Ik weet niet, ik gebruikte mijn laptop (toen die het nog deedquote:Op donderdag 1 november 2012 21:47 schreef S-RS het volgende:
[..]
Ik wil zelf voor de 4 gaan. Ik had zelf een 7'' maar die heb ik van de week weg gedaan, en wil nu een grotere. De mini heb ik me eigenlijk niet in verdiept.
[..]
Ik vind het echt fijn. Zo fijn dat ik hierna niet eens meer een laptop koop als die kapot gaat. Vind de toegevoegde waarden van dat gepruts op een laptop niets meer toevoegen. Vind een desktop gewoon veel fijner werken met een 24'' scherm. Op de laptop vind ik het altijd net niet, en een 17 inch vind ik weer te groot en te zwaar om mee te zeulen. Een tablet is daarin voor mij een goede compromis.
[..]
Ja om te janken, ik hoop dat er rond de kerst een leuke aanbieding voorbij komt schuiven. Ik vind 3G op een tablet onzin, had het wel op mn vorige, maar nooit gebruikt. Ik zet gewoon mn telefoon aan als hotspot en klaar. Daarnaast heb ik ook genoeg aan 16gig. M'n vorige was ook 16gig en die had ik nooit vol. Muziek zet ik er niet op, en series en films gooi ik er direct weer af als ik ze heb gezien. Zoalang je geen 3G of tegenwoordig zelfs 4G op zo'n ding hoeft en niet meer dan 16gig, is de prijs nog een beetje te overzien. Al betaal je natuurlijk wel dik voor die stomme kut appel aan de achterkant in elkaar geknutseld door chinese kindertjes. Wat een kut bedrijf is het ook eigenlijk
Typen werkt inderdaad niet op een tablet als je een verslag oid moet maken. Een vervanger voor een echte PC is het dan ook zeker niet. Ik werk veel voor m'n studie met word, maar vooral veel met Excel, en dan voldoet een laptop al niet om echt fijn te werken. Op een tablet is dat gewoon onbegonnen werkquote:Op donderdag 1 november 2012 21:53 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik gebruikte mijn laptop (toen die het nog deed) ook wel om ergens anders dingen uit te werken, en typen enzo werkt niet op een Ipad. Maar goed, momenteel heb ik geen van beide.
Wat ik niet snap is dat er mensen zijn die zeggen dat door dingen als de Ipad de computer ouderwets is. Dat zijn duidelijk mensen die niks produceren.
Ik vind een desktop zeker niet ouderwets worden. Een groot scherm, los toetsenbord en muis zijn gewoon ideaal als je een lange dag achter de computer moet zitten. Ik irriteer me achter een laptop altijd mateloos aan het te kleine scherm.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:02 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik denk wel dat de desk-top pc steeds minder populair word (ouderwets?), aangezien je games via een console gaat spelen, beetje internetten/filmpjes kan op je tablet, bewerkingsprogramma's kan je op je laptop doen.
Een pc zou nog handig kunnen zijn voor de zwaardere bewerkingsprogramma's enzo.
Ikzelf heb een laptop en tablet, maar neem bijna nooit meer de laptop mee naar school. En ik vind het ideaal om met de ipad in de trein te zitten.
Eigenlijk vind ik in zo'n geval als je moet luisteren en schrijven tegelijk nog pen en papier het makkelijkst werken.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:40 schreef joppie_saus het volgende:
Op mijn ex-stageplek moest je altijd op cliëntenbezoek. Dat betekende dus veel luisteren en schrijven. Kregen we een proef met iPad's, om te kijken of dat wat was. Dat duurde twee bezoeken, toen lagen die iPads bij de technische dienst want men vond het maar niks.
Vind het ook ongeïnteresseerd staan als je tijdens een gesprek op een iPad zit te kloten. Daarbij denk ik net als jij. Steekwoorden opschrijven blijft het makkelijkst met pen en papier.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:45 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik in zo'n geval als je moet luisteren en schrijven tegelijk nog pen en papier het makkelijkst werken.![]()
Wat is dan nog het voordeel van een Ipadquote:Op vrijdag 2 november 2012 07:09 schreef Kevindinhinho het volgende:
Ik zet mijn laptop aan een extern beeldscherm op het bureau en koop een Bluetooth toetsenbordje voor die iPad. Gaat tekstverwerken een stuk makkelijker mee. Daarmee heb ik alles wat hierboven gezegd wordt opgelost volgens mij.
Het voordeel is dat ik nu niet een grote tas mee moet nemen om mijn laptop in te doen, het bijna 2 kilo in gewicht scheelt en ik nu in de trein een stuk beter aan het werk kan gaan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:53 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat is dan nog het voordeel van een Ipad![]()
Maar goed, pen en papier is zeker makkelijker, vooral op het moment dat er iets wiskundigs bij komt kijken met vergelijkingen enzo.
In de eerste twee jaar van mijn studieperiode zag ik nog af en toe iemand met een laptop, nu is iedereen weer terug naar pen en papier.
Dat kan slechter inderdaad. Ik werd vanochtend ook nog gebeld voor vandaag, maar toen ik 3u later maar eens rechtop in mn bed ging zitten met mn katerhoofd en mn voicemail ging beluisteren voelde ik me niet zo geroepen om terug te bellen:pquote:Op vrijdag 2 november 2012 17:05 schreef QuiCk01 het volgende:
Relaxt! Maandag weer chill dagje.
Peugeot 508, Audi A4 en Ford Galaxy
quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:11 schreef Panthera. het volgende:
Ik heb m'n eerste boete133km/h gereden waar je 130 mag, de kansloosheid. 25 euro.
Die 135 zal dan wel zonder correctie zijn. Ik moet zeggen dat ik vaak ook 140 op de teller heb op 130km-wegen.quote:Automobilisten die harder rijden op wegen waar de maximumsnelheid 130 kilometer per uur wordt, krijgen sneller een boete. Bestuurders op die wegen mogen nu nog 139 rijden vanwege de foutmarge.
Die marge wordt verlaagd, zodat zij met ingang van volgend jaar al vanaf 135 kilometer per uur een boete krijgen.
http://www.elsevier.nl/we(...)uur-mag.htm?rss=true
Volgens mij is er weerstand gekomen op dit plan, want ik denk dat hier 135 inclusief correctie wordt bedoeld. Maar tegenwoordig word je bij mijn weten bij 120 geflitst vanaf 127, en bij 130 vanaf 138.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Bij 130-wegen is de marge inderdaad kleiner:
[..]
Die 135 zal dan wel zonder correctie zijn. Ik moet zeggen dat ik vaak ook 140 op de teller heb op 130km-wegen.
Nee, 131 na correctie levert je 11 euro aan boete + 6 euro administratiekosten op.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:09 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens mij is er weerstand gekomen op dit plan, want ik denk dat hier 135 inclusief correctie wordt bedoeld. Maar tegenwoordig word je bij mijn weten bij 120 geflitst vanaf 127, en bij 130 vanaf 138.
Ik ook, maar de flitser is pas 10 minuten na mijn "overtreding" toegevoegd bij flitsservice.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:16 schreef MuurStraat het volgende:
Ik zet de CC meestal op 126 en 136. Zit je meestal goedMaar heb sowieso altijd de flits app aanstaan. Heeft me laatst weer op een kutstuk gered van een flinke boete.
Soms wil je niet meer leven in dit landquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:19 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Nee, 131 na correctie levert je 11 euro aan boete + 6 euro administratiekosten op.
Begint dat gelul nu alquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:44 schreef dery1990 het volgende:
Verder nog vertraging gehad bij NS, vanwege 'het gladde spoor', terwijl het nog niet eens heeft gesneeuwd
Volgens mij was het gewoon gruwelijk druk en hebben ze de ritten gewoon uitgedeeld. Ik begin in Haarlem en eindig in Almere. 40 en 70km van mn woonplaatsquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:53 schreef mothergoose het volgende:
maandag heel vreemde rit.. woon dus in maastricht, maar werd gevraagd of ik zondag niet toevallig in tilburg kon slapen. nou dat kan. en dan 's morgens met treintaxi naar station, om uiteindelijk een ritje van schijndel naar utrecht te doen..
dus treintaxi kosten, treinkosten naar tilburg want dat is zondag, +6 uur reizen ofzo..
nouja.
Ik eindig negen van de tien keer in Almere of Barneveld, respectievelijk 155 en 180 kilometer van mijn woonplaatsquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:56 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Volgens mij was het gewoon gruwelijk druk en hebben ze de ritten gewoon uitgedeeld. Ik begin in Haarlem en eindig in Almere. 40 en 70km van mn woonplaats
Dat is eigenlijk gewoon regio Amsterdam...
Ze naaien mij dus gewoonquote:Op vrijdag 2 november 2012 20:53 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ik eindig negen van de tien keer in Almere of Barneveld, respectievelijk 155 en 180 kilometer van mijn woonplaats
Hoe laat moet je in Groningen zijn? Ik moet "om" 8:30 bij de grote bij de gotenburgweg zijn, dan ook naar Amersfoort in een Partner!quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:32 schreef Rubenr3 het volgende:
Mag maandag 2 ritten doen, Groningen-Amersfoort en Huissen-Joure, Citroen Berlingo en Peugeot 107. Feest!
Doet die t weer?quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:47 schreef QuiCk01 het volgende:
Vandaag werd onze auto afgeleverd door iemand van EW![]()
Had ik hem liever zelf opgehaald
Ik ben daar altijd gebracht/gehaald. Volgens mij iedereen hier wel. Ze halen/brengen je met een noodvaart ff naar dat verlaten stationnetje.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:42 schreef Kevindinhinho het volgende:
Beste mensen,
maandag moet ik een auto naar Wiuwert brengen, worden jullie dan ook naar Mantgum gebracht? Of moet ik dan wel lopen? Zou goed uitkomen qua uren, maar driekwartier sjouwen heb ik (niet altijd) zin in..
Die lui in Wiuwert zeiden tegen mij dat dat vaste afspraken zijn met EW, ze zijn je "verplicht" je te halen en te brengen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:45 schreef Kevindinhinho het volgende:
Ik ben inderdaad al een keertje gehaald daar ja, maar wist niet of je ook teruggebracht werd. Dank Mallet
Goh dat Easy Way heeft onderhandeld in ons voordeel, dat is verrassend! Maar het mes snijdt natuurlijk aan twee kanten.. Des te sneller zijn wij weer op ons volgende adres.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:18 schreef zazzel het volgende:
[..]
Die lui in Wiuwert zeiden tegen mij dat dat vaste afspraken zijn met EW, ze zijn je "verplicht" je te halen en te brengen.
Ik moet er ook om 8:30 zijn, moet alleen tussendoor even ergens iets afleverenquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:01 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Hoe laat moet je in Groningen zijn? Ik moet "om" 8:30 bij de grote bij de gotenburgweg zijn, dan ook naar Amersfoort in een Partner!
Terug gaat nog sneller dan de heenweg, die lui zien die wegen daar echt als een racebaanquote:Op zaterdag 3 november 2012 21:45 schreef Kevindinhinho het volgende:
Ik ben inderdaad al een keertje gehaald daar ja, maar wist niet of je ook teruggebracht werd. Dank Mallet
Dan mag EW dat ook in Keldonk wel even afspreken. Dat was serieus het grootste gat dat ik ooit heb gezien met een knudde-busverbinding waar je 2 uur over doet om naar een normaal bewoonbare plek te komen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:18 schreef zazzel het volgende:
[..]
Die lui in Wiuwert zeiden tegen mij dat dat vaste afspraken zijn met EW, ze zijn je "verplicht" je te halen en te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |