Jaja, verwijt het de boodschapper maar.quote:Op maandag 12 november 2012 17:50 schreef C_S het volgende:
[..]
een reaktie die ook op topic een te vinden is . er zit beweging in na haast 100 topics.
en dan over intellegentie schrijven
En hier is de veroordeling door Timmersmans, ik heb hier dus voor mijn beurt gesproken.quote:Op maandag 12 november 2012 15:22 schreef Disana het volgende:
Voor PhysicsRules:
Ook vanmiddag om 13.30 was op Radio 1 te horen dat vanuit Gaza raketten zijn afgevuurd en dat Israël de aanslagen heeft beantwoord, waardoor 6 Palestijnse burgers zijn gedood.
Het wordt dus niet door de Nederlandse media genegeerd. Dat het allang geen grote krantenkoppen meer haalt, vind ik wel begrijpelijk bij zo'n slepend conflict.
Moeilijk te zeggen, er zijn weinig andere landen die met dit type assymetrische oorlogsvoering te maken hebben. Bovendien is de grens al gebulldozerd, dat hebben ze al geprobeerd.quote:Op maandag 12 november 2012 18:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat moeten ze dan?
het regent al dagenlang raketten op Israel!
ik vind deze waarschuwing eigenlijk te soft... elk ander land in elke andere oorlog ter wereld stond nu alles in een straal van een kilometer rondom die lanceerposities te bulldozeren ipv te dreigen met escalatie
Heerlijk, iemand die het snapt. Helemaal mee eens. Ik ben er van overtuigd dat Israël bijna de gehele westbank zal opgeven, inclusief wat grensgebied binnen de groene lijn, als ze daarvoor een ongedeeld Jeruzalem en de nederzettingenblok ten zuiden ervan kunnen behouden.quote:Op maandag 12 november 2012 20:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
de grensen van '67 zijn niet houdbaar gebleken
ze hebben geen enkele reden om daar naartoe terug te gaan, dat is gewoon niet realistisch
ze hoeven simpelweg niets te geven en ze kunnen nemen wat ze willen
ik zou het niet doen iig, ik zou pas weer gaan geven als er een mooie prijs tegenover staat en ik denk dat internationale erkenning van Jeruzalem als de hoofdstad van Israel het enige is waar ze nog dingen voor op gaan geven
quote:Op maandag 12 november 2012 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sodom en Gomorra!
Maar hoe spaar je dan enerzijds de rechtvaardige Arabieren en anderzijds de rechtvaardige joden?
Wie kaatst kan de bal verwachten en jij begon dus.quote:Op maandag 12 november 2012 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
1: lekker belangrijk
2: " " " " " "
3: die toon zet je zelf en als je de argumenten niet ziet dan wil je ze niet zien
4: " " " " " " " " " " etc.
5: hey je hoort mij er toch niet over klagen, ik reageer op jouw klacht ... iets met een balk en een splinter
Jij begon met niet respectvol reageren jammer dat je het nu probeert om te draaien.quote:ik ging respectvol de discussie aan totdat jij je gram niet kon halen ofzo en op de persoonlijke tour moest
actie/reactie
Dat klopt, als veiligheidsmaatregel op de manier zoals ik uitlegde, je begrijpt het niet eens kennelijk.quote:nee er word gezegd dat civiele nederzettingen mogelijk zijn als die een militair doel dienen
dat doen ze niet en escalatie voorkomen ze al helemaal niet
Onzin, ik heb nog geen argument of bron van jouw kant gezien dus ik neem aan dat je het eigenlijk over jezelf hebt. Dat blijkt, dat blijkt dus weer.quote:"nietes" is sowieso een beetje een samenvatting van al je posts dus ik ben niet verrast
ik wacht wel tot je met iets beters komt
quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wie kaatst kan de bal verwachten en jij begon dus.
[..]
[..]
Jij begon met niet respectvol reageren jammer dat je het nu probeert om te draaien.
het is jammer en respectloos dat je het om probeert te draaienquote:Op zondag 11 november 2012 21:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ja dat kan wel, het doel kan de middelen rechtvaardigen, misschien een cursus internationaal recht volgen dan krijg je dat vast wel mee, het moet altijd afgewogen worden, elke zaak weer.
ja dat is dus een politiek doel geen militair doel en dat mag dus niet, daar is die hele regelgeving voor in het leven geroepen, anders kun je gewoon je halve bevolking naar bezet gebied verplaatsen en een refferendum houden over aansluitingquote:[..]
[..]
Dat klopt, als veiligheidsmaatregel op de manier zoals ik uitlegde, je begrijpt het niet eens kennelijk.
Ze zorgen ervoor dat onderhandelingen mogelijk kunnen zijn.
dan zit je gewoon niet mee te lezen en valt er met jou niet te pratenquote:[..]
[..]
Onzin, ik heb nog geen argument of bron van jouw kant gezien dus ik neem aan dat je het eigenlijk over jezelf hebt. Dat blijkt, dat blijkt dus weer.
dit type assymetrische oorlogsvoering is al zo oud als de weg naar Rome, alleen de middelen zijn moderner nuquote:Op dinsdag 13 november 2012 08:35 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, er zijn weinig andere landen die met dit type assymetrische oorlogsvoering te maken hebben. Bovendien is de grens al gebulldozerd, dat hebben ze al geprobeerd.
lijkt mij een redelijke deal maar zolang beide partijen vooral consessies van de andere kant willen zien gebeurt er nietsquote:[..]
Heerlijk, iemand die het snapt. Helemaal mee eens. Ik ben er van overtuigd dat Israël bijna de gehele westbank zal opgeven, inclusief wat grensgebied binnen de groene lijn, als ze daarvoor een ongedeeld Jeruzalem en de nederzettingenblok ten zuiden ervan kunnen behouden.
Vet van mij.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit type assymetrische oorlogsvoering is al zo oud als de weg naar Rome, alleen de middelen zijn moderner nu
van Heutsz had het ze prima uit kunnen leggen
die was misschien wat te hard maar de Israeli's zijn imo te soft ... alles voor de status quo
[..]
lijkt mij een redelijke deal maar zolang beide partijen vooral consessies van de andere kant willen zien gebeurt er niets
Israel vind het wel best zo, zie ook de statistieken met slachtoffers dus de Palestijnen zullen hier echt de eerste stap moeten nemen, begin maar eens met het stoppen met die raketaanvallen voor een half jaar of langer
moeten ze sowieso doen want dan kan Israel die vergelding daarvan niet meer als smoesje gebruiken voor vanalles en nog wat
edit: grensen ... damn
terug naar de grenzen vaqn '67 gaat hem dus niet worden
iedere 10 jaar oorlog met alle buurlandenquote:
mwah Israel heeft de Sinai ook teruggegeven voor vrede met de Egyptenarenquote:[..]
Jaren geleden wilde Israel dat de Palestijnen de vernietiging van de staat Israel uit hun doelstellingen zouden schrappen. In elk geval El Fatah heeft dat gedaan, maar denk maar niet dat het bouwen van nederzettingen ook maar een seconde vertraagd werd.
Je zegt zelf, terecht, dat alle nederzettingen illegaal zijn.
Militair gezien hoeft Israel niks terug te geven, nee, want het is sterk genoeg om de baas te spelen. Maar onder beschaafde mensen is dat maar een zwak argument.
Gewoon, doe wat er beloofd en legaal is. Dan hebben ze pas recht van spreken, inderdaad.
ze geven helemaal niets wegquote:Op maandag 12 november 2012 23:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
In dat geval hebben de Palestijnen een sterker argument. Ze blijven maar weggeven, tientallen jaren lang, en hun situatie verslechtert alleen maar. No way dat ze ook even Jeruzalem weggeven.
En die grenzen zijn prima houdbaar hoor. Maar Israel wil niet.
ja 'er werd daar een aanslag geplanned' bv maar dat is niet goed vol te houden als alle Palestijnen op het grote plein hand in hand kumbaya zitten te zingenquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Haha. Het is het proberen waard, maar ik denk dat je hier erg naïef bent. Dan verzinnen ze gewoon weer een andere smoes, dat doen ze al decennia. Wat zeg ik........
Maakt het dan veel verschil of die grenzen komen te liggen waar ze die muur hebben gebouwd? Ze hebben of maken nu ook al elke 10 jaar of vaker oorlog. En alle buurlanden? Alleen Jordanië ligt aan die kant.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
iedere 10 jaar oorlog met alle buurlanden
Een grote bak zand en hele lange grenzen opgeven in ruil voor vrede met een zwakke tegenstander.quote:[..]
mwah Israel heeft de Sinai ook teruggegeven voor vrede met de Egyptenaren
er valt best mee te praten als je ze daar een reden toegeeft, die hebben ze nu niet en dus valt er niet mee te praten
Ze hebben wel degelijk concessies gedaan.quote:[..]
ze geven helemaal niets weg
ze gaan steeds vechten en verliezen daarbij van alles, dat is een heel belangrijk nuanceverschil
maakt op zich niet uit waar ze komen te liggen zolang ze maar verdedigbaar zijnquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maakt het dan veel verschil of die grenzen komen te liggen waar ze die muur hebben gebouwd? Ze hebben of maken nu ook al elke 10 jaar of vaker oorlog. En alle buurlanden? Alleen Jordanië ligt aan die kant.
tegenover een wereldstad opgeven in ruil voor vrede met een nog zwakkere tegenstanderquote:[..]
Een grote bak zand en hele lange grenzen opgeven in ruil voor vrede met een zwakke tegenstander.
ja Israel ookquote:[..]
Ze hebben wel degelijk concessies gedaan.
En er zijn inderdaad extremisten die niet van stoppen weten, maar die worden nu mooi door Israel in de kaart gespeeld. (Als ze al niet in het verleden door Israel in het zadel geholpen zijn!)
Het begon al eerder maar buiten dat wat is er zo respectloos aan die reactie?quote:
Bijna origineel, maar net niet helemaal, jammer dat je onzin blijft schrijven.quote:het is jammer en respectloos dat je het om probeert te draaien
Militair gezien is dat wel degelijk een doel, onderhandelingen om tot vrede te komen betekent ook dat de kans op escalatie een stuk kleiner is, immers meer geweld betekent meer nederzettingen.quote:ja dat is dus een politiek doel geen militair doel en dat mag dus niet, daar is die hele regelgeving voor in het leven geroepen, anders kun je gewoon je halve bevolking naar bezet gebied verplaatsen en een refferendum houden over aansluiting
reken maar dat je het wint
democratisch
Met mij valt heel goed te praten maar ik heb je nog geen enkele argument of bron zien gebruiken.quote:dan zit je gewoon niet mee te lezen en valt er met jou niet te praten
dat blijkt
dat blijkt
dat blijktquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:22 schreef DeParo het volgende:
met mij valt niet te praten, ik heb geen flauw idee waar ik het over heb en ik ben absoluut niet bereid het na te zoeken
Je snapt er niets van, wat heeft Israel nu met die luchtaanvallen te winnen in het conflict internationaal, helemaal niets, het gaat er om dat de onrust en angst in Zuid-Israel groot is en Israel daarom laat zien er mee bezig te zijn en de eigen bevolking niet te laten stikken, als die raketaanvallen er niet zijn dan voert Israel ook geen aanvallen uit.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja 'er werd daar een aanslag geplanned' bv maar dat is niet goed vol te houden als alle Palestijnen op het grote plein hand in hand kumbaya zitten te zingen
nu maken ze het Israel wel heel gemakkelijk met die speldenprikjes
Meer dan 100. Je wilt er vast een punt mee maken, dus het precieze aantal mag je zelf opzoekenquote:Op dinsdag 13 november 2012 08:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En hier is de veroordeling door Timmersmans, ik heb hier dus voor mijn beurt gesproken.
http://www.rijksoverheid.(...)-gaza-op-israel.html
Btw, enig idee hoeveel raketten er dit weekend op Israël zijn afgeschoten?
Nee hoor, dat maak jij nu al voor mij.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Meer dan 100. Je wilt er vast een punt mee maken, dus het precieze aantal mag je zelf opzoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |