abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 november 2012 @ 16:51:10 #251
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119090176
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan weer stug. Tenminste, je moet op dat moment goed in je vel zitten. Als het de volgende dag weer knudde is.. dat boeit. Maar op dat moment :Y
Maar ik neem aan dat we het hier niet meteen over het begin van een langdurige relatie hebben ;)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 11 november 2012 @ 16:51:49 #252
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090203
Ja die smilie irriteert me mateloos in zo'n setting klopt, kan er niks aan doen. Zet de hele toon voor hoe iemand blijkbaar naar je reactie kijkt als hij die post.

En ja je kan een meid versieren zonder te praten. Maar hallo. Wat ik zei is niet abnormaal ofzo. Normaal gesproken praat je toch wel met een meid. Nu met uitzonderingen komen om een stelling extra te bevestigen is ook lam aangezien we beide gelijk hebben wat betreft wat nodig is voor versieren..
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 16:51:59 #253
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090208
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:51 schreef Joanne35 het volgende:

Maar ik neem aan dat we het hier niet meteen over het begin van een langdurige relatie hebben ;)
Zou best kunnen. Je moet natuurlijk altijd het gesprek op een punt aan.
Maar puur versieren kan best heel goed met enkel nonverbale communicatie. Daarna kan je het weer heel goed verprusten met verbale :+
  zondag 11 november 2012 @ 16:52:57 #254
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_119090242
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:51 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja die smilie irriteert me mateloos in zo'n setting klopt, kan er niks aan doen. Zet de hele toon voor hoe iemand blijkbaar naar je reactie kijkt als hij die post.

En ja je kan een meid versieren zonder te praten. Maar hallo. Wat ik zei is niet abnormaal ofzo. Normaal gesproken praat je toch wel met een meid. Nu met uitzonderingen komen om een stelling extra te bevestigen is ook lam aangezien we beide gelijk hebben wat betreft wat nodig is voor versieren..
Het is ook wel een hele nare smiley. ''hoe 5 vierkante millimeter je stemming voor een half uur kan beinvloeden'' Door Hiergaanwedan.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_119090255
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:51 schreef Hiergaanwedan het volgende:

nee, jij stelt versieren = praten. ik zeg dat praten misschien 10 a 15% onderdeel is van versieren, en non-verbale communicatie de rest.
  zondag 11 november 2012 @ 16:55:18 #256
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090330
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 16:53 schreef dawg het volgende:

[..]

nee, jij stelt versieren = praten. ik zeg dat praten misschien 10 a 15% onderdeel is van versieren, en non-verbale communicatie de rest.
Ow nu is het alweer anders wat je zegt hoor. Eerst was het dat versieren is dat je goed in je vel zit en dat mensen op je afkomen. Daarop reageerde ik ook want dat is gewoon niet zo, veel duidelijker dan dat kan het niet zijn. Nu heb jij de overstap gemaakt naar nonverbale communicatie die je dus wel actief toepast en doe je alsof jij vanaf het begin gelijk had. Niet zo draaien. En jij kan stellen dat 10/15% van het versieren praten is maar ik zou niet weten hoe je dat in percentages uit moet drukken en lijkt me ook stug dat het zo weinig is. Je zit het nu wat naar je eigen hand te praten allemaal
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 16:56:14 #257
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090365
Is dat niet gewoon wetenschapelijk aangetoond dat 20% van alle communicatie verbaal is en de rest non-verbaal.
pi_119090477
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ow nu is het alweer anders wat je zegt hoor. Eerst was het dat versieren is dat je goed in je vel zit en dat mensen op je afkomen. Daarop reageerde ik ook want dat is gewoon niet zo, veel duidelijker dan dat kan het niet zijn. Nu heb jij de overstap gemaakt naar nonverbale communicatie die je dus wel actief toepast en doe je alsof jij vanaf het begin gelijk had. Niet zo draaien. En jij kan stellen dat 10/15% van het versieren praten is maar ik zou niet weten hoe je dat in percentages uit moet drukken en lijkt me ook stug dat het zo weinig is. Je zit het nu wat naar je eigen hand te praten allemaal
je leest niet goed volgens mij.

van communicatie is pakweg zo'n 15% verbaal, de rest non-verbaal. maar als je niet lekker in je vel zit kun je dat heel moeilijk maskeren in je non-verbale communicatie.

daarom werkt pua vaak redelijk, omdat je dan je onzekerheden etc leert maskeren met one-liners en de aandacht afleiden, oppervlakkig blijven etc. maar dat soort pua-figuren hoor je alleen maar over kwantiteit, nooit over kwaliteit.
pi_119090565
quote:
3s.gif Op zondag 11 november 2012 16:56 schreef Cue_ het volgende:
Is dat niet gewoon wetenschapelijk aangetoond dat 20% van alle communicatie verbaal is en de rest non-verbaal.
Dat soort onderzoeken neem ik altijd met een korreltje zout...
  zondag 11 november 2012 @ 17:01:16 #260
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090581
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 16:58 schreef dawg het volgende:

[..]

je leest niet goed volgens mij.

van communicatie is pakweg zo'n 15% verbaal, de rest non-verbaal. maar als je niet lekker in je vel zit kun je dat heel moeilijk maskeren in je non-verbale communicatie.

daarom werkt pua vaak redelijk, omdat je dan je onzekerheden etc leert maskeren met one-liners en de aandacht afleiden, oppervlakkig blijven etc.
Dat begreep ik. Maar hoe moet ik dat zien? Ik geloof best dat nonverbaal veel meer invloed kan hebben dan praten hoor. Maar bedoel zulke percentages zijn nietszeggend voor mij zonder meer erover te weten. 15% van de tijd praat je en 85% van de tijd geef je signalen af met je lichaam, gelaatsuitdrukkingen e.d. Weet jij hoe je dat moet zien? Of hebben ze bepaalde waardes gegeven aan allerlei zaken (beetje gokken) en dan aan de hand daarvan dat stellen.. serieuze vraag.
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 17:02:39 #261
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090633
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

Waarom?
Maargoed ik geloof er wel in. Als je kijkt wat voor informatie je allemaal kan halen uit gezichten en gedrag, dat is niet normaal. Dan kan nog iemand zoveel zeggen, maar als z'n uiterlijk anders spreekt dan weet je bv dat iemand liegt.

En iemand kan nog zo'n leuk gesprek met mij hebben, maar als bepaalde non-verbale communciatie mij niet aanstaat. Al is het alleen maar omdat ie heel onzeker de hele tijd uit z'n ogen kijkt of niet weet wat ie met z'n handen moet doen, dan is dit alles behalve aantrekkelijk.
pi_119090714
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom?
Maargoed ik geloof er wel in. Als je kijkt wat voor informatie je allemaal kan halen uit gezichten en gedrag, dat is niet normaal. Dan kan nog iemand zoveel zeggen, maar als z'n uiterlijk anders spreekt dan weet je bv dat iemand liegt.

En iemand kan nog zo'n leuk gesprek met mij hebben, maar als bepaalde non-verbale communciatie mij niet aanstaat. Al is het alleen maar omdat ie heel onzeker de hele tijd uit z'n ogen kijkt of niet weet wat ie met z'n handen moet doen, dan is dit alles behalve aantrekkelijk.
Omdat de uitkomsten van dat soort niet exacte onderzoeken volledig afhankelijk zijn van de gebruikte methodes, de interpretatie van de onderzoekers zelf, en de context waarin het onderzoek gedaan is.
pi_119090736
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:01 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Dat begreep ik. Maar hoe moet ik dat zien? Ik geloof best dat nonverbaal veel meer invloed kan hebben dan praten hoor. Maar bedoel zulke percentages zijn nietszeggend voor mij zonder meer erover te weten. 15% van de tijd praat je en 85% van de tijd geef je signalen af met je lichaam, gelaatsuitdrukkingen e.d. Weet jij hoe je dat moet zien? Of hebben ze bepaalde waardes gegeven aan allerlei zaken (beetje gokken) en dan aan de hand daarvan dat stellen.. serieuze vraag.
nee, dat gebeurt simultaan uiteraard. als je haar plaagt bijv (verbaal) kijk je haar tegelijkertijd ondeugend aan, of je raakt haar tegelijkertijd plagerig aan (non-verbaal).

daarom is het belangrijk dat je lekker in je vel zit, het non-verbale deel is niet iets wat je bewust kunt manipuleren. ja, wellicht in heel geringe mate, maar het gaat vooral vanzelf. als je daar bewust mee bezig probeert te zijn wordt het onnatuurlijk, geforceerd, en daaruit kun je afleiden dat iemand niet helemaal lekker in zijn vel zit (bijv onzeker, verlegen, etc). daar zitten verschillende gradaties in natuurlijk, en is ook afhankelijk van diegene die je voor je hebt. iemand kan bijv verlegenheid wel leuk vinden.

lastig uit te leggen.
  zondag 11 november 2012 @ 17:07:22 #264
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090790
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 17:05 schreef dawg het volgende:

[..]

nee, dat gebeurt simultaan uiteraard. als je haar plaagt bijv (verbaal) kijk je haar tegelijkertijd ondeugend aan, of je raakt haar tegelijkertijd plagerig aan (non-verbaal).

daarom is het belangrijk dat je lekker in je vel zit, het non-verbale deel is niet iets wat je bewust kunt manipuleren. ja, wellicht in heel geringe mate, maar het gaat vooral vanzelf. als je daar bewust mee bezig probeert te zijn wordt het onnatuurlijk, geforceerd, en daaruit kun je afleiden dat iemand niet helemaal lekker in zijn vel zit (bijv onzeker, verlegen, etc).
Ja ik begrijp dat het simultaan gaat :P Maar alsnog hoezo dan 15% (of de 20% van cue)? Snap je. Wat faxie ook zegt de interpretatie van de onderzoekers en zoals ik zeg het geven van waardes aan zaken (gokken).

En ja lekker in je vel zitten is erg belangrijk omdat dan al het andere ook vloeiender gaat, je dan grotere kans hebt op positieve ervaringen waardoor je o.a. ook weer extra zelfvertrouwen krijgt e.d.
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 17:08:06 #265
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119090808
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:49 schreef Cue_ het volgende:
Je kan best iemand versieren zonder ook maar een woord te hebben uitgewisseld hoor :Y
Hoe in hemelsnaam?
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zondag 11 november 2012 @ 17:08:37 #266
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090823
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:07 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja ik begrijp dat het simultaan gaat :P Maar alsnog hoezo dan 15% (of de 20% van cue)? Snap je. Wat faxie ook zegt de interpretatie van de onderzoekers en zoals ik zeg het geven van waardes aan zaken (gokken).
Dan moet je je verdiepen in de onderzoeken zou ik zeggen.
pi_119090830
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:07 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

het is een verhouding in hoeveelheid. ik weet niet hoe ik het anders toe moet lichten, wellicht is iemand anders daar beter in.
pi_119090840
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 17:08 schreef heloef het volgende:

[..]

Hoe in hemelsnaam?
oogcontact, lichaamstaal.
  zondag 11 november 2012 @ 17:09:18 #269
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090845
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 17:08 schreef heloef het volgende:
Hoe in hemelsnaam?
Flirten met je ogen ;)
Gezichtsuitdrukingen, lichaamshouding. Daarmee kan je heel veel zeggen.
  zondag 11 november 2012 @ 17:09:34 #270
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090856
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan moet je je verdiepen in de onderzoeken zou ik zeggen.
Nou ik heb er juist wel een aardig beeld bij. Daarom hecht ik er ook niet zoveel waarde aan. Ik vraag het juist omdat mensen hier met die percentages gooien en gebruiken als feit. Dan vraag ik juist aan hen voor een verklaring ;)
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 17:10:34 #271
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090885
Er is toevallig van het weekend tegen me gezegd hoeveel ik eigenlijk wel niet met mijn ogen zeg.
pi_119090890
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:09 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nou ik heb er juist wel een aardig beeld bij. Daarom hecht ik er ook niet zoveel waarde aan. Ik vraag het juist omdat mensen hier met die percentages gooien en gebruiken als feit. Dan vraag ik juist aan hen voor een verklaring ;)
ongeveer, zie het als een benadering. ik haalde het aan om aan te geven dat praten alleen niet de algehele communicatie met iemand omlijnt.
  zondag 11 november 2012 @ 17:11:35 #273
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119090915
quote:
19s.gif Op zondag 11 november 2012 17:10 schreef dawg het volgende:

[..]

ongeveer, zie het als een benadering. ik haalde het aan om aan te geven dat praten alleen niet de algehele communicatie met iemand omlijnt.
Oke nou als je het zo stelt zou ik het direct met je eens zijn ;)
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 17:11:52 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_119090927
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:09 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Omdat ik het meemaak, het voel, het zie. Uitleggen is dan lastig. Maar toen ik hoorde wat de percentages waren (tig keer op tv/bladen enzo gehoord/gelezen). Ja dat kwam overeen met mijn eigen werkelijkheid.
pi_119090931
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ze zijn het ook niet allemaal eens, maar wel over het feit dat non-verbale communicatie veel zwaarder weegt dan verbale. Ook bij verbale communicatie gaat het zoals bekend minder om de inhoud, maar des te meer om hoe je het overbrengt. Dingen als oogcontact maken natuulrijk voorop, iets waar veen hier volgens mij ook wel moeite mee hebben. In plaats van dat sommigen hier nadenken over wat ze kunnen zeggen om het gesprek gaande te houden, zouden ze ook meer aandacht moeten hebben voor hoe het allemaal overkomt op de ander. Maar dat is soms moeilijk om te zien aan jezelf, dan moet je al bijna wel opname materiaal hebben, of een soort coach. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')