abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119183416
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is niet rechtvaardig om de Palestijnen te terroriseren om een zogenaamd beloofd land te realiseren.
Ik neem aan dat je weet dat je geen religieuze bronnen nodig hebt om de historische band van Joden met Israël te bewijzen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119183438
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:15 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Tot hier een zinnig verhaal. Niet helemaal eens met het perspectief en details, maar dat is nu even niet relevant.

[..]

Dit raakt kant noch wal. 'Een hoop Joden' is een vaag begrip. Ja, in ultra-othodoxe kringen zijn er groepen die zich tegen Israël afzetten, maar als je je bedenkt dat 20% van de joden in Israël orthodox is, en daarvan misschien de helft ultra-orthodox, dan valt die weerzin tegen het land an sich wel mee.

[..]

Dat kan ik je vertellen. De cultuur van Joden in Europa is een mengeling van jodendom met Europese/christelijke invloeden. De Joden in Palestina en in het Midden-Oosten in het algemeen hebben een cultuur die een mengeling is van jodendom met Arabische/islamitische invloeden. Delen zijn dus totaal verschillend, andere aspecten, vooral met betrekking tot de religie komen veel meer overeen.
zullen we deze discussie afsluiten onder het mom van religie in al zijn facetten?
pi_119183539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zoals ik eerder een keer heb genoemd worden de Palestijnse gebieden gebruikt als speelbal door allerlei andere machten waar de Palestijnen en Israël geen invloed op hebben (zoals Qatar, VS, Iran, Saudi Arabië etc.)..
Een waarheid als een koe. Het is ook dezelfde reden dat 64 jaar na dato er nog steeds 'vluchtelingenkampen' bestaan in Libanon, Syrië en Jordanië. En dan klagen wij in Nederland als vluchtelingen na 5 jaar nog niet zijn ingeburgerd.
quote:
Als het zo makkelijk was om binnen te vallen en schoon te vegen, dan hadden ze dat allang gedaan.
Tja, schoonvegen, een beetje lastig als er 2,5 miljoen burgers wonen. Je zou bijna denken dat Israël burgerslachtoffers zou willen voorkomen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119184119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:18 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

En de palestijnen hebben nu geen land, dus zijn nu geen volk en kunnen Palestina dus niet claimen.

Oftewel, wat een onzin. Verdiep je eens in de geschiedenis. Pas met de Franse revolutie kregen Joden in Europa burgerrechten. Tot die tijd werden ze als een aparte natie gezien. Met een eigen taal (Jiddisch), een eigen rechtbank enzovoort. We waren een volk, we zijn een volk en we blijven een volk, hoe veel jij ook uit je nek wil kletsen :W
"We waren een volk"
zijn ze nog als de hawks zich niet zo etaleren w.o. Benjamin!!
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:43:17 #185
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119184567
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:20 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je weet dat je geen religieuze bronnen nodig hebt om de historische band van Joden met Israël te bewijzen.
Ik weet dat de Israëli's er alles aan doen om een niet bestaand land in het MO te creëren, ten koste van de Palestijnen, ten koste van stabiliteit in de regio en ten koste van de internationale rechtsorde.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:44:01 #186
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119184595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:21 schreef downgrade het volgende:

[..]

zullen we deze discussie afsluiten onder het mom van religie in al zijn facetten?
Aangezien God niet bestaat is religie slecht een middel om macht uit te oefenen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119184812
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:23 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Een waarheid als een koe. Het is ook dezelfde reden dat 64 jaar na dato er nog steeds 'vluchtelingenkampen' bestaan in Libanon, Syrië en Jordanië. En dan klagen wij in Nederland als vluchtelingen na 5 jaar nog niet zijn ingeburgerd.

[..]

Tja, schoonvegen, een beetje lastig als er 2,5 miljoen burgers wonen. Je zou bijna denken dat Israël burgerslachtoffers zou willen voorkomen.
Zien andere mensen dat soms niet vraag ik me af?

Er is niet één Palestijnse kant en één Israëlisch kamp.. het wordt gebruikt zodat mensen een bepaald beeld krijgen van Joden of moslims..

Het is verbazingwekkend hoeveel mensen hierin trappen -O-
pi_119184834
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aangezien God niet bestaat is religie slecht een middel om macht uit te oefenen.
dat geldt dan voor vele volkeren "God" bestaat in zijn hoedanigheid voor velen wel.
pi_119188945
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

maakt op zich niet uit waar ze komen te liggen zolang ze maar verdedigbaar zijn
Dan zijn de grenzen van 1967 net zo verdedigbaar als welke andere ook. De bezette westoever van de Jordaan als bufferzone claimen is sinds de Tweede Wereldoorlog al onzin. Rotterdam werd vanuit Duitsland platgemaakt, Arnhem vanuit het Verenigd Koninkrijk aangevallen. Israel zelf bedreigt Iran.
quote:
[..]

tegenover een wereldstad opgeven in ruil voor vrede met een nog zwakkere tegenstander

ze gaan het niet doen, ze willen het niet en ze hoeven het ook niet ... de Palestijnen zullen dit moeten accepteren
Of ze het hoeven of niet is discutabel en hangt vooral af van je niveau van beschaving.
quote:
[..]

ja Israel ook

het is marginaal allemaal, op de huidige voet verder gaan betekend iig dat alle Palestijnen over pakweg 50 jaar in de Sinai wonen
Serieus: welke concessies heeft Israel dan aan de Palestijnen gedaan.
Gaza zogenaamd teruggeven? Eerst de haven en het vliegveld platschoffelen (waardoor de internationale handel verlamd werd) en dan het gebied volledig afsluiten?

Natuurlijk, Israel is op dit moment de sterkste partij en heeft dus de macht. Het heeft dus ook de macht om zijn verstand te gebruiken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119189114
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:04 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het kip/ei verhaal is precies waar het daar om gaat. Toen ik daar was zeiden de Joden dat ze eerder op het land waren en de Palestijnen precies andersom..

En maar blabalabla..
Daar gaat het al lang niet meer om.
pi_119189274
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof niet dat de internationale gemeenschap zich heel erg in zit te houden

men heeft er gewoon geen zin an

[..]

staat gewoon op de internationale agenda maar in dat geval valt er niet zo heel veel te doen

vorige keer dat er peacekeepers te dicht bij China in de buurt kwam kostte de VN 28.500 doden ;)
De internationale gemeenschap bestaat, net zoals een gemeenschap van mensen, uit zwakke, aarzelende eenheden. Flapdrollen.
Die niet durven ingrijpen bij algemeen erkend onrecht.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119189341
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:25 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ik vroeg alleen, welk volk?

Nog steeds geen antwoord op gekregen trouwens.
Oh, dat is heel simpel: wie op de Veluwe woont is en Veluwenaar, wie in Brabant woont is een Brabander, wie in Holland woont is een Hollander. Dus wie in Palestina woont is een Palestijn. De joden hebben zich daarvan afgezonderd in de joodse staat Israel.
Dan zijn dus de overige Palestijnen de echte Palestijnen.

Overigens heb ik ook nog geen antwoord gekregen op de vraag:
Wat geeft iemand nou uiteindelijk het recht om een stuk grond te bewonen en het zijne te noemen?
pi_119189383
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, dat is heel simpel: wie op de Veluwe woont is en Veluwenaar, wie in Brabant woont is een Brabander, wie in Holland woont is een Hollander. Dus wie in Palestina woont is een Palestijn. De joden hebben zich daarvan afgezonderd in de joodse staat Israel.
Dan zijn dus de overige Palestijnen de echte Palestijnen.

Overigens heb ik ook nog geen antwoord gekregen op de vraag:
Wat geeft iemand nou uiteindelijk het recht om een stuk grond te bewonen en het zijne te noemen?
In jouw droomwereld misschien, maar ja, daar ziet de wereld er sowieso al anders uit!
Hoort Nederland daar niet bij Duitsland?
pi_119189442
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:18 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

En de palestijnen hebben nu geen land, dus zijn nu geen volk en kunnen Palestina dus niet claimen.

Oftewel, wat een onzin. Verdiep je eens in de geschiedenis. Pas met de Franse revolutie kregen Joden in Europa burgerrechten. Tot die tijd werden ze als een aparte natie gezien. Met een eigen taal (Jiddisch), een eigen rechtbank enzovoort. We waren een volk, we zijn een volk en we blijven een volk, hoe veel jij ook uit je nek wil kletsen :W
Ja, en dat was nu juist altijd het probleem. De afzondering van de volkeren waar je tussen woonde.
Als je jezelf standvastig en voortdurend onderscheidt van je omgeving, moet je ook niet klagen over discriminatie.
pi_119189492
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:20 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Hoezo historische band? Hoe zie je die dan voor je?
Alle mensen komen, althans volgens de huidige inzichten, uit de buurt van wat nu Ethiopië heet.
Vrijwel alle bewoners van Amerika en Australië komen uit Europa.
Moeten alle Zuid- en Noord-Amerikanen en alle Australiërs dan terugkomen naar Europa?

Of moeten we met ons allen weer in de Rift-Vallei gaan wonen?
pi_119189493
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Miljarden mensen zouden voor jouw bewering graag een bewijs zien en ik eigenlijk ook wel...
Tot die tijd blijf ik met vele anderen 'gewoon' gelovig.
We conservatives don't have a corner on saying 'no'. We're just the ones who say it when it's the right thing to say.
pi_119189518
quote:

[..]

God bestaat!
Ook Papierversnipperaar weet dat!
pi_119189528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 01:44 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Miljarden mensen zouden voor jouw bewering graag een bewijs zien en ik eigenlijk ook wel...
Tot die tijd blijf ik met vele anderen 'gewoon' gelovig.

Dat mag. Het is maar net wat je gewoon noemt.
Er is namelijk evenmin een bewijs voor het bestaan van een god.

(Nee, ik zal niet zo flauw zijn om over het godsbewijs van Octopus Paul te beginnen.)

Maar wat heeft dat met het onderwerp van dit topic te maken?
pi_119189533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 01:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

(Nee, ik zal niet zo flauw zijn om over het godsbewijs van Octopus Paul te beginnen.)

God bestaat dat is gewoon wat je weet heel duidelijk.
Dat lijkt me toch zeer en enorm duidelijk.
pi_119189554
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 01:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Opzich niet zo veel, maar iemand doet een bewering en dan wil ik daar graag een bewijs voor hebben. Als hij aangeeft, ik geloof niet in een god, maar ik sluit niets uit, is het al een ander verhaal. Nu doet hij een interessante bewering, maar helaas zonder onderbouwing. Als hij die wel heeft, is meneer wereldberoemd en ben ik hem dankbaar.
We conservatives don't have a corner on saying 'no'. We're just the ones who say it when it's the right thing to say.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')