De vraag is niet moeilijk maar het antwoord kan toch wel moeilijk zijn omdat er zoveel factoren een rol spelen. Ik heb het idee dat je teveel waarde hecht/prioriteit geeft aan het krijgen van een vriendin terwijl je er sociaal gezien niet klaar voor bent (om als je een meid krijgt die ook te behouden). Zoals eerder ook gezegd je moet meiden ook kunnen vermaken, mee praten e.d. Ik denk dat het goed zou zijn als je eerst aan die randfactoren werkt en daarna wat meer de richting uitdenkt van het krijgen van een vriendin, extra vaak praten met meiden e.d.. Als je er nu zo mee bezig bent en telkens teleurgesteld wordt is niet goed voor je.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:31 schreef benzin het volgende:
Niemand begrijpt dat schijnbaar. Meisjes reageren altijd ongemakkelijk en gesloten, niet leuk. Wat moet ik doen om ze wel leuk te laten reageren en bovenal het gewoon een leuk gesprek te maken. Dat is toch geen moeilijke vraag?
quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Benzin ik ben het met je eens. Is gewoon een hetze en gaat te ver. En iets erbij halen van toen iemand 15 was is best wel treurig. Geeft naar mijn idee gewoon aan dat jullie ook maar al te graag willen graven om nog raarder tegen hem te kunnen doen. Misschien trekt Benzin zich te weinig aan van de adviezen, dat kan best. Maar dat is geen reden om iemand belachelijk te maken op deze manier.
Ben het wel met je eens, het is ook vaak kijken naar het verleden (en wat je ooit hebt gezegd hier, geldt voor jou en voor mij)quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:28 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee. Het zou inderdaad mooi zijn als de wereld wat rechtvaardiger en perfecter zou zijn, en ik zeur soms dat ik dat wel zo zou willen zien. Maar dat betekent niet dat ik niet mijn best wil doen om dingen te veranderen. Sterker nog, er zijn dingen veranderd sinds toen, veel dingen.
En het betekent ook niet per se dat ik niet snap dat de wereld niet rechtvaardig en perfect zal worden, maar wat ik meestal probeer te doen is een ideaal neer te zetten. Net zoals elke politieke partij die idealen heeft. Iedereen weet dat die perfecte wereld er niet komt, maar betekent dat dan niet dat je niet mag nadenken over een ideaalbeeld.
Wat ik zeg over de wereld om me heen wordt heel vaak uit het verband getrokken en er wordt al per definitie met een pessimistische negatieve blik naar gekeken. Het maakt niet uit wat ik zeg of probeer te doen, het wordt altijd slecht bekeken.
Als ik in dit topic een vraag stel, dan wordt dat altijd op een bepaalde manier bekeken die compleet niet relevant is.
Door altijd maar weer het onderwerp volledig bij mij te liggen en lelijk te doen wordt ik boos en verdrietig, waardoor ik dingen vaak weer erg overtrokken en onhandig zeg. Dan wordt daar nog lelijker op gereageerd en maakt mij dat bozer en verdrietiger waardoor ik nog onhandiger hier schrijf. Dat trekt de boel altijd een negatieve vicieuze cirkel in die niet nodig was. Een cirkel in die er niet was geweest zonder jullie.
Soms heb ik een slechte dag, soms moet ik dingen kwijt en dan schrijf ik negatieve dingen. Mijn fout, mijn probleem, ik moet dat ergens kwijt. Maar als ik iets constructiefs probeer te zeggen of te doen wordt dat vaak de grond in gestampt en wordt de vraag bekeken vanuit een perspectief gebaseerd op mijn negatieve/slechte momenten.
Gezien alles wat ik daarvoor meegemaakt heb is het een onhandige actie. Door wat er gebeurde heb ik vreselijk hard een deksel op mijn neus gekregen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:46 schreef Fascination het volgende:
Hij noemt z'n actie onhandig. Nee, het is een rare autistenactie, ook op die leeftijd. Erken dat nou eens. Het is soms goed om eens hard aangepakt te worden en de deksel op je neus te krijgen. Daar leer je het beste van.
Ik ben te weten gekomen hoe zij tegen de situatie aankeek op dat moment. Ik denk dat ik dat wel tegen haar kan gebruiken.quote:benzin zegt dat de meisjes overdreven reageerden en dat het met een ander meisje wellicht anders was gegaan. Als je zegt dat je bepaalde acties die men op 15-jarige leeftijd deed niet tegen iemand mag gebruiken, mag je dat dus ook niet doen bij die meisjes. Je weet niet hoe zij tegen die situatie aankeken, je bekijkt alles vanuit jouw perspectief en dat kan behoorlijk schelen met die van hen of de werkelijkheid. Ik kan me best voorstellen dat dat meisje bang voor je was.
Hoe weet je dat nou?quote:Dit bevestigt mijn beeld dat de mensen irl helemaal niet zo gemeen tegen hem zijn, maar dat hij dat zo ziet vanuit z'n slachtofferrol.
Het lijkt geen moeilijke vraag, maar dat is het wel.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Niemand begrijpt dat schijnbaar. Meisjes reageren altijd ongemakkelijk en gesloten, niet leuk. Wat moet ik doen om ze wel leuk te laten reageren en bovenal het gewoon een leuk gesprek te maken. Dat is toch geen moeilijke vraag?
ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:46 schreef Fascination het volgende:
[..]. Het gaat nog geeneens om de actie die hij toentertijd deed, maar de manier waarop hij erover praatte en hoe hij er nu over praat. benzin is ALTIJD het slachtoffer. Hij noemt z'n actie onhandig. Nee, het is een rare autistenactie, ook op die leeftijd. Erken dat nou eens. Het is soms goed om eens hard aangepakt te worden en de deksel op je neus te krijgen. Daar leer je het beste van. M'n ouders hebben soms weleens harde dingen tegen me gezegd, maar ik ben ze er alleen maar dankbaar daarvoor, omdat je sommige dingen op wat jongere leeftijd gewoon niet of anders ziet. Ik vraag me af of de ouders van benzin dat weleens gedaan hebben.
benzin zegt dat de meisjes overdreven reageerden en dat het met een ander meisje wellicht anders was gegaan. Als je zegt dat je bepaalde acties die men op 15-jarige leeftijd deed niet tegen iemand mag gebruiken, mag je dat dus ook niet doen bij die meisjes. Je weet niet hoe zij tegen die situatie aankeken, je bekijkt alles vanuit jouw perspectief en dat kan behoorlijk schelen met die van hen of de werkelijkheid. Ik kan me best voorstellen dat dat meisje bang voor je was. Zo'n zwijgzame nerd die je elke dag volgt naar huis. Vaak zijn het ook van zulke types die enorm kunnen doordraaien en gekke dingen kunnen doen.
En hoe hij nu over de reacties naar hem in dit topic praat, is ook veelzeggend. Wij zijn allemaal supergemeen, maken hem boos en verdrietig en dat heeft hij, de goedheid zelve, toch niet verdiend? Hij zanikt jaren door over hetzelfde, weigert op bepaald advies in te gaan, gunt andere mensen geen kans hun problemen hier te uiten, want het draait allemaal om hem, hij is SUPERzielig. Maar daar rept meneer met geen woord over. Wij zijn de schuldigen. Dit bevestigt mijn beeld dat de mensen irl helemaal niet zo gemeen tegen hem zijn, maar dat hij dat zo ziet vanuit z'n slachtofferrol.
Ik heb wel alles gelezen, maar het is een beetje te veel voor mij om te absorberen.quote:
Dit lijkt mij wel het juiste verhaal hoor.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb wel alles gelezen, maar het is een beetje te veel voor mij om te absorberen.
Het enige wat ik hoop is dat je hulp gaat zoeken en gaat erkennen dat je anders bent dan anderen. Dat betekent ook erkennen dat je dingen fout doet vanuit de gedachtengang die veroorzaakt wordt doordat je anders bent.
Jouw reacties herken ikzelf niet zo (omdat ikzelf niet zo ben en het ook nooit eerder zo heb meegemaakt, alleen maar indirect). Maar wat ik wel herken is het onkennen van dat je anders bent en jaren lang het zoeken naar hulp uitstellen.
Achteraf vind ik het erg jammer dat ik dat niet eerder gedaan heb en ik gun jou gewoon een andere toekomst dan waarin ikzelf ben terechtgekomen. Het heeft me jaren van mijn leven gekost en ik ben er zelfs nu, op 34 jarige leeftijd, nog niet uit (en zal wellicht nooit 100% herstel gaan meemaken(dwz, mijn achterstand op de vlakken waar ik een achterstand heb, inlopen)).
Je weet zelf ook wel dat je niet op reacties ingaat die jou niet uitkomen. Soms zijn die reacties wat kortaf, maar veel van de reacties die jij als onzin en kort-door-de-bocht bestempelt, zijn juist heel erg straight-to-the-point!
Benzin, bega niet dezelfde fout die ik gemaakt heb en zoek zo snel mogelijk hulp.
Het was geen makkelijke route die ik genomen heb, maar ik neem maar wat graag de keienweg als dat betekent dat ik op lange termijn vooruitgang zal boeken.
Gebruik je intelligentie in je voordeel, je weet zelf ook wel dat veel van jouw denkbeelden niet realistisch zijn.
En nog 1 tip: Ga vooral door met je opleiding! Zeker zolang dat goed gaat! Daar ga je later onmetelijk veel plezier aan hebben en het kan een anker voor je zijn terwijl je bezig bent met je genezing.
Goed, het is dan wel een hele lap tekst en ik kan nooit 100% zeker weten dat ik het bij het juiste eind heb, maar liever bega ik 1 klein foutje op een forum dan dat jij de grootste fout in je leven begaat.
QFTquote:Op zaterdag 10 november 2012 16:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb wel alles gelezen, maar het is een beetje te veel voor mij om te absorberen.
Het enige wat ik hoop is dat je hulp gaat zoeken en gaat erkennen dat je anders bent dan anderen. Dat betekent ook erkennen dat je dingen fout doet vanuit de gedachtengang die veroorzaakt wordt doordat je anders bent.
Jouw reacties herken ikzelf niet zo (omdat ikzelf niet zo ben en het ook nooit eerder zo heb meegemaakt, alleen maar indirect). Maar wat ik wel herken is het onkennen van dat je anders bent en jaren lang het zoeken naar hulp uitstellen.
Achteraf vind ik het erg jammer dat ik dat niet eerder gedaan heb en ik gun jou gewoon een andere toekomst dan waarin ikzelf ben terechtgekomen. Het heeft me jaren van mijn leven gekost en ik ben er zelfs nu, op 34 jarige leeftijd, nog niet uit (en zal wellicht nooit 100% herstel gaan meemaken(dwz, mijn achterstand op de vlakken waar ik een achterstand heb, inlopen)).
Je weet zelf ook wel dat je niet op reacties ingaat die jou niet uitkomen. Soms zijn die reacties wat kortaf, maar veel van de reacties die jij als onzin en kort-door-de-bocht bestempelt, zijn juist heel erg straight-to-the-point!
Benzin, bega niet dezelfde fout die ik gemaakt heb en zoek zo snel mogelijk hulp.
Het was geen makkelijke route die ik genomen heb, maar ik neem maar wat graag de keienweg als dat betekent dat ik op lange termijn vooruitgang zal boeken.
Gebruik je intelligentie in je voordeel, je weet zelf ook wel dat veel van jouw denkbeelden niet realistisch zijn.
En nog 1 tip: Ga vooral door met je opleiding! Zeker zolang dat goed gaat! Daar ga je later onmetelijk veel plezier aan hebben en het kan een anker voor je zijn terwijl je bezig bent met je genezing.
Goed, het is dan wel een hele lap tekst en ik kan nooit 100% zeker weten dat ik het bij het juiste eind heb, maar liever bega ik 1 klein foutje op een forum dan dat jij de grootste fout in je leven begaat.
Vertel??quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:13 schreef almond het volgende:
Zo, eigelijk op aanraden van jullie is het hele 'ik wil leren flirten terwijl ik al een vriendin heb'-verhaal nu toch ter sprake gekomen tussen mij en mijn vriendin... en daar zijn een aantal verassende onderwerpen aan bod gekomen...
Waarom nieuwsgierig maken en niet direct aangeven wat die onderwerpen zijn?quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:13 schreef almond het volgende:
Zo, eigelijk op aanraden van jullie is het hele 'ik wil leren flirten terwijl ik al een vriendin heb'-verhaal nu toch ter sprake gekomen tussen mij en mijn vriendin... en daar zijn een aantal verassende onderwerpen aan bod gekomen...
QFT.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:46 schreef Fascination het volgende:
[..]. Het gaat nog geeneens om de actie die hij toentertijd deed, maar de manier waarop hij erover praatte en hoe hij er nu over praat. benzin is ALTIJD het slachtoffer. Hij noemt z'n actie onhandig. Nee, het is een rare autistenactie, ook op die leeftijd. Erken dat nou eens. Het is soms goed om eens hard aangepakt te worden en de deksel op je neus te krijgen. Daar leer je het beste van. M'n ouders hebben soms weleens harde dingen tegen me gezegd, maar ik ben ze er alleen maar dankbaar daarvoor, omdat je sommige dingen op wat jongere leeftijd gewoon niet of anders ziet. Ik vraag me af of de ouders van benzin dat weleens gedaan hebben.
benzin zegt dat de meisjes overdreven reageerden en dat het met een ander meisje wellicht anders was gegaan. Als je zegt dat je bepaalde acties die men op 15-jarige leeftijd deed niet tegen iemand mag gebruiken, mag je dat dus ook niet doen bij die meisjes. Je weet niet hoe zij tegen die situatie aankeken, je bekijkt alles vanuit jouw perspectief en dat kan behoorlijk schelen met die van hen of de werkelijkheid. Ik kan me best voorstellen dat dat meisje bang voor je was. Zo'n zwijgzame nerd die je elke dag volgt naar huis. Vaak zijn het ook van zulke types die enorm kunnen doordraaien en gekke dingen kunnen doen.
En hoe hij nu over de reacties naar hem in dit topic praat, is ook veelzeggend. Wij zijn allemaal supergemeen, maken hem boos en verdrietig en dat heeft hij, de goedheid zelve, toch niet verdiend? Hij zanikt jaren door over hetzelfde, weigert op bepaald advies in te gaan, gunt andere mensen geen kans hun problemen hier te uiten, want het draait allemaal om hem, hij is SUPERzielig. Maar daar rept meneer met geen woord over. Wij zijn de schuldigen. Dit bevestigt mijn beeld dat de mensen irl helemaal niet zo gemeen tegen hem zijn, maar dat hij dat zo ziet vanuit z'n slachtofferrol.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik weet niet of ik heb gefaaltgefaald of gewonnen heb deze avond..
Ga jij anders eens even flink huilen, Loefje. Dit topic kan zelfs dat gebruikenquote:Op zondag 11 november 2012 01:06 schreef heloef het volgende:
Ik denk dat ik ook ga beginnen met mijn afscheidspost van dit topic. Want dit gaat nergens meer over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |