Beetje slecht van de ouders als ze het niet wisten. Zoiets voel je als ouder vaak aan, kun je zien in het gedrag, gebrek aan omgang met andere kinderen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:39 schreef n00b13 het volgende:
Ook zijn ouders wisten nergens van. Uit woede hebben ze de brief geplaatst. Met als doel pesten aan de kaak te stellen en te zorgen dat het wordt aangepakt. De pesters moeten gaan nadenken over hun gedrag.
Dat is wel een beetje een loze kreet natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:44 schreef n00b13 het volgende:
Deze meneer pleit nu op persoonlijke titel voor verbieden van anoniem reageren op internet.
Meteen weer van die achterlijke dingenquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:44 schreef n00b13 het volgende:
Deze meneer pleit nu op persoonlijke titel voor verbieden van anoniem reageren op internet.
Ze wisten het wel van de basisschool, pas toen hij daar vanaf was. Tim hield altijd vol dat hij er sterker van was geworden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:43 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dit vind ik toch wel erg vreemd hoor. Als iets zo diep zit dat het deze gevolgen heeft, dan moet je toch iets aan zo'n jongen merken? Humeurig, verdrietig, afstandelijk, whatever.
Enge zaak dit, moeten we niet willenquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:44 schreef n00b13 het volgende:
quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Meteen weer van die achterlijke dingen_!
Ik begrijp het wel. Laten we het maar zien als een aanzet tot een debat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:46 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een loze kreet natuurlijk.
Toch blijf ik er bij dat er waarschijnlijk meer gespeeld heeft dan alleen pesterijen, al dan niet als gevolg van pesterijen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:46 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ze wisten het wel van de basisschool, pas toen hij daar vanaf was. Tim hield altijd vol dat hij er sterker van was geworden.
De berichten op internet werden wel gespot door een neef, hij probeerde er met Tim over te praten, maar Tim wuifde het weg.
Ik begrijp wel dat je zoiets roept in een emotionele opwelling, maar niet dat je zoiets zegt en ook echt meent.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:47 schreef n00b13 het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp het wel. Laten we het maar zien als een aanzet tot een debat.
Ik wel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat je zoiets roept in een emotionele opwelling, maar niet dat je zoiets zegt en ook echt meent.
Zelfs als aanzet tot een debat vind ik het slecht. Anonimiteit kan ook juist een voordeel zijn. Mensen zijn geneigd eerder zaken ter sprake te brengen, problemen voor te leggen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:47 schreef n00b13 het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp het wel. Laten we het maar zien als een aanzet tot een debat.
Dus je kunt onderscheid maken tussen recensiesites en fora?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:49 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Zelfs als aanzet tot een debat vind ik het slecht. Anonimiteit kan ook juist een voordeel zijn. Mensen zijn geneigd eerder zaken ter sprake te brengen, problemen voor te leggen.
Ik werd vroeger geslagen met stokken dus hebben ze hier alle bomen verboden.quote:
Nee dat kan niet, en daarom moet je het ene niet verbieden om het andere.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus je kunt onderscheid maken tussen recensiesites en fora?
Dus: op sites waar je gevraagd wordt iets of iemand te veroordelen, wordt je verplicht je anonimiteit kenbaar te maken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik werd vroeger geslagen met stokken dus hebben ze hier alle bomen verboden.
Ik kan me voorstellen dat mensen een restaurant uit hun (kleine?) dorp een negatieve recentie willen geven, maar dat ze er niet door die mensen op aangekeken willen worden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:53 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus: op sites waar je gevraagd wordt iets of iemand te veroordelen, wordt je verplicht je anonimiteit kenbaar te maken.
Dan kun je dus niet recenseren. en nu klaar, ajb. Dit is niet waar het om gaat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat mensen een restaurant uit hun (kleine?) dorp een negatieve recentie willen geven, maar dat ze er niet door die mensen op aangekeken willen worden.
Hoe wil je controleren of mensen dat ook daadwerkelijk doen? Dat is meer het probleem hier.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:53 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus: op sites waar je gevraagd wordt iets of iemand te veroordelen, wordt je verplicht je anonimiteit kenbaar te maken.
Mwah, denk dat het hier wel degelijk ook over gaat. Maar goed. Op jouw verzoek houden we er over op.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dan kun je dus niet recenseren. en nu klaar, ajb. Dit is niet waar het om gaat.
Dit zegt die man nu ook. Er moet niet gewezen worden op een enkel dingetje, maar het is duidelijk dat er meerdere oorzaken zijn en dat dat gezamelijke plaatje uiteindelijk dit resultaat heeft gehad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:55 schreef Psychotomimetic het volgende:
Natuurlijk is het achterlijk wat de "anonieme regeerder" gepost heeft, maar ik moet wel zeggen dat ik ergere dingen op het internet heb zien staan over mensen en hun werden ook niet achtervolgd. Men moet niet nu een persoon de schuld gaan geven voor iets wat veroorzaakt is mede door vele anderen. Tim had te maken met structureel pesten door leeftijdsgenootjes, klasgenootjes etc.
Laten we FOK! dan maar meteen opheffen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:44 schreef n00b13 het volgende:
Heb nog een stukje gezien, maar ik vind het maar niks hoor.quote:
Wat?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb nog een stukje gezien, maar ik vind het maar niks hoor.
Oké. Echter mocht de media door middel van een bron erachter komen wie die reactie heeft gepost, dan zal die persoontje wel jarenlang aan de schandpaal worden genageld. The media doesn't care about the victims but about the news.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dit zegt die man nu ook. Er moet niet gewezen worden op een enkel dingetje, maar het is duidelijk dat er meerdere oorzaken zijn en dat dat gezamelijke plaatje uiteindelijk dit resultaat heeft gehad.
Dit hele gedoe. Sneu voor die jongen, voor die familie en ook voor die pesters, maar om dit zo breed uit te smeren in de media...quote:
Dit gebeurd dus veel vaker, maar verdwijnt onder de radar wegens een schaamtecultuur.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit hele gedoe. Sneu voor die jongen, voor die familie en ook voor die pesters, maar om dit zo breed uit te smeren in de media...
Hoe weet je dat het veel vaker gebeurt als het verdwijnt onder de radar? Ik vind het goed dat dit het debat weer even levendig maakt, maar een persco is imho overdreven. En dan lees je van die uitspraken dan ze pesten willen verbieden en dan vraag ik me af of ze wel in de realiteit leven.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:08 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dit gebeurd dus veel vaker, maar verdwijnt onder de radar wegens een schaamtecultuur.
En jij vind het niet nodig? Ik vind het wel goed.
Er zijn wel onderzoeken naar gedaan natuurlijk, maar toch, niemand hoort er ooit iets van.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het veel vaker gebeurt als het verdwijnt onder de radar? Ik vind het goed dat dit het debat weer even levendig maakt, maar een persco is imho overdreven. En dan lees je van die uitspraken dan ze pesten willen verbieden en dan vraag ik me af of ze wel in de realiteit leven.
Pesters die gepest worden. Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:01 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Oké. Echter mocht de media door middel van een bron erachter komen wie die reactie heeft gepost, dan zal die persoontje wel jarenlang aan de schandpaal worden genageld. The media doesn't care about the victims but about the news.
Ook zonder dat dit in de media wordt gegooid wordt de pester hiermee geconfronteerd. Hopelijk zal het ook niet openbaar gemaakt worden wie die valse berichten op internet heeft gezet en wie die pesters nou precies waren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:12 schreef paddy het volgende:
Ik ben helemaal voor dit in de media te gooien en de pester met de gevolgen te confronteren. Misschien dat dit gaat helpen wanneer zoetsappige gesprekken toch niet helpen.
Hoe vaak is het gebeurd dat pesters kunnen blijven zitten terwijl de slachtoffers van school werden gelaten omdat niemand er genoeg aan wil doen?
Strafbaar stellen wegens smaad en laster ben ik dus ook helemaal voor.
Er worden duizenden kinderen gepest in Nederland. Die krijgen ergere dingen naar hun hoofd gesmeten dan loser of homo. Zelfs fysieke geweld en die worden ook niet allemaal achtervolgd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Pesters die gepest worden. Het moet niet gekker worden.
Vervolgdquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:17 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Er worden duizenden kinderen gepest in Nederland. Die krijgen ergere dingen naar hun hoofd gesmeten dan loser of homo. Zelfs fysieke geweld en die worden ook niet allemaal achtervolgd.
Hoe weet jij nou in welke proporties dit heeft plaatsgevonden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:17 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Er worden duizenden kinderen gepest in Nederland. Die krijgen ergere dingen naar hun hoofd gesmeten dan loser of homo. Zelfs fysieke geweld en die worden ook niet allemaal achtervolgd.
Oops foutje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
VervolgdEn zodra het echt stelselmatig in elkaar rammen wordt enzo moet je het vervolgen, maar als het alleen buitensluiten is kan je niet veel.
je kunt de hele klas toch in de gevangenis zetten omdat niemand wilde spelen met kleine japie?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
VervolgdEn zodra het echt stelselmatig in elkaar rammen wordt enzo moet je het vervolgen, maar als het alleen buitensluiten is kan je niet veel.
Klopt, denk ook niet dat het zover komt hoor. Wel erg voor je broertjequote:Op dinsdag 6 november 2012 17:22 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Oops foutje.
Ja leuk en alles, maar in de praktijk gaat dat niet zo. Er moeten getuigen zijn van die pesterijen. Mijn broertje werd ook gepest op de basisschool en kreeg zelfs deo in zijn ogen gespoten. Puntje bij paaltje ontkenden de gehele klas alle pesterijen. Mijn broertje moest dus uiteindelijk naar een andere school en kreeg een dossier erbij waarin hij werd neer gezet als een kindje die anderen buitensloot.
Door middel van mijn omgeving en dingen die ik op internet lees/kranten etc. Iedereen kent wel een kindje die werd gepest of is zelf gepest. Vooral in het voortgezet onderwijs. Het loopt dus wel in de honderden zoniet duizenden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:21 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou in welke proporties dit heeft plaatsgevonden?
Ik vind dat zo knap, dat jullie zo goed kunnen oordelen op basis van nagenoeg niks.
Ik bedoel natuurlijk. Hoe kun je nou oordelen over de mate waarin het gepest heeft plaats gevonden in Tims geval...quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:23 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Door middel van mijn omgeving en dingen die ik op internet lees/kranten etc. Iedereen kent wel een kindje die werd gepest of is zelf gepest. Vooral in het voortgezet onderwijs. Het loopt dus wel in de honderden zoniet duizenden.
Ja, maar hij is er toch goed vanaf gekomen. Sociaal jongetje nu. Vind het wel jammer voor Tim dat hij er niet over durfde te praten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Klopt, denk ook niet dat het zover komt hoor. Wel erg voor je broertje
Ja, dat weet natuurlijk bijna niemand. Hij sprak er bijna nooit over. Denk dat het bij Tim wel meer verbaal gericht was. Kan ook zijn dat hij meer vatbaar was voor zulke pesterijen. Ik keur natuurlijk nooit goed wat er is gebeurd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:24 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk. Hoe kun je nou oordelen over de mate waarin het gepest heeft plaats gevonden in Tims geval...
Ik denk dus niet dat dit het enige is waarom iemand gedreven gaat worden zijn uitvlucht in de dood te zoeken. Ik denk dus dat niet alleen de pester aangepakt moet worden, maar ook de omstanders die het lieten gebeuren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:17 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Heeft iemand het daarover? Dat soort pesten doelt niemand op denk ik.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je kunt de hele klas toch in de gevangenis zetten omdat niemand wilde spelen met kleine japie?
Jep vind ik ook. Jammer genoeg zullen de omstanders waarschijnlijk nooit toegeven dat ze het hebben laten gebeuren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk dus niet dat dit het enige is waarom iemand gedreven gaat worden zijn uitvlucht in de dood te zoeken. Ik denk dus dat niet alleen de pester aangepakt moet worden, maar ook de omstanders die het lieten gebeuren.
[..]
Heeft iemand het daarover? Dat soort pesten doelt niemand op denk ik.
Het is niet het negeren, maar het opstoken wat pesten is. Ik denk werkelijk dat we dat Hyenagedrag moeten uitbannen. Zijn wel betere manieren voor dan dat theedrinken, of de slachtoffers aanraden van school te gaan (ze zoeken nl altijd een nieuw slachtoffer)
Dat is aan de leraren om dit te zien. Willen ze die verantwoording niet? Ga ik als ouder gewoon in de klas zitten en waarnemen wanneer ik het vermoeden heb dat mijn kind niet veilig is op die school. Verzin ik wel een smoes voor. Ouders moeten tegenwoordig toch al tachtig procent van de neventaken overnemen, dus neem ik die taak wel op me. Ook al zou ik daar mijn baan voor moeten opzeggen. Hard maken voor de samenleving heeft niets te maken met laten pesten door samenleving zodat slachtoffer minder nut is voor de samenleving want pestverleden. Daar moet je iets aan doen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:31 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Jep vind ik ook. Jammer genoeg zullen de omstanders waarschijnlijk nooit toegeven dat ze het hebben laten gebeuren.
De leraren zijn ook een pot nat. Ze laten liever de gepeste kind een gedragscursus volgen dan de pesters aan te pakken. Aan ouders dan de taak om een school te kiezen met een no-bullying beleid waarin pesters direct geschorst worden en daarna van school gestuurd worden. Gewoon boycotten zulke scholen waarin er niets word gedaan aan de pesters.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat is aan de leraren om dit te zien. Willen ze die verantwoording niet? Ga ik als ouder gewoon in de klas zitten en waarnemen wanneer ik het vermoeden heb dat mijn kind niet veilig is op die school. Verzin ik wel een smoes voor. ouders moeten tegenwoordig toch al tachtig procent van de neventaken overnemen, dus neem ik die taak wel op me. Ook al moet ik daar mijn baan voor opzeggen. Hard maken voor de samenleving heeft niets te maken met laten pesten door samenleving. Daar moet je iets aan doen.
Ja, mijn kind is vergaand gepest. (paar maand lang) en heb er zelf iets aan gedaan.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:41 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
De leraren zijn ook een pot nat.
Dat zegt de user niet. Had je kunnen lezen wanneer je ook deze zin had gewuote die in dezelfde post stondquote:
quote:Gewoon boycotten zulke scholen waarin er niets word gedaan aan de pesters.
Ook maar een andere naam nemen op internet dan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:10 schreef Fer het volgende:
Tim niet, die wilde vast een ander soort leraar worden.
Maar waarom niet studeren in een andere stad of daar stage lopen als je oude omgeving schijnbaar zo vervelend is.
Dat laatste maakt e.e.a. natuurlijk wel extra vreemd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:10 schreef Fer het volgende:
Maar waarom niet studeren in een andere stad of daar stage lopen als je oude omgeving schijnbaar zo vervelend is.
Maar het is wel mooi bewijs.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:13 schreef Samson het volgende:
Beetje onzinnig dit. Dan kun je de helft van leerlingen van NL scholen wel gaan arresteren. Nu staat het op internet in een post, een andere keer wordt het gewoon gezegd. Natuurlijk is het allemaal heel fout, maar deze paar berichtjes zijn niet alleenstaand de oorzaak van zijn zelfmoord schat ik zo in.
Precies.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat zegt de user niet. Had je kunnen lezen wanneer je ook deze zin had gewuote die in dezelfde post stond
[..]
Ik vind zo'n post (ik heb ze gezien) nu niet echt bewijs en het op deze manier allemaal wel erg overtrokken worden. Ik ben vroeger ook wel gepest op school en was daar ook niet blij mee. Ik heb het geluk dat ik er weerbaarder tegen ben gemaakt en er achteraf om kan lachen. Kinderen en pesten is van alle tijden en dat ban je nooit uit. Dat zit gewoon in de mens om op jonge leeftijd al te zien wie er sterker in zn schoenen staat. En mensen willen altijd bij een bepaalde groep horen (daar krijg je weer meelopers van die weer meedoen). Natuurlijk kun je kinderen beter proberen op te voeden en daar win je vast iets mee maar ik denk dat het zinvoller is om iemand die gepest wordt weerbaarder te maken en het dus hoofdzakelijk vanaf die kant te bekijken. Achteraf begrijp ik ook best waarom ik eruit werd gepikt op dat moment. Mosterd na de maaltijd in dit geval, maar ik vind dat die ouders zich ook wel eens achter de oren mogen krabben dat ze hier niet tijdig iets mee hebben gedaan. Zeker een goede actie dit, maar wederom te laat.quote:
Tsja ik had toch liever dat de persoon achter het account wammeswaggel een end aan zijn leven had gemaakt dan tim, mja.quote:Op dinsdag 6 november 2012 07:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Op die leeftijd moet je wel tegen een paar kwade woorden kunnen hoor, je bent een man of een muis.
Dat is onzin natuurlijk. Ik ben het er wel mee eens dat stage gaan lopen op de school waar hij zo'n slechte tijd heeft gehad dat hij mede daardoor een einde aan zijn leven heeft gemaakt, op zijn zachtst gezegd "opmerkelijk". Geen enkel gepest kind of volwassene gaat het pesten of nare gevoelens opzoeken natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Ook maar een andere naam nemen op internet dan?
dusssquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:55 schreef Kola het volgende:
Hij werd al gepest van kleins af aan, dus 99% zeker dat het mede komt door die ouders.
Er zijn gewoon niet genoegquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:55 schreef Kola het volgende:
Hij werd al gepest van kleins af aan, dus 99% zeker dat het mede komt door die ouders.
Omdat het - hoewel het niet uitgebreid in het nieuws is - algemeen bekend is. Veel mensen hebben het kortere of langere tijd zelf meegemaakt, het gezien op school of misschien zelf wel gepest (dat ze een pester waren dus).quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het veel vaker gebeurt als het verdwijnt onder de radar? Ik vind het goed dat dit het debat weer even levendig maakt, maar een persco is imho overdreven. En dan lees je van die uitspraken dan ze pesten willen verbieden en dan vraag ik me af of ze wel in de realiteit leven.
Iemand volkomen buiten de groep sluiten is juist een ernstige vorm van pesten, die funest is voor de psyche van de gepeste.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk dus niet dat dit het enige is waarom iemand gedreven gaat worden zijn uitvlucht in de dood te zoeken. Ik denk dus dat niet alleen de pester aangepakt moet worden, maar ook de omstanders die het lieten gebeuren.
[..]
Heeft iemand het daarover? Dat soort pesten doelt niemand op denk ik.
Het is niet het negeren, maar het opstoken wat pesten is. Ik denk werkelijk dat we dat Hyenagedrag moeten uitbannen. Zijn wel betere manieren voor dan dat theedrinken, of de slachtoffers aanraden van school te gaan (ze zoeken nl altijd een nieuw slachtoffer)
quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:55 schreef Kola het volgende:
'Algemeen bekend' bewijst nog niets. Er werd eerder geroepen over onderzoeken, heb nog geen links gezien ofzo. En het is niet dat ik het niet wil geloven hoor, alleen ik heb moeite met het roepen van dingen zonder enig bewijs.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het - hoewel het niet uitgebreid in het nieuws is - algemeen bekend is. Veel mensen hebben het kortere of langere tijd zelf meegemaakt, het gezien op school of misschien zelf wel gepest (dat ze een pester waren dus).
Omdat er naar aanleiding van deze zelfmoord en de publiciteit er om heen alleen al veel Fok!-ers heb zien aangeven dat zij vroeger gepest waren en wat dat met ze deed en nog steeds doet. Het werkt door in het hele leven van een (stelselmatig en langdurig) gepest persoon. Het slaat een enorm gat in het zelfvertrouwen en in het hebben van vertrouwen richting anderen. Mensen onderschatten schromelijk wat het voor (langdurige, zelfs ooit meer oplossende) psychische gevolgen heeft voor gepesten.
Omdat dat het niet onmiddellijk oplost. De psychische schade (enorm gat in het zelfvertrouwen en wantrouwen naar anderen toe) is al geschied. Het werkt zelfs door als het pesten al lang is opgehouden. De persoon raakt wantrouwend, en elk plagerijtje of scherpe opmerking doet de twijfel toeslaan. Het is vaak zelfs zo erg dat men volkomen van slag kan raken van een kutopmerking van een onbekende (bij de kassa of in de trein of whatever) en weer in die afwijzing en eenzaamheid en wanhoop teruggeworpen kan worden (al is het slechts tijdelijk).quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:10 schreef Fer het volgende:
Whut?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:55 schreef Kola het volgende:
Die teksten op die review site, vormen toch wel enig bewijs van het pesten. Daarnaast, zullen er ongetwijfeld nog veel meer voorvallen zijn geweest die inderdaad en achteraf niet te bewijzen zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
'Algemeen bekend' bewijst nog niets. Er werd eerder geroepen over onderzoeken, heb nog geen links gezien ofzo. En het is niet dat ik het niet wil geloven hoor, alleen ik heb moeite met het roepen van dingen zonder enig bewijs.
Het lost het inderdaad niet op, maar terugkeren naar je oude omgeving ook niet. Die zou je zelfs waarschijnlijk extra schaden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat dat het niet onmiddellijk oplost. De psychische schade (enorm gat in het zelfvertrouwen en wantrouwen naar anderen toe) is al geschied. Het werkt zelfs door als het pesten al lang is opgehouden. De persoon raakt wantrouwend, en elk plagerijtje of scherpe opmerking doet de twijfel toeslaan. Het is vaak zelfs zo erg dat men volkomen van slag kan raken van een kutopmerking van een onbekende (bij de kassa of in de trein of whatever) en weer in die afwijzing en eenzaamheid en wanhoop teruggeworpen kan worden (al is het slechts tijdelijk).
enorm ingrijpend.
Ik kan werkelijk waar niet geloven dat jij nooit hebt gezien dat er iemand gepest werd..quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
'Algemeen bekend' bewijst nog niets. Er werd eerder geroepen over onderzoeken, heb nog geen links gezien ofzo. En het is niet dat ik het niet wil geloven hoor, alleen ik heb moeite met het roepen van dingen zonder enig bewijs.
Inderdaad. Daar valt ook niet "boven te staan" en "tegen te weren". Je wordt toch al niet geaccepteerd door je omgeving. Je hoort er al niet meer bij.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand volkomen buiten de groep sluiten is juist een ernstige vorm van pesten, die funest is voor de psyche van de gepeste.
Tenzij iemand hem heeft wijsgemaakt dat het juist heel heilzaam is om je angsten te overwinnen door bewust die situaties op te zoeken die je angstig maken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:13 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Het lost het inderdaad niet op, maar terugkeren naar je oude omgeving ook niet. Die zou je zelfs waarschijnlijk extra schaden.
O nee, maar dat is niet waar ik op doel! Geloof me, dat er gepest wordt weet ik. Ging mij meer om het feit dat men zegt dat er veel vaker zelfmoord wordt gepleegd met als oorzaak pesten. Of dat moet ik verkeerd gelezen hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk waar niet geloven dat jij nooit hebt gezien dat er iemand gepest werd..
Dat is inderdaad niet zo'n vreemde gedachte, maar in dat geval zouden er weer meer mensen van op de hoogte zijn geweest. En zoals ik de berichtgeving nu lees, is dat niet echt het geval.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:15 schreef Tayu het volgende:
[..]
Tenzij iemand hem heeft wijsgemaakt dat het juist heel heilzaam is om je angsten te overwinnen door bewust die situaties op te zoeken die je angstig maken.
eens.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand volkomen buiten de groep sluiten is juist een ernstige vorm van pesten, die funest is voor de psyche van de gepeste.
Sommige mensen zijn erg trots en willen zich er niet onder laten krijgen. Ik ken iemand die op de middelbare school gepest werd, naar een andere stad verhuisde (niet om het pesten, andere reden), maar al voor de middelbare school was afgerond weer terugverhuisde naar de oorspronkelijke stad. Die wilde persé terug naar de oude middelbare school om daar het diploma te halen. Een soort van "ik laat me niet wegjagen"-mentaliteit. Ik vond het erg dapper.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:13 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Het lost het inderdaad niet op, maar terugkeren naar je oude omgeving ook niet. Die zou je zelfs waarschijnlijk extra schaden.
Ja is zo. De kinderen die bij ons op school gepest werden waren niet hygiënisch, dik/heel dun, droegen aparte kleding, of leken totaal geen sociale opvoeding gehad te hebben. Allemaal dingen waar ouders om zouden moeten denken. En later maar anderen de schuld geven, erg typisch. Zou me niets verbazen als die ouders zelf ook gepest zijn. Deze jongen was vast een aparte knul en zag er ook onverzorgd uit. Zeg niet dat hij het verdiende of iets, maar het is wel makkelijk af te schuiven op anderen. Terwijl in feite afstoting van "aparten" heel natuurlijk is.quote:
Of niemand durft nu toe te geven dat ze op de hoogte waren, omdat ze geen verantwoordelijkheid willen dragen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet zo'n vreemde gedachte, maar in dat geval zouden er weer meer mensen van op de hoogte zijn geweest. En zoals ik de berichtgeving nu lees, is dat niet echt het geval.
Of ik heb het verkeerd gelezen, kan ook. Ik dacht werkelijk waar dat jij bedoelde dat pesten amper voorkwam.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
O nee, maar dat is niet waar ik op doel! Geloof me, dat er gepest wordt weet ik. Ging mij meer om het feit dat men zegt dat er veel vaker zelfmoord wordt gepleegd met als oorzaak pesten. Of dat moet ik verkeerd gelezen hebben.
Precies. Het verhaal zoals het nu verteld wordt (ook vanuit de ouders) is denk ik niet het volledige verhaal.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Tayu het volgende:
[..]
Of niemand durft nu toe te geven dat ze op de hoogte waren, omdat ze geen verantwoordelijkheid willen dragen.
Haha nee, ik heb ook mijn fair share gehad en uitgedeeld. Het hoort erbij, tot op enige hoogte.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of ik heb het verkeerd gelezen, kan ook. Ik dacht werkelijk waar dat jij bedoelde dat pesten amper voorkwam.
http://www.ppsw.rug.nl/~veenstra/Supervision/Master/Kolstein.pdfquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
dan nog. Dat je "apart" bent is geen reden om maar iemand de dood in te pesten. Gewoon om wat lol te hebben. De ouders zijn daar de schuld niet van. Als iemand eenmaal het pispaaltje is - vinden de pesters altijd wel een reden om iemand te negeren/de grond in te boren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja is zo. De kinderen die bij ons op school gepest werden waren niet hygiënisch, dik/heel dun, droegen aparte kleding, of leken totaal geen sociale opvoeding gehad te hebben. Allemaal dingen waar ouders om zouden moeten denken. En later maar anderen de schuld geven, erg typisch. Zou me niets verbazen als die ouders zelf ook gepest zijn. Deze jongen was vast een aparte knul en zag er ook onverzorgd uit. Zeg niet dat hij het verdiende of iets, maar het is wel makkelijk af te schuiven op anderen. Terwijl in feite afstoting van "aparten" heel natuurlijk is.
Het zijn gewoon mensen hoor, die ook gevoelens hebben.. Maar jij vindt het "natuurlijk" om iemands leven tot een hel te maken? Niks aan het handje hoor, ik vind die persoon raar of onverzorgd, of sociaal wat onbeholpener, dus die kan een enkeltje hel krijgen..quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja is zo. De kinderen die bij ons op school gepest werden waren niet hygiënisch, dik/heel dun, droegen aparte kleding, of leken totaal geen sociale opvoeding gehad te hebben. Allemaal dingen waar ouders om zouden moeten denken. En later maar anderen de schuld geven, erg typisch. Zou me niets verbazen als die ouders zelf ook gepest zijn. Deze jongen was vast een aparte knul en zag er ook onverzorgd uit. Zeg niet dat hij het verdiende of iets, maar het is wel makkelijk af te schuiven op anderen. Terwijl in feite afstoting van "aparten" heel natuurlijk is.
Staat daar in hoeveel mensen er zelfmoord plegen met als reden dat ze gepest worden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
http://www.ppsw.rug.nl/~veenstra/Supervision/Master/Kolstein.pdf
Veel leesplezier.
Het is inderdaad geen reden, maar ik zorg er bij mijn eigen kinderen ook voor dat ze verzorgd naar school gaan. Omdat ik vind omdat het zo hoort, maar ook pesten zit op dat moment in je achterhoofd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:21 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dan nog. Dat je "apart" bent is geen reden om maar iemand de dood in te pesten. Gewoon om wat lol te hebben. De ouders zijn daar de schuld niet van. Als iemand eenmaal het pispaaltje is - vinden de pesters altijd wel een reden om iemand te negeren/de grond in te boren.
Dat heb je volgens mij verkeerd gelezen. Het ging om het pesten zelf.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
O nee, maar dat is niet waar ik op doel! Geloof me, dat er gepest wordt weet ik. Ging mij meer om het feit dat men zegt dat er veel vaker zelfmoord wordt gepleegd met als oorzaak pesten. Of dat moet ik verkeerd gelezen hebben.
Daar ga ik ook niet vanuit.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:19 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Precies. Het verhaal zoals het nu verteld wordt (ook vanuit de ouders) is denk ik niet het volledige verhaal.
Ok, maar ik hoop dat je de rest van mijn posts ook hebt gelezen, en dus begrijpt dat stelselmatig en langdurig pesten daar ver boven uitstijgt en ernstige psychische schade aanricht... Het is écht geen onderwerp om je lacherig en gemakkelijk van af te maken. De gevolgen kunnen echt héél ernstig zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Haha nee, ik heb ook mijn fair share gehad en uitgedeeld. Het hoort erbij, tot op enige hoogte.
Nee, maar daar ging het volgens mij ook niet over.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Staat daar in hoeveel mensen er zelfmoord plegen met als reden dat ze gepest worden?
Nee, ik had het erover dat ik het triest vind dat dit geval, dus zelfmoord en pesten, zo breed wordt uitgesmeerd. Dat kon je ook lezen als je verder zou lezenquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat heb je volgens mij verkeerd gelezen. Het ging om het pesten zelf.
Wil je ze na de dood nog een interview afnemen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Staat daar in hoeveel mensen er zelfmoord plegen met als reden dat ze gepest worden?
Dat ben ik met je eens. Voor die jongen is het mosterd na de maaltijd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, ik had het erover dat ik het triest vind dat dit geval, dus zelfmoord en pesten, zo breed wordt uitgesmeerd. Dat kon je ook lezen als je verder zou lezen![]()
Nee, heb ik niet. Maar de gevolgen ken ik wel. Daarom zeg ik ook 'tot op enige hoogte'. Ik doe ook totaal niet lacherig volgens mij.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, maar ik hoop dat je de rest van mijn posts ook hebt gelezen, en dus begrijpt dat stelselmatig en langdurig pesten daar ver boven uitstijgt en ernstige psychische schade aanricht... Het is écht geen onderwerp om je lacherig en gemakkelijk van af te maken. De gevolgen kunnen echt héél ernstig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |