Zelfs als aanzet tot een debat vind ik het slecht. Anonimiteit kan ook juist een voordeel zijn. Mensen zijn geneigd eerder zaken ter sprake te brengen, problemen voor te leggen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:47 schreef n00b13 het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp het wel. Laten we het maar zien als een aanzet tot een debat.
Dus je kunt onderscheid maken tussen recensiesites en fora?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:49 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Zelfs als aanzet tot een debat vind ik het slecht. Anonimiteit kan ook juist een voordeel zijn. Mensen zijn geneigd eerder zaken ter sprake te brengen, problemen voor te leggen.
Ik werd vroeger geslagen met stokken dus hebben ze hier alle bomen verboden.quote:
Nee dat kan niet, en daarom moet je het ene niet verbieden om het andere.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus je kunt onderscheid maken tussen recensiesites en fora?
Dus: op sites waar je gevraagd wordt iets of iemand te veroordelen, wordt je verplicht je anonimiteit kenbaar te maken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik werd vroeger geslagen met stokken dus hebben ze hier alle bomen verboden.
Ik kan me voorstellen dat mensen een restaurant uit hun (kleine?) dorp een negatieve recentie willen geven, maar dat ze er niet door die mensen op aangekeken willen worden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:53 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus: op sites waar je gevraagd wordt iets of iemand te veroordelen, wordt je verplicht je anonimiteit kenbaar te maken.
Dan kun je dus niet recenseren. en nu klaar, ajb. Dit is niet waar het om gaat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat mensen een restaurant uit hun (kleine?) dorp een negatieve recentie willen geven, maar dat ze er niet door die mensen op aangekeken willen worden.
Hoe wil je controleren of mensen dat ook daadwerkelijk doen? Dat is meer het probleem hier.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:53 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus: op sites waar je gevraagd wordt iets of iemand te veroordelen, wordt je verplicht je anonimiteit kenbaar te maken.
Mwah, denk dat het hier wel degelijk ook over gaat. Maar goed. Op jouw verzoek houden we er over op.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dan kun je dus niet recenseren. en nu klaar, ajb. Dit is niet waar het om gaat.
Dit zegt die man nu ook. Er moet niet gewezen worden op een enkel dingetje, maar het is duidelijk dat er meerdere oorzaken zijn en dat dat gezamelijke plaatje uiteindelijk dit resultaat heeft gehad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:55 schreef Psychotomimetic het volgende:
Natuurlijk is het achterlijk wat de "anonieme regeerder" gepost heeft, maar ik moet wel zeggen dat ik ergere dingen op het internet heb zien staan over mensen en hun werden ook niet achtervolgd. Men moet niet nu een persoon de schuld gaan geven voor iets wat veroorzaakt is mede door vele anderen. Tim had te maken met structureel pesten door leeftijdsgenootjes, klasgenootjes etc.
Laten we FOK! dan maar meteen opheffen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:44 schreef n00b13 het volgende:
Deze meneer pleit nu op persoonlijke titel voor verbieden van anoniem reageren op internet.
Heb nog een stukje gezien, maar ik vind het maar niks hoor.quote:
Wat?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb nog een stukje gezien, maar ik vind het maar niks hoor.
Oké. Echter mocht de media door middel van een bron erachter komen wie die reactie heeft gepost, dan zal die persoontje wel jarenlang aan de schandpaal worden genageld. The media doesn't care about the victims but about the news.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dit zegt die man nu ook. Er moet niet gewezen worden op een enkel dingetje, maar het is duidelijk dat er meerdere oorzaken zijn en dat dat gezamelijke plaatje uiteindelijk dit resultaat heeft gehad.
Dit hele gedoe. Sneu voor die jongen, voor die familie en ook voor die pesters, maar om dit zo breed uit te smeren in de media...quote:
Dit gebeurd dus veel vaker, maar verdwijnt onder de radar wegens een schaamtecultuur.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit hele gedoe. Sneu voor die jongen, voor die familie en ook voor die pesters, maar om dit zo breed uit te smeren in de media...
Hoe weet je dat het veel vaker gebeurt als het verdwijnt onder de radar? Ik vind het goed dat dit het debat weer even levendig maakt, maar een persco is imho overdreven. En dan lees je van die uitspraken dan ze pesten willen verbieden en dan vraag ik me af of ze wel in de realiteit leven.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:08 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dit gebeurd dus veel vaker, maar verdwijnt onder de radar wegens een schaamtecultuur.
En jij vind het niet nodig? Ik vind het wel goed.
Er zijn wel onderzoeken naar gedaan natuurlijk, maar toch, niemand hoort er ooit iets van.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het veel vaker gebeurt als het verdwijnt onder de radar? Ik vind het goed dat dit het debat weer even levendig maakt, maar een persco is imho overdreven. En dan lees je van die uitspraken dan ze pesten willen verbieden en dan vraag ik me af of ze wel in de realiteit leven.
Pesters die gepest worden. Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:01 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Oké. Echter mocht de media door middel van een bron erachter komen wie die reactie heeft gepost, dan zal die persoontje wel jarenlang aan de schandpaal worden genageld. The media doesn't care about the victims but about the news.
Ook zonder dat dit in de media wordt gegooid wordt de pester hiermee geconfronteerd. Hopelijk zal het ook niet openbaar gemaakt worden wie die valse berichten op internet heeft gezet en wie die pesters nou precies waren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:12 schreef paddy het volgende:
Ik ben helemaal voor dit in de media te gooien en de pester met de gevolgen te confronteren. Misschien dat dit gaat helpen wanneer zoetsappige gesprekken toch niet helpen.
Hoe vaak is het gebeurd dat pesters kunnen blijven zitten terwijl de slachtoffers van school werden gelaten omdat niemand er genoeg aan wil doen?
Strafbaar stellen wegens smaad en laster ben ik dus ook helemaal voor.
Er worden duizenden kinderen gepest in Nederland. Die krijgen ergere dingen naar hun hoofd gesmeten dan loser of homo. Zelfs fysieke geweld en die worden ook niet allemaal achtervolgd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Pesters die gepest worden. Het moet niet gekker worden.
Vervolgdquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:17 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Er worden duizenden kinderen gepest in Nederland. Die krijgen ergere dingen naar hun hoofd gesmeten dan loser of homo. Zelfs fysieke geweld en die worden ook niet allemaal achtervolgd.
Hoe weet jij nou in welke proporties dit heeft plaatsgevonden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:17 schreef Psychotomimetic het volgende:
[..]
Er worden duizenden kinderen gepest in Nederland. Die krijgen ergere dingen naar hun hoofd gesmeten dan loser of homo. Zelfs fysieke geweld en die worden ook niet allemaal achtervolgd.
Oops foutje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
VervolgdEn zodra het echt stelselmatig in elkaar rammen wordt enzo moet je het vervolgen, maar als het alleen buitensluiten is kan je niet veel.
je kunt de hele klas toch in de gevangenis zetten omdat niemand wilde spelen met kleine japie?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
VervolgdEn zodra het echt stelselmatig in elkaar rammen wordt enzo moet je het vervolgen, maar als het alleen buitensluiten is kan je niet veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |