Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enof die 30k wordt gerechtvaardigd. Dat is gewoon de marktwaarde, dat hij hem voor een prikkie heeft in kunnen kopen is gewoon geluk en lekker makkelijk winst pakken. Als jij een auto wint oid doe je hem toch ook niet voor een prikkie weg omdat je hem toevallig gratis hebt gekregen
Op zaterdag 27 oktober 2012 14:08 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb er wel eens over nagedacht ja, om ergens goedkoop iets op te scharrelen, op te knappen en te verpatsen. Helaas kun je dat maar drie keer doen want daarna moet je je inschrijven bij de KvK.
Op zaterdag 27 oktober 2012 14:08 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb er wel eens over nagedacht ja, om ergens goedkoop iets op te scharrelen, op te knappen en te verpatsen. Helaas kun je dat maar drie keer doen want daarna moet je je inschrijven bij de KvK.
Per jaar of totaal?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Had vanmiddag wat vaags met de auto van m'n vader. Reed door Groningen en ineens beginnen de ruitenwissers te dansen op de hoogste stand uit het niets. Die maar weer uitgezet door de hendel heen en weer te bewegen. Sta ik achter een bus, zie ik in de spiegeling dat de lichten en de mistlichten aan staan terwijl de schakelaars op uit staan... WTF, franse karakter noemen ze dat toch?
Op zondag 28 oktober 2012 00:23 schreef S-RS het volgende: Had vanmiddag wat vaags met de auto van m'n vader. Reed door Groningen en ineens beginnen de ruitenwissers te dansen op de hoogste stand uit het niets. Die maar weer uitgezet door de hendel heen en weer te bewegen. Sta ik achter een bus, zie ik in de spiegeling dat de lichten en de mistlichten aan staan terwijl de schakelaars op uit staan... WTF, franse karakter noemen ze dat toch?
Lekker onvoorspelbaar, LOVE IT
Past zich aan aan berijder. Gekke berijder, gekke auto.
Op zondag 28 oktober 2012 11:26 schreef Hojdhopper het volgende: Lees net in de extra klantinfo van de grote in Houten dat je altijd moet aftanken als je hem vanaf daar wegbrengt. Ben ik dus mooi vergeten donderdag.
Je hoeft hem alleen af te tanken als hij niet afgetankt klaarstaat, of hebben ze de klantinfo aangepast recentelijk? Gaat het eigenlijk om de schadepartner of om de grote zelf? bij de schadepartner moeten de auto's al afgetankt worden als ze in houten afgeleverd worden, maar dat vergeten hikers best vaak. Dan moet je hem zelf nog aftanken dus...
Je hoeft hem alleen af te tanken als hij niet afgetankt klaarstaat, of hebben ze de klantinfo aangepast recentelijk? Gaat het eigenlijk om de schadepartner of om de grote zelf? bij de schadepartner moeten de auto's al afgetankt worden als ze in houten afgeleverd worden, maar dat vergeten hikers best vaak. Dan moet je hem zelf nog aftanken dus...
In dit geval gaat het om de schadepartner. Het stond toen ook niet expliciet in de ritinfo, alleen in de extra klantinfo. De ritten van morgen zijn voor de grote zelf, en daar staat het wel expliciet in de ritinfo.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Je hoeft hem alleen af te tanken als hij niet afgetankt klaarstaat, of hebben ze de klantinfo aangepast recentelijk? Gaat het eigenlijk om de schadepartner of om de grote zelf? bij de schadepartner moeten de auto's al afgetankt worden als ze in houten afgeleverd worden, maar dat vergeten hikers best vaak. Dan moet je hem zelf nog aftanken dus...
Ik tank altijd af, ook als ik vol wegrij. Altijd in Utrecht bij het stadion. Ik had pas een auto waar het metertje over het "vol" streepje zat en waar nog 15 liter bijkon.
Maar goed, zolang de Essopas werkt is het geen moeite en extra uren, dus waarom niet.
Ik tank altijd af, ook als ik vol wegrij. Altijd in Utrecht bij het stadion. Ik had pas een auto waar het metertje over het "vol" streepje zat en waar nog 15 liter bijkon.
Maar goed, zolang de Essopas werkt is het geen moeite en extra uren, dus waarom niet.
Als ik naar houten ga tank ik ook bijna altijd af, een enkele keer niet gedaan omdat ik geen tijd/zin had en hij al vol zat. Maar als ik vanuit houten weg rij tank ik alleen af als het overduidelijk vergeten is. Meestal roosteren ze alles te strak in om lekker extra uren te maken bij het tankstation en dat soort dingen:p De dagen waarop dat wel kan zijn de chillste:)
Op zondag 28 oktober 2012 17:01 schreef mothergoose het volgende: morgen moet ik weer eens hiken.. wat een hoop gezeik met die kutformulieren zeg. 'schade oer het hoofd zien = inhoudn op je loon' etc etc
kutzooi.
Ja als je de ritinfo leest dan heb je eigenlijk de neiging om ze op te bellen en te zeggen dat ze 't zelf maar uitzoeken. Lekker weer vakkenvullen bij de AH
Op zondag 28 oktober 2012 00:23 schreef S-RS het volgende: Had vanmiddag wat vaags met de auto van m'n vader. Reed door Groningen en ineens beginnen de ruitenwissers te dansen op de hoogste stand uit het niets. Die maar weer uitgezet door de hendel heen en weer te bewegen. Sta ik achter een bus, zie ik in de spiegeling dat de lichten en de mistlichten aan staan terwijl de schakelaars op uit staan... WTF, franse karakter noemen ze dat toch?
Ik vind het bij die Peugeot 508's altijd zo kinderachtig met die ruitenwissers. Zet je ze op automatisch, wil je onderweg ff wat druppels wegvegen door hem ff 1x aan te zetten. Gaat de automatische stand er altijd direct af, echt zo van "Dan doe je het ook maar lekker zelf als je het beter weet"
Ik vind het bij die Peugeot 508's altijd zo kinderachtig met die ruitenwissers. Zet je ze op automatisch, wil je onderweg ff wat druppels wegvegen door hem ff 1x aan te zetten. Gaat de automatische stand er altijd direct af, echt zo van "Dan doe je het ook maar lekker zelf als je het beter weet"
Is dat ook zo als je hem 1x naar voren trekt terwijl die op automatisch staat? Dat die er af springt als je hem met de hand een stand omhoog duwt klopt idd, en slaat ook nergens op
Ik heb op mijn nette schoenen eens drie kwartier door de sneeuw gestampt in Amsterdam ZO, omdat er door het winterse weer geen OV meer reed. Taxi mocht niet van EW
Op zondag 28 oktober 2012 22:12 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb op mijn nette schoenen eens drie kwartier door de sneeuw gestampt in Amsterdam ZO, omdat er door het winterse weer geen OV meer reed. Taxi mocht niet van EW
Ik moest rennend door de sneeuw bij almere met nette schoenen, helemaal doorweekt en mijn broekspijpen ook. Vorig jaar winter.
vandaag voor t eerst sinds lange tijd weer eens gehiket. viel me eigenlijk toch nog mee, afgezien van die formulieren dan. lekker keihard meekrijsen met kutmuziek op de radio, geen stress om een keer een zijlijntje aan te raken ofzo, best prima.
Ik las dat vanaf 2015 de Studenten OV wordt vervangen door een kortingskaart? Ben benieuwd wat dat voor EW betekent.. Ik ben er dan al uit als het goed is
Ja, die worden wel hard getroffen. Ik ben blij dat ik in 2008 ben begonnen en niet zes jaar later. Weet iemand trouwens of je een snelle hap kunt halen in de buurt van de bandenboer in Bedum? Al zal daar wel geen tijd voor zijn...
[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2012 18:01:53 ]
Tja, ik ben in 2014 klaar met m'n hbo, maar zo klinkt het niet erg aantrekkelijk om nog een master te gaan doen... Hoewel ik dat eigenlijk wel van plan was. Heb een vwo-diploma, maar heb m'n eerste jaar op de uni gefaald, dus hbo gaan doen en het zou toch op een of andere manier zonde van m'n vwo zijn als ik "slechts" een hbo-diploma heb dadelijk..
Ach ja, ik zie wel. Voorlopig nog "gewoon" OV dus.
Op maandag 29 oktober 2012 18:18 schreef Irritatie100 het volgende: Tja, ik ben in 2014 klaar met m'n hbo, maar zo klinkt het niet erg aantrekkelijk om nog een master te gaan doen... Hoewel ik dat eigenlijk wel van plan was. Heb een vwo-diploma, maar heb m'n eerste jaar op de uni gefaald, dus hbo gaan doen en het zou toch op een of andere manier zonde van m'n vwo zijn als ik "slechts" een hbo-diploma heb dadelijk..
Ach ja, ik zie wel. Voorlopig nog "gewoon" OV dus.
Je moet je wel goed afvragen of het van toegevoegde waarde is voor jouw toekomstplannen. Qua banen zie ik het de aankomende jaren niet enorm veranderen en het is nu al zeer zeker niet eenvoudig om aan de bak te komen. Straks zitten we met een overschot aan hoogopgeleiden met weinig (relevante) werkervaring en in sommige branches zal je dan zeker niet sterk staan, ondanks je een universitaire titel hebt.
Je moet je wel goed afvragen of het van toegevoegde waarde is voor jouw toekomstplannen. Qua banen zie ik het de aankomende jaren niet enorm veranderen en het is nu al zeer zeker niet eenvoudig om aan de bak te komen. Straks zitten we met een overschot aan hoogopgeleiden met weinig (relevante) werkervaring en in sommige branches zal je dan zeker niet sterk staan, ondanks je een universitaire titel hebt.
Ik ben het met je eens, maar ik zou je studiekeuze niet baseren op aankomende 5-10 jaar. Mocht je als je midden 30 bent willen switchen in een economie die een stuk beter is, dan is een universitaire titel ineens heel handig.
Btw eerst zullen de studenten die antropologie doen of opleidingen binnen cultuur en kunst het slachtoffer zijn.
Vandaag zowat ruzie op de snelweg met een medeweggebruiker. Reed op de A28 richting het Zuiden toen er ter hoogte van 't Harde een man in z'n Ford Focus met 115 links ging rijden. Dik 20 km later bij Harderwijk begon het een beetje te irriteren. Van rechts inhalen hou ik normaal niet, maar nu zag ik een rij vrachtwagens op de rechterhelft en voor me reden heel wat auto's die ze langzaam inhaalden. Dus ik snel naar rechts, waardoor ik met gepaste snelheid (we reden 95 oid) wat auto's inhaalden. Vervolgens ging ik weer naar links. Zie ik in mn rechter spiegel ineens die Focus volle bak accelereren en ineens reed hij naast me. In een gat wat er niet was wilde hij hem er weer voor gooien. Vervolgens heeft die gast nog zeker 5 km op 0,5 sec. achter me en al zwaaiend en wijzend naast me gereden. Is dat nou wat ze met een midlifecrisis bedoelen?
Morgen een auto ophalen midden op het park de Hoge Veluwe Ik was al bang voor matig OV, maar er stopt een bus voor het adres waar ik moet zijn, midden in de middle of nowhere.
Op maandag 29 oktober 2012 20:04 schreef Sanderss het volgende: Vandaag zowat ruzie op de snelweg met een medeweggebruiker. Reed op de A28 richting het Zuiden toen er ter hoogte van 't Harde een man in z'n Ford Focus met 115 links ging rijden. Dik 20 km later bij Harderwijk begon het een beetje te irriteren. Van rechts inhalen hou ik normaal niet, maar nu zag ik een rij vrachtwagens op de rechterhelft en voor me reden heel wat auto's die ze langzaam inhaalden. Dus ik snel naar rechts, waardoor ik met gepaste snelheid (we reden 95 oid) wat auto's inhaalden. Vervolgens ging ik weer naar links. Zie ik in mn rechter spiegel ineens die Focus volle bak accelereren en ineens reed hij naast me. In een gat wat er niet was wilde hij hem er weer voor gooien. Vervolgens heeft die gast nog zeker 5 km op 0,5 sec. achter me en al zwaaiend en wijzend naast me gereden. Is dat nou wat ze met een midlifecrisis bedoelen?
Dat zijn die momenten dat ik ga checken of ik nog ruitensproeiervloeistof erin heb zitten, *****bumperklevers
Op maandag 29 oktober 2012 21:34 schreef Panthera. het volgende: Morgen een auto ophalen midden op het park de Hoge Veluwe Ik was al bang voor matig OV, maar er stopt een bus voor het adres waar ik moet zijn, midden in de middle of nowhere.
Anders had je altijd nog een van die witte fietsen kunnen pakken
Je moet je wel goed afvragen of het van toegevoegde waarde is voor jouw toekomstplannen. Qua banen zie ik het de aankomende jaren niet enorm veranderen en het is nu al zeer zeker niet eenvoudig om aan de bak te komen. Straks zitten we met een overschot aan hoogopgeleiden met weinig (relevante) werkervaring en in sommige branches zal je dan zeker niet sterk staan, ondanks je een universitaire titel hebt.
Dat is ook weer zo. Maar ik weet dat ik het best aankan, had op de uni na 1 jaar 56punten en na 2 jaar nog steeds (wel 2e jaars vakken gehaald natuurlijk ) dus vandaar dat ik kon vertrekken. Daarbij kan ik hier op school in mijn 4e jaar de WO Minor volgen zodat ik geen schakeljaar hoef te doen, dus wat dat betreft is het vrij aantrekkelijk om die master nog 'even' mee te pakken.
Ze zoeken 5 chauffeurs in Nieuwegein voor morgen, en ik heb het geld hard nodig, doen of niet? Is het echt zo verschrikkelijk dat ik het maar niet moet doen?
Tijdje terug de belastingdienst gebeld over informatie, want had wat plannen met een vriend.
Ik kan je vanuit beroepsmatig opzicht vertellen dat dat gewoon onzin is. Die lui blijven maar onzin verkopen. Het heeft helemaal niets met het aantal te maken eigenlijk, maar met een sloot aan (andere) criteria.
Die lui kunnen je alleen vertellen wat ze op hun scherm zien en wat voorgekauwd/standaard is. Zodra ook maar iets afwijkt, krijg je onzin voorgeschoteld.
Anders had je altijd nog een van die witte fietsen kunnen pakken
Ik zag er genoeg staan Wel mooi daar, en erg stil.
Afgezien van de bladblazer en het schieten van oefenende militairen maar goed, zeker leuker dan een gemideld industrieterrein.
Wel jammer, ik stelde me voor, vroeg mijn CP welke auto ik kwam ophalen, de Peugeot 208 of de Range Rover Evoque die ook klaarstond. Drie keer raden...
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de mail van zonet ook mij als oorzaak had. Ik had m'n beschikbaarheid alleen voor de middag en avond aangevinkt aangezien ik vanavond mn verjaardag vier. Maar J belde en gaf me ritten voor de hele dag. Toen ik keek hoefde ik pas om half 10 de trein in dus dat zou ik nog wel halen. Maar even later belde ze op en gaf ze me een andere, vroegere, rit omdat de eerste was vervallen. "Je kon toch de hele dag??" vroeg ze, maar ik zei nee, want beschikbaarheid. Nu alsnog ritten gekregen.
Op dinsdag 30 oktober 2012 15:34 schreef Jorian29 het volgende: Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de mail van zonet ook mij als oorzaak had. Ik had m'n beschikbaarheid alleen voor de middag en avond aangevinkt aangezien ik vanavond mn verjaardag vier. Maar J belde en gaf me ritten voor de hele dag. Toen ik keek hoefde ik pas om half 10 de trein in dus dat zou ik nog wel halen. Maar even later belde ze op en gaf ze me een andere, vroegere, rit omdat de eerste was vervallen. "Je kon toch de hele dag??" vroeg ze, maar ik zei nee, want beschikbaarheid. Nu alsnog ritten gekregen.
Ik denk ook voor mij. Ondertussen al anderhalve week geen werk, terwijl fulltime beschikbaar. Na de toetsen van deze week ga ik ze anders maar is bellen....
Voor jou wel chill dat je ritten toch nog hebt gekregen
Waarom moet de grote groene in Houten echt drie verschillende extra klantinformaties hebben? De een wel aftanken bij ophalen, de ander niet, weer de ander mag je niet aftanken.
Nu weet ik niet meer wat er gisteren bij stond (afhalen bij de grote zelf), maar die tank was leeg. Heb toen 10L getankt bij die Total daar 'om de hoek', en afgetankt vlak voor afleveren @ Den Helder.
In de klantinfo voor morgen (afhalen @ schadepartner) staat dat ie -mits niet afgetankt- afgetankt moet worden bij de dichtstbijzijnde Esso.
Overigens morgen een 508, een 307 en een Zafira. Allemaal korte ritjes.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Vandaag ook twee keer gebeld. Eerste ritten gingen niet door, daarna gebeld voor Meppel - Leiden in een Fiësta, daarna van Alphen naar Meerkerk, (volgens mij Snelweglocatie, bij de mac toch?) in een Galaxy. In totaal toch 245 paardjes, niet slecht!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Dat is ook weer zo. Maar ik weet dat ik het best aankan, had op de uni na 1 jaar 56punten en na 2 jaar nog steeds (wel 2e jaars vakken gehaald natuurlijk ) dus vandaar dat ik kon vertrekken. Daarbij kan ik hier op school in mijn 4e jaar de WO Minor volgen zodat ik geen schakeljaar hoef te doen, dus wat dat betreft is het vrij aantrekkelijk om die master nog 'even' mee te pakken.
Zo'n schakelminor is wel beter. Ik had die optie ook, alleen die was zo slecht gecommuniceerd dat het uiteindelijk geen optie meer was. Ik had namelijk een buitenlandverplichting die je of met stage 1 of met je minor moest doen.. Nou toen ik daar achter kwam had ik stage 1 al in NL gedaan en moest ik verplicht naar het buitenland tijdens het minor-semester. Toen ben ik gaan studeren in Schotland en kon ik dus die minor (die in NL werd gegeven) niet doen.
Nu heb ik de intentie om ergens in de toekomst (lees: met meer relevante werkervaring) te kijken of een MBA mogelijk is.
Hoe lang is die master dan? Jaartje lijkt me goed te doen.
Ik zag er genoeg staan Wel mooi daar, en erg stil.
Afgezien van de bladblazer en het schieten van oefenende militairen maar goed, zeker leuker dan een gemideld industrieterrein.
Wel jammer, ik stelde me voor, vroeg mijn CP welke auto ik kwam ophalen, de Peugeot 208 of de Range Rover Evoque die ook klaarstond. Drie keer raden...
Balen is dat. Had gewoon de ander meegenomen. Grote kans dat ie naar hetzelfde adres moet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op dinsdag 30 oktober 2012 20:25 schreef Hojdhopper het volgende: Hm, ik moet vanaf het bedrijf op de Ringwade met het OV verder. Dus als je die auto even mee krijgt mag je mij wel taxien haha.
ik vind alles prima. als je morgen een bruine touran ziet dan ben ik t ga wel eerst een paar uurtjes slapen denk ik want ik moet om 0515 al in de trein zitten...
Zo'n schakelminor is wel beter. Ik had die optie ook, alleen die was zo slecht gecommuniceerd dat het uiteindelijk geen optie meer was. Ik had namelijk een buitenlandverplichting die je of met stage 1 of met je minor moest doen.. Nou toen ik daar achter kwam had ik stage 1 al in NL gedaan en moest ik verplicht naar het buitenland tijdens het minor-semester. Toen ben ik gaan studeren in Schotland en kon ik dus die minor (die in NL werd gegeven) niet doen.
Nu heb ik de intentie om ergens in de toekomst (lees: met meer relevante werkervaring) te kijken of een MBA mogelijk is.
Hoe lang is die master dan? Jaartje lijkt me goed te doen.
Als ik die WO Minor volg, kan ik na m'n afstuderen gewoon meteen een reguliere master gaan doen, dus dat is idd een jaartje. Enige nadeel is (voor zover je dat een nadeel kan noemen ) dat je alleen op de EUR die master kan gaan volgen.
Morgen ook weer werk. Emmen - Breda - Assen, lekker weinig OV dus. Sluit de maand dan af met 70 uur, had ik niet verwacht na de teleurstellende maande September met wel 9 hele uren. Was deze maand ook nog eens minder beschikbaar.
ok mocht de auto dus niet meenemen. ben dus maar met het treintje naar nijmegen gegaan, kan ik daar even slapen bij mn broer. is er iemand hier die vanmiddag een hike heeft nijmegen-nieuwegein?
Ik heb vandaag 2 bandenwissels, gisteren één. Bij alledrie heb ik eigen vervoer moeten regelen omdat die monteurs in dorpjes zonder fatsoenlijk OV wonen. Hoe doen jullie dat met reiskostenvergoeding? Gewoon het aantal km's bij de opmerkingen zetten? En welk tijdstip mag je noteren, het moment dat je van huis weg rijdt? Ik heb in totaal 212 km te declareren.
Ik ben met bandenwissels ook op plekken geweest waar je je afvraagt of je nog wel in Nederland bent. En altijd feest met die belbussen
Ik had een keer geen geld mee, alleen ov chip en bankpas. Moest ik een kaartje kopen in de belbus (taxi), dus maar gezegd dat ik toch weer terug moest en dat ik dan wel zou betalen. Dat kon wel, dan zou die taxichauffeur voor een bonnetje zorgen want dat kon ook eerst niet.
Ja, ik kom in dorpen waar ik nog nooit van heb gehoord. Gisteren naar Meeden, vandaag naar Kommerzijl en Alteveer, en dan niet het welbekende Alteveer in Drenthe, maar Alteveer bij Pekela in de buurt.
Op woensdag 31 oktober 2012 12:08 schreef LeTourdeFrance het volgende: Ik heb vandaag 2 bandenwissels, gisteren één. Bij alledrie heb ik eigen vervoer moeten regelen omdat die monteurs in dorpjes zonder fatsoenlijk OV wonen. Hoe doen jullie dat met reiskostenvergoeding? Gewoon het aantal km's bij de opmerkingen zetten? En welk tijdstip mag je noteren, het moment dat je van huis weg rijdt? Ik heb in totaal 212 km te declareren.
Toch voor morgen even op beschikbaar gezet, hopen dat ik nog wat krijg want het is immers maandwissel. Als ze nu niet bellen dan moeten ze ook kappen met die 'Help!!!' smsjes en facebook berichtjes:p
I don't usually see a many female hikers. But when I do, they're all pretty. Vandaag dus drie hikers tegen gekomen. Alledrie vrouw, en alle drie leuk om te zien. Met twee nog een stukje samen gereisd. Leuke vorm van collegialiteit.
Zo'n 508 is wel mooi zeg, maar het was dan ook een executive uitvoering. Alles erop en eraan. Alleen die cruise control... Even vergeten dat bij Peugeot dat ding met 5kmh per keer omhoog gaat. Daarna een Zafira automaat. Reed verbazend lekker ook!
En sinds die nieuwe gozer er zit (ik weet niet hoe lang al) bij de groene in Meerkerk downtown is het een stuk aangenamer. Vriendelijke kerel, allen was wel aan het klagen over 'hoe vaak ie hikers moest terugsturen omdat ze de kentekenpapieren hebben laten liggen oid, ik wordt er moe van'.
Helaas wel mijn telefoonhouder daar in de auto laten liggen, maar ach. Even Ebay shoppen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Nee wel een andere. Wel gelijkend maar dat is een semi-automaat. Die had ik maandag in een Corsa en dat was inderdaad een drama. Die van vandaag was gewoon volautomaat. Heerlijk!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op woensdag 31 oktober 2012 15:43 schreef maxmin het volgende: Toch voor morgen even op beschikbaar gezet, hopen dat ik nog wat krijg want het is immers maandwissel. Als ze nu niet bellen dan moeten ze ook kappen met die 'Help!!!' smsjes en facebook berichtjes:p
Zelf bellen zometeen? Vergroot je kans!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
I don't usually see a many female hikers. But when I do, they're all pretty. Vandaag dus drie hikers tegen gekomen. Alledrie vrouw, en alle drie leuk om te zien. Met twee nog een stukje samen gereisd. Leuke vorm van collegialiteit.
Kwam deze week ook vrouwelijke collega tegen in skinny jeans en op allstars .
Morgen 2 ritjes in een A4 en S60, heb het weleens slechter getroffen.
Hoe wonderlijk ook, ik heb mij voor vandaag en morgen beschikbaar gesteld en beide dagen kunnen werken. Komt heel goed uit aangezien ik een extraatje wel kan gebruiken.
Nee wel een andere. Wel gelijkend maar dat is een semi-automaat. Die had ik maandag in een Corsa en dat was inderdaad een drama. Die van vandaag was gewoon volautomaat. Heerlijk!
Nee ok :p Die vallen wel mee idd. Alle Zafira's met automaat die ik gereden heb waren van die semi automaten. Janken.
Op woensdag 31 oktober 2012 15:59 schreef Hojdhopper het volgende: Zo'n 508 is wel mooi zeg, maar het was dan ook een executive uitvoering. Alles erop en eraan. Alleen die cruise control... Even vergeten dat bij Peugeot dat ding met 5kmh per keer omhoog gaat. Daarna een Zafira automaat. Reed verbazend lekker ook!
Huh? Hebben ze dat aangepast dan? Die van ons heeft het niet, en de andere 6 die ik heb gereden hebben dat ook niet.
I don't usually see a many female hikers. But when I do, they're all pretty. Vandaag dus drie hikers tegen gekomen. Alledrie vrouw, en alle drie leuk om te zien. Met twee nog een stukje samen gereisd. Leuke vorm van collegialiteit.
Waarom heb ik dat nooit Kwam er vandaag ook 3 tegen, maar wel allemaal kerels...
Nou ja, ik bedoel als je hem ingedrukt houdt. Ik wilde de cc van 100 naar 120 doen en ik hield hem ingedrukt (gas geven met de cc dus) maar bij Pug gaat ie dan met stappen van 5kmh dus toen stond ie ineens op 165. Ik dacht al, wat gaat ie hard door!
Kwestie van geluk SRS.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op woensdag 31 oktober 2012 17:00 schreef Hojdhopper het volgende: Nou ja, ik bedoel als je hem ingedrukt houdt. Ik wilde de cc van 100 naar 120 doen en ik hield hem ingedrukt (gas geven met de cc dus) maar bij Pug gaat ie dan met stappen van 5kmh dus toen stond ie ineens op 165. Ik dacht al, wat gaat ie hard door!
Op woensdag 31 oktober 2012 17:00 schreef Hojdhopper het volgende: Nou ja, ik bedoel als je hem ingedrukt houdt. Ik wilde de cc van 100 naar 120 doen en ik hield hem ingedrukt (gas geven met de cc dus) maar bij Pug gaat ie dan met stappen van 5kmh dus toen stond ie ineens op 165. Ik dacht al, wat gaat ie hard door!
Kwestie van geluk SRS.
Haha met ingedrukt houden moet je bij meer auto's wel oppassen, want voor je het weet hang je bij je bij de auto voor je op de bumper :p Morgen 3 ritjes gekregen: de meern-amsterdam, lijnden-breda en raamsdonkveer-meerkerk. Golf, 118i en a4. Van die laatste staat op het kentekenrapport dat het een continue automaat is, maar die gebruikt audi toch niet? is wel uit 2008
Hmm, rijdt dat een beetje? Ik hoorde dat cvt in bijvoorbeeld een nissan juke vrij irritant rijdt
Rijdt zeker prima. Heb alleen ervaring met de 2.0 tdi met die Multitronic, maar het loeit totaal niet zo als de cvt's in bijvoorbeeld de Prius of Civic Hybrid. Audi heeft ondanks dat het een cvt is, toch een soort nep-versnellingen geprogrammeerd in die bak, snap het ook niet helemaal. Maar het rijdt heel relaxed.
Ik heb het wel weer gehad met de bandenwissels na twee in drie dagen. Alle interessante tijdschriften daar heb ik inmiddels wel uit. In Putten had je nog wat collega's in de kantine zitten, in Bedum ben ik steeds de enige.
Haha met ingedrukt houden moet je bij meer auto's wel oppassen, want voor je het weet hang je bij je bij de auto voor je op de bumper :p Morgen 3 ritjes gekregen: de meern-amsterdam, lijnden-breda en raamsdonkveer-meerkerk. Golf, 118i en a4. Van die laatste staat op het kentekenrapport dat het een continue automaat is, maar die gebruikt audi toch niet? is wel uit 2008
Misschien dat ik je dan morgen in Meerkerk tegen kom, ik moet het alleen doen met een Nissan Note.
Net een smsje of ik tot 1730 kan werken en een pak heb Zal wel voor Nieuwegein zijn en dat is dak denk ik niet erg populair meer want ik woon er op minstens 2 uit ov, zo niet meer, vandaan
Trots is teveel eer hoor maar voor het werk is het een perfecte grootte. Klembord, paar pennen, een flesje drinken en een autolader is immers alles wat ik nodig heb op een werkdag!
Op donderdag 1 november 2012 11:51 schreef Irritatie100 het volgende: Trots is teveel eer hoor maar voor het werk is het een perfecte grootte. Klembord, paar pennen, een flesje drinken en een autolader is immers alles wat ik nodig heb op een werkdag!
Klembord, 4 boterhammen, 3 flesjes drinken, auto oplader + houder, broek, trui en een paar schoenen past er zelfs in! Maar dan staat die wel een beetje bol
Klembord, 4 boterhammen, 3 flesjes drinken, auto oplader + houder, broek, trui en een paar schoenen past er zelfs in! Maar dan staat die wel een beetje bol
Jezus vent, ga je complete modeshow lopen ofzo tussen de ritten door?
Ik heb voor morgenochtend een bandenwisseltje, Veendam - Bedum. Dikke prima, studieboek mee en hopsa.
Overigens ben ik aan het aftellen... Vandaag nog precies twee maanden in dienst van EW
Nooh wat kut
Ik doe morgen Alphen aan den rijn - Oldenzaal - Leiden. Dus ik ga lekker richting het oosten van het land morgen Maar goed, wisseltje dus 15 min OV en pas 10 uur beginnen dus prima
Mocht je in de buurt met OV zitten kutten kan ik je wel ff oppikken of heb je nog niks voor morgen?
Daarom, mooi setje kleren bij pa en moe laten liggen, kun je dan wekelijks afwisselen met de meuk die je aan had. Óf, niet meer naar pa en moe toe gaan
Net vanuit de snelweglocatie in meerkerk naar de bus moeten lopen, stopt er een audi net nadat ik vertrokken ben, of ik een stukje wil meerijden. Dikke prima, scheelt een hele hoop met dit weer, ik vind het alleen vervelend voor die twee chauffeurs van EW die nog bij de locatie waren.
Haha ik kwam vanuit het zuiden naar de groene in Meerkerk en zag ook nog een hiker lopen maar die was er al bijna dus voor die laatste 200m ging ik ook niet meer omkeren... Wat een kasteel hebben ze er trouwens van gemaakt in Meerkerk, ik vind 't maar irritant.
Pff wat een kilometers heb ik gelopen vandaag zeg.. en op het laatste stukje van bus naar bestemming in RDV ook nog zeiknat geregend. Gelukkig had ik wel fatsoenlijke waterdichte auto's...
Die CVT van audi rijdt inderdaad precies als een gewone automaat en hij gaf zelfs de 'versnelling' waarin hij stond weer. Aangezien dat er 8 waren zullen het wel fake versnellingen zijn want dat is wel veel voor een a4:p
Over kleine dorpjes gesproken... Poeldijk, Hapert, Berlicum en Raamsdonksveer gehad vandaag Toch weer een fulltime werkdag met 2 auto's, 6 bussen, een trein en een tram.
Op donderdag 1 november 2012 17:41 schreef maxmin het volgende: Haha ik kwam vanuit het zuiden naar de groene in Meerkerk en zag ook nog een hiker lopen maar die was er al bijna dus voor die laatste 200m ging ik ook niet meer omkeren... Wat een kasteel hebben ze er trouwens van gemaakt in Meerkerk, ik vind 't maar irritant.
Pff wat een kilometers heb ik gelopen vandaag zeg.. en op het laatste stukje van bus naar bestemming in RDV ook nog zeiknat geregend. Gelukkig had ik wel fatsoenlijke waterdichte auto's...
Die CVT van audi rijdt inderdaad precies als een gewone automaat en hij gaf zelfs de 'versnelling' waarin hij stond weer. Aangezien dat er 8 waren zullen het wel fake versnellingen zijn want dat is wel veel voor een a4:p
Dit was voor het eerst dat ik naar Meerkerk moest, ik reed ook helemaal naar achteren het terrein op, blijkt dat ik hem helemaal vooraan links moest parkeren. Had ik mijzelf bijna klem gereden achterin.
Ik zag wel een a4 staan, helemaal links vooraan naast het hek, maar dat was volgens mij een iets ouder model(?)
Morgen mijn eerste dag als verkoper bij Apple. Ik mag in Deventer de nieuwe Ipad Mini gaan promoten. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, ik blijf wel het chauffeurswerk erbij houden, ik vind het veel te leuk om te rijden. ^^
Whaha, lekker vroeg op neem ik aan? Ik ga maar eens voor de deur staan in Zwolle, en anders maar naar de MediaMarkt aldaar. Heb flink gewerkt laatste tijd, dus mag het nu uitgeven
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Nou naar mij smsen hebben ze nog nooit uitgevonden geloof ik... Maar misschien ligt dat ook aan onze regio's ofzo
Zo rond de maandwissel word ik constant gesmst door easyway, vaak wel 2 of 3 per dag. Ook over vestigingswerk, maar daar bellen ze mij nooit meer voor. Heb nooit duidelijk gezegd dat ik dat niet wil maar ze schijnen het wel door te hebben :p prrrrrimaaa!
Ik wil zelf voor de 4 gaan. Ik had zelf een 7'' maar die heb ik van de week weg gedaan, en wil nu een grotere. De mini heb ik me eigenlijk niet in verdiept.
quote:
Op donderdag 1 november 2012 21:40 schreef Irritatie100 het volgende: Ik snap echt niet waarom je een tablet zou nemen als je ook een smartphone hebt.. zo'n tablet kan toch niks extra's??
Ik vind het echt fijn. Zo fijn dat ik hierna niet eens meer een laptop koop als die kapot gaat. Vind de toegevoegde waarden van dat gepruts op een laptop niets meer toevoegen. Vind een desktop gewoon veel fijner werken met een 24'' scherm. Op de laptop vind ik het altijd net niet, en een 17 inch vind ik weer te groot en te zwaar om mee te zeulen. Een tablet is daarin voor mij een goede compromis.
Ja om te janken, ik hoop dat er rond de kerst een leuke aanbieding voorbij komt schuiven. Ik vind 3G op een tablet onzin, had het wel op mn vorige, maar nooit gebruikt. Ik zet gewoon mn telefoon aan als hotspot en klaar. Daarnaast heb ik ook genoeg aan 16gig. M'n vorige was ook 16gig en die had ik nooit vol. Muziek zet ik er niet op, en series en films gooi ik er direct weer af als ik ze heb gezien. Zoalang je geen 3G of tegenwoordig zelfs 4G op zo'n ding hoeft en niet meer dan 16gig, is de prijs nog een beetje te overzien. Al betaal je natuurlijk wel dik voor die stomme kut appel aan de achterkant in elkaar geknutseld door chinese kindertjes. Wat een kut bedrijf is het ook eigenlijk
Op donderdag 1 november 2012 21:40 schreef Irritatie100 het volgende: Ik snap echt niet waarom je een tablet zou nemen als je ook een smartphone hebt.. zo'n tablet kan toch niks extra's??
Ik ga mn verkooppraatjes hier niet teveel houden, maar een groter scherm typt fijner en je kan er veel makkelijker meer werken in bijv. de trein. Maar ik ben gelukkig niet vanaf 00:00 aan het werk (volgens mij kan dat niet bij deze introductie), heb eerst tentamen morgen, daarna om 11:00 beginnen in Deventer.
Ik wil zelf voor de 4 gaan. Ik had zelf een 7'' maar die heb ik van de week weg gedaan, en wil nu een grotere. De mini heb ik me eigenlijk niet in verdiept.
[..]
Ik vind het echt fijn. Zo fijn dat ik hierna niet eens meer een laptop koop als die kapot gaat. Vind de toegevoegde waarden van dat gepruts op een laptop niets meer toevoegen. Vind een desktop gewoon veel fijner werken met een 24'' scherm. Op de laptop vind ik het altijd net niet, en een 17 inch vind ik weer te groot en te zwaar om mee te zeulen. Een tablet is daarin voor mij een goede compromis.
[..]
Ja om te janken, ik hoop dat er rond de kerst een leuke aanbieding voorbij komt schuiven. Ik vind 3G op een tablet onzin, had het wel op mn vorige, maar nooit gebruikt. Ik zet gewoon mn telefoon aan als hotspot en klaar. Daarnaast heb ik ook genoeg aan 16gig. M'n vorige was ook 16gig en die had ik nooit vol. Muziek zet ik er niet op, en series en films gooi ik er direct weer af als ik ze heb gezien. Zoalang je geen 3G of tegenwoordig zelfs 4G op zo'n ding hoeft en niet meer dan 16gig, is de prijs nog een beetje te overzien. Al betaal je natuurlijk wel dik voor die stomme kut appel aan de achterkant in elkaar geknutseld door chinese kindertjes. Wat een kut bedrijf is het ook eigenlijk
Ik weet niet, ik gebruikte mijn laptop (toen die het nog deed ) ook wel om ergens anders dingen uit te werken, en typen enzo werkt niet op een Ipad. Maar goed, momenteel heb ik geen van beide.
Wat ik niet snap is dat er mensen zijn die zeggen dat door dingen als de Ipad de computer ouderwets is. Dat zijn duidelijk mensen die niks produceren.
Ik denk wel dat de desk-top pc steeds minder populair word (ouderwets?), aangezien je games via een console gaat spelen, beetje internetten/filmpjes kan op je tablet, bewerkingsprogramma's kan je op je laptop doen. Een pc zou nog handig kunnen zijn voor de zwaardere bewerkingsprogramma's enzo.
Ikzelf heb een laptop en tablet, maar neem bijna nooit meer de laptop mee naar school. En ik vind het ideaal om met de ipad in de trein te zitten.
Ik heb zelf een 7 inch tablet. Vindt het ideaal tijdens het werk. Heeft ook 3G functionaliteit, maar maak er geen gebruik van. Zet m'n telefoon wel aan als hotspot, scheelt veel geld. Al 2 week niet gewerkt, stond dan ook niet beschikbaar. Heb het gewoon echt te druk momenteel en moet nog wat dingen uit het 1e jaar halen.. Komende week nog tentamens en maar hopen dat ik daarna weer kan werken. Mis het wel een beetje, lekker een dag op pad. Maar zo als het er nu naar uit ziet heeft mijn school echt een kl*te rooster in elkaar gezet, geen enkele volledige dag vrij. Een aantal nieuwe vakken erbij, eerst maar eens zien wat dat is, dan kan ik vanzelf een dagje vrij in de week creëren
Ik weet niet, ik gebruikte mijn laptop (toen die het nog deed ) ook wel om ergens anders dingen uit te werken, en typen enzo werkt niet op een Ipad. Maar goed, momenteel heb ik geen van beide.
Wat ik niet snap is dat er mensen zijn die zeggen dat door dingen als de Ipad de computer ouderwets is. Dat zijn duidelijk mensen die niks produceren.
Typen werkt inderdaad niet op een tablet als je een verslag oid moet maken. Een vervanger voor een echte PC is het dan ook zeker niet. Ik werk veel voor m'n studie met word, maar vooral veel met Excel, en dan voldoet een laptop al niet om echt fijn te werken. Op een tablet is dat gewoon onbegonnen werk Maar voor snel even notities maken, internetten op de bank, films/series kijken en dat soort onzin is het ideaal. Voordat ik een tablet had gebruikte ik daar m'n laptop voor, die staat nu gewoon vast geplakt op m'n tafel.
quote:
Op donderdag 1 november 2012 22:02 schreef DrSnuggle het volgende: Ik denk wel dat de desk-top pc steeds minder populair word (ouderwets?), aangezien je games via een console gaat spelen, beetje internetten/filmpjes kan op je tablet, bewerkingsprogramma's kan je op je laptop doen. Een pc zou nog handig kunnen zijn voor de zwaardere bewerkingsprogramma's enzo.
Ikzelf heb een laptop en tablet, maar neem bijna nooit meer de laptop mee naar school. En ik vind het ideaal om met de ipad in de trein te zitten.
Ik vind een desktop zeker niet ouderwets worden. Een groot scherm, los toetsenbord en muis zijn gewoon ideaal als je een lange dag achter de computer moet zitten. Ik irriteer me achter een laptop altijd mateloos aan het te kleine scherm. Maar voor mensen die voor hun werk veel bij klanten moeten zijn en daarbij een computer nodig hebben is natuurlijk ideaal. Ik kom eigenlijk nergens anders dan thuis en school waar ik de meerwaarde van een laptop tegenover een tablet nodig heb. Laten daar nou net allemaal pc's staan waar je zo op kunt
Op mijn ex-stageplek moest je altijd op cliëntenbezoek. Dat betekende dus veel luisteren en schrijven. Kregen we een proef met iPad's, om te kijken of dat wat was. Dat duurde twee bezoeken, toen lagen die iPads bij de technische dienst want men vond het maar niks.
Op donderdag 1 november 2012 23:40 schreef joppie_saus het volgende: Op mijn ex-stageplek moest je altijd op cliëntenbezoek. Dat betekende dus veel luisteren en schrijven. Kregen we een proef met iPad's, om te kijken of dat wat was. Dat duurde twee bezoeken, toen lagen die iPads bij de technische dienst want men vond het maar niks.
Eigenlijk vind ik in zo'n geval als je moet luisteren en schrijven tegelijk nog pen en papier het makkelijkst werken.
iPad gebruik ik ook alleen maar voor Spotify en Twitter. Iets uitwerken op een iPad is echt een schijtklus als het langer van half A4'tje is.
Ik zet mijn laptop aan een extern beeldscherm op het bureau en koop een Bluetooth toetsenbordje voor die iPad. Gaat tekstverwerken een stuk makkelijker mee. Daarmee heb ik alles wat hierboven gezegd wordt opgelost volgens mij.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Eigenlijk vind ik in zo'n geval als je moet luisteren en schrijven tegelijk nog pen en papier het makkelijkst werken.
Vind het ook ongeïnteresseerd staan als je tijdens een gesprek op een iPad zit te kloten. Daarbij denk ik net als jij. Steekwoorden opschrijven blijft het makkelijkst met pen en papier.
Op vrijdag 2 november 2012 07:09 schreef Kevindinhinho het volgende: Ik zet mijn laptop aan een extern beeldscherm op het bureau en koop een Bluetooth toetsenbordje voor die iPad. Gaat tekstverwerken een stuk makkelijker mee. Daarmee heb ik alles wat hierboven gezegd wordt opgelost volgens mij.
Wat is dan nog het voordeel van een Ipad
Maar goed, pen en papier is zeker makkelijker, vooral op het moment dat er iets wiskundigs bij komt kijken met vergelijkingen enzo.
In de eerste twee jaar van mijn studieperiode zag ik nog af en toe iemand met een laptop, nu is iedereen weer terug naar pen en papier.
Maar goed, pen en papier is zeker makkelijker, vooral op het moment dat er iets wiskundigs bij komt kijken met vergelijkingen enzo.
In de eerste twee jaar van mijn studieperiode zag ik nog af en toe iemand met een laptop, nu is iedereen weer terug naar pen en papier.
Het voordeel is dat ik nu niet een grote tas mee moet nemen om mijn laptop in te doen, het bijna 2 kilo in gewicht scheelt en ik nu in de trein een stuk beter aan het werk kan gaan.
Het is uiteindelijk toch de mini geworden
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Dat kan slechter inderdaad. Ik werd vanochtend ook nog gebeld voor vandaag, maar toen ik 3u later maar eens rechtop in mn bed ging zitten met mn katerhoofd en mn voicemail ging beluisteren voelde ik me niet zo geroepen om terug te bellen:p
Nee, 138 met 5 correctie, ik heb dus 133 gereden (tenslotte is correctie niet op je snelheid, maar op de meting). Maar op 130km/h wegen word je dus vanaf 131 beboet, terwijl het op andere wegen vanaf 104, 124 etc is. Ik rij eigenlijk altijd maximumsnelheid plus een paar kilometer op de teller, dus vandaar dat ik nu moet betalen.
Het kan ook aan de auto liggen, was een Golf en de meest brakke auto die ik ooit gereden heb voor Easyway denk ik.
Automobilisten die harder rijden op wegen waar de maximumsnelheid 130 kilometer per uur wordt, krijgen sneller een boete. Bestuurders op die wegen mogen nu nog 139 rijden vanwege de foutmarge.
Die 135 zal dan wel zonder correctie zijn. Ik moet zeggen dat ik vaak ook 140 op de teller heb op 130km-wegen.
Volgens mij is er weerstand gekomen op dit plan, want ik denk dat hier 135 inclusief correctie wordt bedoeld. Maar tegenwoordig word je bij mijn weten bij 120 geflitst vanaf 127, en bij 130 vanaf 138.
Ik zet de CC meestal op 126 en 136. Zit je meestal goed Maar heb sowieso altijd de flits app aanstaan. Heeft me laatst weer op een kutstuk gered van een flinke boete.
Volgens mij is er weerstand gekomen op dit plan, want ik denk dat hier 135 inclusief correctie wordt bedoeld. Maar tegenwoordig word je bij mijn weten bij 120 geflitst vanaf 127, en bij 130 vanaf 138.
Nee, 131 na correctie levert je 11 euro aan boete + 6 euro administratiekosten op.
Op vrijdag 2 november 2012 19:16 schreef MuurStraat het volgende: Ik zet de CC meestal op 126 en 136. Zit je meestal goed Maar heb sowieso altijd de flits app aanstaan. Heeft me laatst weer op een kutstuk gered van een flinke boete.
Ik ook, maar de flitser is pas 10 minuten na mijn "overtreding" toegevoegd bij flitsservice.
Op 130 wegen rijd ik altijd 135 km/u op de TomTom.
Werd bij Wieuwerd opgehaald door de jongedame, en kreeg 25 euro contant mee om de auto afgetankt te leveren bij de klant! Geen gezeik met tankpassen of bellen naar EW. De mensen in Wieuwerd hebben alles altijd keurig in orde
Verder nog vertraging gehad bij NS, vanwege 'het gladde spoor', terwijl het nog niet eens heeft gesneeuwd
maandag heel vreemde rit.. woon dus in maastricht, maar werd gevraagd of ik zondag niet toevallig in tilburg kon slapen. nou dat kan. en dan 's morgens met treintaxi naar station, om uiteindelijk een ritje van schijndel naar utrecht te doen..
dus treintaxi kosten, treinkosten naar tilburg want dat is zondag, +6 uur reizen ofzo..
Op vrijdag 2 november 2012 19:53 schreef mothergoose het volgende: maandag heel vreemde rit.. woon dus in maastricht, maar werd gevraagd of ik zondag niet toevallig in tilburg kon slapen. nou dat kan. en dan 's morgens met treintaxi naar station, om uiteindelijk een ritje van schijndel naar utrecht te doen..
dus treintaxi kosten, treinkosten naar tilburg want dat is zondag, +6 uur reizen ofzo..
nouja.
Volgens mij was het gewoon gruwelijk druk en hebben ze de ritten gewoon uitgedeeld. Ik begin in Haarlem en eindig in Almere. 40 en 70km van mn woonplaats
Volgens mij was het gewoon gruwelijk druk en hebben ze de ritten gewoon uitgedeeld. Ik begin in Haarlem en eindig in Almere. 40 en 70km van mn woonplaats
Dat is eigenlijk gewoon regio Amsterdam...
Ik eindig negen van de tien keer in Almere of Barneveld, respectievelijk 155 en 180 kilometer van mijn woonplaats
Op zaterdag 3 november 2012 00:32 schreef Rubenr3 het volgende: Mag maandag 2 ritten doen, Groningen-Amersfoort en Huissen-Joure, Citroen Berlingo en Peugeot 107. Feest!
Hoe laat moet je in Groningen zijn? Ik moet "om" 8:30 bij de grote bij de gotenburgweg zijn, dan ook naar Amersfoort in een Partner!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
maandag moet ik een auto naar Wiuwert brengen, worden jullie dan ook naar Mantgum gebracht? Of moet ik dan wel lopen? Zou goed uitkomen qua uren, maar driekwartier sjouwen heb ik (niet altijd) zin in..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
maandag moet ik een auto naar Wiuwert brengen, worden jullie dan ook naar Mantgum gebracht? Of moet ik dan wel lopen? Zou goed uitkomen qua uren, maar driekwartier sjouwen heb ik (niet altijd) zin in..
Ik ben daar altijd gebracht/gehaald. Volgens mij iedereen hier wel. Ze halen/brengen je met een noodvaart ff naar dat verlaten stationnetje.
Op zaterdag 3 november 2012 21:45 schreef Kevindinhinho het volgende: Ik ben inderdaad al een keertje gehaald daar ja, maar wist niet of je ook teruggebracht werd. Dank Mallet
Die lui in Wiuwert zeiden tegen mij dat dat vaste afspraken zijn met EW, ze zijn je "verplicht" je te halen en te brengen.
Die lui in Wiuwert zeiden tegen mij dat dat vaste afspraken zijn met EW, ze zijn je "verplicht" je te halen en te brengen.
Goh dat Easy Way heeft onderhandeld in ons voordeel, dat is verrassend! Maar het mes snijdt natuurlijk aan twee kanten.. Des te sneller zijn wij weer op ons volgende adres.
Op zaterdag 3 november 2012 21:45 schreef Kevindinhinho het volgende: Ik ben inderdaad al een keertje gehaald daar ja, maar wist niet of je ook teruggebracht werd. Dank Mallet
Terug gaat nog sneller dan de heenweg, die lui zien die wegen daar echt als een racebaan
Die lui in Wiuwert zeiden tegen mij dat dat vaste afspraken zijn met EW, ze zijn je "verplicht" je te halen en te brengen.
Dan mag EW dat ook in Keldonk wel even afspreken. Dat was serieus het grootste gat dat ik ooit heb gezien met een knudde-busverbinding waar je 2 uur over doet om naar een normaal bewoonbare plek te komen.
Dan mag EW dat ook in Keldonk wel even afspreken. Dat was serieus het grootste gat dat ik ooit heb gezien met een knudde-busverbinding waar je 2 uur over doet om naar een normaal bewoonbare plek te komen.
Daar was ik afgelopen maandag ook! Echt vreselijk! En dan kom je daar, zeggen ze: "hedde gij nie efskes kenne belle, of wa?"
Dan kan ik EW wel schieten. Als je ze dan belt: mag ik ze even bellen? dan zeggen ze: nee, je kunt wel lopen..
Maar als je kijkt: naar keldonk is evenver lopen vanaf de op een na verste bushalte als van wiuwert naar mantgum..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Nu ben ik nog nooit in Wiuwert geweest, maar als ik dat zo lees rijdt daar nog wel een fatsoenlijke bus. Niet een bus 1x in het uur waar je eerst ruim een half uur over de weg moet lopen om er te komen. Misschien is een mailtje naar (de directeur van )EW een optie?
Goh dat Easy Way heeft onderhandeld in ons voordeel, dat is verrassend! Maar het mes snijdt natuurlijk aan twee kanten.. Des te sneller zijn wij weer op ons volgende adres.
Waarschijnlijk betalen ze gewoon minder en is het inderdaad efficienter voor beiden.
Dat kan toch nooit zo lang duren? Utrecht CS-Nijmegen CS is 55 minuten. Houten-Utrecht hoeft ook niet lang te duren
Oh het staat er niet helemaal zoals ik bedoelde. Het zijn allebei een beetje uithoeken, dus dat is wel kut. Bus naar Utrecht duurt een half uur(bus naar houten + trein naar Utrecht 25min) , dan vanaf Nijmegen nog door naar Nijmegen Dukenburg(?) en dan nog lopen.
Edit; nu 1 gevonden met reistijd van 1u50min. Lekker zeg
Morgen om 08:30 bij de "grote" in Breda zijn, iemand ervaring met parkeren van eigen vervoer daar? Bus duurt 30min, en met de auto ben ik er binnen 3min...
Op zondag 4 november 2012 20:21 schreef zazzel het volgende: Morgen om 08:30 bij de "grote" in Breda zijn, iemand ervaring met parkeren van eigen vervoer daar? Bus duurt 30min, en met de auto ben ik er binnen 3min...
Genoeg plek. Volgens mij kan je daar op het terrein zelf parkeren (niet het grote terrein maar gewoon die voor bezoekers) en anders gewoon op de stoep, staan vaker geparkeerde auto's.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op zondag 4 november 2012 20:21 schreef zazzel het volgende: Morgen om 08:30 bij de "grote" in Breda zijn, iemand ervaring met parkeren van eigen vervoer daar? Bus duurt 30min, en met de auto ben ik er binnen 3min...
Ruimte zat voor dat kantoor, gewoon daar neerzetten en even vragen of het geen probleem is. Anders is er vast nog wel een plekje vrij op het terrein
Op zondag 4 november 2012 20:21 schreef zazzel het volgende: Morgen om 08:30 bij de "grote" in Breda zijn, iemand ervaring met parkeren van eigen vervoer daar? Bus duurt 30min, en met de auto ben ik er binnen 3min...
Reken er maar niet op dat je die kilometers vergoed krijgt, mocht je dat willen. Dat moet je namelijk in drievoud van te voren overleggen
Nou ja, er vanuit gaande dat het drie minuten met de auto is, lijkt het mij dat hij gewoon in Breda woont en derhalve helemaal geen reistijd uitbetaald krijgt.
Overigens was het voor mij voordeliger om toen met een bandenwissel uit Drachten een reiskostenvergoeding te krijgen ipv uur-betaling. Leverde mij toch een dikke vijf euro meer op
Dat je in je eigen stad geen uren krijgt is belachelijk ja. Vanuit Dokkum maakt dat niet zoveel omdat ik daar toch nooit een auto hoefde op te halen en ik zo ongeveer naast de bushalte woonde. Hier in Groningen ben je snel een half uur bezig..
Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef DuTank het volgende: Ok ok, dus als je 23 bent mag je niet als Hiker solliciteren. Discriminatie op basis van leeftijd? kaolo easyway
Op je 23e kun je ook best als vakkenvuller solliciteren, maar kleine kans dat je wordt aangenomen. kaolo DuTank
Net op hun Facebook bericht gereageerd. Blijkbaar hebben ze toch iets achter de hand als het gratis reizen voor studenten aan de wilgen wordt gehangen. Of het is natuurlijk om ons koest te houden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef Hojdhopper het volgende: Net op hun Facebook bericht gereageerd. Blijkbaar hebben ze toch iets achter de hand als het gratis reizen voor studenten aan de wilgen wordt gehangen. Of het is natuurlijk om ons koest te houden.
"We duimen met de studenten mee" Volgens mij zien ze hun hele business plan in rook opgaan en zit ze om hele andere redenen te duimen
Daarnaast zal het grootste deel van de huidige chauffeur niet meer bij EW werken tegen de tijd dat de regeling wordt ingevoerd.
Ik denk dat EW wel een clausule in het contract met klanten heeft over dit soort dingen. Ten slotte worden de OV kosten in de zomer ook gewoon doorberekend..
Nouja, ik denk dat EW er harder onder gaat lijden als mijn werkgever. Omdat wij vanuit 3 vaste plekken in het land werken kunnen wij ritten veel makkelijk combineren. Al verwacht ik geen krimp in de markt voor hikers en chauffeurs omdat het dan per rit bijvoorbeeld 10 euro duurder zou worden ofzo.
Idd, in de zomer ben ik vaak rond de 20 euro kwijt bij twee ritten. Wellicht kost het ze wat klanten, maar kan me niet voorstellen dat hierdoor de hele markt op z'n gat gaat.
Je hebt wel kans dat grote leasemaatschappijen hun model (dan bedoel ik het brengen en ophalen van auto's) nog eens goed gaan bekijken. Een rit wordt namelijk percentueel een stuk duurder, en dan is het niet raar om eens goed door te rekenen of het goedkoper kan.
Mark op z'n gat? Nee, genoeg kleinere maatschappijen die het zelf nooit goedkoper kunnen.
Een vrachtwagenchauffeur die 9 auto's in één keer meeneemt
Nope, die moet dan langs meerdere adressen, kost ten eerste veel meer tijd, en veel meer benzine niet te vergeten. Er van uitgaande dat je het hiker-vervoer bedoelt en niet het transport van gloednieuwe auto's wat al door vrachtwagens wordt gedaan.
Nope, die moet dan langs meerdere adressen, kost ten eerste veel meer tijd, en veel meer benzine niet te vergeten. Er van uitgaande dat je het hiker-vervoer bedoelt en niet het transport van gloednieuwe auto's wat al door vrachtwagens wordt gedaan.
Daarnaast is het lang niet zo flexibel als een dag van tevoren een hiker inschakelen. Sommige ritten worden nog om 17:30 ofzo doorgegeven. Gaat je echt niet lukken om dan nog een trailer te charteren. Easy Way zal ook wel zo slim zijn om ervoor te zorgen dat contractueel er het e.e.a. wordt vastgelegd over de hoeveelheid afname van hun diensten. Anders kunnen ze wel opdoeken als we alleen ingezet worden als de trailer geen optie is.
Op maandag 5 november 2012 23:23 schreef CaptainCookie het volgende: Ik ben wel benieuwd hoe EasyWay en Autoreset gaan reageren op de afschaffing van de studenten-OV-kaart.
Ach voor ons boeit het eigenlijk niet zo. Duurt nog drie jaar en verreweg de meesten zitten er dan niet meer. De generatie na ons heeft geen baantje nodig, want de studie is dan sowieso onbereikbaar geworden, dus die hoeven ze niet meer te financieren
Ach voor ons boeit het eigenlijk niet zo. Duurt nog drie jaar en verreweg de meesten zitten er dan niet meer. De generatie na ons heeft geen baantje nodig, want de studie is dan sowieso onbereikbaar geworden, dus die hoeven ze niet meer te financieren
Je kan ook overdrijven Men moet niet zo zeuren en slim hun studie kiezen en plannen. Dan is het echt niet erg als je een schuld hebt opgebouwd.
Op maandag 5 november 2012 19:24 schreef MuurStraat het volgende: Nouja, ik denk dat EW er harder onder gaat lijden als mijn werkgever. Omdat wij vanuit 3 vaste plekken in het land werken kunnen wij ritten veel makkelijk combineren. Al verwacht ik geen krimp in de markt voor hikers en chauffeurs omdat het dan per rit bijvoorbeeld 10 euro duurder zou worden ofzo.
Is het dan niet zo dat het hele studentikoze idee er afgaat? Aangezien iedereen zo'n veertig procent kortingskaart kan aanschaffen? De 'werklozen' kunnen dan zo een ideaal lui baantje doen. Kopen zo'n kaart van 40% korting en gaan met die banaan.
Vraag me af in hoeverre zo'n werkloze sjap een representatieve uitstraling heeft. Zou me niks verbazen als het tokkievolk daar op af komt onder het mom van 'alles rijdt beter dan mijn Golluf twee'.
Hikertje van hier die ik zojuist lekker te kakken heb gezet bij Firezone Bornholmstraat Groningen?
Meneer stond vol trots naast een Audi A7 bij de benzinepomp. Toen ik aan kwam rijden in mijn überAlto zag ik hem al vol om zich heenkijkend paraderend nabij de Duitse schoonheid, daarbij vele jaloerse blikken van huisvaders in decennia-oude middenklassers in ontvangst nemend. Draai ik daar de pomp naast hem in, zit meneer minachtend met kleine oogjes mijn koekblik te aanschouwen. Ondertussen waren mij de letters 'shortlease.biz' onder de kentekenplaat achter al opgevallen. Na een blik op het dashboard geworpen te hebben waar de welbekende klapper op lag, zeg ik tegen hem: 'je kan beter naar Esso Gotenburgweg gaan, dan hoef je ook geen tankkosten voor te schieten, of heb je je tankpas nog niet gekregen van Easyway? Hij keek mij aan en stamelde wat, terwijl hij de slang terug hing. Ik zeg nog tegen hem: 'doe de groeten aan X van X, en let dan even op de bustijden aan de Narvikweg want die rijdt overdag niet, beter kun je lopen naar P3 Euroborg, dat zie je hier tegenover'. Ondertussen stond de rest wat te gniffelen waarop meneer heel klein werd en snel zijn auto weer in sprong
Tevens heb ik morgen een bandenwissel: Oude Pekela - Bedum in een Transplofter.
Op dinsdag 6 november 2012 15:11 schreef joppie_saus het volgende: . Ondertussen stond de rest wat te gniffelen waarop meneer heel klein werd en snel zijn auto weer in sprong
Ik zou ook gaan lachen wanneer er iemand stond te patsen met een auto van een ander en vervolgens wordt aangesproken door iemand die ze schijnbaar niet allemaal op een rijtje heeft.
En die klant die je noemt zit toch aan de Wismarweg, wat moet het hikertje dan met de bustijden van de Narvikweg? Geen wonder dat hij het niet kon verhapstukken en eieren voor zijn geld koos.
Weet iemand of het mogelijk is dat als er een bericht van Easy Way op Facebook geplaatst word, dat ik dan direct een notification op mijn iphone krijg? Nu is er weer een bericht op Facebook geplaatst en binnen 3 minuten was het al opgelost. Niet dat ik dit ritje kon krijgen maar het komt vaker voor dat ik naast de pot pis.
Ik zou ook gaan lachen wanneer er iemand stond te patsen met een auto van een ander en vervolgens wordt aangesproken door iemand die ze schijnbaar niet allemaal op een rijtje heeft.
Wel ja
Ik zei daar en bedoelde ook Settinweg, haal die zooi altijd door elkaar hier
quote:
Op dinsdag 6 november 2012 15:42 schreef DrSnuggle het volgende: Weet iemand of het mogelijk is dat als er een bericht van Easy Way op Facebook geplaatst word, dat ik dan direct een notification op mijn iphone krijg? Nu is er weer een bericht op Facebook geplaatst en binnen 3 minuten was het al opgelost. Niet dat ik dit ritje kon krijgen maar het komt vaker voor dat ik naast de pot pis.
Naar de EW-Facebook pagina gaan en muis houden op 'vind ik leuk', maar niet klikken. Dan klapt er een schermpje naar beneden open en bovenaan staat 'meldingen ontvangen'. Die aanklikken, dan moet het werken.
Overigens was ik het dit keer, die direct belde toen het geplaatst werd. Keek toevallig even op FB onder het leren en zag de status geplaatst worden
Dat is inderdaad best zonde. Kun je niet wat beters krijgen voor dat geld?
Ik mag morgen naar Bedum. Niet voor een bandenwissel! Met een Kangoo heen en met een golf variant weer terug naar Zwolle. Helaas meer niet, maar goed, werk is werk
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Wat achterlijk lelijk, dat grote scherm. Dan heb ik toch liever wat knopjes en een kleiner schermpje. Verder wel een mooi apparaat, hopelijk komen er veel ritten voor EW chauffeurs hierin.
Wat achterlijk lelijk, dat grote scherm. Dan heb ik toch liever wat knopjes en een kleiner schermpje. Verder wel een mooi apparaat, hopelijk komen er veel ritten voor EW chauffeurs hierin.
Ik denk dat er dan ook veel ongelukken komen... Volgens mij heeft dat ding op de gevaarlijkste momenten onverwacht veel koppel, dat blijkt wel uit de proefrit
Ik heb morgenavond een bandenwissel van Nieuwe Pekela naar Bedum. Alleen ik moet met eigen vervoer heen. kan ik kilometers declareren of uren? kilometers is namelijk gunstiger voor mij.
Als ze hebben gezegd dat je met eigen vervoer moet komen, moet je de kilometers declareren. Dan zet je bij 'onkosten overige' of bij 'bijzonderheden' je totale gereden kilometers neer en krijg je dat vergoed. Reistijd krijg je hoe dan ook niet vergoed, want je krijgt je kilometers al. Ik zit morgen in zelfde schuitje, ik heb Oude Pekela - Bedum.
Op dinsdag 6 november 2012 18:37 schreef RobinhoAjax het volgende: Zo het zit weer eens mee hoor Op een Dacia vorige week na de ene na de andere dikke auto. Vandaag een E-klasse naar Almelo vanuit Den Haag.
Dat zou wel maf zijn, dan hebben drie van dit forum dat hok gereden
Ja, daarom vraag ik het ook. De oranje zit namelijk ook in Den Haag, sterker nog, voor iets anders dan de oranje ben ik nooit in Den Haag geweest in de zin van: auto ophalen. Wel vaak genoeg iets afgeleverd daar, met als hoogtepunt een complete omsingeling door politie toen ik in de ambassadewijk een Astra afleverde bij een Amerikaanse diplomaat
Op dinsdag 6 november 2012 17:07 schreef joppie_saus het volgende: Mooi man, dwars door de bocht in de bebouwde kom. Kan RTS91 overigens over meepraten, toen hij mij in de sneeuw naar Zwolle bracht
Haha, tja met half gas door de bocht maakte de 520d inderdaad al een zijstapje....
Ja, daarom vraag ik het ook. De oranje zit namelijk ook in Den Haag, sterker nog, voor iets anders dan de oranje ben ik nooit in Den Haag geweest in de zin van: auto ophalen. Wel vaak genoeg iets afgeleverd daar, met als hoogtepunt een complete omsingeling door politie toen ik in de ambassadewijk een Astra afleverde bij een Amerikaanse diplomaat
Neuh gewoon voor een verhuurmaatschappij en naar een schadebedrijf. Ik kom wel vaker in Den Haag, maar dat heeft er misschien mee te maken dat ik er woon.
Is het dan niet zo dat het hele studentikoze idee er afgaat? Aangezien iedereen zo'n veertig procent kortingskaart kan aanschaffen? De 'werklozen' kunnen dan zo een ideaal lui baantje doen. Kopen zo'n kaart van 40% korting en gaan met die banaan.
Denk dat het privéchauffeur-gebeuren ook gewoon blijft bestaan, omdat een student dan nog steeds goedkoper is dan een echte chauffeur en vooral flexibeler is.
+ wat eerder al gezegd was: in de zomer declareer je de OV-kosten ook, en die zullen dan vast gewoon doorberekend worden toch?
Alternatieven zoals 65+'er blijft gewoon duurder omdat die denk ik zitten met een vrij hoog uurloon? Want uiteindelijk hebben wij, als student, natuurlijk alles behalve een mooi uurloon...