abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119115427

Laatste drie posts:
quote:
9s.gif Op maandag 12 november 2012 08:50 schreef Copycat het volgende:
Sterkte met de balk in je oog, Gray. Moet pijnlijk zijn.

Verder is het natuurlijk te treurig voor woorden dat je op zo'n manier denkt te moeten aanvallen, omwille van een tegenstrijdigheid die wordt ontdekt in een van de 'zeg het plaatjes-argumentaties' hier. Je zou toch eens iemand op een scheve inhoudelijkheid wijzen ... Duivelsch!!!

Ik weet niet wat je gisteren had gegeten, maar het is overduidelijk niet goed gevallen.

Bedankt.
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:17 schreef Chahna het volgende:

[..]

In dat geval zal ik het niet meer doen. Ik neem aan dat jij dan ook niet meer 'handig ingepakte' op de 'man' postjes doet? Want zoals Copy reeds zegt; de balk is in dit geval vrij dik.
quote:
4s.gif Op maandag 12 november 2012 00:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Saskia Sassen

Uitgezonden: 11-11-2012

Sociologe Saskia Sassen verkreeg wereldfaam met haar onderzoek naar globalisering, migratie en wereldsteden. Sassen werd in Nederland geboren, maar groeide op in Argentinië en Italië, studeerde ook in Frankrijk en Amerika. Ze bekleedt posities aan universiteiten in Chicago, New York en Londen en woont ook afwisselend in die steden. Behalve één van de meest invloedrijke denkers is ze ook een van de meest geglobaliseerde personen van onze tijd. Chris Kijne spreekt met haar over de gevolgen van globalisering, sociale uitsluiting en de betekenis van democratie.

http://www.hebikietsgemis(...)1-november-2012.html
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  maandag 12 november 2012 @ 09:46:14 #2
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119115531
@Summers laatste post over Polen: Loop je nou bewust extreem rechtse bewegingen aan Occupy te koppelen of plaats je gewoon iedere foto van meer dan 5 mensen op een plein die je tegenkomt zonder te controleren waar ze voor staan?
  maandag 12 november 2012 @ 10:34:07 #3
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119116771
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:46 schreef Erasmo het volgende:
@Summers laatste post over Polen: Loop je nou bewust extreem rechtse bewegingen aan Occupy te koppelen of plaats je gewoon iedere foto van meer dan 5 mensen op een plein die je tegenkomt zonder te controleren waar ze voor staan?
Het was een nationale feestdag met iets van 100.000 mensen er liepen ook kinderen mee , je moet de media niet serieus nemen als ze zeggen extreem links of rechts , het zijn gewoon burgers die zowiezo een gevaar zijn voor de EU machine op het moment dat ze hun onafhankelijkheid vieren . Als hier 100.000 mensen op straat staan gaan ze ook alles verdraaien om iedereen te ontmoedigen mee te doen of ook op te staan , dat is altijd de tactiek bij zoveel mensen , de politie is meestal degene die rellen schopt zodat mensen denken oh help , enge extreme mensen , wat is links en rechts meer dan mensen tegenover elkaar te plaatsen zodat ze op elkaar focussen ipv op regeringen .

Occupy word ook als terrorist gezien over de hele wereld en die is vreedzaam , dat zou je te denken moeten geven . Over de hele wereld vechten mensen voor hun vrijheid en voor een andere wereld . Elke MSM zal elke opstand een slechte naam geven . We zitten wereldwijd in een systeem die erop gericht is het systeem in stand te houden no matter what en daarbij is alles geoorlooft en het wapen is de media en de politie . Zowiezo alle eu lidstaten zullen 1 boodschap uitdragen en verdoezelen dat er een land is die het niet ziet zitten de macht over te dragen .

Zelfs in de richtlijnen van de AIVD voor 2012 is er speciale aandacht voor wat ze noemen anarcho extremisten en dat is iemand die tegen meer dan twee dingen is , je mag tegen 1 dingetje zijn want dan komt het systeem niet in gevaar .Occupy is zowiezo al tegen meer dan 1 ding en vandaar wereldwijd hetzelfd bull shitverhaaltje in de media en het wereldwijd zwartmaken . Occupy London staat op de terroristenlijst onder al queda " zo erg " is het als je tegen de status quo bent , welke vrijheid ? de vrijheid om het systeem draaiende te houden zodat de rijken nog rijker kunnen worden en mensen niks meer te zeggen hebben in hun eigen land .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 12 november 2012 @ 10:44:53 #4
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119116996
  maandag 12 november 2012 @ 10:51:20 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119117173
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 12 november 2012 @ 11:22:24 #6
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119118118
pi_119118155
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:34 schreef Summers het volgende:
. Elke MSM zal elke opstand een slechte naam geven .
Wat een gelul weer... volgens mij is de Arabische Lente heel goed en positief in beeld gebracht.

Na het rode kruis en de extreem rechtse demonstranten is dit wederom een totaal verkeerde bewering.
pi_119118281
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:23 schreef Chahna het volgende:

[..]

Wat een gelul weer... volgens mij is de Arabische Lente heel goed en positief in beeld gebracht.

Na het rode kruis en de extreem rechtse demonstranten is dit wederom een totaal verkeerde bewering.
Je weet toch MSM is erger dan de ergste dictator.
  maandag 12 november 2012 @ 11:28:14 #9
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119118311
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:23 schreef Chahna het volgende:

[..]

De arabische lente waar we naar mochten kijken dag in dag uit terwijl we hier OWS op de livestream mochten volgen en er een media blackout was in America en Europa , eerlijk heeft er echt niks mee te maken :')
pi_119118371
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:28 schreef Summers het volgende:

[..]

De arabische lente waar we naar mochten kijken dag in dag uit terwijl we hier OWS op de livestream mochten volgen en er een media blackout was in America en Europa , eerlijk heeft er echt niks mee te maken :')
Nee het waren allemaal gemanipuleerde beelden. Ik begrijp het _O- die verdomde media toch!!

Nee dan geloven wat aluhoedjessites schrijven, die zijn wel betrouwbaar en objectief _O-
  maandag 12 november 2012 @ 11:31:56 #11
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119118447

[ Bericht 100% gewijzigd door Summers op 12-11-2012 11:35:27 ]
pi_119118598
Where we lay down our differences..

And maybe, just maybe we find a common goal, called equality and prosperity in freedom.
  maandag 12 november 2012 @ 11:37:58 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119118663
quote:
11s.gif Op maandag 12 november 2012 11:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Where we lay down our differences..

And maybe, just maybe we find a common goal, called equality and prosperity in freedom.
Mooie woorden, maar ain't gonna happen aangezien er in sommige zaken totaal geen consensus is te vinden tussen users. En ook dat is vrijheid.

Summers, mag ik vragen hoe oud jij bent?
pi_119118696
*aan het zoeken is naar passend plaatje

*niet kunnen vinden ;(
pi_119118913
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 11:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mooie woorden, maar ain't gonna happen aangezien er in sommige zaken totaal geen consensus is te vinden tussen users. En ook dat is vrijheid.

Summers, mag ik vragen hoe oud jij bent?
Dan probeer je niet hard genoeg misschien ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 november 2012 @ 11:47:02 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119119024
quote:
12s.gif Op maandag 12 november 2012 11:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dan probeer je niet hard genoeg misschien ?

Het werkt twee kanten op ...

Maar ik geloof ook eerder in kleine veranderingen die grote impact kunnen hebben. Kleine veranderingen, dicht bij huis. Schreeuwt wat moeilijker, maar is een stuk constructiever.
pi_119119151
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 11:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het werkt twee kanten op ...

Maar ik geloof ook eerder in kleine veranderingen die grote impact kunnen hebben. Kleine veranderingen, dicht bij huis. Schreeuwt wat moeilijker, maar is een stuk constructiever.
Het moet zeker van twee kanten komen, dat is een vereiste.

Kleine veranderingen ontstaan niet zomaar, die moeten toch door groter geschreeuw vaak bereikt worden. Zo werkt het toch met alles.

Om iets te bereiken moet je niet wachten tot iedereen een helder moment krijgt, dat moet je stimuleren, en dat gebeurd nu ook.
  maandag 12 november 2012 @ 11:53:58 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119119268
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 11:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Kleine veranderingen ontstaan niet zomaar, die moeten toch door groter geschreeuw vaak bereikt worden. Zo werkt het toch met alles.

Om iets te bereiken moet je niet wachten tot iedereen een helder moment krijgt, dat moet je stimuleren, en dat gebeurd nu ook.
Ik geloof eerder in kleine veranderingen in je omgeving teweegbrengen. Mensen op kleine schaal helpen. Het klinkt allemaal mooi hoor, de wereld op grote schaal verbeteren, maar concreet levert het stukken minder op dan die kleine dingen die je in je omgeving kunt veranderen.

En dat stimuleren zie ik eigenlijk amper gebeuren? Ongegrond geschreeuw in de ruimte werkt op mij iig verre van stimulerend.
pi_119119310
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 11:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik geloof eerder in kleine veranderingen in je omgeving teweegbrengen. Mensen op kleine schaal helpen. Het klinkt allemaal mooi hoor, de wereld op grote schaal verbeteren, maar concreet levert het stukken minder op dan die kleine dingen die je in je omgeving kunt veranderen.

En dat stimuleren zie ik eigenlijk amper gebeuren? Ongegrond geschreeuw in de ruimte werkt op mij iig verre van stimulerend.
Hoe moet jij gestimuleerd worden dan? Wat vind jij persoonlijk het fijnst?
  maandag 12 november 2012 @ 11:55:59 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119119350
quote:
5s.gif Op maandag 12 november 2012 11:54 schreef HyperViper het volgende:

Hoe moet jij gestimuleerd worden dan? Wat vind jij persoonlijk het fijnst?
:@
pi_119119367
quote:

[..]

Ik geloof eerder in kleine veranderingen in je omgeving teweegbrengen.
Precies, ik help liever de oude vrouw op de hoek met haar boodschappen dan dat ik hard roep dat Amerika en alle MSM het grote kwaad zijn. Met het eerste help je iemand, met het tweede niet.
pi_119119437
quote:

[..]

Het één sluit het ander dan ook niet uit. Maar beide ontstaan niet zomaar. En nu er ruchtbaarheid aan gegeven wordt is dat wellicht juist een moment van bezinning waardoor andere kleine initiatieven opgestart zullen worden.
pi_119119473
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:56 schreef Chahna het volgende:

[..]

Precies, ik help liever de oude vrouw op de hoek met haar boodschappen dan dat ik hard roep dat Amerika en alle MSM het grote kwaad zijn. Met het eerste help je iemand, met het tweede niet.
Dat is iets wat je uit jezelf al doet, neem ik aan. Gewoon omdat het zo hoort als je ziet dat het nodig is.
  maandag 12 november 2012 @ 11:59:56 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119119524
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 11:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
En nu er ruchtbaarheid aan gegeven wordt is dat wellicht juist een moment van bezinning waardoor andere kleine initiatieven opgestart zullen worden.
Sorry, klinkt mij te zweverig niks. Concrete zaken, die zetten zoden aan de dijk. Niet je mantra 'er moet wat veranderen en de hele wereld is slecht' blijven herhalen. Daarmee blijf je roepende in je eigen woestijn. Of zandbak.
  maandag 12 november 2012 @ 12:00:39 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119119551
quote:
12s.gif Op maandag 12 november 2012 11:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Dat is iets wat je uit jezelf al doet, neem ik aan. Gewoon omdat het zo hoort als je ziet dat het nodig is.
Ik zou degenen niet de kost willen geven die zich totaal niet geroepen voelen een medemens in de omgeving te helpen.
pi_119119787
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 11:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sorry, klinkt mij te zweverig niks. Concrete zaken, die zetten zoden aan de dijk. Niet je mantra 'er moet wat veranderen en de hele wereld is slecht' blijven herhalen. Daarmee blijf je roepende in je eigen woestijn. Of zandbak.
Zoals ik al gezegd heb, zodra ik iets concreets kan toevoegen zal ik het niet laten. Tot die tijd blijf ik bij mijn mantra's. :P

Maar zweverig is het trouwens helemaal niet, het is alleen nog niet echt in het stadium van concretisering. Al is de schreeuw van alle partijen oprecht en ook eigenlijk concreet, ideeën zijn er ook te over als het gaat om veranderingen, alleen dergelijke plannen ook gerealiseerd te krijgen is natuurlijk van een andere orde. Dat begrijp je neem ik aan.

Er zijn er maar weinig die die prachtige plannen wel even op basis van een moraal statement gaan implementeren..
pi_119119852
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 11:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nou, dat dus.
  maandag 12 november 2012 @ 12:08:40 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119119858
Ik begrijp vooral dat er veel geschreeuw en weinig wol uit voortkomt.
pi_119119873
quote:
9s.gif Op maandag 12 november 2012 12:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zou degenen niet de kost willen geven die zich totaal niet geroepen voelen een medemens in de omgeving te helpen.
Dat ligt anders wel bij de samenleving zelf. Als wij het met z'n allen niet stimuleren en uitvoeren dan komt het niet goed. Dat begint bij de opvoeding en omgangsnormen die wij allemaal meegeven aan elkaar. De vraag die we moeten stellen is hoe komt het dat het veranderd is, en wat kunnen we er aan doen om het weer op de kaart en in de samenleving te krijgen.
pi_119119963
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Zoals ik al gezegd heb, zodra ik iets concreets kan toevoegen zal ik het niet laten. Tot die tijd blijf ik bij mijn mantra's. :P

Maar zweverig is het trouwens helemaal niet, het is alleen nog niet echt in het stadium van concretisering. Al is de schreeuw van alle partijen oprecht en ook eigenlijk concreet, ideeën zijn er ook te over als het gaat om veranderingen, alleen dergelijke plannen ook gerealiseerd te krijgen is natuurlijk van een andere orde. Dat begrijp je neem ik aan.

Er zijn er maar weinig die die prachtige plannen wel even op basis van een moraal statement gaan implementeren..
Juist wél! Het is alleen maar zweverig.

Als jij straks je buurman verderop waarvan je weet dat hij moeilijk ter been is even helpt met boodschappen voor hem te halen, dán ben je concreet bezig.
Roepen dat het niet eerlijk is in de wereld is waarschijnlijk wel een feit, maar je kunt er zo weinig aan veranderen. Niets. In kleine kring kun je wel veel veranderen en doen. Laten we daar nu eens beginnen.
pi_119120025
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:08 schreef Copycat het volgende:
Ik begrijp vooral dat er veel geschreeuw en weinig wol uit voortkomt.
Heb je ideeën over concretisering ervan ?
pi_119120052
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist wél! Het is alleen maar zweverig.

Als jij straks je buurman verderop waarvan je weet dat hij moeilijk ter been is even helpt met boodschappen voor hem te halen, dán ben je concreet bezig.
Roepen dat het niet eerlijk is in de wereld is waarschijnlijk wel een feit, maar je kunt er zo weinig aan veranderen. Niets. In kleine kring kun je wel veel veranderen en doen. Laten we daar nu eens beginnen.
Dat is wel heel simpel. En dat zou ik zeker doen mocht het nodig zijn. Maar dat veranderd weinig aan de situatie zoals hij er is, en waar de Occupy voor staat.
pi_119120069
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat is wel heel simpel. En dat zou ik zeker doen mocht het nodig zijn. Maar dat veranderd weinig aan de situatie zoals hij er is, en waar de Occupy voor staat.
Ja, simpel he?
Terwijl het zoveel grootser en zweveriger kan.
  maandag 12 november 2012 @ 12:15:05 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119120104
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Heb je ideeën over concretisering ervan ?
Klein beginnen, in je eigen omgeving. Niet denken dat je met wat geschreeuw van vooral erg ontevreden mensen veranderingen teweegbrengt. Zeker als die mensen zelf niet eens een helder idee hebben van wat ze nu concreet willen.

Idealisme is zeker mooi en moet bewaard worden, maar realisme is ook broodnodig.
pi_119120112
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, simpel he?
Waar jij het nu over hebt zijn de leuzen van oude postbus 51 spotjes, sindsdien niet veel veranderd of wel ?
  maandag 12 november 2012 @ 12:15:28 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119120116
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:14 schreef Lavenderr het volgende:

Ja, simpel he?
Op de barricaden voor het eigen ego.
pi_119120331
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Klein beginnen, in je eigen omgeving. Niet denken dat je met wat geschreeuw van vooral erg ontevreden mensen veranderingen teweegbrengt. Zeker als die mensen zelf niet eens een helder idee hebben van wat ze nu concreet willen.

Idealisme is zeker mooi en moet bewaard worden, maar realisme is ook broodnodig.
Ik zou zeggen zoom eens uit voorbij je eigen wijk waarin je een plastic flesje in de bak gooit en de buurvrouw groet. Dan zie je wellicht wat er echt aan de hand is.
  maandag 12 november 2012 @ 12:23:23 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119120369
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Ik zou zeggen zoom eens uit voorbij je eigen wijk waarin je een plastic flesje in de bak gooit en de buurvrouw groet. Dan zie je wellicht wat er echt aan de hand is.
Jij weet hoe groot mijn wereld is? En wat ik doe voor anderen?
  maandag 12 november 2012 @ 12:24:10 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119120392
Jammer trouwens dat ook jij je dat dedain moet aanmeten.
Omdat ik en anderen er een andere mening op nahouden, moet onze wereld wel klein en egocentrisch zijn.
Hoe narrow minded ook.
pi_119120397
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 12:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij weet hoe groot mijn wereld is? En wat ik doe voor anderen?
Nee,maar met zulke uitspraken kan ik niet anders dan een beeld vormen.
pi_119120414
quote:
9s.gif Op maandag 12 november 2012 12:24 schreef Copycat het volgende:
Omdat ik en anderen er een andere mening op nahouden, moet onze wereld wel klein en egocentrisch zijn.
Hoe narrow minded ook.
Narrow minded ? look who's talking.. :?
  maandag 12 november 2012 @ 12:26:58 #42
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119120497
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:30 schreef Chahna het volgende:

[..]

Nee het waren allemaal gemanipuleerde beelden. Ik begrijp het _O- die verdomde media toch!!

Nee dan geloven wat aluhoedjessites schrijven, die zijn wel betrouwbaar en objectief _O-
Ik ben 39 . Het is geen kwestie meer van een bron wel of niet geloven , je moet zelf twee kanten van een verhaal zoeken en je eigen mening vormen en de msm laat een eenzijdig beeld zien , zie het voorbeeld van de Obama supporters die een msm glamourverhaaltje geloven maar niet weten waar hij mee bezig is en ervan schrikken . De MSM is niet kritisch en laat het democratie en redderverhaal zien ( Ook in Europa ) . Zelfs in Nederland zijn er mensen die zich blind staren op Obama en zich alleen maar herinneren dat hij voor homohuwelijken is want dat haalt wel het MSM nieuws .

Ondertussen :

quote:
Texas judge warns of possible civil war, U.N. takeover if Obama wins

Lubbock County Judge Tom Head warned Monday that if Barack Obama wins re-election, the country may face civil unrest and a possible civil war, MyFoxLubbock reported Wednesday.

"He's going to try to hand over the sovereignty of the United States to the U.N., and what is going to happen when that happens?” he asked.

"I'm thinking the worst," he explained. "Civil unrest, civil disobedience, civil war maybe. And we're not just talking a few riots here and demonstrations, we're talking Lexington, Concord, take up arms and get rid of the guy."
http://www.examiner.com/a(...)keover-if-obama-wins

quote:
Citizens in 15 states file petitions to secede from United States

"The US continues to suffer economic difficulties stemming from the federal government's neglect to reform domestic and foreign spending. The citizens of the US suffer from blatant abuses of their rights such as the NDAA, the TSA, etc. Given that the state of Texas maintains a balanced budget and is the 15th largest economy in the world, it is practically feasible for Texas to withdraw from the union, and to do so would protect its citizens' standard of living and re-secure their rights and liberties in accordance with the original ideas and beliefs of our founding fathers which are no longer being reflected by the federal government," the petition reads.

http://www.examiner.com/a(...)e-from-united-states
  maandag 12 november 2012 @ 12:27:08 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119120507
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Narrow minded ? look who's talking.. :?
Lieverd, jij doet aannames vanwege het feit dat ik aangeef meer te geloven in constructieve, concrete hulp, beginnend in je omgeving dan dat ik geloof dat schreeuwen dat de hele wereld slecht is behalve ik zoden aan de dijk zet.

Dat vind ik behoorlijk narrow minded.
pi_119120709
:|W

Hard en overdreven tekeer gaan werkt simpelweg het beste. Zelfs al wordt het compleet verkeerd opgevangen, het resultaat kan alsnog zijn zoals gewenst. Zie mijn laatste post en de reacties daarop als voorbeeld.
  maandag 12 november 2012 @ 12:33:50 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119120769
Sorry, jou neem ik echt niet meer serieus.
pi_119120834
Doe ik ook eens een plaatje.
Met dans en zang

maandag 12 november 2012 @ 12:36:04 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119120857
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat ligt anders wel bij de samenleving zelf. Als wij het met z'n allen niet stimuleren en uitvoeren dan komt het niet goed. Dat begint bij de opvoeding en omgangsnormen die wij allemaal meegeven aan elkaar. De vraag die we moeten stellen is hoe komt het dat het veranderd is, en wat kunnen we er aan doen om het weer op de kaart en in de samenleving te krijgen.
Precies wat leren we onze kinderen ? Niet als eerste slaan , eerlijk samen delen , niet egoistisch alles zelf willen, niet iets afpakken , respect voor iemands geld , als je dat pakt zonder te vragen is dat stelen , niet liegen , respect voor ouderen , respect voor andere levens , respect voor dieren en de natuur maar zodra ze 18 zijn mogen ze als eerste toeslaan met bijv drones in een ander land , ze mogen hebberig alles afpakken wat iemand heeft , ze mogen zichzelf boven een ander plaatsen en ze mogen over lijken gaan . Ze mogen de aarde leegroven en vervuilen en de zeeen leegvissen , Daar sta je dan met je opvoeding , die opvoeding is er toch om ervoor te zorgen dat de wereld er zo uitziet als ze volwassen zijn en zich ook zodanig gedragen maar helaas ....

En dan doen mensen nog alsof je spoken ziet als je zegt dat alles op de wereld is omgedraaid .

[ Bericht 3% gewijzigd door Summers op 12-11-2012 12:42:41 ]
pi_119120958
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:33 schreef Copycat het volgende:
Sorry, jou neem ik echt niet meer serieus.
Dat had je juist bij die post daarvoor moeten doen, dat was het hele doel ervan. Blijkbaar toch een paar snaren te hard gestreken. :')
pi_119121036
quote:
9s.gif Op maandag 12 november 2012 12:24 schreef Copycat het volgende:
Hoe narrow minded ook.
Juist de mensen die hier regelmatig trachten over te komen als de grote vriendelijke wereldverbeteraar proberen ondertussen anderen 'klein' te houden, ze lijken wel overheden.

quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 12:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat had je juist bij die post daarvoor moeten doen, dat was het hele doel ervan. Blijkbaar toch een paar snaren te hard gestreken. :')
Ha Mark Rutte, hoe is het met jou?
  maandag 12 november 2012 @ 12:41:39 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119121064
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 12:38 schreef Gray het volgende:
Blijkbaar toch een paar snaren te hard gestreken. :')
Tuurlijk knul, wat jij wil.
Vooral niets doen aan die enorme balk in je blinde oogjes.
pi_119121105
Oh, de ironie! _O-
  maandag 12 november 2012 @ 12:44:18 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119121141
Je bent er echt blind voor, hè?
Schattig. Dank je wel.
pi_119121146
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lieverd, jij doet aannames vanwege het feit dat ik aangeef meer te geloven in constructieve, concrete hulp, beginnend in je omgeving dan dat ik geloof dat schreeuwen dat de hele wereld slecht is behalve ik zoden aan de dijk zet.

Dat vind ik behoorlijk narrow minded.
Schat

Je punt is duidelijk, en deels heb je ook gelijk. Maar de rest kun en wil je dus niet begrijpen, en dat is je goed recht. Maar velen begrijpen dat deel wel.
pi_119121175
Als je wil bereiken wat occupy wil bereiken; een nieuw financieel systeem, minder corruptie/lobby in de politiek, meer gelijkheid. Dan gaat dat niet lukken door de buurman te helpen met de boodschappen of lokaal de held uit te gaan hangen. Dan heb je echt geen flikker van occupy begrepen. Dan kun je stellen dat dat door de occupy-ers zelf komt. Dat is echter niet waar, hun visie was vanaf het begin makkelijk te vinden op het internet. Als je echter de media na gaat blaten en stelt dat ze zelf niet eens wisten waar ze voor staan dan etaleer je met name gebrek aan inhoudelijke kennis. Een buurman helpen met de boodschappen is nu ook een concreet voorbeeld van occupy? Bitch please.

Dan kun je ook nog stellen dat je buurman helpen beter is dan wat de occupyers doen. Heel goed hoor, wie zegt dat die occupy-ers dat niet doen? Occupy gaat niet om schreeuwen hoe slecht de wereld is, occupy gaat om schreeuwen hoe slecht de wereld is tegen mensen die het nog niet weten. En ja, dat is wel degelijk belangrijk. Minstens zo belangrijk als die zielige buurman.
pi_119121178
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 12:43 schreef Gray het volgende:
Oh, de ironie! _O-
Mooi om te zien he.
pi_119121201
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 12:45 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Mooi om te zien he.
Jullie zijn echt goed _O_ , lijken wel Rutte en Samson. Jullie zijn namelijk de enige die je uitspraken echt geloven, de rest prikt er doorheen. Maar blijven volhouden, net als Rutte en Samson :)
pi_119121205
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:45 schreef HyperViper het volgende:
Als je wil bereiken wat occupy wil bereiken; een nieuw financieel systeem, minder corruptie/lobby in de politiek, meer gelijkheid. Dan gaat dat niet lukken door de buurman te helpen met de boodschappen of lokaal de held uit te gaan hangen. Dan heb je echt geen flikker van occupy begrepen. Dan kun je stellen dat dat door de occupy-ers zelf komt. Dat is echter niet waar, hun visie was vanaf het begin makkelijk te vinden op het internet. Als je echter de media na gaat blaten en stelt dat ze zelf niet eens wisten waar ze voor staan dan etaleer je met name gebrek aan inhoudelijke kennis. Een buurman helpen met de boodschappen is nu ook een concreet voorbeeld van occupy? Bitch please.

Dan kun je ook nog stellen dat je buurman helpen beter is dan wat de occupyers doen. Heel goed hoor, wie zegt dat die occupy-ers dat niet doen? Occupy gaat niet om schreeuwen hoe slecht de wereld is, occupy gaat om schreeuwen hoe slecht de wereld is tegen mensen die het nog niet weten. En ja, dat is wel degelijk belangrijk. Minstens zo belangrijk als die zielige buurman.
Niet mee eens. Ik vind dat je beter iets concreets kunt doen dan blaten in de ruimte.
  maandag 12 november 2012 @ 12:46:57 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119121226
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:45 schreef HyperViper het volgende:

Maar wat is het nut van schreeuwen als je niet gehoord wordt? Doordat je jezelf overschreeuwt zonder inhoud?
pi_119121228
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:46 schreef Chahna het volgende:

[..]

Jullie zijn echt goed _O_
Jullie ook, wederzijds respect ! :P

Alleen schieten we zo weinig op...
pi_119121229
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik vind dat je beter iets concreets kunt doen dan blaten in de ruimte.
Blaten in de ruimte? Waar heb je het in godsnaam over? Tevens kun je beter allebei doen. Kom óp zeg wat een non discussie. Als het werkelijk blaten in de ruimte is, waarom wordt het dan überhaupt besproken?
pi_119121247
quote:
5s.gif Op maandag 12 november 2012 12:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar wat is het nut van schreeuwen als je niet gehoord wordt?
Waar blijkt dat uit?
pi_119121316
quote:
13s.gif Op maandag 12 november 2012 12:47 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Blaten in de ruimte? Waar heb je het in godsnaam over? Tevens kun je beter allebei doen. Kom óp zeg wat een non discussie.
Ik heb het er over dat je beter iets kunt doen dan leuzen schreeuwen.
En dat je beter klein kunt beginnen.
En Occupy, tja, als de deelnemers al niet kunnen vertellen waarom ze daar bivakkeren, wat moeten we daar dan van leren?
pi_119121350
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En Occupy, tja, als de deelnemers al niet kunnen vertellen waarom ze daar bivakkeren, wat moeten we daar dan van leren?
Dat kunnen de meesten toch echt prima uitleggen. En dit weet ik uit ervaring.
  maandag 12 november 2012 @ 12:51:29 #64
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119121391
pi_119121396
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat kunnen de meesten toch echt prima uitleggen. En dit weet ik uit ervaring.
Oh ja? Bij welke Occupy ben jij wezen kijken en praten?
  maandag 12 november 2012 @ 12:52:00 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119121410
quote:
5s.gif Op maandag 12 november 2012 12:47 schreef HyperViper het volgende:

Waar blijkt dat uit?
Juist ...
pi_119121421
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik vind dat je beter groot kan beginnen, zo duurt het minder lang voor het nóg groter is. En kijk? Heel de wereld praat over occupy. Dus blijkbaar werkt het.

quote:
Ik weet niet welk nieuws jij gevolgd heb maar ik heb duidelijke visies gelezen van de beweging. Of moeten een paar opportunistische suffe drugsjunks als sprekers van occupy gelden? Want dat is wat ik vooral zag op de televisie. Je weet wel, dat kastje waar alleen oude zakken nog naar kijken.
pi_119121442
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh ja? Bij welke Occupy ben jij wezen kijken en praten?
Den Haag
pi_119121471
quote:
4s.gif Op maandag 12 november 2012 12:52 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik vind dat je beter groot kan beginnen, zo duurt het minder lang voor het nóg groter is. En kijk? Heel de wereld praat over occupy. Dus blijkbaar werkt het.

[..]

Ik weet niet welk nieuws jij gevolgd heb maar ik heb duidelijke visies gelezen van de beweging. Of moeten een paar opportunistische suffe drugsjunks als sprekers van occupy gelden? Want dat is wat ik vooral zag op de televisie. Je weet wel, dat kastje waar alleen oude zakken nog naar kijken.
Ben verschillende keren op het Beursplein geweest en heb mijn bevindingen hier ook gepost.
pi_119121488
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Den Haag
Oh oh Den Haag
pi_119121510
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben verschillende keren op het Beursplein geweest en heb mijn bevindingen hier ook gepost.
Dus omdat die paar kneuzen geen kaas hebben gegeten van de zaak betrek je dat ook op de rest? Ik had voor een paar jaar terug een slechte tandarts, maakt dat alle tandartsen kwakzalvers?
pi_119121534
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh oh Den Haag
Juist...de stad waar het bruist.
  maandag 12 november 2012 @ 12:56:04 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119121545
quote:
4s.gif Op maandag 12 november 2012 12:52 schreef HyperViper het volgende:

Heel de wereld praat over occupy. Dus blijkbaar werkt het.
.
Oh?
pi_119121571
quote:
11s.gif Op maandag 12 november 2012 12:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh?
Ik zit op meerdere buitenlandse fora en daar wordt veel over occupy gepraat. Jij erkent dit niet?
pi_119121602
quote:
5s.gif Op maandag 12 november 2012 12:55 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dus omdat die paar kneuzen geen kaas hebben gegeten van de zaak betrek je dat ook op de rest? Ik had voor een paar jaar terug een slechte tandarts, maakt dat alle tandartsen kwakzalvers?
Laat je tanden eens zien *)
pi_119121617
Het lijken wel betaalde criticasters..Voor luitjes met weinig affiniteit ermee zijn ze toch behoorlijk van de partij. :P
pi_119121620
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Laat je tanden eens zien *)
*)
pi_119121626
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:56 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik zit op meerdere buitenlandse fora en daar wordt veel over occupy gepraat. Jij erkent dit niet?
Hier wordt ook over ze gepraat, echter steeds door dezelfde mensen met dezelfde plaatjes.

Zijn van die mensen die zich blijkbaar beter voelen als een ander, ..de Mark Rutte's van het forum zeg maar.

quote:
6s.gif Op maandag 12 november 2012 12:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het lijken wel betaalde criticasters..Voor luitjes met weinig affiniteit ermee zijn toch behoorlijk van de partij. :P
We worden betaald door de MSM om negatief te zijn.
pi_119121662
Zie je...ik wist het !
pi_119121663
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:58 schreef Chahna het volgende:

[..]

Hier wordt ook over ze gepraat, echter steeds door dezelfde mensen met dezelfde plaatjes.

Zijn van die mensen die zich blijkbaar beter voelen als een ander, ..de Mark Rutte's van het forum zeg maar.
Bewaar die suggestieve bocht lekker voor op de sociale werkplaats joh. Groei op.
  maandag 12 november 2012 @ 12:59:52 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119121669
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:56 schreef HyperViper het volgende:

Ik vind fora persoonlijk niet echt de beste graadmeter voor een doorsnede van de bevolking. Zeker wanneer het issue-fora zijn.
pi_119121679
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:58 schreef Chahna het volgende:

We worden betaald door de MSM om negatief te zijn.
Zeker tegen een aanbieding. Want de kwaliteit is erbarmelijk.
  maandag 12 november 2012 @ 13:00:31 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119121687
quote:
6s.gif Op maandag 12 november 2012 12:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het lijken wel betaalde criticasters..Voor luitjes met weinig affiniteit ermee zijn ze toch behoorlijk van de partij. :P
Je ziet echt niet wat je doet, hè? Zo jammer.
pi_119121725
quote:
9s.gif Op maandag 12 november 2012 13:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Luitjes etc hij is wéér denigrerend bezig. Hij voelt zich veel beter als 'het gepeupel'.... net als de bestuurders waar Occupy zo tegen is.
pi_119121735
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind fora persoonlijk niet echt de beste graadmeter voor een doorsnede van de bevolking. Zeker wanneer het issue-fora zijn.
Dan blijft er weinig over. De televisie is natuurlijk al helemaal geen graadmeter. Dan blijft face 2 face contact over, nu kan ik zeggen dat iedereen die ik ken het er wel eens over heeft. Dit zal jij dan maar van mij aan moeten nemen. Maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat je onder een fucking steen geleefd hebt als je nu nog niet van de beweging gehoord hebt.
pi_119121800
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:01 schreef Chahna het volgende:

[..]

Luitjes etc hij is wéér denigrerend bezig. Hij voelt zich veel beter als 'het gepeupel'.... net als de bestuurders waar Occupy zo tegen is.
Bestuurders voelen zich beter dan de rest ja? Ik ken er twee, nooit gemerkt. Hoe kom je hier bij?
  maandag 12 november 2012 @ 13:05:24 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119121831
quote:
4s.gif Op maandag 12 november 2012 13:02 schreef HyperViper het volgende:

Dan blijft er weinig over. De televisie is natuurlijk al helemaal geen graadmeter. Dan blijft face 2 face contact over, nu kan ik zeggen dat iedereen die ik ken het er wel eens over heeft. Dit zal jij dan maar van mij aan moeten nemen. Maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat je onder een fucking steen geleefd hebt als je nu nog niet van de beweging gehoord hebt.
Ik geloof je op je woord, hoor.
In mijn omgeving hadden mensen het er ook wel eens over. Een jaar terug.
pi_119121967
quote:
9s.gif Op maandag 12 november 2012 13:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij ziet vast ook wel eens wat over het hoofd ? :7
pi_119121983
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:01 schreef Chahna het volgende:

[..]

:*
pi_119122232
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 13:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik geloof je op je woord, hoor.
In mijn omgeving hadden mensen het er ook wel eens over. Een jaar terug.
Toegegeven, het gaat altijd over dat het zwervers en klaplopers zijn. Dus ergens gaat er wel degelijk wat fout. En om de media daar de schuld van te geven vind ik ook iets te gemakkelijk..

Weetje? Persoonlijk had ik verwacht dat mensen dit wel sneller op zouden pikken. Ik hoor mensen kankeren op de VVD, een marginaal bonusje hier en een bonusje daar, Griekenland en de EU. Maar inhoudelijke kennis over deze beweging hebben ze niet of nauwelijks. Dát vind ik nou een goed voorbeeld van schreeuwen maar geen actie ondernemen... Lekker kankeren maar een beetje verdiepen in waarom de zaken zijn zoals ze zijn, ho maar. Fractioneel bankieren, wat is dat?

Mijn punt is dat het niet alleen de occupy-ers zelf zijn maar ook het collectief. Zijn we misschien te dom om iets te bereiken als samenleving? Moeten we bang gemaakt worden alvorens we tot actie overgaan? Ik weet het niet. Maar ik heb in de laatste jaren veel vertrouwen in de mensen verloren. Het is alsof ze niet willen leren.
  maandag 12 november 2012 @ 13:21:46 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119122296
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2012 13:19 schreef HyperViper het volgende:

Mijn punt is dat het niet alleen de occupy-ers zelf zijn maar ook het collectief. Zijn we misschien te dom om iets te bereiken als samenleving? Moeten we bang gemaakt worden alvorens we tot actie overgaan? Ik weet het niet. Maar ik heb in de laatste jaren veel vertrouwen in de mensen verloren. Het is alsof ze niet willen leren.
Ik denk dat je aardig gefrustreerd raakt wanneer je beseft dat 'de mens' door de eeuwen heen bar weinig heeft geleerd op dat vlak. Je zou haast gaan denken dat het misschien toch niet zo erg in de menselijke natuur is ingebed, dat sociaal out od the box denken.
pi_119122327
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 13:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat je aardig gefrustreerd raakt wanneer je beseft dat 'de mens' door de eeuwen heen bar weinig heeft geleerd op dat vlak.
True that.
quote:
Je zou haast gaan denken dat het misschien toch niet zo erg in de menselijke natuur is ingebed, dat sociaal out od the box denken.
Inderdaad ja.
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 13:36:18 #93
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119122757
De mens is gewoon een egoist. Ook die zelfbenoemde humane varianten.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119122957
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:36 schreef 3-voud het volgende:
It's as simple as that.
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 13:44:02 #95
341203 3-voud
pi_119123022
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

It's as simple as that.
Je hebt ook weinig keus. Tot het moment dat je echt voor jezelf je leven moet invullen ben je al aardig geconditioneerd dat het ganzenbord er eenmaal zo bijstaat. Eigenwijs je kop tegen de wind in betaald je rekeningen niet. Sta je mooi te kijken met je selectieve fatsoen.
pi_119124143
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:36 schreef 3-voud het volgende:
Ik denk dat dat slechts een van de aspecten is in de mens. Eentje die overbelicht wordt en ook gestimuleerd door mensen en instanties die daaraan verdienen. Maar niet per se een slechte eigenschap:
quote:
But egoism is more than this. It is the realization by the individual that he is above all institutions and all formulas; that they exist only so far as he chooses to make them his own by accepting them.
--John Buchanan Robinson
Read more at http://www.brainyquote.co(...)#iLSYiIFIoz5lHkZd.99
:)
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 14:27:51 #97
341203 3-voud
pi_119124556
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik denk dat dat slechts een van de aspecten is in de mens. Eentje die overbelicht wordt en ook gestimuleerd door mensen en instanties die daaraan verdienen. Maar niet per se een slechte eigenschap:

[..]

:)
Nogal nietszeggende post.
pi_119124921
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:27 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nogal nietszeggende post.
8-)
pi_119135214
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

It's as simple as that.
Leg dat eens uit dan ?
pi_119135259
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 18:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Leg dat eens uit dan ?
Wat valt er nog meer uit te leggen dan?
De mens is in de grond een egoïst.
pi_119135288
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat valt er nog meer uit te leggen dan?
De mens is in de grond een egoïst.
Dat kun je op aardig wat manieren uitleggen natuurlijk. Dus is eigenlijk niet zo veel zeggend eerlijk gezegd.
pi_119135329
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 18:56 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat kun je op aardig wat manieren uitleggen natuurlijk. Dus is eigenlijk niet zo veel zeggend eerlijk gezegd.
Dat is gewoon een feit. Niets aan uit te leggen toch?
pi_119135415
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is gewoon een feit. Niets aan uit te leggen toch?
Ja leuk, maar wat wil je er mee zeggen ? dat is de vraag.
pi_119135692
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 19:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ja leuk, maar wat wil je er mee zeggen ? dat is de vraag.
Ik wil helemaal niets zeggen. Was het alleen eens met iemand. That's it.
pi_119135776
Dat zijn toch allemaal van die dooddoeners, daar kun je toch werkelijk niets mee.
pi_119135839
quote:
15s.gif Op maandag 12 november 2012 19:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat zijn toch allemaal van die dooddoeners, daar kun je toch werkelijk niets mee.
Nee, je hoeft er ook niets mee. Je hoeft niet met alles iets toch?
  maandag 12 november 2012 @ 20:21:08 #107
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_119139249
Goed te zien dat in dit topic, net als bij Occupy, niets veranderd is :)
  maandag 12 november 2012 @ 20:46:23 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119140819
quote:
11s.gif Op maandag 12 november 2012 12:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh?

quote:

[ Bericht 11% gewijzigd door Papierversnipperaar op 12-11-2012 21:04:57 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119141060
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:21 schreef mossad_agent het volgende:
Goed te zien dat in dit topic, net als bij Occupy, niets veranderd is :)
Hey Mossadagent u weer hier? ;)
  maandag 12 november 2012 @ 21:03:49 #110
373754 mossad_agent
pi_119141792
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hey Mossadagent u weer hier? ;)
Voor zolang het duurt ;)
  dinsdag 13 november 2012 @ 01:12:39 #111
pi_119152897
quote:
Why Occupy's Plan To Cancel Consumer Debts Is Brilliant

A new initiative is re-energising the Occupy movement. Called the Rolling Jubilee, it is a plan to use money from donations to buy distressed consumer debt from lenders at a marked down price, just as debt collection agencies normally would. But instead of hounding debtors for payments, it will simply cancel the debts. The hope is that the liberated debtors will themselves contribute to the fund, "rolling" the jubilee forward.

The Rolling Jubilee is a genius move for several reasons. First, debt relief is a transpartisan message that eludes conventional political categorisation. As such, it returns Occupy to its origins as an advocate for the wellbeing of ordinary people, neither leftwing nor rightwing. The Rolling Jubilee says, non-threateningly, "We just want to help people in this unfair system."

But despite its non-threatening appearance, the Rolling Jubilee has significant transformative potential. Two pillars uphold the present debt regime: the moral legitimacy of debt in society's eyes, ie, the idea that a person "should" pay back what he owes; and the coercive mechanisms that enforce repayment, such as harassment, seizure of assets, garnishment of wages, denial of employment or housing, and even imprisonment. The Rolling Jubilee erodes both. It destigmatises debt by saying, "we're all in this together, we believe your situation is unfair, not shameful, so we're going to help you out". And it lessens the severity of the consequences of default. If defaulting means you might get bailed out, why keep paying?

For this reason, we might expect lenders to balk at co-operating with the Rolling Jubilee, perhaps by refusing to sell loans to anyone who doesn't agree to seek collection. So here is a third reason why the idea is so brilliant: if the lenders block debt cancellation even when it comes at no cost to themselves (as they would have sold it at the same price to a collection agency), they appear as a bunch of greedy, vindictive Scrooges. Given their current vulnerability, banks might not want to incite hostility by preventing people from helping each other out.

Accordingly, it is important that the Jubilee organisers continue to frame it in precisely that way: people helping each other out of hardship. Yes, they might understand that its political significance runs deeper, but if they portray it as a political ploy then it will be met as such by the banks or other authorities. Public opinion might also not be as sympathetic.

This also goes for the way the organisers portray it to themselves. In a political system that is lost in a maelstrom of hype, spin and messaging, we crave authenticity in others and in ourselves. Let the Rolling Jubilee stay grounded in the simple goal of freeing people from debt. The political effect will be greater, not less, when it comes from a place of sincerity.

The Rolling Jubilee could influence economic policy as a model for a very different kind of bailout in response to the next financial crisis. The problem of unpayable debts bedevils every corner of our financial system – public, corporate, and personal. So far, the response of the monetary and fiscal authorities to nearly every financial crisis has been to bail out the creditors but not the debtors. Governments and central banks purchase all kinds of shoddy loans from the private sector, but rather than reduce interest or principal on those loans, they merely become the new creditor. The underwater homeowner, the indebted university graduate, the laid-off worker juggling credit cards ... they get no relief at all.

The Rolling Jubilee brings a different kind of solution into the public consciousness. The next time a systemic crisis breaks, central banks can rescue the banking system by once again buying the delinquent loans – and then cancel them or reduce the amount borrowers owe. Central banks, with their unlimited capacity to print money, have the power to do this at no cost to the taxpayer. The result would be a release of pent-up consumer purchasing power that had been stuck in debt service. Rising demand would fuel employment, wages, and a broad-based economic expansion.

Would this solution be inflationary? Yes. But a little inflation isn't necessarily a bad thing, as long as wages rise as fast as prices. Then it is an equalizer of wealth, as the relative value of hoarded wealth shrinks.

Debt cancellation, whether a "people's bailout" or government policy, is only part of the solution to our economic woes. Deep systemic reforms are necessary, especially given the reality that we are operating a growth-dependent system on a finite planet. But right now, debt is the issue staring us in the face. As always, the most innovative solutions rise from the margins. The Rolling Jubilee may be showing us a glimpse of what is to come.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_119158129
pi_119158725
Erkenning komt met de tijd.
Dank voor de Occupyers die niet thuis zijn gebleven maar buiten zijn wezen demonstreren :9

uit bron:
quote:
Senior executive at the Bank of England Andrew Haldane zegt in een toespraak dat we in een vroeg stadium zijn van een hervorming van financiën, een hervorming die Occupy heeft geholpen aan te wakkeren.

De heer Haldane sluit zijn toespraak af met een directe oproep aan activisten om druk te blijven uitoefenen op overheden en toezichthouders. Hij zegt: "U hebt de argumenten. U heeft geholpen om het debat te winnen. En beleidsmakers, zoals ik, hebben uw voortdurende steun nodig in het leveren van die radicale verandering."

Hij voegt eraan toe: "Als dit een begin is, is er een lange weg te gaan. Hervorming van het bankwezen is slechts een deel van het probleem. Het is een systeem-breed probleem waarbij bepaalde mensen profiteren van andere mensen."
pi_119160351
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:03 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Voor zolang het duurt ;)
watskebeurtdan?
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:11:25 #115
373754 mossad_agent
pi_119163179
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:36 schreef Chahna het volgende:

[..]

watskebeurtdan?
Check het inmiddels reeds gesloten topic in FB. Topic is gesloten omdat bans niet besproken worden maar het ging mij niet om de ban op zich (boeiend) maar de manier waarom je een ban wordt aangesmeerd. Nazi praktijken vind ik dat. Ben ook niet van plan om veel te blijven posten want in zo'n regime wil ik niet participeren.

Dacht summers dat Amerika en overheden achterbaks en als een dictator tekeer gaan, dan moet ze eens zien hoe dat hier op het forum er aan toe gaat, nog veel erger want je wordt gewoon monddood gemaakt.
pi_119163252
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:11 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Check het inmiddels reeds gesloten topic in FB. Topic is gesloten omdat bans niet besproken worden maar het ging mij niet om de ban op zich (boeiend) maar de manier waarom je een ban wordt aangesmeerd. Nazi praktijken vind ik dat. Ben ook niet van plan om veel te blijven posten want in zo'n regime wil ik niet participeren.

Dacht summers dat Amerika en overheden achterbaks en als een dictator tekeer gaan, dan moet ze eens zien hoe dat hier op het forum er aan toe gaat, nog veel erger want je wordt gewoon monddood gemaakt.
Doe dit maar in fb MA,liever niet hier.
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:15:25 #117
373754 mossad_agent
pi_119163321
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doe dit maar in fb MA,liever niet hier.
Heb je ook gelijk in hoor, wou heel even uitleggen hoe of wat, verder kom ik er niet meer op terug. Ik had dit normaliter per dm/pm gedaan maar dat kan niet ivm ban :) en in FB willen ze die discussie niet aan.

edit: Je houdt natuurlijk altijd trollen over die toch proberen om te irriteren en je zo te laten reageren...speciaal voor de hypers van deze wereld; Ik heb het er hier niet meer over en op FB mag het niet en per PM/DM kan het niet. Trek je eigen conclusies.

[ Bericht 15% gewijzigd door mossad_agent op 13-11-2012 14:21:08 ]
pi_119163448
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:11 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Monddood gemaakt nog wel. Heftig zeg.
pi_119163556
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:19 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Monddood gemaakt nog wel. Heftig zeg.
Hou eens op HV.
pi_119163692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hou eens op HV.
Neuj. Ik ben blij dat hij oprot. Ik vind het toch een kneus met calimero-syndroom. Klagen over monddood gemaakt worden terwijl je zelf de gegevens van fokkers tegen hun wil verspreidt. Ik kan maar één ding zeggen, tot ziens. Blij toe. Loser.
pi_119163747
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:27 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Neuj. Ik ben blij dat hij oprot. Ik vind het toch een kneus met calimero-syndroom. Klagen over monddood gemaakt worden terwijl je zelf de gegevens van fokkers tegen hun wil verspreidt. Ik kan maar één ding zeggen, tot ziens. Blij toe. Loser.
Dit is het Occupy-topic.
Nu niet gaan occupiën voor je eigen likes of dislikes please :) .
pi_119163801
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit is het Occupy-topic.
Nu niet gaan occupiën voor je eigen likes of dislikes please :) .
Fair enough. :)
pi_119163847
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:15 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in hoor, wou heel even uitleggen hoe of wat, verder kom ik er niet meer op terug. Ik had dit normaliter per dm/pm gedaan maar dat kan niet ivm ban :) en in FB willen ze die discussie niet aan.

edit: Je houdt natuurlijk altijd trollen over die toch proberen om te irriteren en je zo te laten reageren...speciaal voor de hypers van deze wereld; Ik heb het er hier niet meer over en op FB mag het niet en per PM/DM kan het niet. Trek je eigen conclusies.
*O* ik ben in ieder geval wel blij dat je er weer bent (en het verklaart waarom je niet op mijn prive berichten reageert) laat je niet gek maken.
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 14:34:10 #124
341203 3-voud
pi_119163887
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:15 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Leuk dat je er weer bent man. Koffie?
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:35:45 #125
373754 mossad_agent
pi_119163939
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:34 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Leuk dat je er weer bent man. Koffie?
c_/ koffie altijd goed!
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 14:35:58 #126
341203 3-voud
pi_119163944
quote:
15s.gif Op maandag 12 november 2012 19:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Niet janken. Je bent er zelf uitermate goed in:

quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 12:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

pi_119164191
quote:
Why Occupy's plan to cancel consumer debts is money well spent
Occupy's Rolling Jubilee idea transcends politics and will be difficult for lenders to oppose
pi_119164986
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Zo heerlijk naïef. Ik word er gewoon blij van... :) :Y

Het is gewoon bijna schattig!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_119165104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Zo heerlijk naïef. Ik word er gewoon blij van... :) :Y

Het is gewoon bijna schattig!
Vertel!
pi_119165191
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:09 schreef Gray het volgende:

[..]

Vertel!
Ja kommop. Het is toch gewoon te erg om te verwachten dat zoiets gaat werken. Het gaat weer allemaal uit van de onzelfzuchtigheid van de mens. Het is een beetje in de categorie: als ik iets goeds doe voor 3 mensen, en die drie mensen doen dan weer iets goeds voor 3 andere mensen, dan is de wereld binnen een jaar een gelukkige plek met regenbogen, eenhoorntjes en eten in overvloed.
pi_119165372
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:10 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja kommop. Het is toch gewoon te erg om te verwachten dat zoiets gaat werken. Het gaat weer allemaal uit van de onzelfzuchtigheid van de mens. Het is een beetje in de categorie: als ik iets goeds doe voor 3 mensen, en die drie mensen doen dan weer iets goeds voor 3 andere mensen, dan is de wereld binnen een jaar een gelukkige plek met regenbogen, eenhoorntjes en eten in overvloed.
Het is een logica waar je niet tegenop kan. Alles is sowieso verweven met elkaar, wat ook de reden is dat een economische crisis over heel de wereld waait. Bovendien zit hier wel degelijk een zelfzuchtig aspect aan, namelijk beter worden door het helpen van anderen. Niets mis mee.
pi_119165456
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:14 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is een logica waar je niet tegenop kan. Alles is sowieso verweven met elkaar, wat ook de reden is dat een economische crisis over heel de wereld waait. Bovendien zit hier wel degelijk een zelfzuchtig aspect aan, namelijk beter worden door het helpen van anderen. Niets mis mee.
Maar dat geldt ook voor het 'drie mensen helpen plan'. Dat is ook ooit geprobeerd, zelfs verfilmd volgens mij. De wereld is er niet beter van geworden.

En lang niet iedereen vind het fijn om anderen te helpen. De meeste mensen willen vooral meer profiteren dan investeren, dat is het kernprobleem van de mensheid. Dat jij zo niet in elkaar steekt en ik niet, wil niet zeggen dat 95% van de wereldbevolking vooral beter wil worden door materiële zaken.
pi_119165967
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:17 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar dat geldt ook voor het 'drie mensen helpen plan'. Dat is ook ooit geprobeerd, zelfs verfilmd volgens mij. De wereld is er niet beter van geworden.
Pay it forward heet de film. ;)

Maar het kan natuurlijk ook niet met een enkele daad. Een mens kan altijd meer dan een enkel iets verbeteren aan zichzelf.

quote:
En lang niet iedereen vind het fijn om anderen te helpen. De meeste mensen willen vooral meer profiteren dan investeren, dat is het kernprobleem van de mensheid. Dat jij zo niet in elkaar steekt en ik niet, wil niet zeggen dat 95% van de wereldbevolking vooral beter wil worden door materiële zaken.
Tsja, dit zijn uitspraken waar geen bevestiging in cijfers is te vinden en voortkomen uit eigen overtuigingen.

Maar ja, willen we het als soort overleven, of genoeg tijd hebben om door te groeien naar een andere soort, dan zullen we toch moeten veranderen alvorens we onze planeet en/of onszelf vernietigen.

Mij is het om het even.
pi_119165984
Pay it forward.
pi_119167297
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:29 schreef Gray het volgende:

Tsja, dit zijn uitspraken waar geen bevestiging in cijfers is te vinden en voortkomen uit eigen overtuigingen.

Onzin. Kijk om je heen. Het moge duidelijk zijn dat we niet in deze shit terecht waren gekomen als iedereen door een roze John Lennon bril had gekeken. Het is die pacifistische naïviteit van booknuffelaars die er voor zorgt dat er nooit realistische oplossingen worden bedacht. Dit is er weer een perfect voorbeeld van.

Daarbij gaan ze volledig voorbij aan het feit dat er feitelijk meer schulden dan bezittingen zijn en dat hun plan dus ergens gewoon stopt. En wie is er dan beter van geworden? Juist ja, de schuldeisers.

quote:
Maar ja, willen we het als soort overleven, of genoeg tijd hebben om door te groeien naar een andere soort, dan zullen we toch moeten veranderen alvorens we onze planeet en/of onszelf vernietigen.

Mij is het om het even.
We hebben als soort nog wel een paar generaties, daar ben ik van overtuigd. En de aarde blijft ook wel bestaan. Maar of de mens daar dan nog op is?

Het is mij ook om het even, of erger nog, ik gun de mens deze mooie planeet niet. Vandaar ook het onderschrift bij mijn berichtjes.
pi_119167970
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:58 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Onzin. Kijk om je heen. Het moge duidelijk zijn dat we niet in deze shit terecht waren gekomen als iedereen door een roze John Lennon bril had gekeken. Het is die pacifistische naïviteit van booknuffelaars die er voor zorgt dat er nooit realistische oplossingen worden bedacht. Dit is er weer een perfect voorbeeld van.
Daarentegen zijn het ook niet de boomknuffelaars, maar de geldneukers die de problemen maken. Moeten zij dan niet juist de oplossingen aandragen zodat de problemen voor eens en altijd verdwijnen?

quote:
Daarbij gaan ze volledig voorbij aan het feit dat er feitelijk meer schulden dan bezittingen zijn en dat hun plan dus ergens gewoon stopt. En wie is er dan beter van geworden? Juist ja, de schuldeisers.
Volgens mij heb je een héél belangrijk stuk uit het artikel gemist:
quote:
Called the Rolling Jubilee, it is a plan to use money from donations to buy distressed consumer debt from lenders at a marked down price, just as debt collection agencies normally would. But instead of hounding debtors for payments, it will simply cancel the debts. The hope is that the liberated debtors will themselves contribute to the fund, "rolling" the jubilee forward.
Hun plan stopt dus bij henzelf. Het plan is dat mensen die door dit initiatief geholpen worden zelf ook bij gaan dragen.

quote:
[..]

We hebben als soort nog wel een paar generaties, daar ben ik van overtuigd. En de aarde blijft ook wel bestaan. Maar of de mens daar dan nog op is?
Alles is vergankelijk, dus ook de mens.

quote:
Het is mij ook om het even, of erger nog, ik gun de mens deze mooie planeet niet. Vandaar ook het onderschrift bij mijn berichtjes.
Daarom neem ik ook geen kinderen; ik wil ze de mensheid niet aandoen. Een verlies voor de mensheid, gezien m'n uitzonderlijk goede genen, maar ja. 8-)
pi_119168260
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Niet janken. Je bent er zelf uitermate goed in:

[..]

Ben je met je verkeerde been uit bed vandaag 3-voud.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gertje-Plongers op 13-11-2012 16:31:48 ]
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 16:51:16 #138
341203 3-voud
pi_119169495
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:23 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ben je met je verkeerde been uit bed vandaag 3-voud.
Neuh. Maar wel grappig dat je het zo stelt als iemand op je eigen gejammer aanspreekt.
pi_119169879
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:51 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Neuh. Maar wel grappig dat je het zo stelt als iemand op je eigen gejammer aanspreekt.
Doen we allemaal wel eens. Ik maak mij daar niet zo druk om hoor :)
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 17:16:31 #140
341203 3-voud
pi_119170456
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Doen we allemaal wel eens. Ik maak mij daar niet zo druk om hoor :)
Heb je zelf wel door hoe krom je bezig bent?
pi_119170475
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Heb je zelf wel door hoe krom je bezig bent?
Nee, vertel het eens 3-voud.
pi_119172129
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Daarentegen zijn het ook niet de boomknuffelaars, maar de geldneukers die de problemen maken. Moeten zij dan niet juist de oplossingen aandragen zodat de problemen voor eens en altijd verdwijnen?

En dat is dus die grenzeloze naïviteit. Die boomknuffelaars staan te ver van de realiteit om te kunnen inzien dat zij niet de alpha-mannetjes zijn met de macht om te bepalen hoe het gaat. De macht ligt bij de schuldeisers, bij de machtige geldneukers en dat verander je niet met een simpel niet-doordacht naief ideetje.
quote:
Volgens mij heb je een héél belangrijk stuk uit het artikel gemist:

Nee, dat heb ik niet hoor.

quote:
Hun plan stopt dus bij henzelf. Het plan is dat mensen die door dit initiatief geholpen worden zelf ook bij gaan dragen.

Neemt niet weg dat het toch niet zo werkt. Al die mensen die dankzij het plan schuldenvrij zijn geworden gaan vervolgens hun geld (wat ze dus niet hebben) gebruiken om anderen te helpen? Dat doen ze niet hoor, in plaats daarvan gaan ze dat beetje geld wat ze verdienen gebruiken om hun eigen levensstandaard te verhogen! Zo werkt het bij iedereen die schuldenvrij wordt. Behalve bij die 30% die vervolgens weer nieuwe schulden gaat maken.

Serieus:
1. Welk deel hiervan geloof jij?
2. Wat is de genialiteit van dit plan nou eigenlijk?
3. Heb je wel eens mensen met schulden geholpen?

En dan, nogmaals, er zijn meer schulden dan bezittingen. Dat blijft zo omdat er heel veel geld wordt verdiend door die eerder genoemde alpha-mannetjes die die schulden beheren.

quote:
Daarom neem ik ook geen kinderen; ik wil ze de mensheid niet aandoen. Een verlies voor de mensheid, gezien m'n uitzonderlijk goede genen, maar ja. 8-)
Kinderen neem je niet, kinderen krijg je. Een TV neem je, een auto neem je, kinderen zijn een geschenk. Iedereen moet zelf weten of hij kinderen op de wereld wil proberen te zetten, daar zul je mij nooit over horen. Ik begrijp je overweging ook heel goed, heb daar zelf ook lang over nagedacht. Ik ben er van overtuigd dat ik mijn kind een goede opvoeding kan bieden, dat ze niks tekort komt en dat ik haar kan beschermen. Allemaal geen garanties, maar ik wil niet over 40 jaar terugkijken met spijt. Ik gun een kind een goed leven en kan dat bieden denk ik.
pi_119176765
quote:
Papa John's: If Obamacare passes, I'll have to raise prices by 14 cents a pizza!
World: You mean people are dying of preventable illness to save 14 cents a pizza?! WTF haven't you raised prices earlier?!
Papa John's: Oh... I guess you're not as totally focused on money as I am. Maybe you'll be pissed off by this then: I'm firing workers and reducing hours to make up the difference!
World: Uh... you hire workers based on the number of pizzas you need produced. Won't work.
Papa John's: Er... Okay, well, I'm raising the price by 50 cents then! And increasing the delivery fee! All to cover Obamacare, which I won't pay because I'm reducing hours too! What do you say to that?!"
World: Hello, $LOCAL_PIZZA_JOINT? I'd like your "not an evil asshole" special please.
-:Stolen Loaned from reddit
pi_119177222
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:10 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

En dat is dus die grenzeloze naïviteit. Die boomknuffelaars staan te ver van de realiteit om te kunnen inzien dat zij niet de alpha-mannetjes zijn met de macht om te bepalen hoe het gaat. De macht ligt bij de schuldeisers, bij de machtige geldneukers en dat verander je niet met een simpel niet-doordacht naief ideetje.
Maar gezien voorgaande berichten heeft hun grenzeloze naiviteit toch oren bereikt. ;)

quote:
[..]

Nee, dat heb ik niet hoor.

[..]

Neemt niet weg dat het toch niet zo werkt. Al die mensen die dankzij het plan schuldenvrij zijn geworden gaan vervolgens hun geld (wat ze dus niet hebben) gebruiken om anderen te helpen? Dat doen ze niet hoor, in plaats daarvan gaan ze dat beetje geld wat ze verdienen gebruiken om hun eigen levensstandaard te verhogen! Zo werkt het bij iedereen die schuldenvrij wordt. Behalve bij die 30% die vervolgens weer nieuwe schulden gaat maken.
Misschien werkt het, misschien niet. Maar zelfs een enkel persoon dat geholpen wordt is al een persoon dat vooruit gaat in een achterlijke wereld. :)

quote:
Serieus:
1. Welk deel hiervan geloof jij?
Ik geloof best dat ze het gaan doen, maar of het gaat lukken is een tweede.

quote:
2. Wat is de genialiteit van dit plan nou eigenlijk?
Geniaal zou ik het niet noemen, maar moet dat per se? Innovatie en vooruitgang zijn niet hetzelfde, zoals eerder besproken. ;)

quote:
3. Heb je wel eens mensen met schulden geholpen?
Nope.

quote:
En dan, nogmaals, er zijn meer schulden dan bezittingen. Dat blijft zo omdat er heel veel geld wordt verdiend door die eerder genoemde alpha-mannetjes die die schulden beheren.
Gemeen he?

quote:
[..]

Kinderen neem je niet, kinderen krijg je. Een TV neem je, een auto neem je, kinderen zijn een geschenk. Iedereen moet zelf weten of hij kinderen op de wereld wil proberen te zetten, daar zul je mij nooit over horen. Ik begrijp je overweging ook heel goed, heb daar zelf ook lang over nagedacht. Ik ben er van overtuigd dat ik mijn kind een goede opvoeding kan bieden, dat ze niks tekort komt en dat ik haar kan beschermen. Allemaal geen garanties, maar ik wil niet over 40 jaar terugkijken met spijt. Ik gun een kind een goed leven en kan dat bieden denk ik.
Je kiest er zelf voor, je valt niet zomaar in een vagina zonder contraceptie. ;)

Maar ik keur het zeker niet af hoor, al zou ik het zelf nooit kunnen. Ik weet dat ik alleen of met zijn tweeen een kind niet kan beschermen tegen al het naars in de wereld. Net als dat een paar tentjes op een Beursplein een land vol burgers niet vooruit helpt. Maar een mens doet wat het kan. :)
pi_119180404
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar gezien voorgaande berichten heeft hun grenzeloze naiviteit toch oren bereikt. ;)

Tja, als ik hard genoeg schreeuw dat God een groene koe met paarse hartjes op zijn kont is, dan bereikt dat ook oren. Dat maakt het nog niet een zinnige boodschap die gevolg zal krijgen.

quote:
Misschien werkt het, misschien niet. Maar zelfs een enkel persoon dat geholpen wordt is al een persoon dat vooruit gaat in een achterlijke wereld. :)
Hoop, ideologie. Ja. Dat soort dingen zijn kenmerkend voor een minderheid van de wereldbevolking. Ik houd het liever wat realistischer. Ik geloof niet in de altruïstische mens, althans, niet in een meerderheid daarvan. En de wereld verander je niet door bij jezelf te beginnen. Was het maar zo simpel

quote:
Je kiest er zelf voor, je valt niet zomaar in een vagina zonder contraceptie. ;)

Maar ik keur het zeker niet af hoor, al zou ik het zelf nooit kunnen. Ik weet dat ik alleen of met zijn tweeen een kind niet kan beschermen tegen al het naars in de wereld. Net als dat een paar tentjes op een Beursplein een land vol burgers niet vooruit helpt. Maar een mens doet wat het kan. :)
Je kiest er zelf voor, maar als je er voor kiest is het geen vanzelfsprekendheid. Dat bedoelde ik te zeggen. En je kunt al het naars niet weghouden, maar je kunt wel leren hoe iemand er mee om moet gaan. Ik kom ook genoeg naars tegen, maar leer er mee te dealen. Vaak door heel zelfzuchtig te zijn. Eerst voor jezelf zorgen, dan kijken wat je over hebt om anderen te helpen.
pi_119184174
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:24 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Tja, als ik hard genoeg schreeuw dat God een groene koe met paarse hartjes op zijn kont is, dan bereikt dat ook oren. Dat maakt het nog niet een zinnige boodschap die gevolg zal krijgen.
En daar houdt de vergelijking dan ook op. Occupy heeft wereldwijd gevolg gekregen en verschillende mate van succes.

quote:
[..]

Hoop, ideologie. Ja. Dat soort dingen zijn kenmerkend voor een minderheid van de wereldbevolking. Ik houd het liever wat realistischer. Ik geloof niet in de altruïstische mens, althans, niet in een meerderheid daarvan. En de wereld verander je niet door bij jezelf te beginnen. Was het maar zo simpel
Ook de trap naar de hemel betreed je tree voor tree. :)

quote:
[..]

Je kiest er zelf voor, maar als je er voor kiest is het geen vanzelfsprekendheid. Dat bedoelde ik te zeggen. En je kunt al het naars niet weghouden, maar je kunt wel leren hoe iemand er mee om moet gaan. Ik kom ook genoeg naars tegen, maar leer er mee te dealen. Vaak door heel zelfzuchtig te zijn. Eerst voor jezelf zorgen, dan kijken wat je over hebt om anderen te helpen.
En soms heeft iemand eerst hulp van anderen nodig, alvorens ze dat zelf aan anderen bieden kunnen. Net als kinderen.
pi_119184818
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:36 schreef Gray het volgende:

[..]

En daar houdt de vergelijking dan ook op. Occupy heeft wereldwijd gevolg gekregen en verschillende mate van succes.

[..]

Ook de trap naar de hemel betreed je tree voor tree. :)

[..]

En soms heeft iemand eerst hulp van anderen nodig, alvorens ze dat zelf aan anderen bieden kunnen. Net als kinderen.
Leuk hoor, die positiviteitsmantra's. Maar kijk eens om je heen. De mens heeft het verziekt en zal dat blijven doen.

Oja, en de hemel bestaat niet.
pi_119186039
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:47 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Leuk hoor, die positiviteitsmantra's. Maar kijk eens om je heen. De mens heeft het verziekt en zal dat blijven doen.
Nog meer stront aan de knikker laat het balletje niet beter rollen. ;)

quote:
Ja, duh. :D
pi_119186156
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:47 schreef Hoppahoppa het volgende:

Bullshit ik was er een paar weken terug.
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:25:45 #150
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119186380
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:19 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Bullshit ik was er een paar weken terug.
Die travestietentent?
  woensdag 14 november 2012 @ 02:25:58 #151
pi_119189615
quote:
quote:
On November 8th a mass protest against the Argentinean Government policies ( crime rates, inflation, censorship and political corruption) took place in Buenos Aires City. Due this the government banned the use of airspace to independent news media helicopters, to prevent aerial images gauge the size of the protest. But that didn't stop an amateur drone to bypass aerial restriction and take a Full HD video.
  woensdag 14 november 2012 @ 09:28:00 #152
373754 mossad_agent
pi_119191694
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:25 schreef Terecht het volgende:

[..]

Die travestietentent?
Nee dat was een andere user _O-
  woensdag 14 november 2012 @ 09:55:03 #153
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119192199
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:28 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nee dat was een andere user _O-
Dan rest natuurlijk de vraag: hoe weet jij dat zo? Guilty pleasure? Deze agent is een travestiet!
  woensdag 14 november 2012 @ 10:00:39 #154
373754 mossad_agent
pi_119192358
quote:
11s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dan rest natuurlijk de vraag: hoe weet jij dat zo? Guilty pleasure? Deze agent is een travestiet!
Ik weet dat omdat ik op usernaam googelde en toen de desbetreffende advertenties tegenkwam.
  woensdag 14 november 2012 @ 10:05:02 #155
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119192477
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:00 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ik weet dat omdat ik op usernaam googelde en toen de desbetreffende advertenties tegenkwam.
Jaja. Beetje de enge creep uithangen.
  woensdag 14 november 2012 @ 15:27:16 #156
pi_119202289
quote:
quote:
Union members and activists in Madrid and Lisbon gather to join a European day of action against austerity measures. Workers in Spain, Greece, Italy and Portugal were all due to hold protests on Wednesday. A 24-hour strike causes transport disruptions, including many cancelled flights
quote:
quote:
In heel Europa wordt vandaag massaal gestaakt en vinden solidariteitsacties plaats. In Spanje, Portugal en België ligt het openbaar vervoer vrijwel stil, en veel bedrijven hebben het werk neergelegd. Een rondvraag langs de Volkskrant-correspondenten in Europa.

[ Bericht 33% gewijzigd door Papierversnipperaar op 14-11-2012 15:48:10 ]
pi_119207826
pi_119208301
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:16 schreef Gray het volgende:
[ afbeelding ]
Sla je ook al aan het plakken op die zuil? :o
  woensdag 14 november 2012 @ 19:40:12 #159
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119210810
Mega strike hits Europe: LIVE UPDATES

http://rt.com/news/austerity-protest-europe-arrest-657/
pi_119212957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sla je ook al aan het plakken op die zuil? :o
:+
  donderdag 15 november 2012 @ 08:50:26 #161
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119228796
pi_119228832
Ik ben erg benieuwd of hierdoor ook iets gaat veranderen. Dat er verandering geëist wordt is duidelijk,maar wat nu verder.
  donderdag 15 november 2012 @ 09:20:31 #163
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119229314
pi_119230066
  donderdag 15 november 2012 @ 09:50:44 #165
pi_119230089
quote:
Occupy's trigger moment

With the election behind us, Occupy is emerging as an energized fighting force with new tactics and a renewed revolutionary potential. Spain's indignados are refocusing their rage against the banks by “jamming cash machines with glue and coins,” reports Reuters, in a tactical shift toward direct disruption of the flows of capital. Occupy Sandy is demonstrating the power of horizontal, people-to-people organizing with a relief operation that is feeding and caring for thousands in New York. And then there is perhaps the biggest tactical mindbomb of all: an audacious culture jam, originally conceived by Adbusters in 2009, to buy and abolish debt.

Tomorrow, Strike Debt, a maverick affinity group of Zuccottis, is kicking off the Rolling Jubilee . . . a project that “buys debt for pennies on the dollar, but instead of collecting it, abolishes it.” The ultimate goal is to “liberate debtors at random through a campaign of mutual support, good will, and collective refusal.” The plan has attracted sizable media attention from CNN, the NY Times, Salon and more. Writing for the Guardian, Charles Eisenstein explains its “transformative potential”:

. Two pillars uphold the present debt regime: the moral legitimacy of debt in society's eyes, ie, the idea that a person 'should' pay back what he owes; and the coercive mechanisms that enforce repayment, such as harassment, seizure of assets, garnishment of wages, denial of employment or housing, and even imprisonment. The Rolling Jubilee erodes both. It destigmatises debt by saying, ‘we're all in this together, we believe your situation is unfair, not shameful, so we're going to help you out’.

The Rolling Jubilee has already raised enough money to abolish over $3.2 million in debt . . . raising the tantalizing possibility that Occupy's biggest trigger moment – the spark of a widespread refusal against the financialization of life – is still to come.

November 15, watch the live jubilee telethon at rollingjubilee.org.
  donderdag 15 november 2012 @ 09:57:20 #166
pi_119230265
quote:
quote:
Zo'n 700 topbestuurders bij de overheid en semipublieke sector verdienen meer dan de wet voorschrijft. 'Zij houden nog drie jaar dat niveau. Daarna wordt het in vier jaar tijd verlaagd tot het geldende maximum', zegt PvdA-minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken.

VVD en PvdA willen het maximumsalaris in de publieke sector verder verlagen tot hooguit een ministerssalaris. De norm geldt dan voor alle inkomens, niet alleen topbestuurders. Medisch specialisten in loondienst komen dan eveneens onder de norm. 'En ook topartiesten bij de publieke omroep', zegt Plasterk. Dat kan op termijn gevolgen hebben voor het inkomen van nog eens vier- tot vijfduizend personen.
pi_119230318
  donderdag 15 november 2012 @ 10:19:57 #168
pi_119230776
quote:
quote:
I’ve seen brief images from Greece, Italy, Spain and England. But today was too big to get a clear picture of everything. I will just tell you what happened here in Lisbon.

There were two feeder marches. One of the big unions and one of dockworkers, anarchists and social movements. Naturally I joined the latter.
quote:
At the monumental Praça do Commercio an undercover police officer made a clumsy attempt to arrest one of the people throwing bombs. He almost got lynched by the mob. His colleagues in uniform stormed in to bring him to safety. The arrest was never made.
quote:
Something was about to happen. You could feel it from the beginning. For the moment, the drum band was drumming, the people were cheering. I was talking to a friend of mine. She said the crowd was actually pretty calm, too calm.

Before she even finished her phrase, it started. All along the line, people tore down the barriers. At the stairs, the front line moved up to face the police, but the crowd fell short of taking the stairs by storm. They could have succeeded, but the moment of hesitation was enough for police to organise and to form a line.
quote:
At the start of the assault, there had been some small skirmishes at the stairs in which the anarchists conquered one of the officers shields. With spray paint, someone cancelled out the word police and replaced it with grand capital letters spelling PEOPLE. The roar was awesome when they brandished their booty.

quote:
Around six, authorities had enough of it. Via megaphone it was announced that people had to disperse or police would charge. The answer came with firecrackers and an intensification of the bombardment.
  donderdag 15 november 2012 @ 12:58:45 #169
373754 mossad_agent
pi_119235655
quote:
At the monumental Praça do Commercio an undercover police officer made a clumsy attempt to arrest one of the people throwing bombs. He almost got lynched by the mob. His colleagues in uniform stormed in to bring him to safety. The arrest was never made.
Ze hadden met scherp moeten schieten....wtf..bommen gooien en agenten lynchen. Lekker sociaal zijn die lui. Met dat soort figuren zou ik mij in ieder geval niet willen inlaten.

Maar ok, het zal wel weer worden goedgepraat hier, je mag verslaggevers fysiek bejegenen , je mag agenten bombarderen en lynchen, zolang je maar roept dat je het niet voor jezelf doet maar 'voor anderen'. Bah, stelletje terroristen.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:19:21 #170
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119236228
Let love rule!
pi_119236660
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:58 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ze hadden met scherp moeten schieten....wtf..bommen gooien en agenten lynchen. Lekker sociaal zijn die lui. Met dat soort figuren zou ik mij in ieder geval niet willen inlaten.

Maar ok, het zal wel weer worden goedgepraat hier, je mag verslaggevers fysiek bejegenen , je mag agenten bombarderen en lynchen, zolang je maar roept dat je het niet voor jezelf doet maar 'voor anderen'. Bah, stelletje terroristen.
Er zijn geen hufterige politie agenten dan?
One persons terrorist is anothers freedom fighter.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_119241412
quote:
17s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:19 schreef Copycat het volgende:
Let love rule!
Copycat is om *;
  donderdag 15 november 2012 @ 16:36:16 #173
373754 mossad_agent
pi_119243102
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er zijn geen hufterige politie agenten dan?
One persons terrorist is anothers freedom fighter.
Er staat toch duidelijk dat een van die paupers een bom gooide en dat de politie daarna ingreep. Ik snap dan ook niet dat je dat geweld tracht goed te praten met de dooddoener dat er hufters bij de politie zitten. Tussen de Occupiers zit ook tuig ,... allemaal dus maar in elkaar meppen? Volgens jouw bewering mag het.
pi_119244370
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:36 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Er staat toch duidelijk dat een van die paupers een bom gooide en dat de politie daarna ingreep. Ik snap dan ook niet dat je dat geweld tracht goed te praten met de dooddoener dat er hufters bij de politie zitten. Tussen de Occupiers zit ook tuig ,... allemaal dus maar in elkaar meppen? Volgens jouw bewering mag het.
Ik begrijp heel goed waarom mensen zijn boos.....ik zei niet dat het die goede manier om je punt naar voren te brengen maar misschien is het toch die enige manier wat ze hebben.

Ik vind je naam 'n beetje offensive.
Waren het terroristen of freedom fighters die hebben gevochten voor Israeli independence ?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 15 november 2012 @ 17:50:39 #175
pi_119245730
"Bommen" :')
Was gewoon vuurwerk.
  donderdag 15 november 2012 @ 18:39:13 #176
373754 mossad_agent
pi_119247307
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:12 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed waarom mensen zijn boos.....ik zei niet dat het die goede manier om je punt naar voren te brengen maar misschien is het toch die enige manier wat ze hebben.

Als het de enige manier (in hun ogen) is dan mag het dus? Dus iemand die een ander echt een lul vind en in zijn optiek er maar één oplossing is, namelijk het in elkaar rossen van die ander, dan mag dat volgens jou?

quote:

Waren het terroristen of freedom fighters die hebben gevochten voor Israeli independence ?
Er zijn wel meer users met namen die 'anders dan mainstream' zijn ;) , juist in dit topic zou dat dus een plus moeten zijn :).
Daarnaast, het heeft verder niets met het onderwerp te maken. Als je over Israel wilt discussieren, doen we dat in een ander topic.
pi_119248477
quote:

[..]

Wat heeft dat met Occupy te maken?
Laten we het bij het onderwerp houden.
  donderdag 15 november 2012 @ 19:27:17 #178
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119249140
Omg het is begonnen , op het journaal dat wij de slechtste van de klas zijn ...
pi_119249208
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:27 schreef Summers het volgende:
Omg het is begonnen , op het journaal dat wij de slechtste van de klas zijn ...
Ja, dat is niet bepaald een verrassing he?
We hebben te lang voor sinterklaas gespeeld .
  donderdag 15 november 2012 @ 19:30:26 #180
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119249282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat is niet bepaald een verrassing he?
We hebben te lang voor sinterklaas gespeeld .
erger nog , sinterklaas zijn is onze permanente staat van zijn .
pi_119249426
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:30 schreef Summers het volgende:

[..]

erger nog , sinterklaas zijn is onze permanente staat van zijn .
Jep, Europa rammelt ook alweer met de bak voor nog meer geld.
  vrijdag 16 november 2012 @ 03:38:15 #182
pi_119264743
http://rollingjubilee.org/
*O* Het is begonnen! *O*

quote:
We have raised
Bijna 2,5 ton.
quote:
to abolish $4,889,667 of debt
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:39:28 #183
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119270259
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 03:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://rollingjubilee.org/
*O* Het is begonnen! *O*

[..]

Bijna 2,5 ton.

[..]

*O* power to the people :)
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:47:10 #184
373754 mossad_agent
pi_119272588
En, hoe groot waren die acties in Nederland eigenlijk? Of was Occupy niet zo solidair met de buitenlandse acties? Of is nu wederom aangetoond dat Occupy in Nederland totaal niets voorstelt?
pi_119273369
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:39 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Als het de enige manier (in hun ogen) is dan mag het dus? Dus iemand die een ander echt een lul vind en in zijn optiek er maar één oplossing is, namelijk het in elkaar rossen van die ander, dan mag dat volgens jou?

Het gaat niet om iemand die iemand 'n lul vind - het gaat om het feit dat die 'white collar criminals' die hebben mensen slecht geadviseerd en andere mensen z'n hard verdiende geld heeft slecht geinvesteerde (uit hebzucht) in verband met enorme risicos.
Paar jaren terug heb ik zelf verschrikkelijk slecht hypotheek advies gekregen(maar gelukkig niet genomen) van een of andere gladde jonge hondje.
Ik kan makkelijk voorstellen waarom sommige mensen zijn erg boos dat ze hebben hun huizen kwijt naar jaren lang betalen van 'n rot hypotheek.
En,jammer genoeg zijn die politie momenteel 'het gezicht van de regering en de banken' dus....

Edit : What about the political violence used against the people?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tingo op 16-11-2012 13:25:13 ]
pi_119273682
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat heeft dat met Occupy te maken?
Laten we het bij het onderwerp houden.
Sorry maar ik vind t echt hypocritisch dat iemand met zo'n naamje gaat klagen over het gooien van 'bommen' .....vuurwerk eigenlijk.
pi_119273741
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:24 schreef Tingo het volgende:

[..]

Sorry maar ik vind t echt hypocritisch dat iemand met zo'n naamje gaat klagen over het gooien van 'bommen' .....vuurwerk eigenlijk.
Een nickname he, ik zie er wel gekkere.
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:59:39 #188
373754 mossad_agent
pi_119274779
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:24 schreef Tingo het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
pi_119281285
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:59 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Provocative name - just like the provocative behaviour of Israel -illegally occupying Palestine.
pi_119282678
Tingo, let even op je taalgebruik en de onderwerpen die je aanhaalt. Ontopic blijven en minder grof in de mond graag.
  zaterdag 17 november 2012 @ 11:36:35 #191
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119307254
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:47 schreef mossad_agent het volgende:
En, hoe groot waren die acties in Nederland eigenlijk? Of was Occupy niet zo solidair met de buitenlandse acties? Of is nu wederom aangetoond dat Occupy in Nederland totaal niets voorstelt?
Alle mensen over de hele wereld die opstaan zijn solidair met elkaar of je nou occupy bent of niet .
Jij ziet het allemaal als apart en als een soort statusclubje , mensen worden juist wakker uit de illusie dat we gescheiden zijn en de 1 boven de ander staat en dat de wereld en zijn invloeden ophouden bij de ooit verzonnen landsgrenzen . We zijn 1 wereld en 1 land en 1 volk .

Machthebbers en de msm voeden mensen van kleins af aan dat er verschillen zijn of dat de 1 beter is dan de ander of dat je tegen een bepaalde groep moet zijn , verdeel en heers , Wie wakker is gaat nooit meer terug naar die illusie , het enige wat gaat gebeuren is dat nog meer mensen wakker gaan worden en nog meer mensen gaan opstaan en nog meer mensen de absurdheid en onrechtvaardigheid van de wereld en het systeem waar we in leven gaan inzien . :)

Al was er maar 1 occupier in heel Nederland , die krijgt de volledige steun van heel de wereld . Constant zijn er solidariteits acties voor steun aan mensen over de hele wereld . Nu zijn er overal solidariteitsacties in London, Amsterdam , frankrijk enz voor mensen in Gaza . De mensen op het tahrirplein hadden een solidariteitsactie voor OWS . Met de europa staking was er een solidariteitsactie in NY , Zo gaat dat de hele tijd door . We zijn allemaal al 1 . We zijn allemaal broeders en zusters van elkaar .

Status , ongelijkheid , leiders en volgers is het oude systeemdenken waar mensen zich van losmaken en de wereld in zijn geheel niet meer dienen en kapotmaken . Mensen zijn juist de onzinnige dingen aan het loslaten zoals angst , mensen beseffen juist dat ze zelf ook verantwoordelijk zijn voor de wereld waar ze in leven en verantwoordelijk voor wat ze wel en niet steunen . En zoals ik ergens las , mensen beginnen te denken met hun hart en zijn hun ego aan het loslaten .

zaterdag 17 november 2012 @ 11:39:10 #192
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119307310
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 11:36 schreef Summers het volgende:
Alle mensen over de hele wereld die opstaan zijn solidair met elkaar of je nou occupy bent of niet .
Schattige gedachte, maar als puntje bij paaltje komt zijn de meeste van deze mensen vooral erg solidair met hun eigen portemonnee.
pi_119307581
Dat komt omdat dat je al heel je leven aangeleerd en voorgedaan is.
  zaterdag 17 november 2012 @ 12:04:02 #194
373754 mossad_agent
pi_119307769
Maar wanneer zagen jullie het licht Gert en Summers? Of zijn jullie 'ineens' sinds een jaar of twee mensen die met ogen open kijken? En wat heeft voor de 'turn around' gezorgd??
pi_119307848
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:04 schreef mossad_agent het volgende:
Maar wanneer zagen jullie het licht Gert en Summers? Of zijn jullie 'ineens' sinds een jaar of twee mensen die met ogen open kijken? En wat heeft voor de 'turn around' gezorgd??
Ik ben al heel mijn leven zo geweest, alleen de laatste tijd veel meer in aanraking gekomen met bevestigende informatie en mensen die ook zo denken. Dat laatste heeft mijn ogen pas echt geopend eigenlijk, pas de laatste 5 jaar.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 12:12:00 #196
341203 3-voud
pi_119307959
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 november 2012 11:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Schattige gedachte, maar als puntje bij paaltje komt zijn de meeste van deze mensen vooral erg solidair met hun eigen portemonnee.
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 november 2012 11:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat komt omdat dat je al heel je leven aangeleerd en voorgedaan is.
Zitten jullie nou te herhalen wat ik al tig keren gezegd heb?

Feit is: je kunt niemand iets kwalijk nemen. Het is een ganzenbord waarin we geboren worden met de spelregels en piketten al uitgezet. Of je kiest ervoor mee te doen, of aan de zijlijn te gaan staan schreeuwen.
De enige manier iets te veranderen aan de huidige situatie is voor een omslagpunt te zorgen waarbij de grotere groep zo groot is dat de kleine overige groep niets anders kan dan mee gaan. Eigenlijk zitten we al in die situatie. De huidige grotere groep kiest ervoor het spel mee te spelen. Dat is het voordeel dat generaties na ons erin geboren worden.
Er zullen altijd slachtoffers zijn van welke keuze ook die de grootste groep maakt om al het overige erin mee te trekken. Je kunt nu eenmaal nooit alle neuzen 1 kant op krijgen. Daarvoor ze we te veel mens met eigen karakters en meningen. En mensen die zich in welk systeem ook, niet thuis voelen, zonderen zichzelf ervan af. Zoals nu ook gebeurd.
Ze gaan ertegen ageren omdat ze in die blijvende zijlijn-positie zitten en worden uiteindelijk slachtoffer van hun eigen keuze. Dat de andere groep aanrekenen is zinloos en je eigen verantwoordelijkheid afschuiven.

Ik vraag me af of de occupiers wel beseffen wat de consequenties zijn. Want stel dat ze zo groot worden dat de hele wereld moet meegaan in hun "nieuwe orde". Wat dan? Hoe gaat dat eruit zien?
Ik hoor ze nogal door elkaar schreeuwen. De een wil het huidige systeem, maar dan "eerlijker". En dat eerlijker varieert nogal. De een hamert hierop, de ander daarop.
De ander gaat nog verder en neigt naar een soort communisme.
En als dan een keus is gemaakt zit je nog met een groep die zich er uiteindelijk niet in kan vinden. Dat is onvermijdelijk.

Wat dan? Gaan we dan weer occupien?
Dit is een gebed zonder einde. Als je er goed over nadenkt, en ik vraag me af of die occupiers dat wel doen, zit je met 3 uitkomsten:

1. Geld verbannen uit de wereld, alles voor iedereen. Daarmee ontneem je de drang van hebzucht en misdaad die ermee gepaart gaat.
2. Iedereen een eigen stukje land van paar 100 vierkante meter en maak je eigen staat met regering en wetten... in je uppie
3. Huidige systeem behouden omdat alle andere varianten er toch op neerkomen, en zelfs erop terugkomen omdat de mogelijkheden je te ontpoppen tot rijkere en machtiger dan de ander, in stand blijft en dus aanwakkert.

De eerste zou mijn keuze zijn. Maar dat is onmogelijk. Dan zou je de hele wereld in 1 klap met je mee moeten krijgen. Zie je het voor je?
De tweede is niet te doen. Dan zitten we constant in een wereldoorlog met miljoenen landen die erbij betrokken zijn.
De derde is in sommige opzichten niet de meest sjieke maar wel sociaal. Want in dat systeem hebben zelfs degenen die van de zijkant schreeuwen een dak boven hun hoofd, te eten en internet om hun afschuw en bitterheid de wereld in te smijten.
  zaterdag 17 november 2012 @ 12:17:26 #197
373754 mossad_agent
pi_119308105
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:12 schreef 3-voud het volgende:

Ik vraag me af of de occupiers wel beseffen wat de consequenties zijn. Want stel dat ze zo groot worden dat de hele wereld moet meegaan in hun "nieuwe orde". Wat dan? Hoe gaat dat eruit zien?
Iedereen een eigen lepel en ruilhandel, iedereen is gelijk en als je iets wilt dan neem je het, of je ruilt het. Als je geen spullen hebt om te ruilen dan.....dan...... ja wat dan eigenlijk?? Politie is er niet want die maken deel uit van het kwaad dus dan toch maar jatten,...mag zolang je er zelf maar achter staat. Immers, waarom zou je het niet doen, vrijheid blijheid toch? :)
pi_119308937
quote:
Geld verbannen uit de wereld, alles voor iedereen
Dat is in feite communisme :P

Verder klopt je verhaal grotendeels natuurlijk wel, behalve dat je zulke zwart-wit keuzes hebt, het enige wat je kunt bereiken is dat je het huidige systeem zover weet te bewerken dat je richting keuze 1 gaat. Ineens naar een geheel anders systeem kan simpelweg niet.

En verder kiest de grote meerderheid er niet eens voor, ze ageren alleen niet. Denk ik.
  zaterdag 17 november 2012 @ 12:51:25 #199
pi_119309183
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:04 schreef mossad_agent het volgende:
Ik kijk mijn hele leven al naar mensen om me heen en de wereld met het idee van: "Oh ja?"
Zo dacht ik op mijn 8ste bijvoorbeeld: "Met wie moet ik trouwen dan"
Dat veranderde in de loop der tijd naar : "Moet ik trouwen dan"?
En dat dus ver voor mijn pubertijd dat de meeste mensen biologisch en sociaal met dat soort zaken aan de gang gaan.
pi_119309292
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 november 2012 11:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, alleen wil niet iedereen dat toegeven.
pi_119309641
Dat komt dus omdat de wereld vooral daarom draait. En vaak wil je niet als naïeve zogezegd achteraan eindigen en zodoende kiezen ze dan maar voor hun eigen zekerheid. Hence de kracht van het systeem en de invloed die ze daarmee hebben. Schuld bijvoorbeeld creëert committed werknemers die niet zeuren.
pi_119309915
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat komt dus omdat de wereld vooral daarom draait. En vaak wil je niet als naïeve zogezegd achteraan eindigen en zodoende kiezen ze dan maar voor hun eigen zekerheid. Hence de kracht van het systeem en de invloed die ze daarmee hebben. Schuld bijvoorbeeld creëert committed werknemers die niet zeuren.
Tenzij men van de lucht en leuzen kan leven zitten we allemaal in dit systeem en dragen we bij aan onze maatschappij.
Beetje filosoferen en luchtfietsen is hartstikke leuk, maar niet reeel, er moet brood op de plank.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 13:21:39 #203
341203 3-voud
pi_119310165
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tenzij men van de lucht en leuzen kan leven zitten we allemaal in dit systeem en dragen we bij aan onze maatschappij.
Beetje filosoferen en luchtfietsen is hartstikke leuk, maar niet reeel, er moet brood op de plank.
Dat komt vanzelf door ons solidaire systeem.
Vandaar dat ze tijd te over hebben hierover te blaten. Beetje inzicht zou ze niet misstaan. Hebben ze ook tijd zat voor die bij te spijkeren...
pi_119310990
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je zou ze de kost geven hoeveel er daadwerkelijk gebakken lucht verkopen..en filosoferen voor behoorlijke bedragen :P

En of ze nu zoveel bijdragen is maar net de vraag.
pi_119311020
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Je zou ze de kost geven hoeveel er daadwerkelijk gebakken lucht verkopen..en filosoferen voor behoorlijke bedragen :P
Ja, ik weet het.
Daar heb ik dan ook een gruwelijke hekel aan. Die zelfbenoemde goeroe's en schijnheiligen.
pi_119311066
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, ik weet het.
Daar heb ik dan ook een gruwelijke hekel aan. Die zelfbenoemde goeroe's en schijnheiligen.
En wanneer iemand door anderen goeroe wordt genoemd?
pi_119311116
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:55 schreef Gray het volgende:

[..]

En wanneer iemand door anderen goeroe wordt genoemd?
Dat begrijp ik ook echt niet. Hoe kun je een mens goeroe noemen?
pi_119311146
Noem het een deskundige en het klopt weer.
pi_119311156
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook echt niet. Hoe kun je een mens goeroe noemen?
Die vraag snap ik niet.
pi_119311205
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:58 schreef Gray het volgende:

[..]

Die vraag snap ik niet.
Hoe kunnen mensen een ander mens goeroe noemen.
Dat betekent dat ze een ander boven zich stellen en een soort van aanbidden.
pi_119311266
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe kunnen mensen een ander mens goeroe noemen.
Dat betekent dat ze een ander boven zich stellen en een soort van aanbidden.
Dat komt veel voor ja. :{w

Aan de 'goeroe's' die mij inspireren is wel duidelijk te merken dat ze zich niet als zodanig opstellen, omdat ze vaak de overtuiging hebben dat ze ook van de leerling kunnen leren. :)
pi_119311366
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat komt vanzelf door ons solidaire systeem.
Vandaar dat ze tijd te over hebben hierover te blaten. Beetje inzicht zou ze niet misstaan. Hebben ze ook tijd zat voor die bij te spijkeren...
Wat is dat nu weer voor onzin ? Waarom zou zo iemand geen inzicht hebben, het soort inzicht wat jij verkondigd is niet erg moeilijk om te begrijpen. Waar we het hier over hebben wel schijnbaar, omdat er zo weinig zijn die het begrijpen.
pi_119311375
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat komt veel voor ja. :{w

Aan de 'goeroe's' die mij inspireren is wel duidelijk te merken dat ze zich niet als zodanig opstellen, omdat ze vaak de overtuiging hebben dat ze ook van de leerling kunnen leren. :)
Inspireren is mooi.
Maar een mens aanbidden niet.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 14:07:37 #214
341203 3-voud
pi_119311457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor onzin ? Waarom zou zo iemand geen inzicht hebben, het soort inzicht wat jij verkondigd is niet erg moeilijk om te begrijpen. Waar we het hier over hebben wel schijnbaar, omdat er zo weinig zijn die het begrijpen.
Excuse me... de meesten van de vrijtijdsvervullers hier zie ik weinig zinvolle zaken vertellen anders dan fotos/videos plempen en de bekende one-liners.
En sorry, ook niet van jou. Dat jij er meer tijd in steekt door meer worden te typen maakt je boodschap niet verschillend.
pi_119311711
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Excuse me... de meesten van de vrijtijdsvervullers hier zie ik weinig zinvolle zaken vertellen anders dan fotos/videos plempen en de bekende one-liners.
En sorry, ook niet van jou. Dat jij er meer tijd in steekt door meer worden te typen maakt je boodschap niet verschillend.
De boodschap is ook niet in woorden te vatten eigenlijk. Het is meer een gevoel vanuit je kern. Althans voor mijzelf. Ik heb ook absoluut niet de illusie dat er door Fokken! iets op de wereld zal veranderen, dus heb je gelijk in het feit dat het vrijetijdsvulling is.

Dat geldt ook voor jouw bijdragen, no offence :) die zijn ook weinig verschillend en inspirerend of innoverend. Het zijn gewoon twee kampen zogezegd. Met steeds dezelfde verhalen.

Niemand hier die er zo gespecialiseerd in is om het allemaal eventjes op te hoesten in de vorm van een over de hele linie kloppend verhaal met oplossingen voor alle problemen. Dat kan ook simpelweg niet, en wordt hier ook niet verlangd.
pi_119311718
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inspireren is mooi.
Maar een mens aanbidden niet.
Het gaat nogal voorbij aan de boodschap van die goeroe's hé? ;)
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 14:18:16 #217
341203 3-voud
pi_119311769
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

De boodschap is ook niet in woorden te vatten eigenlijk. Het is meer een gevoel vanuit je kern.
Dat heet "verbittert zijn". En het niet onder woorden kunnen brengen komt voort uit het niet onder ogen willen zien dat de oorzaak bij jezelf ligt.
pi_119311772
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Het gaat nogal voorbij aan de boodschap van die goeroe's hé? ;)
Nogal ja.
Niet dat ik al die goeroe's ken hoor.
Maar neem nu alleen het geloof. Dat is al een materie waar je je tanden op stuk kunt bijten.
pi_119311952
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat heet "verbittert zijn". En het niet onder woorden kunnen brengen komt voort uit het niet onder ogen willen zien dat de oorzaak bij jezelf ligt.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben niet verbitterd en al die anderen vast ook niet. Waarom denk je dat ?
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 14:48:41 #220
341203 3-voud
pi_119312427
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:26 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben niet verbitterd en al die anderen vast ook niet. Waarom denk je dat ?
Het ligt er te, te dik op. Maar domweg ontkennen is wel aardig van deze tijd moet ik zeggen.
pi_119312509
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het ligt er te, te dik op. Maar domweg ontkennen is wel aardig van deze tijd moet ik zeggen.
Hoe kom je daar toch bij, ben je helderziend ! Sorry 3-voud maar zulke uitspraken slaan nergens op. En hebben al helemaal geen toegevoegde waarde, jammer.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 14:57:37 #222
341203 3-voud
pi_119312639
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hoe kom je daar toch bij, ben je helderziend ! Sorry 3-voud maar zulke uitspraken slaan nergens op. En hebben al helemaal geen toegevoegde waarde, jammer.
Tis een beetje van dit:

A - :"De wereld is k*t! Wat een bende om in te leven"
B - :"Dus je ziet het liever anders?"
A - :"Hoe kom je daar nu bij?"
B - :"Euh...wut?"

*B gaat wat nuttigs doen.
pi_119312732
Het word met de minuut onbegrijpelijker :P
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 15:05:37 #224
341203 3-voud
pi_119312831
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:01 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het word met de minuut onbegrijpelijker :P
Dat had ik vooraf al aangegeven. Het verbaasd me dan ook niet.
pi_119312866
Laten we maar stoppen 3-voud, dit heeft geen enkel zin.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 15:08:29 #226
341203 3-voud
pi_119312906
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Laten we maar stoppen 3-voud, dit heeft geen enkel zin.
Zolang jij vragen blijft stellen geef ik antwoord. Lijkt me redelijk.
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:10:34 #227
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119312955
Aaw, er wordt hier gemasturbeerd.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 15:12:59 #228
341203 3-voud
pi_119313012
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:10 schreef Terecht het volgende:
Aaw, er wordt hier gemasturbeerd.
Succes met het resultaat in je sok alvast.
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:16:20 #229
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119313095
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Succes met het resultaat in je sok alvast.
Je bent je ervan bewust dat iedereen doorheeft dat je je in het openbaar mentaal aan het aftrekken bent? Pas maar op voordat Ronnie je pm'etjes stuurt wat voor een viezerik je bent.
pi_119313312
Onnodig commentaar.Verwijderd.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 15:32:03 #231
341203 3-voud
pi_119313516
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:16 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat iedereen doorheeft dat je je in het openbaar mentaal aan het aftrekken bent? Pas maar op voordat Ronnie je pm'etjes stuurt wat voor een viezerik je bent.
Heb je pillen op?
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:37:24 #232
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119313647
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Heb je pillen op?
Pathetische riposte. Maar hé, laat de wetenschap dat iedereen meekijkt je er niet van weerhouden om het karwei af te maken. De mensen zijn nieuwsgierig wat voor een kwakje je produceert. Als dit een voorproefje is dan wordt het een teleurstelling vrees ik en ben je niet zo viriel als je wel dacht.
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:42:36 #233
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119313806
PS: voor de aanwezigen hier, vergeet u zich niet te beschermen tegen het mannenvocht dat de heer 3-voud kwijt wil, de zuurgraad kan u mogelijk ernstige schade toebrengen!
quote:
15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
De citroenen gaan dertien in een dozijn in huize 3-voud
U bent gewaarschuwd.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 15:51:19 #234
341203 3-voud
pi_119314028
pi_119314081
Ok, harten (o.a) gelucht en nu weer over Occupy please?
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:54:57 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119314143
La Linea.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 15:55:44 #237
341203 3-voud
pi_119314169
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:54 schreef Copycat het volgende:
La Linea.
Fucking briljant.
Als ik die stem al hoor rollen de tranen over mijn wangen van het lachen :)
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:58:00 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119314235
Als kind vond ik dat al zo geweldig. En als volwassene zag ik pas de genialiteit van die ogenschijnlijke eenvoud.
pi_119314274
We naderen het einde van dit topic al weer gestaag. Eens kijken of ik nog iets constructiefs kan bijdragen.

Ik weet het, wacht!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 16:04:45 #240
341203 3-voud
pi_119314418
... ik wacht nog steeds.
pi_119314485
Ok... open de spoiler maar !
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 16:10:42 #242
341203 3-voud
pi_119314576
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ok... open de spoiler maar !
Dat is oud nieuws. We hebben al wereldvrede, met zo nu en dan een incidentje.
Heb je niks beters?
pi_119314625
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:37 schreef Terecht het volgende:

[..]

Pathetische riposte. Maar hé, laat de wetenschap dat iedereen meekijkt je er niet van weerhouden om het karwei af te maken. De mensen zijn nieuwsgierig wat voor een kwakje je produceert. Als dit een voorproefje is dan wordt het een teleurstelling vrees ik en ben je niet zo viriel als je wel dacht.
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:42 schreef Terecht het volgende:
PS: voor de aanwezigen hier, vergeet u zich niet te beschermen tegen het mannenvocht dat de heer 3-voud kwijt wil, de zuurgraad kan u mogelijk ernstige schade toebrengen!

[..]

U bent gewaarschuwd.
_O-
Heerlijke posts. Beste posts van dit topic.
  zaterdag 17 november 2012 @ 17:28:53 #244
373754 mossad_agent
pi_119316824
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:12 schreef HyperViper het volgende:

[..]

[..]

_O-
Heerlijke posts. Beste posts van dit topic.
Vergeet je niet je mondhoekjes schoon te vegen?
pi_119317218
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:28 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Vergeet je niet je mondhoekjes schoon te vegen?
Je bent gekalmeerd zie ik? Wat heeft je doen besluiten te blijven? Heeft 3-voud je even een lekker knuffel gegeven?
pi_119317346
Kalm mannen.

Occupy?
Movement?
Where we lay down our differences?
  zaterdag 17 november 2012 @ 17:54:20 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119317519
En dan te bedenken dat het op deze kleine schaal al zo goed lukt ...
pi_119317618
We zijn een voorbeeld voor de wereld ;)
pi_119317635
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:54 schreef Copycat het volgende:
Leuzen en plaatjes ten spijt..
pi_119317774
Het gaat prima toch ? op een paar hardnekkige anti na dan....
  † In Memoriam † zaterdag 17 november 2012 @ 19:44:11 #251
341203 3-voud
pi_119320829
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:54 schreef Copycat het volgende:
Point made dacht ik 8-)
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:15:00 #252
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119324775
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

[..]

Zitten jullie nou te herhalen wat ik al tig keren gezegd heb?

Feit is: je kunt niemand iets kwalijk nemen. Het is een ganzenbord waarin we geboren worden met de spelregels en piketten al uitgezet. Of je kiest ervoor mee te doen, of aan de zijlijn te gaan staan schreeuwen.
De enige manier iets te veranderen aan de huidige situatie is voor een omslagpunt te zorgen waarbij de grotere groep zo groot is dat de kleine overige groep niets anders kan dan mee gaan. Eigenlijk zitten we al in die situatie. De huidige grotere groep kiest ervoor het spel mee te spelen. Dat is het voordeel dat generaties na ons erin geboren worden.
Er zullen altijd slachtoffers zijn van welke keuze ook die de grootste groep maakt om al het overige erin mee te trekken. Je kunt nu eenmaal nooit alle neuzen 1 kant op krijgen. Daarvoor ze we te veel mens met eigen karakters en meningen. En mensen die zich in welk systeem ook, niet thuis voelen, zonderen zichzelf ervan af. Zoals nu ook gebeurd.
Ze gaan ertegen ageren omdat ze in die blijvende zijlijn-positie zitten en worden uiteindelijk slachtoffer van hun eigen keuze. Dat de andere groep aanrekenen is zinloos en je eigen verantwoordelijkheid afschuiven.
Een omslagpunt kan een proces zijn waarbij de groep steeds groter word , en slachtoffer is maar net van welke kant je het bekijkt . We zijn idd allemaal verantwoordelijk dus ook voor wat we steunen of in stand houden .
quote:
Ik hoor ze nogal door elkaar schreeuwen. De een wil het huidige systeem, maar dan "eerlijker". En dat eerlijker varieert nogal. De een hamert hierop, de ander daarop.
De ander gaat nog verder en neigt naar een soort communisme.
En als dan een keus is gemaakt zit je nog met een groep die zich er uiteindelijk niet in kan vinden. Dat is onvermijdelijk.
Als in Griekenland een miljoen mensen op straat staan zullen daar ook occupiers tussen zitten maar het maakt dan niet uit of de groep occupiers groot is . Er staat een volk dat zich heeft verenigt in een gezamenlijk doel , daar gaat het om . Je hebt niet alleen de gevolgen van een verandering maar ook gevolgen als er niks veranderd en ik zie meer nadelen als er niks veranderd .
quote:
Wat dan? Gaan we dan weer occupien?
Dit is een gebed zonder einde. Als je er goed over nadenkt, en ik vraag me af of die occupiers dat wel doen, zit je met 3 uitkomsten:

1. Geld verbannen uit de wereld, alles voor iedereen. Daarmee ontneem je de drang van hebzucht en misdaad die ermee gepaart gaat.
2. Iedereen een eigen stukje land van paar 100 vierkante meter en maak je eigen staat met regering en wetten... in je uppie
3. Huidige systeem behouden omdat alle andere varianten er toch op neerkomen, en zelfs erop terugkomen omdat de mogelijkheden je te ontpoppen tot rijkere en machtiger dan de ander, in stand blijft en dus aanwakkert.
Dan ben ik voor 1 en 2 en als ik dan toch in mijn uppie ben hoef ik geen staat te zijn toch maar gewoon mezelf zijn .
quote:
De eerste zou mijn keuze zijn. Maar dat is onmogelijk. Dan zou je de hele wereld in 1 klap met je mee moeten krijgen. Zie je het voor je?
De tweede is niet te doen. Dan zitten we constant in een wereldoorlog met miljoenen landen die erbij betrokken zijn.
De derde is in sommige opzichten niet de meest sjieke maar wel sociaal. Want in dat systeem hebben zelfs degenen die van de zijkant schreeuwen een dak boven hun hoofd, te eten en internet om hun afschuw en bitterheid de wereld in te smijten.
Alles is mogelijk wat mij betreft en ik zie eerder een derde wereldoorlog als er niks veranderd .
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:53:55 #253
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119326209
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:34 schreef Summers het volgende:

Zelfs in de richtlijnen van de AIVD voor 2012 is er speciale aandacht voor wat ze noemen anarcho extremisten en dat is iemand die tegen meer dan twee dingen is , je mag tegen 1 dingetje zijn want dan komt het systeem niet in gevaar .
Damn wat gaat dit topic snel :P Maar ik wou toch even hier op terug komen, want dit is stierenpoep van de bovenste plank. Anarcho extremisten heten inderdaad zo omdat ze tegen meerdere dingen zijn maar met occupy heeft het niks te maken. Een anarcho extremist steekt eerst een boerderij in de hens omdat hij overtuigd veganist is en gooit daarna ook nog even een molotovcocktail bij de Appie naar binnen omdat hij het niet zo met kapitalisme/globalisme/geld heeft.
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:11:34 #254
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119326806
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Damn wat gaat dit topic snel :P Maar ik wou toch even hier op terug komen, want dit is stierenpoep van de bovenste plank. Anarcho extremisten heten inderdaad zo omdat ze tegen meerdere dingen zijn maar met occupy heeft het niks te maken. Een anarcho extremist steekt eerst een boerderij in de hens omdat hij overtuigd veganist is en gooit daarna ook nog even een molotovcocktail bij de Appie naar binnen omdat hij het niet zo met kapitalisme/globalisme/geld heeft.
Er word als beesten met demonstranten omgegaan wereldwijd en ook in europa en jij gelooft echt dat je dan eerst een molotovcocktail moet gooien . Tegen het systeem of de regering zijn is voldoende en iets wat je dagelijks kan zien en iets wat dagelijks slachtoffers maakt . Klinkt leuk al die rechten en zogenaamde logica maar het word pas echt leuk als zich dat in de realiteit afspeelt en niet alleen op papier .
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:14:42 #255
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119326926
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Er word als beesten met demonstranten omgegaan wereldwijd en ook in europa en jij gelooft echt dat je dan eerst een molotovcocktail moet gooien . Tegen het systeem of de regering zijn is voldoende en iets wat je dagelijks kan zien en iets wat dagelijks slachtoffers maakt . Klinkt leuk al die rechten en zogenaamde logica maar het word pas echt leuk als zich dat in de realiteit afspeelt en niet alleen op papier .
Ja brei er maar weer een dikke trui der liefde omheen. De heren en dames van de RAF waren zeker ook onschuldige verkeerd begrepen mensen?
  zondag 18 november 2012 @ 05:46:00 #256
pi_119335349
quote:
Big business gets cold feet as Catalonia's vote for a breakaway hangs in the balance

Elections are a week away, and president Artur Mas has draped himself in the flag. But money might win out over sentiment
quote:
Mas never uses the word "independence" and it does not appear in his party, Convergència i Unió's manifesto, which instead refers to "our own state", Mas's preferred locution. Even that sticks in the throat of Josep Antoni Duran Lleida, leader of the Unió half of CiU, who said recently that he could not imagine Spain and Catalonia being separate. In a meeting with business leaders Mas even referred to Spain as "our country", something not even the most half-hearted separatist would say.

It was a placatory measure. CiU is the party of business and is anxious not to scare its natural ally with separatist rhetoric. And business is not keen on independence for two reasons: it does not like destabilising change and, in general, business likes things to get bigger, not smaller.

The boss of Planeta, Spain's biggest publisher, has already said he would move his headquarters out of Barcelona were Catalonia to become independent. The Spanish publishing industry is worth ¤2.8bn and 40% of it is headquartered in Catalonia, so this is not to be sniffed at.

"One major reason for multinationals to locate in Barcelona is access to the Spanish market and being in the European Union," says Xavier Mendoza of ESADE Business School in Madrid. "Investors are not going to want to invest in Catalonia in a period of transition and instability. I think independence is a lose-lose proposition for both Spain and Catalonia." Catalonia accounts for 19% of Spain's GDP.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 12:14:34 #257
341203 3-voud
pi_119338283
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Wordt het na 29 delen niet eens tijd om op de inhoud van de occupy in te gaan?
Waar strijden ze precies voor en wat zijn volgens hun/jou de oplossingen, met weloverwogen uitgewerkte ideeën hoe dit geheel doorstroomt in de samenleving.
  zondag 18 november 2012 @ 12:19:08 #258
373754 mossad_agent
pi_119338388
Ik pak heel even de witte lepel:

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:15 schreef Summers het volgende:
Dan ben ik voor 1 en 2 en als ik dan toch in mijn uppie ben hoef ik geen staat te zijn toch maar gewoon mezelf zijn .

En als jij dan zo'n stukje land hebt.... hoe kom jij dan aan electriciteit en water etc? Kun je zeggen; ga ik zelf opwekken maar hoe kom je dan aan de materialen om iets op te zetten? Je hebt toch geld nodig en hoe kom je dan aan geld? En wie beschermt je voor mensen die minder goede bedoelingen hebben etcetc?

quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:14 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wordt het na 29 delen niet eens tijd om op de inhoud van de occupy in te gaan?
Waar strijden ze precies voor en wat zijn volgens hun/jou de oplossingen, met weloverwogen uitgewerkte ideeën hoe dit geheel doorstroomt in de samenleving.
Nu meer dan een jaar verder kunnen ze het nog steeds niet vertellen. Men komt nog steeds niet verder dan; Het moet anders!! , Jullie zien het niet!! Wij zijn niet blind, jullie wel!! Het moet anders!!

Echter heeft men zelf al aangetoond dat ze zelf niets maar dan ook niets beter zijn dan de overheden en andere instellingen. Immers kunnen ze onderling nog geen normale beslissing nemen zonder ruzie te krijgen en elkaar als 'zwerver', 'junks' en ander ongewenste mensen te noemen. Occupiers moesten weg omdat ze voor een slecht beeld zorgden...maar wie besloot dat dan? Blijkbaar waren er toch Occupiers die zichzelf meer Occupier vond dan dat een ander dat was.

Tijdens de vergaderingen kreeg men niet voor niets telkens ruzie, en dan heb je het over 15 man. Nu wil ik wel zien hoe ze dat met miljoenen of miljarden mensen wel zou lukken.

Ik geef de lepel door aan de volgende.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 12:22:30 #259
341203 3-voud
pi_119338458
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:19 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

En als jij dan zo'n stukje land hebt.... hoe kom jij dan aan electriciteit en water etc? Kun je zeggen; ga ik zelf opwekken maar hoe kom je dan aan de materialen om iets op te zetten? Je hebt toch geld nodig en hoe kom je dan aan geld? En wie beschermt je voor mensen die minder goede bedoelingen hebben etcetc?
Dat bedoel ik dus ook met de vraag die boven jouw post staat.

Hun oplossingen zijn kort en simpel. Verder nadenken is niet nodig want het is een feitelijke rant die hun bitterheid weer tijdelijk gevoed heeft.
Totaal geen inzicht voor de gevolgen. Maar wel het hardst schreeuwen.
  zondag 18 november 2012 @ 12:22:52 #260
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119338468
quote:

Geld is niet nodig. Iedereen is als bij toverslag zelfvoorzienend en niemand hecht nog waarde aan kapitalistische zaken als internet en een behaaglijk huis. Laat staan een auto voor de deur die groter is dan die van de buurman. Een (lemen) dak boven je hoofd is meer dan genoeg. Dat hadden we vroeger ook en toen leefden iedereen wel in pais en vree. Daar gaat iedereen bij dezelfde toverslag direct in mee.

Echt!
  zondag 18 november 2012 @ 12:23:56 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119338492
Oh! Ik heb zelf geen auto voor de deur, ik Greenwheel.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 12:25:37 #262
341203 3-voud
pi_119338535
quote:

Nu meer dan een jaar verder kunnen ze het nog steeds niet vertellen. Men komt nog steeds niet verder dan; Het moet anders!! , Jullie zien het niet!! Wij zijn niet blind, jullie wel!! Het moet anders!!

Echter heeft men zelf al aangetoond dat ze zelf niets maar dan ook niets beter zijn dan de overheden en andere instellingen. Immers kunnen ze onderling nog geen normale beslissing nemen zonder ruzie te krijgen en elkaar als 'zwerver', 'junks' en ander ongewenste mensen te noemen. Occupiers moesten weg omdat ze voor een slecht beeld zorgden...maar wie besloot dat dan? Blijkbaar waren er toch Occupiers die zichzelf meer Occupier vond dan dat een ander dat was.

Tijdens de vergaderingen kreeg men niet voor niets telkens ruzie, en dan heb je het over 15 man. Nu wil ik wel zien hoe ze dat met miljoenen of miljarden mensen wel zou lukken.

Ik geef de lepel door aan de volgende.
Don't. Je hebt de fundering al kort en klein geslagen.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 12:26:57 #263
341203 3-voud
pi_119338570
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 12:23 schreef Copycat het volgende:
Oh! Ik heb zelf geen auto voor de deur, ik Greenwheel.
Kep een autootje over. Mag je lenen van me... als je een lekker ding bent dan he? Ik blijf wel commercieel.
  zondag 18 november 2012 @ 12:30:57 #264
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119338675
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 12:26 schreef 3-voud het volgende:

Kep een autootje over. Mag je lenen van me... als je een lekker ding bent dan he? Ik blijf wel commercieel.
Als je niet in de buurt woont, schiet het nog niet op. Dan liever fietsen en Greenwheelen wanneer nodig. Maar ik stel je solidariteit op prijs en uiteraard ben ik een lekker ding ... op een beetje leeftijd.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 12:32:45 #265
341203 3-voud
pi_119338737
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 12:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als je niet in de buurt woont, schiet het nog niet op. Dan liever fietsen en Greenwheelen wanneer nodig. Maar ik stel je solidariteit op prijs en uiteraard ben ik een lekker ding ... op een beetje leeftijd.
Oke... dit gaan we verplaatsen naar DM. :)
pi_119339944
Elektriciteit? Uit zonnepanelen, zelfgemaakt.
Water? Uit de lucht, uit het land, uit de zeeen en rivieren.
Internet? Ik heb geen internet nodig, het internet heeft mij nodig.
  zondag 18 november 2012 @ 13:23:28 #267
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119340055
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:18 schreef Gray het volgende:
Die onderdelen die jij thuis aan elkaar bakt komen uit dezelfde fabriek als complete panelen :W
  zondag 18 november 2012 @ 13:23:44 #268
373754 mossad_agent
pi_119340061
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:18 schreef Gray het volgende:
Zonnepanelen zelf gemaakt....van welk materiaal? Moet je toch kopen.
Water uit rivieren...niet iedereen heeft een rivier of zee in zijn stukje land .. moet je dan toch kopen.

Het is een leuk ideaal maar je zult altijd geld nodig hebben. Ook zal je altijd ordebewaking nodig hebben en ook daar moet weer controle op zijn en voor je het weet.....heb je een soort van overheid.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 13:26:26 #269
341203 3-voud
pi_119340127
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Die onderdelen die jij thuis aan elkaar bakt komen uit dezelfde fabriek als complete panelen :W
Ze liggen ook overal voor het oprapen he?
pi_119340284
Kan je gewoon van afvalmateriaal maken. No problem.
  zondag 18 november 2012 @ 13:35:51 #271
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119340351
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:33 schreef Gray het volgende:
Kan je gewoon van afvalmateriaal maken. No problem.
Verklaar u nader :)
pi_119340461
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:35 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Verklaar u nader :)
Sorry, ik bedoelde te zeggen: geen probleem. :)
  zondag 18 november 2012 @ 13:40:17 #273
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119340480
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Sorry, ik bedoelde te zeggen: geen probleem. :)
Nee ik bedoelde het afvalgedeelte :P

Maar wel leuk dat je toch een hart voor de Nederlandse taal hebt :)
pi_119340522
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde het afvalgedeelte :P
Oh, dat is dat spul waarop producten in onze consumentenmaatschappij op worden ontworpen, zodat men gedwongen wordt om de zoveel tijd nieuwe aan te schaffen en daarmee bedrijven een constante vraag te leveren.
  zondag 18 november 2012 @ 13:45:07 #275
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119340584
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:41 schreef Gray het volgende:

[..]

Oh, dat is dat spul waarop producten in onze consumentenmaatschappij op worden ontworpen, zodat men gedwongen wordt om de zoveel tijd nieuwe aan te schaffen en daarmee bedrijven een constante vraag te leveren.
Het is je eigen keuze om met die trend mee te doen, verbeter de wereld begin bij jezelf enzo...
Echter eenmalig een set kopen om je huis voor de komende 50+ jaar van stroom te kunnen voorzien valt daar niet onder vind ik.
pi_119340694
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:45 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Het is je eigen keuze om met die trend mee te doen, verbeter de wereld begin bij jezelf enzo...
Echter eenmalig een set kopen om je huis voor de komende 50+ jaar van stroom te kunnen voorzien valt daar niet onder vind ik.
Precies. Daarom: zelf maken van je eigen afval waar je onvermijdelijk mee opgezadeld raakt.
  zondag 18 november 2012 @ 13:51:01 #277
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119340750
MacGrayver.
  zondag 18 november 2012 @ 13:52:32 #278
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119340794
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Precies. Daarom: zelf maken van je eigen afval waar je onvermijdelijk mee opgezadeld raakt.
Ojah dat was de initiële vraag :P Hoe denk je van een staafmixer een paneel te maken? :P
  zondag 18 november 2012 @ 13:53:23 #279
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119340820
Wat heeft dit eigenlijk met Occupy te maken? Als je autarkisch wilt leven trek je je toch uberhaupt niets aan van de maatschappij, jij redt je immers wel.
pi_119340925
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ojah dat was de initiële vraag :P Hoe denk je van een staafmixer een paneel te maken? :P
Een aantal onderdelen zijn prima te gebruiken. :)

quote:
5s.gif Op zondag 18 november 2012 13:53 schreef Terecht het volgende:
Wat heeft dit eigenlijk met Occupy te maken? Als je autarkisch wilt leven trek je je toch uberhaupt niets aan van de maatschappij, jij redt je immers wel.
Daar zeg je wat. :o
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 13:59:14 #281
341203 3-voud
pi_119340995
quote:
Dit is vermakelijk. Ik heb dat al eerder voorgesteld. Toen werd het halsstarrig ontweken omdat afstand doen van alle gemakken die onze samenleving bied geen optie was.
Dus een impasse en toch schreeuwen tegen datgene wat je niet op wilt geven.

Geef mijn portie maar aan fikkie.
  zondag 18 november 2012 @ 14:05:14 #282
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119341205
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dit is vermakelijk. Ik heb dat al eerder voorgesteld. Toen werd het halsstarrig ontweken omdat afstand doen van alle gemakken die onze samenleving bied geen optie was.

Waarom zou je geen kritiek kunnen hebben op iets waar je gebruik van maakt?
  zondag 18 november 2012 @ 14:07:15 #283
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119341281
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Een aantal onderdelen zijn prima te gebruiken. :)

[..]

Daar zeg je wat. :o
Mhoah een staafmixer bestaat hoofdzakelijk uit een motor met wat condensatoren, wellicht dat je de motor als generator kan inzetten in een windmolen en nog wat koperen draden kan oogsten maar daar houdt het eigenlijk wel mee op :P

Voor de rest kun je je afvragen of het op het gebied van grondstof/milieu/verzinmaariets niet verstandiger is om zoiets uit een fabriek te laten komen in plaats van het zelf in elkaar te puzzelen. Zo'n fabriek zet het veel efficiënter in elkaar dan jij in je eentje waardoor onder de streep meer mensen kunnen genieten van zelf opgewekte energie.

quote:
Het gaat een klein beetje offtopic ja maar het is wel leuk om iets verder op elkaars beweegredenen in te gaan zonder een twee-urige documentaire te kijken op een duister Youtube kanaal of het kleutergedrag wat meestal de boventoon voert in dit topic.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 14:07:30 #284
341203 3-voud
pi_119341293
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef Terecht het volgende:

[..]

Waarom zou je geen kritiek kunnen hebben op iets waar je gebruik van maakt?
Het is niet zomaar kritiek op een paar onderdelen. Het is kritiek op het hele systeem.
Als je de godgansedag je vrouw afzeikt omdat je haar in het geheel niet aanstaat ben je nogal een waus erbij te blijven. Gelukkig in dat voorbeeld kan de vrouw dat ook voor je doen.
pi_119341319
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het hoeft toch geen kwestie van of dit, of dat te zijn? Het is perfect zoals het is, maar het kan wel wat verbetering gebruiken. :)
  zondag 18 november 2012 @ 14:08:44 #286
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119341350
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het is niet zomaar kritiek op een paar onderdelen. Het is kritiek op het hele systeem.
Als je de godgansedag je vrouw afzeikt omdat je haar in het geheel niet aanstaat ben je nogal een waus erbij te blijven. Gelukkig in dat voorbeeld kan de vrouw dat ook voor je doen.
Niet meer kankeren op de politie, de gemeenteambtenaar, de belastingdienst, uitkeringstrekkers, de linkse media, het linkse onderwijs, de linkse geschiedschrijving, de linkse kimaathoax, etc. Je hebt er immers voor gekozen om in Nederland te leven dus je moet het totaalpakket accepteren. Waarom ben je hier anders nog?
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 14:09:00 #287
341203 3-voud
pi_119341360
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Het hoeft toch geen kwestie van of dit, of dat te zijn? Het is perfect zoals het is, maar het kan wel wat verbetering gebruiken. :)
Komen we weer terug op de vraag die al zo vaak gesteld is: wat precies en hoe zie je de oplossing met doordachte gevolgen.

Aangezien dat dat uitblijft is het wel duidelijk dat onderbuik heerst.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 14:10:56 #288
341203 3-voud
pi_119341434
quote:
3s.gif Op zondag 18 november 2012 14:08 schreef Terecht het volgende:

[..]

Niet meer kankeren op de politie, de gemeenteambtenaar, de belastingdienst, uitkeringstrekkers, de linkse media, het linkse onderwijs, de linkse geschiedschrijving, de linkse kimaathoax, etc. Je hebt er immers voor gekozen om in Nederland te leven dus je moet het totaalpakket accepteren. Waarom ben je hier anders nog?
Ik kanker ook nergens op. Er hoeft ook niets van tafel af. Bijschaven is noodzakelijk.
Wat occupy wil is peilers weghalen en hopen dat alles, hetgeen wat ze eigenlijk als eksters wel graag blijven nuttigen/consumeren, blijft staan.
pi_119341518
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Komen we weer terug op de vraag die al zo vaak gesteld is: wat precies en hoe zie je de oplossing met doordachte gevolgen.

Aangezien dat dat uitblijft is het wel duidelijk dat onderbuik heerst.
Mijns inziens zijn de problemen te groot en te intrinsiek met elkaar verbonden om zo 1,2,3 even oplossingen aan te dragen vanuit mijn kleine persoontje. Bovendien zou dat heel subjectief gaan worden denk ik.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 14:13:54 #290
341203 3-voud
pi_119341570
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Mijns inziens zijn de problemen te groot en te intrinsiek met elkaar verbonden om zo 1,2,3 even oplossingen aan te dragen vanuit mijn kleine persoontje. Bovendien zou dat heel subjectief gaan worden denk ik.
Sja, dat had je je moeten bedenken voor je je in zulke discussies stort.
Nu geef je enkel toe af en toe een kreet los te laten en dan weer weg te rennen.
pi_119341599
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:13 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sja, dat had je je moeten bedenken voor je je in zulke discussies stort.
Nu geef je enkel toe af en toe een kreet los te laten en dan weer weg te rennen.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 14:16:19 #292
341203 3-voud
pi_119341674
Het is je dus te doen om trollen.
En wel anderen note's geven als het niet gaat zoals je wilt... zoals je in verleden gretig deed.
pi_119341764
pi_119341776
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:16 schreef 3-voud het volgende:
Het is je dus te doen om trollen.
En wel anderen note's geven als het niet gaat zoals je wilt... zoals je in verleden gretig deed.
Om het vuur te doen oplaaien moet men soms wat gebakken lucht blazen. ;)
  zondag 18 november 2012 @ 14:20:42 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119341835
Ah ik zie dat we weer vervallen in het posten van plaatjes.

Astu, een das:
  zondag 18 november 2012 @ 14:21:24 #296
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_119341858
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:10 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik kanker ook nergens op. Er hoeft ook niets van tafel af. Bijschaven is noodzakelijk.
Wat occupy wil is peilers weghalen en hopen dat alles, hetgeen wat ze eigenlijk als eksters wel graag blijven nuttigen/consumeren, blijft staan.
Haha, nee jij kankert nergens op hoor. :D Die (s)linksche FOK!ertjes hebben vast onder een hoedje gespeeld om jouw tot zuurste user te verkiezen.

Als jij dat wat jij wilt bijschaven noemt, dan wil Occupy ook gewoon wat zaakjes bijschaven...
pi_119341907
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:20 schreef Erasmo het volgende:
Ah ik zie dat we weer vervallen in het posten van plaatjes.
Beetje mooie plaatjes kan nooit kwaad. Of zaten we net in de fase van afronding van het één of ander ?
pi_119342000
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 14:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Beetje mooie plaatjes kan nooit kwaad. Of zaten we net in de fase van afronding van het één of ander ?
Nou, wat meer tekst voor discussie kan geen kwaad. Al kan ik me best voorstellen dat het klimaat daar niet toe uitnodigt.

Wat ik zo mooi vind, is dat niemand tevreden lijkt, maar wanneer iemand roept om verandering deze van alle kanten wordt aangevallen. :D
  zondag 18 november 2012 @ 14:28:23 #299
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_119342138
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Nou, wat meer tekst voor discussie kan geen kwaad. Al kan ik me best voorstellen dat het klimaat daar niet toe uitnodigt.

Wat ik zo mooi vind, is dat niemand tevreden lijkt, maar wanneer iemand roept om verandering deze van alle kanten wordt aangevallen. :D
Zullen we anders in het volgende topic wat concrete dingen aanhalen om tegen 'het systeem' aan te schoppen? :P
pi_119342201
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet eerlijk gezegd. Maar ja discussie, kom op, hoe leuk het ook lijkt dat gaat het ook niet worden. Het is leuk dat er af en toe wat nieuws is uit andere landen en er meestal een goeie vibe hangt hier.

Maar voor de rest is het uiteraard niet erg uitnodigend inderdaad omdat alles toch af wordt geschoten, en eerlijk gezegd hebben de meeste gelijk ook. We bedoelen het goed, laten we het daar maar op houden.
pi_119342798
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zullen we anders in het volgende topic wat concrete dingen aanhalen om tegen 'het systeem' aan te schoppen? :P
Goed idee. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')