abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 november 2012 @ 00:36:47 #251
862 Arcee
Look closer
pi_119043627
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
De SP zal het vast niet steunen. Want je kan niet van nivelleren spreken als de hoogste inkomens relatief veel minder inleveren dan de middeninkomens. Dat argument hadden ze al gebruikt, dus als ze consequent zijn...
Ja, daarom zei ik ook dat de SP dit niet zal steunen. ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_119043636
Trouwens, is de arbeidskorting niet gemaximeerd? Iets van 1600 euro? Als dat zo is, dan ontspringen de hoogste inkomsten aardig de dans. Want wat is 1,6 k tov 100 k netto? Precies: 1,6 %.

Even vanuit gaande dat iemand geen hypotheek heeft.
  zaterdag 10 november 2012 @ 00:39:05 #253
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_119043693
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hangt vooral ook af of ze bepaalde schijven verder laten doorlopen en in hoeverre de algemene heffingskorting omhoog gaat. Zo kan je het kantelpunt ( dus 0 % koopkrachtverlies ) bij modaal leggen. Als dat punt ver beneden modaal ligt, dan zijn de rapen wel gaar vrees ik.
Bij de zorgpremie lag het kantelpunt ongeveer rond modaal, maar voor 2x modaal was het al een achteruitgang van zo'n 5%. Hoe dan ook, het zal me dus ook niet verbazen als ook nu het kantelpunt zo rond modaal komt te liggen, met alsnog aanzienlijke negatieve effecten voor 2x modaal.

Ik snap alleen de selectieve verontwaardiging niet zo van een aantal mensen die voor denivellering zijn die dan verontwaardigd zijn als dat gebeurt van bovenmodaal met hogere inkomens. Wees dan consequent. Omgekeerd snap ik de linksen ook niet dat ze dat stukje denivellering leuk vinden.
  zaterdag 10 november 2012 @ 00:39:29 #254
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_119043713
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Trouwens, is de arbeidskorting niet gemaximeerd? Iets van 1600 euro? Als dat zo is, dan ontspringen de hoogste inkomsten aardig de dans. Want wat is 1,6 k tov 100 k netto? Precies: 1,6 %.

Even vanuit gaande dat iemand geen hypotheek heeft.
Ja, die is gemaximeerd.
pi_119043735
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, daarom zei ik ook dat de SP dit niet zal steunen. ;)
En misschien het CDA ook wel, want Buma hintte in P&W ook weer op die middeninkomens . Zeker de gezinnen met kinderen met gestapelde bezuinigingen. Ik ben benieuwd naar de koopkrachtplaatjes :{

Ik vrees dat het een bom wordt voor de middengroepen. :{
pi_119044036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Bij de zorgpremie lag het kantelpunt ongeveer rond modaal, maar voor 2x modaal was het al een achteruitgang van zo'n 5%. Hoe dan ook, het zal me dus ook niet verbazen als ook nu het kantelpunt zo rond modaal komt te liggen, met alsnog aanzienlijke negatieve effecten voor 2x modaal.

Ik snap alleen de selectieve verontwaardiging niet zo van een aantal mensen die voor denivellering zijn die dan verontwaardigd zijn als dat gebeurt van bovenmodaal met hogere inkomens. Wees dan consequent. Omgekeerd snap ik de linksen ook niet dat ze dat stukje denivellering leuk vinden.
Tja, opportunisme, hè ? Niets is de mens vreemd.

Het lijkt me ook logisch, dat als je zo nodig wilt nivelleren, dat kantelpunt bij modaal ligt.

Toch vrees ik dat grote uitschieters straks eerder bij dat punt samenkomen dan eerder bij zo rond 70k.

Ik vraag me hardop af of het überhaupt wel lukt om het kantelpunt bij modaal kan krijgen, want dan moet de AHK wel erg omhoog als je belasting van schijven 2 en 3 fors omhoog gooit :?
pi_119044541
Ik hoorde het net op televisie iemand goed samenvatten: "die mensen die het minst merken van de nivellering zeuren het meest".

Gelukkig blijken niet alle rijke mensen zo te zijn. Bij P&W een jongen die rijk is geworden met ID&T en die nu flink aan het ondernemen is (een gebouw overgenomen van Shell waar een hotel, een restaurant enz. moet komen) die juist terugkwam naar Nederland omdat hij het graag allemaal wat socialer en relaxter heeft. Hij gaf aan niet te begrijpen dat mensen hier zo over zeuren. Een jongen naar mijn hart. Zo kan het ook.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119044550
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, opportunisme, hè ? Niets is de mens vreemd.

Het lijkt me ook logisch, dat als je zo nodig wilt nivelleren, dat kantelpunt bij modaal ligt.

Toch vrees ik dat grote uitschieters straks eerder bij dat punt samenkomen dan eerder bij zo rond 70k.

Ik vraag me hardop af of het überhaupt wel lukt om het kantelpunt bij modaal kan krijgen, want dan moet de AHK wel erg omhoog als je belasting van schijven 2 en 3 fors omhoog gooit :?
Waarom is het logisch om het kantelpunt bij modaal te leggen?
Als je wilt nivelleren maar niet "iedereen arm" wilt hebben moet je juist de enorm rijken belasten en de rest niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_119044630
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:07 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Als je wilt nivelleren maar niet "iedereen arm" wilt hebben moet je juist de enorm rijken belasten en de rest niet.
Ik vrees dat meesten er weer op achteruit zullen gaan, tenminste dat is mijn eerste indruk van het uitgelekte plan.
pi_119044647
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:26 schreef Arcee het volgende:
Dit lijkt me trouwens weer een plan dat de SP niet zal steunen. CDA mogelijk ook niet. D66 weet ik niet, wellicht ook niet.

Met andere woorden, het is de vraag of dit wel door de Eerste Kamer komt.
Het zou me vies tegenvallen van de SP als de SP het niet steunt, van het CDA verwacht ik niet dat ze het steuenen aangezien het CDA duidelijk sociaaleconomisch een sterk rechts profiel heeft. Ik hoop dat de heren en dames senatoren zichzelf een beetje volwassen kunnen gedragen en dat ze deze keer geen partijpolitiek gaan bedrijven.
Ik zou het overigens wel onverstandig van de PvdA vinden als de PvdA deze keer niet de SP, Groenlinks, de CU, de PvdD en D66 erbij heeft betrokken. Ik kan me niet voorstellen dat er niet wat informele contacten zijn geweest in de afgelopen week om er zeker van te zijn dat het nieuwe plan het gaat redden.
Mocht dit plan het niet halen in het senaat dan zal er iets anders voor in de plaats moeten.
Positief is dat de tarieven van de inkomstenbelasting nog niet zijn verlaagd dus dat deel van het plan (het niet verlagen van de percentages en de schijven) kan zo worden ingevoerd. Dat scheelt eventueel reparatiewerk. Ik verwacht echter dat dit plan het wel zal halen aangezien de VVD-senatoren voor zullen moeten stemmen (partijdiscipline!) en voldoende andere senatoren niet de regering zullen willen laten vallen. Als zelfs die Halbeheffing het haalt ondanks alle duidelijke bezwaren dan zie ik het huidige plan het zeker wel redden.

Ik hoop dat RTL onvolledig is geïnformeerd en dat toch wat meer het zwaartepunt bij de rijkeren wordt gelegd en wat minder bij de middenklasse.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-11-2012 01:19:01 ]
#NoDAPL
pi_119044703
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hoorde het net op televisie iemand goed samenvatten: "die mensen die het minst merken van de nivellering zeuren het meest".

Gelukkig blijken niet alle rijke mensen zo te zijn. Bij P&W een jongen die rijk is geworden met ID&T en die nu flink aan het ondernemen is (een gebouw overgenomen van Shell waar een hotel, een restaurant enz. moet komen) die juist terugkwam naar Nederland omdat hij het graag allemaal wat socialer en relaxter heeft. Hij gaf aan niet te begrijpen dat mensen hier zo over zeuren. Een jongen naar mijn hart. Zo kan het ook.
Vergeet niet dat die jongen een godsvermogen verdient, dus wel makkelijk lullen van zo'n kerel. Je zou maar eens leraar of politie agent zijn die net wat meer verdient dan modaal maar wel de vaste lasten moeten blijven betalen...
pi_119044740
Hij heeft gemakkelijker praten maar toch, de meeste mensen die net zo rijk zijn zijn heel wat minder sociaal.
#NoDAPL
pi_119044767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:07 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Omdat de mensen met een modaal inkomen door hun grote aantal veel geld in het laatje leggen maar zij niet zo gemakkelijk belastingen kunnen ontwijken en ontduiken terwijl dat voor de rijken een fluitje van een cent is.
#NoDAPL
  zaterdag 10 november 2012 @ 07:08:18 #264
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_119046880
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Het zou me vies tegenvallen van de SP als de SP het niet steunt ...
Dat doen ze dus niet. De SP heeft nog nooit blijk gegeven van een wil tot samenwerking. Deze dogmatische partij stelt zich keer op keer buiten de politieke werkelijkheid.
  zaterdag 10 november 2012 @ 07:10:46 #265
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119046886
quote:

[..]

Het zou me vies tegenvallen van de SP als de SP het niet steunt, van het CDA verwacht ik niet dat ze het steuenen aangezien het CDA duidelijk sociaaleconomisch een sterk rechts profiel heeft. Ik hoop dat de heren en dames senatoren zichzelf een beetje volwassen kunnen gedragen en dat ze deze keer geen partijpolitiek gaan bedrijven.
Ik zou het overigens wel onverstandig van de PvdA vinden als de PvdA deze keer niet de SP, Groenlinks, de CU, de PvdD en D66 erbij heeft betrokken. Ik kan me niet voorstellen dat er niet wat informele contacten zijn geweest in de afgelopen week om er zeker van te zijn dat het nieuwe plan het gaat redden.
Mocht dit plan het niet halen in het senaat dan zal er iets anders voor in de plaats moeten.
Positief is dat de tarieven van de inkomstenbelasting nog niet zijn verlaagd dus dat deel van het plan (het niet verlagen van de percentages en de schijven) kan zo worden ingevoerd. Dat scheelt eventueel reparatiewerk. Ik verwacht echter dat dit plan het wel zal halen aangezien de VVD-senatoren voor zullen moeten stemmen (partijdiscipline!) en voldoende andere senatoren niet de regering zullen willen laten vallen. Als zelfs die Halbeheffing het haalt ondanks alle duidelijke bezwaren dan zie ik het huidige plan het zeker wel redden.

Ik hoop dat RTL onvolledig is geïnformeerd en dat toch wat meer het zwaartepunt bij de rijkeren wordt gelegd en wat minder bij de middenklasse.
dit plan pakt alle middeninkomens (inclusief de lagere) Het kan anders zonder dat je belastingen verhoogt. Je kunt de belastingen van de 2e schijf verlagen en dit compenseren door de HRA iets sneller af te bouwen. Het gaat erom dat belastingverhoging, zeker in deze tijden extreem slecht zal doorwerken op de economie en dus ook op de overheisfinancien. Hier heeft juist de PvdA achterban last van, want dit gaat banen kosten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 10 november 2012 @ 07:16:12 #266
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119046893
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hij heeft gemakkelijker praten maar toch, de meeste mensen die net zo rijk zijn zijn heel wat minder sociaal.
Je vergeet dat iemand die veel verdient al een Godsvermogen aan belastingen afdraagt en dus al meer dan zijn steentje bijdraagt. Je moet juist mensen stimuleren zichzelf te ontwikkelen en motiveren om dat ook te bereiken. De maatregelen van dit kabinet werken averrechts. Er komen zo juist meer armen en uitkeringstrekkers bij, terwijl de middeninkomens niets meer te besteden hebben en de rijken wel de manieren weten te vinden de hoge belastingdruk te omzeilen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 10 november 2012 @ 07:24:50 #267
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_119046906
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Serieus Tijger? We nemen voor het eerst in pak hem beet 20 jaar tijd een nivellerende maatregel, en dat in belangrijke mate door niet te denivelleren (er wordt nu een belastingsverlaging niet doorgevoerd voor de rijksten), en we krijgen volgens jou direct een communistische staat met een planeconomie? :)
Zet je roze bril eens af en kijk met een nuchtere blik naar de maatschappij.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 10 november 2012 @ 07:28:20 #268
379943 Paper_Tiger
pi_119046909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Zeker kan het ook zo maar dat is zijn keuze. Het is van de zotte dat jij recht meent te hebben op andermans geld uitsluitend en alleen omdat je het zelf niet hebt noch in staat bent om het te verdienen. Sociaal is gewoon een woord om roof te rechtvaardigen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 november 2012 @ 10:49:44 #269
862 Arcee
Look closer
pi_119048328
quote:
Het zou me vies tegenvallen van de SP als de SP het niet steunt

Precies, dus daarom verwacht ik ook niet dat de SP het zal steunen. Waarom jij wel?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_119048673
Die jongen bij Pauw en Witteman gaf aan dat het bij de mensen die hij sprak ging om een keertje per maand minder naar een restaurant. Volgens mij hebben veel mensen meer last van dat nivelleren dan een keertje minder uit eten. (Vgl 70.000 bruto per jaar = bijna 3000 netto per maand => 480 euro per maand premie basisverzekering; da's ca 17% van je netto salaris en hakt er bij een gezin wel meer in dan dat ene etentje.)
pi_119048819
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:11 schreef poemojn het volgende:
Die jongen bij Pauw en Witteman gaf aan dat het bij de mensen die hij sprak ging om een keertje per maand minder naar een restaurant. Volgens mij hebben veel mensen meer last van dat nivelleren dan een keertje minder uit eten. (Vgl 70.000 bruto per jaar = bijna 3000 netto per maand => 480 euro per maand premie basisverzekering; da's ca 17% van je netto salaris en hakt er bij een gezin wel meer in dan dat ene etentje.)
Het zou natuurlijk om meer maatregelen gaan waaronder ook een lagere belasting. Dat dempt het redelijk. Bij de uitwerking zouden dit soort groepen er echt niet gigantisch op achteruit gaan. Dat is gewoon niet te verkopen.
pi_119049186
quote:
Ik had het idee dat die kerel echt niet wist waarover hij het had. :')
pi_119049393
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk om meer maatregelen gaan waaronder ook een lagere belasting. Dat dempt het redelijk. Bij de uitwerking zouden dit soort groepen er echt niet gigantisch op achteruit gaan. Dat is gewoon niet te verkopen.
ok, dan doe je er een vrouw en twee kinderen bij. Premie 500/mnd, zo'n 1800/jr meer incl belastingvoordeel dacht ik, kinderbijslag -400/jaar, zorgtoeslag -150/jr, overdraagbare heffingskorting minder (hoeveel?), schoolboeken -250/jr, Enz.
Dat zijn je vakantiegeld en een groot deel eindejaarsuitkering.
pi_119049447
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:50 schreef poemojn het volgende:

[..]

ok, dan doe je er een vrouw en twee kinderen bij. Premie 500/mnd, zo'n 1800/jr meer incl belastingvoordeel dacht ik, kinderbijslag -400/jaar, zorgtoeslag -150/jr, overdraagbare heffingskorting minder (hoeveel?), schoolboeken -250/jr, Enz.
Dat zijn je vakantiegeld en een groot deel eindejaarsuitkering.
Als je nu zorgtoeslag ontvangt ga je in het plan geen 500 per maand betalen :D.
pi_119050455
Echt wel :D
Zorgtoeslag wordt afgeschaft, weet je nog? Maar afhankelijk van je aftrekposten heb je ook met 60-70k recht op zorgtoeslag. Want zorgtoeslag gaat om gezinsinkomen, en die zorgpremie die niet doorgaat keek alleen naar individueel inkomen.

Uit die koopkrachtplaatjes kwam ook dat gezinnen met 1 werkende ouder er gemiddeld 6,25% op achteruit gingen. Oa door dat verlies van zorgtoeslag (en evt kindgebonden budget) dus.
pi_119050486
quote:
ik heb vooral last van het idee van nivelleren in het algemeen :{
pi_119051342
Nederland is natuurlijk al een van de meest genivelleerde landen van de wereld. De slechtst denkbare manier om de nivellering in stand te houden is de middenklasse uitkleden. Zij zitten op de grens van ook meer van de staat gaan profiteren en de staat ondersteunen door veel te werken. Hun bezwaren afdoen met drogredenen als "dan maar een vakantie minder" of "dan maar een Opel in plaats van een BMW" doet geen recht aan hun inspanningen en hun belang voor de maatschappij.
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:43:36 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119052151
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:11 schreef lyolyrc het volgende:
Nederland is natuurlijk al een van de meest genivelleerde landen van de wereld. De slechtst denkbare manier om de nivellering in stand te houden is de middenklasse uitkleden. Zij zitten op de grens van ook meer van de staat gaan profiteren en de staat ondersteunen door veel te werken. Hun bezwaren afdoen met drogredenen als "dan maar een vakantie minder" of "dan maar een Opel in plaats van een BMW" doet geen recht aan hun inspanningen en hun belang voor de maatschappij.
Het afgunst en het net goed gevoel wat er in steekt spreekt boekdelen, het niet gunnen dat anderen het wat beter hebben en dat dit afgestraft moet worden.
Als ze de helft van de moeite en inzet die ze daar mee kwijt zijn zouden besteden aan hun ontwikkeling of ambitie zouden ze zelf ook meer verdienen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:46:33 #279
45206 Pietverdriet
pi_119052230
quote:
Let wel, het is meer, want het gaat af van het geld wat je overhoud na je vaste lasten.
Het is 5760 euro per jaar, dat is dus geen vakanties meer
pi_119052301
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Let wel, het is meer, want het gaat af van het geld wat je overhoud na je vaste lasten.
Het is 5760 euro per jaar, dat is dus geen vakanties meer
je gelooft werkelijk dat ze van plan waren het zo uit te voeren?
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:00:19 #281
379943 Paper_Tiger
pi_119052478
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik wel.
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:00:50 #282
45206 Pietverdriet
pi_119052485
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Stond zo in het regeer accoord, enne, nivelleren is een feest, toch?
Hier nog eentje

quote:
'Niet nivelleren accepteert PvdA niet'

HILVERSUM -
De VVD heeft ingestemd met een vorm van nivellering en het kan niet zo zijn dat ze dat intrekt. Niet nivelleren zal de PvdA niet accepteren. Dat zei Guusje ter Horst, oud-minister en Eerste Kamerlid voor de PvdA zaterdag in het radioprogramma Tros Kamerbreed.

Ter Horst realiseert zich dat de VVD moeite heeft met maatregelen om de inkomensverschillen te verkleinen, maar ze stelde dat er voor haar partij ook moeilijke punten in het regeerakkoord zitten, zoals de versobering van de WW, het versoepelde ontslagrecht en de bezuiniging op ontwikkkelingssamenwerking.
Na een week vol ophef over het voorstel van het nieuwe kabinet om de zorgpremie inkomensafhankelijk te maken, rekent het Centraal Planbureau mogelijke alternatieven door. VVD en PvdA buigen zich maandag over de nieuwe informatie. Ter Horst: „Dit is de realiteit. Er staat PvdA en VVD niets anders te doen dan te komen met een voorstel dat kan rekenen op breder draagvlak.” En:„Het lijkt me goed dat er nu een groter aantal mensen naar kijkt dan bij het regeerakkoord”.
Fractieleider Arie Slob (ChristenUnie) is benieuwd met welke plannen de partijen maandag komen. „Als ze het niet goed uitleggen, begint de hele ellende van voren af aan.”

Kortom, de PvdA vind dat er in Nederland nog meer genivelleerd moet worden en dit belangrijker dan crisis, werkloosheid en andere shit.
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:11:04 #283
366229 Oldie57
pi_119052698
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:

Kortom, de PvdA vind dat er in Nederland nog meer genivelleerd moet worden en dit belangrijker dan crisis, werkloosheid en andere shit.
Nee, de PvdA is voor sociale gerechtigheid en tegen zakkenvullerij die in kringen van de VVD usance is.
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:12:58 #284
45206 Pietverdriet
pi_119052736
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:11 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Nee, de PvdA is voor sociale gerechtigheid en tegen zakkenvullerij die in kringen van de VVD usance is.
LOL
En het trieste is, dat je meent dat deze post van je te maken heeft met die waar je op quote, en dat je het nog gelooft ook.
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:17:50 #285
45206 Pietverdriet
pi_119052863
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:25:21 #286
366229 Oldie57
pi_119053019
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
En het trieste is, dat je meent dat deze post van je te maken heeft met die waar je op quote, en dat je het nog gelooft ook.
Nee hoor. Zakkenvullerij, dat vooral door VVD'ers wordt gedaan, is een ernstige vorm van corruptie. En dat corruptie slecht is voor de economie van een land is algemeen bekend.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)herstel-Europa.dhtml
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:28:02 #287
366229 Oldie57
pi_119053079
Wat heeft neo-liberalisme bereikt bij de sociale woningbouw en zorg? Juist, graaiende topmanagers, bijna failliete woningcorporaties en uitgeklede zorg.
pi_119053194
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:28 schreef Oldie57 het volgende:
Wat heeft neo-liberalisme bereikt bij de sociale woningbouw en zorg? Juist, graaiende topmanagers, bijna failliete woningcorporaties en uitgeklede zorg.
Corporatisme bedoel je? Neoliberalisme is een onzinnige term die eigenlijk niets betekent. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_119053868
Nu Ter Horst weer die de nivellering een meesterzet noemt. Ik denk als VVD-stemmer dat de VVD er niet goed aan heeft gedaan door met de PvdA in zee te gaan. Ik heb altijd al vastgehouden aan de koers dat de PvdA een partij is waar je eigenlijk niet mee moet willen samenwerken als liberaal (daarom vond ik bijvoorbeeld Paars+ ook een erg slecht idee), en die gedachte wordt steeds meer kracht bijgezet.
pi_119054017
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet, want:

[..]

Je eigen grafiekjes laten al zien dat de zorgpremieconstructie bij een hoger inkomen een steeds lager deel van het totale inkomen uit maakt. Een constructie van de inkomstenbelasting in de hoogste schijf heeft die dalende eigenschappen niet, een van de bezwaren tegen de zorgpremieconstructie is dus zeker gedeeltelijk teniet gedaan.
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:04:08 #291
45206 Pietverdriet
pi_119054036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:25 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Nee hoor. Zakkenvullerij, dat vooral door VVD'ers wordt gedaan, is een ernstige vorm van corruptie. En dat corruptie slecht is voor de economie van een land is algemeen bekend.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)herstel-Europa.dhtml
Max Havelaarboeren ontvangen extraatje niet
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:15:02 #292
366229 Oldie57
pi_119054317
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:58 schreef Kowloon het volgende:
Nu Ter Horst weer die de nivellering een meesterzet noemt. Ik denk als VVD-stemmer dat de VVD er niet goed aan heeft gedaan door met de PvdA in zee te gaan. Ik heb altijd al vastgehouden aan de koers dat de PvdA een partij is waar je eigenlijk niet mee moet willen samenwerken als liberaal (daarom vond ik bijvoorbeeld Paars+ ook een erg slecht idee), en die gedachte wordt steeds meer kracht bijgezet.
De VVD had geen keus. De PvdA had alle troeven in handen (lees andere coalitie-opties).

De VVD is dus het slaafje geworden van de PvdA, een heerlijke gedachte.
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:16:50 #293
366229 Oldie57
pi_119054362
De VVD moet gewoon zijn bek houden want anders gaat de SP regeren. :9
pi_119054720
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:15 schreef Oldie57 het volgende:
De VVD had geen keus. De PvdA had alle troeven in handen (lees andere coalitie-opties).

De VVD is dus het slaafje geworden van de PvdA, een heerlijke gedachte.
Natuurlijk had de VVD wel een keus, namelijk niet meeregeren.
pi_119054735
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:16 schreef Oldie57 het volgende:
De VVD moet gewoon zijn bek houden want anders gaat de SP regeren. :9
Veel succes want PvdA en SP samen zijn niet groot genoeg om te kunnen regeren met een meerderheid. ;)
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:35:44 #296
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119054799
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:33 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Veel succes want PvdA en SP samen zijn niet groot genoeg om te kunnen regeren met een meerderheid. ;)
met CDA wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119054874
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:35 schreef michaelmoore het volgende:
met CDA wel
Die hebben meer hun eigen problemen, die zouden alleen in het uiterste geval meegedaan hebben en tegen een erg hoge prijs. De VVD heeft gewoon slecht onderhandeld doordat ze perse wilde regeren en heeft niet aan zijn kiezers gedacht en dat neem ik ze kwalijk als VVD stemmer.
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:44:38 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_119055034
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:38 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Die hebben meer hun eigen problemen, die zouden alleen in het uiterste geval meegedaan hebben en tegen een erg hoge prijs. De VVD heeft gewoon slecht onderhandeld doordat ze perse wilde regeren en heeft niet aan zijn kiezers gedacht en dat neem ik ze kwalijk als VVD stemmer.
Rutte is regeergeil geworden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:48:14 #299
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119055145
Of je trekt de stekker eruit!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_119055169
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Of je trekt de stekker eruit!!
[ afbeelding ]
Nee, dat zou erg slecht zijn voor de geloofwaardigheid van de VVD, eruit stappen, dat kan nu niet meer, dan had je niet akkoord moeten gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')