Bert heeft te dikke vingers voor een mobieltje.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar dan weer niet in de SMS, want dat kwam weer meer van Henrieke af.
Dat is lekker makkelijk, even roepen dat er hier zo lelijk over Bert gedaan wordt, en in dezelfde post beweren dat hij een of andere ziekte moet hebben gehad....quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:02 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Nu ze bij hem thuis gewoon zeggen dat hij niets met vrouwen kan, vraag ik me af waarom ze hem niet tegengehouden hebben. Mogelijk is hij verpest voor vrouwen door zijn uiterlijk. Heeft een paar decennia zelf dagelijks kunnen aanschouwen wat hier ongegêneerd/harteloos over hem geschreven is. Dan is zo'n hopeloos verliefde Henrieke niet voldoende om hem het nodige zelfvertrouwen te geven.
Bij de close-ups denk ik steeds dat hij vroeger een of andere ziekte gehad moet hebben en dat hij dringend naar logopedie moet voor mimiektherapie. Dat is geen acteercursus, maar het soepel maken van de gezichts- en spraakspieren, en als je al zo lang met een stijf gezicht loopt natuurlijk ook spraaklessen voor de mondmotoriek. Ik heb het zelf gehad toen ik plotseling aangezichtsverlamming had en was verrast door de goede effecten. Het zou voor hem een enorme vooruitgang zijn. En dan ook gelijk even langs bij de fysiotherapeut voor een soepeler motoriek.
Komop er zijn grenzen, ze gooit zichzelf zo wat voor z'n voetenquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:30 schreef Revanches het volgende:
Bert is gewoon vreselijk onzeker over zichzelf. Volgens mij is het echt wel een aardige gozer als die een beetje loskomt. Henrieke probeert het iig
Wat dan? Dat hij minder sociaal is dan anderen? Er zijn ook mensen minder slim dan anderen.. Hoeft toch niet meteen iets mis te zijn? Ik denk dat hij gewoon heel erg beschermd opgevoed is, en dat hij zo'n leuk gezin heeft (zag je ook toen ze met z'n allen aan tafel zaten), en een vaste vriendengroep uit het dorp, waardoor hij nooit iets anders heeft gehoeven.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:56 schreef Molline het volgende:
Er mankeert wel iets aan Bert, dat is duidelijk.
Inderdaad, nietszeggend, die jongen.quote:
Nou ja... Het is gewoon een normale jongen volgens mij, er is niets op aan te merken. Het gaat goed met de dames en hij is geen sociaal gestoord persoon maar ook geen overdreven gezellige kerel. Voor tv is dat idd erg saai.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, nietszeggend, die jongen.
Die is er of die is er niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Oeh, vreselijk ja, de hele tijd over die klik
Dat inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Oeh, vreselijk ja, de hele tijd over die klik en dat het goed voelt etc. In het echt doen mensen dat ook steeds meer trouwens.
Dat zie ik niet...quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:56 schreef Molline het volgende:
Er mankeert wel iets aan Bert, dat is duidelijk.
Ook nergens over geschreven?quote:
Misschien kan je proberen inhoudelijk te lezen? Dus niet afkraken op uiterlijkheden, die lang niet zo erg zijn als hier geschreven maar kijken wat er is, wat de camera's zo goed laten zien, en of er verbetering mogelijk is? Over Anita werd ook zo ten onrechte omlaaghalend gepraat, alsof ze zelf de vervorming trok en Pros die dezelfde aandoening heeft als Anita, maar in een sterkere graad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk, even roepen dat er hier zo lelijk over Bert gedaan wordt, en in dezelfde post beweren dat hij een of andere ziekte moet hebben gehad....
Over het algemeen is er vrij positief over Bert gedaan, en is jouw post een van de meest negatieve over Bert in de hele reeks.
Ze hadden hem tegen moeten houden, hij is verpest voor vrouwen, hij heeft een ziekte gehad, hij moet naar logopedie voor mimiektherapie.... darn![]()
Iets met een splinter en je eigen bos....
Dat, want een relatie met iemand die ze niet zien zitten is gedoemd te mislukken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik begrijp het wel als je je kinderen op een gegeven moment vraagt wie ze leuk vinden.
Ik stel dan ook niet dat verstandig een alternatief is/was voor hoteldebotel, of dat het een keuze tussen die 2 wasquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:02 schreef Lienekien het volgende:
Ik geloof er geen klap van dat er ooit in BZV een boer stapelverliefd was die toch voor een andere vrouw koos. Geen klap.
Soms wel, maar dit seizoen niet echt in mijn optiek. De boeren zijn er allemaal wel héél rationeel mee bezig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:27 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat de vonk soms flink overspringt.
Bij Henrieke en Bert is het meer van "we vinden elkaar wel leuk" (ja ik kan wel 1000 vrouwen noemen die ik "wel leuk" vind), bij Henk is er totáál geen passie te bespeuren, bij Willem lijkt er een vonk maar volgens mij heeft hij gewoon wel zin in seks met Klaas, en bij Martin gaat volgens mij straks ook een verkeerde keuze gemaakt worden. Alleen Aad en Jeanette lijken me wel een topkoppel...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:34 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Soms wel, maar dit seizoen niet echt in mijn optiek. De boeren zijn er allemaal wel héél rationeel mee bezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
Nee, niet dat hij iets mankeertquote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:01 schreef June. het volgende:
Over Bert / HenriekeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:09 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
Dat heb ik me ook afgevraagd, wat zouden die ouders van die overleden vriendin hiervan vinden...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 01:07 schreef Marcomacro het volgende:
Nu ik wat afleveringen achter elkaar heb gekeken, verbaas ik me over de situatie rond Henk. Allereerst de twee meiden waardoor hij is opgegeven. Die lijken afkomstig uit het Gooi of Aerdenhout. Enigszins bekakt. Die twee kan ik niet rijmen met Henk. Verder vind ik het lastig om naar zijn "zoektocht" als tv-vermaak te kijken omdat zijn vorige vriendin is omgekomen bij een eenzijdig ongeluk waarbij Henk de bestuurder was en waarbij Henk zelf ongedeerd op de kant was gekomen. Ik had graag geweten of de ouders van het overleden meisje achter Henk"s publiekelijke zoektocht staan naar iemand die hun dochter aan Henk's zijde zal vervangen. Ik kan geen uitspraak doen over de "schuld" van Henk, maar door zijn betrokkenheid bij haar dood kan ik er niet naar kijken zonder me telkens af te vragen hoe het voor de ouders, broers of zusters van zijn overleden vriendin moet zijn.
Wat me, daar mee samenhangend, opvalt is dat Henk iedere situatie aanvaard als een gegeven waarin hij berust. Hij lijkt een beetje karakterarm, vriendelijk maar weinig zelfstandig en niet vindingrijk of doortastend.
Klopt wel inderdaad. Fiona en Henk passen inderdaad wel goed bij elkaar wat dat betreft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 01:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou ja, zo spannend is Fiona zelf ook niet natuurlijk. Denk dat ze wat dat betreft prima bij Henk past.
Mijn idee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:11 schreef Grunsfan het volgende:
Ik snap sowieso niet wat Henk in dit programma doet. Gewoon een leuke vent, ziet er best ok uit, nog veel te jong om wanhopig op zoek te zijn.
Ik bedoel niet dat Bert een aandoening heeft, dat zou wel erg bot zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:56 schreef Molline het volgende:
Er mankeert wel iets aan Bert, dat is duidelijk.![]()
die praat meer dan Bert hoorquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:36 schreef ThunderBitch het volgende:
Bert is een soort 'holle bolle Gijs".
Ow...quote:
Hij is op zoek... waarom moet daar het woord "wanhopig" bij? Hij lijkt me helemaal niet wanhopig. Sterker zelfs ik ga er niet vanuit dat hij wanhopig is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:11 schreef Grunsfan het volgende:
Ik snap sowieso niet wat Henk in dit programma doet. Gewoon een leuke vent, ziet er best ok uit, nog veel te jong om wanhopig op zoek te zijn.
Precies. Je kunt wel een beetje zitten wachten tussen de koeien en hopen dat er op een dag een leuke vrouw over je erf struikelt, maar met zo'n tactiek zit je gewoon op je 45e bij BzV ipv op je 25e.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:26 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hij is op zoek... waarom moet daar het woord "wanhopig" bij? Hij lijkt me helemaal niet wanhopig. Sterker zelfs ik ga er niet vanuit dat hij wanhopig is.
Triest om mensen die actief zoeken (of het nou BzV, internet of wat dan ook is) meteen weg te zetten als wanhopig.
Kan me voorstellen dat als je zo'n bedrijf runt je niet heel snel tussen de (voor hem juiste) dames staat... Misschien is het geen disco/bar/uitgaanstype, en met zo'n bedrijf... is wellicht 7 dagen per week dingetje...
Hij was totaal niet op zoek, maar zijn vriendinnen dachten dat het nu wel tijd was om eens rond te kijken. Het is meen ik 2,5 jaar geleden. Vind het ook aan de korte kant, maar zoals gezegd: hij was niet echt zoekende. Zijn moeder zei: "We missen Daniëlle nog elke dag", maar ook dat hij verder moet met zijn leven. Hierdoor zal hij ook minder uitbundig reageren en veel praktischer overwegend zijn, dan wanneer hij zoals bijvoorbeeld Martijn een een leuke vrouw ging zoeken. Martijn kon overigens ook niet kiezen en heeft nog net geen aftelrijmpje gedaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:26 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hij is op zoek... waarom moet daar het woord "wanhopig" bij? Hij lijkt me helemaal niet wanhopig. Sterker zelfs ik ga er niet vanuit dat hij wanhopig is.
Triest om mensen die actief zoeken (of het nou BzV, internet of wat dan ook is) meteen weg te zetten als wanhopig.
Kan me voorstellen dat als je zo'n bedrijf runt je niet heel snel tussen de (voor hem juiste) dames staat... Misschien is het geen disco/bar/uitgaanstype, en met zo'n bedrijf... is wellicht 7 dagen per week dingetje...
Hij is nog wel jong en heeft alle tijd. Ik zou denken dat hij haar wil vergeten met een nieuwe liefde.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:26 schreef elkravo het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:22 schreef Snoopyfrl het volgende:
http://nynkedejong.tumblr(...)vrouw-i-have-a-dream
lauwe sperma...
quote:Trekt hij volgende week een strootje om tot een beslissing te komen. Of maakt hij twee vakken in het weiland (een voor Yoni en een voor Fiona) en dan kijkt hij op welk vak de koe zal schijten. Het schijtvak wint.
Nynke le Jeunequote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:22 schreef Snoopyfrl het volgende:
http://nynkedejong.tumblr(...)vrouw-i-have-a-dream
lauwe sperma...
Dus je gaat iemand die zijn grote liefde verloren heeft in een auto ongeluk (waarbij hij zelf de bestuurder is), en schijnbaar nog niet echt zoekende is, aansporen om zich in te schrijven bij zo'n programma? Omdat jij en je vriendin vinden 'dat het daar wel tijd voor is'.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Hij was totaal niet op zoek, maar zijn vriendinnen dachten dat het nu wel tijd was om eens rond te kijken. Het is meen ik 2,5 jaar geleden. Vind het ook aan de korte kant, maar zoals gezegd: hij was niet echt zoekende. Zijn moeder zei: "We missen Daniëlle nog elke dag", maar ook dat hij verder moet met zijn leven. Hierdoor zal hij ook minder uitbundig reageren en veel praktischer overwegend zijn, dan wanneer hij zoals bijvoorbeeld Martijn een een leuke vrouw ging zoeken. Martijn kon overigens ook niet kiezen en heeft nog net geen aftelrijmpje gedaan.
Ik vind Aad wel stukken hebbelijker de laatste paar afleveringen, eigenlijk sinds het vertrek van Ina (heette ze zo?).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:35 schreef Teslynd het volgende:
Ik ben de boodschapper, niet een van de aanmeldende vriendinnen. Zou er niet over piekeren om al na een paar jaar te gaan pushen. Rare fantasie dat hij nu een nieuwe liefde zoekt om zijn omgekomen liefde uit zijn geheugen te drukken.
Aad wordt als de bestaansrechtbron van het huidige seizoen gezien, maar mij valt op dat mensen uit zijn omgeving lovend over hem zijn. Net als zijn dames vinden ze hem sociaal en gezellig. Sociaal zie ik wel, gezellig zie ik niet maar dat kan door de montage komen.
Ik vind dat ze wel heel snel gaat in 'r hoofd. Hoe lang "kent" ze Henk nou? Vier dagen? En nu nu al zo compleet de rest van je leven uitgestippeld hebben, jezelf geplaatst hebben in het leven van iemand anders... Yikes, daar krijg ik de zenuwen van.quote:Bij Yoni moet ik me steeds over haar minder sympathieke voorkomen heenzetten. Ze is niet zo erg als beweerd wordt. Met het belachelijk maken van haar droom kan ik helemaal niet meegaan. Ontelbare mannen en vrouwen hebben zo'n droom.
Maar zo zijn ze allemaal.. Iedere vrouw en boer hebben de woorden 'kinderen' en 'gezinnetje' al laten vallen. Bij Henk was dat zelfs al bij de speeddate aflevering, toen vroeg hij er zelfs naar.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind dat ze wel heel snel gaat in 'r hoofd. Hoe lang "kent" ze Henk nou? Vier dagen? En nu nu al zo compleet de rest van je leven uitgestippeld hebben, jezelf geplaatst hebben in het leven van iemand anders... Yikes, daar krijg ik de zenuwen van.
Ligt het aan mij of is Jeannet ook echt veel meer ontspannenquote:Op donderdag 1 november 2012 11:53 schreef Snoopyfrl het volgende:
Daar komt de ober...
http://boerzoektvrouw.kro(...)jeannet_weer_te_zien
Wat een ander gezicht nu ze zich prettiger voelt, he? Aad trouwens ook.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat sowieso, maar ze straalt het ook wel uit.
Ja, je ziet bijna niet meer dat de mondhoeken eerder standaard naar beneden stondenquote:Op donderdag 1 november 2012 14:24 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wat een ander gezicht nu ze zich prettiger voelt, he? Aad trouwens ook.
Veel mensen worden niet mooi van spanning, I guess....
Ahh ik vind Aad toch wel schattig hierquote:Op donderdag 1 november 2012 11:53 schreef Snoopyfrl het volgende:
Daar komt de ober...
http://boerzoektvrouw.kro(...)jeannet_weer_te_zien
Want die zei altijd... ?quote:Op donderdag 1 november 2012 14:31 schreef Gaoxing het volgende:
Ik heb het wel eens zitten bekijken in een programma als 'The Bachelor': naarmate de 'laatste roos' dichterbij komt wordt zelfs de prachtigste vrouw gewoon lelijk. Audrey Hepburn had gelijk...
Ze heeft een boel gezegd over dat soort dingen: "I believe happy girls are the prettiest girls", bijvoorbeeld. En "For beautiful eyes, look for the good in others; for beautiful lips, speak only words of kindness..."etc.quote:
Ja, er viel ook zichtbaar wat van Jeannet en Linda af. Die hebben en boel moeten onderdrukken, zo te zien. Toen Jeannet zekerheid had, zag je ook meteen minder chagrijn en minder rimpeleffect in haar gezicht. Dit is ook wat Gaoxing toelicht.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind Aad wel stukken hebbelijker de laatste paar afleveringen, eigenlijk sinds het vertrek van Ina (heette ze zo?).
Was het niet de actrice Marieke (?) die bij Boer Jochum kwam, die het over een snelkookpan had? Alles wordt versterkt door het hele project: je begint al met het voorstellen, waarbij je allerlei voor jou gunstige eigenschappen meent te zien in de boer. Je schrijft en hoopt en slaat wat op hol. Dan de speeddate die met je uitkiezing je uitverkorenheid bevestigt, de dagdate waarna je verder mag, etc. In een paar maanden overkomt je genoeg voor een paar jaar en het zal ook veel langer aanvoelen dan een paar maanden. Hoe ergerlijk Yoni ook kan overkomen, het past wel in die mallemolen waarbij de wens bepalender is dan de werkelijkheid. Daardoor komt het natuurlijk ook dat naderhand een paar relaties doodlopen, als de nuchtere aldag zich weer gepresenteerd heeft.quote:[..] Ik vind dat ze wel heel snel gaat in 'r hoofd. Hoe lang "kent" ze Henk nou? Vier dagen? En nu nu al zo compleet de rest van je leven uitgestippeld hebben, jezelf geplaatst hebben in het leven van iemand anders... Yikes, daar krijg ik de zenuwen van.
quote:Op zondag 4 november 2012 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
Ja, ja, ja, hijaaVanavond weer.
Ben echt heel benieuwd wie Henk gaat kiezen
Me 2, ze maken ons als twee weken lekker met de exit van Henk dus ik verwacht vuurwerk!quote:Op zondag 4 november 2012 14:35 schreef MissJ het volgende:
ik hoop op spanning en senszaaaasie vanavond
quote:Op zondag 4 november 2012 14:43 schreef Lutte het volgende:
En m'n broertje is een chocodevlaai aan het bakken dus vanavond is sowieso al geslaagd
oef lekker!quote:Op zondag 4 november 2012 14:43 schreef Lutte het volgende:
[..]
Me 2, ze maken ons als twee weken lekker met de exit van Henk dus ik verwacht vuurwerk!
En m'n broertje is een chocodevlaai aan het bakken dus vanavond is sowieso al geslaagd
quote:Op zondag 4 november 2012 15:49 schreef Burdie het volgende:
Ik heb een boterkoek gebakken voor vanavond
I feel ya pain, sis. Ik houd het vanavond bij thee met ontbijtkoek. Het is tenslotte crisis en ons bin zuunigquote:Op zondag 4 november 2012 17:18 schreef Cee het volgende:
Godver, ik heb alleen een ananas. Al dat gebakken goeds hier.![]()
Oooooooh ontbijtkoek heb ik ook!quote:Op zondag 4 november 2012 17:25 schreef alors het volgende:
[..]
I feel ya pain, sis. Ik houd het vanavond bij thee met ontbijtkoek. Het is tenslotte crisis en ons bin zuunig
Niemand zal het met ons eens zijn, maar dat is gewoon heel erg rock & roll, thee met ontbijtkoek. Of een ananas. Bijna net zo 2013 als saté. Laat die luie flikkers maar al die zalige zoetigheden bakken in hun oventjes en er daarna mee te koop lopen hier. Huh!quote:Op zondag 4 november 2012 17:25 schreef alors het volgende:
[..]
I feel ya pain, sis. Ik houd het vanavond bij thee met ontbijtkoek. Het is tenslotte crisis en ons bin zuunig
Jaquote:Op zondag 4 november 2012 17:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Zelfgebakken dingetjes vind ik ook best BZV.
.
Griesmeelpuddingquote:
Een bietje?quote:Op zondag 4 november 2012 17:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja
Maar een plak ontbijtkoek met een bietje boter is ook wel lekker oldschool van de boerderie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |