abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118263303
Die schadeclaim is puur een middel om je onder druk te zetten. Begrijpelijk dat je je daardoor laat opnaaien maar dat is niet nodig, er staat niks op papier zoals gezegd.
En als zij echt zo snel een nieuwe webwinkel nodig hadden dan hadden ze een professioneel bedrijf in moeten schakelen en niet een student die dit voor erbij doet.
Het zal hun extra duiten gekost hebben om het onder een strakke deadline door een stel pro's te laten doen maar dan hadden ze zekerheid.
Klinkt mij alsof het bedrijf waar je voor werkt een stel ongelofelijke prutsers zijn door een amateur in te schakelen om zo voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.
Jij bent ook een makkelijk doelwit omdat je nog een student bent, jong en onervaren en als een bedrijf met een schadeclaim dreigt dan is inderdaad nogal indrukwekkend.
Neem contact met ze op en zeg dat je eraan wilt werken, maar pas na je tentamens.
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:38:08 #77
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118264719
Over wat voor soort vergoeding gaat het? Wat hebben ze je beloofd??
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118269303
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 22:41 schreef Messina het volgende:
Installeer Magento NOP . Zij blij, jij snel klaar.
Gezien TS in .net ontwikkeld is NOP commerce een beter alternatief, uberhaupt denken dat je in een week een webshop developed :') :') :')
Laat me raden, je hebt de facturatie table genormaliseerd met de producten?
Je weet dat je dan heel erg op je bek gaat wanneer de prijzen van de producten veranderen w/ w/ w/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118269340
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja sorry maar zo simpel werkt het niet :')
verplaats je eens in de eiser?
zij hebben nu geen werkende webwinkel en geen inkomsten :?
dat vervolgcontract komt er sowieso niet meer hoor dus daar hoef je niet vanuit te gaan
maar je kunt iemand ook niet zo laten zitten omdat jij dacht dat je wel semi-proffesioneel mee kon doen maar gewoon kei hard faalt :?
je komt echt over als een puber
begrijp nou eens dat hier grotere en belangrijkere dingen mee gemoeid zijn dan alleen jij en wat jij wil :?
Tis toch niet TS zijn probleem dat die oude webwinkel niet werkt?
Rustig aan.
pi_118269349
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat is echt een erg naïeve gedachte die veel mensen duur is komen te staan
Waarom dat?

Je bent niet schuldig totdat het tegendeel bewezen is, dat is het hele idee van onze rechtstaat.
Rustig aan.
pi_118269619
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 02:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waarom dat?

Je bent niet schuldig totdat het tegendeel bewezen is, dat is het hele idee van onze rechtstaat.
:')

Webdeveloper is nog steeds geen crimineel beroep ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_118270246
Ok, het is straks wel duidelijk dat er iets van een afspraak was, omdat jij hebt lopen devven, mailtjes over en weer zijn gegaan etc. Het is niet compleet duidelijk wat de afspraak was van jouw kant af (qua specificaties), maar van hun kant af was het duidelijk: een werkende webshop naar hun specificaties per deadline. Dit soort dingen zijn echt dodelijk trouwens.

Als je dit ooit nog eens doet:
Je stelt een offerte op met daarin de specificaties die de klant mag verwachten (niets meer, maar ook nites minder)
Je stelt een redelijke termijn waarop dit geleverd wordt
Je doet een uurtarief voor meerwerk extra/kosten.
Je doet een uurtarief voor onderhoud
Je dekt jezelf af wat betreft hacking/leaks/veiligheid of je neemt verantwoordelijkheid (en dan moet je dus niet prutsen he!)

Die onderteken je beide en dan geef je hem voor de belasting op onder "overige werkzaamheden".

Aangezien je er nu vanaf wil op stel en sprong, maar de opdrachtgever niet (al vraag ik me af waarom?!) kun je het beste in overleg gaan. Ik heb zo het idee dat zij hopen dat je hen een fiks bedrag betaald (zodat ze een prof. kunnen inhuren) of dat je het helemaal correct oplevert na veel druk van hun kant.

Opdrachtgever lijkt me in dromenland te verkeren, want een beunhaas je webshop laten bouwen is echt niet verstandig. Maar goed, sommige mensen willen liever goedkoop :{
Jij lijkt me ook in dromenland te verkeren vanwege het feit dat je denkt dat je gewoon kan zeggen: "Ik doe het niet meer als jullie me met rust laten".

Beste oplossing lijkt me als je iemand zoekt dit dit project wel goed kan opleveren binnen de gestelde termijn en dat je daarna jezelf nooit meer een project in laat lullen. Zijn er geen andere mensen die je kent die dit evt. over willen nemen?
pi_118270626
Als ze miepen over een sorteerfunctie terwijl je betalingen het niet doen zou ik ze eerst een les prioriteiten stellen aanbieden.
pi_118270811
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Als ze miepen over een sorteerfunctie terwijl je betalingen het niet doen zou ik ze eerst een les prioriteiten stellen aanbieden.
Dit.
fotografie FTW
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:16:47 #85
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_118270894
Maak af wat er afgesproken is. Je kan wel afschuiven dat ze een professioneel iemand hadden moeten inhuren, en roepen dat ze in een rechtszaak een bewijsprobleem hebben, maar wat voor figuur ben je dan?

Zaken die buiten de originele requirements vallen strikt afwijzen. Functies "die elke site zou moeten hebben"? Dan had dit in de eisenlijst moeten staan. En als dat het geval was (zeg jij) was de offerte en de planning anders geworden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:22:57 #86
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_118271015
Vwb betalingen die wel op test lukken maar niet live.
Neem contact met de ideal-boer op. ABN AMRO bijvoorbeeld 'registreert' bij eerste gebruik het (sub)domein/url en als je dat aanpast bij livegang, dan moet je dit eerst nog bij hen laten aanpassen. Eén telefoontje is dan genoeg.
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:29:55 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118271191
Heb je eigenlijk wel contact met de website-eigenaar, of alleen maar met die vriend van hem die jou ingehuurd heeft, want het klinkt mij helemaal niet alsof de website-eigenaar degene is die zo kort dag had voor de opdracht, maar dat degene die TS ingehuurd had z'n beloftes al niet waar kon maken en daarom TS erbij gehaald heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:54:54 #88
302853 themole
graaft totaal door.
pi_118271747
Wacht even, de oude site wordt offline gehaald terwijl het nog helemaal niet duidelijk is of de nieuwe site probleemloos werkt, dat allemaal vanwege de deadline. Verder zijn er zo te horen niet echt heldere requirements opgesteld over wat er af moet voor de deadline.

Beetje :') allemaal.
Niet altijd serieus
pi_118271914
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 02:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tis toch niet TS zijn probleem dat die oude webwinkel niet werkt?
nee maar wel dat ie de deadline niet haalt
en 'onschuldig tot tegendeel bewezen' het is geen strafzaak :')
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:11:09 #90
302853 themole
graaft totaal door.
pi_118272094
Overigens kan ik me het niet voorstellen dat een webshop die binnen een week in elkaar gebeund is lekker werkt, stabiel is en vooral veilig is.
Niet altijd serieus
pi_118272153
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:11 schreef themole het volgende:
Overigens kan ik me het niet voorstellen dat een webshop die binnen een week in elkaar gebeund is lekker werkt, stabiel is en vooral veilig is.
Kan wel, maar dan mag je wel even flink wat meer neertellen. ;)
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:15:34 #92
302853 themole
graaft totaal door.
pi_118272185
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:14 schreef Murdera het volgende:

[..]

Kan wel, maar dan mag je wel even flink wat meer neertellen. ;)
Hangt natuurlijk ook van de functionaliteit af.
Niet altijd serieus
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:26:52 #93
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118272412
Zorg er nu als eerste voor dat de webshop werkt, dat is het belangrijkste, dus los het probleem met de betalingen op.
Je zegt zelf dat dat geen week werk is.
Kijk daarna verder hoe jullie de problemen oplossen.
Als de webshop maar werkt.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118272684
Moet TS niet eerst in gebreke worden gesteld en 2 weken krijgen om het alsnog af te maken? Vervolgens moet hij toch nog een keer in gebreke worden gesteld?
Voor nu is een schadeclaim dus gedoemd te mislukken.
pi_118272726
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:33 schreef BMS-THAD het volgende:
Hun kant is helemaal wit. Mijn kant is volledig zwart. Ik heb géén Kvk nummer, géén bedrijf of wat dan ook. Ze wilden wel dat ik voor de betaling een Kvk zou aanvragen, maar dit heb ik dus nog niet gedaan.
Dit wil niet direct implicieren dat jij zwart werkt.

Als jij hen een factuur zou sturen (zonder BTW vermelding) en daarna deze inkomsten opgeeft bij jouw jaarlijkse belastingaangifte, werk jij gewoon geheel wit en volgens 'de regeltjes'.

Als particulier kan en mag je gewoon facturen sturen, zolang je maar geen BTW in rekening brengt of iets met BTW vermeld op de factuur.
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:42:56 #96
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118272793
Ts, hint voor de oude webshop.
Als de nieuwe op ASP is gebaseerd zal de webserver geen PHP draaien.
Kwestie van PHP extenties in IIS aanknallen, heb nog wel een handleiding daarvoor, maar is wel voor IIS6.

Verder, ja, klote, ook wel eens gehad en flink moeten aanpoten, wel goed leermoment.
pi_118272811
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:03 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee maar wel dat ie de deadline niet haalt
en 'onschuldig tot tegendeel bewezen' het is geen strafzaak :')
Dus als er een aanklacht ingedient wordt die niet waar is ben je gewoon de sjaak als je niet kan bewijzen dat het niet zo is?
Waar is het bewijs van de andere partij dan? Waarom wordt die gelijk geloofd? Kvind het niet heel eerlijk eerlijk gezegd.
Rustig aan.
pi_118272899
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus als er een aanklacht ingedient wordt die niet waar is ben je gewoon de sjaak als je niet kan bewijzen dat het niet zo is?
Waar is het bewijs van de andere partij dan? Waarom wordt die gelijk geloofd? Kvind het niet heel eerlijk eerlijk gezegd.
nee maar er zijn genoeg dingen waarmee zij kunnen aantonen dat die afspraak er was
waarom heeft hij anders uberhaubt die nieuwe site gemaakt en proefgedraaid? en dan is er nog de tussenpersoon van TS die alles kan bevestigen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_118272986
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:47 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee maar er zijn genoeg dingen waarmee zij kunnen aantonen dat die afspraak er was
waarom heeft hij anders uberhaubt die nieuwe site gemaakt en proefgedraaid? en dan is er nog de tussenpersoon van TS die alles kan bevestigen
True, en met zo een afspraak ben je verplichtingen aangegaan dat het allemaal succesvol verloopt tenzij anders vermeld?

Maar er staat nergens iets vermeld.... TS zei het te proberen.
Tevens niet TS zijn probleem nog steeds dat ze hun oude inkomsten missen omdat hun oude systeem niet werkt.
Rustig aan.
pi_118273061
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:50 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

True, en met zo een afspraak ben je verplichtingen aangegaan dat het allemaal succesvol verloopt tenzij anders vermeld?

Maar er staat nergens iets vermeld.... TS zei het te proberen.
Tevens niet TS zijn probleem nog steeds dat ze hun oude inkomsten missen omdat hun oude systeem niet werkt.
je bent een deal aan gegaan waarbij jij een (werkend) eindproduct zegt te leveren op en een bepaalde datum

en dat is wel het probleem van TS
stel ik bestel een nieuwe laptop en verkoop mijn oude
de nieuwe word geleverd op 2 november en de oude geef ik dus weg op 2 november
als dat de deal is mag je daar vanuit gaan en als ze dan niet leveren kun je ze prima in gebreke stellen omdat ze hun afspraak niet na komen
vooral als ik dan inkomsten mis omdat ik zonder laptop niet kan werken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')