abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 18:28:29 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119172710
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Bedankt voor de link. Maar die mevrouw kan ook alleen maar oproepen tot een humanere behandeling van de Tibetanen. Ik zie haar geen sancties in het verschiet stellen. En ze zegt dat er andere manieren zijn voor de Tibetanen om hun ongenoegen kenbaar te maken dan zichzelf in brand steken... maar ze geeft geen alternatieven anders dan China op te roepen vreedzame protesten toe te staan. Ondertussen worden de Tibetanen onder de voet gelopen en hun wouden gekapt voor gebruik in China; China heeft de langste adem.
er zijn toch al sancties en embargo's tegen China?

doet ze niet zoveel

quote:
Misschien ben jij positiever over de toekomst van de Palestijnen dan ik. Ik zie dat volk ook nog wel verdwijnen, ongeacht of ze raketten afschieten of zich lijdzaam laten overlopen.
nee ik ben niet bepaald positief over hun toekomst
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 18:31:47 #162
137949 Disana
pi_119172812
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

er zijn toch al sancties en embargo's tegen China?

doet ze niet zoveel

[..]

nee ik ben niet bepaald positief over hun toekomst
Dat bedoel ik ook: er kan van alles geroepen worden over mensenrechtenschendingen tegen China, maar het land weet dat het kan doen wat het wil. Daarom zie ik de Tibetanenstrijd ook als verloren.

Jij denkt toch dat er wel iets te bereiken valt als de Palestijnen ophouden met raketten gooien? Ik denk dat ze kansloos zijn als niemand een poot uitsteekt.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 18:34:48 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119172917
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook: er kan van alles geroepen worden over mensenrechtenschendingen tegen China, maar het land weet dat het kan doen wat het wil. Daarom zie ik de Tibetanenstrijd ook als verloren.

Jij denkt toch dat er wel iets te bereiken valt als de Palestijnen ophouden met raketten gooien? Ik denk dat ze kansloos zijn als niemand een poot uitsteekt.
ze zijn sowieso kansloos ... de strategie van de afgelopen 50 jaar werkte iig niet, dan kun je stug doorblijven gaan maar dan verlies je al je wedstrijden in de groepsfase van het wk en moet je opstappen als bondscoach

nee hebben ze al, ja kunnen ze misschien nog krijgen
  dinsdag 13 november 2012 @ 18:56:28 #164
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119173652
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze zijn sowieso kansloos ... de strategie van de afgelopen 50 jaar werkte iig niet, dan kun je stug doorblijven gaan maar dan verlies je al je wedstrijden in de groepsfase van het wk en moet je opstappen als bondscoach

nee hebben ze al, ja kunnen ze misschien nog krijgen
De enige oplossing die ik ze is dat de kolonisten Palestijnen toestaan om te integreren in de samenleving, dat Joodse Israëliërs speciale huizen voor Palestijnen bouwen, dat allerlei voorzieningen niet exclusief voor Joodse Israëliërs zijn (ik heb in wat artikelen van journalisten in kranten gelezen dat hier sprake van blijkt te zijn, zo zijn er mooie groene parken in de Joodse gebieden te vinden en lege grond aan de Palestijnse kant) en dat er meer integratie-projecten komen om Joodse en Islamitische (Palestijnse) Israëliërs met elkaar samen te laten werken. Het grote probleem daarvoor is dat je als je dat doet de Joodse identiteit niet meer zal moeten benadrukken en dat zorgt ervoor dat dit nooit gaat werken. Ik zie hier persoonlijk hetzelfde probleem als bij andere staten in een vergelijkbare situatie, een bepaalde identiteit benadrukken zorgt voor scheiding met andere bevolkingsgroepen waar een hoop ellende uit voortkomt naar mijn mening.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 19:00:44 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119173788
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De enige oplossing die ik ze is dat de kolonisten Palestijnen toestaan om te integreren in de samenleving, dat Joodse Israëliërs speciale huizen voor Palestijnen bouwen, dat allerlei voorzieningen niet exclusief voor Joodse Israëliërs zijn (ik heb in wat artikelen van journalisten in kranten gelezen dat hier sprake van blijkt te zijn, zo zijn er mooie groene parken in de Joodse gebieden te vinden en lege grond aan de Palestijnse kant) en dat er meer integratie-projecten komen om Joodse en Islamitische (Palestijnse) Israëliërs met elkaar samen te laten werken. Het grote probleem daarvoor is dat je als je dat doet de Joodse identiteit niet meer zal moeten benadrukken en dat zorgt ervoor dat dit nooit gaat werken. Ik zie hier persoonlijk hetzelfde probleem als bij andere staten in een vergelijkbare situatie, een bepaalde identiteit benadrukken zorgt voor scheiding met andere bevolkingsgroepen waar een hoop ellende uit voortkomt naar mijn mening.
ik denk dat een tweestaten oplossing levensvatbaarder is dan 1 staat waar beide volken vredig samen leven maar dat zou idd het beste zijn ja
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:01:24 #166
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119173816
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:26 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Welk volk?
Wat ik dus niet begrijp is dat een volk gebonden is aan of ze een staat hebben of hadden. Dan zou je dus van alles met bepaalde bevolkingsgroepen kunnen doen volgens die redenering omdat ze geen volk zijn. Als ik ergens een leeg land vindt waar een stuk of 200 mensen wonen die nooit REDEN hebben gehad om een volk te zijn, mag ik hun land opeens innemen omdat ze niet officiëel als een volk worden gezien? Wat een kromme redenering..
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:06:50 #167
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119174004
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk dat een tweestaten oplossing levensvatbaarder is dan 1 staat waar beide volken vredig samen leven maar dat zou idd het beste zijn ja
Wat ik vervelend vind is dat ik hier hetzelfde zie als bij de VS en Australië en dergelijke. De Joodse Palestijnen die er al leefden vóórdat er grote groepen Joodse kolonisten kwamen vormden geen enkel probleem. Zij leefden voor zover ik weet vredig samen met de Palestijnen, de problemen ontstonden pas nadat Arabische grootgrondbezitters grond verkochten aan kolonisten en kolonisten massaal het land begonnen te bewonen zonder rekening te houden met de reeds bestaande bevolkingsgroepen. Ik denk dat als grote groepen mensen uit een andere cultuur ergens zich komen vestigen dit nooit goed kan gaan. De indianen is nooit ook maar iets voor gedaan door de VS, zelfs als ze zich aanpasten aan de christelijke cultuur werden ze nog verdreven uit Oklahoma, in Australië kon het ze niet zoveel schelen dat die Aboriginals eigenlijk op die grond woonden, en hier kan het kolonisten weer niks schelen dat de Palestijnen daar eigenlijk eerst zaten, die een Europese cultuur hadden. Ze begonnen die Europese cultuur in Israël te verbreiden (ik zie sowieso in Israëlische media zaken zoals prostitutie waar ik hoge twijfels bij heb of je dit wel orthodox-joods kan noemen) en een hoop commercie. Dat is ook wat een hoop Joden tegenstaat aan Israël. Het is een groot pretpark geworden van iets wat heilig hoort te zijn, in plaats van eerbiediging van de Joodse cultuur is het een soort Disney Land van allerlei attracties met Joodse cultuur heb ik begrepen.

Ik denk in ieder geval dat mensen uit een vreemde cultuur die zich vestigen in een land met een andere cultuur nooit goed samengaat. Wat ik mij afvraag is dus in hoeverre de cultuur van Joodse kolonisten uit Europa, ander gebieden in Azië en Rusland afweek van die van de reeds wonende Joden in Palestina.. Dat zal ik eens uitzoeken.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 19:10:19 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119174116
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:06 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat ik vervelend vind is dat ik hier hetzelfde zie als bij de VS en Australië en dergelijke. De Joodse Palestijnen die er al leefden vóórdat er grote groepen Joodse kolonisten kwamen vormden geen enkel probleem. Zij leefden voor zover ik weet vredig samen met de Palestijnen, de problemen ontstonden pas nadat Arabische grootgrondbezitters grond verkochten aan kolonisten en kolonisten massaal het land begonnen te bewonen zonder rekening te houden met de reeds bestaande bevolkingsgroepen. Ik denk dat als grote groepen mensen uit een andere cultuur ergens zich komen vestigen dit nooit goed kan gaan. De indianen is nooit ook maar iets voor gedaan door de VS, zelfs als ze zich aanpasten aan de christelijke cultuur werden ze nog verdreven uit Oklahoma, in Australië kon het ze niet zoveel schelen dat die Aboriginals eigenlijk op die grond woonden, en hier kan het kolonisten weer niks schelen dat de Palestijnen daar eigenlijk eerst zaten, die een Europese cultuur hadden. Ze begonnen die Europese cultuur in Israël te verbreiden (ik zie sowieso in Israëlische media zaken zoals prostitutie waar ik hoge twijfels bij heb of je dit wel orthodox-joods kan noemen) en een hoop commercie. Dat is ook wat een hoop Joden tegenstaat aan Israël. Het is een groot pretpark geworden van iets wat heilig hoort te zijn, in plaats van eerbiediging van de Joodse cultuur is het een soort Disney Land van allerlei attracties met Joodse cultuur heb ik begrepen.

Ik denk in ieder geval dat mensen uit een vreemde cultuur die zich vestigen in een land met een andere cultuur nooit goed samengaat. Wat ik mij afvraag is dus in hoeverre de cultuur van Joodse kolonisten uit Europa, ander gebieden in Azië en Rusland afweek van die van de reeds wonende Joden in Palestina.. Dat zal ik eens uitzoeken.
interessante post ^O^

ik heb hier verder niet genoeg verstand van (gaat mij vooral om het militaire plaatje :@ ) dus ik weet het niet maar ik ben reuze benieuwd of je wat kunt vinden :Y
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:16:50 #169
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119174338
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat ik dus niet begrijp is dat een volk gebonden is aan of ze een staat hebben of hadden. Dan zou je dus van alles met bepaalde bevolkingsgroepen kunnen doen volgens die redenering omdat ze geen volk zijn. Als ik ergens een leeg land vindt waar een stuk of 200 mensen wonen die nooit REDEN hebben gehad om een volk te zijn, mag ik hun land opeens innemen omdat ze niet officiëel als een volk worden gezien? Wat een kromme redenering..
De joden hadden 2000 jaar lang geen land, dus is het geen volk, dus kunnen ze Israël niet claimen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119174684
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik vroeg alleen, welk volk?

Nog steeds geen antwoord op gekregen trouwens.
pi_119176463
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Grappig dat je denkt dat daar het probleem zit.
Soms vinden mensen trouwens wel eens een kuikentje in hun ei.
Het kip/ei verhaal is precies waar het daar om gaat. Toen ik daar was zeiden de Joden dat ze eerder op het land waren en de Palestijnen precies andersom..

En maar blabalabla..
pi_119176625
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:20 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het is sowieso te belachelijk voor woorden dat ze in schuilkelders moeten zitten omdat een paar van die knoflookkanonnen hun vingertjes niet van de trekker kunnen houden. Handiger zou zijn om die zandbak grootschalig binnen te vallen. Het toneelstukje heeft lang genoeg geduurd en ze hebben genoeg kinderen opgeofferd die extremisten.
Zoals ik eerder een keer heb genoemd worden de Palestijnse gebieden gebruikt als speelbal door allerlei andere machten waar de Palestijnen en Israël geen invloed op hebben (zoals Qatar, VS, Iran, Saudi Arabië etc.)..

Als het zo makkelijk was om binnen te vallen en schoon te vegen, dan hadden ze dat allang gedaan.
pi_119179401
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De joden hadden 2000 jaar lang geen land, dus is het geen volk, dus kunnen ze Israël niet claimen.
u bent wel volhardend in uw strijd waarvoor?
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:09:32 #174
pi_119179559
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:06 schreef downgrade het volgende:

[..]

u bent wel volhardend in uw strijd waarvoor?
Rechtvaardigheid.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_119179663
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Rechtvaardigheid.
vertelt u mij eens wat u verstaat onder "rechtvaardigheid"de ene mens benoemt het zus de ander zo
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:12:50 #176
pi_119179725
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:11 schreef downgrade het volgende:

[..]

vertelt u mij eens wat u verstaat onder "rechtvaardigheid"de ene mens benoemt het zus de ander zo
Het is niet rechtvaardig om de Palestijnen te terroriseren om een zogenaamd beloofd land te realiseren.
pi_119180036
Deze discussie hier heeft totaal geen nut en laat alleen maar zien dat niemand een oplossing heeft voor dit conflict. Iedereen haalt hier het verleden aan om aan te tonen dat hij gelijk heeft en schildert de ander als slecht(er) af. Als we er hier al niet uit kunnen komen, dan kunnen ze dat daar ook niet. Ze moeten nu eenmaal samen met elkaar leven.
pi_119180154
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

( Wiki) Het is niet rechtvaardig om de Palestijnen te terroriseren om een zogenaamd beloofd land te realiseren.
Op 18 september probeerde Syrië, via de PLA, een pro-Syrische organisatie, in het conflict in te grijpen. Een PLA-strijdmacht ter grootte van een divisie werd uitgerust met tanks en reed Jordanië binnen om de Palestijnen te ontzetten. Amerikaanse hulp werd door Jordanië ingeroepen om de Syrische aanval te keren. Op verzoek van de Amerikanen werd door de Israëlische luchtmacht een aantal overflights uitgevoerd boven de tankcolonne van de PLA. Deze keerde daarop terug naar Syrië.
Het conflict leidde tot tienduizenden slachtoffers waarbij aan beide zijden bewust ook burgers getroffen werden. Hoessein werd hierop door velen bekritiseerd. Anderen beweerden echter dat er geen andere mogelijkheden meer waren. Hoesseins vierde echtgenote Koningin Noor schreef later in haar boek Leap of Faith dat haar latere man niet anders kon, ook al was hij tegen geweld. Door de bombardementen van de Palestijnen, die ook geen burgers ontzagen, zag Hoessein zich genoodzaakt hard in te grijpen. Anderen beweerden dat Hoessein deze bloedbaden liet aanrichten omdat de Palestijnse bevolking in Jordanië zijn gezag ondermijnde, en dat was natuurlijk ook zo.

Het bovenstaande is niet the issue , de Palestijnse zaak ligt in het feit dat het om de waterhuishouding in Jordanië ging waaar Israël een perfecte oplossing voor had d.m.v. van zijn irrigatiesysteem. Er werd gewoon een deal gemaakt...
pi_119183178
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:06 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat ik vervelend vind is dat ik hier hetzelfde zie als bij de VS en Australië en dergelijke. De Joodse Palestijnen die er al leefden vóórdat er grote groepen Joodse kolonisten kwamen vormden geen enkel probleem. Zij leefden voor zover ik weet vredig samen met de Palestijnen, de problemen ontstonden pas nadat Arabische grootgrondbezitters grond verkochten aan kolonisten en kolonisten massaal het land begonnen te bewonen zonder rekening te houden met de reeds bestaande bevolkingsgroepen. Ik denk dat als grote groepen mensen uit een andere cultuur ergens zich komen vestigen dit nooit goed kan gaan. De indianen is nooit ook maar iets voor gedaan door de VS, zelfs als ze zich aanpasten aan de christelijke cultuur werden ze nog verdreven uit Oklahoma, in Australië kon het ze niet zoveel schelen dat die Aboriginals eigenlijk op die grond woonden, en hier kan het kolonisten weer niks schelen dat de Palestijnen daar eigenlijk eerst zaten, die een Europese cultuur hadden.
Tot hier een zinnig verhaal. Niet helemaal eens met het perspectief en details, maar dat is nu even niet relevant.
quote:
Ze begonnen die Europese cultuur in Israël te verbreiden (ik zie sowieso in Israëlische media zaken zoals prostitutie waar ik hoge twijfels bij heb of je dit wel orthodox-joods kan noemen) en een hoop commercie. Dat is ook wat een hoop Joden tegenstaat aan Israël. Het is een groot pretpark geworden van iets wat heilig hoort te zijn, in plaats van eerbiediging van de Joodse cultuur is het een soort Disney Land van allerlei attracties met Joodse cultuur heb ik begrepen.
Dit raakt kant noch wal. 'Een hoop Joden' is een vaag begrip. Ja, in ultra-othodoxe kringen zijn er groepen die zich tegen Israël afzetten, maar als je je bedenkt dat 20% van de joden in Israël orthodox is, en daarvan misschien de helft ultra-orthodox, dan valt die weerzin tegen het land an sich wel mee.
quote:
Dat kan ik je vertellen. De cultuur van Joden in Europa is een mengeling van jodendom met Europese/christelijke invloeden. De Joden in Palestina en in het Midden-Oosten in het algemeen hebben een cultuur die een mengeling is van jodendom met Arabische/islamitische invloeden. Delen zijn dus totaal verschillend, andere aspecten, vooral met betrekking tot de religie komen veel meer overeen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119183341
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En de palestijnen hebben nu geen land, dus zijn nu geen volk en kunnen Palestina dus niet claimen.

Oftewel, wat een onzin. Verdiep je eens in de geschiedenis. Pas met de Franse revolutie kregen Joden in Europa burgerrechten. Tot die tijd werden ze als een aparte natie gezien. Met een eigen taal (Jiddisch), een eigen rechtbank enzovoort. We waren een volk, we zijn een volk en we blijven een volk, hoe veel jij ook uit je nek wil kletsen :W
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')