Jesus, wat heb jij gehad?quote:Op woensdag 7 november 2012 08:53 schreef Marcomacro het volgende:
Als er daar meer van waren zou in onze samenleving solidairiteit niet worden uitgedrukt in geldstromen maar in de grens van het eigen belang ten opzichte van de verantwoordelijkheid voor andermans belang.
quote:Op woensdag 7 november 2012 13:32 schreef Marcomacro het volgende:
Aristoteles definieerde 'humor' als een "lelijkheid die niet afstoot"; Kant definieerde humor als 'verwachting die nergens op uitdraait'. Definties waar Boer Zoekt Vrouw qua humor een prachtige invulling aan geeft.
quote:'Tussen Martin en Wilma gaat het 'm niet worden'
BEWAAR
Door: redactie
7-11-12 - 15:06 bron: AD
© AD.
Zondag zag Nederland hoe boer Martin voor Wilma koos. Blijven de twee lang bij elkaar?
Lichaamstaaldeskundige Tijn van Ewijk van Masterflirt.nl bestudeert voor het AD de non-verbale expressie van het Boer Zoekt Vrouw-stel.
'Tussen Martin en Wilma gaat het 'm niet worden. Wilma is gretig. Zij heeft er zin in en probeert hem bij de les te houden', analyseert hij.
'Maar Martins houding verraadt dat hij niet voor haar gaat. Hij slaat zijn arm weliswaar om haar heen. Maar: hoofd weggedraaid, linkerbeen naar voren om zijn kruis af te schermen.'
Vandaag gekeken. Swaen is inderdaad een goed mens. Beetje luidruchtig, hyperactief, heel praktisch in haar manier van uiten (wat met het lichaam moeten doen). Kan me helemaal vinden in je analyse. Ze had het ook over als wat je geeft niet aangenomen wordt. Het is was een goed stel daar bij Martin op de boerderij en samen met Wilma lijkt het er ook zeer goed toe te zullen gaan. Wilma zal wel gemist worden op haar werk.quote:Op woensdag 7 november 2012 08:53 schreef Marcomacro het volgende:
Goedemorgen,
Gisteren de afgelopen aflevering bekeken. Het blijft een mooi tvprogramma. Martin koos voor Wilma. Maar je zou ook kunnen zeggen: Martin koos niet voor Swaen. Voor Swaen is dat een opluchting. Ze is in het avontuur gestapt omdat ze een man aan haar zijde wil. En hoewel Martin haar qua anatomie en werkhouding aanspreekt, lijkt hij niet het ruwe bolster blanke pit type dat Swaen nodig heeft. Een voorbeeld is een paar uitzendingen terug. Martin en Swaen voeren in het weiland een gesprek. Op een gevoelige, openhartige zin van Martin antwoord Swaen: Kom op kerel, we gaan melken! Martin zegt dan: Oh zo sta jij er in... Dat was veel te slap voor Swaen. Die heeft op dat moment een "kerel" nodig die zegt: Melken?..., kom hier, laat me je vasthouden!
Dat Martin voor Wilma koos, bevestigde voor Swaen dat hij niet aan haar verwachtingen zou kunnen voldoen. Daarom riep ze uit: Helemaal goed en al die andere dingen. Het was haar duidelijk.
Swaen is niet mijn type maar vind ik een goed mens. Zij kijkt naar haar eigen belang, maar zij kijkt ook wat ze voor anderen aan de situatie kan bijdragen. Als er daar meer van waren zou in onze samenleving solidairiteit niet worden uitgedrukt in geldstromen maar in de grens van het eigen belang ten opzichte van de verantwoordelijkheid voor andermans belang.
Iemand heeft ook een cursus filosofie gevolgd bij de LOI.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:32 schreef Marcomacro het volgende:
Aristoteles definieerde 'humor' als een "lelijkheid die niet afstoot"; Kant definieerde humor als 'verwachting die nergens op uitdraait'. Definties waar Boer Zoekt Vrouw qua humor een prachtige invulling aan geeft.
Samen met degene die boven jou postquote:Op woensdag 7 november 2012 22:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Iemand heeft ook een cursus filosofie gevolgd bij de LOI.
Wie?quote:Op donderdag 8 november 2012 00:13 schreef Kiyoaki het volgende:
Wat is de filosofische dimensie van boer Doede?
Wat een gelul van het AD. Het kan evengoed dat Martin zich bewust is van de camera en zich daarom inhoudt. En zo zijn er nog 1001 redenen te bedenken, die je met geen mogelijkheid zo via het tv-schermpje kunt bevroeden. Ik haat dit soort quasi-professionele nikserigheid.quote:
quote:Op woensdag 7 november 2012 22:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Iemand heeft ook een cursus filosofie gevolgd bij de LOI.
quote:Op woensdag 7 november 2012 22:59 schreef geppie het volgende:
[..]
Samen met degene die boven jou post
Vreselijk ja. Trouwens ik vond helemaal niet dat hij zich in hield, integendeel. Wat een kwats zeg. Dat mensen daar ook nog geld mee verdienen, ongelooflijk, ga eens werken of zo!quote:Op donderdag 8 november 2012 02:13 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat een gelul van het AD. Het kan evengoed dat Martin zich bewust is van de camera en zich daarom inhoudt. En zo zijn er nog 1001 redenen te bedenken, die je met geen mogelijkheid zo via het tv-schermpje kunt bevroeden. Ik haat dit soort quasi-professionele nikserigheid.
Die boer die lasagne zo lekker vond. Ik heb gisteren Aad nagedaan door sate te gaan eten. Wel met saus uiteraard.quote:
Schitterendquote:Op donderdag 8 november 2012 11:36 schreef Snoopyfrl het volgende:
Laat Bert maar schuiven:
http://boerzoektvrouw.kro(...)n_bert_zoeken_de_weg
Vurrút dan, omda ge te lam zeej om zelluf te gaon zoeke, waus! Kik mar.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:26 schreef roos85 het volgende:
Sjeeke, edde gij voor mij uw column?
Morgen of vanavond kan ik eindelijk afgelopen aflevering terugkijken
Ge zijt bedankt Sjeeke, ik had wel gezocht. maar niet alles gelezenquote:Op donderdag 8 november 2012 19:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Vurrút dan, omda ge te lam zeej om zelluf te gaon zoeke, waus! Kik mar.
"Dat wordt niet wat"quote:Op donderdag 8 november 2012 11:36 schreef Snoopyfrl het volgende:
Laat Bert maar schuiven:
http://boerzoektvrouw.kro(...)n_bert_zoeken_de_weg
Gezellig iddquote:Op donderdag 8 november 2012 12:20 schreef Molline het volgende:
Nou dat gaat weer lekker zo te zien.
Ziet er weer gezellig uitquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:01 schreef Zipportal het volgende:
Boottoch met Bert.
http://boerzoektvrouw.kro(...)everingen/11-11-2012
quote:Op donderdag 8 november 2012 19:23 schreef Cee het volgende:
En Richard weet nog steeds niet waarom hij op een kameel in Schoorl moest zitten, of het een straf van God of van de KRO was.
Heb je een linkje?quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:36 schreef Keroppi het volgende:
In die preview over de boottocht zegt Henk op een gegeven moment wat. Het is een vrij close up shot. WAT zegt hij daar. Zelfs met geluid op max kan ik het niet verstaan....
In ieder geval de minst slechte keuze maar Henk er verstandig aan gedaan Sharon te pakken. Dat was een lekker wijf.quote:
Inderdaad... ik betwijfel ook of de stedentrips leuk worden. Ik kijk alleen uit naar Bert en Henrieke, de rest wordt vast heel saai.quote:Op zondag 11 november 2012 11:32 schreef Pisces29 het volgende:
Stedentripjes, ze worden vast wel leuk, maar op dit momenteel voelt het alsof het seizoen een beetje af en voorbij is. Het is zo mager geweest dit jaar
Lijkt me een goed plan. Ik denk dat die boeren meer hulp nodig hebben, dus eigenlijk eerder in het programma zouden passen.quote:Op zondag 11 november 2012 11:46 schreef pleeborstel het volgende:
Voor volgend seizoen zouden ze eens de boeren die de minste brieven krijgen moeten volgen, is denk ik veel leuker
Als we dan maar niet 5x Bert krijgen, dat is ook too muchquote:Op zondag 11 november 2012 12:39 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Lijkt me een goed plan. Ik denk dat die boeren meer hulp nodig hebben, dus eigenlijk eerder in het programma zouden passen.
lijkt mij ook een prima concept, alleen gaat er dan waarschijnlijk bijna niemand schrijven...quote:Op zondag 11 november 2012 12:39 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Lijkt me een goed plan. Ik denk dat die boeren meer hulp nodig hebben, dus eigenlijk eerder in het programma zouden passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |