quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:22 schreef Karina het volgende:
[..]
Verzin maar iets, verander ik het voor je
quote:
Ik zou het ook niet doen maar t kan wel. Frankrijk is qua afstanden onvergelijkbaar met NL. Kinderen zij daar gewoon te reizen voor school. Dus je moet het wel in perspectief zien.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is wel een antwoord. Je neemt kinderen die de taal compleet niet spreken mee daarheen. En er was wel een alternatief, want er was een school in de buurt. Dat het kind er daar totaal geen touw aan vast kan knopen en daardoor 50 km verder naar school moet is dan gewoon zielig.
ow is al veranderdquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:24 schreef Curve_Fever het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 27 oktober 2012 22:22 schreef Karina het volgende:
[..]
Verzin maar iets, verander ik het voor je
[/q
nog steeds geen frans kunnen praten ofso iets
Dat haalt ze zelf niet eensquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:24 schreef Cee het volgende:
En dat mens denkt natuurlijk, zolang m'n zoontje lekker frans blijft brabbelen maakt het niet zo veel uit dat ik niet verder kom dan 'un, deux, trois'.
Echt heel triest.quote:
Zeeuws.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:24 schreef Injetta het volgende:
Hallo.. ik val er nu in. Wat voor taal spreken die mensen onder elkaar? Ik versta er geen jota van..
Zeeuwsquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:24 schreef Injetta het volgende:
Hallo.. ik val er nu in. Wat voor taal spreken die mensen onder elkaar? Ik versta er geen jota van..
Zeeuws.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:24 schreef Injetta het volgende:
Als je zelf geen moer uitvoert kan het natuurlijk onmogelijk het geval zijn dat je zelf iets verkeerd doet. Wat een sneu wijf.quote:
Een soort Zeeuws.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:24 schreef Injetta het volgende:
Kettre van dies kan ook zn buurman zijn in Zeeland?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hij zegt kettrevandies alsof hij er geboren is
Dat snap ik ook wel. Heb kennissen in de VS die het als goed te doen zien als ze 4 uur moeten rijden voor een concert.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet doen maar t kan wel. Frankrijk is qua afstanden onvergelijkbaar met NL. Kinderen zij daar gewoon te reizen voor school. Dus je moet het wel in perspectief zien.
Zeeuws denk ikquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:24 schreef Injetta het volgende:
Dus wat is dan het probleem?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Heb kennissen in de VS die het als goed te doen zien als ze 4 uur moeten rijden voor een concert.
Dat is echt debiel dan interesseert het je gewoon geen flikkerquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:25 schreef Disana het volgende:
Het verschil tussen vous en moi nog steeds niet weten.
Volgens mij weten ze ook nog steeds nauwelijks wat ze doen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dat is echt debiel dan interesseert het je gewoon geen flikker
Ze willen ons laten voelen hoe die mensen zich voelen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:26 schreef Injetta het volgende:
OMG.. ben ik nu de enige die ze niet kan verstaan? Waarom ondertitelen ze die mensen niet?
Hun Frans wordt wel ondertitelt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:26 schreef Injetta het volgende:
OMG.. ben ik nu de enige die ze niet kan verstaan? Waarom ondertitelen ze die mensen niet?
Nee versta de helft ook nietquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:26 schreef Injetta het volgende:
Valt wel mee toch? Minder irritant dan dat geblaat uit Rotterdam/Amsterdam/Frieslandquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:26 schreef Injetta het volgende:
Eerder was er wel ondertiteling.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:26 schreef Injetta het volgende:
Heejquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:27 schreef tralalala het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Minder irritant dan dat geblaat uit Rotterdam/Amsterdam/Friesland
Toen bij het afscheid in het buurthuis was er wel ondertiteling, Maar ik versta er ook niet veel van.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:26 schreef Injetta het volgende:
Zeeuwsquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:26 schreef Injetta het volgende:
Keesie uit Woensel-Westquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:27 schreef One_of_the_few het volgende:
Die man lijkt zo trouwens op een typetje uit een aflevering van de prachtserie probleemwijken van sbs.
Da's tenminste te verstaan...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:27 schreef tralalala het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Minder irritant dan dat geblaat uit Rotterdam/Amsterdam/Friesland
Die is blij dat hij van ze af is.quote:
Zeker na die Google Translate-briefquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:30 schreef OProg het volgende:
De burgemeester denkt ook: we krijgen die stinkhollanders wel.
Ik dacht even nog dat het d'r tandenborstel was.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:30 schreef Disana het volgende:
Lekker fris, dat gepruts met haren in de keuken.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:28 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wij hebben 888 van teletekst aan.
Van een spiegel hebben ze ook nog nooit gehoordquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:30 schreef Pino112 het volgende:
Dubbele boeking, ze kunnen ook helemaal niks
Haha ja, ik ook.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:30 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik dacht even nog dat het d'r tandenborstel was.
Ze denken groot en creëren grote problemen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:30 schreef Karina het volgende:
Een dubbele boeking, hoe krijgen ze DAT nou weer voor elkaar. Zo druk is het nou ook weer niet.
Mwa, dit jochie komt er het sterkste uit denk ik.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:30 schreef Injetta het volgende:
Dat kind wordt depri van die ouders.......
Is ze goed in. Alhoewel, ze geeft 't ook twee vegen en dan is 't schoon.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:31 schreef Karina het volgende:
En ze staat maar de kastjes te poetsen de hele tijd.
Ja want als je had opgelet mogen ze nog geen camping, alleen bekenden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:31 schreef Cee het volgende:
En ja hoor, alle campinggasten zijn bekenden.
Nee want op vakantie gaat het toch ook altijd goed?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:32 schreef md89 het volgende:
Nu krijgt de taal de schuldAls je je gewoon had voorbereid door de taal te leren voordat je kwam...
Denk niet dat ze van nature een talenknobbel hebben...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:32 schreef md89 het volgende:
Nu krijgt de taal de schuldAls je je gewoon had voorbereid door de taal te leren voordat je kwam...
Ja maar ik heb niet opgelet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:32 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja want als je had opgelet mogen ze nog geen camping, alleen bekenden.
Ja! Kenner!quote:
Als het programma afgelopen is, dan is de ondertiteling ook afgelopen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:34 schreef Injetta het volgende:
he?? Ik was aan het klooien met 888 en nu is het afgelopen?![]()
Hoe werkt dat 888 trouwens? Er gebeurt niks........ Ik heb teletekst geselecteerd en kies dan 888 en dan niks.......
Haha.. OK, ik begreep er al niks van.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:37 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als het programma afgelopen is, dan is de ondertiteling ook afgelopen.
Via TT ondertitelen ze op de publieke omroep bijna alles.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:40 schreef Injetta het volgende:
[..]
Haha.. OK, ik begreep er al niks van.
ik hoop dat ze volgende keer dit soort rare dialecten ondertitelen. Dat is toch voor een normale Nederlander echt niet te verstaan....?![]()
![]()
Meer dat hij een stadsgenoot is en dat hij al eerder in dit topic genoemd werdquote:
twitter:jasmijn02 twitterde op zaterdag 27-10-2012 om 22:35:48"Pang pang pang, non bien he". Nu al een klassiekertje. #ikvertrek reageer retweet
Die is elke dag 12 uren weg van huis om naar school te kunnenquote:Op zondag 28 oktober 2012 00:40 schreef Anne het volgende:
In het laatste stuk/halve deel miste ik de oudste sowieso? Of zag ik hem over het hoofd?
quote:Even Frans leven ...
- vakanties voor (christelijke) gezinnen en groepen
- chambre d'hôte en table d'hôte
- 3 gîtes en 1 studio
In de herfst van 2011 is de familie Paauwe gearriveerd in het Land van Tronçais.
Slechts zo'n 3 kilometer bij ons vandaan gaan zij een chambre d'hôte en table d'hôte runnen. Er zijn een drietal gîtes en een studio, die zij beschikbaar stellen aan gezinnen en groepen met een christelijke overtuiging. Het doel is om voor hun gasten - maar ook voor andere toeristen die daar belangstelling voor hebben - (openlucht) kerkdiensten, sing-in's, enz. te organiseren.
Je zag hem niet geslacht worden, alleen geplukt worden werd getoond.quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:19 schreef kissaa het volgende:
Ik heb gekeken totdat de haan geslacht ging worden. Dan haak ik echt af
Maar je eet wel kip etc?quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:19 schreef kissaa het volgende:
Ik heb gekeken totdat de haan geslacht ging worden. Dan haak ik echt af
Dan vrees ik dat ze weer in Kapelle zitten. Voordeel is wel dat daar iedereen die Annie kan verstaan.quote:
Dat woord spreken ze ook vast niet goed uit. Geenand.quote:
Hoe ze telkens weer dit soort types weten te vindenquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:27 schreef Ambrosius het volgende:
Echt een paar keer volledig stuk, wat een figuren.
Van die christelijke overtuiging was in de uitzending weinig te merken, maar het verbaast me niet. Vandaar dat mevrouw dacht dat het wel goed zou komen.quote:
Hosten ze hem zelf ofzoquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:48 schreef Disana het volgende:
Volgens hun Facebookprofiel wonen ze nog in Braize:
http://www.facebook.com/ellyengertjan.paauwe
'Vanwege de vele bezoekers ligt de site plat, probeer het een andere keer.'
Valt me ook altijd op dat die websites echt voor 200 euro in elkaar zijn gezet, dan krijg je dit.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hosten ze hem zelf ofzoBeetje webhost moet zo'n bezoekersstroom wel kunnen hebben.
quote:Heb je de opnamen nu al zelf terug gezien?
quote:Elly En Gert-Jan Paauwe nee is voor ons ook een verrassing
Voor de kinderen was het inderdaad wel heel zinvol geweest, zo'n talencursus vooraf. Voor hen zelf had het niks uitgemaakt. Na een half jaar in Frankrijk konden ze nog steeds niet fatsoenlijk communiceren.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:00 schreef Breekfast het volgende:
Dat mensen zo'n stap ondernemen snap ik best, ik snap alleen niet hoe die mensen totaal onvoorbereid er aan beginnen. Hoeveel moeite is het om een half jaar voordat je weggaat een cursus Frans te nemen zodat je daar in ieder geval fatsoenlijk kan communiceren.
Als ze dat met die kinderen hadden gedaan dan zouden die ook veel makkelijker contact maken met klasgenootjes enzo. Die kinderen gooi je echt in het diepe nu.
Zelden. En als ik vlees eet dan is het scharrelvlees (hoop ik)quote:
Bisous.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:15 schreef marcodej het volgende:
"Dan staat er een woord, dat kan ik niet lezen. Biotex ofzo."
"Bijoux...ehh... Proost."
Maar dat is toch ook logisch die gaan naar school en dan leer je dat toch het snelste.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:02 schreef xzaz het volgende:
Altijd in Ik vertrek dat de kinderen heel snel de taal overnemen.![]()
Zou je denken?quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:26 schreef vuvuzela het volgende:
Vanavond dan eindelijk een succesvertrek
Ach, als dat alles isquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Zou je denken?
Een glamoureuze camping die van alle gemakken voorzien is heet een glamping. Chris en Loes willen er eentje beginnen in Frankrijk. Ik vertrek volgt hun belevenissen en zoals vaak blijken er nogal wat problemen op de loer te liggen.
Chris (36) en Loes (36) zijn ervan overtuigd dat ze hun emigratie goed geregeld hebben. Samen met hun kinderen Thije (4) en Jilke (2) verhuizen zij naar Frankrijk om een luxe camping (glamping) op te zetten, speciaal gericht op gezinnen met jonge kinderen. Alles is tot in de puntjes geregeld en hun grote vriendengroep is opgetrommeld om de hele vakantie te komen klussen.
Campingvergunning
Terwijl Loes nog een half jaar met de kinderen in Nederland woont, klust Chris in zijn eentje in Frankrijk hard door aan hun droom. Alles lijkt in kannen en kruiken, de zomer komt in zicht, en dan opeens blijkt de campingvergunning niet rond te komen. Krijgen ze de vergunning nog voor het zomerseizoen begint? En komt die glamping op tijd af?
Bron: tvgids.nl
Beetje positief blijven hequote:Op zaterdag 3 november 2012 21:50 schreef Cee het volgende:
Volgens mij wordt deze niet zo rampzalig.
Ja maar een camping runnen is toch echt wel iets anders.quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:52 schreef Van_Poppel het volgende:
Een projectleider zou dit moeten kunnen idd...
Ja of hij is gewoon al oud... Ik heb het begin weer gemist, dus geen idee hoe oude ze zijn.quote:
Ze zijn beide 36quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:55 schreef alors het volgende:
[..]
Ja of hij is gewoon al oud... Ik heb het begin weer gemist, dus geen idee hoe oude ze zijn.
36quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:55 schreef alors het volgende:
[..]
Ja of hij is gewoon al oud... Ik heb het begin weer gemist, dus geen idee hoe oude ze zijn.
Hij zou makkelijk 45 kunnen zijn.quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:55 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zit me er ook om te verbazen dat ik maar een jaar jonger ben dan deze knakker.
Zeg dat wel ja....brrrquote:Op zaterdag 3 november 2012 21:58 schreef Karina het volgende:
Wat een rare brede scheiding heeft zij.
Witte kastjes ookquote:Op zaterdag 3 november 2012 21:58 schreef alors het volgende:
[..]
Ja zo druk met die tegeltjes en kasten met patroon.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:57 schreef Cee het volgende:
Als deze mensen applaudiseren dan komt er een hoop stof van hun handen.
Op stokbrood ja, heerlijk.quote:
quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:02 schreef One_of_the_few het volgende:
Weekboodschappen, kluskleren. Ze hebben de seks ook ingepland gok ik.
22:15 Jan doet slip uitquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:02 schreef One_of_the_few het volgende:
Er staan streepjes op maandag en vrijdag in hun agendaquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:02 schreef One_of_the_few het volgende:
Hij werkte op de bouwquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:03 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[..]
Hopelijk blijkt hij heel onhandig of zo.
Volgens mij heeft ie ook maateenheden op z'n pielemuis afgetekend.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:03 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
22:15 Jan doet slip uit
22:17 Truus BH
Het 1 sluit het andere niet uit.quote:
Maak je toch een nieuwequote:Op zaterdag 3 november 2012 22:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Je kind zou er maar van af flikkeren
Vond het ook nogal stom.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Je kind zou er maar van af flikkeren
Dat zit niet in de planning.quote:
Mensen die gewend zijn dat alles meezit.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:08 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Scouting ouders he, lekker avontuurlijk!
Mwah, ze organiseren wel goed. alleen dat zij teruggaat begrijp ik niet zo.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Mensen die gewend zijn dat alles meezit.
Kerels die hun haar vervenquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:11 schreef WammesWaggel het volgende:
36 jaar oud, man man verf je haar dan gewoon
Heb ik ook weleens gedaanquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:17 schreef vuvuzela het volgende:
vrouwen die behangendat heb ik nog nooit gezien
quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:17 schreef vuvuzela het volgende:
vrouwen die behangendat heb ik nog nooit gezien
Moet je ook van boven naar beneden doen he Karinaquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Heb ik ook weleens gedaanmaar ik was er niet zo goed in
Nou dat ging nog wel, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik meestal smeerdequote:Op zaterdag 3 november 2012 22:19 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Moet je ook van boven naar beneden doen he Karina![]()
Idd, like wtfquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Binnenschoenen...dit wordt heel eng
Ja, lekker spelen met plakspul.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou dat ging nog wel, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik meestal smeerdedaar was ik heel handig in.
Ja bah.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:20 schreef Injetta het volgende:
Ze hebben alles geregeld en voorbereid en georganiseerd. Heeft ook wel iets benauwends.....
Juist verstandig met twee jonge kinderen denk ikquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:20 schreef Injetta het volgende:
Ze hebben alles geregeld en voorbereid en georganiseerd. Heeft ook wel iets benauwends.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |