abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 november 2012 @ 17:14:43 #276
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119091021
Zulke onderzoeken met dat soort percentages bij onderzoek waarbij de waarden gevoelsmatig deels moeten worden toegekend (dit soort zaken is geen exacte wetenschap) gebeurd trouwens vaak door het rekenen van een reactie waar een tegenreactie op is als een gebeurtenis. Dus als je praat en je krijgt haar aandacht wordt dat bijvoorbeeld per zin (of per tijd) een bepaalde waarde gegeven (percentage in dit geval). Als je op een bepaalde manier gaat zitten en de ander reageert daar op een bepaalde manier op wordt dit ook zo gezien. Het punt hierbij is dat de waarde die hieraan gegeven ligt aardig bij de onderzoekers liggen. Wat faxie zei over interpretatie. En de onderzoekssetting is ook afhankelijk van de uitkomst als in reken je de tijd of per zin of wat dan ook. Allemaal zaken waar de onderzoekers zelf waarde aan moeten geven.
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 17:16:22 #277
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119091071
Maar HIergaanwedan.. geloof je wel dat nonverbale communicatie een groter deel inneemt dan het verbale?
  zondag 11 november 2012 @ 17:17:30 #278
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119091113
quote:
5s.gif Op zondag 11 november 2012 17:16 schreef Cue_ het volgende:
Maar HIergaanwedan.. geloof je wel dat nonverbale communicatie een groter deel inneemt dan het verbale?
Ja dat geloof ik hoor. Zoiets is ook niet echt onderhevig aan geloof verder, dat is wel vrij duidelijk dat wel.
we dan
pi_119091185
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 17:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze zijn het ook niet allemaal eens, maar wel over het feit dat non-verbale communicatie veel zwaarder weegt dan verbale. Ook bij verbale communicatie gaat het zoals bekend minder om de inhoud, maar des te meer om hoe je het overbrengt. Dingen als oogcontact maken natuulrijk voorop, iets waar veen hier volgens mij ook wel moeite mee hebben. In plaats van dat sommigen hier nadenken over wat ze kunnen zeggen om het gesprek gaande te houden, zouden ze ook meer aandacht moeten hebben voor hoe het allemaal overkomt op de ander. Maar dat is soms moeilijk om te zien aan jezelf, dan moet je al bijna wel opname materiaal hebben, of een soort coach. :+
Voor communicatie heb aan beide kanten van de lijn iemand nodig. Interpretatie enzo dus. Als iemand niet in staat is om ogen te lezen, dan zal je op die manier niet communiceren.
  zondag 11 november 2012 @ 17:20:30 #280
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119091220
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:

Ja dat geloof ik hoor. Zoiets is ook niet echt onderhevig aan geloof verder, dat is wel vrij duidelijk dat wel.
Dus je zit nu best wel moeilijk te doen omdat je het percentage niet geloofd. Terwijl dat niet echt boeiend is voor de discussie :')
Het punt dat dawg enkel wilde duidelijk maken is dat nonverbale communicatie belangrijker is dan het gesprek (dus goed in je vel versus iets te vertellen hebben).
En nu hebben we het enkel over de percentages en de betrouwbaarheid van de onderzoeken. Niet interessant verder.
pi_119091232
Ik heb zelf meer aan verbale communicatie dan non-verbale...

Een vrouw moet tegen mij gewoon zeggen waar het op staat...
  zondag 11 november 2012 @ 17:22:05 #282
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119091278
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dus je zit nu best wel moeilijk te doen omdat je het percentage niet geloofd. Terwijl dat niet echt boeiend is voor de discussie :')
Het punt dat dawg enkel wilde duidelijk maken is dat nonverbale communicatie belangrijker is dan het gesprek (dus goed in je vel versus iets te vertellen hebben).
En nu hebben we het enkel over de percentages en de betrouwbaarheid van de onderzoeken. Niet interessant verder.
Nee waarom lezen jullie mensen niet goed. En waarom weer die :') als je zelf een dom antwoord geeft juist. Zo irritant. Ga hier niet eens op in verder zeg. Lees wat er staat niet wat je denkt
we dan
pi_119091296
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom haal je het dan aan? :*
  zondag 11 november 2012 @ 17:22:50 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119091304
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:20 schreef Faxie het volgende:
Ik heb zelf meer aan verbale communicatie dan non-verbale...

Een vrouw moet tegen mij gewoon zeggen waar het op staat...
Daar zit ook vaak een crux in. De vrouwen maken vaak meer gebruik van de non-verbale en de man meer de verbale.
pi_119091353
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Daar zit ook vaak een crux in. De vrouwen maken vaak meer gebruik van de non-verbale en de man meer de verbale.
Als een vrouw in een gesprek met mij allemaal zit te giechelen en aan d'r lichaam zit te frunniken, dan haal ik daar niks uit in ieder geval. Mijn ervaring heeft namelijk geleerd dat ik daar geen waarde aan moet hechten..

Komt omdat ze het ene doen maar het andere bedoelen.

Daar zit ook een van de versierproblemen vermoed ik...
  zondag 11 november 2012 @ 17:27:10 #286
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119091431
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:24 schreef Faxie het volgende:
Als een vrouw in een gesprek met mij allemaal zit te giechelen en aan d'r lichaam zit te frunniken, dan haal ik daar niks uit in ieder geval. Mijn ervaring heeft namelijk geleerd dat ik daar geen waarde aan moet hechten..

Komt omdat ze het ene doen maar het andere bedoelen.

Daar zit ook een van de versierproblemen vermoed ik...
Klopt het betekent ook niet altijd wat. Je moet het er net uit kunnen halen dat het wel wat betekent. En hoe je dat ziet? dat is lastig uit te leggen, denk dat dat vooral aanvoelen is.
  zondag 11 november 2012 @ 17:29:16 #287
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119091513
Ja vooral aanvoelen. En sommige dingen weet je gewoon. Als een meid telkens naar haar horloge kijkt of mobiel terwijl ze zei dat ze niet snel de trein hoeft te halen of iets dergelijks dan is dat geen goed teken normaal gesproken. Althans volgens mij zijn zulke dingen wel duidelijk. En de subtielere dingen moet je maar net aan kunnen voelen ja
we dan
pi_119091585
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:29 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja vooral aanvoelen. En sommige dingen weet je gewoon. Als een meid telkens naar haar horloge kijkt of mobiel terwijl ze zei dat ze niet snel de trein hoeft te halen of iets dergelijks dan is dat geen goed teken normaal gesproken. Althans volgens mij zijn zulke dingen wel duidelijk. En de subtielere dingen moet je maar net aan kunnen voelen ja
  zondag 11 november 2012 @ 17:33:37 #289
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119091657
quote:
17s.gif Op zondag 11 november 2012 17:31 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ja ik zei 'normaal gesproken' zo om me wat in te dekken :P anders gaan mensen straks zeggen van 'ja maar het kan toch zijn dat ze een belangrijk telefoontje verwacht' of iets dergelijks en heb even geen zin daarin :')
we dan
pi_119093441
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Iedereen doet aan non-verbale communicatie. Alleen in mijn geval stemt de non-verbale communicatie niet altijd overeen met hoe ik me voel. M'n lichaam doet zeg maar wat anders of zo :P
Ik ben voor anderen dan ook moeilijk te lezen.

Een voorbeeld:Pas geleden had ik om 14u een afspraak. Dat wist ik, maar was druk achter de computer bezig om nog wat dingetjes af te krijgen toen er dus aangebeld werd. Ik deed snel open en het 1e wat ie zei was "Was je het vergeten? Je kijkt nogal verrast". Maar ik was niet verrast, ik was in m'n hoofd gewoon nog druk bezig met dat wat ik achter de computer aan het doen was.

En dit heb ik wel vaker. Heb ook al eens gehoord dat ik moeilijk te pijlen ben juist omdat mijn lichaamstaal wat anders uitdrukt.
Dit levert soms wel grappige situaties op :P
pi_119094260
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Komt helemaal goed met jou. Jammer dat je nooit meer op meets bent. We missen je namelijk allemaal.
Ik ga maar weer eens een meet meepakken ;)
pi_119095537
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 15:19 schreef dawg het volgende:
even nog een disclaimer:

ik heb die links uit benzins posthistorie hier gedumpt om aan te tonen dat hij toen al met dezelfde problemen zat, en op dezelfde manier op adviezen reageerde.

niet om hem de grond in te trappen of wat dan ook.
Ik ben er niet echt blij mee.

quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2012 15:16 schreef Kaneelstokje het volgende:

Ik vond dat oude topic wel erg verhelderend moet ik zeggen. Hij ons constant maar voorhouden hoe slecht meisjes zijn omdat ze hem kwetsten zonder reden enzo.
Dat is ook wel zo. De meesten kwetsten me alleen om wat ze hadden gehoord. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat (ook nu nog) meisjes die mij niet kennen lelijk tegen me doen.
  zondag 11 november 2012 @ 19:27:38 #293
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_119096100
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 18:43 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Ik ga maar weer eens een meet meepakken ;)
Dat is goed om te horen. Volgende meet ben je er gewoon bij.

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:15 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo. De meesten kwetsten me alleen om wat ze hadden gehoord. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat (ook nu nog) meisjes die mij niet kennen lelijk tegen me doen.
Ze deden lelijk tegen je omdat je gedrag vertoonde dat zij eng en vervelend vonden. Dat is niet "zomaar vanuit het niks lelijk doen". Dat is lelijk doen met een verdomd goede reden.

Dat jij dat niet ziet, doet er even niet toe.

Maar dat moet je laten rusten, je kunt er niks meer aan doen. Het was inderdaad opvallend dat je in al die jaren nog steeds exact hetzelfde reageert op adviezen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_119096511
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2012 19:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

Ze deden lelijk tegen je omdat je gedrag vertoonde dat zij eng en vervelend vonden. Dat is niet "zomaar vanuit het niks lelijk doen". Dat is lelijk doen met een verdomd goede reden.
Ik heb dat gedrag een korte tijd vertoond tegen één meisje. (En ik heb daarvan geleerd) Waarom heeft mij dat jaren achtervolgd?
pi_119097092
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb dat gedrag een korte tijd vertoond tegen één meisje. (En ik heb daarvan geleerd) Waarom heeft mij dat jaren achtervolgd?
Het was dan ook een ongelooflijk domme actie
En wat is volgens jou een korte tijd? Paar maanden?
pi_119097492
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het was dan ook een ongelooflijk domme actie
En wat is volgens jou een korte tijd? Paar maanden?
Het was een ongelofelijke domme actie ja. Het domste was dat ik toen ik die fout besefte (wat eigenlijk redelijk snel was) ik het met alle moeite goed wilde maken. Iemand met meer sociale ervaring had geweten dat je zoiets niet goed moet maken, maar even ruimte moet geven. En toen zij ontdekte dat ze aandacht kreeg bleef ze ook dingen uitlokken, waardoor het allemaal veel langer heeft gesleept dan nodig.

De domme actie heeft niet langer dan een paar weken geduurd.
  zondag 11 november 2012 @ 19:59:11 #297
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_119097576
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Als jij vervelend gedrag vertoont tegenover mijn vrienden, zou ik jou daar ook op aankijken. Dat is toch heel normaal?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_119097738
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2012 19:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als jij vervelend gedrag vertoont tegenover mijn vrienden, zou ik jou daar ook op aankijken. Dat is toch heel normaal?
Maar niet dat dat jaren zo blijft. En het ging niet puur om haar vrienden, maar praktisch bijna elk meisje. Het heeft mij heel veel schade berokkend.
pi_119097828
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:02 schreef benzin het volgende:

[..]

Maar niet dat dat jaren zo blijft. En het ging niet puur om haar vrienden, maar praktisch bijna elk meisje. Het heeft mij heel veel schade berokkend.
Best kans dat jij wel vaker "vervelend" gedrag hebt vertoond.
pi_119098042
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Best kans dat jij wel vaker "vervelend" gedrag hebt vertoond.
Ik denk het niet. Maar zoals ik eerder schreef, ze had veel vrienden, veel invloed en ik was altijd een stil iemand. Ik was een blank canvas tot dat moment en vanaf dat moment was en bleef ik beklad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')