abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:38:01 #1
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_118548356
Bespreek hier alles omtrent de USA Verkiezingen 2012!

De kandidaten die zich hebben aangemeld voor de strijd om het presidentschap (+ VP):

Democratic Party

- Barack Obama, incumbent President of the United States from Illinois

&

Joe Biden, incumbent Vice President of the United States from Delaware

Republican Party

- Mitt Romney, former Governor of Massachusetts

&

Paul Ryan, Representative from Wisconsin

Libertarian Party

-Gary Johnson, former Governor of New Mexico

&

James P. Gray, former Judge

Stemwijzer voor de Amerikaanse verkiezingen, waarin ook een aantal alternatieve kandidaten opduiken zoals Jill Stein (Green Party) en Virgil Goode (Constitution Party).

Website met recente peilingen

Chart of 2012 Presidential Candidate Positions on 68 Issues (Obama, Romney, Johnson, Stein, Goode)

[ Bericht 9% gewijzigd door Voorschrift op 28-10-2012 20:49:35 ]
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:59:28 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118553906
http://www.telegraaf.nl/b(...)erschil_maken__.html

quote:
Home » Buitenland » Op weg naar het Witte Huis
zo 28 okt 2012, 17:47
Amerikanen in Europa kunnen 't verschil maken
BERLIJN - Amerikanen in Europese landen brengen hun stem momenteel met veel overtuiging uit. Ze hebben het gevoel dat ze echt het verschil kunnen maken in de nek-aan-nekrace tussen de presidentskandidaten Barack Obama en Mitt Romney.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118555527
quote:
Ik zou wel eens willen weten voor welke staat die kunnen stemmen? Kunnen ze kiezen? Indien dat kan, dan zou ik stemmen voor een staat als Ohio of Florida.
(En is dat enkel voor presidentiële verkiezingen of ook voor Huis en Senaat?)
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:27:32 #4
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_118556104
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:20 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik zou wel eens willen weten voor welke staat die kunnen stemmen? Kunnen ze kiezen? Indien dat kan, dan zou ik stemmen voor een staat als Ohio of Florida.
(En is dat enkel voor presidentiële verkiezingen of ook voor Huis en Senaat?)
Ze staan geregistreerd in een staat, kiezen is er niet bij. Ik neem aan dat ze geregistreerd staan in de staat waar ze geregistreerd stonden voor ze Amerika verlieten.
451 °F
pi_118558768
Tot voor kort was mijn vriendin er eentje. Haar laatst geregistreerde staat was Michigan, dus was haar stem daar ook terecht gekomen, inderdaad. Het is uiteraard illegaal om in 2 staten tegelijk geregistreerd te staan.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 29 oktober 2012 @ 00:23:45 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118564004
Ik heb mijn UI maar even aangepast. :D
pi_118606754
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 00:23 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb mijn UI maar even aangepast. :D
:7
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:18:32 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118606842
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 00:15 schreef henkde_j het volgende:

[..]

:7
Jij kan niet in mijn profiel, dus ík heb hem aangepast.
pi_118606860
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 00:18 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Jij kan niet in mijn profiel, dus ík heb hem aangepast.
Boefje :D
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:54:24 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118613229
De Auto-industrie is inmiddels weer helemaal back on track, zoals ie was toen Clinton weg ging

http://www.telegraaf.nl/a(...)schiet_omhoog__.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118620607
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

waar halen mensen toch dat ide vandaan dat Obama het 'moeilijk' zou hebben?

is dat omdat de media erg veel moeite doet de indruk te wekken dat het 'allemaal héél spannend zou zijn'?...
natuurlijk roept de media dat, die willen gewoon hun lezers wat 'entertainment' bieden...

maar voorlopig staat Obama nog steeds behoorlijk ruim voor in kiesmannen, in vrijwel alle als 'battleground state' aangemerkte staten staat hij vor, enkel Florida en Nort Carolina staat romney een heel klein beetje voor (maar florida zal nog spannend kunnen worden, al zal deze staat niet droslaggegevend zijn, Als romney FL verliest heeft hij 0% kans nog te winnen, maar Obama kan ook zonder Florida vast en zeker 271 kiesmannen halen, die zou pas in de problemen komen als hij Ohio én Florida zou kwijtraken maar de kans daarop is eerder laag)

[..]

Hoe kom je daarbij? Realclearpolitics laat best een goed beeld voor Obama zien. Als je echter kijkt naar Rasmussen Reports die de uitslag van de laatste verkiezingen nagenoeg perfect voorspelden, zie je dan Romney nu voor ligt in Ohio, Florida, Virginia, New Hampshire, Colorado en North Carolina. Ze staan gelijk in Wisconsin en Iowa.

Obama heeft alleen Pennsylvania, Michigan, Minnesota en Nevada...

Dus het is me echt onduidelijk waar de arrogantie vandaan komt.
pi_118620798
RCP is een 'aggregator van heel veel verschillende peilingen en geeft dus een breder beeld dan enkele één opiniepeiler die vaak hun eigen afwijking' hebben..
RCP heeft géén eigen peilingen

Juist dat bv als je enkel Rasmussen polls gaat bekijken opeens de situatie véél rooskleuriger lijkt, is veelzeggend..
RCP combineert juist polls van veel verschillende opiniepeilers; waaronder dus óók de heel sterk naar meer Romney stemmers hangende Rasmussen, die overal daar altijd een paar procentputnen meer haalt dan bij alle andere opiniepeilers die in die staat actief zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 30-10-2012 14:29:42 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_118621323
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:19 schreef RM-rf het volgende:
RCP is een 'aggregator van heel veel verschillende peilingen en geeft dus een breder beeld dan enkele één opiniepeiler die vaak hun eigen afwijking' hebben..

Juistd at bv als je enkel rasmussen polls gaat bekijken opeens de situatie véél rooskleuriger lijkt, is veelzeggend..
RCP combineert juist polls van veel verschillende opiniepeilers; waaronder dus de heel sterk naar meer Romney stemmers hangende Rasmussen, die overal daar altijd een apar procentputnen meer haalt.
Het punt is natuurlijk dat je niet weet wie er precies de afwijking heeft. Misschien klopt Rasmussen, misschien klopt een peiling waar Obama er beter voor staat, waarschijnlijk ligt het ergens er tussenin. Het is makkelijk om te vergeten dat je peilingen met een korreltje zout moet nemen. Reken er maar op dat ze er niet gerust op zijn aan de Obama-kant.
pi_118621474
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:19 schreef RM-rf het volgende:

Juist dat bv als je enkel Rasmussen polls gaat bekijken opeens de situatie véél rooskleuriger lijkt, is veelzeggend..
RCP combineert juist polls van veel verschillende opiniepeilers; waaronder dus óók de heel sterk naar meer Romney stemmers hangende Rasmussen, die overal daar altijd een paar procentputnen meer haalt dan bij alle andere opiniepeilers die in die staat actief zijn.

Ik wijs er alleen om dat Rasmussen bij de vorige verkiezingen alles perfect voorspelde... tot op de %... dus ik vertrouw ze wel ;)
pi_118621548
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:32 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Het punt is natuurlijk dat je niet weet wie er precies de afwijking heeft. Misschien klopt Rasmussen, misschien klopt een peiling waar Obama er beter voor staat, waarschijnlijk ligt het ergens er tussenin. Het is makkelijk om te vergeten dat je peilingen met een korreltje zout moet nemen. Reken er maar op dat ze er niet gerust op zijn aan de Obama-kant.
Dit dus. Obama is er nog lang niet, voorsprongen zijn marginaal. Ik hou dan ook rekening met een winst van Romney. Wat ik verschrikkelijk zou vinden...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_118621742
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:38 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Dit dus. Obama is er nog lang niet, voorsprongen zijn marginaal. Ik hou dan ook rekening met een winst van Romney. Wat ik verschrikkelijk zou vinden...
Waarom? Ik ben in principe wel voor Obama hoor... maar als je kijkt naar het buitenlandpolitiek van beiden dan vallen de verschillen uiteindelijk wel mee (tenminste als je niet kijkt naar de Romney van de primaries). Dus zo verschrikkelijk zou een winst van Romney niet zijn.
pi_118621777
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:43 schreef kossikvassik2 het volgende:

[..]

Waarom? Ik ben in principe wel voor Obama hoor... maar als je kijkt naar het buitenlandpolitiek van beiden dan vallen de verschillen uiteindelijk wel mee (tenminste als je niet kijkt naar de Romney van de primaries). Dus zo verschrikkelijk zou een winst van Romney niet zijn.
Ik vertrouw die gast gewoon niet. Heb het gevoel dat hij zich veel gemakkelijk laat beïnvloeden dan Obama
pi_118621921
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:36 schreef kossikvassik2 het volgende:

[..]

Ik wijs er alleen om dat Rasmussen bij de vorige verkiezingen alles perfect voorspelde... tot op de %... dus ik vertrouw ze wel ;)
Opiniepeilingen is geen 'magie' hoor... het is niet zo dat bij rasmussen tovenaars werken die het per definitie beter weten dan andere opiniepeilers.

Of ze het vier jaar terug goed voorspelden betekent niet dat dat nu ook het geval is...

overigens, in 2008 voorspelden op 2 november rasmussen dat mcCain en Obama in Ohio een gelijke stand haalden 49%-49%..
de wérkelijke utislag was een 51,5% voor Obama en 46.9% voor mcCain..
dat noem ik nu juist niet erg 'correct', een gelijkspel voorspellen en een 5% verschil krijgen is een behoorlijke foutmarge.

bron: zie http://www.thaindian.com/(...)-poll_100114815.html
quote:
McCain narrows gap in six battleground states: Fox-Rasmussen poll

New York, Nov.4 (ANI): Republican presidential candidate John McCain has managed to narrow the electoral gap with Democratic rival Barack Obama in key battleground states, according to the latest Fox News/Rasmussen Reports poll.
But the overall results still leave Obama in a better position on the eve of the election.
Obama now leads in two of the battleground states while the candidates are tied or within a point of each other in four.
At one level, that’’s an improvement for McCain. Last week, he was even in just two states while trailing in four.
This week’’s results don”t alter the underlying dynamic of the race.
All six of these battleground states were Republican states in 2004 and McCain probably needs to win all six to capture the White House.
ook toen waren er een hoop Pollsters die voorspelden dat het 'allemaal érg spannend was' en mcCain een goede kans had tegen Obama...
Domweg ook omdat media óók dat verhaal graag brengen, liever zulk een verhaal dan realiteitszin tonen, maar het saaie bericht te moeten melden dat het eigenlijk een bekeken zaak is.

[ Bericht 19% gewijzigd door RM-rf op 30-10-2012 14:55:49 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_118622044
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:32 schreef noruas_ het volgende:
Reken er maar op dat ze er niet gerust op zijn aan de Obama-kant.
ik denk dat ze vooral veel spanning hebben over de opkomst, of Obama méér democratische en liberale stemmers kan motiveren wél te gaan stemmen...
niet dat het werkelijk een grote kans is dat Romney de presidentsverkiezingen kan winnen, maar juist die extra opkomst kan de democraten bij de conressverkiezingen juist een hard benodigde extra 'push' geven..

Hierbij is het overigens ook voor de democraten van belang dat het erg spannend lijkt, juist dat is een belangrijke 'motivatie' om zoveel mogelijk mensen van liberaal/democratische zijde te 'mobiliseren'
pi_118622076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:14 schreef kossikvassik2 het volgende:

[..]

Als je echter kijkt naar Rasmussen Reports die de uitslag van de laatste verkiezingen nagenoeg perfect voorspelden
Er was een hele sloot pollsters die er dichterbij zaten... Rasmussen had 52/46 - was 53/46 uiteindelijk. Zie ook: http://www.rove.com/notes/80 - dit gaat uit van een 6.2 % margin.

Obama won volgens Wikipedia met 7.2 %.

Voor de rest heeft elke individuele poll een margin of error - Rasmussen's polls zijn klein (500 LV), op state level en hebben dus een betrekkelijk grotere margin of error. Als je met een margin of error van 5 % +4 Romney hebt is het statistisch geen blunder als de boel Obama +0.5 gaat.

Het feit dat de meeste polls uiteindelijk licht richting Obama uitvallen is een voordeel, maar dat de leads zo klein zijn betekent dat het nog niet zeker is. Basically, wat noruas_ zegt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:36 schreef kossikvassik2 het volgende:

[..]

National polls heb ik al aangestipt, hier een paar spannende state polls:

http://www.realclearpolit(...)obama-400.html#polls
http://www.realclearpolit(...)in_vs_obama-546.html
http://www.realclearpolit(...)in_vs_obama-418.html
http://www.realclearpolit(...)in_vs_obama-334.html
http://www.realclearpolit(...)in_vs_obama-545.html

En ook een paar niet-zo-heel-erg-spannende polls:

http://www.realclearpolit(...)in_vs_obama-244.html
http://www.realclearpolit(...)in_vs_obama-602.html
http://www.realclearpolit(...)in_vs_obama-578.html

Rasmussen zat buiten de margin of error in Ohio, Pennsylvania, Colorado en Florida, erin in North Carolina en had het dan goed (of zo goed als goed) in Missouri. Bij Illinois/Kentucky staat geen margin of error, maar hij zit er volgens mij (als ik kijk naar de margin of error op de 500 Likely Voter polls die ie nu heeft) net in.

Alles perfect voorspellen? I think not.

[ Bericht 0% gewijzigd door Omentuva op 30-10-2012 14:58:16 ]
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_118622298
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

ook toen waren er een hoop Pollsters die voorspelden dat het 'allemaal érg spannend was' en mcCain een goede kans had tegen Obama...
Domweg ook omdat media óók dat verhaal graag brengen, liever zulk een verhaal dan realiteitszin tonen, maar het saaie bericht te moeten melden dat het eigenlijk een bekeken zaak is.
Deze race is toch echt niet te vergelijken met 4 jaar geleden, wat de media ook gezegd en niet gezegd heeft. Zelfs realclearpolitics laat netjes +0,9% nationally voor Romney zien.
pi_118622403
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:57 schreef kossikvassik2 het volgende:

[..]

Deze race is toch echt niet te vergelijken met 4 jaar geleden, wat de media ook gezegd en niet gezegd heeft. Zelfs realclearpolitics laat netjes +0,9% nationally voor Romney zien.
En dat levert hem geen voordelen op in de state races, en die hadden nu allang zichtbaar moeten zijn. Kan natuurlijk ook zo zijn dat het zuiden veel harder voor Romney polled nu en de rest minder enthousiast is voor Obama, maar nog wel zo enthousiast dat de boel blauw gaat.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_118622505
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik denk dat ze vooral veel spanning hebben over de opkomst, of Obama méér democratische en liberale stemmers kan motiveren wél te gaan stemmen...
niet dat het werkelijk een grote kans is dat Romney de presidentsverkiezingen kan winnen, maar juist die extra opkomst kan de democraten bij de conressverkiezingen juist een hard benodigde extra 'push' geven..

Hierbij is het overigens ook voor de democraten van belang dat het erg spannend lijkt, juist dat is een belangrijke 'motivatie' om zoveel mogelijk mensen van liberaal/democratische zijde te 'mobiliseren'
Je vergelijkt het steeds met het Clinton scenario, maar zo'n riante voorsprong heeft Obama helemaal niet. De kans dat Romney wint is misschien niet groot, maar zeker wel reeël.
pi_118622663
quote:
In reference to the 2008 presidential election, a Talking Points Memo article said, "Rasmussen's final polls had Obama ahead 52%-46%, which was nearly identical to Obama's final margin of 53%-46%
En nu staat het bij Rasmussen 50% voor Romney en 46% voor Obama. Daarmee wil ik niet zeggen dat Rasmussen sowieso gelijk heeft, maar dat t nu makkelijk voor Obama is zoals RM-rf zegt... nee
pi_118625581
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:02 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Je vergelijkt het steeds met het Clinton scenario, maar zo'n riante voorsprong heeft Obama helemaal niet. De kans dat Romney wint is misschien niet groot, maar zeker wel reeël.
ne, ik vergelijk het niet met de clinton situatie, die in 1996 10% voorsprong had waarvan op 2 november slechts 6% overbleef doordat zoveel stemmers thuisbleven...

juist dàt zal niet meer vorkomen omdat een belangrijk deel van het team van Obama bestaat uit experts die die verkiezingen begeleidden en die zullen zeker voor het gevaar gewaarschuwd hebben van een 'spannings-loze' presidentsschap-race' die uitmondde in een verlies van de congressverkiezingen omdat een hoop democraten thuisbleven...

natuurlijk is het spannend, enkel als je kijkt naar de kiesmannen staat Obama gewoon 50 kiesmannen voor (zelfs uitgaande van een verlies van Florida, war Obama een procentpunt achterstaat en zeker kansrijker is dan bv Romney in Ohio, Virginia of Pennsylvania waar Obama leidt)...
de kans dat Romney zoiets kan omdraaien is zéér gering...

toch zullen de dmeocraten vol spanning naar komende weks dinsdag toeleven om te kijken in hoeverre het wérkelijk lukt de hele democratische achterban te mobiliseren, met het idee dat ze écht moeten gaan stemmen tegen een rechts-conservatief republikeins gevaar.
Dat zal het 'succes' uitmaken... ook als Obama wint zal het een zure nasmaak geven als bv qua senaatsrace de democraten maar 50 zetels halen en het Huis de republikeinen hun meerderheid versterken
pi_118629348
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:43 schreef kossikvassik2 het volgende:

[..]

Zijn ideeen en programma staan me totaal niet aan. Vind hem geen prettig persoon. Heb het sowieso niet op republikeinen. Teveel rare ideeen...
Pulp Fiction
pi_118631828
Het probleem van de Democraten is dat ze Romney zo hebben gedemoniseerd dat iedereen echt verwachtte dat hij een hakkelende monster was... vandaar dat Romney na dat eerste debat zo zijn momentum pakte. Hij bleek wel ok over te komen en dat was al genoeg omdat de Democraten het standaard zo laag hebben gezet.

Als ze dat nou niet hadden gedaan en hem keihard op zijn programma hadden aangevallen zou Romney nu er minder goed voorstaan....
pi_118632300
quote:
Many friends are telling me that most of the European media are expecting President Obama to be reelected. If so, they are likely to be shocked on election day. In the U.S., there are 26 national polling firms. The one I count most trustworthy is Rasmussen (which came closest to hitting the exact result for 2008), and the oldest and best known is Gallup. As of October 23 (just after the third and final debate), both showed Governor Romney beating the president with over 51 percent, and by between four and six points.

Even the poll of all the polls (reported daily at RealClearPolitics.com) shows Romney climbing everywhere and day by day pulling ahead in state after state.

For myself, I expect Romney to win by just over 52 to 46 percent, with two minor candidates gathering about 2 percent between them.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_118632638
Op Realclearpolitics.com staat Obama anders weer voor.
http://www.realclearpolit(...)ral_college_map.html
http://www.realclearpolit(...)tml#previous_changes

Op Politico ook.
http://www.politico.com/2012-election/swing-state/?hp=t3_3

En zo gaat iedereen vrolijk door met het plukken van kersen.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2012 19:06:43 ]
pi_118632874
Hoe kan Romeny ooit winnen zonder Ohio te winnen? Hij moet Florida, North Carolina en Virginia winnen (wat ik nog wel zie gebeuren), maar dan is hij er nog niet.
Laten we zeggen dat Colorado, New Hampshire, Iowa en Ohio dan nog swing states zijn (of dacht je dat Pennsylvania nog voor Romney wordt?) Als Romney Ohio verliest zal hij zowel Colorado als New Hampshire als Iowa moeten winnen.
Als Obama zowel Ohio als 1 van die drie staten heeft wordt het voor Romney zo goed als onmogelijk. En de polls wijzen naar dit scenario.
pi_118633074
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:03 schreef MilaNL het volgende:
Hoe kan Romeny ooit winnen zonder Ohio te winnen? Hij moet Florida, North Carolina en Virginia winnen (wat ik nog wel zie gebeuren), maar dan is hij er nog niet.
Laten we zeggen dat Colorado, New Hampshire, Iowa en Ohio dan nog swing states zijn (of dacht je dat Pennsylvania nog voor Romney wordt?) Als Romney Ohio verliest zal hij zowel Colorado als New Hampshire als Iowa moeten winnen.
Als Obama zowel Iowa als Ohio heeft wordt het voor Romney zo goed als onmogelijk. En de polls wijzen naar dit scenario.
Je moet die polls unskewen, joh. Dan wint Romney op zeker. Dat is helemaal de waarheid en hip en cool en mannelijk* enzovoort.

*Verwijzende naar dit, begin 4e alinea.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:22:18 #32
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_118641138
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En als Obama wint, heeft "Europa" dan gelijk? Of Nate Silver en de rest van de betrouwbare poll-watchers?
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:57:08 #33
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_118643757
Europa verwacht natuurlijk dat Obama wint omdat weinig Europeanen het zich kunnen voorstellen dat een zot als Romney het van hem kan winnen.

In Nederland bijvoorbeeld laat de republikeinse partij laat zich vergelijken met de SGP. Niet echt een partij die de macht snel zal grijpen.

Uiteraard is de vergelijking tussen Europese politiek en Amerikaanse een beetje scheef, en telt het gevoel meer mee, Romney maakt gewoon een kans, en dat kan niemand zich vanuit zijn/haar gevoel voorstellen.

Helaas verschillen de republikeinse en democratische kandidaat op economisch gebied niet zoveel van elkaar en staan ze alleen aan de sociale kant een beetje uit elkaar (nog niet eens zoveel). De politieke realiteit in de VS (lobbies, belangengroepen) zorgt ervoor dat het uiteindelijke beleid niet enorm zal veranderen, ook al is de interne retoriek vaak veel extremer.
451 °F
pi_118644382
Ik weet niet of dit al langsgekomen is in POL / dit topic ..

Maar denken jullie dat Sandy ook impact zal hebben op de verkiezingen?

Obama kan zich mooi profileren als rampbestrijder, voor Romney lastiger om kritiek te hebben, en te kort voor de verkiezingen om Obama nog de schuld te gaan geven van enige gemaakte fouten tijdens Sandy?
"Pools are perfect for holding water"
pi_118645352
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:05 schreef probeer het volgende:
Ik weet niet of dit al langsgekomen is in POL / dit topic ..

Maar denken jullie dat Sandy ook impact zal hebben op de verkiezingen?

Obama kan zich mooi profileren als rampbestrijder, voor Romney lastiger om kritiek te hebben, en te kort voor de verkiezingen om Obama nog de schuld te gaan geven van enige gemaakte fouten tijdens Sandy?
Het zal Obama vast geen kwaad doen. Behalve wanneer de bestrijding slecht op gang komt natuurlijk.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:25:17 #36
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118645817
Volgens mij is het totaal niet in te schatten wat voor effect dit heeft. Obama leek de laatste weken wat achter de feiten aan te lopen, dus voor hetzelfde geld heeft Romney nu wat meer mogelijkheden om bv. in Ohio uit te lopen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_118646419
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:57 schreef Charles.Darwin het volgende:
Europa verwacht natuurlijk dat Obama wint omdat weinig Europeanen het zich kunnen voorstellen dat een zot als Romney het van hem kan winnen.

In Nederland bijvoorbeeld laat de republikeinse partij laat zich vergelijken met de SGP. Niet echt een partij die de macht snel zal grijpen.

Uiteraard is de vergelijking tussen Europese politiek en Amerikaanse een beetje scheef, en telt het gevoel meer mee, Romney maakt gewoon een kans, en dat kan niemand zich vanuit zijn/haar gevoel voorstellen.

Helaas verschillen de republikeinse en democratische kandidaat op economisch gebied niet zoveel van elkaar en staan ze alleen aan de sociale kant een beetje uit elkaar (nog niet eens zoveel). De politieke realiteit in de VS (lobbies, belangengroepen) zorgt ervoor dat het uiteindelijke beleid niet enorm zal veranderen, ook al is de interne retoriek vaak veel extremer.
Omdat de Amerikaanse president in feite de machtigste persoon ter wereld is, worden die verkiezingen overal gevolgd. En omdat men in het westen overspoeld wordt met angelsaksische cultuur meent men sneller te kunnen inschatten wat goed is voor dat land dan voor pakweg China of India.
Maar ik denk dat dat een vertekend beeld is, wij zien vooral de federale overheid die boven de staten staat en voor het buitenlands beleid verantwoordelijk is. Hoeveel gouverneurs van de VSA kan een gemiddelde Europeaan bij naam noemen. Alle systemen zoals gezondheidszorg, belastingen,.. zijn er anders dan bij ons en verschillen nog eens onderling.
Ik wil maar zeggen: ik denk niet dat men op onze mening daar zit te wachten, net zoals wij ook geen boodschap hebben aan hun mening over bv de Nederlandse hypotheekrente. :D
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:02:30 #39
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_118648310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:25 schreef Mike het volgende:
Volgens mij is het totaal niet in te schatten wat voor effect dit heeft. Obama leek de laatste weken wat achter de feiten aan te lopen, dus voor hetzelfde geld heeft Romney nu wat meer mogelijkheden om bv. in Ohio uit te lopen.
Obama staat op voorsprong in Ohio, zo'n dikke 2 procentpunten. Romney probeert wanhopig zijn kritiek op de bailout voor de autoindustrie daar om te draien via aantuigingen dat Chrysler banen gaat verschepen, iets dat Chryslaer zelf heeft tegengesproken.

Daarnaast zorgt Sandy nu voor veel vragen aan Romney waarom hij eerder in de campagne nog de FEMA wilde opheffen omdat deze immoreel bezig was de schulden te verhogen. Romney zwijgt daar nu uiteraard over. Obama heeft echter een compliment gekregen van de Republikeinse gouverneur Christie dat Obama zeer pro-actief en met leiderschap deze natuurramp in de gaten houdt. If anything, Obama zal hier geen schade van ondervinden.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:05:02 #40
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_118648445
En dan lees ik dit:

quote:
"Michael Brown, the former FEMA director told a local paper that President Barack Obama acted too quickly in mobilizing relief for Superstorm Sandy."
Heckuva job Brown, die verantwoordelijk was voor FEMA tijdens Katrina. :')
Géén kloon van tvlxd!
pi_118648541
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef Montov het volgende:
En dan lees ik dit:

[..]

Heckuva job Brown, die verantwoordelijk was voor FEMA tijdens Katrina. :')
wait whut, dus iemand klaagt dat Obama te snel noodhulp stuurde? Wat een volk toch :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:08:22 #42
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118648612
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:02 schreef Montov het volgende:

[..]

Obama staat op voorsprong in Ohio, zo'n dikke 2 procentpunten. Romney probeert wanhopig zijn kritiek op de bailout voor de autoindustrie daar om te draien via aantuigingen dat Chrysler banen gaat verschepen, iets dat Chryslaer zelf heeft tegengesproken.

Daarnaast zorgt Sandy nu voor veel vragen aan Romney waarom hij eerder in de campagne nog de FEMA wilde opheffen omdat deze immoreel bezig was de schulden te verhogen. Romney zwijgt daar nu uiteraard over. Obama heeft echter een compliment gekregen van de Republikeinse gouverneur Christie dat Obama zeer pro-actief en met leiderschap deze natuurramp in de gaten houdt. If anything, Obama zal hier geen schade van ondervinden.
Zo mag het allemaal op ons over komen, maar ik vraag me sterk af of dit een rol speelt bij Amerikanen. De inwoners van Ohio worden nog steeds gebombardeerd met reclames over de economie en het is nog maar de vraag of die voorsprong van Obama er nog is in deze staat. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwste polls, maar die laten al even op zich wachten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_118652784
Ohio is nu cruciaal voor Obama. Die moet hij binnenslepen. Het is idd wachten op de nieuwste polls, maar veel zit nog in de foutmarge. Het wordt heel, heel spannend. Romney heeft zeker kans, het is erg arrogant om dat te ontkennen.
Pulp Fiction
pi_118653301
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 00:47 schreef David Letterman het volgende:
Ohio is nu cruciaal voor Obama. Die moet hij binnenslepen. Het is idd wachten op de nieuwste polls, maar veel zit nog in de foutmarge. Het wordt heel, heel spannend. Romney heeft zeker kans, het is erg arrogant om dat te ontkennen.
Er zijn wel wat nieuwe polls (29 oktober).
Grove Insight (28-29 okt) Obama +3
JZ Analytics/Newsmax (27-29 okt) Obama +4

Alleen Rasmussen pollt Romney +2, maar die peilen Romney overal als winnaar.
pi_118653562
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ja, dat is bijna altijd het verhaal van de Romentum advocates. Ten eerste kan ik me niet herinneren dat Rasmussen het beste track record had de vorige keer. Daarmee wil ik niet zeggen dat RR en Gallup slechte polls zijn, integendeel. Maar volgens mij is het al wel vrij lang duidelijk dat een poll of polls statistisch de beste oplossing geeft. Al was het maar om je statistiek wat te verbeteren. Dat is zo in de politiek, maar bijvoorbeeld ook in de weersvoorspellingen.
En op dit moment zijn alle polls of polls, panels, en consensus methodes het opvallend met elkaar eens: Obama leidt de EV, Romney de Popular Vote, maar beide eigenlijk too close to call. Kortom: Alle methodes lijken op een 60-75% kans voor Obama te gaan, wat dus nog altijd een significante kans voor Romney is.

Bovendien is de race eigenlijk opvallend stabiel. Obama heeft de hele tijd rond deze percentages gehangen, behalve met een idioot sterke bounce na de conventies. En Romney had een hele zwakke september, heeft zich in Denver erg sterk neer gezet als presidentieel genoeg. Maar Obama staat eigenlijk gewoon op een stand waarmee hij (nipt) zou moeten kunnen winnen, en alles wijst erop dat de waan van de dag daar niet veel mee van doen heeft.

Overigens durf ik best een biertje of 2 in te zetten tegen 52% vs 46%. Dat waren de cijfers van 2008, of 1988 - en ik heb niet het gevoel dat dat in dit gepolariseerde klimaat echt mogelijk is.
pi_118653878
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 01:46 schreef thijsdetweede het volgende:
Romentum
:D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_118654011
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 01:23 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Er zijn wel wat nieuwe polls (29 oktober).
Grove Insight (28-29 okt) Obama +3
JZ Analytics/Newsmax (27-29 okt) Obama +4

Alleen Rasmussen pollt Romney +2, maar die peilen Romney overal als winnaar.
Sorry, had ik nog niet gezien. Kleine voorsprong dus nog steeds, maar het blijft spannend. Foutmarge etc...
Pulp Fiction
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 10:16:58 #48
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118657887
Romney is opeens reclametijd aan het kopen in Minnesota, Pennsylvania en Michigan. De republikeinen zeggen dat ze het doen omdat ze voelen dat Obama daar kwetsbaar is en ze nu voor een grotere overwinning kunnen gaan. De democraten zeggen dat team Romney wanhopig is en net wil doen alsof ze er goed voor staan.

Wat is het toch spannend. :P
pi_118660202
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:55 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Sorry, had ik nog niet gezien. Kleine voorsprong dus nog steeds, maar het blijft spannend. Foutmarge etc...
Klopt, maar dan nog heeft Obama aan alleen Ohio genoeg, en Romney moet Ohio en nog een andere staat (Colorado, Iowa, New Hampshire) krijgen (en dat is al er vanuit gaande dat Florida, North Carolina en Virginia allemaal naar Romney gaan, terwijl Virginia nog echt onzeker is), terwijl Obama op dit moment in deze staten (Colorado, Iowa, NH) allemaal voor ligt.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:16 schreef Mike het volgende:
Romney is opeens reclametijd aan het kopen in Minnesota, Pennsylvania en Michigan. De republikeinen zeggen dat ze het doen omdat ze voelen dat Obama daar kwetsbaar is en ze nu voor een grotere overwinning kunnen gaan. De democraten zeggen dat team Romney wanhopig is en net wil doen alsof ze er goed voor staan.

Wat is het toch spannend. :P
Vreemd.. Pennsylvania zou nog kunnen, maar Minnesota en Michigan zie ik nog niet zo snel omslaan naar Romney. Geld dat ze misschien beter kunnen besteden aan zekerheid dat ze Virginia winnen.
pi_118660581
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 01:46 schreef thijsdetweede het volgende:
Overigens durf ik best een biertje of 2 in te zetten tegen 52% vs 46%. Dat waren de cijfers van 2008, of 1988 - en ik heb niet het gevoel dat dat in dit gepolariseerde klimaat echt mogelijk is.
52% tegen 46% lijkt me ook aan de hoge kant. De populair vote zal Romney wel winnen. Of hij genoeg staten gaat winnen? Eerder voorspelde ik dat hij zou winnen als er niets geks in het 2e en 3e debat zou gebeuren. Er gebeurde niks geks (alhoewel velen hier de winst in het 2e en 3e debat aan Obama gaven), dus blijf ik bij mij voorspelling. Maar als je kijkt naar wat voor een kansen Romney had om die debatten naar zich toe te trekken, dan had hij wat mij betreft wel wat harder door mogen drukken. Het zal daarom toch kielekiele worden. :P
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')