abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 november 2012 @ 05:14:51 #151
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_119046732
Ongekend dat een labiel wereldvreemd ventje zoveel aandacht krijgt.

Beter laten we benzin gaar koken in z'n eigen sop! Hij voegt niks toe aan dit topic en zorgt er voor dat andere mensen niet eens meer de ruimte krijgen.

Op z'n zacht gezegt, zeer, zeer asociaal!

Benzin je wilde toch niemand tot last zijn? Tieft lekker op :W
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 10 november 2012 @ 08:29:50 #152
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_119047068
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 02:53 schreef heloef het volgende:
99% van de mensen zal niet in een keer goed versieren, ach ja.
Veel mensen leren het natuurlijk spelenderwijs, als ze in de puberteit zitten. Alleen beginnen sommigen dit later te leren waardoor ze een achterstand hebben op hun leeftijdsgenoten en moeite hebben in de omgang met deze.

Anderen leren het nooit, omdat ze het gewoonweg niet willen of kunnen zien.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_119048138
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 03:00 schreef Cue_ het volgende:
Pfd wat een gedoe rond benzin weer.

Maargoed in de kroeg weinig te versieren. Of nouja dat lukt wel, maar weinig interessants voor mij -O-
Vind dat gezeik over benzin en stalken zo overtrokken. Is niet dat je eens een stalker bent, je dat altijd bent. Want volgens mij doet ie dat al helemaal niet meer.
pi_119048208
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vind dat gezeik over benzin en stalken zo overtrokken. Is niet dat je eens een stalker bent, je dat altijd bent. Want volgens mij doet ie dat al helemaal niet meer.
Nee maar meisjes doen altijd lelijk en slecht tegen 'm. En als je je dan bedenkt dat hij zich vroeger nogal vreemd gedragen heeft, ga je toch wel vraagtekens zetten bij hoe hij tegenwoordig overkomt bij vrouwen.
pi_119048337
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:41 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nee maar meisjes doen altijd lelijk en slecht tegen 'm. En als je je dan bedenkt dat hij zich vroeger nogal vreemd gedragen heeft, ga je toch wel vraagtekens zetten bij hoe hij tegenwoordig overkomt bij vrouwen.
Dat lelijk en slecht zal dan wel gewoon meevallen verwacht ik. Misschien negeren ze hem gewoon.
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:51:05 #156
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119048358
Misschien is hij supergevoelig of hoe heet dat. Dat je alles veel sterker meent te ervaren
we dan
pi_119048361
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat lelijk en slecht zal dan wel gewoon meevallen verwacht ik. Misschien negeren ze hem gewoon.
Waarschijnlijk.
pi_119048386
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:51 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Misschien is hij supergevoelig of hoe heet dat. Dat je alles veel sterker meent te ervaren
Ik denk het niet. HSP (bedoel je neem ik aan) zitten juist meer in de wereld van een ander dan in hun eigen wereldje.
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:54:04 #159
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119048414
Moet wel zeggen. Jullie maken het waarschijnlijk ook wel erger voor jullie zelf. De ene zegt van 'ow die benzin dit en dat' en dan de ander ook 'dit en dat benzin'. Zo hoor je het ook wel extra vaak door jullie zelf en blijft het meer bij je hangen. Negeren hoeft niet maar ik lees nu weer over benzin terwijl ik hem in de laatste 3 pagina's niet zag posten.. en ik reageerde er zelf ook nog weer op door over hem te vragen. Het is wel een beetje het sneeuwbaleffect ofzo wat het ook in stand houdt dat jullie er wat zat van worden ;) Negeren hoeft ook niet, maar gewoon reageren op zijn posts maar niet tot nog 3 pagina's erna...
we dan
pi_119048432
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:54 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Moet wel zeggen. Jullie maken het waarschijnlijk ook wel erger voor jullie zelf. De ene zegt van 'ow die benzin dit en dat' en dan de ander ook 'dit en dat benzin'. Zo hoor je het ook wel extra vaak door jullie zelf en blijft het meer bij je hangen. Negeren hoeft niet maar ik lees nu weer over benzin terwijl ik hem in de laatste 3 pagina's niet zag posten.. en ik reageerde er zelf ook nog weer op door over hem te vragen. Het is wel een beetje het sneeuwbaleffect ofzo wat het ook in stand houdt dat jullie er wat zat van worden ;) Negeren hoeft ook niet, maar gewoon reageren op zijn posts maar niet tot nog 3 pagina's erna...
Dat is meer omdat we stomverbaasd zijn...
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:57:51 #161
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119048473
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:55 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat is meer omdat we stomverbaasd zijn...
Ja maar dan nog klopt het toch wel een beetje wat ik zeg? De reden staat er wat los van, het is ook wel logisch dat jullie zolang blijven praten over hem. Ik zeg alleen dat als je dat wat beperkt het beeld ook wat minder extreem is van hem omdat het op dit moment toch wel de kant op gaat dat men benzin ook al minder mogen omdat anderen zo over hem praten.. dat is niet wenselijk toch?
we dan
pi_119048494
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat dat het gewoon is. Gewoon omdat ze hem nog niet zo interessant vinden en zelf ook niet zo veel initiatief neemt :P
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:00:14 #163
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_119048515
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:37 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is het ook.

Ik wil uiteindelijk gewoon leuke vloeiende gesprekken waar de wereld voor iedereen leuker van wordt.
Ik begrijp niet echt wat er zo moeilijk aan is, maar dat ligt aan mij.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:04:55 #164
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119048592
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik nu achteraf gezien ook niet meer. Maar vroeger toen wist ik ook niet goed hoe ik op alles moest reageren enzo. Is gewoon kennis die je mist (of vaardigheden, net hoe je het wil zien) en zonder dat lukt het gewoon niet zo goed. Lastig voor te stellen als het van nature wel normaal voor je gaat. Heeft ook met gevatheid te maken en zelfvertrouwen wel. Elke keer dat iemand iets doms tegen je zegt weet je niet snel een goed tegenantwoord bijvoorbeeld. Zo ook met gewone gesprekken. Je weet gewoon niet goed waar je het over moet hebben e.d. Het was bij mij niet zo ernstig trouwens, had toen ook gewoon een vaste vriendengroep bijvoorbeeld. Maar bij meiden heb je dan de zenuwen erbij en gaat het wel lastiger.. Is een gebrek aan vaardigheid/kennis waar je gewoon wat mee achterligt waardoor je telkens net te traag bent of de spijker iets misslaat.
we dan
pi_119048596
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:52 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik denk het niet. HSP (bedoel je neem ik aan) zitten juist meer in de wereld van een ander dan in hun eigen wereldje.
ik dacht dat drama Queen werd bedoeld :o
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:06:39 #166
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_119048617
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:04 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ik nu achteraf gezien ook niet meer. Maar vroeger toen wist ik ook niet goed hoe ik op alles moest reageren enzo. Is gewoon kennis die je mist (of vaardigheden, net hoe je het wil zien) en zonder dat lukt het gewoon niet zo goed. Lastig voor te stellen als het van nature wel normaal voor je gaat. Heeft ook met gevatheid te maken en zelfvertrouwen wel. Elke keer dat iemand iets doms tegen je zegt weet je niet snel een goed tegenantwoord bijvoorbeeld. Zo ook met gewone gesprekken. Je weet gewoon niet goed waar je het over moet hebben e.d. Het was bij mij niet zo ernstig trouwens, had toen ook gewoon een vaste vriendengroep bijvoorbeeld. Maar bij meiden heb je dan de zenuwen erbij en gaat het wel lastiger.. Is een gebrek aan vaardigheid/kennis waar je gewoon wat mee achterligt waardoor je telkens net te traag bent of de spijker iets misslaat.
Bangigheid om iets verkeerds te zeggen ja, soort faalangst. Maar inderdaad, het heeft met zelfvertrouwen te maken.
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:13:58 #167
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119048710
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:06 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Bangigheid om iets verkeerds te zeggen ja, soort faalangst. Maar inderdaad, het heeft met zelfvertrouwen te maken.
Ja klopt maar ook echt niet weten hoe je iets moet zeggen of waarover je het moet hebben. Is niet alleen onzekerheid maar ook het gebrek aan die kennis gewoon. Daarom leer je ook zulke dingen met oefenen. Door oefenen begrijp je dingen meer op den duur (na jaren) en heb je meer succes en stijgt je zelfvertrouwen. Volgens mij staat de onkunde wel bovenaan bij het niet goed kunnen praten met een ander en daarna het zelfvertrouwen.
we dan
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:17:19 #168
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_119048767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:13 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ja klopt maar ook echt niet weten hoe je iets moet zeggen of waarover je het moet hebben. Is niet alleen onzekerheid maar ook het gebrek aan die kennis gewoon. Daarom leer je ook zulke dingen met oefenen. Door oefenen begrijp je dingen meer op den duur (na jaren) en heb je meer succes en stijgt je zelfvertrouwen. Volgens mij staat de onkunde wel bovenaan bij het niet goed kunnen praten met een ander en daarna het zelfvertrouwen.
Die onkunde ontstaat wat mij betreft ook bij gebrek aan ervaring.
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:20:53 #169
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119048824
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:17 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Die onkunde ontstaat wat mij betreft ook bij gebrek aan ervaring.
Hoeft niet persé. Als je een rare situatie meemaakt waarna je geestelijk wat minder sterk bent en daarna gepest wordt bijvoorbeeld. Op die manier kan je gewoon achter gaan lopen. En ja kan je ook terugvoeren op ervaring uiteindelijk maar toch is het wel anders (althans zoals ik ernaar kijk). Je staat na zoiets gewoon achter in je ontwikkeling terwijl je misschien tot dan toe wel gewoon net zo meeging/zoveel ervaring had als de rest. Het ontstaan van die onkunde is wel situatiegevoelig wil ik eigenlijk zeggen. En ja gebrek aan ervaring heeft er altijd wel mee te maken in grote of minder grote mate
we dan
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:25:51 #170
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_119048910
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Hoeft niet persé. Als je een rare situatie meemaakt waarna je geestelijk wat minder sterk bent en daarna gepest wordt bijvoorbeeld. Op die manier kan je gewoon achter gaan lopen. En ja kan je ook terugvoeren op ervaring uiteindelijk maar toch is het wel anders (althans zoals ik ernaar kijk). Je staat na zoiets gewoon achter in je ontwikkeling terwijl je misschien tot dan toe wel gewoon net zo meeging/zoveel ervaring had als de rest. Het ontstaan van die onkunde is wel situatiegevoelig wil ik eigenlijk zeggen. En ja gebrek aan ervaring heeft er altijd wel mee te maken in grote of minder grote mate
Of misschien heeft iemand wel ervaring, alleen geen goede ervaringen waardoor ze ook onzeker worden.
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:36:31 #171
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119049089
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:25 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Of misschien heeft iemand wel ervaring, alleen geen goede ervaringen waardoor ze ook onzeker worden.
Oke goed punt. Heb altijd wel sidenotes maar dit is wel de kern ervan ja
we dan
pi_119050333
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 02:08 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Weet ik, het verbaasd me niet. Die jongen wil niet veranderen, de wereld om hem heen dient zich aan te passen.
Nee. Het zou inderdaad mooi zijn als de wereld wat rechtvaardiger en perfecter zou zijn, en ik zeur soms dat ik dat wel zo zou willen zien. Maar dat betekent niet dat ik niet mijn best wil doen om dingen te veranderen. Sterker nog, er zijn dingen veranderd sinds toen, veel dingen.

En het betekent ook niet per se dat ik niet snap dat de wereld niet rechtvaardig en perfect zal worden, maar wat ik meestal probeer te doen is een ideaal neer te zetten. Net zoals elke politieke partij die idealen heeft. Iedereen weet dat die perfecte wereld er niet komt, maar betekent dat dan niet dat je niet mag nadenken over een ideaalbeeld.

Wat ik zeg over de wereld om me heen wordt heel vaak uit het verband getrokken en er wordt al per definitie met een pessimistische negatieve blik naar gekeken. Het maakt niet uit wat ik zeg of probeer te doen, het wordt altijd slecht bekeken.

Als ik in dit topic een vraag stel, dan wordt dat altijd op een bepaalde manier bekeken die compleet niet relevant is.

Door altijd maar weer het onderwerp volledig bij mij te liggen en lelijk te doen wordt ik boos en verdrietig, waardoor ik dingen vaak weer erg overtrokken en onhandig zeg. Dan wordt daar nog lelijker op gereageerd en maakt mij dat bozer en verdrietiger waardoor ik nog onhandiger hier schrijf. Dat trekt de boel altijd een negatieve vicieuze cirkel in die niet nodig was. Een cirkel in die er niet was geweest zonder jullie.

Soms heb ik een slechte dag, soms moet ik dingen kwijt en dan schrijf ik negatieve dingen. Mijn fout, mijn probleem, ik moet dat ergens kwijt. Maar als ik iets constructiefs probeer te zeggen of te doen wordt dat vaak de grond in gestampt en wordt de vraag bekeken vanuit een perspectief gebaseerd op mijn negatieve/slechte momenten.
pi_119050404
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Niemand begrijpt dat schijnbaar. Meisjes reageren altijd ongemakkelijk en gesloten, niet leuk. Wat moet ik doen om ze wel leuk te laten reageren en bovenal het gewoon een leuk gesprek te maken. Dat is toch geen moeilijke vraag?

Maar als ik vraag hoe dat moet dan krijg ik gezeur over mezelf en hoe mensen hier mij kennelijk zien. Gewoon een fijne, constructieve, on-topic discussie zou fijn zijn.
pi_119050416
Ik baal ervan dat ondanks dat ik alles goed probeer te doen en nooit onaardig of slecht tegen jullie ben geweest ik mezelf genoodzaakt zie om mezelf te verdedigen in de ontstane situatie. Het is niet eerlijk om zonder de achtergrond te kennen mijn situatie te beoordelen aan de hand van dingen die ik schreef toen ik 15 was en de dingen die ik schrijf omdat ik boos en verdrietig wordt door hoe jullie het nodig lijken te vinden om me zo te behandelen.

Ik voel me geschopt en belachelijk gemaakt. Sommige mensen neem ik dat niet kwalijk, andere mensen doen dit echt expres om te zieken. Dat is misselijkmakend en nodeloos kwetsend.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:49 schreef Fascination het volgende:
Je moet dit topic maar eens lezen:
[....]
Heel raar gedrag, ook al is hij daar iets van 15 meen ik.
Het is niet eerlijk om iets wat ik deed toen ik 15 was nu tegen me te gebruiken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus daarom werd jij zoveel gepest door alle meiden op school!!!!!
Jij stalkte er gewoon 1!!!!!

Mijn god, wat een goeie vondst, Fascination!!
Je mist dan nog heel veel. Het verhaal begon niet daar. Het verhaal begon veel eerder dan daar. Het pesten vond veel eerder plaats en heeft ervoor gezorgd dat ik toen al een achterstand had. De rommelige situaties met meisjes waren in de eerste jaren van de middelbare school al een probleem. Ik ging al met problemen en een achterstand die situatie in.

Achteraf ben ik het helemaal niet meer eens met de beschuldiging dat ik haar 'gestalkt' zou hebben. Ik voelde me toen ik 15/16/17 was ontzettend schuldig omdat ik dacht dat ik dat wel gedaan had, maar achteraf blijkt dat ik eigenlijk haar slachtoffer was. Ik was onhandig en absoluut geen bedreiging. Ik zal niet ontkennen dat ik onhandig was, maar daar heb ik veel van geleerd. Maar zij wist veel beter wat er gebeurde dan ik en zij misbruikte mijn onhandigheid om aandacht van iedereen te trekken. Zij is eigenlijk degene die dat woord eraan verbonden heeft en ze deed dat puur en alleen voor eigen gewin. Als het een ander meisje was geweest dan was dat conflict niet zo hevig geweest en had het zeker niet jarenlang een oorzaak van vele conflicten geweest.

Het feit dat ze zo populair was betekende dat ze veel invloed had. Als een meisje op deze manier aandacht trekt dan brengt dat bij veel meisjes een soort schrikreactie teweeg. Zoals ik al zei, voordat dit gebeurde ging dat ook al rommelig en niet zo goed. Daardoor was ik denk ik voor veel meisjes een beetje een blank canvas die niet echt opviel en als dan zoiets gebeurt dan leidt dat tot een bepaalde invulling van dat canvas.

Ik ben daardoor een eerlijke kans verloren om het wel goed te doen bij meisjes. Het leidde tot nog meer spanningen en conflicten met meisjes die vanuit dat beeld een soort strijd wilden aanbinden. Ik ben de kans verloren om een goede indruk te maken op meisjes, om te leren versieren. Ik ben daardoor de middelbare school doorgegaan met een steeds groter wordende achterstand op het gebied van meisjes.

Ik zou alles willen doen om wat er gebeurd is toen ongedaan te maken. Ik maakte een fout die ik niet had moeten maken en die ontzettend onhandig was. Maar ik maakte bovenal een fout die mij mijn kansen ontnam. Ik maakte een fout bij het verkeerde meisje en dat is me heel duur komen te staan.

Tot op de dag vraag ik me af wat er gebeurt zou zijn als zij anders met de situatie was omgegaan of ik de fout bij een ander meisje had gemaakt. Ik denk dat ik nu veel beter af was geweest.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

Edit:Ik had ook vaak dingen niet door, maar over het algemeen gesproken weet een autistisch iemand heel goed het verschil tussen goed en kwaad. benzin kent dat verschil blijkbaar niet, of in elk geval niet van nature of zo, kan er de vinger nog niet opleggen.
Ik weet dat verschil ook prima. Het lijkt net alsof ik dat niet weet als je zonder context het verhaal leest van een verdrietige tiener die zijn fout goed wilde maken en ook dat niet goed deed. Iemand met meer sociale ervaring had toen het conflict uit de hand liep eerst even afstand genomen. Ik voelde me schuldig en wilde mijn fout goedmaken en wat gebeurd en veranderd was goedmaken.

Ik heb toen geleerd dat ik bij een conflict de ander de ruimte moet geven en niet moet proberen om koste wat het kost mijn fout weer goed te maken. Dat heeft het conflict alleen maar verergerd. In combinatie met de persoonlijkheid van het meisje in kwestie heeft dat een volledig explosieve situatie veroorzaakt waar ik met ernstige verwondingen uit ben gekomen.

Bij bijna alles wat ik doe, bekijk ik wat het juiste is. Ik heb in het verleden zelfs voor ernstige dillema's gestaan m.b.t. wat het goede is en wat voor mij het beste was. Ik probeer bijna altijd het juiste te doen.

Dat je, gebaseerd op zo weinig informatie, oordeelt over hoe ik met goed en kwaad omga is misselijkmakend, te meer omdat ik over de jaren heen zo vaak mijn eigen belangen heb opgeofferd om het juiste te doen en altijd de intentie heb het goede te doen.
  zaterdag 10 november 2012 @ 12:34:18 #175
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_119050474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:31 schreef benzin het volgende:

[..]

Niemand begrijpt dat schijnbaar. Meisjes reageren altijd ongemakkelijk en gesloten, niet leuk. Wat moet ik doen om ze wel leuk te laten reageren en bovenal het gewoon een leuk gesprek te maken. Dat is toch geen moeilijke vraag?
Daar kan ik ook niet zomaar een antwoord op geven. Het kan aan zoveel dingen liggen.
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:20:23 #176
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119051529
Benzin ik ben het met je eens. Is gewoon een hetze en gaat te ver. En iets erbij halen van toen iemand 15 was is best wel treurig. Geeft naar mijn idee gewoon aan dat jullie ook maar al te graag willen graven om nog raarder tegen hem te kunnen doen. Misschien trekt Benzin zich te weinig aan van de adviezen, dat kan best. Maar dat is geen reden om iemand belachelijk te maken op deze manier.

En Benzin jij hebt pech gehad met bepaalde zaken maar slaat misschien te snel goede adviezen wel in de wind ;) Er zitten namelijk ook wel goede adviezen tussen. Gewoon wat neutraler op die goedbedoelde adviezen reageren in plaats van direct te stellen dat het eigenlijk toch niks is is wel prettig voor de mensen die er tijd insteken om je te helpen ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door Hiergaanwedan op 10-11-2012 13:28:19 ]
we dan
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:34:06 #177
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119051906
quote:
De vraag is niet moeilijk maar het antwoord kan toch wel moeilijk zijn omdat er zoveel factoren een rol spelen. Ik heb het idee dat je teveel waarde hecht/prioriteit geeft aan het krijgen van een vriendin terwijl je er sociaal gezien niet klaar voor bent (om als je een meid krijgt die ook te behouden). Zoals eerder ook gezegd je moet meiden ook kunnen vermaken, mee praten e.d. Ik denk dat het goed zou zijn als je eerst aan die randfactoren werkt en daarna wat meer de richting uitdenkt van het krijgen van een vriendin, extra vaak praten met meiden e.d.. Als je er nu zo mee bezig bent en telkens teleurgesteld wordt is niet goed voor je.

Als je bijvoorbeeld eerst vaker vrienden bezoekt, jezelf vermaakt met een hobby, sport e.d. dan krijg je geen/minder teleurstellingen en voel je je beter. Dan krijg je ook eerder een vriendin daarna. Jouw prioriteit ligt verkeerd naar mijn idee wat dat betreft. Eerst zorgen dat je de rest op orde krijgt en daarna pas echt op zo'n manier bezig zijn met een vriendin/meiden. Is niet leuk misschien voor je gevoel om eerst aan dingen te werken die jij minder belangrijk acht maar voor zover ik kan inzien is dat het wel het beste en zijn die dingen juist het belangrijkst.. telkens teleurgesteld worden omdat je verwachtingen hebt die niet waargemaakt worden is ook niet fijn toch?
we dan
pi_119052227
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Benzin ik ben het met je eens. Is gewoon een hetze en gaat te ver. En iets erbij halen van toen iemand 15 was is best wel treurig. Geeft naar mijn idee gewoon aan dat jullie ook maar al te graag willen graven om nog raarder tegen hem te kunnen doen. Misschien trekt Benzin zich te weinig aan van de adviezen, dat kan best. Maar dat is geen reden om iemand belachelijk te maken op deze manier.
:'). Het gaat nog geeneens om de actie die hij toentertijd deed, maar de manier waarop hij erover praatte en hoe hij er nu over praat. benzin is ALTIJD het slachtoffer. Hij noemt z'n actie onhandig. Nee, het is een rare autistenactie, ook op die leeftijd. Erken dat nou eens. Het is soms goed om eens hard aangepakt te worden en de deksel op je neus te krijgen. Daar leer je het beste van. M'n ouders hebben soms weleens harde dingen tegen me gezegd, maar ik ben ze er alleen maar dankbaar daarvoor, omdat je sommige dingen op wat jongere leeftijd gewoon niet of anders ziet. Ik vraag me af of de ouders van benzin dat weleens gedaan hebben.

benzin zegt dat de meisjes overdreven reageerden en dat het met een ander meisje wellicht anders was gegaan. Als je zegt dat je bepaalde acties die men op 15-jarige leeftijd deed niet tegen iemand mag gebruiken, mag je dat dus ook niet doen bij die meisjes. Je weet niet hoe zij tegen die situatie aankeken, je bekijkt alles vanuit jouw perspectief en dat kan behoorlijk schelen met die van hen of de werkelijkheid. Ik kan me best voorstellen dat dat meisje bang voor je was. Zo'n zwijgzame nerd die je elke dag volgt naar huis. Vaak zijn het ook van zulke types die enorm kunnen doordraaien en gekke dingen kunnen doen.

En hoe hij nu over de reacties naar hem in dit topic praat, is ook veelzeggend. Wij zijn allemaal supergemeen, maken hem boos en verdrietig en dat heeft hij, de goedheid zelve, toch niet verdiend? Hij zanikt jaren door over hetzelfde, weigert op bepaald advies in te gaan, gunt andere mensen geen kans hun problemen hier te uiten, want het draait allemaal om hem, hij is SUPERzielig. Maar daar rept meneer met geen woord over. Wij zijn de schuldigen. Dit bevestigt mijn beeld dat de mensen irl helemaal niet zo gemeen tegen hem zijn, maar dat hij dat zo ziet vanuit z'n slachtofferrol.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:04:42 #179
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119052574
Oke is ook wel wat voor te zeggen. Ik ben hier ook nog niet zolang dus mijn mening is wat minder fel nog ook misschien door gebrek aan kennis. Maar toch wat ik zie hier wordt er wel vaak onnodig slecht over hem gepraat. Ik heb niet het idee dat het terecht is om iemand zo te behandelen.

Moet wel zeggen dat je stelt dat hij andere mensen geen kans gunt om hun problemen te uiten.. komt gewoon wel omdat jullie er een sport van lijken te maken om maar zoveel mogelijk op hem te reageren. Ik heb gewoon wel het idee dat jullie het negatieve beeld onnodig negatiever maken door zo de nadruk te leggen op zijn huilie-gehalte in plaats van dat gewoon te negeren.. Jullie zijn niet schuldig voor zijn levenskwaliteit ofzo maar vind je niet dat de reacties soms ook wel wat anders kunnen naar hem toe? Is toch niet nodig?
we dan
pi_119052912
Benzin heel eerlijk stel je blinde mensen ook de vraag om je de weg te wijzen ergens naartoe en blijf je dat herhaaldelijk doen ???
Dat is namelijk wat je hier doet . Hoe moeten wij die je nooit gezien hebben weten hoe meisjes op je reageren en wat je beter kan doen zodat je eerdere fouten kan herstellen. Wij kennen je niet en weten uberhaupt niet genoeg van je om daar iemand in te helpen.
En eigenlijk is het een beetje stompzinnig om dat soort dingen op een forum te gaan vragen, daarvoor ga of naar een versiercoach ( ja ze bestaan ) of een lifecoach en voor nog dringendere dingen naar een hulpverlening instantie.
En dat niemand je helpt is niet waar, je hebt hier zat adviezen gekregen maar je bevalt ze gewoon niet en doet soms zelfs niet of ze bestaan.

Dat hele stalker verhaal daar weet ik het fijne niet van en ga ik ook niets van zeggen maar ik begin wel een beetje door te hebben dat je niet weet wat wel kan en niet kan en juist dingen over door blijft gaan en dat kan heel vervelend zijn .

Heel eerlijk schijnbaar heb je een beetje moeite met het woordje nee en snap je het niet en wil je alleen op dingen zien zoals jij ze ziet en heel eerlijk kan ik me dat oude verhaal met je gedrag hier best plaatsen .

Ik kan best plaatsen dat jij waarschijnlijk een meisje leuk vond en helemaal into haar was op een nogal manier waar je het woordje nee niet echt wilde horen en ook niet van bewust was dat het niet wederzijds was. Heel eerlijk ik denk dat je weinig zelf inzicht hebt en een boel problemen juist zelf ook op je af roept en als je het niet bevalt dan maar doet of het er net niet is of het zielige slachtoffertje speelt.

Het is namelijk zo door het constante vragen en dan elk antwoord wegwimpelen en dan gewoon weer op nieuw beginnen met de zelfde vraag val je ons namelijk ook lastig. Als je al zo bent online wil ik eigenlijk niet weten hoe je in het echt bent want volgens mij ben je dan nog vervelender.

Zoek een hobby of iets anders , doe wat aan jezelf en val ons niet continue lastig we hebben je zat antwoord gegeven, het beviel vaak niet waarom dan nog blijven vragen aan ons . Dit gaat namelijk nergens over en je doet jezelf ook geen lol .

Ik betwijfel trouwens of je dit leest want schijnbaar wil je alleen horen wat je wil horen. Nu stop ik met reageren op jou want ik word dit een beetje zat.
pi_119053282
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:28 schreef benzin het volgende:

[..]

Nee. Het zou inderdaad mooi zijn als de wereld wat rechtvaardiger en perfecter zou zijn, en ik zeur soms dat ik dat wel zo zou willen zien. Maar dat betekent niet dat ik niet mijn best wil doen om dingen te veranderen. Sterker nog, er zijn dingen veranderd sinds toen, veel dingen.

En het betekent ook niet per se dat ik niet snap dat de wereld niet rechtvaardig en perfect zal worden, maar wat ik meestal probeer te doen is een ideaal neer te zetten. Net zoals elke politieke partij die idealen heeft. Iedereen weet dat die perfecte wereld er niet komt, maar betekent dat dan niet dat je niet mag nadenken over een ideaalbeeld.

Wat ik zeg over de wereld om me heen wordt heel vaak uit het verband getrokken en er wordt al per definitie met een pessimistische negatieve blik naar gekeken. Het maakt niet uit wat ik zeg of probeer te doen, het wordt altijd slecht bekeken.

Als ik in dit topic een vraag stel, dan wordt dat altijd op een bepaalde manier bekeken die compleet niet relevant is.

Door altijd maar weer het onderwerp volledig bij mij te liggen en lelijk te doen wordt ik boos en verdrietig, waardoor ik dingen vaak weer erg overtrokken en onhandig zeg. Dan wordt daar nog lelijker op gereageerd en maakt mij dat bozer en verdrietiger waardoor ik nog onhandiger hier schrijf. Dat trekt de boel altijd een negatieve vicieuze cirkel in die niet nodig was. Een cirkel in die er niet was geweest zonder jullie.

Soms heb ik een slechte dag, soms moet ik dingen kwijt en dan schrijf ik negatieve dingen. Mijn fout, mijn probleem, ik moet dat ergens kwijt. Maar als ik iets constructiefs probeer te zeggen of te doen wordt dat vaak de grond in gestampt en wordt de vraag bekeken vanuit een perspectief gebaseerd op mijn negatieve/slechte momenten.
Ben het wel met je eens, het is ook vaak kijken naar het verleden (en wat je ooit hebt gezegd hier, geldt voor jou en voor mij)
Waar dan wel naar gekeken wordt en dat er daarop eigenlijk een andere reactie komt als dat bijvoorbeeld hier iemand nu nieuw komt en zo'n verhaal verteld.

Kan me eigenlijk voorstellen dat het dan niet leuk voor je is.
Bedoel ik ben al een paar keer helemaal klaar geweest met dit topic en de mensen die reageren.

Maar ik trek het me dan weer niet zo persoonlijk aan, want ok soms hebben ze gelijk en soms ook niet.
En die keuze kan ik prima zelf maken.
Alleen de moeite doen om er weer een discussie van te maken (alsof ik die niet had hier) doe ik niet meer.

Het is zo:
Iemand mening: blblablablablablablabalbalba
Ik: lekker boeiend denk er niet zo over.

Maar het kan ook zijn:
Mening: bla
Ik: je hebt gelijk en dat zijn dan dingen die ik wel meeneem eigenlijk.

Je kunt het nooit allemaal met elkaar eens zijn, want dat zou een perfecte wereld zijn en ik weet wel genoeg onderhand om te denken van, nee die is er niet..
Do what you love, love what you do!
pi_119053302
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:46 schreef Fascination het volgende:

Hij noemt z'n actie onhandig. Nee, het is een rare autistenactie, ook op die leeftijd. Erken dat nou eens. Het is soms goed om eens hard aangepakt te worden en de deksel op je neus te krijgen. Daar leer je het beste van.
Gezien alles wat ik daarvoor meegemaakt heb is het een onhandige actie. Door wat er gebeurde heb ik vreselijk hard een deksel op mijn neus gekregen.

quote:
benzin zegt dat de meisjes overdreven reageerden en dat het met een ander meisje wellicht anders was gegaan. Als je zegt dat je bepaalde acties die men op 15-jarige leeftijd deed niet tegen iemand mag gebruiken, mag je dat dus ook niet doen bij die meisjes. Je weet niet hoe zij tegen die situatie aankeken, je bekijkt alles vanuit jouw perspectief en dat kan behoorlijk schelen met die van hen of de werkelijkheid. Ik kan me best voorstellen dat dat meisje bang voor je was.
Ik ben te weten gekomen hoe zij tegen de situatie aankeek op dat moment. Ik denk dat ik dat wel tegen haar kan gebruiken.

Dat zij andere meisjes bang maakte en dat die oprecht bang waren en daardoor me zo hebben behandeld, dat zou inderdaad oprechte angst kunnen zijn geweest ja.

quote:
Dit bevestigt mijn beeld dat de mensen irl helemaal niet zo gemeen tegen hem zijn, maar dat hij dat zo ziet vanuit z'n slachtofferrol.
Hoe weet je dat nou?
pi_119053358
quote:

[..]

Het lijkt geen moeilijke vraag, maar dat is het wel.
Gewoon omdat het voor iedere meid en jongen anders is wat ze leuk vinden.

Dus ok dat is toch het eerste dan.
Uitvinden wat je beide leuk vindt en praat daar dan over.
Kom je genoeg te weten en dan loopt een gesprekje vanzelf meestal.
pi_119053418
Trouwens stel die vraag dan aan een meid??
Wat vindt je leuk....?
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:54:29 #185
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_119053743
Benzjn, je geeft aan dat je veel gedaan hebt om dingen anders te laten lopen. Je best gedaan en bereid bent om je best te doen.

Vertel eens dan wat je allemaal ondernomen hebt om je situatie te verranderen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_119054218
quote:

[..]

:'). Het gaat nog geeneens om de actie die hij toentertijd deed, maar de manier waarop hij erover praatte en hoe hij er nu over praat. benzin is ALTIJD het slachtoffer. Hij noemt z'n actie onhandig. Nee, het is een rare autistenactie, ook op die leeftijd. Erken dat nou eens. Het is soms goed om eens hard aangepakt te worden en de deksel op je neus te krijgen. Daar leer je het beste van. M'n ouders hebben soms weleens harde dingen tegen me gezegd, maar ik ben ze er alleen maar dankbaar daarvoor, omdat je sommige dingen op wat jongere leeftijd gewoon niet of anders ziet. Ik vraag me af of de ouders van benzin dat weleens gedaan hebben.

benzin zegt dat de meisjes overdreven reageerden en dat het met een ander meisje wellicht anders was gegaan. Als je zegt dat je bepaalde acties die men op 15-jarige leeftijd deed niet tegen iemand mag gebruiken, mag je dat dus ook niet doen bij die meisjes. Je weet niet hoe zij tegen die situatie aankeken, je bekijkt alles vanuit jouw perspectief en dat kan behoorlijk schelen met die van hen of de werkelijkheid. Ik kan me best voorstellen dat dat meisje bang voor je was. Zo'n zwijgzame nerd die je elke dag volgt naar huis. Vaak zijn het ook van zulke types die enorm kunnen doordraaien en gekke dingen kunnen doen.

En hoe hij nu over de reacties naar hem in dit topic praat, is ook veelzeggend. Wij zijn allemaal supergemeen, maken hem boos en verdrietig en dat heeft hij, de goedheid zelve, toch niet verdiend? Hij zanikt jaren door over hetzelfde, weigert op bepaald advies in te gaan, gunt andere mensen geen kans hun problemen hier te uiten, want het draait allemaal om hem, hij is SUPERzielig. Maar daar rept meneer met geen woord over. Wij zijn de schuldigen. Dit bevestigt mijn beeld dat de mensen irl helemaal niet zo gemeen tegen hem zijn, maar dat hij dat zo ziet vanuit z'n slachtofferrol.
ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
en gezien zijn reactie op jou, denk ik dat het echt geen zin heeft hem nog te helpen.

als je al van jongs af aan problemen hebt, een compleet ander perspectief hebt op zaken dan andere mensen, dat niet kan of durft of wil erkennen en stug blijven vasthouden aan je eigen ideaalbeeld jaren en jaren lang, zonder te zien dat je dan toch echt beter professionele hulp kan gaan zoeken voor je problemen, tja.

ik vind je nogal erg egocentrisch, benzin.
deze past wel bij je:

pi_119056796
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:31 schreef benzin het volgende:-knip- hele lange reactie
Ik heb wel alles gelezen, maar het is een beetje te veel voor mij om te absorberen.

Het enige wat ik hoop is dat je hulp gaat zoeken en gaat erkennen dat je anders bent dan anderen. Dat betekent ook erkennen dat je dingen fout doet vanuit de gedachtengang die veroorzaakt wordt doordat je anders bent.

Jouw reacties herken ikzelf niet zo (omdat ikzelf niet zo ben en het ook nooit eerder zo heb meegemaakt, alleen maar indirect). Maar wat ik wel herken is het onkennen van dat je anders bent en jaren lang het zoeken naar hulp uitstellen.

Achteraf vind ik het erg jammer dat ik dat niet eerder gedaan heb en ik gun jou gewoon een andere toekomst dan waarin ikzelf ben terechtgekomen. Het heeft me jaren van mijn leven gekost en ik ben er zelfs nu, op 34 jarige leeftijd, nog niet uit (en zal wellicht nooit 100% herstel gaan meemaken(dwz, mijn achterstand op de vlakken waar ik een achterstand heb, inlopen)).

Je weet zelf ook wel dat je niet op reacties ingaat die jou niet uitkomen. Soms zijn die reacties wat kortaf, maar veel van de reacties die jij als onzin en kort-door-de-bocht bestempelt, zijn juist heel erg straight-to-the-point!

Benzin, bega niet dezelfde fout die ik gemaakt heb en zoek zo snel mogelijk hulp.

Het was geen makkelijke route die ik genomen heb, maar ik neem maar wat graag de keienweg als dat betekent dat ik op lange termijn vooruitgang zal boeken.

Gebruik je intelligentie in je voordeel, je weet zelf ook wel dat veel van jouw denkbeelden niet realistisch zijn.

En nog 1 tip: Ga vooral door met je opleiding! Zeker zolang dat goed gaat! Daar ga je later onmetelijk veel plezier aan hebben en het kan een anker voor je zijn terwijl je bezig bent met je genezing.

Goed, het is dan wel een hele lap tekst en ik kan nooit 100% zeker weten dat ik het bij het juiste eind heb, maar liever bega ik 1 klein foutje op een forum dan dat jij de grootste fout in je leven begaat.
pi_119056961
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb wel alles gelezen, maar het is een beetje te veel voor mij om te absorberen.

Het enige wat ik hoop is dat je hulp gaat zoeken en gaat erkennen dat je anders bent dan anderen. Dat betekent ook erkennen dat je dingen fout doet vanuit de gedachtengang die veroorzaakt wordt doordat je anders bent.

Jouw reacties herken ikzelf niet zo (omdat ikzelf niet zo ben en het ook nooit eerder zo heb meegemaakt, alleen maar indirect). Maar wat ik wel herken is het onkennen van dat je anders bent en jaren lang het zoeken naar hulp uitstellen.

Achteraf vind ik het erg jammer dat ik dat niet eerder gedaan heb en ik gun jou gewoon een andere toekomst dan waarin ikzelf ben terechtgekomen. Het heeft me jaren van mijn leven gekost en ik ben er zelfs nu, op 34 jarige leeftijd, nog niet uit (en zal wellicht nooit 100% herstel gaan meemaken(dwz, mijn achterstand op de vlakken waar ik een achterstand heb, inlopen)).

Je weet zelf ook wel dat je niet op reacties ingaat die jou niet uitkomen. Soms zijn die reacties wat kortaf, maar veel van de reacties die jij als onzin en kort-door-de-bocht bestempelt, zijn juist heel erg straight-to-the-point!

Benzin, bega niet dezelfde fout die ik gemaakt heb en zoek zo snel mogelijk hulp.

Het was geen makkelijke route die ik genomen heb, maar ik neem maar wat graag de keienweg als dat betekent dat ik op lange termijn vooruitgang zal boeken.

Gebruik je intelligentie in je voordeel, je weet zelf ook wel dat veel van jouw denkbeelden niet realistisch zijn.

En nog 1 tip: Ga vooral door met je opleiding! Zeker zolang dat goed gaat! Daar ga je later onmetelijk veel plezier aan hebben en het kan een anker voor je zijn terwijl je bezig bent met je genezing.

Goed, het is dan wel een hele lap tekst en ik kan nooit 100% zeker weten dat ik het bij het juiste eind heb, maar liever bega ik 1 klein foutje op een forum dan dat jij de grootste fout in je leven begaat.
Dit lijkt mij wel het juiste verhaal hoor.
Hmms ik ben weer anders denk.

Dus dan is het altijd lastig vergelijken.
pi_119059253
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

QFT
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:13:57 #190
388702 almond
kloontje komt om zijn loontje
pi_119059611
Zo, eigelijk op aanraden van jullie is het hele 'ik wil leren flirten terwijl ik al een vriendin heb'-verhaal nu toch ter sprake gekomen tussen mij en mijn vriendin... en daar zijn een aantal verassende onderwerpen aan bod gekomen... :)
pi_119060209
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:13 schreef almond het volgende:
Zo, eigelijk op aanraden van jullie is het hele 'ik wil leren flirten terwijl ik al een vriendin heb'-verhaal nu toch ter sprake gekomen tussen mij en mijn vriendin... en daar zijn een aantal verassende onderwerpen aan bod gekomen... :)
Vertel??
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:15:45 #192
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119061670
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:13 schreef almond het volgende:
Waarom nieuwsgierig maken en niet direct aangeven wat die onderwerpen zijn?
we dan
pi_119062171
Ik verwacht hier nu een verhaal van hem eigenlijk van waarom en hoe en wat enzo.
pi_119062621
quote:

[..]

QFT.

Daarnaast is het op zich waar dat je hem niet aan moet vallen op dingen die hij vroeger slecht aanpakte. Maar toch is het stuitend dat je die meid nou beticht van onbehoorlijk gedrag, terwijl je zelf te ver bent gegaan.

Daarnaast is het echt niet zo dat je door deze dingen een onmogelijke achterstand hebt opgelopen.
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:36:08 #195
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_119064672
oO<

[ Bericht 80% gewijzigd door Moonwalk op 10-11-2012 21:09:04 ]
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_119072060
Ik weet niet of ik heb gefaalt of gewonnen heb deze avond..
pi_119072104
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik weet niet of ik heb gefaaltgefaald of gewonnen heb deze avond..
  zondag 11 november 2012 @ 00:42:05 #198
238453 hasjman
utter madness
pi_119074545
Nederland, waar iedereen een slachtoffer is van de maatschappij.
  zondag 11 november 2012 @ 01:06:56 #199
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119075141
Ik denk dat ik ook ga beginnen met mijn afscheidspost van dit topic. Want dit gaat nergens meer over. _O-
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_119075220
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 01:06 schreef heloef het volgende:
Ik denk dat ik ook ga beginnen met mijn afscheidspost van dit topic. Want dit gaat nergens meer over. _O-
Ga jij anders eens even flink huilen, Loefje. Dit topic kan zelfs dat gebruiken :7
  zondag 11 november 2012 @ 01:50:31 #201
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119075782
quote:
17s.gif Op zondag 11 november 2012 01:10 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ga jij anders eens even flink huilen, Loefje. Dit topic kan zelfs dat gebruiken :7
Ik heb niet zoveel te huilen.

Behalve dat ik me enorm heb vergist heb ik iemand en dat ik blij dat ik het uiteindelijk niet heb gedaan.

Dit klinkt enorm vaag en aandachthoerig maar ik vind het verspilde moeite om er over uit te wijden.
C'est la vie
pi_119075792
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 01:50 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel te huilen.

Behalve dat ik me enorm heb vergist heb ik iemand en dat ik blij dat ik het uiteindelijk niet heb gedaan.

Dit klinkt enorm vaag en aandachthoerig maar ik vind het verspilde moeite om er over uit te wijden.
Ik niet, vertel meer.
  zondag 11 november 2012 @ 01:52:11 #203
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119075807
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 01:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik niet, vertel meer.
Nou nee.
C'est la vie
pi_119076502
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

De vraag is niet moeilijk maar het antwoord kan toch wel moeilijk zijn omdat er zoveel factoren een rol spelen. Ik heb het idee dat je teveel waarde hecht/prioriteit geeft aan het krijgen van een vriendin terwijl je er sociaal gezien niet klaar voor bent (om als je een meid krijgt die ook te behouden). Zoals eerder ook gezegd je moet meiden ook kunnen vermaken, mee praten e.d. Ik denk dat het goed zou zijn als je eerst aan die randfactoren werkt en daarna wat meer de richting uitdenkt van het krijgen van een vriendin, extra vaak praten met meiden e.d.. Als je er nu zo mee bezig bent en telkens teleurgesteld wordt is niet goed voor je.

Als je bijvoorbeeld eerst vaker vrienden bezoekt, jezelf vermaakt met een hobby, sport e.d. dan krijg je geen/minder teleurstellingen en voel je je beter. Dan krijg je ook eerder een vriendin daarna. Jouw prioriteit ligt verkeerd naar mijn idee wat dat betreft. Eerst zorgen dat je de rest op orde krijgt en daarna pas echt op zo'n manier bezig zijn met een vriendin/meiden. Is niet leuk misschien voor je gevoel om eerst aan dingen te werken die jij minder belangrijk acht maar voor zover ik kan inzien is dat het wel het beste en zijn die dingen juist het belangrijkst.. telkens teleurgesteld worden omdat je verwachtingen hebt die niet waargemaakt worden is ook niet fijn toch?
Wat als je geen behoefte hebt aan vrienden, maar wel een vriendin wilt dan?
pi_119076505
quote:

[..]

Mensen vragen er niet voor om met autisme geboren te worden, ik in ieder geval niet. Dit soort denigrerend taalgebruik zitten ik en mensen zoals ik niet op te wachten.
pi_119077415
Ik ging dusngisteren wokken in breda en daarna stappen in breda. Bij het wokrestaurant liepen er hele knappe serveersters rond die van mijn leeftijd waren. Ik zag er eentje, ze had een staart. Mooie ogen, lieve stem. Een collega van me zag dit en vroeg aan haar of ze vrijgezel was. Ze zei nee ( :') ). Even later ging ik ijs pakken en daar stind een blond meisje. Even groot als ik etc. Ik vroeg om ijs en telkens liet ze me ijsbolketje vallen in een andere bak met ijs. :') bij niemand deed ze dit. Dus ik ging de tweede keer terug met vol goede moed had ik gevraagt of ze whatsapp had. Iets wat ik niet eerder had gevraagt aan een vreemde in een restaurant.. Maar ze antwoorde met een nee. Ik moet haar nummer vragen, maar ja, toen liep ik weg.

Dus toen gingen we stappen. We gingen naar een cafe dat ' het hart ' heette. Geoon wat gedronken, verder niet. Omdat ik zelf niet in breda woon moest ik weer op tijd na huis, dus ben maar een uur gebleven.

Toen ik daar binnen was stond er een héél mooi meisje te praten met haar vriendinnen, maar ze keek mij ook aan. ( een collega zei dat ze me leuk vond.) daarna keek ze me aan en zat ze in haar haar etc. Ze ging op een gegeven moment naar toilet en toen z daarvan terug kwam keek ze naar mij en liep echt zo weg op een manier dt ik dacht vn ' wauw ik wil je' .Ik had heel erg de neiging om erop af te stappen maar durfde niet. Waarom weet ik niet, ze kende me toch niet en zovaak kom ik niet in breda, ook haar vriendinnen kende ik dus niet.

En nu vraag ik mezelf telkens af ' wat als ' etc. :') ik faal.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2012 09:53:02 ]
  zondag 11 november 2012 @ 09:52:33 #207
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_119077546
Ik merk dat ik de laatste weken veel beter om kan gaan met het vrouwelijke geslacht. Praten doe ik sowieso wel met ze. Nou werk ik gelukkig in een tent die heel veel vrouwen heeft, dus het is ook onmogelijk om ze te ontwijken, maar toch.

Gister weer veel geoefend met aanraken, dat voelde een stukje normaler dan hiervoor. Al met al met ik tevreden over mijn voortgang.
  zondag 11 november 2012 @ 10:08:05 #208
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119077719
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 09:37 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik had heel erg de neiging om erop af te stappen maar durfde niet. Waarom weet ik niet,
Comfortzone. Wees je er van bewust dat hij bestaat en dat het eng is om er uit te stappen. Mijn ervaring is dat het makkelijker is om uit je comfortzone te stappen als je je op het moment zelf heel bewust bent van het bestaan van die zone en ook beseft dat je er aan het uit stappen bent, dat maakt de angst op de een of andere manier makkelijker te trotseren.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 11 november 2012 @ 10:38:05 #209
388702 almond
pi_119078043
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:35 schreef kree het volgende:

[..]

Vertel??
Nou, om een lang verhaal kort te maken komt het erop neer dat we allebei wel eens wat interesse in 'variatie' hebben. Dus afentoe es het bed delen met iemand anders ;)
We geloven er beide in dat de mens van nature niet monogaam is, en dat afentoe bewust vreemdgaan helemaal zo gek nog niet is, zolang er goede afspraken over zijn gemaakt, uiteraard.

Of we het dan ook daadwerkelijk gaan doen en in welke vorm etc moet nog besproken worden, tis ook niet niks natuurlijk...

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:08 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Comfortzone. Wees je er van bewust dat hij bestaat en dat het eng is om er uit te stappen. Mijn ervaring is dat het makkelijker is om uit je comfortzone te stappen als je je op het moment zelf heel bewust bent van het bestaan van die zone en ook beseft dat je er aan het uit stappen bent, dat maakt de angst op de een of andere manier makkelijker te trotseren.
Simpele tip maar om de een of andere manier vind ik m erg bruikbaar. Ik ga daar zeker aan denken als ik weer eens een flirtpoging in de trein onderneem :)
  zondag 11 november 2012 @ 10:42:07 #210
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119078082
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 03:15 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Wat als je geen behoefte hebt aan vrienden, maar wel een vriendin wilt dan?
Dan heb je of slechte vrienden gehad en dat je daarom niet meer wil, of je weet niet wat je mist omdat je het nooit hebt gehad ;)

Simpel antwoord en gaat niet altijd op maar denk voor heel veel mensen die geen vrienden (meer) willen wel klopt.

Denk dat het voor veel mensen wel erg goed zou zijn om een vriendengroep te hebben voor hun zelfvertrouwen, omgang met mensen e.d.
we dan
pi_119080130
Ik denk juist ook als je geen vriendengroep hebt, dan juist een grote valkuil in de liefde gaat hebben en dat is dat je te veel beslag gaat leggen op een vriendin en dat maakt een boel stuk in een relatie

Ik denk juist dan even dat je beter eerst dingen kan aanpakken om ook wat makkelijker te leren met mensen om te gaan. Dat maakt de drempel voor het benaderen van een meisje ook minder en dan juist later wat aan de meisjes denken.
  zondag 11 november 2012 @ 13:39:15 #212
388702 almond
pi_119081944
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:32 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk juist ook als je geen vriendengroep hebt, dan juist een grote valkuil in de liefde gaat hebben en dat is dat je te veel beslag gaat leggen op een vriendin en dat maakt een boel stuk in een relatie

Ik denk juist dan even dat je beter eerst dingen kan aanpakken om ook wat makkelijker te leren met mensen om te gaan. Dat maakt de drempel voor het benaderen van een meisje ook minder en dan juist later wat aan de meisjes denken.
Dat is volgens mij best verschillend. Ik heb ook geen vriendengroep en heb die eigelijk ook nooit gehad, en hoewel ik jarenlang altijd dacht dat heel erg te missen heb ik er op een gegeven moment vrede mee gekregen. En stiekem vind ik het zelfs wel prettig, om niet aan al die verplichtingen vast te zitten die het met zich mee brengt ;)

Mijn vriendin vult dat 'lege gat' wat ik heb als ik helemaal alleen ben. Van 'beslaglegging' of 'bezitterigheid' is echter geen sprake kan ook zij bevestigen.

Het hangt er dus helemaal vanaf hoe je er zelf mee omgaat :)
pi_119082096
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 09:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik merk dat ik de laatste weken veel beter om kan gaan met het vrouwelijke geslacht. Praten doe ik sowieso wel met ze. Nou werk ik gelukkig in een tent die heel veel vrouwen heeft, dus het is ook onmogelijk om ze te ontwijken, maar toch.

Gister weer veel geoefend met aanraken, dat voelde een stukje normaler dan hiervoor. Al met al met ik tevreden over mijn voortgang.
Goed om te horen. Hier helaas geen progressie, maar dat komt de tweede helft van het (college)jaar hopelijk wel weer (nu veel te druk met studie).
pi_119082127
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:39 schreef almond het volgende:

[..]

Dat is volgens mij best verschillend. Ik heb ook geen vriendengroep en heb die eigelijk ook nooit gehad, en hoewel ik jarenlang altijd dacht dat heel erg te missen heb ik er op een gegeven moment vrede mee gekregen. En stiekem vind ik het zelfs wel prettig, om niet aan al die verplichtingen vast te zitten die het met zich mee brengt ;)

Mijn vriendin vult dat 'lege gat' wat ik heb als ik helemaal alleen ben. Van 'beslaglegging' of 'bezitterigheid' is echter geen sprake kan ook zij bevestigen.

Het hangt er dus helemaal vanaf hoe je er zelf mee omgaat :)
Dat denk ik ook en misschien ben je zelf heel zelfstandig dat wil ook nog weleens schelen .

Maar in dit topic zitten soms een boel mensen die heel erg denken van ik heb zoveel problemen en een vriendin lost dat op , en ik doel dat die mensen in een hele grote valkuil lopen want je kan niet aan komen wandelen met een doos ellende en dan verwachten dat omdat ze je vriendin is het allemaal aan haar over te laten.
pi_119082226
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:32 schreef formerjellybean het volgende:

Ik denk het niet. Ik ben bijvoorbeeld zo lang alleen geweest dat ik nu eigenlijk geen moeite meer heb om lange tijden alleen te zijn zolang ik maar iets te doen heb en er een moment kan zijn dat ik even sociaal kan doen (paar uurtjes in de week). Mijn vriendin zal dus absolute vrijheid genieten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 11 november 2012 @ 13:48:37 #216
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_119082258
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 13:44 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Goed om te horen. Hier helaas geen progressie, maar dat komt de tweede helft van het (college)jaar hopelijk wel weer (nu veel te druk met studie).
Nu nog eens een single vrouw tegenkomen die het wel in mij ziet zitten. :D

Heb je geen feestjes van studie ofzo?
  zondag 11 november 2012 @ 14:08:26 #217
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119082981
Ik wil even zeggen dat mensen zich er vaak bij neerleggen als ze geen vriendengroep hebben en dan maar de positieve punten eruit proberen te halen (en dat ook zo gaan zien uiteindelijk). Feit is wel dat veel van die mensen toch wel blijer zouden zijn geweest als ze wel gewoon vrienden hadden gehad. Vrienden zijn positief en je ziet de nadelen helemaal niet zo dan (tijd vrijmaken, verplichtingen e.d. want het is leuk om bij hen te zijn en je kan dat zelf wel bepalen hoevaak enzo). Ik geloof best dat het zo ervaren wordt als in 'ik ben eigenlijk wel blijer zo zonder vrienden' maar volgens mij komt het vooral doordat je het niet ervaren hebt dan en je jezelf (onbewust misschien) beschermt met zulke redenaties.. Niks verkeerds bedoelt. Maar viel me gewoon even op
we dan
pi_119083483
Dat ligt aan de aard van het beestje ook , de een kan er goed tegen geen vrienden te hebben en de ander niet .
Soms kan het inderdaad zijn dat die zich erbij neer heeft gelegd maar soms zijn er ook mensen die van zichzelf al zo zijn .
pi_119084132
Ik heb eigenlijk vooral "semi" vrienden.
Echt genoeg ook, altijd wel wat te doen.
Maar toch zou ik het geen echte vrienden noemen eigenlijk.

Of ja wat is dan een echte vriend?
Bedoel dan zeg je iemand die altijd voor je klaar staat..
Maar die zijn er dan weer wel, maar dat is meer van dat ze zeggen anders kom je langs of blabla als ik wat vertel waar ik mee zit.

Sowieso vertel ik niet snel dingen over mezelf tegen mensen. Tenminste echte dingen waar ik mee zit dan.
Er zijn er wel een paar hoor die echt veel van me weten, maar ik wil toch echt wel 100% weten dat ze te vertrouwen zijn voordat ik meer vertel als zeg maar standaard.

En nu komt het weer over alsof ik helemaal niet kan praten, hmms juist weer niet eigenlijk. Heb eigenlijk nooit moeite met een gesprekje, alleen zodra het dieper wordt en persoonlijker dan ga ik me nog wel eens ongemakkelijk voelen ofzo.
pi_119084577
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2012 13:48 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nu nog eens een single vrouw tegenkomen die het wel in mij ziet zitten. :D

Heb je geen feestjes van studie ofzo?
Niet zoveel, en ik kan vaak niet. Net tentamenweek gehad, 5 tentamens, en ik moet nu ook weer binnen twee dagen een practicum afhebben :r. Ik doe nu veel te veel vakken, maar als ik die eenmaal gehaald heb kan ik dit jaar en volgend jaar rustig aan doen (en een semester in Amerika studeren!). Ik ben van plan het tweede semester rijbewijs te halen, wat te gaan werken (en in een commissie te gaan van de studievereniging en wat meer feestjes mee te pakken :)).
  zondag 11 november 2012 @ 14:50:48 #221
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_119084874
quote:
2s.gif Op zondag 11 november 2012 14:43 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Niet zoveel, en ik kan vaak niet. Net tentamenweek gehad, 5 tentamens, en ik moet nu ook weer binnen twee dagen een practicum afhebben :r. Ik doe nu veel te veel vakken, maar als ik die eenmaal gehaald heb kan ik dit jaar en volgend jaar rustig aan doen (en een semester in Amerika studeren!). Ik ben van plan het tweede semester rijbewijs te halen, wat te gaan werken (en in een commissie te gaan van de studievereniging en wat meer feestjes mee te pakken :)).
Komt helemaal goed met jou. Jammer dat je nooit meer op meets bent. We missen je namelijk allemaal.
  zondag 11 november 2012 @ 14:57:17 #222
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119085200
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:45 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat denk ik ook en misschien ben je zelf heel zelfstandig dat wil ook nog weleens schelen .

Maar in dit topic zitten soms een boel mensen die heel erg denken van ik heb zoveel problemen en een vriendin lost dat op , en ik doel dat die mensen in een hele grote valkuil lopen want je kan niet aan komen wandelen met een doos ellende en dan verwachten dat omdat ze je vriendin is het allemaal aan haar over te laten.
Sorry maar alleen benzin gelooft dat een vriendin al je problemen oplost. Ik heb behalve hem niemand zulke onzin horen verkondigen.

Trouwens ik zag iets voorbij komen van vrede hebben met het niet hebben van vrienden. Dat zou ook zo moeten zijn met het hebben van een vriendin. Dat werkt voor mij heel erg goed in ieder geval.
C'est la vie
pi_119085656
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:57 schreef heloef het volgende:

[..]

Sorry maar alleen benzin gelooft dat een vriendin al je problemen oplost. Ik heb behalve hem niemand zulke onzin horen verkondigen.

Trouwens ik zag iets voorbij komen van vrede hebben met het niet hebben van vrienden. Dat zou ook zo moeten zijn met het hebben van een vriendin. Dat werkt voor mij heel erg goed in ieder geval.
Goh voor iemand die met zijn afscheidspost bezig was heb je nog aardig wat te zeggen.
  zondag 11 november 2012 @ 15:08:30 #224
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_119085759
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:06 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Goh voor iemand die met zijn afscheidspost bezig was heb je nog aardig wat te zeggen.
Het was bij wijze van. Hij is gewoon teleurgesteld, begrijpelijkerwijs. Zulke dingen raken je gewoon als ze zo onverwachts komen.
pi_119085843
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:57 schreef heloef het volgende:

[..]

Volgens mij gelooft hij dat niet meer. Hij denkt alleen wel dat zijn leven er leuker door wordt.
  zondag 11 november 2012 @ 15:10:30 #226
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119085846
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:06 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Sarcasme is moeilijk he?
C'est la vie
  zondag 11 november 2012 @ 15:12:56 #227
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119085954
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volgens mij gelooft hij dat niet meer. Hij denkt alleen wel dat zijn leven er leuker door wordt.
Ach ja, dan hebben we nog de waanideeën dat hij fantastisch is en dat de wereld moet veranderen.
C'est la vie
pi_119086008
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 15:12 schreef heloef het volgende:

[..]

Ach ja, dan hebben we nog de waanideeën dat hij fantastisch is en dat de wereld moet veranderen.
Geloofde hij maar dat hij werkelijk fantastisch was, dan had zijn leven er anders uitgezien.

Maar hij moet niet denken dat hij dingen verdient omdat hij toevallig lief is, true.
  zondag 11 november 2012 @ 15:16:06 #229
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_119086080
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 15:10 schreef heloef het volgende:

[..]

Sarcasme is moeilijk he?

quote:
3s.gif Op zondag 11 november 2012 15:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geloofde hij maar dat hij werkelijk fantastisch was, dan had zijn leven er anders uitgezien.

Maar hij moet niet denken dat hij dingen verdient omdat hij toevallig lief is, true.
Ik vond dat oude topic wel erg verhelderend moet ik zeggen. Hij ons constant maar voorhouden hoe slecht meisjes zijn omdat ze hem kwetsten zonder reden enzo.
pi_119086210
even nog een disclaimer:

ik heb die links uit benzins posthistorie hier gedumpt om aan te tonen dat hij toen al met dezelfde problemen zat, en op dezelfde manier op adviezen reageerde.

niet om hem de grond in te trappen of wat dan ook.
pi_119086272
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 15:19 schreef dawg het volgende:
even nog een disclaimer:

ik heb die links uit benzins posthistorie hier gedumpt om aan te tonen dat hij toen al met dezelfde problemen zat, en op dezelfde manier op adviezen reageerde.

^O^
  zondag 11 november 2012 @ 15:25:08 #232
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119086411
Als versieren niet zo gemakkelijk gaat moet je zorgen dat je dingen meemaakt om over te praten. Versieren = praten. En dus echt praten, geen domme openingszinnen of geforceerde uitspraken. Praten over praktische zaken, vragen stellen, dingen vertellen die je meemaakt of waarover je het wil hebben e.d.
we dan
pi_119086694
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:25 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Als versieren niet zo gemakkelijk gaat moet je zorgen dat je dingen meemaakt om over te praten. Versieren = praten. En dus echt praten, geen domme openingszinnen of geforceerde uitspraken. Praten over praktische zaken, vragen stellen, dingen vertellen die je meemaakt of waarover je het wil hebben e.d.
:')

nee, versieren is lekker in je vel zitten. dan komen mensen vanzelf op je af/vinden ze het leuk om met je om te gaan. en dat is aantrekkelijk.
pi_119087849
Ik sluit me bij Dawg aan. Het belangrijkste is dat je zelf goed in je vel zit.
Verder maakt het vrij weinig uit waar je over praat wanneer je met je ogen haar clitje streelt.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_119087992
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:42 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Dan heb je of slechte vrienden gehad en dat je daarom niet meer wil, of je weet niet wat je mist omdat je het nooit hebt gehad ;)

Simpel antwoord en gaat niet altijd op maar denk voor heel veel mensen die geen vrienden (meer) willen wel klopt.

Denk dat het voor veel mensen wel erg goed zou zijn om een vriendengroep te hebben voor hun zelfvertrouwen, omgang met mensen e.d.
Dat hoeft niet zo te zijn. Sommige mensen zijn introvert en hebben minder behoefte aan sociale contacten. Ikzelf ben tevreden met een kleine vriendenkring en hoef niet meer vrienden te hebben dan ik nu heb.

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:25 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij praktische zaken? En bij vragen stellen wordt het al gauw een vraaggesprek toch? En waarover ik het wil hebben, is niet echt materiaal voor small talk.
pi_119088227
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 15:32 schreef dawg het volgende:

[..]

nee, versieren is lekker in je vel zitten. dan komen mensen vanzelf op je af/vinden ze het leuk om met je om te gaan. en dat is aantrekkelijk.
Nee, dat zijn twee hele aparte dingen. Er is helemaal geen garantie dat je een vriendin krijgt als je lekker in je vel zit.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_119088522
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, dat zijn twee hele aparte dingen. Er is helemaal geen garantie dat je een vriendin krijgt als je lekker in je vel zit.
garanties? :')

de enige echte garantie die iemand heeft is dat je dood gaat.
pi_119088965
Hallo,

Ik ga redelijk vaak naar feestjes grote en kleine maakt geen fluit uit.
Nu is het echter zo dat ik op 7 van 10 feestjes altijd het zelfde meisje tegenkom.
en hebben dan ook vaker gewoon oogcontact en beetje lachen naar elkaar.
omdat ik zelf iemand ben die op feestjes niet voor het versieren gaat maar puur om te feesten en slap ouwhoeren met vrienden. Stap ik dus ook niet op haar af om een babbeltje met haar te maken.
Nu zag ik haar afgelopen vrijdag weer op een feestje en weer oogcontact gemaakt en beetje lachen naar elkaar maar toch alle twee onze eigen weg gaan en elkaar niet echt opzoeken. Normaal deed het me niks als ik haar zag maar deze keer was het anders. Maar liet het toch aan me voorbij gaan.

Nu was ik echter op de facebook pagina het kijken van het feest zelf en zie ik dat ze wat gepost heeft. Nu wilde ik haar een privébericht sturen om haar eventueel beter te leren kennen. Maar ik persoonlijk vind het beetje knullig overkomen om haar via facebook aan te spreken.

Wat vinden jullie doen of gewoon wachten tot het volgende feestje (grote kans dat ik haar tegenkom) en dan een babbeltje maken?
  zondag 11 november 2012 @ 16:29:17 #239
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119089238
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 15:32 schreef dawg het volgende:

[..]

Waarom :') als je zelf een flauwekul antwoord geeft

Versieren is een actie, je doet iets. Het overkomt je niet, je doet het zelf.

Dus niet iets passiefs als lekker in je vel zitten en mensen die op je afkomen.

Serieus zeg mensen die :') gebruiken om te doen alsof een antwoord dom is maar dan zelf juist een dom antwoord geven :') En ja ik begrijp dat je wou zeggen dat je tevreden moet zijn met jezelf e.d. (zelfvertrouwen) en dat dat helpt. Maar ga zoiets dan melden in het topic in plaats van als antwoord te gebruiken bij iets waar het helemaal niet op van toepassing is. Versieren is een woord, definitie staat vrij vast en er staat niet onder versieren 'lekker in je vel zitten' of 'mensen komen op je af'
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 16:37:15 #240
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119089589
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:22 schreef Sianixi het volgende:
Wat vinden jullie doen of gewoon wachten tot het volgende feestje (grote kans dat ik haar tegenkom) en dan een babbeltje maken?
Ik zou wachten tot het volgende feestje, als je het via Facebook doet terwijl je haar al zo vaak gezien hebt komt het misschien een beetje op haar over alsof je niet goed durft.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 11 november 2012 @ 16:38:26 #241
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_119089626
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:22 schreef Sianixi het volgende:
Hallo,

Ik ga redelijk vaak naar feestjes grote en kleine maakt geen fluit uit.
Nu is het echter zo dat ik op 7 van 10 feestjes altijd het zelfde meisje tegenkom.
en hebben dan ook vaker gewoon oogcontact en beetje lachen naar elkaar.
omdat ik zelf iemand ben die op feestjes niet voor het versieren gaat maar puur om te feesten en slap ouwhoeren met vrienden. Stap ik dus ook niet op haar af om een babbeltje met haar te maken.
Nu zag ik haar afgelopen vrijdag weer op een feestje en weer oogcontact gemaakt en beetje lachen naar elkaar maar toch alle twee onze eigen weg gaan en elkaar niet echt opzoeken. Normaal deed het me niks als ik haar zag maar deze keer was het anders. Maar liet het toch aan me voorbij gaan.

Nu was ik echter op de facebook pagina het kijken van het feest zelf en zie ik dat ze wat gepost heeft. Nu wilde ik haar een privébericht sturen om haar eventueel beter te leren kennen. Maar ik persoonlijk vind het beetje knullig overkomen om haar via facebook aan te spreken.

Dit zei ik een tijdje terug ook altijd, maar het is gewoon lafheid :')

Ik snap niet waarom je nog niks gedaan hebt, moet ze eerst aan je pik zuigen voordat je gedag zegt?
Via facebook kan je proberen, maar je hebt waarschijnlijk meer kans als je ballen toont en de volgende keer gewoon in persoon met haar gaat praten.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_119089702
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:29 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Waarom :') als je zelf een flauwekul antwoord geeft

Versieren is een actie, je doet iets. Het overkomt je niet, je doet het zelf.

Dus niet iets passiefs als lekker in je vel zitten en mensen die op je afkomen.

Serieus zeg mensen die :') gebruiken om te doen alsof een antwoord dom is maar dan zelf juist een dom antwoord geven :') En ja ik begrijp dat je wou zeggen dat je tevreden moet zijn met jezelf e.d. (zelfvertrouwen) en dat dat helpt. Maar ga zoiets dan melden in het topic in plaats van als antwoord te gebruiken bij iets waar het helemaal niet op van toepassing is. Versieren is een woord, definitie staat vrij vast en er staat niet onder versieren 'lekker in je vel zitten' of 'mensen komen op je af'
omdat de stelling 'versieren = praten' onzin is. non-verbale communicatie is vele malen belangrijker en als je niet lekker in je vel zit voelen de meeste mensen dat aan. ook al kun je praten als brugman.
  zondag 11 november 2012 @ 16:43:16 #243
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119089833
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 16:40 schreef dawg het volgende:

[..]

omdat de stelling 'versieren = praten' onzin is. non-verbale communicatie is vele malen belangrijker en als je niet lekker in je vel zit voelen de meeste mensen dat aan. ook al kun je praten als brugman.
Ja jij kan ook praten als brugman maar jouw reactie blijft onzin net zoals die :') hoor. Als je versiert praat je met meiden. Als je gewoon normaal kan praten ben je al een heel eind wou ik zeggen. Zoals ik al zei je reactie is gepast als gewone opmerking binnen het topic als voorwaarde om gemakkelijker te kunnen versieren maar als reactie op mijn post is het flauwekul.
we dan
pi_119089960
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:43 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ja jij kan ook praten als brugman maar jouw reactie blijft onzin net zoals die :') hoor. Als je versiert praat je met meiden. Als je gewoon normaal kan praten ben je al een heel eind wou ik zeggen. Zoals ik al zei je reactie is gepast als gewone opmerking binnen het topic als voorwaarde om gemakkelijker te kunnen versieren maar als reactie op mijn post is het flauwekul.
ga eens praten met een meisje, terwijl je op 2 meter afstand blijft staan, ipv haar aankijkt continu naar de grond staart of om je heen, en raak haar niet aan. blijf wel praten ondertussen.

10 tegen 1 dat je niemand weet te versieren. zoals ik al zei, communicatie is meer dan alleen verbaal. heel veel meer.
  zondag 11 november 2012 @ 16:47:17 #245
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119090037
Jullie hebben gewoon allebei gelijk, je moet iets hebben om over te praten en goed in je vel zitten. Als je goed in je vel zit komt dat praten trouwens ook meestal vanzelf wel :)
  zondag 11 november 2012 @ 16:48:18 #246
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090086
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 16:45 schreef dawg het volgende:

[..]

ga eens praten met een meisje, terwijl je op 2 meter afstand blijft staan, ipv haar aankijkt continu naar de grond staart of om je heen, en raak haar niet aan. blijf wel praten ondertussen.

10 tegen 1 dat je niemand weet te versieren. zoals ik al zei, communicatie is meer dan alleen verbaal. heel veel meer.
Ja nou ja ik kan wel blijven herhalen. Ik zei al dat je reactie goed was als op zichzelfstaande reactie in het topic. Maar probeer jij maar iemand te versieren zonder met haar te praten. Is hetzelfde als wat jij zegt maar omgekeerd. Ook 10 tegen 1 dat het niet lukt. Is toch een wisselwerking en je moet beide kunnen. Is ook gewoon vervelend dat je doet alsof mijn post flauwekul is met een :') terwijl er niks mis was met mijn post. Jouw idee hoort erbij, verbaal en non-verbaal, maar ga dan die aanvulling geven in plaats van zo te reageren
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 16:49:20 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090122
Je kan best iemand versieren zonder ook maar een woord te hebben uitgewisseld hoor :Y
  zondag 11 november 2012 @ 16:49:37 #248
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119090129
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:49 schreef Cue_ het volgende:
Je kan best iemand versieren zonder ook maar een woord te hebben uitgewisseld hoor :Y
Ook als je niet goed in je vel zit? ;)
pi_119090134
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:48 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ja nou ja ik kan wel blijven herhalen. Ik zei al dat je reactie goed was als op zichzelfstaande reactie in het topic. Maar probeer jij maar iemand te versieren zonder met haar te praten. Is hetzelfde als wat jij zegt maar omgekeerd. Ook 10 tegen 1 dat het niet lukt. Is toch een wisselwerking en je moet beide kunnen. Is ook gewoon vervelend dat je doet alsof mijn post flauwekul is met een :') terwijl er niks mis was met mijn post. Jouw idee hoort erbij, verbaal en non-verbaal, maar ga dan die aanvulling geven in plaats van zo te reageren
ik heb weleens een meisje versierd zonder dat ik wat tegen haar had gezegd ja.

en je focust je wel heel erg op een smilie zeg.
  zondag 11 november 2012 @ 16:50:26 #250
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090150
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 16:49 schreef Joanne35 het volgende:
Ook als je niet goed in je vel zit? ;)
Dat lijkt me dan weer stug. Tenminste, je moet op dat moment goed in je vel zitten. Als het de volgende dag weer knudde is.. dat boeit niet. Maar op dat moment :Y dan moet je goed in je vel voelen.
  zondag 11 november 2012 @ 16:51:10 #251
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119090176
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan weer stug. Tenminste, je moet op dat moment goed in je vel zitten. Als het de volgende dag weer knudde is.. dat boeit. Maar op dat moment :Y
Maar ik neem aan dat we het hier niet meteen over het begin van een langdurige relatie hebben ;)
  zondag 11 november 2012 @ 16:51:49 #252
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090203
Ja die smilie irriteert me mateloos in zo'n setting klopt, kan er niks aan doen. Zet de hele toon voor hoe iemand blijkbaar naar je reactie kijkt als hij die post.

En ja je kan een meid versieren zonder te praten. Maar hallo. Wat ik zei is niet abnormaal ofzo. Normaal gesproken praat je toch wel met een meid. Nu met uitzonderingen komen om een stelling extra te bevestigen is ook lam aangezien we beide gelijk hebben wat betreft wat nodig is voor versieren..
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 16:51:59 #253
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090208
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:51 schreef Joanne35 het volgende:

Maar ik neem aan dat we het hier niet meteen over het begin van een langdurige relatie hebben ;)
Zou best kunnen. Je moet natuurlijk altijd het gesprek op een punt aan.
Maar puur versieren kan best heel goed met enkel nonverbale communicatie. Daarna kan je het weer heel goed verprusten met verbale :+
  zondag 11 november 2012 @ 16:52:57 #254
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_119090242
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:51 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja die smilie irriteert me mateloos in zo'n setting klopt, kan er niks aan doen. Zet de hele toon voor hoe iemand blijkbaar naar je reactie kijkt als hij die post.

En ja je kan een meid versieren zonder te praten. Maar hallo. Wat ik zei is niet abnormaal ofzo. Normaal gesproken praat je toch wel met een meid. Nu met uitzonderingen komen om een stelling extra te bevestigen is ook lam aangezien we beide gelijk hebben wat betreft wat nodig is voor versieren..
Het is ook wel een hele nare smiley. ''hoe 5 vierkante millimeter je stemming voor een half uur kan beinvloeden'' Door Hiergaanwedan.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_119090255
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:51 schreef Hiergaanwedan het volgende:

nee, jij stelt versieren = praten. ik zeg dat praten misschien 10 a 15% onderdeel is van versieren, en non-verbale communicatie de rest.
  zondag 11 november 2012 @ 16:55:18 #256
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090330
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 16:53 schreef dawg het volgende:

[..]

nee, jij stelt versieren = praten. ik zeg dat praten misschien 10 a 15% onderdeel is van versieren, en non-verbale communicatie de rest.
Ow nu is het alweer anders wat je zegt hoor. Eerst was het dat versieren is dat je goed in je vel zit en dat mensen op je afkomen. Daarop reageerde ik ook want dat is gewoon niet zo, veel duidelijker dan dat kan het niet zijn. Nu heb jij de overstap gemaakt naar nonverbale communicatie die je dus wel actief toepast en doe je alsof jij vanaf het begin gelijk had. Niet zo draaien. En jij kan stellen dat 10/15% van het versieren praten is maar ik zou niet weten hoe je dat in percentages uit moet drukken en lijkt me ook stug dat het zo weinig is. Je zit het nu wat naar je eigen hand te praten allemaal
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 16:56:14 #257
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090365
Is dat niet gewoon wetenschapelijk aangetoond dat 20% van alle communicatie verbaal is en de rest non-verbaal.
pi_119090477
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ow nu is het alweer anders wat je zegt hoor. Eerst was het dat versieren is dat je goed in je vel zit en dat mensen op je afkomen. Daarop reageerde ik ook want dat is gewoon niet zo, veel duidelijker dan dat kan het niet zijn. Nu heb jij de overstap gemaakt naar nonverbale communicatie die je dus wel actief toepast en doe je alsof jij vanaf het begin gelijk had. Niet zo draaien. En jij kan stellen dat 10/15% van het versieren praten is maar ik zou niet weten hoe je dat in percentages uit moet drukken en lijkt me ook stug dat het zo weinig is. Je zit het nu wat naar je eigen hand te praten allemaal
je leest niet goed volgens mij.

van communicatie is pakweg zo'n 15% verbaal, de rest non-verbaal. maar als je niet lekker in je vel zit kun je dat heel moeilijk maskeren in je non-verbale communicatie.

daarom werkt pua vaak redelijk, omdat je dan je onzekerheden etc leert maskeren met one-liners en de aandacht afleiden, oppervlakkig blijven etc. maar dat soort pua-figuren hoor je alleen maar over kwantiteit, nooit over kwaliteit.
pi_119090565
quote:
3s.gif Op zondag 11 november 2012 16:56 schreef Cue_ het volgende:
Is dat niet gewoon wetenschapelijk aangetoond dat 20% van alle communicatie verbaal is en de rest non-verbaal.
Dat soort onderzoeken neem ik altijd met een korreltje zout...
  zondag 11 november 2012 @ 17:01:16 #260
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090581
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 16:58 schreef dawg het volgende:

[..]

je leest niet goed volgens mij.

van communicatie is pakweg zo'n 15% verbaal, de rest non-verbaal. maar als je niet lekker in je vel zit kun je dat heel moeilijk maskeren in je non-verbale communicatie.

daarom werkt pua vaak redelijk, omdat je dan je onzekerheden etc leert maskeren met one-liners en de aandacht afleiden, oppervlakkig blijven etc.
Dat begreep ik. Maar hoe moet ik dat zien? Ik geloof best dat nonverbaal veel meer invloed kan hebben dan praten hoor. Maar bedoel zulke percentages zijn nietszeggend voor mij zonder meer erover te weten. 15% van de tijd praat je en 85% van de tijd geef je signalen af met je lichaam, gelaatsuitdrukkingen e.d. Weet jij hoe je dat moet zien? Of hebben ze bepaalde waardes gegeven aan allerlei zaken (beetje gokken) en dan aan de hand daarvan dat stellen.. serieuze vraag.
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 17:02:39 #261
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090633
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

Waarom?
Maargoed ik geloof er wel in. Als je kijkt wat voor informatie je allemaal kan halen uit gezichten en gedrag, dat is niet normaal. Dan kan nog iemand zoveel zeggen, maar als z'n uiterlijk anders spreekt dan weet je bv dat iemand liegt.

En iemand kan nog zo'n leuk gesprek met mij hebben, maar als bepaalde non-verbale communciatie mij niet aanstaat. Al is het alleen maar omdat ie heel onzeker de hele tijd uit z'n ogen kijkt of niet weet wat ie met z'n handen moet doen, dan is dit alles behalve aantrekkelijk.
pi_119090714
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom?
Maargoed ik geloof er wel in. Als je kijkt wat voor informatie je allemaal kan halen uit gezichten en gedrag, dat is niet normaal. Dan kan nog iemand zoveel zeggen, maar als z'n uiterlijk anders spreekt dan weet je bv dat iemand liegt.

En iemand kan nog zo'n leuk gesprek met mij hebben, maar als bepaalde non-verbale communciatie mij niet aanstaat. Al is het alleen maar omdat ie heel onzeker de hele tijd uit z'n ogen kijkt of niet weet wat ie met z'n handen moet doen, dan is dit alles behalve aantrekkelijk.
Omdat de uitkomsten van dat soort niet exacte onderzoeken volledig afhankelijk zijn van de gebruikte methodes, de interpretatie van de onderzoekers zelf, en de context waarin het onderzoek gedaan is.
pi_119090736
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:01 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Dat begreep ik. Maar hoe moet ik dat zien? Ik geloof best dat nonverbaal veel meer invloed kan hebben dan praten hoor. Maar bedoel zulke percentages zijn nietszeggend voor mij zonder meer erover te weten. 15% van de tijd praat je en 85% van de tijd geef je signalen af met je lichaam, gelaatsuitdrukkingen e.d. Weet jij hoe je dat moet zien? Of hebben ze bepaalde waardes gegeven aan allerlei zaken (beetje gokken) en dan aan de hand daarvan dat stellen.. serieuze vraag.
nee, dat gebeurt simultaan uiteraard. als je haar plaagt bijv (verbaal) kijk je haar tegelijkertijd ondeugend aan, of je raakt haar tegelijkertijd plagerig aan (non-verbaal).

daarom is het belangrijk dat je lekker in je vel zit, het non-verbale deel is niet iets wat je bewust kunt manipuleren. ja, wellicht in heel geringe mate, maar het gaat vooral vanzelf. als je daar bewust mee bezig probeert te zijn wordt het onnatuurlijk, geforceerd, en daaruit kun je afleiden dat iemand niet helemaal lekker in zijn vel zit (bijv onzeker, verlegen, etc). daar zitten verschillende gradaties in natuurlijk, en is ook afhankelijk van diegene die je voor je hebt. iemand kan bijv verlegenheid wel leuk vinden.

lastig uit te leggen.
  zondag 11 november 2012 @ 17:07:22 #264
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090790
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 17:05 schreef dawg het volgende:

[..]

nee, dat gebeurt simultaan uiteraard. als je haar plaagt bijv (verbaal) kijk je haar tegelijkertijd ondeugend aan, of je raakt haar tegelijkertijd plagerig aan (non-verbaal).

daarom is het belangrijk dat je lekker in je vel zit, het non-verbale deel is niet iets wat je bewust kunt manipuleren. ja, wellicht in heel geringe mate, maar het gaat vooral vanzelf. als je daar bewust mee bezig probeert te zijn wordt het onnatuurlijk, geforceerd, en daaruit kun je afleiden dat iemand niet helemaal lekker in zijn vel zit (bijv onzeker, verlegen, etc).
Ja ik begrijp dat het simultaan gaat :P Maar alsnog hoezo dan 15% (of de 20% van cue)? Snap je. Wat faxie ook zegt de interpretatie van de onderzoekers en zoals ik zeg het geven van waardes aan zaken (gokken).

En ja lekker in je vel zitten is erg belangrijk omdat dan al het andere ook vloeiender gaat, je dan grotere kans hebt op positieve ervaringen waardoor je o.a. ook weer extra zelfvertrouwen krijgt e.d.
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 17:08:06 #265
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119090808
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:49 schreef Cue_ het volgende:
Hoe in hemelsnaam?
C'est la vie
  zondag 11 november 2012 @ 17:08:37 #266
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090823
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:07 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja ik begrijp dat het simultaan gaat :P Maar alsnog hoezo dan 15% (of de 20% van cue)? Snap je. Wat faxie ook zegt de interpretatie van de onderzoekers en zoals ik zeg het geven van waardes aan zaken (gokken).
Dan moet je je verdiepen in de onderzoeken zou ik zeggen.
pi_119090830
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:07 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

het is een verhouding in hoeveelheid. ik weet niet hoe ik het anders toe moet lichten, wellicht is iemand anders daar beter in.
pi_119090840
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 17:08 schreef heloef het volgende:

[..]

Hoe in hemelsnaam?
oogcontact, lichaamstaal.
  zondag 11 november 2012 @ 17:09:18 #269
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090845
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 17:08 schreef heloef het volgende:
Hoe in hemelsnaam?
Flirten met je ogen ;)
Gezichtsuitdrukingen, lichaamshouding. Daarmee kan je heel veel zeggen.
  zondag 11 november 2012 @ 17:09:34 #270
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090856
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan moet je je verdiepen in de onderzoeken zou ik zeggen.
Nou ik heb er juist wel een aardig beeld bij. Daarom hecht ik er ook niet zoveel waarde aan. Ik vraag het juist omdat mensen hier met die percentages gooien en gebruiken als feit. Dan vraag ik juist aan hen voor een verklaring ;)
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 17:10:34 #271
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090885
Er is toevallig van het weekend tegen me gezegd hoeveel ik eigenlijk wel niet met mijn ogen zeg.
pi_119090890
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:09 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nou ik heb er juist wel een aardig beeld bij. Daarom hecht ik er ook niet zoveel waarde aan. Ik vraag het juist omdat mensen hier met die percentages gooien en gebruiken als feit. Dan vraag ik juist aan hen voor een verklaring ;)
ongeveer, zie het als een benadering. ik haalde het aan om aan te geven dat praten alleen niet de algehele communicatie met iemand omlijnt.
  zondag 11 november 2012 @ 17:11:35 #273
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090915
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 17:10 schreef dawg het volgende:

[..]

ongeveer, zie het als een benadering. ik haalde het aan om aan te geven dat praten alleen niet de algehele communicatie met iemand omlijnt.
Oke nou als je het zo stelt zou ik het direct met je eens zijn ;)
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 17:11:52 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090927
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:09 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Omdat ik het meemaak, het voel, het zie. Uitleggen is dan lastig. Maar toen ik hoorde wat de percentages waren (tig keer op tv/bladen enzo gehoord/gelezen). Ja dat kwam overeen met mijn eigen werkelijkheid.
pi_119090931
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ze zijn het ook niet allemaal eens, maar wel over het feit dat non-verbale communicatie veel zwaarder weegt dan verbale. Ook bij verbale communicatie gaat het zoals bekend minder om de inhoud, maar des te meer om hoe je het overbrengt. Dingen als oogcontact maken natuulrijk voorop, iets waar veen hier volgens mij ook wel moeite mee hebben. In plaats van dat sommigen hier nadenken over wat ze kunnen zeggen om het gesprek gaande te houden, zouden ze ook meer aandacht moeten hebben voor hoe het allemaal overkomt op de ander. Maar dat is soms moeilijk om te zien aan jezelf, dan moet je al bijna wel opname materiaal hebben, of een soort coach. :+
  zondag 11 november 2012 @ 17:14:43 #276
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119091021
Zulke onderzoeken met dat soort percentages bij onderzoek waarbij de waarden gevoelsmatig deels moeten worden toegekend (dit soort zaken is geen exacte wetenschap) gebeurd trouwens vaak door het rekenen van een reactie waar een tegenreactie op is als een gebeurtenis. Dus als je praat en je krijgt haar aandacht wordt dat bijvoorbeeld per zin (of per tijd) een bepaalde waarde gegeven (percentage in dit geval). Als je op een bepaalde manier gaat zitten en de ander reageert daar op een bepaalde manier op wordt dit ook zo gezien. Het punt hierbij is dat de waarde die hieraan gegeven ligt aardig bij de onderzoekers liggen. Wat faxie zei over interpretatie. En de onderzoekssetting is ook afhankelijk van de uitkomst als in reken je de tijd of per zin of wat dan ook. Allemaal zaken waar de onderzoekers zelf waarde aan moeten geven.
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 17:16:22 #277
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119091071
Maar HIergaanwedan.. geloof je wel dat nonverbale communicatie een groter deel inneemt dan het verbale?
  zondag 11 november 2012 @ 17:17:30 #278
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119091113
quote:
5s.gif Op zondag 11 november 2012 17:16 schreef Cue_ het volgende:
Maar HIergaanwedan.. geloof je wel dat nonverbale communicatie een groter deel inneemt dan het verbale?
Ja dat geloof ik hoor. Zoiets is ook niet echt onderhevig aan geloof verder, dat is wel vrij duidelijk dat wel.
we dan
pi_119091185
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 17:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze zijn het ook niet allemaal eens, maar wel over het feit dat non-verbale communicatie veel zwaarder weegt dan verbale. Ook bij verbale communicatie gaat het zoals bekend minder om de inhoud, maar des te meer om hoe je het overbrengt. Dingen als oogcontact maken natuulrijk voorop, iets waar veen hier volgens mij ook wel moeite mee hebben. In plaats van dat sommigen hier nadenken over wat ze kunnen zeggen om het gesprek gaande te houden, zouden ze ook meer aandacht moeten hebben voor hoe het allemaal overkomt op de ander. Maar dat is soms moeilijk om te zien aan jezelf, dan moet je al bijna wel opname materiaal hebben, of een soort coach. :+
Voor communicatie heb aan beide kanten van de lijn iemand nodig. Interpretatie enzo dus. Als iemand niet in staat is om ogen te lezen, dan zal je op die manier niet communiceren.
  zondag 11 november 2012 @ 17:20:30 #280
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119091220
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:

Ja dat geloof ik hoor. Zoiets is ook niet echt onderhevig aan geloof verder, dat is wel vrij duidelijk dat wel.
Dus je zit nu best wel moeilijk te doen omdat je het percentage niet geloofd. Terwijl dat niet echt boeiend is voor de discussie :')
Het punt dat dawg enkel wilde duidelijk maken is dat nonverbale communicatie belangrijker is dan het gesprek (dus goed in je vel versus iets te vertellen hebben).
En nu hebben we het enkel over de percentages en de betrouwbaarheid van de onderzoeken. Niet interessant verder.
pi_119091232
Ik heb zelf meer aan verbale communicatie dan non-verbale...

Een vrouw moet tegen mij gewoon zeggen waar het op staat...
  zondag 11 november 2012 @ 17:22:05 #282
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119091278
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dus je zit nu best wel moeilijk te doen omdat je het percentage niet geloofd. Terwijl dat niet echt boeiend is voor de discussie :')
Het punt dat dawg enkel wilde duidelijk maken is dat nonverbale communicatie belangrijker is dan het gesprek (dus goed in je vel versus iets te vertellen hebben).
En nu hebben we het enkel over de percentages en de betrouwbaarheid van de onderzoeken. Niet interessant verder.
Nee waarom lezen jullie mensen niet goed. En waarom weer die :') als je zelf een dom antwoord geeft juist. Zo irritant. Ga hier niet eens op in verder zeg. Lees wat er staat niet wat je denkt
we dan
pi_119091296
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom haal je het dan aan? :*
  zondag 11 november 2012 @ 17:22:50 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119091304
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:20 schreef Faxie het volgende:
Ik heb zelf meer aan verbale communicatie dan non-verbale...

Een vrouw moet tegen mij gewoon zeggen waar het op staat...
Daar zit ook vaak een crux in. De vrouwen maken vaak meer gebruik van de non-verbale en de man meer de verbale.
pi_119091353
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Daar zit ook vaak een crux in. De vrouwen maken vaak meer gebruik van de non-verbale en de man meer de verbale.
Als een vrouw in een gesprek met mij allemaal zit te giechelen en aan d'r lichaam zit te frunniken, dan haal ik daar niks uit in ieder geval. Mijn ervaring heeft namelijk geleerd dat ik daar geen waarde aan moet hechten..

Komt omdat ze het ene doen maar het andere bedoelen.

Daar zit ook een van de versierproblemen vermoed ik...
  zondag 11 november 2012 @ 17:27:10 #286
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119091431
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:24 schreef Faxie het volgende:
Als een vrouw in een gesprek met mij allemaal zit te giechelen en aan d'r lichaam zit te frunniken, dan haal ik daar niks uit in ieder geval. Mijn ervaring heeft namelijk geleerd dat ik daar geen waarde aan moet hechten..

Komt omdat ze het ene doen maar het andere bedoelen.

Daar zit ook een van de versierproblemen vermoed ik...
Klopt het betekent ook niet altijd wat. Je moet het er net uit kunnen halen dat het wel wat betekent. En hoe je dat ziet? dat is lastig uit te leggen, denk dat dat vooral aanvoelen is.
  zondag 11 november 2012 @ 17:29:16 #287
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119091513
Ja vooral aanvoelen. En sommige dingen weet je gewoon. Als een meid telkens naar haar horloge kijkt of mobiel terwijl ze zei dat ze niet snel de trein hoeft te halen of iets dergelijks dan is dat geen goed teken normaal gesproken. Althans volgens mij zijn zulke dingen wel duidelijk. En de subtielere dingen moet je maar net aan kunnen voelen ja
we dan
pi_119091585
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:29 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja vooral aanvoelen. En sommige dingen weet je gewoon. Als een meid telkens naar haar horloge kijkt of mobiel terwijl ze zei dat ze niet snel de trein hoeft te halen of iets dergelijks dan is dat geen goed teken normaal gesproken. Althans volgens mij zijn zulke dingen wel duidelijk. En de subtielere dingen moet je maar net aan kunnen voelen ja
  zondag 11 november 2012 @ 17:33:37 #289
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119091657
quote:
17s.gif Op zondag 11 november 2012 17:31 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ja ik zei 'normaal gesproken' zo om me wat in te dekken :P anders gaan mensen straks zeggen van 'ja maar het kan toch zijn dat ze een belangrijk telefoontje verwacht' of iets dergelijks en heb even geen zin daarin :')
we dan
pi_119093441
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Iedereen doet aan non-verbale communicatie. Alleen in mijn geval stemt de non-verbale communicatie niet altijd overeen met hoe ik me voel. M'n lichaam doet zeg maar wat anders of zo :P
Ik ben voor anderen dan ook moeilijk te lezen.

Een voorbeeld:Pas geleden had ik om 14u een afspraak. Dat wist ik, maar was druk achter de computer bezig om nog wat dingetjes af te krijgen toen er dus aangebeld werd. Ik deed snel open en het 1e wat ie zei was "Was je het vergeten? Je kijkt nogal verrast". Maar ik was niet verrast, ik was in m'n hoofd gewoon nog druk bezig met dat wat ik achter de computer aan het doen was.

En dit heb ik wel vaker. Heb ook al eens gehoord dat ik moeilijk te pijlen ben juist omdat mijn lichaamstaal wat anders uitdrukt.
Dit levert soms wel grappige situaties op :P
pi_119094260
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Komt helemaal goed met jou. Jammer dat je nooit meer op meets bent. We missen je namelijk allemaal.
Ik ga maar weer eens een meet meepakken ;)
pi_119095537
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 15:19 schreef dawg het volgende:
even nog een disclaimer:

Ik ben er niet echt blij mee.

quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2012 15:16 schreef Kaneelstokje het volgende:

Ik vond dat oude topic wel erg verhelderend moet ik zeggen. Hij ons constant maar voorhouden hoe slecht meisjes zijn omdat ze hem kwetsten zonder reden enzo.
Dat is ook wel zo. De meesten kwetsten me alleen om wat ze hadden gehoord. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat (ook nu nog) meisjes die mij niet kennen lelijk tegen me doen.
  zondag 11 november 2012 @ 19:27:38 #293
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_119096100
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 18:43 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Ik ga maar weer eens een meet meepakken ;)
Dat is goed om te horen. Volgende meet ben je er gewoon bij.

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:15 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo. De meesten kwetsten me alleen om wat ze hadden gehoord. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat (ook nu nog) meisjes die mij niet kennen lelijk tegen me doen.
Ze deden lelijk tegen je omdat je gedrag vertoonde dat zij eng en vervelend vonden. Dat is niet "zomaar vanuit het niks lelijk doen". Dat is lelijk doen met een verdomd goede reden.

Dat jij dat niet ziet, doet er even niet toe.

Maar dat moet je laten rusten, je kunt er niks meer aan doen. Het was inderdaad opvallend dat je in al die jaren nog steeds exact hetzelfde reageert op adviezen.
pi_119096511
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2012 19:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

Ze deden lelijk tegen je omdat je gedrag vertoonde dat zij eng en vervelend vonden. Dat is niet "zomaar vanuit het niks lelijk doen". Dat is lelijk doen met een verdomd goede reden.
Ik heb dat gedrag een korte tijd vertoond tegen één meisje. (En ik heb daarvan geleerd) Waarom heeft mij dat jaren achtervolgd?
pi_119097092
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb dat gedrag een korte tijd vertoond tegen één meisje. (En ik heb daarvan geleerd) Waarom heeft mij dat jaren achtervolgd?
Het was dan ook een ongelooflijk domme actie
En wat is volgens jou een korte tijd? Paar maanden?
pi_119097492
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het was dan ook een ongelooflijk domme actie
En wat is volgens jou een korte tijd? Paar maanden?
Het was een ongelofelijke domme actie ja. Het domste was dat ik toen ik die fout besefte (wat eigenlijk redelijk snel was) ik het met alle moeite goed wilde maken. Iemand met meer sociale ervaring had geweten dat je zoiets niet goed moet maken, maar even ruimte moet geven. En toen zij ontdekte dat ze aandacht kreeg bleef ze ook dingen uitlokken, waardoor het allemaal veel langer heeft gesleept dan nodig.

De domme actie heeft niet langer dan een paar weken geduurd.
  zondag 11 november 2012 @ 19:59:11 #297
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_119097576
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Als jij vervelend gedrag vertoont tegenover mijn vrienden, zou ik jou daar ook op aankijken. Dat is toch heel normaal?
pi_119097738
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2012 19:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als jij vervelend gedrag vertoont tegenover mijn vrienden, zou ik jou daar ook op aankijken. Dat is toch heel normaal?
Maar niet dat dat jaren zo blijft. En het ging niet puur om haar vrienden, maar praktisch bijna elk meisje. Het heeft mij heel veel schade berokkend.
pi_119097828
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:02 schreef benzin het volgende:

[..]

Maar niet dat dat jaren zo blijft. En het ging niet puur om haar vrienden, maar praktisch bijna elk meisje. Het heeft mij heel veel schade berokkend.
Best kans dat jij wel vaker "vervelend" gedrag hebt vertoond.
pi_119098042
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Best kans dat jij wel vaker "vervelend" gedrag hebt vertoond.
Ik denk het niet. Maar zoals ik eerder schreef, ze had veel vrienden, veel invloed en ik was altijd een stil iemand. Ik was een blank canvas tot dat moment en vanaf dat moment was en bleef ik beklad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')