In hoeverre het er precies onder lijdt is moeilijk in cijfers uit te drukken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:15 schreef zuiderbuur het volgende:
Misschien een domme vraag, maar in welke mate lijdt het presidentieel werk in de laatste maanden van de eerste termijn hieronder? De "werkuren" van een president zullen wel een vaag begrip zijn, omdat hij waarschijnlijk nooit echt volledig verlost van alle mogelijke problemen, maar nu moet hij toch een aanzienlijk deel van zijn tijd in zijn campagne steken, die anders naar staatszaken gaan?
Dus normaal gezien komt Harry Reid (D) aan het hoofd van de Senaat, en blijft Boehner zitten als Speaker in het Huis, of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Terwijl het voor Obama zelf billenknijpen lijkt te worden gaat het een stuk beter in de polls voor de Democraten in de senaat. De meerderheid daar lijkt wel bijna zeker en zal mogelijk zelfs uitgebreid kunnen worden, terwijl er meer zetels van Democraten nu verkiesbaar zijn dan van Republikeinen:
http://www.realclearpolit(...)ions_senate_map.html
Het is erg sneu voor Obama, een slecht debatje en dan zak je zo in.
waar halen mensen toch dat ide vandaan dat Obama het 'moeilijk' zou hebben?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Terwijl het voor Obama zelf billenknijpen lijkt te worden gaat het een stuk beter in de polls voor de Democraten in de senaat. De meerderheid daar lijkt wel bijna zeker en zal mogelijk zelfs uitgebreid kunnen worden, terwijl er meer zetels van Democraten nu verkiesbaar zijn dan van Republikeinen:
sinds Roosevelt heeft geen enkel democratische president de popular vote bij herverkiezing gewonnen, ook bv. Clinton haalde dat niet in 1996 (als Perrot daar niet meegedaan hebben en alle conservatieven die Perrot stemden op Dole gestemd hadden, zou die president zijn geweest)..quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:47 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Het zou toch pijn doen bij Obama als hij zoals Bush de popular vote niet wint, zelfs al wordt hij president.
To be honest, Obama was echt boven zijn stand aan het leven met de poll data in September. De poll bounce van de RNC was zwaar matig in vergelijking met die van de DNC, Romney's 47 % en Benghazi-blunders deden het prima om hem als een idioot weg te zetten en de economie trekt alleen maar aan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Wat betreft die popular vote, bedoelde ik slechts winnen "met relatieve meerderheid". Dat niemand de helft haalt is zo sterk niet, maar het is iets vreemder als - zoals in 2000- de president niet eens het hoogste aantal stemmen had.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waar halen mensen toch dat ide vandaan dat Obama het 'moeilijk' zou hebben?
is dat omdat de media erg veel moeite doet de indruk te wekken dat het 'allemaal héél spannend zou zijn'?...
natuurlijk roept de media dat, die willen gewoon hun lezers wat 'entertainment' bieden...
maar voorlopig staat Obama nog steeds behoorlijk ruim voor in kiesmannen, in vrijwel alle als 'battleground state' aangemerkte staten staat hij vor, enkel Florida en Nort Carolina staat romney een heel klein beetje voor (maar florida zal nog spannend kunnen worden, al zal deze staat niet droslaggegevend zijn, Als romney FL verliest heeft hij 0% kans nog te winnen, maar Obama kan ook zonder Florida vast en zeker 271 kiesmannen halen, die zou pas in de problemen komen als hij Ohio én Florida zou kwijtraken maar de kans daarop is eerder laag)
[..]
sinds Roosevelt heeft geen enkel democratische president de popular vote bij herverkiezing gewonnen, ook bv. Clinton haalde dat niet in 1996 (als Perrot daar niet meegedaan hebben en alle conservatieven die Perrot stemden op Dole gestemd hadden, zou die president zijn geweest)..
enkel, tot kort voor de verkiezingen stond Clinton wél op een heel ruime overwinning, maar de voorsprong die hij in de polls had van 11-12% verdampte tijdens de verkiezingen zelf tot iets van 6-7% mdat veel van liberale en arme clinton-kiezers thuisbleven, toen die dachten 'dat Clinton tóch wel zou winnen'.
Achteraf bekeken is dat zo vreemd niet, Powell steunt opnieuw Obama:quote:Op maandag 3 september 2012 16:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Sowieso was er amper iemand van hun vorige regering aanwezig: geen Bush, geen Cheney, geen Powell, geen Rumsfeld. Dat is al heel apart, dat al die mensen 3 jaar later nergens meer te bekennen zijn op een conventie.
Daarnaast is ook de vorige kandidaat voor vice-president niet aanwezig en zijn er amper kandidaten uit de race van dit jaar aanwezig (geen Cain, geen Bachmann, geen Huntsman, noem maar op). Ook is de vorige leider van de partij, Michael Steele, afwezig.
dat bedoelde ik ook hoor. en ja, idd haalde Clinton die ook niet in 1996.. toen kwam Clinton op 47,4% uit ... óndanks en landslide qua kiesmannen (380 idd, meer dan dubbel zoveel als Dole haalde)...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:10 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Wat betreft die popular vote, bedoelde ik slechts winnen "met relatieve meerderheid". Dat niemand de helft haalt is zo sterk niet, maar het is iets vreemder als - zoals in 2000- de president niet eens het hoogste aantal stemmen had.
Ik zie dat de NRC Romney endorsed.quote:
En eigenlijk is Obama de 43e president, vanwege Grover Cleveland.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:08 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ik zie dat de NRC Romney endorsed.Dat, of ze kunnen 4 jaar in de toekomst kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Géén kloon van tvlxd!
Whehe, true, true. Waarom die als 22e en als 24e is geteld is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:04 schreef Montov het volgende:
[..]
En eigenlijk is Obama de 43e president, vanwege Grover Cleveland.
Zo kan ie wel, ja, maar ik dacht dat 't over personen ging in die categorie.quote:[spoiler]
Wie is de opvolger van Obama?
[/spoiler]
22e en 24e administration/presidency.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:08 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Whehe, true, true. Waarom die als 22e en als 24e is geteld is mij een raadsel.
Presidenten staan centraal in die categorie, maar de meeste blokjes hebben niet de simpele vraag "wie is president <>?".quote:[..]
Zo kan ie wel, ja, maar ik dacht dat 't over personen ging in die categorie.
OMG LOOK AT ME I'M SO MUCH SMARTER!!!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |