Ja dat geloof ik hoor. Zoiets is ook niet echt onderhevig aan geloof verder, dat is wel vrij duidelijk dat wel.quote:Op zondag 11 november 2012 17:16 schreef Cue_ het volgende:
Maar HIergaanwedan.. geloof je wel dat nonverbale communicatie een groter deel inneemt dan het verbale?
Voor communicatie heb aan beide kanten van de lijn iemand nodig. Interpretatie enzo dus. Als iemand niet in staat is om ogen te lezen, dan zal je op die manier niet communiceren.quote:Op zondag 11 november 2012 17:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ze zijn het ook niet allemaal eens, maar wel over het feit dat non-verbale communicatie veel zwaarder weegt dan verbale. Ook bij verbale communicatie gaat het zoals bekend minder om de inhoud, maar des te meer om hoe je het overbrengt. Dingen als oogcontact maken natuulrijk voorop, iets waar veen hier volgens mij ook wel moeite mee hebben. In plaats van dat sommigen hier nadenken over wat ze kunnen zeggen om het gesprek gaande te houden, zouden ze ook meer aandacht moeten hebben voor hoe het allemaal overkomt op de ander. Maar dat is soms moeilijk om te zien aan jezelf, dan moet je al bijna wel opname materiaal hebben, of een soort coach.
Dus je zit nu best wel moeilijk te doen omdat je het percentage niet geloofd. Terwijl dat niet echt boeiend is voor de discussiequote:Op zondag 11 november 2012 17:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja dat geloof ik hoor. Zoiets is ook niet echt onderhevig aan geloof verder, dat is wel vrij duidelijk dat wel.
Nee waarom lezen jullie mensen niet goed. En waarom weer diequote:Op zondag 11 november 2012 17:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus je zit nu best wel moeilijk te doen omdat je het percentage niet geloofd. Terwijl dat niet echt boeiend is voor de discussie
Het punt dat dawg enkel wilde duidelijk maken is dat nonverbale communicatie belangrijker is dan het gesprek (dus goed in je vel versus iets te vertellen hebben).
En nu hebben we het enkel over de percentages en de betrouwbaarheid van de onderzoeken. Niet interessant verder.
Waarom haal je het dan aan?quote:Op zondag 11 november 2012 17:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus je zit nu best wel moeilijk te doen omdat je het percentage niet geloofd. Terwijl dat niet echt boeiend is voor de discussie
Daar zit ook vaak een crux in. De vrouwen maken vaak meer gebruik van de non-verbale en de man meer de verbale.quote:Op zondag 11 november 2012 17:20 schreef Faxie het volgende:
Ik heb zelf meer aan verbale communicatie dan non-verbale...
Een vrouw moet tegen mij gewoon zeggen waar het op staat...
Als een vrouw in een gesprek met mij allemaal zit te giechelen en aan d'r lichaam zit te frunniken, dan haal ik daar niks uit in ieder geval. Mijn ervaring heeft namelijk geleerd dat ik daar geen waarde aan moet hechten..quote:Op zondag 11 november 2012 17:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar zit ook vaak een crux in. De vrouwen maken vaak meer gebruik van de non-verbale en de man meer de verbale.
Klopt het betekent ook niet altijd wat. Je moet het er net uit kunnen halen dat het wel wat betekent. En hoe je dat ziet? dat is lastig uit te leggen, denk dat dat vooral aanvoelen is.quote:Op zondag 11 november 2012 17:24 schreef Faxie het volgende:
Als een vrouw in een gesprek met mij allemaal zit te giechelen en aan d'r lichaam zit te frunniken, dan haal ik daar niks uit in ieder geval. Mijn ervaring heeft namelijk geleerd dat ik daar geen waarde aan moet hechten..
Komt omdat ze het ene doen maar het andere bedoelen.
Daar zit ook een van de versierproblemen vermoed ik...
quote:Op zondag 11 november 2012 17:29 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja vooral aanvoelen. En sommige dingen weet je gewoon. Als een meid telkens naar haar horloge kijkt of mobiel terwijl ze zei dat ze niet snel de trein hoeft te halen of iets dergelijks dan is dat geen goed teken normaal gesproken. Althans volgens mij zijn zulke dingen wel duidelijk. En de subtielere dingen moet je maar net aan kunnen voelen ja
Ja ik zei 'normaal gesproken' zo om me wat in te dekkenquote:
Iedereen doet aan non-verbale communicatie. Alleen in mijn geval stemt de non-verbale communicatie niet altijd overeen met hoe ik me voel. M'n lichaam doet zeg maar wat anders of zoquote:Op zondag 11 november 2012 17:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar zit ook vaak een crux in. De vrouwen maken vaak meer gebruik van de non-verbale en de man meer de verbale.
Ik ga maar weer eens een meet meepakkenquote:Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Komt helemaal goed met jou. Jammer dat je nooit meer op meets bent. We missen je namelijk allemaal.
Ik ben er niet echt blij mee.quote:Op zondag 11 november 2012 15:19 schreef dawg het volgende:
even nog een disclaimer:
ik heb die links uit benzins posthistorie hier gedumpt om aan te tonen dat hij toen al met dezelfde problemen zat, en op dezelfde manier op adviezen reageerde.
niet om hem de grond in te trappen of wat dan ook.
Dat is ook wel zo. De meesten kwetsten me alleen om wat ze hadden gehoord. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat (ook nu nog) meisjes die mij niet kennen lelijk tegen me doen.quote:Op zondag 11 november 2012 15:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik vond dat oude topic wel erg verhelderend moet ik zeggen. Hij ons constant maar voorhouden hoe slecht meisjes zijn omdat ze hem kwetsten zonder reden enzo.
Dat is goed om te horen. Volgende meet ben je er gewoon bij.quote:Op zondag 11 november 2012 18:43 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Ik ga maar weer eens een meet meepakken
Ze deden lelijk tegen je omdat je gedrag vertoonde dat zij eng en vervelend vonden. Dat is niet "zomaar vanuit het niks lelijk doen". Dat is lelijk doen met een verdomd goede reden.quote:Op zondag 11 november 2012 19:15 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. De meesten kwetsten me alleen om wat ze hadden gehoord. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat (ook nu nog) meisjes die mij niet kennen lelijk tegen me doen.
Ik heb dat gedrag een korte tijd vertoond tegen één meisje. (En ik heb daarvan geleerd) Waarom heeft mij dat jaren achtervolgd?quote:Op zondag 11 november 2012 19:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ze deden lelijk tegen je omdat je gedrag vertoonde dat zij eng en vervelend vonden. Dat is niet "zomaar vanuit het niks lelijk doen". Dat is lelijk doen met een verdomd goede reden.
Het was dan ook een ongelooflijk domme actiequote:Op zondag 11 november 2012 19:36 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb dat gedrag een korte tijd vertoond tegen één meisje. (En ik heb daarvan geleerd) Waarom heeft mij dat jaren achtervolgd?
Het was een ongelofelijke domme actie ja. Het domste was dat ik toen ik die fout besefte (wat eigenlijk redelijk snel was) ik het met alle moeite goed wilde maken. Iemand met meer sociale ervaring had geweten dat je zoiets niet goed moet maken, maar even ruimte moet geven. En toen zij ontdekte dat ze aandacht kreeg bleef ze ook dingen uitlokken, waardoor het allemaal veel langer heeft gesleept dan nodig.quote:Op zondag 11 november 2012 19:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het was dan ook een ongelooflijk domme actie
En wat is volgens jou een korte tijd? Paar maanden?
Als jij vervelend gedrag vertoont tegenover mijn vrienden, zou ik jou daar ook op aankijken. Dat is toch heel normaal?quote:Op zondag 11 november 2012 19:36 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb dat gedrag een korte tijd vertoond tegen één meisje. (En ik heb daarvan geleerd) Waarom heeft mij dat jaren achtervolgd?
Maar niet dat dat jaren zo blijft. En het ging niet puur om haar vrienden, maar praktisch bijna elk meisje. Het heeft mij heel veel schade berokkend.quote:Op zondag 11 november 2012 19:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als jij vervelend gedrag vertoont tegenover mijn vrienden, zou ik jou daar ook op aankijken. Dat is toch heel normaal?
Best kans dat jij wel vaker "vervelend" gedrag hebt vertoond.quote:Op zondag 11 november 2012 20:02 schreef benzin het volgende:
[..]
Maar niet dat dat jaren zo blijft. En het ging niet puur om haar vrienden, maar praktisch bijna elk meisje. Het heeft mij heel veel schade berokkend.
Ik denk het niet. Maar zoals ik eerder schreef, ze had veel vrienden, veel invloed en ik was altijd een stil iemand. Ik was een blank canvas tot dat moment en vanaf dat moment was en bleef ik beklad.quote:Op zondag 11 november 2012 20:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Best kans dat jij wel vaker "vervelend" gedrag hebt vertoond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |