Ik heb niet zoveel te huilen.quote:Op zondag 11 november 2012 01:10 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ga jij anders eens even flink huilen, Loefje. Dit topic kan zelfs dat gebruiken
Ik niet, vertel meer.quote:Op zondag 11 november 2012 01:50 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel te huilen.
Behalve dat ik me enorm heb vergist heb ik iemand en dat ik blij dat ik het uiteindelijk niet heb gedaan.
Dit klinkt enorm vaag en aandachthoerig maar ik vind het verspilde moeite om er over uit te wijden.
Nou nee.quote:
Wat als je geen behoefte hebt aan vrienden, maar wel een vriendin wilt dan?quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
De vraag is niet moeilijk maar het antwoord kan toch wel moeilijk zijn omdat er zoveel factoren een rol spelen. Ik heb het idee dat je teveel waarde hecht/prioriteit geeft aan het krijgen van een vriendin terwijl je er sociaal gezien niet klaar voor bent (om als je een meid krijgt die ook te behouden). Zoals eerder ook gezegd je moet meiden ook kunnen vermaken, mee praten e.d. Ik denk dat het goed zou zijn als je eerst aan die randfactoren werkt en daarna wat meer de richting uitdenkt van het krijgen van een vriendin, extra vaak praten met meiden e.d.. Als je er nu zo mee bezig bent en telkens teleurgesteld wordt is niet goed voor je.
Als je bijvoorbeeld eerst vaker vrienden bezoekt, jezelf vermaakt met een hobby, sport e.d. dan krijg je geen/minder teleurstellingen en voel je je beter. Dan krijg je ook eerder een vriendin daarna. Jouw prioriteit ligt verkeerd naar mijn idee wat dat betreft. Eerst zorgen dat je de rest op orde krijgt en daarna pas echt op zo'n manier bezig zijn met een vriendin/meiden. Is niet leuk misschien voor je gevoel om eerst aan dingen te werken die jij minder belangrijk acht maar voor zover ik kan inzien is dat het wel het beste en zijn die dingen juist het belangrijkst.. telkens teleurgesteld worden omdat je verwachtingen hebt die niet waargemaakt worden is ook niet fijn toch?
Mensen vragen er niet voor om met autisme geboren te worden, ik in ieder geval niet. Dit soort denigrerend taalgebruik zitten ik en mensen zoals ik niet op te wachten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:46 schreef Fascination het volgende:
[..]. Het gaat nog geeneens om de actie die hij toentertijd deed, maar de manier waarop hij erover praatte en hoe hij er nu over praat. benzin is ALTIJD het slachtoffer. Hij noemt z'n actie onhandig. Nee, het is een rare autistenactie, ook op die leeftijd. Erken dat nou eens. Het is soms goed om eens hard aangepakt te worden en de deksel op je neus te krijgen. Daar leer je het beste van. M'n ouders hebben soms weleens harde dingen tegen me gezegd, maar ik ben ze er alleen maar dankbaar daarvoor, omdat je sommige dingen op wat jongere leeftijd gewoon niet of anders ziet. Ik vraag me af of de ouders van benzin dat weleens gedaan hebben.
benzin zegt dat de meisjes overdreven reageerden en dat het met een ander meisje wellicht anders was gegaan. Als je zegt dat je bepaalde acties die men op 15-jarige leeftijd deed niet tegen iemand mag gebruiken, mag je dat dus ook niet doen bij die meisjes. Je weet niet hoe zij tegen die situatie aankeken, je bekijkt alles vanuit jouw perspectief en dat kan behoorlijk schelen met die van hen of de werkelijkheid. Ik kan me best voorstellen dat dat meisje bang voor je was. Zo'n zwijgzame nerd die je elke dag volgt naar huis. Vaak zijn het ook van zulke types die enorm kunnen doordraaien en gekke dingen kunnen doen.
En hoe hij nu over de reacties naar hem in dit topic praat, is ook veelzeggend. Wij zijn allemaal supergemeen, maken hem boos en verdrietig en dat heeft hij, de goedheid zelve, toch niet verdiend? Hij zanikt jaren door over hetzelfde, weigert op bepaald advies in te gaan, gunt andere mensen geen kans hun problemen hier te uiten, want het draait allemaal om hem, hij is SUPERzielig. Maar daar rept meneer met geen woord over. Wij zijn de schuldigen. Dit bevestigt mijn beeld dat de mensen irl helemaal niet zo gemeen tegen hem zijn, maar dat hij dat zo ziet vanuit z'n slachtofferrol.
Comfortzone. Wees je er van bewust dat hij bestaat en dat het eng is om er uit te stappen. Mijn ervaring is dat het makkelijker is om uit je comfortzone te stappen als je je op het moment zelf heel bewust bent van het bestaan van die zone en ook beseft dat je er aan het uit stappen bent, dat maakt de angst op de een of andere manier makkelijker te trotseren.quote:Op zondag 11 november 2012 09:37 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik had heel erg de neiging om erop af te stappen maar durfde niet. Waarom weet ik niet,
Nou, om een lang verhaal kort te maken komt het erop neer dat we allebei wel eens wat interesse in 'variatie' hebben. Dus afentoe es het bed delen met iemand andersquote:
Simpele tip maar om de een of andere manier vind ik m erg bruikbaar. Ik ga daar zeker aan denken als ik weer eens een flirtpoging in de trein onderneemquote:Op zondag 11 november 2012 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Comfortzone. Wees je er van bewust dat hij bestaat en dat het eng is om er uit te stappen. Mijn ervaring is dat het makkelijker is om uit je comfortzone te stappen als je je op het moment zelf heel bewust bent van het bestaan van die zone en ook beseft dat je er aan het uit stappen bent, dat maakt de angst op de een of andere manier makkelijker te trotseren.
Dan heb je of slechte vrienden gehad en dat je daarom niet meer wil, of je weet niet wat je mist omdat je het nooit hebt gehadquote:Op zondag 11 november 2012 03:15 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Wat als je geen behoefte hebt aan vrienden, maar wel een vriendin wilt dan?
Dat is volgens mij best verschillend. Ik heb ook geen vriendengroep en heb die eigelijk ook nooit gehad, en hoewel ik jarenlang altijd dacht dat heel erg te missen heb ik er op een gegeven moment vrede mee gekregen. En stiekem vind ik het zelfs wel prettig, om niet aan al die verplichtingen vast te zitten die het met zich mee brengtquote:Op zondag 11 november 2012 12:32 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk juist ook als je geen vriendengroep hebt, dan juist een grote valkuil in de liefde gaat hebben en dat is dat je te veel beslag gaat leggen op een vriendin en dat maakt een boel stuk in een relatie
Ik denk juist dan even dat je beter eerst dingen kan aanpakken om ook wat makkelijker te leren met mensen om te gaan. Dat maakt de drempel voor het benaderen van een meisje ook minder en dan juist later wat aan de meisjes denken.
Goed om te horen. Hier helaas geen progressie, maar dat komt de tweede helft van het (college)jaar hopelijk wel weer (nu veel te druk met studie).quote:Op zondag 11 november 2012 09:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik merk dat ik de laatste weken veel beter om kan gaan met het vrouwelijke geslacht. Praten doe ik sowieso wel met ze. Nou werk ik gelukkig in een tent die heel veel vrouwen heeft, dus het is ook onmogelijk om ze te ontwijken, maar toch.
Gister weer veel geoefend met aanraken, dat voelde een stukje normaler dan hiervoor. Al met al met ik tevreden over mijn voortgang.
Dat denk ik ook en misschien ben je zelf heel zelfstandig dat wil ook nog weleens schelen .quote:Op zondag 11 november 2012 13:39 schreef almond het volgende:
[..]
Dat is volgens mij best verschillend. Ik heb ook geen vriendengroep en heb die eigelijk ook nooit gehad, en hoewel ik jarenlang altijd dacht dat heel erg te missen heb ik er op een gegeven moment vrede mee gekregen. En stiekem vind ik het zelfs wel prettig, om niet aan al die verplichtingen vast te zitten die het met zich mee brengt
Mijn vriendin vult dat 'lege gat' wat ik heb als ik helemaal alleen ben. Van 'beslaglegging' of 'bezitterigheid' is echter geen sprake kan ook zij bevestigen.
Het hangt er dus helemaal vanaf hoe je er zelf mee omgaat
Ik denk het niet. Ik ben bijvoorbeeld zo lang alleen geweest dat ik nu eigenlijk geen moeite meer heb om lange tijden alleen te zijn zolang ik maar iets te doen heb en er een moment kan zijn dat ik even sociaal kan doen (paar uurtjes in de week). Mijn vriendin zal dus absolute vrijheid genieten.quote:Op zondag 11 november 2012 12:32 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk juist ook als je geen vriendengroep hebt, dan juist een grote valkuil in de liefde gaat hebben en dat is dat je te veel beslag gaat leggen op een vriendin en dat maakt een boel stuk in een relatie
Ik denk juist dan even dat je beter eerst dingen kan aanpakken om ook wat makkelijker te leren met mensen om te gaan. Dat maakt de drempel voor het benaderen van een meisje ook minder en dan juist later wat aan de meisjes denken.
Nu nog eens een single vrouw tegenkomen die het wel in mij ziet zitten.quote:Op zondag 11 november 2012 13:44 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Goed om te horen. Hier helaas geen progressie, maar dat komt de tweede helft van het (college)jaar hopelijk wel weer (nu veel te druk met studie).
Niet zoveel, en ik kan vaak niet. Net tentamenweek gehad, 5 tentamens, en ik moet nu ook weer binnen twee dagen een practicum afhebbenquote:Op zondag 11 november 2012 13:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nu nog eens een single vrouw tegenkomen die het wel in mij ziet zitten.
Heb je geen feestjes van studie ofzo?
Komt helemaal goed met jou. Jammer dat je nooit meer op meets bent. We missen je namelijk allemaal.quote:Op zondag 11 november 2012 14:43 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Niet zoveel, en ik kan vaak niet. Net tentamenweek gehad, 5 tentamens, en ik moet nu ook weer binnen twee dagen een practicum afhebben. Ik doe nu veel te veel vakken, maar als ik die eenmaal gehaald heb kan ik dit jaar en volgend jaar rustig aan doen (en een semester in Amerika studeren!). Ik ben van plan het tweede semester rijbewijs te halen, wat te gaan werken (en in een commissie te gaan van de studievereniging en wat meer feestjes mee te pakken
).
Sorry maar alleen benzin gelooft dat een vriendin al je problemen oplost. Ik heb behalve hem niemand zulke onzin horen verkondigen.quote:Op zondag 11 november 2012 13:45 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat denk ik ook en misschien ben je zelf heel zelfstandig dat wil ook nog weleens schelen .
Maar in dit topic zitten soms een boel mensen die heel erg denken van ik heb zoveel problemen en een vriendin lost dat op , en ik doel dat die mensen in een hele grote valkuil lopen want je kan niet aan komen wandelen met een doos ellende en dan verwachten dat omdat ze je vriendin is het allemaal aan haar over te laten.
Goh voor iemand die met zijn afscheidspost bezig was heb je nog aardig wat te zeggen.quote:Op zondag 11 november 2012 14:57 schreef heloef het volgende:
[..]
Sorry maar alleen benzin gelooft dat een vriendin al je problemen oplost. Ik heb behalve hem niemand zulke onzin horen verkondigen.
Trouwens ik zag iets voorbij komen van vrede hebben met het niet hebben van vrienden. Dat zou ook zo moeten zijn met het hebben van een vriendin. Dat werkt voor mij heel erg goed in ieder geval.
Het was bij wijze van. Hij is gewoon teleurgesteld, begrijpelijkerwijs. Zulke dingen raken je gewoon als ze zo onverwachts komen.quote:Op zondag 11 november 2012 15:06 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Goh voor iemand die met zijn afscheidspost bezig was heb je nog aardig wat te zeggen.
Volgens mij gelooft hij dat niet meer. Hij denkt alleen wel dat zijn leven er leuker door wordt.quote:Op zondag 11 november 2012 14:57 schreef heloef het volgende:
[..]
Sorry maar alleen benzin gelooft dat een vriendin al je problemen oplost. Ik heb behalve hem niemand zulke onzin horen verkondigen.
Sarcasme is moeilijk he?quote:Op zondag 11 november 2012 15:06 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Goh voor iemand die met zijn afscheidspost bezig was heb je nog aardig wat te zeggen.
Ach ja, dan hebben we nog de waanideeën dat hij fantastisch is en dat de wereld moet veranderen.quote:Op zondag 11 november 2012 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij gelooft hij dat niet meer. Hij denkt alleen wel dat zijn leven er leuker door wordt.
Geloofde hij maar dat hij werkelijk fantastisch was, dan had zijn leven er anders uitgezien.quote:Op zondag 11 november 2012 15:12 schreef heloef het volgende:
[..]
Ach ja, dan hebben we nog de waanideeën dat hij fantastisch is en dat de wereld moet veranderen.
quote:
Ik vond dat oude topic wel erg verhelderend moet ik zeggen. Hij ons constant maar voorhouden hoe slecht meisjes zijn omdat ze hem kwetsten zonder reden enzo.quote:Op zondag 11 november 2012 15:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geloofde hij maar dat hij werkelijk fantastisch was, dan had zijn leven er anders uitgezien.
Maar hij moet niet denken dat hij dingen verdient omdat hij toevallig lief is, true.
quote:Op zondag 11 november 2012 15:19 schreef dawg het volgende:
even nog een disclaimer:
ik heb die links uit benzins posthistorie hier gedumpt om aan te tonen dat hij toen al met dezelfde problemen zat, en op dezelfde manier op adviezen reageerde.
niet om hem de grond in te trappen of wat dan ook.
quote:Op zondag 11 november 2012 15:25 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Als versieren niet zo gemakkelijk gaat moet je zorgen dat je dingen meemaakt om over te praten. Versieren = praten. En dus echt praten, geen domme openingszinnen of geforceerde uitspraken. Praten over praktische zaken, vragen stellen, dingen vertellen die je meemaakt of waarover je het wil hebben e.d.
Dat hoeft niet zo te zijn. Sommige mensen zijn introvert en hebben minder behoefte aan sociale contacten. Ikzelf ben tevreden met een kleine vriendenkring en hoef niet meer vrienden te hebben dan ik nu heb.quote:Op zondag 11 november 2012 10:42 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dan heb je of slechte vrienden gehad en dat je daarom niet meer wil, of je weet niet wat je mist omdat je het nooit hebt gehad
Simpel antwoord en gaat niet altijd op maar denk voor heel veel mensen die geen vrienden (meer) willen wel klopt.
Denk dat het voor veel mensen wel erg goed zou zijn om een vriendengroep te hebben voor hun zelfvertrouwen, omgang met mensen e.d.
Wat moet ik me voorstellen bij praktische zaken? En bij vragen stellen wordt het al gauw een vraaggesprek toch? En waarover ik het wil hebben, is niet echt materiaal voor small talk.quote:Op zondag 11 november 2012 15:25 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Als versieren niet zo gemakkelijk gaat moet je zorgen dat je dingen meemaakt om over te praten. Versieren = praten. En dus echt praten, geen domme openingszinnen of geforceerde uitspraken. Praten over praktische zaken, vragen stellen, dingen vertellen die je meemaakt of waarover je het wil hebben e.d.
Nee, dat zijn twee hele aparte dingen. Er is helemaal geen garantie dat je een vriendin krijgt als je lekker in je vel zit.quote:Op zondag 11 november 2012 15:32 schreef dawg het volgende:
[..]
nee, versieren is lekker in je vel zitten. dan komen mensen vanzelf op je af/vinden ze het leuk om met je om te gaan. en dat is aantrekkelijk.
garanties?quote:Op zondag 11 november 2012 16:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, dat zijn twee hele aparte dingen. Er is helemaal geen garantie dat je een vriendin krijgt als je lekker in je vel zit.
Waaromquote:Op zondag 11 november 2012 15:32 schreef dawg het volgende:
[..]
nee, versieren is lekker in je vel zitten. dan komen mensen vanzelf op je af/vinden ze het leuk om met je om te gaan. en dat is aantrekkelijk.
Ik zou wachten tot het volgende feestje, als je het via Facebook doet terwijl je haar al zo vaak gezien hebt komt het misschien een beetje op haar over alsof je niet goed durft.quote:Op zondag 11 november 2012 16:22 schreef Sianixi het volgende:
Wat vinden jullie doen of gewoon wachten tot het volgende feestje (grote kans dat ik haar tegenkom) en dan een babbeltje maken?
Dit zei ik een tijdje terug ook altijd, maar het is gewoon lafheidquote:Op zondag 11 november 2012 16:22 schreef Sianixi het volgende:
Hallo,
Ik ga redelijk vaak naar feestjes grote en kleine maakt geen fluit uit.
Nu is het echter zo dat ik op 7 van 10 feestjes altijd het zelfde meisje tegenkom.
en hebben dan ook vaker gewoon oogcontact en beetje lachen naar elkaar.
omdat ik zelf iemand ben die op feestjes niet voor het versieren gaat maar puur om te feesten en slap ouwhoeren met vrienden. Stap ik dus ook niet op haar af om een babbeltje met haar te maken.
Nu zag ik haar afgelopen vrijdag weer op een feestje en weer oogcontact gemaakt en beetje lachen naar elkaar maar toch alle twee onze eigen weg gaan en elkaar niet echt opzoeken. Normaal deed het me niks als ik haar zag maar deze keer was het anders. Maar liet het toch aan me voorbij gaan.
Nu was ik echter op de facebook pagina het kijken van het feest zelf en zie ik dat ze wat gepost heeft. Nu wilde ik haar een privébericht sturen om haar eventueel beter te leren kennen. Maar ik persoonlijk vind het beetje knullig overkomen om haar via facebook aan te spreken.
Wat vinden jullie doen of gewoon wachten tot het volgende feestje (grote kans dat ik haar tegenkom) en dan een babbeltje maken?
omdat de stelling 'versieren = praten' onzin is. non-verbale communicatie is vele malen belangrijker en als je niet lekker in je vel zit voelen de meeste mensen dat aan. ook al kun je praten als brugman.quote:Op zondag 11 november 2012 16:29 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Waaromals je zelf een flauwekul antwoord geeft
Versieren is een actie, je doet iets. Het overkomt je niet, je doet het zelf.
Dus niet iets passiefs als lekker in je vel zitten en mensen die op je afkomen.
Serieus zeg mensen diegebruiken om te doen alsof een antwoord dom is maar dan zelf juist een dom antwoord geven
En ja ik begrijp dat je wou zeggen dat je tevreden moet zijn met jezelf e.d. (zelfvertrouwen) en dat dat helpt. Maar ga zoiets dan melden in het topic in plaats van als antwoord te gebruiken bij iets waar het helemaal niet op van toepassing is. Versieren is een woord, definitie staat vrij vast en er staat niet onder versieren 'lekker in je vel zitten' of 'mensen komen op je af'
Ja jij kan ook praten als brugman maar jouw reactie blijft onzin net zoals diequote:Op zondag 11 november 2012 16:40 schreef dawg het volgende:
[..]
omdat de stelling 'versieren = praten' onzin is. non-verbale communicatie is vele malen belangrijker en als je niet lekker in je vel zit voelen de meeste mensen dat aan. ook al kun je praten als brugman.
ga eens praten met een meisje, terwijl je op 2 meter afstand blijft staan, ipv haar aankijkt continu naar de grond staart of om je heen, en raak haar niet aan. blijf wel praten ondertussen.quote:Op zondag 11 november 2012 16:43 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ja jij kan ook praten als brugman maar jouw reactie blijft onzin net zoals diehoor. Als je versiert praat je met meiden. Als je gewoon normaal kan praten ben je al een heel eind wou ik zeggen. Zoals ik al zei je reactie is gepast als gewone opmerking binnen het topic als voorwaarde om gemakkelijker te kunnen versieren maar als reactie op mijn post is het flauwekul.
Ja nou ja ik kan wel blijven herhalen. Ik zei al dat je reactie goed was als op zichzelfstaande reactie in het topic. Maar probeer jij maar iemand te versieren zonder met haar te praten. Is hetzelfde als wat jij zegt maar omgekeerd. Ook 10 tegen 1 dat het niet lukt. Is toch een wisselwerking en je moet beide kunnen. Is ook gewoon vervelend dat je doet alsof mijn post flauwekul is met eenquote:Op zondag 11 november 2012 16:45 schreef dawg het volgende:
[..]
ga eens praten met een meisje, terwijl je op 2 meter afstand blijft staan, ipv haar aankijkt continu naar de grond staart of om je heen, en raak haar niet aan. blijf wel praten ondertussen.
10 tegen 1 dat je niemand weet te versieren. zoals ik al zei, communicatie is meer dan alleen verbaal. heel veel meer.
Ook als je niet goed in je vel zit?quote:Op zondag 11 november 2012 16:49 schreef Cue_ het volgende:
Je kan best iemand versieren zonder ook maar een woord te hebben uitgewisseld hoor
ik heb weleens een meisje versierd zonder dat ik wat tegen haar had gezegd ja.quote:Op zondag 11 november 2012 16:48 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ja nou ja ik kan wel blijven herhalen. Ik zei al dat je reactie goed was als op zichzelfstaande reactie in het topic. Maar probeer jij maar iemand te versieren zonder met haar te praten. Is hetzelfde als wat jij zegt maar omgekeerd. Ook 10 tegen 1 dat het niet lukt. Is toch een wisselwerking en je moet beide kunnen. Is ook gewoon vervelend dat je doet alsof mijn post flauwekul is met eenterwijl er niks mis was met mijn post. Jouw idee hoort erbij, verbaal en non-verbaal, maar ga dan die aanvulling geven in plaats van zo te reageren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |