abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:01:31 #26
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_118255733
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:51 schreef DarkAccountant het volgende:
Maak het werk gewoon af en zeg dat je korting zal geven omdat ze een week inkomsten hebben gemist.

Jou kan toch niks gebeuren, behalve dat je er veel tijd in hebt gestoken.
Het oorspronkelijke plan was dus na de opdracht nog een contract te krijgen voor het onderhoud van de website en eventuele aanvullingen e.d. Dit wil ik niet meer en het is eigenlijk gewoon beter voor hun ook dat ze iemand anders zoeken om de klus te klaren. Ik hoef echt geen geld van ze of wat dan ook, gewoon 'vrijheid'! Heb me echt kapot gewerkt de afgelopen dagen en zit er helemaal doorheen.

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik bedoel meer; hoe kun je op de dag van oplevering nog tegen zulke onvoorziene problemen aanlopen? 1x testen is toch genoeg om dit eruit te halen lijkt me?
De opbouw van de database blijkt niet goed genoeg, test-betalingen lukte gewoon, maar met 'echte' banken niet meer. Heel veel 'net niet' zaken. Het is gewoon niet goed.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
pi_118256005
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:58 schreef Scorpie het volgende:
Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer.
Dit. Hoe komt het overigens dat de oude webshop niet meer werkt? Als de webshop 1 dag van te voren " lijkt af te komen", wat is dan het probleem? Als er een verschil is in de omgevingen (ander OS, andere OS instellingen op de server, andere apache/db instellingen? etc) dan zou ook dit relatief makkelijk te fixen moeten zijn. Of kun je wat specifieker zijn als dit relevant is? Ik denk dat je wel een aantal lessen hieruit kunt trekken op het gebied van planning en organisatie, maar de partij die jou inhuurt onder deze omstandigheden wisten ze waaraan ze begonnen als jij ze dit hebt duidelijk gemaakt zoals je aangaf en je om hebt laten praten. Voor hen is dit net zoveel een les als voor jou.
pi_118256036
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:29 schreef BMS-THAD het volgende:

Daar was geen tijd voor, heb het hier echt over een hele strikte deadline.
Een strikte deadline is geen excuus voor niet testen. o|O
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:07:03 #29
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_118256131
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:01 schreef BMS-THAD het volgende:

[..]

Het oorspronkelijke plan was dus na de opdracht nog een contract te krijgen voor het onderhoud van de website en eventuele aanvullingen e.d. Dit wil ik niet meer en het is eigenlijk gewoon beter voor hun ook dat ze iemand anders zoeken om de klus te klaren. Ik hoef echt geen geld van ze of wat dan ook, gewoon 'vrijheid'! Heb me echt kapot gewerkt de afgelopen dagen en zit er helemaal doorheen.
Nou dan zeg je dat toch gewoon. Maak het werk af dat je moest doen, en geef aan dat je verder geen zaken wil doen. Registreer jezelf als zelfstandige en stuur een factuur met korting voor wat je niet op tijd afkreeg.

Vraag gewoon best niet te veel geld, ook al heb je er veel tijd in gestoken. Het is een "leermoment" voor jou. Het eerste wat je moet doen als je hier mee verder wil gaan is jezelf registreren als ZZP'er.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:07:32 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118256159
quote:
Probleem is dat ik dus tentamens heb en hier geen tijd voor heb. Ik weiger dan nu ook verder te werken omdat school (voor mij) nog steeds voor gaat en dit (op het moment) nog minimaal een week full-time werk is.
Dan heb je toch wel een aardige inschattingsfout gemaakt. Een week werk nog...? Dat is hén toch niet aan te rekenen?
pi_118256164
quote:

[..]

[..]

De opbouw van de database blijkt niet goed genoeg, test-betalingen lukte gewoon, maar met 'echte' banken niet meer. Heel veel 'net niet' zaken. Het is gewoon niet goed.
ja sorry maar zo simpel werkt het niet :')
verplaats je eens in de eiser?
zij hebben nu geen werkende webwinkel en geen inkomsten :?
dat vervolgcontract komt er sowieso niet meer hoor dus daar hoef je niet vanuit te gaan
maar je kunt iemand ook niet zo laten zitten omdat jij dacht dat je wel semi-proffesioneel mee kon doen maar gewoon kei hard faalt :?
je komt echt over als een puber
begrijp nou eens dat hier grotere en belangrijkere dingen mee gemoeid zijn dan alleen jij en wat jij wil :?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_118256178
quote:
13s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Een strikte deadline is geen excuus voor niet testen. o|O
Dat dus.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:08:20 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118256213
quote:
En je dacht dat die ideal koppeling op 'magische wijze' opeens zou werken als j ehet live zou zetten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118256243
Trouwens TS bedankt, door mensen zoals jij houden mensen zoals ik altijd werk.
pi_118256249
Zij zullen gefrustreerd zijn dat jij er nu onderuit probeert te komen en zetten je dus onder druk om toch resultaat te krijgen. Het lijkt me sterk dat een bedrijf die iemand als jou inhuurt de moeite doet voor een rechtszaak, maar het dreigement is al erg vervelend.

Het beste dat je kan doen is een stukje goodwill tonen en excuses aanbieden voor het niet halen van de deadline. Herinner ze eraan dat je ze hiervoor hebt gewaarschuwd, maar dat je het desondanks erg vervelend vind. Probeer dan samen een lijst op te stellen met punten die sowieso gedaan moeten worden om het af te ronden en neem je verantwoordelijkheid. Zoek desnoods een andere programmeur met wat meer verstand van zaken.

Uiteindelijk heeft je opdrachtgever alleen interesse in een goedwerkende site. Als ze daadwerkelijk bang waren voor gemiste inkomsten hadden ze meer geld moeten uitgeven aan een professional.
fotografie FTW
pi_118256364
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:08 schreef Scorpie het volgende:
Hear hear!! _O_
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:11:05 #37
360764 BMS-THAD
pi_118256399
Ik heb trouwens een verkeerd beeld neergezet wat betreft de website:
De 'oude' webwinkel was al niet meer functioneel omdat hun laatste producten hier niet instonden en zij dus niks konden verkopen. De oude winkel terugzetten heeft dus geen zin omdat er dan alsnog geen inkomsten worden gegenereerd. Wel was de 'deadline' hun nieuwe openingsdag.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:14:18 #38
360764 BMS-THAD
pi_118256617
En hoe zit het dan met de website zelf? Als de betaling werkt zit naar mijn weten alle nodige functionaliteit er in. Alleen ik kreeg dus een mail met de functionaliteiten die 'hun' er in willen hebben voordat deze als 'af' wordt bestempeld. Deze functionaliteitenlijst is alleen een stuk groter dan mondeling was afgesproken, en daar komt die week extra werk vandaan!
Sorry, ik zet het allemaal wat chaotisch neer, maar ben dan ook een (klein) beetje in paniek.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:15:30 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118256695
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:11 schreef BMS-THAD het volgende:
De 'oude' webwinkel was al niet meer functioneel omdat hun laatste producten hier niet instonden en zij dus niks konden verkopen. De oude winkel terugzetten heeft dus geen zin omdat er dan alsnog geen inkomsten worden gegenereerd. Wel was de 'deadline' hun nieuwe openingsdag.
de nieuwe producten toevoegen aan hun oude winkel lijkt me geen probleem toch? gewoon wat querie'tjes heen en weer ;)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118256727
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:08 schreef Scorpie het volgende:
:D Nou doe eens lief. Ergens is dit wel waar natuurlijk, maar fouten maken is ook een manier om te leren. Hoop ik voor TS.

quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:11 schreef BMS-THAD het volgende:
Volgende keer meteen "nee" zeggen dus.

quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:14 schreef BMS-THAD het volgende:
En hoe zit het dan met de website zelf? Als de betaling werkt zit naar mijn weten alle nodige functionaliteit er in. Alleen ik kreeg dus een mail met de functionaliteiten die 'hun' er in willen hebben voordat deze als 'af' wordt bestempeld. Deze functionaliteitenlijst is alleen een stuk groter, en daar komt die week extra werk vandaan!
Sorry, ik zet het allemaal wat chaotisch neer, maar ben dan ook een (klein) beetje in paniek.
Wat gaat er smis met de betaling dan? Welke taal is het? Wat voor payment modules zijn het? Als het voor testbetalingen* (edit) wel werkt zal het wel niet verschrikkelijk lastig zijn om te fixen.
pi_118256729
Je moet hun gewoon voor het blok zetten.

Contact opnemen, uitleggen dat je al had aangegeven dat de deadline krap was.

Dat je nu tentamens hebt, dus de komende dagen geen tijd hebt om het te fixen.

En dat als ze geen geduld hebben, je jouw handen er helemaal vanaf trekt.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_118256754
Er spelen dus twee dingen, buggy functionaliteit en extra functionaliteit.
pi_118256849
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja sorry maar zo simpel werkt het niet :')
verplaats je eens in de eiser?
zij hebben nu geen werkende webwinkel en geen inkomsten :?
dat vervolgcontract komt er sowieso niet meer hoor dus daar hoef je niet vanuit te gaan
maar je kunt iemand ook niet zo laten zitten omdat jij dacht dat je wel semi-proffesioneel mee kon doen maar gewoon kei hard faalt :?
je komt echt over als een puber
begrijp nou eens dat hier grotere en belangrijkere dingen mee gemoeid zijn dan alleen jij en wat jij wil :?
TS komt inderdaad over als een puber die met eurotekens in zijn ogen een klus heeft aangenomen die ver buiten zijn bereik ligt en desondanks toch (al dan niet onder druk) toezeggingen heeft gedaan die hij niet waar kan maken.
Dat is inderdaad niet erg professioneel, maar het bedrijf dat voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en dus de eerste de beste beunhaas inhuurt en vervolgens vreemd opkijkt als het resultaat niet voldoet aan de verwachting kan ik toch ook niet betrappen op professioneel gedrag.
Enige wat in hun voordeel spreekt is dat zij het spel volgens de regels hebben gespeeld, waar TS juridisch geen poot heeft om op te staan (integendeel, hij gooit zijn eigen glazen in als hij het juridisch laat uitvechten).
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:17:55 #44
360764 BMS-THAD
pi_118256856
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de nieuwe producten toevoegen aan hun oude winkel lijkt me geen probleem toch? gewoon wat querie'tjes heen en weer ;)
Die oplossing draag ik ook aan, alleen die wordt niet geaccepteerd omdat de oude webwinkel niet geschikt genoeg is zeggen ze!
pi_118256870
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:15 schreef MoneyTalks het volgende:
Je moet hun gewoon voor het blok zetten.

Contact opnemen, uitleggen dat je al had aangegeven dat de deadline krap was.

Dat je nu tentamens hebt, dus de komende dagen geen tijd hebt om het te fixen.

En dat als ze geen geduld hebben, je jouw handen er helemaal vanaf trekt.
en dan bellen ze de rechter en verliest TS hard
top idee!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_118257093
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en dan bellen ze de rechter en verliest TS hard
top idee!
Zouden ze het nummer van de rechter hebben dan?
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:23:44 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118257229
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een 18-jarig jochie dat een rechtbank runt naast z'n studie ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_118257230
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

:Y

hij heeft zelfs een eigen website waar je je aan kunt melden :o
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:24:24 #49
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_118257269
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:14 schreef BMS-THAD het volgende:
En hoe zit het dan met de website zelf? Als de betaling werkt zit naar mijn weten alle nodige functionaliteit er in. Alleen ik kreeg dus een mail met de functionaliteiten die 'hun' er in willen hebben voordat deze als 'af' wordt bestempeld. Deze functionaliteitenlijst is alleen een stuk groter dan mondeling was afgesproken, en daar komt die week extra werk vandaan!
Neem morgen de telefoon eens en leg ze dat eens duidelijk uit. Je zit in paniek-modus, dat is nergens goed voor.

Als zij plots meer vragen, dan is dat hun probleem.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:26:22 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118257406
betaling werkend maken is toch geen week fulltime werk? kopieer die functionaliteit van de oude site over?
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')