Dat zegt de user niet. Had je kunnen lezen wanneer je ook deze zin had gewuote die in dezelfde post stondquote:
quote:Gewoon boycotten zulke scholen waarin er niets word gedaan aan de pesters.
Ook maar een andere naam nemen op internet dan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:10 schreef Fer het volgende:
Tim niet, die wilde vast een ander soort leraar worden.
Maar waarom niet studeren in een andere stad of daar stage lopen als je oude omgeving schijnbaar zo vervelend is.
Dat laatste maakt e.e.a. natuurlijk wel extra vreemd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:10 schreef Fer het volgende:
Maar waarom niet studeren in een andere stad of daar stage lopen als je oude omgeving schijnbaar zo vervelend is.
Maar het is wel mooi bewijs.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:13 schreef Samson het volgende:
Beetje onzinnig dit. Dan kun je de helft van leerlingen van NL scholen wel gaan arresteren. Nu staat het op internet in een post, een andere keer wordt het gewoon gezegd. Natuurlijk is het allemaal heel fout, maar deze paar berichtjes zijn niet alleenstaand de oorzaak van zijn zelfmoord schat ik zo in.
Precies.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat zegt de user niet. Had je kunnen lezen wanneer je ook deze zin had gewuote die in dezelfde post stond
[..]
Ik vind zo'n post (ik heb ze gezien) nu niet echt bewijs en het op deze manier allemaal wel erg overtrokken worden. Ik ben vroeger ook wel gepest op school en was daar ook niet blij mee. Ik heb het geluk dat ik er weerbaarder tegen ben gemaakt en er achteraf om kan lachen. Kinderen en pesten is van alle tijden en dat ban je nooit uit. Dat zit gewoon in de mens om op jonge leeftijd al te zien wie er sterker in zn schoenen staat. En mensen willen altijd bij een bepaalde groep horen (daar krijg je weer meelopers van die weer meedoen). Natuurlijk kun je kinderen beter proberen op te voeden en daar win je vast iets mee maar ik denk dat het zinvoller is om iemand die gepest wordt weerbaarder te maken en het dus hoofdzakelijk vanaf die kant te bekijken. Achteraf begrijp ik ook best waarom ik eruit werd gepikt op dat moment. Mosterd na de maaltijd in dit geval, maar ik vind dat die ouders zich ook wel eens achter de oren mogen krabben dat ze hier niet tijdig iets mee hebben gedaan. Zeker een goede actie dit, maar wederom te laat.quote:
Tsja ik had toch liever dat de persoon achter het account wammeswaggel een end aan zijn leven had gemaakt dan tim, mja.quote:Op dinsdag 6 november 2012 07:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Op die leeftijd moet je wel tegen een paar kwade woorden kunnen hoor, je bent een man of een muis.
Dat is onzin natuurlijk. Ik ben het er wel mee eens dat stage gaan lopen op de school waar hij zo'n slechte tijd heeft gehad dat hij mede daardoor een einde aan zijn leven heeft gemaakt, op zijn zachtst gezegd "opmerkelijk". Geen enkel gepest kind of volwassene gaat het pesten of nare gevoelens opzoeken natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Ook maar een andere naam nemen op internet dan?
dusssquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:55 schreef Kola het volgende:
Hij werd al gepest van kleins af aan, dus 99% zeker dat het mede komt door die ouders.
Er zijn gewoon niet genoegquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:55 schreef Kola het volgende:
Hij werd al gepest van kleins af aan, dus 99% zeker dat het mede komt door die ouders.
Omdat het - hoewel het niet uitgebreid in het nieuws is - algemeen bekend is. Veel mensen hebben het kortere of langere tijd zelf meegemaakt, het gezien op school of misschien zelf wel gepest (dat ze een pester waren dus).quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het veel vaker gebeurt als het verdwijnt onder de radar? Ik vind het goed dat dit het debat weer even levendig maakt, maar een persco is imho overdreven. En dan lees je van die uitspraken dan ze pesten willen verbieden en dan vraag ik me af of ze wel in de realiteit leven.
Iemand volkomen buiten de groep sluiten is juist een ernstige vorm van pesten, die funest is voor de psyche van de gepeste.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk dus niet dat dit het enige is waarom iemand gedreven gaat worden zijn uitvlucht in de dood te zoeken. Ik denk dus dat niet alleen de pester aangepakt moet worden, maar ook de omstanders die het lieten gebeuren.
[..]
Heeft iemand het daarover? Dat soort pesten doelt niemand op denk ik.
Het is niet het negeren, maar het opstoken wat pesten is. Ik denk werkelijk dat we dat Hyenagedrag moeten uitbannen. Zijn wel betere manieren voor dan dat theedrinken, of de slachtoffers aanraden van school te gaan (ze zoeken nl altijd een nieuw slachtoffer)
quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:55 schreef Kola het volgende:
'Algemeen bekend' bewijst nog niets. Er werd eerder geroepen over onderzoeken, heb nog geen links gezien ofzo. En het is niet dat ik het niet wil geloven hoor, alleen ik heb moeite met het roepen van dingen zonder enig bewijs.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het - hoewel het niet uitgebreid in het nieuws is - algemeen bekend is. Veel mensen hebben het kortere of langere tijd zelf meegemaakt, het gezien op school of misschien zelf wel gepest (dat ze een pester waren dus).
Omdat er naar aanleiding van deze zelfmoord en de publiciteit er om heen alleen al veel Fok!-ers heb zien aangeven dat zij vroeger gepest waren en wat dat met ze deed en nog steeds doet. Het werkt door in het hele leven van een (stelselmatig en langdurig) gepest persoon. Het slaat een enorm gat in het zelfvertrouwen en in het hebben van vertrouwen richting anderen. Mensen onderschatten schromelijk wat het voor (langdurige, zelfs ooit meer oplossende) psychische gevolgen heeft voor gepesten.
Omdat dat het niet onmiddellijk oplost. De psychische schade (enorm gat in het zelfvertrouwen en wantrouwen naar anderen toe) is al geschied. Het werkt zelfs door als het pesten al lang is opgehouden. De persoon raakt wantrouwend, en elk plagerijtje of scherpe opmerking doet de twijfel toeslaan. Het is vaak zelfs zo erg dat men volkomen van slag kan raken van een kutopmerking van een onbekende (bij de kassa of in de trein of whatever) en weer in die afwijzing en eenzaamheid en wanhoop teruggeworpen kan worden (al is het slechts tijdelijk).quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:10 schreef Fer het volgende:
Whut?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:55 schreef Kola het volgende:
Die teksten op die review site, vormen toch wel enig bewijs van het pesten. Daarnaast, zullen er ongetwijfeld nog veel meer voorvallen zijn geweest die inderdaad en achteraf niet te bewijzen zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
'Algemeen bekend' bewijst nog niets. Er werd eerder geroepen over onderzoeken, heb nog geen links gezien ofzo. En het is niet dat ik het niet wil geloven hoor, alleen ik heb moeite met het roepen van dingen zonder enig bewijs.
Het lost het inderdaad niet op, maar terugkeren naar je oude omgeving ook niet. Die zou je zelfs waarschijnlijk extra schaden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat dat het niet onmiddellijk oplost. De psychische schade (enorm gat in het zelfvertrouwen en wantrouwen naar anderen toe) is al geschied. Het werkt zelfs door als het pesten al lang is opgehouden. De persoon raakt wantrouwend, en elk plagerijtje of scherpe opmerking doet de twijfel toeslaan. Het is vaak zelfs zo erg dat men volkomen van slag kan raken van een kutopmerking van een onbekende (bij de kassa of in de trein of whatever) en weer in die afwijzing en eenzaamheid en wanhoop teruggeworpen kan worden (al is het slechts tijdelijk).
enorm ingrijpend.
Ik kan werkelijk waar niet geloven dat jij nooit hebt gezien dat er iemand gepest werd..quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
'Algemeen bekend' bewijst nog niets. Er werd eerder geroepen over onderzoeken, heb nog geen links gezien ofzo. En het is niet dat ik het niet wil geloven hoor, alleen ik heb moeite met het roepen van dingen zonder enig bewijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |