Als je gevraagd wordt hoef je niet mee te werken met de rijdende rechterquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hij heeft zelfs een eigen website waar je je aan kunt melden
Je vergeet één klein dingetje:quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:27 schreef delpit het volgende:
Zo te horen heb je geen enkel contract waaruit valt op te maken dat jij een fixed price - fixed date afspraak hebt. De mensen hier noemen je een amateur en dat ben je ook, maar dat valt jou nog niet echt aan te rekenen. Je hebt vooral te maken met een partij die misbruik probeert te maken van jouw onervarenheid in planning en productierijp maken van een website. Daar hebben ze nu zelf last van, dat is alleen henzelf aan te rekenen. Heb je ergens een email o.i.d. waarin je hebt aangegeven dat deze deadline nauwelijks haalbaar is? Bewaar dat soort berichtjes!
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat welke rechter dan ook jou in het ongelijk gaat stellen. Er is geen contract. Er is geen schriftelijke overeenkomst. Er is alleen een zo te horen vrij onduidelijke mondelinge overeenkomst. Bewaar ook alle correspondentie waarin je hen waarschuwt of waarin zij aantoonbaar onredelijk zijn.
Kortom, laat je niet door ze opnaaien. Zoek hulp bij iemand die je vertrouwd, het liefst met beetje juridische kennis en zorg dat je zo snel mogelijk van deze (ook) amateurs afkomt.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:33 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Hun kant is helemaal wit. Mijn kant is volledig zwart. Ik heb géén Kvk nummer, géén bedrijf of wat dan ook. Ze wilden wel dat ik voor de betaling een Kvk zou aanvragen, maar dit heb ik dus nog niet gedaan.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:26 schreef Maanvis het volgende:
betaling werkend maken is toch geen week fulltime werk?
Het is ook niet heel lastig om te fixen denk ik (asp.net & ideal) maar vooral een database-design fout die ik heb gemaakt en alle bijbehorende fixes kost al veel tijd. (minimaal een dag)quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:15 schreef zhor het volgende:
[..]
Wat gaat er smis met de betaling dan? Welke taal is het? Wat voor payment modules zijn het? Als het voor testbetalingen* (edit) wel werkt zal het wel niet verschrikkelijk lastig zijn om te fixen.
Een ideal koppeling is niet zo bijster ingewikkeld, die is inderdaad wel snel te fixen dan. Is het toevallig Mollie Ideal (Verder niet echt relevant), wat gaat hier mis mee, komt de payment niet door? Heb je een errormelding/log?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:32 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
[..]
Het is ook niet heel lastig om te fixen denk ik (asp.net & ideal) maar vooral een database-design fout die ik heb gemaakt en alle bijbehorende fixes kost al veel tijd. (minimaal een dag)
Alleen ineens zijn er allerlei punten bijgekomen die ik niet hoefde te maken dacht ik. (Zoals een sorteer functie op de producten pagina) Alleen hun noemen het logisch dat zoiets er in hoort te zitten. Klein voorbeeld die sorteer functie, maar zo zijn er 2 A4 papieren vol met dat soort dingen die ze op/aangemerkt hebben.
Voor mij is de lijst met functionaliteiten gewoon een stuk groter geworden dan mondeling was afgesproken. (Of tenminste, wat ik daar uit geïnterpreteerd heb)
Er is geen enkele (digitale) correspondentie waarin ik aangeef dat de deadline onredelijk is. Maar er is ook geen enkele (digitale) correspondentie waarin de deadline staat, of überhaubt iets van een afspraak met een bedrag.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:27 schreef delpit het volgende:
Zo te horen heb je geen enkel contract waaruit valt op te maken dat jij een fixed price - fixed date afspraak hebt. De mensen hier noemen je een amateur en dat ben je ook, maar dat valt jou nog niet echt aan te rekenen. Je hebt vooral te maken met een partij die misbruik probeert te maken van jouw onervarenheid in planning en productierijp maken van een website. Daar hebben ze nu zelf last van, dat is alleen henzelf aan te rekenen. Heb je ergens een email o.i.d. waarin je hebt aangegeven dat deze deadline nauwelijks haalbaar is? Bewaar dat soort berichtjes!
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat welke rechter dan ook jou in het ongelijk gaat stellen. Er is geen contract. Er is geen schriftelijke overeenkomst. Er is alleen een zo te horen vrij onduidelijke mondelinge overeenkomst. Bewaar ook alle correspondentie waarin je hen waarschuwt of waarin zij aantoonbaar onredelijk zijn.
Kortom, laat je niet door ze opnaaien. Zoek hulp bij iemand die je vertrouwd, het liefst met beetje juridische kennis en zorg dat je zo snel mogelijk van deze (ook) amateurs afkomt.
Ik heb niet genoeg rekening gehouden met de betalingen en het halen van informatie uit deze betalingen. (Dus facturen maken, terugkoppelen naar de gebruiker e.d.)quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:36 schreef Maanvis het volgende:
en wat doet die database design fout dan? wat is het resultaat ervan?
Alleen wie bepaald wat de overeengekomen functionaliteiten zijn? Hun functionaliteitenlijst is naar mijn mening ineens behoorlijk gegroeid.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:36 schreef Matrixxx het volgende:
Die aanvullingen zijn niet jouw verantwoordelijkheid. Wanneer jij de mondeling overeengekomen zaken hebt afgerond is de zaak klaar. Kijk dit filmpje anders eens:
Zoals je zelf aangaf "hun noemen het logisch" dat is natuurlijk onzin. Zoiets zou specifiek aangegeven moeten zijn of in ieder geval naar geïnformeerd moeten zijn. Als een groot deel van die punten bestaat uit dit soort dingen, aannames etc. dan zou ik die wegschrijven als nice-to-have, maar het belangrijkste is nu om de shop werkend te hebben. Die extra functionaliteit kan je hierna achteraf met ze bespreken, als jij je uren netjes kan verantwoorden dan kom je hier vast wel uit met elkaar. Goede leermomenten, dat wel.quote:Alleen wie bepaald wat de overeengekomen functionaliteiten zijn? Hun functionaliteitenlijst is naar mijn mening ineens behoorlijk gegroeid.
Je hebt duidelijk het filmpje nog niet bekeken, want dat is grotendeels waar het over gaat.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:39 schreef BMS-THAD het volgende:
Alleen wie bepaald wat de overeengekomen functionaliteiten zijn? Hun functionaliteitenlijst is naar mijn mening ineens behoorlijk gegroeid.
Klopt. Ik krijg ook een heel erg 1998 gevoel bij dit hele topic en bij de werkwijze. Ik snap TS' gevoel ook wel, maar dat gaat hem nu niet heel erg verder helpen. Heb je niemand in je omgeving waarmee je eens IRL naar de eisen, huidige en gewenste functionaliteit en problemen kunt kijken?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:43 schreef zhor het volgende:
[..]
Zoals je zelf aangaf "hun noemen het logisch" dat is natuurlijk onzin. Zoiets zou specifiek aangegeven moeten zijn of in ieder geval naar geïnformeerd moeten zijn. Als een groot deel van die punten bestaat uit dit soort dingen, aannames etc. dan zou ik die wegschrijven als nice-to-have, maar het belangrijkste is nu om de shop werkend te hebben. Die extra functionaliteit kan je hierna achteraf met ze bespreken, als jij je uren netjes kan verantwoorden dan kom je hier vast wel uit met elkaar. Goede leermomenten, dat wel.
edit: weet nog steeds niet wat er dan mis is met de db opzet, of dit fundamenteel fout is of niet. Ik moet ervan uitgaan dat je de webshop zelf hebt gebouwd en niet een instantie van bijvoorbeeld nopCommerce hebt opgezet.
Dat klopt, zit op het moment even met een hele brakke verbinding waarmee het me niet gaat lukken. Maar kijk hem asap. Thanks in ieder geval.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:47 schreef Matrixxx het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk het filmpje nog niet bekeken, want dat is grotendeels waar het over gaat.
Het is zelfgebouwd, maar het moet imho gewoon anders, en ik zie met mijn huidige expertise geen andere oplossing..quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:43 schreef zhor het volgende:
edit: weet nog steeds niet wat er dan mis is met de db opzet, of dit fundamenteel fout is of niet. Ik moet ervan uitgaan dat je de webshop zelf hebt gebouwd en niet een instantie van bijvoorbeeld nopCommerce hebt opgezet.
Hier heb ik overheen gelezen, sorry. Om dit van scratch op te bouwen kan inderdaad wat tijd kosten, al denk ik niet dat je de db zelf veel zou moeten aanpassen, hooguit extra tabellen erbij. Weet verder niet in hoeverre je bestaande functies hiervoor kunt hergebruiken (zoals emailen etc. moet bv. de factuur een pdf zijn of? de klantgegevens heb je al en de status van de betaling kun je afvangen middels je payment proxie die je als het goed is hebt gemaakt, middels de returnurl)quote:
Ik heb niet genoeg rekening gehouden met de betalingen en het halen van informatie uit deze betalingen. (Dus facturen maken, terugkoppelen naar de gebruiker e.d.)
Hier ben ik ook bang voor, maar daarom is het inderdaad een goed leermoment. Mensen die geen nee kunnen zeggen hebben vooral zichzelf ermee. (spreek uit ervaring hahaquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:47 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het lijkt er op alsof je verbaal ook niet goed tegen die klant opgewassen bent en dat speelt je flink parten ben ik bang.
Klaar! Er is geen harde bindende afspraak dus! Ja mondelinge afspraken zijn ook afspraken, maar boterzacht en zeker bij dit soort overeenkomsten volstrekt niet hard te maken. Waar ligt vast wat er wanneer klaar zou zijn? Nergens dus! Waar ligt vast dat jij verantwoordelijkheid voor het geteste eindproduct neemt? Nergens dus! Waar ligt uberhaupt vast dat er sprake is van een zakelijke overeenkomst? Nergens dus! Er is geen zaak! Nu niet, en wanneer jij verder geen domme dingen doet, nooit niet. Niets toezeggen dus nu! Zeker niet per email of iets dergelijks.quote:Er is geen enkele (digitale) correspondentie waarin ik aangeef dat de deadline onredelijk is. Maar er is ook geen enkele (digitale) correspondentie waarin de deadline staat, of überhaupt iets van een afspraak met een bedrag.
Ook hier; check je errorlogs. Vergelijk de configuratiefiles. Op zich wel positief nieuws, nu heb je in ieder geval wat extra tijd, al blijft het een vervelende situatie.quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:01 schreef BMS-THAD het volgende:
Ik krijg zojuist een belletje dat ze in ieder geval de oude website weer online willen hebben voor morgen. Ook zijn we andere opties aan het bekijken. Komt er wel op neer dat ik flink aan de bak moet voor weinig.. ook blijven ze wel dreigen met een schadeclaim als ik niet snel aan het werk ga.
Probleem is dat ik de oude (php) website niet werkend krijg op de nieuwe host, volgens mij heeft de server iets speciaals nodig ik weet het niet. Blijft wel echt ontzettend panieken dit zeg.
Maak je niet zo druk! Er is NIETS vastgelegd. Zeg dat je er graag met ze uit wil komen en dat je graag je best voor ze wil doen, maar dat ze moeten ophouden je onder druk te zetten.quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:01 schreef BMS-THAD het volgende:
Ik krijg zojuist een belletje dat ze in ieder geval de oude website weer online willen hebben voor morgen. Ook zijn we andere opties aan het bekijken. Komt er wel op neer dat ik flink aan de bak moet voor weinig.. ook blijven ze wel dreigen met een schadeclaim als ik niet snel aan het werk ga.
Probleem is dat ik de oude (php) website niet werkend krijg op de nieuwe host, volgens mij heeft de server iets speciaals nodig ik weet het niet. Blijft wel echt ontzettend panieken dit zeg.
Ja wel leuk idee, maar niet als je er geen ervaring mee hebt en in je eentje bent. Heeft sowieso al een behoorlijke server nodig (256M minimaal, wat zou betekenen dat hij hoogstwaarschijnlijk eerst van hosting(plan) moet gaan wisselen) en bij maatwerk komen ook weer een aantal dingen kijken. Zijn natuurlijk wel goede shops verder. Vernam net dat hij de oude shop iig aan het terugzetten is..quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:41 schreef Messina het volgende:
Installeer Magento. Zij blij, jij snel klaar.
Gezien TS in .net ontwikkeld is NOP commerce een beter alternatief, uberhaupt denken dat je in een week een webshop developedquote:Op zondag 21 oktober 2012 22:41 schreef Messina het volgende:
Installeer Magento NOP . Zij blij, jij snel klaar.
Tis toch niet TS zijn probleem dat die oude webwinkel niet werkt?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja sorry maar zo simpel werkt het niet
verplaats je eens in de eiser?
zij hebben nu geen werkende webwinkel en geen inkomsten![]()
dat vervolgcontract komt er sowieso niet meer hoor dus daar hoef je niet vanuit te gaan
maar je kunt iemand ook niet zo laten zitten omdat jij dacht dat je wel semi-proffesioneel mee kon doen maar gewoon kei hard faalt
je komt echt over als een puber
begrijp nou eens dat hier grotere en belangrijkere dingen mee gemoeid zijn dan alleen jij en wat jij wil
Waarom dat?quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is echt een erg naïeve gedachte die veel mensen duur is komen te staan
quote:Op maandag 22 oktober 2012 02:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom dat?
Je bent niet schuldig totdat het tegendeel bewezen is, dat is het hele idee van onze rechtstaat.
Dit.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Als ze miepen over een sorteerfunctie terwijl je betalingen het niet doen zou ik ze eerst een les prioriteiten stellen aanbieden.
nee maar wel dat ie de deadline niet haaltquote:Op maandag 22 oktober 2012 02:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis toch niet TS zijn probleem dat die oude webwinkel niet werkt?
Kan wel, maar dan mag je wel even flink wat meer neertellen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:11 schreef themole het volgende:
Overigens kan ik me het niet voorstellen dat een webshop die binnen een week in elkaar gebeund is lekker werkt, stabiel is en vooral veilig is.
Hangt natuurlijk ook van de functionaliteit af.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Kan wel, maar dan mag je wel even flink wat meer neertellen.
Dit wil niet direct implicieren dat jij zwart werkt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:33 schreef BMS-THAD het volgende:
Hun kant is helemaal wit. Mijn kant is volledig zwart. Ik heb géén Kvk nummer, géén bedrijf of wat dan ook. Ze wilden wel dat ik voor de betaling een Kvk zou aanvragen, maar dit heb ik dus nog niet gedaan.
Dus als er een aanklacht ingedient wordt die niet waar is ben je gewoon de sjaak als je niet kan bewijzen dat het niet zo is?quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee maar wel dat ie de deadline niet haalt
en 'onschuldig tot tegendeel bewezen' het is geen strafzaak
nee maar er zijn genoeg dingen waarmee zij kunnen aantonen dat die afspraak er wasquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus als er een aanklacht ingedient wordt die niet waar is ben je gewoon de sjaak als je niet kan bewijzen dat het niet zo is?
Waar is het bewijs van de andere partij dan? Waarom wordt die gelijk geloofd? Kvind het niet heel eerlijk eerlijk gezegd.
True, en met zo een afspraak ben je verplichtingen aangegaan dat het allemaal succesvol verloopt tenzij anders vermeld?quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee maar er zijn genoeg dingen waarmee zij kunnen aantonen dat die afspraak er was
waarom heeft hij anders uberhaubt die nieuwe site gemaakt en proefgedraaid? en dan is er nog de tussenpersoon van TS die alles kan bevestigen
je bent een deal aan gegaan waarbij jij een (werkend) eindproduct zegt te leveren op en een bepaalde datumquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
True, en met zo een afspraak ben je verplichtingen aangegaan dat het allemaal succesvol verloopt tenzij anders vermeld?
Maar er staat nergens iets vermeld.... TS zei het te proberen.
Tevens niet TS zijn probleem nog steeds dat ze hun oude inkomsten missen omdat hun oude systeem niet werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |