Het is sowieso te belachelijk voor woorden dat ze in schuilkelders moeten zitten omdat een paar van die knoflookkanonnen hun vingertjes niet van de trekker kunnen houden. Handiger zou zijn om die zandbak grootschalig binnen te vallen. Het toneelstukje heeft lang genoeg geduurd en ze hebben genoeg kinderen opgeofferd die extremisten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is storend vuur, er hoeven niet eens extra baby's bij om te komen zolang de Israeliers maar in de schuilkelders gaan zitten

dat zou ik doen ja, Israel doet dit om verschillende redenen liever niet en de Palestijnen weten dat en zo gaan we maar doorquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:20 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het is sowieso te belachelijk voor woorden dat ze in schuilkelders moeten zitten omdat een paar van die knoflookkanonnen hun vingertjes niet van de trekker kunnen houden. Handiger zou zijn om die zandbak grootschalig binnen te vallen. Het toneelstukje heeft lang genoeg geduurd en ze hebben genoeg kinderen opgeofferd die extremisten.

Het heeft tegen Israël inderdaad vrijwel geen zin, ze geven het land hooguit een vrijbrief om nog meer te onderdrukken, stelen en verjagen. Maar als ze niets doen worden ze in stilte platgewalst en is de wereld gemakkelijk af van het probleem van een volk in verdrukking. Ik denk echt dat de sleutel bij de internationale gemeenschap ligt en dan met name bij de (stopzetting van de steun van) de VS.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja ze moeten niet zwijgen natuurlijk maar dat 'vechten' dat ze doen heeft weinig zin tegen Israel dat er zijn haar acties mee legitimeert

die steun ligt verankert in de vrede tussen Israel en Egypte (krijgt ook steun van de VS), dat kun je niet zomaar stopzettenquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Het heeft tegen Israël inderdaad vrijwel geen zin, ze geven het land hooguit een vrijbrief om nog meer te onderdrukken, stelen en verjagen. Maar als ze niets doen worden ze in stilte platgewalst en is de wereld gemakkelijk af van het probleem van een volk in verdrukking. Ik denk echt dat de sleutel bij de internationale gemeenschap ligt en dan met name bij de (stopzetting van de steun van) de VS.

Ze zullen wel denken dat die gemeenschap ook geen fan is van platgewalste infrastructuur, burgerdoden en fosforbommen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen en de Palestijnen zitten behoorlijk in het nauw.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
die steun ligt verankert in de vrede tussen Israel en Egypte (krijgt ook steun van de VS), dat kun je niet zomaar stopzetten
en nogmaals ik stel niet voor dat ze stil gaan zitten, ze moeten lawaai maken, hoe meer hoe beter maar lukraak raketten Israel in knallen werkt averechts daar is de internationale gemeenschap geen fan van

Ik neem aan dat je hierop doelt:quote:

daar moeten ze mee ophouden want itt de Israeli's zijn ze afhankelijk van de (sympathie van de) internationale gemeenschap om hun doelen te bereikenquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze zullen wel denken dat die gemeenschap ook geen fan is van platgewalste infrastructuur, burgerdoden en fosforbommen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen en de Palestijnen zitten behoorlijk in het nauw.

Israël is evenzeer afhankelijk van de sympathie van de internationale gemeenschap. Als iedereen consequent zijn afkeuring van de behandeling van de Palestijnen zou uitdrukken in een boycot, was Israël ook nergens meer.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar moeten ze mee ophouden want itt de Israeli's zijn ze afhankelijk van de (sympathie van de) internationale gemeenschap om hun doelen te bereiken
gewoon een half jaar tot een jaar geen sprongen maken en kijken wat er gebeurt

Wat is er extremistisch aan het constateren dat iemand hatelijke uitspraken doet? Dan vind ik begrip tonen voor agressie veel extremer. En dan ga ik er nog maar van uit dat je het wel begrijpt, maar niet goedkeurt. Dat laatste heb je bij mijn weten nooit gezegd.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hierop doelt:
NWS / Palestijnen & Israël #94
Dan mag je mij de overeenkomst uitleggen tussen Fok! users voor antisemiet uitmaken, zoals jij doet, en begrip tonen voor de agressie van de Gazanen, zoals ik doe.

Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Ik zie de overeenkomst niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:02 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat is er extremistisch aan het constateren dat iemand hatelijke uitspraken doet? Dan vind ik begrip tonen voor agressie veel extremer. En dan ga ik er nog maar van uit dat je het wel begrijpt, maar niet goedkeurt. Dat laatste heb je bij mijn weten nooit gezegd.

Dit vind ik racistische, denigrerende en vooral domme uitspraken. Het feit alleen al dat jij zo over moslims praat als een stel hoofddoeken en dat jij op zo'n manier over Palestijnen praten. Het beste was natuurlijk geweest als Palestijnen en Israëlies vredig naast elkaar konden leven, en van wat ik begrepen heb leefden de Joden en moslims die er eerst leefden ook gewoon vredig naast elkaar, maar na de grote toestroom van kolonisten uit allerlei gebieden is het fout gegaan. Dat heeft helemaal niks te maken met dat ze Joods zijn, dat heeft er juist alles mee te maken dat het kolonisten zijn uit een totaal andere cultuur die een ander land binnenkomen, bij de VS en Australië is het net zo goed foutgegaan door die kolonisten en ik neem dat Amerikanen en Australiërs ook kwalijk.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:56 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Als ik een zooi hoofddoeken op een hoop gooi in de modderzooi achter mijn huis kan ik het ook Palestina noemen. Weinig verschil. Het is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje primaten zonder enige beschaving. Het enige wat ze kunnen is gooien en huilen, het liefst gooien ze hun eigen kinderen om vervolgens Israël kwalijk te nemen dat ze niet opgevangen worden aan de andere kant.

Wist je dat over Joden allerlei achterlijke complottheorieën heersten over kinderen offeren? Jij doet nu precies hetzelfde bij de Palestijnen, racist.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:20 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het is sowieso te belachelijk voor woorden dat ze in schuilkelders moeten zitten omdat een paar van die knoflookkanonnen hun vingertjes niet van de trekker kunnen houden. Handiger zou zijn om die zandbak grootschalig binnen te vallen. Het toneelstukje heeft lang genoeg geduurd en ze hebben genoeg kinderen opgeofferd die extremisten.

dan gaat Israel rare sprongen makenquote:Op dinsdag 13 november 2012 15:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Israël is evenzeer afhankelijk van de sympathie van de internationale gemeenschap. Als iedereen consequent zijn afkeuring van de behandeling van de Palestijnen zou uitdrukken in een boycot, was Israël ook nergens meer.
niet dat ik weet, misschien dat er een half jaartje niet genoeg gebeurt om de voorpagina te halen maar afaik is het raak daar, iig de afgelopen 15 jaarquote:Ik blijf erbij dat ik denk dat de Palestijnen vergeten zouden worden zonder raketaanslagen.
En ik meen dat het toch meermaals wel ruim een halfjaartje stil is geweest?

Daar heb je denk ik wel gelijk in: Israël is net zo onberekenbaar als Iran in bepaalde opzichten. Maar of de (westerse) internationale gemeenschap zich inhoudt om de Palestijnen te beschermen of uit schuldgevoel vanwege de holocaust, dat zou ik niet durven zeggen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan gaat Israel rare sprongen maken
het imo softe optreden komt doordat de internationale gemeenschap nog een beetje in de pap te brokkelen heeft, als je ze als paria gaat behandelen dan gaan de handschoentjes uit en stoppen de bulldozers pas als ze op het strand van de middellandse zee staan!
[..]
niet dat ik weet, misschien dat er een half jaartje niet genoeg gebeurt om de voorpagina te halen maar afaik is het raak daar, iig de afgelopen 15 jaar
en ik geloof niet dat de Palestijnen vergeten zouden worden, Free Tibet kom je ook nog steeds overal tegen niet dat dat wat uitmaakt verder maar iedereen wat er daar aan de hand is

ik geloof niet dat de internationale gemeenschap zich heel erg in zit te houdenquote:Op dinsdag 13 november 2012 17:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar heb je denk ik wel gelijk in: Israël is net zo onberekenbaar als Iran in bepaalde opzichten. Maar of de (westerse) internationale gemeenschap zich inhoudt om de Palestijnen te beschermen of uit schuldgevoel vanwege de holocaust, dat zou ik niet durven zeggen.
staat gewoon op de internationale agenda maar in dat geval valt er niet zo heel veel te doenquote:Tibet is gewoon opgegeven, behalve door een handjevol sympathisanten en actievoerders. Handel gaat voor principes.

Ik ken de details niet, maar het is toch gewoon zo dat we machteloos staan tegenover China inzake Tibet? Er zal best af en toe nog eens iemand iets roepen over mensenrechtenschendingen, maar wat moet je tegen zo'n moloch die ook economisch steeds machtiger wordt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
staat gewoon op de internationale agenda maar in dat geval valt er niet zo heel veel te doen
vorige keer dat er peacekeepers te dicht bij China in de buurt kwam kostte de VN 28.500 doden

ik bedoel dat de Tibetanen niet met raketten staan te schieten de hele dag en dat die kwestie nog gewoon op de internationale agenda staatquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken de details niet, maar het is toch gewoon zo dat we machteloos staan tegenover China inzake Tibet? Er zal best af en toe nog eens iemand iets roepen over mensenrechtenschendingen, maar wat moet je tegen zo'n moloch die ook economisch steeds machtiger wordt.
Israël is ook eng, maar volgens mij een stuk afhankelijker van de wereld dan China. Daar zou nog winst te behalen kunnen zijn.

Bedankt voor de link. Maar die mevrouw kan ook alleen maar oproepen tot een humanere behandeling van de Tibetanen. Ik zie haar geen sancties in het verschiet stellen. En ze zegt dat er andere manieren zijn voor de Tibetanen om hun ongenoegen kenbaar te maken dan zichzelf in brand steken... maar ze geeft geen alternatieven anders dan China op te roepen vreedzame protesten toe te staan. Ondertussen worden de Tibetanen onder de voet gelopen en hun wouden gekapt voor gebruik in China; China heeft de langste adem.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik bedoel dat de Tibetanen niet met raketten staan te schieten de hele dag en dat die kwestie nog gewoon op de internationale agenda staat
onlangs bv
http://www.rfa.org/english/news/tibet/speaks-11022012141015.html
maar in het geval van Tibet kan de wereld verder weinig, dat zou in het geval van de Palestijnen anders zijn maar zolang die iedere dag raketten op Israel afschieten gaat niemand zijn vingers eraan branden
zelfs de buurlanden doen de grenzen dicht als er teveel Palestijnen doorheen willen
meer dan 'foei Israel!' doet niemand en dat Veto'en de Amerikanen als ze de kans krijgen

Welk volk?quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Maar die mevrouw kan ook alleen maar oproepen tot een humanere behandeling van de Tibetanen. Ik zie haar geen sancties in het verschiet stellen. En ze zegt dat er andere manieren zijn voor de Tibetanen om hun ongenoegen kenbaar te maken dan zichzelf in brand steken... maar ze geeft geen alternatieven anders dan China op te roepen vreedzame protesten toe te staan. Ondertussen worden de Tibetanen onder de voet gelopen en hun wouden gekapt voor gebruik in China; China heeft de langste adem.
Misschien ben jij positiever over de toekomst van de Palestijnen dan ik. Ik zie dat volk ook nog wel verdwijnen, ongeacht of ze raketten afschieten of zich lijdzaam laten overlopen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |