abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118894968
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:58 schreef n00b13 het volgende:
De uitzending is voorbij.
Heb nog een stukje gezien, maar ik vind het maar niks hoor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:00:36 #227
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118895022
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb nog een stukje gezien, maar ik vind het maar niks hoor.
Wat?
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:01:40 #228
385100 Psychotomimetic
Always hallucinating.....
pi_118895085
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:57 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dit zegt die man nu ook. Er moet niet gewezen worden op een enkel dingetje, maar het is duidelijk dat er meerdere oorzaken zijn en dat dat gezamelijke plaatje uiteindelijk dit resultaat heeft gehad.
Oké. Echter mocht de media door middel van een bron erachter komen wie die reactie heeft gepost, dan zal die persoontje wel jarenlang aan de schandpaal worden genageld. The media doesn't care about the victims but about the news.
Bad trip or good trip, take me on the trip, and find out...
pi_118895308
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:00 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Wat?
Dit hele gedoe. Sneu voor die jongen, voor die familie en ook voor die pesters, maar om dit zo breed uit te smeren in de media...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:08:16 #230
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118895424
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dit hele gedoe. Sneu voor die jongen, voor die familie en ook voor die pesters, maar om dit zo breed uit te smeren in de media...
Dit gebeurd dus veel vaker, maar verdwijnt onder de radar wegens een schaamtecultuur.
En jij vind het niet nodig? Ik vind het wel goed.
pi_118895539
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:08 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dit gebeurd dus veel vaker, maar verdwijnt onder de radar wegens een schaamtecultuur.
En jij vind het niet nodig? Ik vind het wel goed.
Hoe weet je dat het veel vaker gebeurt als het verdwijnt onder de radar? Ik vind het goed dat dit het debat weer even levendig maakt, maar een persco is imho overdreven. En dan lees je van die uitspraken dan ze pesten willen verbieden en dan vraag ik me af of ze wel in de realiteit leven.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:11:41 #232
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118895565
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het veel vaker gebeurt als het verdwijnt onder de radar? Ik vind het goed dat dit het debat weer even levendig maakt, maar een persco is imho overdreven. En dan lees je van die uitspraken dan ze pesten willen verbieden en dan vraag ik me af of ze wel in de realiteit leven.
Er zijn wel onderzoeken naar gedaan natuurlijk, maar toch, niemand hoort er ooit iets van.

En volgens mij wil niemand plagen verbieden. Plagen is gezond gedrag. Echter als het structureel wordt kan het evolueren in pesten. Dan ga je te ver.
pi_118895610
Ik ben helemaal voor dit in de media te gooien en de pester met de gevolgen te confronteren. Misschien dat dit gaat helpen wanneer zoetsappige gesprekken toch niet helpen.

Hoe vaak is het gebeurd dat pesters kunnen blijven zitten terwijl de slachtoffers van school werden gelaten omdat niemand er genoeg aan wil doen?

Strafbaar stellen wegens smaad en laster ben ik dus ook helemaal voor.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_118895652
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:01 schreef Psychotomimetic het volgende:

[..]

Oké. Echter mocht de media door middel van een bron erachter komen wie die reactie heeft gepost, dan zal die persoontje wel jarenlang aan de schandpaal worden genageld. The media doesn't care about the victims but about the news.
Pesters die gepest worden. Het moet niet gekker worden. :P
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_118895755
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:12 schreef paddy het volgende:
Ik ben helemaal voor dit in de media te gooien en de pester met de gevolgen te confronteren. Misschien dat dit gaat helpen wanneer zoetsappige gesprekken toch niet helpen.

Hoe vaak is het gebeurd dat pesters kunnen blijven zitten terwijl de slachtoffers van school werden gelaten omdat niemand er genoeg aan wil doen?

Strafbaar stellen wegens smaad en laster ben ik dus ook helemaal voor.
Ook zonder dat dit in de media wordt gegooid wordt de pester hiermee geconfronteerd. Hopelijk zal het ook niet openbaar gemaakt worden wie die valse berichten op internet heeft gezet en wie die pesters nou precies waren.
En het strafbaarstellen van pesten dmv smaad en laster, dus alleen als het de spuigaten uitloopt, vind ik wel een goed idee, maar dan moet je ook naar de leeftijd van de pesters kijken en naar wat ze precies doen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:17:13 #236
385100 Psychotomimetic
pi_118895783
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Pesters die gepest worden. Het moet niet gekker worden. :P
Er worden duizenden kinderen gepest in Nederland. Die krijgen ergere dingen naar hun hoofd gesmeten dan loser of homo. Zelfs fysieke geweld en die worden ook niet allemaal achtervolgd.
pi_118895845
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:17 schreef Psychotomimetic het volgende:

[..]

Er worden duizenden kinderen gepest in Nederland. Die krijgen ergere dingen naar hun hoofd gesmeten dan loser of homo. Zelfs fysieke geweld en die worden ook niet allemaal achtervolgd.
Vervolgd :@ En zodra het echt stelselmatig in elkaar rammen wordt enzo moet je het vervolgen, maar als het alleen buitensluiten is kan je niet veel. :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:21:52 #238
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118895988
quote:

[..]

Hoe weet jij nou in welke proporties dit heeft plaatsgevonden?

Ik vind dat zo knap, dat jullie zo goed kunnen oordelen op basis van nagenoeg niks.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:22:02 #239
385100 Psychotomimetic
pi_118895994
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Vervolgd :@ En zodra het echt stelselmatig in elkaar rammen wordt enzo moet je het vervolgen, maar als het alleen buitensluiten is kan je niet veel. :)
Oops foutje.
Ja leuk en alles, maar in de praktijk gaat dat niet zo. Er moeten getuigen zijn van die pesterijen. Mijn broertje werd ook gepest op de basisschool en kreeg zelfs deo in zijn ogen gespoten. Puntje bij paaltje ontkenden de gehele klas alle pesterijen. Mijn broertje moest dus uiteindelijk naar een andere school en kreeg een dossier erbij waarin hij werd neer gezet als een kindje die anderen buitensloot.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:22:05 #240
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118895996
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

je kunt de hele klas toch in de gevangenis zetten omdat niemand wilde spelen met kleine japie?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118896067
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:22 schreef Psychotomimetic het volgende:

[..]

Oops foutje.
Ja leuk en alles, maar in de praktijk gaat dat niet zo. Er moeten getuigen zijn van die pesterijen. Mijn broertje werd ook gepest op de basisschool en kreeg zelfs deo in zijn ogen gespoten. Puntje bij paaltje ontkenden de gehele klas alle pesterijen. Mijn broertje moest dus uiteindelijk naar een andere school en kreeg een dossier erbij waarin hij werd neer gezet als een kindje die anderen buitensloot.
Klopt, denk ook niet dat het zover komt hoor. Wel erg voor je broertje
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:23:38 #242
385100 Psychotomimetic
pi_118896071
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:21 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou in welke proporties dit heeft plaatsgevonden?

Ik vind dat zo knap, dat jullie zo goed kunnen oordelen op basis van nagenoeg niks.
Door middel van mijn omgeving en dingen die ik op internet lees/kranten etc. Iedereen kent wel een kindje die werd gepest of is zelf gepest. Vooral in het voortgezet onderwijs. Het loopt dus wel in de honderden zoniet duizenden.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:24:23 #243
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118896109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:23 schreef Psychotomimetic het volgende:

[..]

Door middel van mijn omgeving en dingen die ik op internet lees/kranten etc. Iedereen kent wel een kindje die werd gepest of is zelf gepest. Vooral in het voortgezet onderwijs. Het loopt dus wel in de honderden zoniet duizenden.
Ik bedoel natuurlijk. Hoe kun je nou oordelen over de mate waarin het gepest heeft plaats gevonden in Tims geval... ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:25:32 #244
385100 Psychotomimetic
pi_118896168
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Klopt, denk ook niet dat het zover komt hoor. Wel erg voor je broertje
Ja, maar hij is er toch goed vanaf gekomen. Sociaal jongetje nu. Vind het wel jammer voor Tim dat hij er niet over durfde te praten.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:27:18 #245
385100 Psychotomimetic
pi_118896240
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:24 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk. Hoe kun je nou oordelen over de mate waarin het gepest heeft plaats gevonden in Tims geval... ;)
Ja, dat weet natuurlijk bijna niemand. Hij sprak er bijna nooit over. Denk dat het bij Tim wel meer verbaal gericht was. Kan ook zijn dat hij meer vatbaar was voor zulke pesterijen. Ik keur natuurlijk nooit goed wat er is gebeurd.
pi_118896342
quote:

[..]

Ik denk dus niet dat dit het enige is waarom iemand gedreven gaat worden zijn uitvlucht in de dood te zoeken. Ik denk dus dat niet alleen de pester aangepakt moet worden, maar ook de omstanders die het lieten gebeuren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je kunt de hele klas toch in de gevangenis zetten omdat niemand wilde spelen met kleine japie?
Heeft iemand het daarover? Dat soort pesten doelt niemand op denk ik.

Het is niet het negeren, maar het opstoken wat pesten is. Ik denk werkelijk dat we dat Hyenagedrag moeten uitbannen. Zijn wel betere manieren voor dan dat theedrinken, of de slachtoffers aanraden van school te gaan (ze zoeken nl altijd een nieuw slachtoffer)
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:31:47 #247
385100 Psychotomimetic
pi_118896431
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:29 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik denk dus niet dat dit het enige is waarom iemand gedreven gaat worden zijn uitvlucht in de dood te zoeken. Ik denk dus dat niet alleen de pester aangepakt moet worden, maar ook de omstanders die het lieten gebeuren.

[..]

Heeft iemand het daarover? Dat soort pesten doelt niemand op denk ik.

Het is niet het negeren, maar het opstoken wat pesten is. Ik denk werkelijk dat we dat Hyenagedrag moeten uitbannen. Zijn wel betere manieren voor dan dat theedrinken, of de slachtoffers aanraden van school te gaan (ze zoeken nl altijd een nieuw slachtoffer)
Jep vind ik ook. Jammer genoeg zullen de omstanders waarschijnlijk nooit toegeven dat ze het hebben laten gebeuren.
pi_118896639
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:31 schreef Psychotomimetic het volgende:

[..]

Jep vind ik ook. Jammer genoeg zullen de omstanders waarschijnlijk nooit toegeven dat ze het hebben laten gebeuren.
Dat is aan de leraren om dit te zien. Willen ze die verantwoording niet? Ga ik als ouder gewoon in de klas zitten en waarnemen wanneer ik het vermoeden heb dat mijn kind niet veilig is op die school. Verzin ik wel een smoes voor. Ouders moeten tegenwoordig toch al tachtig procent van de neventaken overnemen, dus neem ik die taak wel op me. Ook al zou ik daar mijn baan voor moeten opzeggen. Hard maken voor de samenleving heeft niets te maken met laten pesten door samenleving zodat slachtoffer minder nut is voor de samenleving want pestverleden. Daar moet je iets aan doen.

Ja, mijn kind is vergaand gepest. (paar maand lang) en heb er zelf iets aan gedaan toen leraren faalden.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:41:09 #249
385100 Psychotomimetic
pi_118896823
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:37 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat is aan de leraren om dit te zien. Willen ze die verantwoording niet? Ga ik als ouder gewoon in de klas zitten en waarnemen wanneer ik het vermoeden heb dat mijn kind niet veilig is op die school. Verzin ik wel een smoes voor. ouders moeten tegenwoordig toch al tachtig procent van de neventaken overnemen, dus neem ik die taak wel op me. Ook al moet ik daar mijn baan voor opzeggen. Hard maken voor de samenleving heeft niets te maken met laten pesten door samenleving. Daar moet je iets aan doen.

Ja, mijn kind is vergaand gepest. (paar maand lang) en heb er zelf iets aan gedaan.
De leraren zijn ook een pot nat. Ze laten liever de gepeste kind een gedragscursus volgen dan de pesters aan te pakken. Aan ouders dan de taak om een school te kiezen met een no-bullying beleid waarin pesters direct geschorst worden en daarna van school gestuurd worden. Gewoon boycotten zulke scholen waarin er niets word gedaan aan de pesters.
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:00:32 #250
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_118897536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:41 schreef Psychotomimetic het volgende:

[..]

De leraren zijn ook een pot nat.
Tuurlijk.

Allemaal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')