typisch een gevalletje doodgehyped, want eerst was het echt wel leuk...quote:Op maandag 26 november 2012 09:13 schreef Micson het volgende:
Will and the people, godverdomme wat walg ik van die kutplaat van hun. Zelden vertoond dat ik zo een hekel aan een nummer kan ontwikkelen.
Neen, vanaf de eerste seconde was dat nummer pure rommel, enkel geschikt voor martelingen in de Abu Graib gevangenis.quote:Op maandag 26 november 2012 09:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Typisch een gevalletje doodgehyped, want eerst was het echt wel leuk...
Dit ja. Ik heb echt jarenlang gehoopt dat ze zouden doorbreken, maar toen het zover was werd het een beetje too muchquote:Op maandag 26 november 2012 09:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Typisch een gevalletje doodgehyped, want eerst was het echt wel leuk...
Zul je net zien.quote:Op maandag 26 november 2012 10:27 schreef alors het volgende:
[..]
Dit ja. Ik heb echt jarenlang gehoopt dat ze zouden doorbreken, maar toen het zover was werd het een beetje too much
deze hadden ze trouwens wel:quote:Op zondag 25 november 2012 23:24 schreef alors het volgende:
Overigens moeten ze van onbekendere bands, zeker NL bands ook wel materiaal hebben liggen.
Dat ken ik dan weer niet :/ maar dat begrijp ik dan weer wel, want vind het behoorlijk nietszeggendquote:
des te meer reden om zoiets uit te zenden in plaats van Triggerfinger en Kytemanquote:
Niets mis mee, prima album, kende 'em al wel.quote:Op maandag 26 november 2012 10:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat ken ik dan weer niet :/ maar dat begrijp ik dan weer wel, want vind het behoorlijk nietszeggend
Dan geef ik je een hand, want ik ook.quote:Op maandag 26 november 2012 11:01 schreef ranja het volgende:
[..]
overigens officieel van 2011 maar in Nederland in 2012 uitgekomen en ik heb er op gestemd
overigens ga ik het album niet opnemen in m'n 2012 lijst, daar vind ik 'm te 2011 voorquote:Op maandag 26 november 2012 17:24 schreef methodmich het volgende:
Dan geef ik je een hand, want ik ook.
Wel opvallend dat je wel op TAGT stemt en voorheen nietquote:Op woensdag 5 december 2012 13:28 schreef Gehenna het volgende:
Net gestemd op deze:
Alabama Shakes - Hold On
Spinvis - Kom Terug
Sigur Ros - Varud
M.I.A. - Bad Girls
Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
Dead Can Dance - Amnesia
oh ik zie in mijn mailbox dat ik al eens gestemd had, toen op deze:
Alabama Shakes - Hold On
Daily Bread - The River
M.I.A. - Bad Girls
Sigur Ros - Varud
Spinvis - Kom Terug
Godspeed You! Black Emperor - Mladic
niet veel veranderd dus
Daily Bread hebben zichzelf helemaal opnieuw uitgevonden en zijn nog steeds leuk, en TAGT is zo übercatchy dat het eigenlijk ook wel een stem waard isquote:Op zondag 9 december 2012 22:37 schreef donroyco het volgende:
[..]
Wel opvallend dat je wel op TAGT stemt en voorheen niet
Ja te lui om de rest te bekijkenquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:10 schreef ranja het volgende:
De hele lijst:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)ng-van-het-jaar.html
Je bedoelt een accurate weergave van wat het 3fm(/3voor12)-publiek luistert, neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:59 schreef On het volgende:
Lijkt me een accurate weergave van wat het Nederlands publiek luistert...
Zegt toch alles over "Nederland Muziekland" anno 2012? Wat had je anders verwacht? Dat kwaliteit de lijst zou aanvoeren? Zelfs met behulp van een vooringenomen voorkeuzelijst is dat nog niet gelukt...quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nummer 1 komt uit 2011 en nummer 2 is een kutcover. Echt fantastisch.
Tja, zo werkt het nu eenmaal. Het zijn net échte verkiezingen. De stem van de fijnproever die zich het hele jaar in de materie verdiept, telt net zo zwaar als de stem van de oppervlakkige luisteraar die de hitjes van Triggerfinger, Will And The People en - godbetert - Ed Sheeran hoog de lijst in stemt...quote:Op woensdag 12 december 2012 00:51 schreef F_JD het volgende:
Onze lijstjes hadden dus amper invloed.
Neequote:Op woensdag 12 december 2012 00:16 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Je bedoelt een accurate weergave van wat het 3fm(/3voor12)-publiek luistert, neem ik aan?
quote:Op woensdag 12 december 2012 15:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vanavond maar bier drinken bij het feestje in trouw.
Jij denkt dat jouw obscure favorieten de lijst wel hadden gehaald als 'heel Nederland' had gestemd? (Wat overigens mogelijk was, aangezien niet alleen 3FM luisteraars konden stemmen) Of had je liever meer top 40 gezien? Verlicht me met je visie.quote:
Als heel Nederland zou stemmen, en niet alleen degenen die in aanraking komen met wat 3fm en 3voor12 hen voorschotelt, had die lijst er natuurlijk heel anders uit gezien. Meeste mensen luisteren nog altijd 538.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:47 schreef On het volgende:
[..]
Jij denkt dat jouw obscure favorieten de lijst wel hadden gehaald als 'heel Nederland' had gestemd? (Wat overigens mogelijk was, aangezien niet alleen 3FM luisteraars konden stemmen) Of had je liever meer top 40 gezien? Verlicht me met je visie.
Eens.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:15 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Liever Ben Howard op een dan een Rihanna oid.
volgens mij stond Rihanna niet in de voorkeuzelijst...quote:Op donderdag 13 december 2012 15:15 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Als heel Nederland zou stemmen, en niet alleen degenen die in aanraking komen met wat 3fm en 3voor12 hen voorschotelt, had die lijst er natuurlijk heel anders uit gezien. Meeste mensen luisteren nog altijd 538.
Deze lijst is dus echt geen accurate weergave van wat Nederland luistert of goed vindt. Niks mis mee natuurlijk. Liever Ben Howard op een dan een Rihanna oid.
Geen Rihanna, wel Savages, zo hoort het.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:26 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens mij stond Rihanna niet in de voorkeuzelijst...
maar in de eindlijst geen van beide en wel Psyquote:Op donderdag 13 december 2012 15:26 schreef On het volgende:
Geen Rihanna, wel Savages, zo hoort het.
Maar om te compenseren dan weer geen Carly Rae Jespen.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:29 schreef ranja het volgende:
[..]
maar in de eindlijst geen van beide en wel Psy
Belachelijk!quote:Op donderdag 13 december 2012 15:33 schreef On het volgende:
[..]
Maar om te compenseren dan weer geen Carly Rae Jespen.
die liever dan Psy en Rihannaquote:Op donderdag 13 december 2012 15:33 schreef On het volgende:
Maar om te compenseren dan weer geen Carly Rae Jespen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |