abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118185161
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_118185172
Mijn laatste post was:

Oh en even een vraag van een leek (lees: verwende moeder :P ). Eva heeft flink koorts en heeft rond 17.00 pcm zetpil gehad. Heb nu twee x haar tandjes ingesmeerd met chamodent, want haar twee onderste hoektanden staan op doorkomen.
Kan ik verder nog iets voor haar doen?
Ze werd net na een uurtje slaap wakker, helemaal loeiheet en over d'r toeren. Meer dan tandjes smeren kon ik niet doen. En troosten uiteraard.
Maar tips zijn welkom!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:52:36 #3
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_118186394
Waterijsje geven? Komkommer, paprika reepjes.. ehm dat is het zo'n beetje qua tips :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_118188836
eeeeeh mja dat zou morgen kunnen ja. Maar het ging me eigenlijk meer om nu, vanavond.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:47:25 #5
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118189254
Matras een beetje schuin, door helemaal platliggen neemt de druk toe. Nog een zetpil geven? Niet te warm aankleden, beetje koud water geven in een flesje? Washandje aan een puntje natmaken om op te kauwen?
pi_118208453
Ik had een hele reactie getypt gisteravond en toen had ik ineens geen verbinding meer }:|

Maar alles wat je noemde had ik al gedaan, behalve water geven/washandje, omdat ze op dat moment sliep. Een tweede zetpil mocht ze nog niet omdat daar 6 uur tussen moet zitten.
Maar na het wakker worden rond 20.00 is ze daarna niet meer wakker geweest tot vanmorgen. Het is uiteindelijk dus een prima nacht geweest.
Bedankt voor de tips, maar ik ben er al achter dat ik gewoon niet meer kan doen voor d'r. Zo stom, maar je voelt je dan zo machteloos....
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:36:48 #7
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118214265
Ja, dat is ook onwijs stom, vooral als ze al een half uur ofzo aan het huilen zijn en er duidelijk iets is en ze eigenlijk gewoon moe zijn en willen slapen. Niets zo sneu als een ziek klein kindje....

Fijn dat ze heeft geslapen! ;)

We hadden last van de Fok! wet en een meisje dat tussen ons in wou slapen en regelmatig wakker was met gemopper en willen drinken. Ik gok last van tanden....dr buikje kon het volgens mij niet zijn want niets gegeten wat ze anders ook niet eet. Maar wat brak ben je, als je dat niet gewend bent. :O
pi_118264910
Sterkte voor het tandenleed :(

Mannetje begint weer wat op te knappen, puf gaat steeds beter gelukkig. Bumba krijgt trouw ook elke keer een nep pufje en soms een echte als hij wat te enthousiast is ;)
Van heel druk spelen wordt hij nog wel snel kortademig, nog even goed in de gaten houden dus.
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:49:52 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118265150
Fijn dat hij weer wat begint op te knappen Mrien!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 oktober 2012 @ 08:28:49 #10
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118270306
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef mrien het volgende:
Sterkte voor het tandenleed :(

Mannetje begint weer wat op te knappen, puf gaat steeds beter gelukkig. Bumba krijgt trouw ook elke keer een nep pufje en soms een echte als hij wat te enthousiast is ;)
Van heel druk spelen wordt hij nog wel snel kortademig, nog even goed in de gaten houden dus.
Mrien, had ie nu ook eigenlijk iets onder de leden? Of was het puur het weigeren van zijn puf?

Fijn dat het weer iets beter gaat met hem. ;)
pi_118281808
2 jaar geleden werd ik op 22 oktober opgenomen in het ziekenhuis. En nu, 2 jaar later ligt mijn dreumes te zingen in bed. hi hi hi, ha ha ha, stond erbij, keek ernaar O+
Het is een enorme boef, weet dondersgoed wat ze wel en vooral wat ze niet wi.. Ze heeft het woordje MIJ ontdekt. Alles is MIJ!!
Morgen wordt mijn meisje alweer 2. We gaan morgen met haar naar haar grote liefde, Bumba.
*poef* nu is het weg
pi_118290193
Even egopost sorry, lees straks bij.

Net gebeld voor de uitslag van E.'s biopsie. Ze heeft Marsh 3a en daarmee is de diagnose coeliakie definitief.
:)
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:52:14 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118290322
Fijn dat je het iig al weet, ga je het (zoals het er nu uitziet) redden met glutenvrij eten of komt er juist nog meer om de hoek?
Sorry voor de wellicht stomme vraag, geen enkele kennis met betrekking tot coeliaki :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118291800
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:52 schreef Leandra het volgende:
Fijn dat je het iig al weet, ga je het (zoals het er nu uitziet) redden met glutenvrij eten of komt er juist nog meer om de hoek?
Sorry voor de wellicht stomme vraag, geen enkele kennis met betrekking tot coeliaki :@
Ja we gaan het wel redden hoor, er komt wel veel bij kijken, maar dat komt wel goed.

Ik ben vooral blij dat het niets ernstigs is, de kinderarts dacht nog aan syndroom van Turner, of nogmaals diabetes of schildklierfunctiestoornissen. Nouja doe dan maar coeliakie graag. :X
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:39:28 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118298458
Gelukkig, en fijn dat het het minst erge is van wat het kon zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118299057
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:48 schreef mignonne het volgende:
Even egopost sorry, lees straks bij.

Net gebeld voor de uitslag van E.'s biopsie. Ze heeft Marsh 3a en daarmee is de diagnose coeliakie definitief.
Hoera en he kut.
Maar eindelijk de kans om je propje tot een gezond en vrolijk huppelend kind met teveel energie te maken. Geniet ervan!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:59:11 #17
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_118303338
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoera en he kut.
Maar eindelijk de kans om je propje tot een gezond en vrolijk huppelend kind met teveel energie te maken. Geniet ervan!
Mooi verwoord, wilde eigenlijk hetzelfde zeggen ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:17:23 #18
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118304608
Ja, ik las het van de uitslag, fijn dat jullie nu eindelijk zekerheid hebben over wat ze heeft.
En dus ook haar kunnen helpen, wat lijkt me dat een zegen, dat je eindelijk zeker weet dat wat je doet, het juiste is voor haar.

Ik heb ervaring met kennissen, die hun prupke kende je na een jaar niet meer terug, kwam een paar kilo aan en had een bak meer energie, veranderde van een stilzittende magere dreumes in een rondrennende hollands welvaren peuter. Als je het onder controle hebt kan je er goed mee leven, maar oh, wat is het een sluimerende draak als dat nog niet zo is. -O-

Dus heb hoop op betere tijden en een energiek peutertje. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 23-10-2012 07:44:11 ]
pi_118306680
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:28 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Mrien, had ie nu ook eigenlijk iets onder de leden? Of was het puur het weigeren van zijn puf?

Fijn dat het weer iets beter gaat met hem. ;)
Weigeren van de puf vooral. Gelukkig gaat dat nu goed.
Vanavond weer op de hap/seh/kinderarts geweest. Waarschijnlijk weer een aanval gehad, bleef ook kortademig vannacht en vanavond werd het alsmaar erger. Daar zakte her gelukkig af.
Wel erg hijgerig, misschien toch infectie of longontsteking. Morgen weer terug komen op de poli, kijken hoe het dan gaat. Hij had vanavond al bijna max ventolin gehad

Mignonne :*
Fijn dat je duidelijkheid hebt, niet fijn voor jullie, maar nu je het weet kun je er wat mee
pi_118317730
Hopelijk knapt ie snel op Mrien!

Fijn idd dat je duidelijkheid hebt Mignonne. Hopelijk knapt ook jullie meisje snel op!

Ik kom jullie gedag zeggen! Sofie is vandaag jarig! 2 jaar alweer. Tot snel in het peutertopic!!

*poef* nu is het weg
pi_118317745
Sofie! Meisje, gefeliciteerd met je tweede verjaardag *O* *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118317798
Van harte Sofie! Veel plezier vandaag bij Bumba!

dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:18:16 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118317816
Sofie, gefeliciteerd! *O* :*
Tot over een maandje :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118317841
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:17 schreef Cyntiaa het volgende:
Van harte Sofie! Veel plezier vandaag bij Bumba!

[ afbeelding ]
We zijn bij je in de buurt vandaag!
*poef* nu is het weg
pi_118317848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:18 schreef Leandra het volgende:
Sofie, gefeliciteerd! *O* :*
Tot over een maandje :W
Die van jou ook al twee? Da kan nie :o
The way you rock'n'roll
pi_118317863
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:19 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

We zijn bij je in de buurt vandaag!
Stadsgehoorzaal?! Leuk! Al ben ik helaas aan het werk -O-
pi_118317875
Ja, kwam net zo mooi uit vandaag!
*poef* nu is het weg
pi_118317901
Sofie, gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Mignonne, ik sluit me aan bij Vanyel, ze verwoord het heel goed.
Ik hoop zo dat het nu met een passend dieet voor jullie 'opgelost' kan worden :*

Jelle :* , ik heb met je te doen hoor. Benauwdheid is zo eng! Sterkte op de poli vandaag, Mrien!

Hier was het dus geen tandjesleed, Eva heeft de 6e ziekte.
Symptomen waren duidelijk: 3 dagen flink koorts en toen die gisteren wegzakte kreeg ze de uitslag. Ik ken heel die ziekte niet dus toen ik de uitslag zag, toch voor de zekerheid maar ff de huisarts gebeld.
Weet iemand of je de 6e ziekte maar 1x kan krijgen?
pi_118318132
@danic beterschap voor Eva geen idee of je de 6e ziekte maar 1x kan krijgen.
@mignonne volgens mij is dit de "beste" uitslag van waar ze aandachten toch? Nu heb ik weinig verstand van coeliakie zijn daar nog gradaties in? Ik hoop zo dat ze met een aangepast dieet weer een vrolijk gezond meisje wordt.
@mrien hoe is het nu met Jelle benauwd zijn is zo eng ik hoop dat het met de nieuwe puffer snel beter gaat met hem.

Mijn ean is los gisteren liep ze 20 stappen los *O* . Volgens mij is ze alleen heel erg onzeker want het liefst heeft ze 1 vinger vast. En ze is erg van de zwaan kleef aan ze huilde afgelopen nacht ook ineens heel erg verdrietig en als niet naar d'r zin is gaat ze heel hard gillen. Iets teveel van d'r neefje geleerd vorige week.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:43:32 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118318314
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Die van jou ook al twee? Da kan nie :o
Nee joh, nog lang niet, dat duurt nog maaaaaanden :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118318566
Mignonne, heftig! Maar wel fijn dat er duidelijheid is en dat je er wat aan kan doen.

Mrien, arme Jelle, sterkte en hopelijk knapt hij snel goed op.

KJ ook hier gefeliciteerd met Sofie *O*

Danic, beterschap voor je meisje.

En hier zat ik net met klapperende oren. Sarah liet haar koekje vallen en zei "koekah ben je?" Dat zijn gewoon drie woorden samengevoegd tot een zinnetje..!
Ze maakt sinds van de week ook van die houten puzzels! Ze gaat in eens hard en ze word zo groot!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_118318859
Beterschap Jelle! Hopelijk knapt hij snel op..
Beterschap met je meisje, Danic!

Sarah O+

Hier staat tand nr 7 op doorbreken!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:44:11 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118326402
KJ, van harte gefeliciteerd met je meisje!! *O* *O* *O*
pi_118340841
Gefeliciteerd KJ!!!!

Wat gaaf he Mamapurk! Jelle begint ook steeds meer van dat soort combi's te gebruiken, zo leuk!

Op de poli was het goed gelukkig, waarschijnlijk gisteravond echt een aanval geweest die de ventolin toch nog oppakte. Gelukkig maar, gisteravond vond ik het echt even flink zwaar moet ik zeggen.
Z'n longen klonken ook al een stuk beter dan gisteren en vrijdag, fijn dus.
Over 2 weken terugkomen en kijken hoe het dan gaat. Tot die tijd gewoon doorpuffen om de 3 uur :)
Morgen op de creche maar even goede instructie geven
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:28:33 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118386957
KJ van harte nog met je grote meid!

Ik mag mij hier aansluiten met Anouk. Vandaag 1 jaar geworden *O* en -O- , want ze is toch pas geboren??

Afgelopen weekend haar feestje al gevierd, uiteraard met taart. Helaas geen foto toen ze het hele stuk in haar handen had :X

Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118387084
Welkom Susie en Anouk en gefeliciteerd *O*
pi_118419870
Susie en Anouk wat leuk dat jullie hier nu ook zijn *O*
The way you rock'n'roll
pi_118420119
Susie en Anouk welkom.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:04:18 #39
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118423502
Susie, welkom hier en gefeliciteerd met Anouk! *O*

En FR, ze kan loslopen, wiehoe!!!! *O* *O*
pi_118432185
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:04 schreef Juud79 het volgende:
Susie, welkom hier en gefeliciteerd met Anouk! *O*

En FR, ze kan loslopen, wiehoe!!!! *O* *O*
Als het madame uitkomt ze is zo dwars de laatste tijd. De gastouder zei al in de 17jaar dat ik dit werk doe, heb ik nog nooit gemaakt dat een kind zo'n eigen wil heeft en al zo jong zo op haar spullen is gericht. Nu is d'r pittige karakter wel de reden dat ze op de wereld is natuurlijk. Maar leuk is het niet altijd.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:47:16 #41
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118433099
Hier is het dwarse langzaam wat minder geworden sinds dat Lientje kan lopen. Ze begrijpt meer van wat ik zeg, kan soms ook eerst luisteren ipv meteen losgaan als het niet gaat zoals ze wil.

Ik probeer veel te vertellen wat we gaan doen en hoe we dingen doen, wat ik doe en wat ik van haar verwacht, dat haalt een boel onrust en bokkigheid weg. En afleiden werkt ook steeds beter gelukkig.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:08:29 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118441015
Susie en Anouk, gefeliciteerd en welkom *O*

Hier ook een eigenwijsje wat een hekel heeft aan teruggaan.... dus van locatie A naar B lopen is geen probleem, maar van B dezelfde weg terug naar A wel, wat natuurlijk prima te voorkomen is door via C te lopen :+
Maar hij weet heel goed wat hij wil, en als ik iets anders wil dan heeft hij pech.
Vanmiddag moest N even ergens iets ophalen, wij de auto neergezet en de straat doorgelopen naar de speeltuin die we aan het begin van de straat hadden gezien, prima, Soneal het naar z'n zin in de speeltuin, was geweldig totdat papa er ook was en we terug moesten naar de auto.
Drama... gillen, krijsen, maar ik ga hem niet dat hele eind tillen, want dat betekent alleen maar dat je een in je oor krijsend kind hebt.
Dus zelf lopen en een handje geven (normaal hoeft dat op de stoep niet, maar als je de andere kant opwilt dan wij moet dat wel), hij heeft de straat lopen huilen, en iedere keer als ik z'n hand losliet was hij stil, draaide zich om en liep terug richting speeltuin, zelfs toen we al bijna bij de auto waren en je de speeltuin allang niet meer kon zien (want zo'n 100 meter verderop) :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:33:56 #43
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118450155
Die van mij loopt dan niet meer mee terug, gaat aan mijn hand hangen of op de grond zitten/liggen en huilen.
Ik laat haar ook nog niet een stukje lopen als we gaan winkelen of iets dergelijks, want dan krijg ik haar niet zonder woedeaanval terug in de wandelwagen/Wompat. :')

Dus dat zelf laten lopen doen we alleen nog hier thuis voor een blokje om en we gaan dit weekend even naar het bos, dan nemen we de Wompat mee en kan ze wel zelf lopen, want alle ruimte en alle tijd. :D
pi_118450512
Ik wilde net zeggen. De mijne loopt dan niet meer hoor. Zodra je dan zijn hand pakt gaat hij al huilend op de grond zitten.

Dus Soneal is best redelijk :D
The way you rock'n'roll
pi_118490426
Welkom Susie & dame! O+

Hier wordt nog niet los gelopen maar wel langs de kastjes, bank, stoelen en tafel. En dat gaat al erg stabiel!

De wantjes en winterjas kunnen al aan hier! Brrr wat koud. We gaan maar eens op zoek naar fijne gebreide sokjes O+
pi_118508965
Wij waren vandaag in de Apenheul met EAN van F-R.
Die even heeft laten zien dat ze al lekker kan stappen ^O^
Het was wel erg koud vanochtend nog

De laatste keer dat ik F-R zag bracht ik een pakje maatje 42 mee en nu is ean zo'n groot meisje al O+
The way you rock'n'roll
pi_118509109
Hoor hier voorlopig nog niet thuis maar met het oog op de toch al dure decembermaand wil ik jullie deze tip niet onthouden.
Kan me voorstellen dat jullie misschien niet dagelijks in het aanbiedingen tpoic kijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:53 schreef Roosje84 het volgende:
Bart Smit heeft vanaf vandaag een week 15% korting op alles. (max 2 artikelen per order)
Echter krijg je tot en met morgen (28e) ook al 32% korting op duplo.

Deze acties zijn tegelijk te gebruiken. :D

Van de prijs -32% gaat nog eens 15% af. Dus dat is effectief bijna 40% korting op duplo t.o.v normale verkoopprijs.

Heb zelf dus maar even flink ingeslagen al is mijn jochie er nu nog wat te klein voor.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:22:57 #48
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118510131
Gingen ze zijn speen niet pakken DML? Lijkt mij wel ontzettend leuk om naar toe te gaan met Anouk. Die is nu al geinteresseerd in de hamster van haar neef, deurtje open doen enzo, maar als de hamster zich laat zien, dan snel deurtje weer dicht doen O+
pi_118510218
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:22 schreef Susie het volgende:
Gingen ze zijn speen niet pakken DML? Lijkt mij wel ontzettend leuk om naar toe te gaan met Anouk. Die is nu al geinteresseerd in de hamster van haar neef, deurtje open doen enzo, maar als de hamster zich laat zien, dan snel deurtje weer dicht doen O+
Nee, ze gingen allemaal heel doelbewust naar een papieren zakje wat ik tussen zitting en kap nog had liggen :o

Ik ga volgend jaar zomer pas weer terug met Puck denk ik. Hij ziet beesten toch vooral nog steeds als het echt pal voor zijn neus gebeurd.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:27:34 #50
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118510308
Hier zal het ook pas volgend jaar zijn ofzo hoor, nu vind ze het nog te eng denk ik... En mama te koud :P
pi_118510363
Na dit weekend zijn ze ook gesloten voor het seizoen. Het was ook echt koud.
Ean vond de apen op haar wagen ook niet leuk trouwens :P
The way you rock'n'roll
pi_118510721
Ik vind de apenheul leuk, maar ik vind het helaas zo stom dat het er soms zo druk is dat mensen jeecht voor de voeten lopen, de aapjes van alles te eten geven of op gaan zitten jagen..

Wij zijn gister naar de efteling geweest en vig is echt een held.. hij is in de Bobslee baan geweest :o
pi_118551407
Hi all :W

Vrijdag is onze D alweer één jaar geworden, dus wij komen hier af en toe meekletsen :)

zondag 28 oktober 2012 @ 20:54:21 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118553451
Jakkes die apen, lijkt me eng! Ventje zal ze wel leuk vinden. Hij stormt enthousiast af op elk dier dat hij tegenkomt, heeft hij niet van mij...hier een horrornacht gehad helaas. Ik was uitgeweest, borrel op, en dacht eens lekker te gaan slapen rond middernacht. Niet dus. Ventje heeft van 1 tot 4 gehuild, aan een stuk door, dat hebben we nog nooit meegemaakt. De oorzaak was wel vrij duidelijk. Handjes op wangetje, wangetje knalrood, verhoging en zure poep. Uiteindelijk is hij in slaapt gevallen op een zetpil paracetamol en na masseren van tandvlees met dentinox. Vanmorgen werd hij fris en fruitig wakker, alsof er niets aan de hand was...pfffft. Zal blij zijn als dat hele gebit eens door is.
pi_118565760
Danne gefeliciteerd!!

Hier is het qua tandjes weer even rustig denk ik. Afgelopen week zijn bij eva beide onderste hoektanden doorgekomen. Nu nog 2 boven en de 4 achterste kiezen en dan is het compleet.
pi_118566373
Oef, tandjes.... Hier is wat drama geweest vorige week en ook de bijbehorende luiers, maar we zagen maar niets... Zie ik gisteren tijdens een dramatische huil met het hoofd achterover ineens een kies rechtsboven...

En vannacht had meneer ook duidelijk pijn, gerum..

Maar op tijd beginnen met zonertijd werpt zijn vruchten af, hij heeft van half 8 tot bijna half 9 geslapen O+
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:47:27 #57
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118566529
Welkom Nirak, met jullie prachtige zoon!

Lientje lag gisteravond al om 17.45 uur te slapen, normaal ging ze tussen half zeven en zeven uur naar bed.
Ze had om 16.45 uur dus ook al vreselijk honger en zat te gillen in dr stoel, dus om 17.10 uur zaten we aan tafel :D en na het eten kon ik haar meteen dr bed inschuiven, arm ding.

Om 21.30 uur heeft ze nog een fles melk gehad (op dat tijdstip is ze normaal nooit waker) en daarna heeft ze geslapen tot 07.10 uur, dat is zo'n beetje haar normale tijd 's ochtends.
Vandaag weer oppaskindjes over de vloer en de komende dagen ook, dus daardoor zal het wel lukken om haar in het nieuwe ritme te krijgen.
pi_118566903
Welkom Nirak! *O*

Hier toch last gehad van de BMR vermoed ik, verhoging en erg hangerig.(Of het komt door de 4 doorkomende tanden :X ) Slecht geslapen, 2 x 1 uur. En lekker op tijd naar bed met een PCM. Rond 01:00 nog eens herhaald en toen heerlijk geslapen tot 06:30. Hopelijk gaat het vandaag ook goed op de opvang O+
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:54:01 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118567774
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:26 schreef Nirak het volgende:
Hi all :W

Vrijdag is onze D alweer één jaar geworden, dus wij komen hier af en toe meekletsen :)

[ afbeelding ]
:W Danne O+

Hier was Anouk vannacht rond 2 wakker en helemaal overstuur, echt gillen. Wat er nu precies aan de hand was? Het duurde 10 minuten en toen weer in slaap, tot helaas 5.15... Nog niet aan de wintertijd gewend dus, terwijl ze wel rond 19 naar bed ging, tot zover weten te rekken.
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:55:50 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118567817
Oeh, die BMR, daarvoor moeten wij 7 januari. Ze had ook plek op 24 dec, maar toen ze zei dat ze daar een week later last van zou kunnen krijgen, leek mij dat niet zo'n fijn plan :P Geen zin om op oudejaarsdag met een ziekig meisje te zitten.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:49:10 #61
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118569395
Ik wist niet dat dat zo werkt met de BMR. Ik heb de hele middag vrijgenomen erna, maar hij kan een week later dus nog last hebben begrijp ik?
pi_118569524
Hebben ze dat niet verteld bij het cb? Hier werd er gewaarschuwd. Dat je de afspraak niet vlak voor een vakantie plande.
*poef* nu is het weg
pi_118569581
De BMR duurt juist een week tot een dag of 10 voordat ze er last van krijgen.
The way you rock'n'roll
pi_118569604
Hier precies 9 dagen later last :+ Hopelijk vandaag niet!
pi_118569749
De BMR is de enige prik waar Puck wel wat ziekjes van is geweest. Niks schokkends maar hij had werkelijk nooit wat van de andere prikken.
The way you rock'n'roll
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:44:19 #66
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118571265
Bmr is dat die met 14 maanden? Die zit er hier net een uur in... Kan ik er ook rekening mee houden.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_118571286
Ja dat is 'm :Y
The way you rock'n'roll
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:45:30 #68
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118571314
En de stats 10,4 kg en 81.5 cm.
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:14:52 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118572424
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Hebben ze dat niet verteld bij het cb? Hier werd er gewaarschuwd. Dat je de afspraak niet vlak voor een vakantie plande.
Niets verteld, maar ik ben er ook nog niet geweest, ik moet 7 november pas langskomen. Dan is ventje alweer bijna 16 maanden, maar oke. Ze zijn er sowieso een beetje slordig.
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:20:25 #70
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118572589
Op dag 6 en 7 na de prik gaat hij naar het kdv. Op 8 en 9 is hij lekker bij ons, op dag 10 en 11 ga ik een weekendje weg met vriendinnen. Hopelijk is hij dan niet heel ziek.
pi_118572614
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:20 schreef Aventura het volgende:
Op dag 6 en 7 na de prik gaat hij naar het kdv. Op 8 en 9 is hij lekker bij ons, op dag 10 en 11 ga ik een weekendje weg met vriendinnen. Hopelijk is hij dan niet heel ziek.
Het is gewoon koorts, hangerig etc. Dat overleeft je man wel hoor :Y
The way you rock'n'roll
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:26:04 #72
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118572754
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het is gewoon koorts, hangerig etc. Dat overleeft je man wel hoor :Y
Weet ik, maar het is gewoon zwaarder om in je eentje met een ziek jochie thuis te zijn. En natuurlijk komt mijn vrouwelijk (?) schuldgevoel dan even de kop op steken: ik lekker winkelen en wijn drinken in Maastricht, hij thuis met hangdreumes. Mja, het is net zo vaak andersom..
pi_118581401
Oh Oh.. Dit beloofd iets voor straks! Ik neem vast een doodmoe ventje mee naar huis...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118583241
Krijg jij iedere dag zo'n verhaaltje cyntiaa?
Bij ons staan slaapjes gewoon op het bord..
pi_118583514
Wij krijgen 1 a 2 keer per opvangweek (3 dagen) een verhaaltje. Anders gewoon hoeveel er geslapen is.
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:47:09 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118585984
Had je dat op de mail dan ofzo? Want hier wordt er in een schrift geschreven, ook zo leuk met hele verhalen wat ze gedaan heeft enzo O+
pi_118586867
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:47 schreef Susie het volgende:
Had je dat op de mail dan ofzo? Want hier wordt er in een schrift geschreven, ook zo leuk met hele verhalen wat ze gedaan heeft enzo O+
:Y
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:17:33 #78
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118587535
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:04 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

:Y
Ah! Wel leuk dan! Weet je gelijk wat hij heeft uitgespookt ;) Ik haal Anouk bijna nooit, dus moet altijd op het verhaal afgaan wat lief half vertelt :X

Hier trouwens weer een puntje gezien. Naast haar ene voortand, maar het is dus niet de 2de voortand! Ook daar wel een puntje, maar die zit er al een poos, die lijkt maar niet door te zetten. Kan dat? Dacht dat er eerst 2 voortanden zouden komen en dan de rest ofzo?
pi_118594801
Dat kan best lang duren helaas Susie..
En er is wel een "standaard" volgorde, maar genoeg kindjes die ervan afwijken. Die van ons heeft 7 voortanden en een kies, doe 8e voortand die is in geen velden of wegen te bekennen. En gezien de rode wang en de spuitluier tot achter zijn oren vandaag gok ik dat er weer een kies aan komt :')
Arm jochie. Het kan maar beter snel achter elkaar aankomen, dan is hij er ook snel vanaf...
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:20:30 #80
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118597590
de mijne heeft 2 boven en 2 ondertanden, gewoon in het midden.
En nu een boel bultjes, ook een kiesbult, rode wangen, luieruitslag en jengelig. Dus ik denk dat er meer aankomen nu ;)
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:40:32 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118599056
Dan weten we dat ook weer ;) Blijf het zielig vinden, die tandenleed!
pi_118599776
Hier ook tandjesleed. Meneer is al een paar dagen slecht van zin rond etenstijd totdat ie in bed ligt 's middags en 's avonds (al gaat dat wel vooraf aan wat strubbelingen). Minder goed eten ook en links en rechts onder twee flinke bulten en ik dacht boven ook wat te voelen, maar mocht daarna niet nog een keer voelen, dus even afwachten wat er allemaal door komt. Dit alles ook in combinatie met flinke luiers waar toevallig elke keer mijn man bij uit komt :o

Hier morgen de BMR prik ben benieuwd hoe hij er op reageert zeker ook zo in combinatie met z'n tandjes pijn. En ben ook zeer benieuwd hoe groot m'n grote is
pi_118599999
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:52 schreef hilliebillie het volgende: Dit alles ook in combinatie met flinke luiers waar toevallig elke keer mijn man bij uit komt :o
Goh, wat vervelend :D

Sterkte met de prikjes :*
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:32:57 #84
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118602480
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:52 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook tandjesleed. Meneer is al een paar dagen slecht van zin rond etenstijd totdat ie in bed ligt 's middags en 's avonds (al gaat dat wel vooraf aan wat strubbelingen). Minder goed eten ook en links en rechts onder twee flinke bulten en ik dacht boven ook wat te voelen, maar mocht daarna niet nog een keer voelen, dus even afwachten wat er allemaal door komt. Dit alles ook in combinatie met flinke luiers waar toevallig elke keer mijn man bij uit komt :o

Hier morgen de BMR prik ben benieuwd hoe hij er op reageert zeker ook zo in combinatie met z'n tandjes pijn. En ben ook zeer benieuwd hoe groot m'n grote is
Hier ben ik juist steeds de sjaak. Vandaag had-ie een luier die naar roquefort rook. Ik lieg het niet!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:38:45 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118611181
Dames van hier, komen jullie ook naar de Meet?

[OUD Meet] Binnen meet in Utrecht op 10 november - Alle leeftijden!

En verder had ik een wtf! momentje vanochtend bij het ontbijt, dochterlief ziet mijn kopje koffie staan en zegt 'die mama auw'.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:31:25 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118612598
Ik kan niet, maar anders had ik denk ik ook niet gekomen hoor, dius eigenlijk een lulsmoes :P

Wanneer zijn kinderen weer gewend aan de nieuwe tijd? Ze wordt nu dus al 3 dagen rond 5 wakker. Nu was 6 al een niet fijne tijd, maar als ik dit hou tot de zomertijd weer ingaat.... Edit nog even, ze gaat er wel rond 19 in.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:38:01 #87
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118612799
Mijn kind ging gisteren alweer goed mee in het ritme. Ze was om 07.10 wakker, ging om 11.15 uur naar bed en sliep tot 13.20 uur. Heeft gegeten om 17.30 uur, daarna badje en ze lag om 18.45 te slapen.

Dus om 19.10 uur zat deze mama achter een kopje koffie en had ik de avond voor mezelf. Ze wou wel zowel zondagavond als ook gisteravond rond een uurtje of 22.00 uur een flesje melk.

Vanochtend was het 06.25 uur, want ze sliep bij ons en hoorde de wekker van haar papa. In haar eigen bedje slaapt ze meestal tot een uurtje of 07.00-07.30 uur tegenwoordig.
pi_118618642
hier heeft mn grote kleine vent zn prikjes goed doorstaan vandaag. moest hem wel goed vasthouden want hij is best sterk als ie iets niet wil. hopen dat die er volgende week ook niet al te veel last van gaat hebben.
verder was hij 83 cm en 12.280 gram aan de grote kant dus ;)
en het viel de wijkarts op dat ie alle blokjes met links pakte of wij het idee hadden dat ie linkshandig zou kunnen zijn.. Uh ja eigenlijk was ons dat ook opgevallen maar dachten dat dat nog niet duidelijk zou kunnen zijn.. hij doet overigens ook genoeg met rechts, dus we wachten wel af.. maar grappig dat hun dat in een korte tijd ook op valt..

jelle is wel redelijk gewent al volgens mij aan de wintertijd (hij sliep normaal namelijk ook behoorlijk uit s ochtends nu alleen nog maar ochtenden gehad dat we vroegnonop moesten en hem wakker moesten maken) wel heeft ie s avonds wat last met etenstijd en bedtijd, maar dat is wel redelijk te rekken
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:07:09 #89
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118625122
5.28 en 5.21 tot nu toe :p
pi_118625296
Hier 06:45 vanmorgen, perfect voor een werkdag *O*

Hoe eten jullie kindjes eigenlijk? Cas staat alleen eten van een lepel toe, door ons gegeven, wanneer we pasta eten of een stamppot (Bij uitzondering) de rest eet hij eigenlijk op een soort van Rapley manier. Lekker met zijn handen en dat gaat erg goed.. Van een vork eet hij ook goed mits wij helpen aanprikken.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:12:07 #91
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118636923
Ah, ventje is dus ook lekker op tijd wakker :P

Hier begint Anouk wat meer interesse te tonen voor het zelf vast houden van lepel en vork. Brood eet ze met haar handen en als ik van mening ben dat ze loopt te klooien (maw alles op de grond gooit :D), dan gebruik ik de vork. Op het kdv vroeg de stagiere of ze Anouk met een vork mocht gaan geven voor haar opdracht mbt ontwikkeling, vind ik prima.
Ben niet zo van Rapley, want hou niet van die bende :@ :X Alhoewel ze fruit wel gewoon met de handen eet...weet niet of dat er ook onder valt eigenlijk?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:17:22 #92
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118637285
Ventje wil alles zelf doen, dus ook eten. Vandaag had ik kleine gehaktballetjes met rijst, courgette en tomatensaus. Hij heeft zo'n beetje alle rijstkorrels uit en weer in zijn bord gedaan, de gehaktballen op de grond gegooid en de courgette stopte hij af en toe in zijn mond, maar spuugde het daarna uit. Vorkje prikken laat hij bij zijn avondeten al een paar dagen niet toe. Dat mag alleen bij brood. Ik baal ervan dat hij nu niks op heeft, maar hij moet maar leren dat het op een gegeven moment klaar is. Ik probeer niet boos te worden, maar ik haal het bord weg. Morgen weer een kans!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:26:55 #93
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118637913
Ik heb heel lang heel veel goed gevonden, maar sinds kort ben ik ook wat strenger geworden. Anders ben ik bang dat vandaag of morgen de boel echt tegen de muur geplakt zit. :+
Lientje eet goed zelf, ene hand een lepel of vork waar ze wat mee naar binnen werkt. En met de andere hand pakt ze eten en stopt het in haar mond. Brood eet ze met haar handen, een vorkje ligt dan vrij snel op de vloer.

Als ze een vol zit gaat ze klooien..... op de grond gooien voor de katten, naast haar bord leggen, met brood eten het bord omkiepen.
Dan vraag ik haar of ze klaar is en haal ik het weg. Soms miept ze dan en wil ze het terug, dan eet ze nog wat en anders zegt ze 'kaaa'.

Nog even een plaatje, gewoon omdat het kan. :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:30:20 #94
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118638079
Juud, wat een mooie foto! Zo in actie en die handschoentjes bengelend O+
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:39:02 #95
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118638518
ahhhhh Lientje <3 schattie!!!

De mijne was beide dagen na 8 uur wakker, lekker dus. (hoewel ze nog niet omgeschakeld was; want het was hiervoor ook wel eens 9 uur, erg lekker na een late dienst ;))

Hillibillie; dat is een flinke jongen zeg! fijn dat de prikjes meevielen!

Susie; had ik je wel welkom geheten? *twijfel twijfel* In elk geval, en misschien dubbel, ontzettend gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je mooie Meis! Ik heb een hele toffe foto van Anouk voorbij zien komen... O+

en oo ik spam ook ff hoor: ze wordt zo groot; mijn Lientje
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:42:39 #96
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118638716
Was je vergeten BJ, maar goed gemaakt met die lieve foto hoor O+ En euhmmm, Nirak en Danne zijn ook inmiddels aangeschoven ;) :P

En wat een tijden hebben die meiden van je zeg! *jaloers*
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:48:20 #97
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118639020
jemig! is Danne ook al 1??? Ongelofelijk! :o

Ook Nirak en Faithz van harte gefeliciteerd met jullie mannetje!! *O* *O* *O* en welkom!
pi_118639251
Wat een leuke meiden dames O+

Onze meneer eet helemaal niet goed de laatste dagen, en als je hem de lepel heeft gebeurd er vanalles mee, maar het eten komt niet in zijn mond :') Dus we voeren nog maar even :)

Brood zelf eten gaat wel goed, maar ik moet wel stukjes snijden, want anders probeert hij een kwart boterham naar binnen te proppen.. En dan kokhalsen, goh :')
En fruit nog steeds geprakt, hoe rijp het ook is, want stukjes zijn jakkes.. En we wilde zo graag rapleyen, maar meneer dus duidelijk niet :(
pi_118639303
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
jemig! is Danne ook al 1??? Ongelofelijk! :o

Ook Nirak en Faithz van harte gefeliciteerd met jullie mannetje!! *O* *O* *O* en welkom!
Dank! Wat en enthousiasme!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:17:06 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118655099
Och BJ, ik zei het vd week nog tegen Marrije (we hadden het over Liene dr nieuwe kleertjes) het is zo'n leuk meidje! En ze is zo groot opeens, echt een dreumes. O+
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:47:37 #101
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118655549
Even een vraagje; vind het eigenlijk best fris buiten (gewoon koud, brrrr, geef mij maar lente!), als ik ga wandelen is het dan "beter" om die voetenzak al te gebruiken? Ze zit natuurlijk gewoon stil in die wagen, lijkt mij wat koud? Wat doen jullie?
pi_118655631
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:47 schreef Susie het volgende:
Even een vraagje; vind het eigenlijk best fris buiten (gewoon koud, brrrr, geef mij maar lente!), als ik ga wandelen is het dan "beter" om die voetenzak al te gebruiken? Ze zit natuurlijk gewoon stil in die wagen, lijkt mij wat koud? Wat doen jullie?
Ja zou ik doen :Y
The way you rock'n'roll
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:57:59 #103
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118655749
Jup, in ben niet zo van het enorm inpakken, maar kindjes zitten stil. Dus hier zit sinds een week of drie de voetenzak in de wandelwagen. Ook de handschoenen in dr jas (voor de zekerheid) en als we echt buiten wandelen/fietsen doe ik haar een dun mutsje op.

Wel doe ik alles open en los als ik in winkels ben, ik zie soms wel eens kindjes met rode koontjes, die ouders doen dan niet even de muts af en jas open als ze in de winkel gaan waar de kachel aan is, zo sneu vind ik dat.
pi_118656032
Mijn kind wil geen muts op }:|
The way you rock'n'roll
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:18:17 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118656149
Ok, zak ga ik er straks alvast weer opzetten dan.
Handschoenen wilde ze niet aan, had vriend geprobeerd, maar geen succes dus. Zal zo in de Hema even kijken of ze daar van die dingen hebben die door de jas heen gaan, die Lientje dus aan had.
Muts heb ik nog niet geprobeerd, maar aangezien ze de muts die het kdv had gemaakt uit zichzelf op zet (en emmers en weet ik veel wat op haar hoofd :D) denk ik dat het misschien wel lukt.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:24:21 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118661851
Hier ook geeeen muts en sjaal! Ventje is een erg warmbloedig kind. In de auto doe ik hem liefst zijn jasje helemaal uit, anders is hij bij aankomt helemaal bezweet.

Allerheiligen vandaag, die datum blijft altijd een beetje speciaal omdat ik op die dag in 2010 positief testte O+
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:28:07 #107
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118672020
Men nemen een opbergbox, die schuif je naar de bank. Dan klim je op die opbergbox en vervolgens op de bank :( Arghhh, moet steeds meer ogen in mijn broekzak hebben! :D
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:30:16 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118672111
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:57 schreef Juud79 het volgende:
Jup, in ben niet zo van het enorm inpakken, maar kindjes zitten stil. Dus hier zit sinds een week of drie de voetenzak in de wandelwagen. Ook de handschoenen in dr jas (voor de zekerheid) en als we echt buiten wandelen/fietsen doe ik haar een dun mutsje op.

Wel doe ik alles open en los als ik in winkels ben, ik zie soms wel eens kindjes met rode koontjes, die ouders doen dan niet even de muts af en jas open als ze in de winkel gaan waar de kachel aan is, zo sneu vind ik dat.
Ja, vd week nog bij Ikea... kind nog compleet met jas aan, dicht en wel.... Ikea nota bene, niet dat je even 2 tellen binnenrent en weer weg bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118674182
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn kind wil geen muts op }:|
Totdat het écht koud wordt. Dan laat ie hem wel zitten hoor :D

Wij komen zondag hierheen verhuizen! *O*
Mn baby is dan geen baby meer ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118723430
Werkt dat ja vlindur? Echte kou? Want hier wordt alles uitgetrokken, schoenen, sokken.. Op het kdv laten ze hem ook maar gewoon op blote voeten rond kruipen, want hij wil niets aan z'n voeten.. Ook in de wandelwagen trekt hij alles van z'n voeten af :(
pi_118734731
Deze dag begon goed :) Vanmorgen lekker tot 8.30 uur geslapen. Daarna een hele appel gegeten en toen even spelen voordat we naar het CB moesten voor zijn prikken.. En toen viel meneer zijn tanden door zijn lip... Achgossie.. En wat bloed dat veel zeg!
10 minuten later op het CB zag je er niets meer van gelukkig :)
De prikken zitten erin, de traantjes zijn alweer droog en over 2 maanden weer terug voor de volgende vaccinatie.

Stats: 9840 gram en 76,5 cm. Baby doorsnee *O*
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:13:36 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118735905
Mooie stats *O*
En ja, de mond bloedt altijd gigantisch, volgens mij vooral omdat het erger lijkt dan het is, want met het speeksel in de mond wordt het bloed flink verdund waardoor het erger lijkt.

Ik moest net zo lachen, op zijn kamer hangt deze schoolplaat (nee geen echte, reproductie ;))

En 's morgens begint hij met wijzend "Baum!" en dan moet ik vragen waar dingen zijn en hij wijst ze aan, dus aapje, hond, schaap, poes, kindje, mama, meneer, vogel, poppenkar, boom.
Vraag ik hem waar de auto is, hij kijkt me aan van "WTF? |:( " vraag ik hem daarna waar de boom is, wijst hij alles aan behalve de boom :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118741763
Baum?! Haha, misschien moet je eens vragen waar die is, en wijst hij dan dr boom aan ;)

Hier net weer even gespeelt met een van zijn favo verjaardagscadeautjes:

Maar aangezien hij nog niet zo stabiel zelf kan staan moet dat met begeleiding O+
pi_118741987
Wat een gaaf cadeau voor je drummertje O+.
Hier blijft de wheelybug een hit. Vooral de muis ergens naar toe rijden en erop klimmen en klauteren, kleine stuntkabouter.
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:33:30 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118742065
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:25 schreef Nirak het volgende:
Baum?! Haha, misschien moet je eens vragen waar die is, en wijst hij dan dr boom aan ;)

Hier net weer even gespeelt met een van zijn favo verjaardagscadeautjes:
[ afbeelding ]

Maar aangezien hij nog niet zo stabiel zelf kan staan moet dat met begeleiding O+
Oeh, dat is lef hebben, een drumstel voor de eerste verjaardag :D

Hij is heel internationaal, boom is baum, auto is gar en als hij brabbelt dan klinkt het Frans :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:02:01 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118743114
Hier is gewoon een emmertje of bekertjes voldoende om uren plezier van te hebben, dingen erin stoppen er weer uit halen en er weer in doen, ff schudden tussendoor en dat wordt tig keer herhaalt! O+
Lijkt mij een hoop herrie geven zo'n drumstel! :D
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:03:21 #117
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118743172
En we zitten weer op 6 uur *O* okeeeee, vind dat nog geen fijne tijd, maar beter als 5! :P
pi_118745851
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:02 schreef Susie het volgende:
Hier is gewoon een emmertje of bekertjes voldoende om uren plezier van te hebben, dingen erin stoppen er weer uit halen en er weer in doen, ff schudden tussendoor en dat wordt tig keer herhaalt! O+
Lijkt mij een hoop herrie geven zo'n drumstel! :D
Geen herrie, er zitten doeken op gespannen ipv vellen, dus dat klinkt dof ipv knallen :)

En susie *O*
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:41:56 #119
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118746439
Dat scheelt dan Nirak!
pi_118747184
Hij slaapt goed op de prikjes :)
nu ik dit zeg zal hij zo wel wakker worden
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:54:11 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118767488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:03 schreef Susie het volgende:
En we zitten weer op 6 uur *O* okeeeee, vind dat nog geen fijne tijd, maar beter als 5! :P
Te vroeg gejuicht :( Maar hebben het wel weten uit te stellen tot een uur of 6.

Iemand tips om haar te leren of eigenlijk af te leren in mijn gezicht te knijpen :X Neus, mond, wangen, alles moet eraan geloven en hard dat ze het doet! Ik zeg het uiteraard tegen haar, dat het pijn doet, zachtjes doen, doe maar aaien en dan pak ik haar handje en aai ik over mijn wang, maar misschien iemand anders nog een briljante tip ;)
Ze is overigens verder ook erg knuffelig hoor O+, helemaal als ik uit mijn werk kom, dan mag ik het eerste uur eigenlijk niet eens naar de wc! :D
pi_118768546
Als ze het doet zeggen dat het niet mag, met dezelfde intonatie als wanneer je zegt dat ze niet een mok koffie ofzo van de salontafel mag pakken. Werkte hier prima. Is even niet leuk natuurlijk. En als hij noet luistert gaat hij van schoot af of zet ik hem om de grond.

En Susie, misschien kun je proberen de avond bedtijd te rekken? Zodat ze in de ochtend langer doorslaapt? Of gaat ze al laat naar bed? Het is wel een kwestie van "de aanhouder wint", want die biologische klok is rete sterk ;)
pi_118769996
ik denk dat dat een goede manier is susie, maar duurt even voor het effect heeft. hier het probleem gehad met bijten. elke keer zeggen dat het niet mag en uitleggen hoe je kusjes geeft heeft geholpen (al wil hij nog wel eens bijten maar gelukkig dat nog maar af en toe) we kunnen niet gaan beginnen met slaan af te leren ben ik bang. is iets nieuws sinds van de week helaas
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:36:05 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118772094
Ze had papa net even goed te grazen :X We blijven volhouden dus.
Bedtijd rekken is lastig, omdat ze op instorten staat dan. Ze gaat tussen 19 en 19.30 naar bed. Lijkt mij wel een goede tijd. We hebben het wel eens geprobeerd (om die 6 al op te schuiven), maar geen resultaat dus! Mja, ben er al redelijk op ingesteld nu... Maar die 5 in de klok is toch vervelend.
pi_118773053
Susie (ben hier even illegaal maar lees alvast mee ;)) we gaan met onze mops rond 19uur in bad en dan naar bed, ze wordt ook rond 6 uur wakker!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118823923
Weer een tamme dag hier, wel fijn gespeeld maar ook veel gehangen. Die tandjes he... Met poetsen bloed het ook een beetje, best sneu.. En poetsen doen we gewoon voorzichtig. Weer naar bed met pcm, hoop op een betere nacht dan afgelopen nacht. Vannacht was veel huilen en overstuur van pijn..

En de overbuurvrouw kwam leuke kleertjes brengen, en schoentjes, en slaapzakken voor de winter in precies de maat die we nu nodig hebben :) Superlief en fijn O+
pi_118837807
Tandenleed is nooit fijn -O- Hier zijn 4 tanden doorgebroken en staat er een kies op knallen.
Daardoor mocht ik vanmorgen ook fijn een romper verwisselen _O- Wel de nacht doorgeslapen, heerlijk.
  maandag 5 november 2012 @ 09:20:34 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118837903
Een keer wakker worden van de wekker van lief om 6 uur is ook fijn ;)
Ik zie bij Anouk boven nu echt duidelijk 2 witte randen naast die ene voortand die ze al had!
En gisteren stond ze zo'n 5 seconden helemaal los en toen boem op haar kont :D Lopen achter een opbergbox gaat ook heel goed, maar los is erg eng nog :)

Handig zo'n overbuurvrouw Nirak! Ik heb zo'n vriendin! Die zou al dingen gaan uitzoeken, ben benieuwd, want heeft erg leuk spul O+
pi_118838091
Ow hier was mevrouw voor 4 uur wakker... Huilend, ik denk last van tanden. Maar ze had gisteroverdag ook 2,5 uur geslapen in plaats van de normale 1,5 uur, dus ik denk dat ik haar niet meer zo lang laat liggen.. Maar ze ging dus mooi niet meer slapen en nu heb ik slaap en hoofdpijn.. Ik wens dat al die tanden en kiezen nu gewoon eens helemaal door zijn en ze nergens meer last van heeft! Ik ben zo moe :O
pi_118838820
Hoi O+
Wij komen hier ook meedoen!

*O* *O* *O*

[ Bericht 73% gewijzigd door Vlinder op 06-11-2012 17:04:11 (Foto's verwijderd) ]
pi_118838893
Ow echt Vlindur, is ie alweer 1 jaar!!! Gefeliciteerd *O* en welkom!

En wat een heerlijke foto's!! O+
  maandag 5 november 2012 @ 11:15:51 #132
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118840895
Vlindur! Van harte met je grote jongen! *O* Wat een leuke en lieve foto's, mooi ventje hoor O+
  maandag 5 november 2012 @ 11:18:13 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118840955
En Anouk is de sirene van 12 uur aan het oefenen :X
  maandag 5 november 2012 @ 11:43:01 #134
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118841766
Vlindur, welkom!! *O*
Een jaar alweer, je kleine grote man, wat is ie onwijs goed en hard gegroeid in een jaar tijd, wat een kerel!
  maandag 5 november 2012 @ 11:55:03 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118842164
ooo Jelte is ook alweer 1 jaar!! wat leuk! Gefeliciteerd Vlinder! *O* *O* *O*
pi_118842847
Wij komen ons ook melden! O+

*O*
  maandag 5 november 2012 @ 12:16:22 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118843021
Nog zo'n lekker mannetje! O+ Van harte Meissie1595
pi_118850149
Vlindur en meissie, welkom en van harte *O*
  maandag 5 november 2012 @ 17:24:50 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118855192
Mooie foto's, welkom!

Hier heeft de vent een nieuwe gewoonte ontwikkeld. Hij wordt wakker, opent zijn oogjes, en roept meteen 'éétuhhh! Duidelijk :D

Gelukkig is hij gek op 'boot ete' want de avondhap gaat er niet in. Als we hem al in zijn stoel krijgen, begint hij vervolgens meteen hard met zijn armpjes te meppen en te zwaaien. We komen niet eens in de buurt met een lepel. Hij wil ook niet zelf eten, de lepel wordt meteen op de grond gegooid. We hebben afleiden met speelgoed geprobeerd, slecht gedrag negeren, we maken grapjes, we zingen, geven zelf het goede voorbeeld, maar niets helpt. We geven wel altijd wat kwark toe en dat eet hij wel. Ik maak me voedingstechnisch gezien niet zo'n zorgen, hij eet vier boterhammen en twee stuks fruit per dag, maar ik baal dat hij niet gewoon meedoet. Elke keer eten bereiden dat op de grond terecht komt of onaangeraakt blijft, is niet echt leuk. Kunnen we nog iets doen, vraag ik me af.
  maandag 5 november 2012 @ 17:48:07 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118856166
Hier ook slecht avondeten Aventura en inderdaad wel een toetje. Soms wil ze niet eens 1 hap, vanavond gelukkig wel wat en veel al zelluf doen ;)
Ik ontving laatst een mail dat dat dreumes eigen zou zijn, te druk met van alles en nog wat, eigenlijk geen tijd om te eten dus!
pi_118860945
hier idd ook een dreumes die niet goed eet s avonds. hij probeert het vak wel maar houdt het snel voor gezien. potjes eet ie vaak wel (ook n iet altijd meer) en vlees gaat er meestal ook goed in. ooit wil hij wel zelf eten (met zn handen en laat hem dan ook maar omdat hij dan tenminste wel wat binnen krijgt) ooit niet en het toetje gaat er ook altijd wel goed in. ook hier maak ik me niet zo druk omdat hij overdag goed eet, maar idd ooit wel frustrerend omdat je alle moeite gedaan hebt om wat te maken wat hij ook lust (ooit lust ie het vandaag wel en de week er na niet meer??)

ook qua fruit is ie wat moeilijk.. op het dagverblijf eet hij bijna alles qua fruit en thuis alleen mandarijnen... eerst was ook kiwi helemaal favoriet , maar dat gaat er al een tijdje ook niet meer in.

maar goed ik ga er maar van uit dat alles goed komt op zn tijd.

van het weekend schoenen gekocht voor jelle, het was even wennen maar hij loopt er nu goed op. en tjonge wat zijn die schoenen duur zeg..

vanaf vandaag geprobeerd om de laatste fles er af te halen, ik ben benieuwd hoe hij slaapt zonder die fles. normaal slaapt ie uit tot 10 uur als ik hem laat doen, dus een beetje speling heb ik wel ;)
ook wou hij gewoon naar bed. ik ben benieuwd. we hadden de fles wel al afgebouwd naar 90 ml.
hoe hebben jullie dat gedaan? iets anders te drinken gegeven of gewon niets? ben wel benieuwd hoe het zal gaan..

[ Bericht 20% gewijzigd door hilliebillie op 05-11-2012 19:52:20 ]
pi_118862481
Eten? Dat doen we hier niet hoor.. :( paar weken geleden was het nog vreten.. Helaas niet meer. Fruit gaat er amper in, broo redelijk en avondeten slecht. Toetje wel natuurlijk.. Ik geef het nu even de schuld aan de tandjes, want hij slaapt ook slecht, is hangerig en huilt veel. Arm joch..
pi_118862619
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:36 schreef hilliebillie het volgende:
van het weekend schoenen gekocht voor jelle, het was even wennen maar hij loopt er nu goed op. en tjonge wat zijn die schoenen duur zeg..

Schoenen zijn heel duur.. Ik was dan ook blij dat de overbuurvrouw 3 paar kwam brengen: nauwelijks gedragen.

afbouwen met laatste fles.. Wanneer doe je dat eigenlijk? Op het pak wat ik nu heb staat tot 18 maanden, is dat het moment?
  maandag 5 november 2012 @ 20:05:52 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118862675
ik herken het van Evie ook, maar Liene eet echt ALTIJD goed... ook heel bijzonder om mee te maken. Vandaag hadden we ovenfrietjes, worteltjes en een boomstammetje... En Liene dr bord was leeg.. (en toen heeft ze nog Evie dr wortels opgegeten ;))

en schoenen; ik heb toevallig net wat in mijn mandje van Wehkamp gedaan, zelfde als ze nu heeft, zelfde model, andere kleur.
  maandag 5 november 2012 @ 20:09:04 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118862887
Ventje loopt bijna elke dag op zijn bambinoslofjes. Voor buiten heb ik tweedehands Shoesme's. Die kosten nieuw inderdaad bijna ¤70, ik vind het absurd. Ik zag laatst dat ze bij Scapino ook wel goede schoentjes hebben, daar ga ik eens kijken. Die prijzen, ik denk dat het een marketingtruc is. Je wilt toch het beste voor je kind? Dan betaal je er vast ook wel voor. Zoiets.
pi_118862970
Die avondfles was hier met 8 maanden er al af en voor het jaar helemaal geen fles meer.
Gewoon geleidelijk steeds meer laten staan omdat vast voedsel genoeg vulde.
The way you rock'n'roll
pi_118863121
Dot geniet nog steeds immens van haar flesje melk voor het slapen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 5 november 2012 @ 20:12:53 #148
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118863136
Hier gelukkig een kind wat goed eet, niet heel veel, maar ze groeit er goed op, haar schema is ongeveer als volgt, met bijna 17 maanden.

- borst in bed
- een boterham en 180 cc volle melk
- sap met een koekje fruitje
- boterham met 120 cc volle melk of bekertje yoghurt
- water en cracker/fruit
- bordje warm eten
- 200 cc warme volle melk net voor het slapen

Op brood het liefst kaas, pindakaas, kipfilet, roomkaas. Warm eten wil ze alleen rijst niet goed eten, pasta gaat sinds kort wel steeds beter, maar daar eet ze neit heel veel van. Liefst eet ze AVG en stampotten, dan gaat dr bordje altijd leeg.

Kinderen die niet warm eten, tussen de middag warm eten wil soms helpen, of bij het warm eten wat brood serveren helpt soms ook, dat zorgt voor fijne verwarring. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 05-11-2012 20:31:33 ]
pi_118863170
Heb bij de van Haren ook schoentjes gezien zit weekend met supersoepel zooltje, voor ¤35,- Dat is al geld genoeg..
En hebben bij de Brittain dump shop voor ¤12,50 een paar Vans gekocht in maat 23,5. Op de groei, want nu heeft meneer maat 19. Maar die prijs, dat was geluk hebben zeg!
  maandag 5 november 2012 @ 20:15:14 #150
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118863314
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 20:12 schreef Vanyel het volgende:
De mijne ook en ik verafschuwde altijd mensen die kun kind maar aan zo'n fles lieten lurken, maar ze knort van genot als ze een flesje warme melk krijgt, dus die houden we er fijn nog even in. Voor de rest drinkt ze alles uit een Avent tuitbekertje.
Wel ben ik gestopt met speen overdag, die krijgt ze alleen nog met slapen of lange autoritten en verder beperk ik het enorm, dat gaat ook wel.
  maandag 5 november 2012 @ 20:16:23 #151
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118863409
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 20:12 schreef Vanyel het volgende:
ventje ook hoor, genotscoma hier. Naast die fles krijg hij 's middags nog melk, dus boven de mx van 300 ml komen we niet.
pi_118863521
Tienus loopt nu op schoentjes van zijn broer. Die had ze destijds nauwelijks aangehad, dus ik heb ze meegenomen naar een schoenwinkel die ik vertrouw en daar laten kijken of ze 1) pasten en 2) nog goed genoeg waren voor een tweede ronde (het voetbed dus). En dat waren ze gelukkig, dus wij besparen ons nu 1 paar schoenen. Driekus heeft wel van de zomer goedkope gympen voor erbij gehad, maar omdat hij smalle lastige voeten heeft, kan hij daar weinig mee. Wij hebben dus altijd dure shoes'me oid.

Tienus heeft voor het eerst echt hoge koorts te pakken. Zat ongemerkt zaterdag op 39,2 en gisteravond hadden we een oververhit manneke waarbij de oorthermometer al 40.3 aangaf. Omdat afkoelen in alleen een luier niet hielp en meneer ook niet meer wilde drinken werd het een bezoekje HAP. Bleken zijn amandelen ontstoken. Dat ken ik, dat doet gemeen zeer.
Een ijsje deed de ergste pijn kennelijk vergeten en de paracetamol ging werken, dus om 5 uur vanochtend hadden we een vrolijke Tienus bij ons in bed. Die is dus mooi weer in zijn eigen bedje gaan liggen met een fles.

En flesvoedingen. Wij zijn niet het goede voorbeeld. We zitten nog op 2 avondflessen en minimaal 1 nachtfles, maar vaak 2. En dat naast een heel behoorlijke hoeveelheid vast voedsel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 5 november 2012 @ 20:18:28 #153
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118863540
Ow en Lientje dr schoenen zijn van Bobell en waren 75 euro, zo uit mijn hoofd. Daarnaast heeft ze regenlaarsjes, en nog een paar Bardossa schoentjes uit de sale.

Als er nu Sale is koop ik een paar dure schoenen in de volgende maat alvast voor als deze te klein zijn, want om dat telkens te doen, dat vind ik wel kostbaar.
  maandag 5 november 2012 @ 20:18:42 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118863553
Hier ook overdag beker of tuitbeker en ' s avonds of bij moeheid of troost de speen.
pi_118863745
Wij hebben ook een vreetzakkie, ik moet Sarah zelfs wel eens remmen want die gaat gewoon door.

Over schoenen die halen wij gewoon bij scapino, ik had voor J wel shoesme, maar Sarah heeft zo een hoge wreef en brede voet dat ze gewoon niet in de schoenen komt die ik nog an J had. Sarah heeft nu schoenen van het merk kiddy kick en die zitten goed.

Verder krijgt Sarah momenteel kiezen en men wat een leed is dat, ze knaagt overal aan en de hele dag haar vingers in haar mondje. Ze lijkt nu de bijtring door te hebben. En net voor het slapen gaan heb ik paracetamol gegeven, hopelijk maakt ze nu dan wel een goede nacht.
  maandag 5 november 2012 @ 20:21:43 #156
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118863779
hier ook een vrij goede intake:

o: boterham (of cracker of rijstwafel, soms 2) met beleg, + fruit
t: fruit
l: boterham (of cracker of rijstwafel, soms 2) met beleg
t: kaas/ rozijntjes/ ontbijtkoek oid
d: met de pot mee, soms nog een toetje
t: papfles

en de hele dag door drinken, meest sap/diksap, 1x per dag yoghi/optimel
pi_118863793
schoenen zijn inderdaad van shoesme met superflex zool. helaas hadden ze bij de schoenen outlet niet met super flexibele zool, maar voor het volgende paar ga ik wel op zoek naar iets goedkoper..

jelle drinkt vanaf een jaar (of iets er voor zelfs al) gewone melk in de fles voor bedtijd. we zijn nu ook ongeveer een maand deze fles aan het halveren (ook omdat hij vort elke nacht door lekte). bij de wijk zei de arts dat we stil aan de fles er af mochten laten. als hij er slechter van ging slapen was het ook geen probleem om er mee te wachten. hij is nu 14 maanden en dat was wel een geschikte tijd om het af te bouwen zo rond die tijd zeiden ze mits het kind het ook accepteert natuurlijk.
  maandag 5 november 2012 @ 20:55:14 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118865725
Hier krijgt Anouk nog 3 flessen, waarvan 1 dus voor het slapen. De ene keer drinkt ze die wel leeg, de andere keer niet.
Vanmorgen dacht ik haar bambix te geven... Anouk dacht van niet.. :D Daarna wilde ze ook zo'n half uur de gewone ook niet! Wanneer stapten jullie over op brood 's morgens? Denk dat ze dat wel raar zou vinden trouwens (en ik moet zeggen dat ik het 's morgens ook wel zou missen, lekker even wakker worden met kind in je armen O+ )
  maandag 5 november 2012 @ 20:59:17 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118865946
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:55 schreef Susie het volgende:
Hier krijgt Anouk nog 3 flessen, waarvan 1 dus voor het slapen. De ene keer drinkt ze die wel leeg, de andere keer niet.
Vanmorgen dacht ik haar bambix te geven... Anouk dacht van niet.. :D Daarna wilde ze ook zo'n half uur de gewone ook niet! Wanneer stapten jullie over op brood 's morgens? Denk dat ze dat wel raar zou vinden trouwens (en ik moet zeggen dat ik het 's morgens ook wel zou missen, lekker even wakker worden met kind in je armen O+ )
Liene krijgt al heel lang brood als ontbijt. Eerst met borst, later zonder. Maar ik denk al vanaf een maand of 9?
  maandag 5 november 2012 @ 21:05:12 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118866311
Ik gaf altijd een bordje pap in de ochtend vanaf een maand of 7 tot 10/11 maanden zoiets, brood at ze toen altijd heel slecht en dus alleen tussen de middag.
Vanaf 11 maanden is ze gaan dooslapen en brood eten en ben ik haar om en om een bordje pap en boterham gaan geven. De afgelopen 2/3 maanden krijgt ze bijna altijd brood, soms geef ik haar een bordje pap. Vind ze ook heerlijk, maar ik vind het meer gedoe, een boterham eet ze zo zelf op, pap moet ik voeren. Dat kan ze wel zelf, maar dan is ze al vies voordat de dag begonnen is... }:|
pi_118866857
Jelte krijgt 's ochtends pap, 180x6 en pap maken met 12+ bambix.
Smiddags brood. Met pindakaas, leverpastei of smeerkaas
Rond 14:00 krijgt ie een 210x7
Fruit
Warm en daarna toetje
En tussen 22:00 en 04:00 gaat er nog een papfles in. Eerder geven maakt niet uit. Doorslapen doet hij er niet van.

En ik geef hem wel eens drinken uit een (noemmaareensoort)beker, maar hij wil het allemaal niet :N
pi_118866906
hier bij 14 mnd nog steeds een bordje pap in de ochtends. brood eet hij ook goed maar pap vind ie ook erg lekker. en zelf eet ik ook yoghurt voor ontbijt ipv brood, dus vind het ook wel prima zo
pi_118867022
Rienk en ik eten ook pap :D maar dan Brinta :D
pi_118867161
Ik zal wel een slechte moeder zijn, maar behalve dat ik het gezellig vind, vind ik het ook verrekte hendig. Een fles melk als ontbijt.
Als hij weer beter gaat eten overweeg ik de dag te beginnen met brood, maar nog even niet hoor.. De middagmaaltijd duurt met hangen en wurgen 30 minuten.. Dus die fles melk is nog even fijn :)

En onze meneer is altijd heel blij als hij een fles melk ziet :) Hij begint dan hard te lachen en steekt z'n armen uit. En 's avonds voor het slapen draaien zijn ogen weg bij de eerste slok, net als bij de borst O+
pi_118867366
Rienk kreeg ook heel lang pap hoor. In z'n wipstoel. En als ie dan klaar was smeet ie de fles aan de kant, klom hij er uit en ging hij lekker spelen O+

Maar nu zitten wij al aan de pap en dan is dit nu het makkelijkst ;)
  maandag 5 november 2012 @ 21:23:03 #166
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118867448
Nou, dan ben ik ook slechte, want het inderdaad ook zeer handig :D
En wat Juud zegt, maar goed, Anouk is pas begonnen met zelf lepel of vork vast houden en naar mond brengen, dus dat duurt echt nog erg lang. Brood kan ze wel zelf met handjes, das nog wel een optie.
  maandag 5 november 2012 @ 21:31:06 #167
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118867952
Liene eet zelfstandig haar brood of rijstwafel of cracker... en het komt natuurlijk ook deels doordat Evie ook gewoon ontbijt met brood oid. Dus nu krijgen ze hetzelfde, en zitten we samen aan tafel te eten smorgens. Heel gezellig.
Pap willen ze beide alleen uit een fles, anders niet... best bijzonder denk ik.
Bij uitzondering, als we beide vroege dienst hebben, en ze om 7 uur op het KDV verwacht worden, dan krijgen ze een fles pap ;)
  maandag 5 november 2012 @ 21:35:18 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118868211
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 20:16 schreef Aventura het volgende:

[..]

ventje ook hoor, genotscoma hier. Naast die fles krijg hij 's middags nog melk, dus boven de mx van 300 ml komen we niet.
Hoezo is er een max eigenlijk? Want Anouk komt wel boven die 300 uit met haar 3 flessen.
pi_118869245
Rowan eet nu ook wat slechter.

Ochtend 1 boterham met beleg en thee.
Fruit om 11 ( gaat er vaak niet in )
Om 2 boterham met fles 150. 90 gewone melk en 60 water en 2 schepjes.
Bordje avond eten.
Flesje melk 90 gewone melk , 60 water en 2 schepjes.
pi_118869913
Ik had de verkeerde Nutrilon gepakt. Weet ik veel dat er tegenwoordig ook vanillesmaak is :(
Dus daarna Friso gekocht en die mengen we nu.

Als het op is houden we het maar weer op Friso. Dat beviel ook prima, maar de pakken van Nutrilon zijn veel fijner.
  maandag 5 november 2012 @ 22:59:38 #171
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118873053
Maar waarom na 1 jaar nog Nutrilon/Friso geven, dat is toch helemaal niet nodig? Ik ga daar eens iets over opzoeken, volgens mij is dat alleen maar Nutricia spekken en doet een kind het net zo goed op gewone melk.

Zodra ze gewone melk mogen, met 10 maanden dacht ik, dan is de kunstmelk toch overbodig? Ik begrijp wel dat mensen die een kind hebben dat niet zo goed groeit het wellicht iets langer geven.
pi_118873293
Ja klopt. Rienk at onwijs slecht. Jelte eet alleen de pap en de kwark ook perfect :P
Rienk heeft tot anderhalf gehad geloof ik. Ik weet het eigenlijk niet meer :@
pi_118873687
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 22:59 schreef Juud79 het volgende:
Maar waarom na 1 jaar nog Nutrilon/Friso geven, dat is toch helemaal niet nodig? Ik ga daar eens iets over opzoeken, volgens mij is dat alleen maar Nutricia spekken en doet een kind het net zo goed op gewone melk.

Zodra ze gewone melk mogen, met 10 maanden dacht ik, dan is de kunstmelk toch overbodig? Ik begrijp wel dat mensen die een kind hebben dat niet zo goed groeit het wellicht iets langer geven.
Oh je had je al tegen ons ingedekt :P ;)

Wij hebben nu weer een machtiging voor een jaar lang nutramigen. De kinderarts is niet meer direct overtuigd van koemelkallergie bij jongste, maar ze vindt het wel wenselijk om niet teveel tegelijk te veranderen enzo. Wijze vrouw :Y)

De diëtiste hoorde eens rustig aan wat de jongste allemaal eet aan substantiële dingen en raadde daarna direct aan om vooral flink borstvoeding te blijven geven (had ze goed onthouden :D ) of anders de flessen die we gaven gewoon nog te geven, desnoods s nachts, ze heeft wat in te halen. En daarbij het advies om vooral lekker rijst te gaan eten tussen de middag in plaats van brood want dat zet duidelijk geen zoden aan de dijk :')

Niet als een reactie op het onderwerp hier :+ maar ik was blij met het advies, daar kan ik wel wat mee. *bijlezen gaat*
pi_118874041
tienus krijgt ook nog aangelengde en soms gemixte nutrilon omdat dat nou eenmaal het enige is dat ie uit een fles wil drinken helaas. We komen echt boven die 300 uit (van nutrilon 4 inmiddels) maar dat kon volgens arts geen kwaad.
En die stomme vanile smaak hebben we hier ook al eens per ongeluk gehad.

Mignonne, klinkt als een prima advies. Heb je al het idee dat ze meer energie heeft? En, hoort eigenlijk niet hier, maar wat kwam er bij je oudste uit het biopt?
  maandag 5 november 2012 @ 23:25:57 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118874224
Hehehe, nou niet specifiek op jou gericht mignonne. Maar ik vind het lullig om te roepen dat het niet nodig is, terwijl ik heel goed weet dat er uitzonderingen zijn, zonder dat dan even te vermelden.

Prettig dat je nog een jaar nutramigen krijgt en ik las berichten over groei, wat fijn!
pi_118874338
mijn oudste heeft (nog) geen biopt gehad. We weten nog niet zo goed wat we daarmee moeten, proefdieet zoals de diëtiste voorstelde en dan ook gelijk koemelkvrij omdat ze nog steeds aan kma bij oudste denkt. Of toch een biopt en voor familieonderzoek gaan, wat inhoudt dat wij ook een biopt zouden krijgen. Mijn antistoffen zijn inmiddels bepaald door de huisarts, die zijn negatief. Hoeft niets te zeggen maar is wel een forse indicator natuurlijk. Oudste haar antistoffen waren tot drie keer toe negatief en haar genotype is wel positief. Ik blijf het lastig vinden, wat is wijsheid.

En we hebben inderdaad het idee dat ze meer energie heeft. Of nouja, de mate van energie blijft laag, 20 minuutjes dan heb je het wel gehad, maar ze is vrolijker, gezelliger, lacht meer, speelt meer, gaat meer ontdekken en zelfstandig doen. Ze vertelt hele verhalen en komt dingen laten zien en speelt fantasiespelletjes (koken in t keukentje en aan de pop voeren enzo). Ze slaapt 's nachts beter enz enz. We zien nu pas echt hoe ziek ze was. Dit is nog maar het topje van het opknappen als ik de diëtiste en kinderarts mag geloven maar we zijn hier al zo ontzettend blij om.
  maandag 5 november 2012 @ 23:29:13 #177
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118874379
Die 3,4,5 kunstmelk is sowieso meer gezoet dan 1-2, want dan gaan kindjes namelijk lastig, of zelfs helemaal niet, over op normale melk. Slimme verkooptruc van Nutricia.
pi_118874504
En idd, er zit wat groei in.

pi_118874563
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:29 schreef Juud79 het volgende:
Die 3,4,5 kunstmelk is sowieso meer gezoet dan 1-2, want dan gaan kindjes namelijk lastig, of zelfs helemaal niet, over op normale melk. Slimme verkooptruc van Nutricia.
Eens. Onzin is het, als je het nodig vindt om, voor wat voor reden dan ook, melk te blijven geven dan volstaat nummer 2 ook gewoon.
pi_118874840
mignonne wat fijn van en de energie en de groei!
Waarom dacht ik nou dat beide meiden een biopt kregen?

Tienus lust prima melk, karnemelk, water en ranja, maar niet in een fles. Daar moet nutrilon in. En het enige dat ie 's nachts pakt is een fles. Dus tja...ik kies even voor onze nachtrust.
pi_118874918
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:40 schreef mefke79 het volgende:
mignonne wat fijn van en de energie en de groei!
Waarom dacht ik nou dat beide meiden een biopt kregen?

Tienus lust prima melk, karnemelk, water en ranja, maar niet in een fles. Daar moet nutrilon in. En het enige dat ie 's nachts pakt is een fles. Dus tja...ik kies even voor onze nachtrust.
Het was destijds wel ter sprake, daarom denk ik?
Beide meisjes zouden mogelijk voor biopt gaan, toen prikte de kinderarts nog 1 keer antistoffen voor de zekerheid en waren die van de jongste ineens wél positief. Dat is toen in een stroomversnelling gekomen maar voor de oudste staan we nog op hetzelfde punt. Kinderarts wil toch ook weer in overleg met de kinder-MDL arts om Hirschsprung weer te bespreken, ik weet het allemaal niet meer.

En logisch van die fles.
Nachtrust boven alles :+ maar ik ben enigszins beïnvloed op dat gebied :P
  dinsdag 6 november 2012 @ 07:00:38 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118877851
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 22:59 schreef Juud79 het volgende:

Dus gewone melk opwarmen? Cb gaf mij het advies gewoon op 2 te blijven tot 1 jaar... Tja, dat is ze nu, dus zou moeten overstappen op gewone melk :P

Fijn dat het beter gaat Mignonne!
pi_118878093
Jee Mignonne, ik heb dat van je meisje volledig gemist.. Fijn dat het beter gaat!

Je moet niets Susie ;) Maar je kan het proberen :)
Ik ga het hier ook eens proberen voor de avondfles. Wat raden jullie dan aan, volle melk of half volle?
  dinsdag 6 november 2012 @ 08:46:40 #184
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118878793
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 07:00 schreef Susie het volgende:

[..]

Dus gewone melk opwarmen? Cb gaf mij het advies gewoon op 2 te blijven tot 1 jaar... Tja, dat is ze nu, dus zou moeten overstappen op gewone melk :P

Fijn dat het beter gaat Mignonne!
Ja, ik zou gewoon bio volle melk proberen. Ik geef veelal houdbare volle bio melk, dat heeft hier de overduidelijke voorkeur boven verse melk. Die koop ik gewoon per 10 pakken in de supermarkt, zo heb ik altijd melk voor Lientje in huis en grijp ik niet mis.
Nu zit er wel aan gewone melk ook een max per dag, maar die weet ik niet exact, ik geloof 300-400 per dag. Lientje zit daar dus wel overheen, dat is dan maar even zo. O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 06-11-2012 09:00:17 ]
pi_118879879
Ik geloof dat volle melk het advies is, maar dat lust ik zelf niet, dus krijgen ze hier halfvolle. En karnemelk dus.
Ik mag me zo met Tienus bij de huisarts melden. De koorts moest gezakt zijn vandaag, maar zelfs met paracetamol ziet ie nog vrolijk op 38,5 in de ochtend. Nou ja, hij is of vrolijk of hij slaapt, dus heel erg vind ik het niet.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:07:30 #186
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118880320
Oh hai ;)

Puck heeft wel 1 pak Friso 3 gedronken en daarna was hij eigenlijk van de flesvoeding af.
Hij at ook zoveel dat ik flesvoeding er bovenop echt onzin vond sowieso.

Een fles melk 's ochtends als ontbijt vond ik een tijd lang ook wel erg handig ja.
Inmiddels eet hij zelf zo een boterham weg zonder rotzooi of gedoe dus ^O^

Op het kdv drinkt hij melk bij zijn boterham. Thuis weigert hij vaak al koop ik spul met een smaakje etc. Daar ben ik dus mee gestopt. Hij krijgt elke avond een flinke bak yoghurt dus ik geloof het wel.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:09:14 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118880362
Die Puck toch O+

[ Bericht 86% gewijzigd door Leandra op 06-11-2012 10:24:07 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:09:59 #188
244125 laziness
pi_118880382
*O*

[ Bericht 14% gewijzigd door laziness op 06-11-2012 10:26:30 ]
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:11:25 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118880410
Oh.... Mijn telefoon moet even resetten.

[ Bericht 34% gewijzigd door Leandra op 06-11-2012 10:24:44 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:19:54 #190
244125 laziness
pi_118880611
Het schijnt nodig te zijn }:|
pi_118880748
Nodig? -O-

Cas krijgt voor het slapen gaan ook nog steeds een flesje nutrilon 2. Hij slaapt er prima op dus het blijft voorlopig nog wel even zo vermoed ik.

Oooh, onze 1e logeerpartij voor Cas is geboekt! Hij gaat een nachtje logeren omdat ik iets leuks voor mijn vriend heb georganiseerd. Lekker uit eten en naar een voorstelling van een Eagles coverband. O+
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:25:28 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118880760
Ja, soms heb je dat laziness....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118880934
Zoë krijgt 's morgens vaak een fles van ons. Bij Oma (of bij ons thuis) krijgt ze dan een snee brood. Eet de hele dag goed. En net voor ze naar bed gaat krijgt ze of een fles (Nutrilon) of een papje.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:39:53 #194
244125 laziness
pi_118881155
Als een kindje gewoon goed eet dan lijkt zo'n fles 's avonds me zulke onnodige calorieën maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.
Iemand die dat weet?

Cyntiaa, heb je al eens geprobeerd hoe hij slaapt zonder flesje? Puck zou met een fles vast ook prima slapen maar zonder ook dus geef ik het hem niet :P
pi_118881208
Ze vraagt er zelf om. En daarbij kan ze wel wat extra calorieën gebruiken.
De afgelopen maanden niet veel aangekomen. Dus dat moeten we in de gaten houden.
En dat terwijl ze goed eet. Dus als zij nog een fles wil krijgt ze van mij nog een fles :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:42:41 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118881241
Ik weet het niet, wij beginnen en eindigen nog steeds met een voeding, maar hoeveel en hoe calorierijk dat is?

Ik denk ook niet dat dat nog lang duurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118881396
Hier krijgt Sarah vanaf 14 maanden geen fles meer. Ze krijgt gewoon 'smorgens en 's middags bij haar broodje een half bekertje warme melk, kouddrinken mijn meiden hun melk niet.

En dat van die onnodige calorieën in de avond vind ik ook laziness, maar ik basseer het ook nergens op. Maar Sarah is gewoon al stevig dus ik vind het ook niet nodig haar extra calorieën te geven als het eigenlijk niet nodig is.
pi_118881813
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:39 schreef laziness het volgende:
Als een kindje gewoon goed eet dan lijkt zo'n fles 's avonds me zulke onnodige calorieën maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.
Iemand die dat weet?

Cyntiaa, heb je al eens geprobeerd hoe hij slaapt zonder flesje? Puck zou met een fles vast ook prima slapen maar zonder ook dus geef ik het hem niet :P
Wel eens geprobeerd maar toen was het slapen niet geweldig, er komen nu 4 tanden en een kies tegelijk door dus ik laat het nog even zo. Het is niet dat hij veel drinkt hoor, krap 90 cc. Na dit tandenleed maar eens zien of we het weg kunnen laten. Met deze fles zit hij op ongeveer 300 cc melk. En ik vind het ook nog wel lief en knus zo voor het slapen, zo'n jongetje wat al zo groot wordt en toch nog lekker knuffelig bij je komt liggen *;
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:05:07 #199
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118881948
Anouk is ook stevig, maar persoonlijk vind ik niet dat ze veel eet. Het tussendoortje in de middag slaat ze vaak al over, omdat ze zo'n "raar" slaapritme heeft tegenwoordig ( 14.30 tot 16.30). Omdan nog fruit te geven en tussen 17 en 17.30 weer avond eten, vind ik ook niets. Maar ze krijgt dus nog wel voor haar slaap 's middags een fles. Liever heb ik dat ze rond 13 gaat slapen, dan zou ik 's middags nog iets kunnen ondernemen... Maar ach, komt vanzelf als ze 's morgens niet meer slaapt denk ik?
pi_118882233
Ja datomslag punt kom denk ik inderdaad als ze een keer per dag gaat slapen susie :)

En ik kreeg de laatste keer te horen op het cb dat Sarah toch wel stevig was, klopte ook wel lengte zat ze op de 0-lijn en gewicht ruim op de +1 lijn, maar nu heeft ze dus weer een groeisprint gehad, ze slaat maat 86 gewoon over lijkt wel.. Dus ik probeer er wel op te letten met wat ze eet, maar Sarah eet ook helemaal niet veel hoor.
O: 1 boterham + melk
T: fruit
L: 1 boterham + melk (of rijstewafel beschuit oid.)
T: koekje of fruit
D: meestal groente vlees en aardappelen en dan altijd een gewone portie en een klein toetje (zuivel)
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:19:11 #201
244125 laziness
pi_118882321
Hier is het:

O: 1 boterham
T: Fruit twee/drie stuks
L: Twee boterhammen
T: koekje/rijstwafel/soepstengel/knijpfruit
D: Met de pot mee maar verschilt per dag of hij wil eten
T: bakje yoghurt

De hele dag door staat er sap om te drinken wat ik bij het eten nog eens extra benadruk.
Als ik sta te koken snaait hij meestal nog wel een tomaatje of kommer hier en daar weg.
Ook krijgt hij als we thuis zijn nog wel eens een plakje kaas of worst. Hij is nogal verzot op kaas.

Van het weekend had de meneer hem een plakje kokosbrood gegeven. Ging zelf naar het toilet. Kwam terug en toen lag de verpakking niet meer op het aanrecht maar zat Puck er op de bank uit te eten :o (ik was zelf niet thuis)
pi_118882410
Hier staat er inderdaad ook de hele dag drinken maar er zijn dagen dat ze nauwelijk aan de 300 cc komt en er zijn dagen dat ze zo een liter weglurkt. Ik ben op de slechte drinkdagen wel altijd allert op plasluiers.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:30:34 #203
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118882606
De hele dag drinken is niet heel erg handig, tenzij het water is. Er zijn veel kindjes met gaatjes in hun tanden als ze 4 jaar zijn doordat ze de hele dag vruchtensap mogen drinken en ook door de pyjamapapjes e.d. omdat de papa's en mama's daarna niet altijd poetsen.

Lientje krijgt 's ochtends een bekertje sap, maar dat is dan ook echt vruchtensap en geen sap uit vruchtenconcentraat. Maar dat drinkt ze dan ook op of niet en dan haal ik het na 15 minuten ofzo weg. In de middag krijgt ze bijna altijd water of thee, soms een keertje diksap.

Het is denk ik ook niet zo dat kinderen meer drinken als het er de hele dag staat, ik denk juist dat als ze bijv alleen om 10.00 uur en 15.00 uur en bij de maaltijden iets krijgen dat ze dan meer drinken.
Overigens geef ik bij het avondeten geen drinken, dat vult de maag en dan eet ze naar mijn idee niet meer voldoende, dus dan pas na het eten weer wat.
pi_118882641
quote:
Iemand die dat weet?

Ja eigenlijk wel, mijn Vig eet niet, en die krijgt dus juist een fles voor extra calorieën en energie
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:33:47 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118882697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:05 schreef Susie het volgende:
Anouk is ook stevig, maar persoonlijk vind ik niet dat ze veel eet. Het tussendoortje in de middag slaat ze vaak al over, omdat ze zo'n "raar" slaapritme heeft tegenwoordig ( 14.30 tot 16.30). Omdan nog fruit te geven en tussen 17 en 17.30 weer avond eten, vind ik ook niets. Maar ze krijgt dus nog wel voor haar slaap 's middags een fles. Liever heb ik dat ze rond 13 gaat slapen, dan zou ik 's middags nog iets kunnen ondernemen... Maar ach, komt vanzelf als ze 's morgens niet meer slaapt denk ik?
Lientje is ook een poosje zo gaan slapen, van 09.00 tot 10.30 en van 14.30 tot 16.15. En ze is toen eerst gestopt met die late slaap en toen ging ze van 10.00 tot 12.30 slapen en trok ze de hele middag door. :') Nu slaapt ze sinds een week of 4/5 zo rond 11.30 tot 13.30 uur, het ging hier heel geleidelijk.
pi_118882778
Nou ik heb het geprobeerd op vaste tijden te drinken, maar toen werd er gewoon helemaal niet meer gedronken. En ze krijgen bij mij waterige siroop en thee en ik poets netjes de tandjes ;), dus mijn overweging is ik vind het belangrijker dat er iets aan vocht in gaat dan niets zeg maar.
J drinkt wel op een aantal vaste tijden, maar voor Sarah werkt dat gewoon niet.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:37:55 #207
244125 laziness
pi_118882806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:30 schreef Juud79 het volgende:
De hele dag drinken is niet heel erg handig, tenzij het water is. Er zijn veel kindjes met gaatjes in hun tanden als ze 4 jaar zijn doordat ze de hele dag vruchtensap mogen drinken en ook door de pyjamapapjes e.d. omdat de papa's en mama's daarna niet altijd poetsen.

Lientje krijgt 's ochtends een bekertje sap, maar dat is dan ook echt vruchtensap en geen sap uit vruchtenconcentraat. Maar dat drinkt ze dan ook op of niet en dan haal ik het na 15 minuten ofzo weg. In de middag krijgt ze bijna altijd water of thee, soms een keertje diksap.

Het is denk ik ook niet zo dat kinderen meer drinken als het er de hele dag staat, ik denk juist dat als ze bijv alleen om 10.00 uur en 15.00 uur en bij de maaltijden iets krijgen dat ze dan meer drinken.
Overigens geef ik bij het avondeten geen drinken, dat vult de maag en dan eet ze naar mijn idee niet meer voldoende, dus dan pas na het eten weer wat.
Volgens onze tandarts maakt het geen klap uit of je na het tanden poetsen nog iets te eten of drinken geeft. Als je maar 2x keer per dag poetst.

Verder is het niet alsof hij de hele dag die sappen langs zijn tanden krijgt want hij pakt hem, drinkt de helft of helemaal en dan heeft hij dus ook een hele tijd geen dorst meer.
Dan staat die beker er ook vaak leeg tot hij zelf meestal wel vraagt om drinken.

Maar drink jij zelf ook alleen op gezette tijden? En dan in 1x je hele glas leeg?
Ik niet dus verwacht ik dat van mijn kind ook niet.

Maar ik ben ook niet van de alleen water brigade. Hij drinkt dan weinig en ik ben zelf ook geen fan van water dus krijgt hij gewoon sap.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:42:28 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118882949
Hier staat de hele dag een bekertje water op tafel en bij eerste boterham krijgt hij een pakje drinkyoghurt en bij het avondeten krijgt hij sap.

Hij snoept ook wel eens uit het glas van N, waar dan 7-Up inzit, maar dat is behoorlijk beperkt.
Omdat hij meesnoept heb ik er wel op aangedrongen dat N geen light meer drinkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118882976
Hier vragen ze beide om drinken en krijgen ze het wanneer ze er zelf behoefte aan hebben.
Als ik vind dat het niet vaak genoeg is maak ik het en dan drinken ze vaak ook wel een paar slokjes.

Ik krijg het water hier echt niet weg en mineraalwater heeft een apart smaakje dat ik ook niet kan waarderen. dus als ze iets anders willen mag dat ook :)
pi_118883077
Hier is het melk bij het ontbijt, tussendoor water / water met wat roosvicee, bij het avondeten melk en soms wat yoghi, vooral favoriet wanneer het uit mijn glas mag. En uiteraard elke avond/ochtend tandenpoetsen!
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:49:37 #211
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118883183
Ja, dat voordeel hebben wij dan weer hier, dat het water uit de kraan prima geschikt is om te drinken.

Lientje begint ook zelf om dingen te vragen, om een appe/naan/nomme/fless (appel, banaan, kaakje, drinken), maar ook 'toto, mama, toto?' (Zandkasteel) en 'nonos' 'peen' (haar knuffel en speen). :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:50:37 #212
244125 laziness
pi_118883221
Ik vind men hier op Fok altijd vrij strikt hoor met enkel water en op gezette tijden.

Ik heb thuis altijd geleerd, wij drinken als we dorst hebben dus jij ook.
Dit vind ik zelf voor mijn kind een fijn principe.
Ik poets twee keer per dag zijn tanden en ik heb zelf pas onlangs mijn eerste gaatje gehad dus ik vind het strikte moet je vooral niet doen tenzij water wat betuttelend en onnodig.
Uitzonderingen daar gelaten zijn de mensen die hier op fok schrijven juist de mensen die juist wel nadenken over wat ze doen namelijk.

Mijn kind kan nu zelf aardig praten en aangeven dat hij dorst heeft maar een kindje wat dat niet kan laten wachten tot jij het tijd vindt om te drinken is dan weer niet mijn soort manier.
pi_118883311
Ik ben blij dat ze er nu om kan vragen. De ene keer krijgt ze aanmaaklimonade (van die suikerloze ben even de naam kwijt) en de andere keer appelsap of sinaasappelsap.
Tanden poetsen is ook geen probleem. Al zou het vaker mogen bij dr.
Zelf heb ik nog geen enkel gaatje.

Water is bij ons niet te zuipen. Zit veel kalk in en dat proef je ook.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:53:27 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118883332
Waar we wel mee moeten uitkijken is druivensap.... N drinkt 's avonds vaak rode wijn en ik drink dan druivensap uit een wijnglas.
Soneal mag ook wel druivensap, maar ik moet hem dus niet meer uit mijn wijnglas laten drinken, want voor je het weet pakt hij een keer het verkeerde wijnglas.

Aan tafel krijgt hij ook wel eens uit zo'n mini plastic Ikea wijnglas, uit de duktigserie :D

Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:54:35 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118883373
Ik drink zelf ook de hele dag water, dus het is niet alsof ik iets mag wat hij niet mag....
Als ik de hele dag iets anders zou drinken dan zou hij waarschijnlijk ook ander drinken krijgen, het is gewoon een kwestie van gewoonte denk ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118883651
Ik ben in veel dingen aardig streng maar ze drinken hier melk, water, sapjes, limonadesiroop.
En V doet een dansje en is zielsgelukkig als hij ziet dat ik dit in het wagentje doe :+

pi_118883799
Ow dat willen ze hier ook zo graag, ze krijgen het bij opa en oma en een hele enkele keer thuis. Maar ze zijn zo vaak bij opa en oma dat ik het wel genoeg vind als ze het alleen daar krijgen :)
pi_118884211
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:37 schreef laziness het volgende:
.
Wat is met jou gebeurd?
pi_118884265
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:06 schreef MamaPurk het volgende:
Ow dat willen ze hier ook zo graag, ze krijgen het bij opa en oma en een hele enkele keer thuis. Maar ze zijn zo vaak bij opa en oma dat ik het wel genoeg vind als ze het alleen daar krijgen :)
Oh hier is het echt zelden dat ik dit soort dingen haal.
1 keer in de maand is nog veel zeg maar.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:22:55 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884321
Soneal komt vrolijk zijn lege waterbeker brengen en geeft aan dat hij meer wil, terwijl hij ook prima weet waar de pakjes sap staan, dus ik heb het idee dat hij niet vindt dat hij iets tekort komt met de hele dag water naar believen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884393
V.! hoe is t met je kleine mooie meis? :)

En eten, mijn mini at als een bootwerker maar met periodes ook juist weer heel slecht. Recent zitten wij zo'n beetje hier op:

Ontbijt: niets (ze krijgt uiteraard wel aangeboden hè in allerlei vormen :P )
Tussendoor: fruit, soms 1 hapje appel, soms 3 mandarijnen, geen pijl op te trekken
Lunch: 1 hapje brood, of 1 kwart cracker
Tussendoor: fruit of rauwkost... okay-ish
Diner: afhankelijk van wat we eten, als ik een youtube filmpje opzet dan eet ze goed, 5 happen denk ik is goed in dit geval.

's middags en 's avonds krijgt ze een fles nutramigen, we bieden 250 ml aan, soms drinkt ze nog geen 100 cc per fles, soms drinkt ze hem helemaal leeg. Ook niets over te zeggen.
Drinken, ze krijgen hier water en siroop, meestal water though. De oudste drinkt heel goed, de jongste dweilt er vooral graag vloer en tafel mee.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:26:50 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884444
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:21 schreef Pvoesss het volgende:
Oh hier is het echt zelden dat ik dit soort dingen haal.
1 keer in de maand is nog veel zeg maar.
Dat is toch hetzelfde als

en

Of is het iets anders?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884546
Nee het is net als de euroshopper dairy drink :) Ik proef altijd heeel veel verschil tussen die dingen en ik vind ze allemaal te zoet :D behalve bonomel dus en de na-apers :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:30:08 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884553
Mijn hemel Mignonne.... dat is echt bijna niets :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884627
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
Nee het is net als de euroshopper dairy drink :) Ik proef altijd heeel veel verschil tussen die dingen en ik vind ze allemaal te zoet :D behalve bonomel dus en de na-apers :D
bonomel is lekker! daar ga ik zelf ook rondedansjes van doen :+
pi_118884665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:30 schreef Leandra het volgende:
Mijn hemel Mignonne.... dat is echt bijna niets :o
t houdt niet over nee, vandaar het dringende advies van de diëtiste om vooral lekker aan te leggen in geval van bv, ook 's nachts en anders flessen 's nachts, en tussen de middag maar rijst gaan eten, dat eet ze stukken beter.

Een gekookt eitje lust ze ook graag dus dat maak ik regelmatig. We bieden ook koekjes en zo af en toe een snoepje aan maar echt eten doet ze die niet doorgaans.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:35:47 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884726
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
Dat zoet maak ik me dan verder weer niet zo'n zorgen om, want in feite is het samen met

en

Het enige zoete drinken wat hij krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:36:47 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884758
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

t houdt niet over nee, vandaar het dringende advies van de diëtiste om vooral lekker aan te leggen in geval van bv, ook 's nachts en anders flessen 's nachts, en tussen de middag maar rijst gaan eten, dat eet ze stukken beter.

Een gekookt eitje lust ze ook graag dus dat maak ik regelmatig. We bieden ook koekjes en zo af en toe een snoepje aan maar echt eten doet ze die niet doorgaans.
Darn idd, dit eetpatroon alleen al is voldoende om te blijven voeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884781
Ik hou zelf helemaal niet van die zoete bende, ik drink alleen karnemelk,maar ja dat vinden de meisjes niet lekker.

En mignonne dat is echt heel weinig, maar goed ze groeit wel weer een beetje, dus schijnbaar is het genoeg voor nu. Misschien gaat ze wel meer eten als ze straks merkt dat eten niet meer als gevolg heeft dat ze pijn krijgt. (Ik weet niet hoe dat werkt bij kleine mensjes, maar als zij altijd pijn kreeg na eten, eet zemisschien uit bescherming wel veel minder nu, ofzo?? En moet ze weer leren dat eten niet altijd pijn als gevolg heeft ofzo, nou ja mijn kronkels in mijnhoofd zeg maar..)
pi_118884811
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

nouja ik voed niet meer zelf helaas, de laatste keer dat ik de diëtiste sprak wel nog, dus dat heeft ze goed onthouden :D
Maar idd, die flessen voor de kcal houden we er wel even in. Dingen zoals fantomalt hou ik nog even af, dat hoeft nog niet zo voor mij/ons, haar bmi is wel in orde en ze heeft nog wat reserves. De verwachting is dat als die darm hersteld is en zij zelf ook een beetje bekomen is dat ze dan vanzelf meer gaat eten en beter op gaat nemen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:45:23 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118885020
Dat zou fijn zijn, want als die kans op verbetering er niet inzat zou het behoorlijk zorgwekkend zijn....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118885269
Inderdaad :D
we hebben gelukkig een fijne kinderarts die ik volledig 100% vertrouw in haar beleid, we hebben het besproken en het is geen issue volgens haar, dan vertrouw ik daar voor nu maar op.

En ik ben zo trots op mn kleine meiske O+ ze is zo leuk en ze doet zo haar best verder. Ze heeft echt favoriete knuffeltjes en speelgoedjes enzo, ze is helemaal wild van het filmpje van carnaval festival van de efteling tegenwoordig :D en ze danst en springt graag O+ ze articuleert heel netjes en spreekt in zinnetjes van 4/5 woordjes, en dat klinkt hilarisch uit de mond van zo'n klein ding :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:57:10 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118885444
Dan ontwikkelt ze zich verder iig heel goed, want Soneal is lang niet zo welbespraakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118885478
Ah herkenbaar mignonne -O-
V "lust" alleen : Eierkoeken, banaan, vla, kaas, brood.
En soms is het een feest en eet hij ook appel of rozijntjes *O*
zelfs pizza, patat of andere snacks krijg ik er niet in. Hij doet alsof je hem wil doodknuppelen als je eten voor hem neer zet.

Oh en chips en chocola daar doet hij ook zijn mond voor open :')
Hij krijgt als drinken dus sowieso 2 flessen met babyvoeding :Y
pi_118885577
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:57 schreef Leandra het volgende:
Dan ontwikkelt ze zich verder iig heel goed, want Soneal is lang niet zo welbespraakt.
ja ze ontwikkelt zich keurig, mn dappere ding :Y gelukkig maar.

Pvoesss wat lastig is dat. Ja energie erin dan maar he. Oudste heeft ook wel een periode zo slecht gegeten maar dat trok vrij rap alweer bij, ik kon me er toen niet zo druk om maken, met de jongste werd het toch wat anders.
Vla eet ze trouwens wel! En van die danoontjes en dat soort meuk. Dus die hebben we wel in huis. Okay er zit doorgaans meer achterin haar nek dan achterin haar keel maar het gaat ook een beetje om het idee.
pi_118886540
Oh knijpfruitjes ja die at hij ook, nu al een poosje niet meer eens kijken of ik het er weer in krijg.
Ik maak me nog geen zorgen ik zie het maar als een nasleep van de heftige hersenvliesontsteking tijd.
Hij heeft gewoon een heel heftig eerste jaar gehad met alleen maar ziekenhuis in en ziekenhuis uit.
En dit jaar heeft hij ook nog moeten bijkomen, volgend jaar zie ik als het jaar dat alles op lost. :Y
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:33:31 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118886677
Knijpfruit gaat er idd ook goed in, toen ze tijdens onze vakantie bij de C1000 in de aanbieding waren voor een euro heb ik er hele voorraden van ingeslagen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118886833
knijpfruit moeten ze hier allebei niet :')
1 hapje, zuur kijken, hier mama, eet jij maar op :D ik kon de oudste geen ongelijk geven :X een of andere zure frambozen/appelmeuk bah

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 06-11-2012 13:45:37 ]
pi_118887075
quote:
Iemand die dat weet?

Wij hebben het met de kinderarts overlegd, omdat Tienus dus ook nog flessen wil naast zijn normale eten. De kinderarts gaf aan dat het geen probleem is. Hij had zelf ook een zoon die tot zijn derde jaar elke nacht een fles wilde en anders niet sliep. Zijn verklaring: hij zal toch wel honger/dorst hebben. Wat we nu wel doen is de flessen verdunnen, dus teveel water erin. Zijn groei is gewoon gemiddeld, dus veel extra lijkt het niet te doen.

We zijn even bij de huisarts geweest. Amandelontsteking is bijna weg, dus koorts zou nu ook snel moeten stoppen. Zo niet, dan vrijdag weer terug. Maar, pluspunt in huize mefke; geen overdreven hoestbuien, geen benauwdheid, geen eczeem. Ik geloof dat het voor nu gelukt is om dit jochie zonder luchtwegproblemen af te leveren :P
pi_118887391
Jee Mignonne, als ik lees wat jou kleine eet, dan maak ik me met terugwerkende kracht geen zorgen meer over het eten van Driekus. Die at in de winter dat hij veel ziek was ook amper. Nu gelukkig wel weer.

Ik merk heel erg veel verschil tussen de jongens. De oudste maak je blij met boterhammen, sla, fruit, frietjes, gebakken aardappel, pizza, brie etc. En hij lust graag water, melk en karnemelk. En natuurlijk Paula's (vanille of chocovla, van de koe zeg maar).
De jongste eet alleen het beleg van de boterhammen en als je geluk hebt de rest ook. Frietjes lust ie wel, maar doe hem maar vlees. In alle vormen en maten, van hamburgers tot frikadellen. Als het maar vlees is. En ja, voor de vorm dan een hapje groenten.
Beiden lusten wel graag soep. Maakt niet zoveel uit wat voor soep, pompoen, tomaten, courgette, erwten, het verdwijnt allemaal.

Drinken: sap. Maar sap is hier heel dun aangemaakte cranberryranja. Zo'n ikeabekertje, net een bodempje spul en de rest water. En Tienus wil naast nutriolon en karnemelk het liefste water. Ik ben er bij Driekus wel streng op geworden toen bleek dat hij er echte peuterdiarree van kreeg.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:09:52 #241
244125 laziness
pi_118887893
Sap is hier ook niet meer dan roosvicee als bodempje en dan water er bij maar het geeft het toch net wat smaak zodat hij het wel weg drinkt :)

Maar hij krijgt ook wel eens vruchtensap half om half met water.
Dat ziet hij mij drinken en dan wil hij ook graag.
pi_118889118
mijnesen willen ook wat ik drink maar dat lijkt me toch niet zo'n strak plan :P (c-c-c-coooolaaaaa! wel light natuurlijk want stel je voor... *kuch*) Het is nu zo erg dat als ergens een coca-cola reclame staat dat de jongste dan zegt "kijk! mama drinken!!" en de oudste er dan overheen 'ja goedzoooo E. dat is mama dr drinken hè?"

:')
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:45:21 #243
244125 laziness
pi_118889238
Ik drink enkel vruchtensap, thee of wijn. Wijn krijgt hij ook niet :+
Thee vindt hij niet te zuipen helaas -O-

Lekker stel die twee van jou mignonne :D
Ik heb trouwens een shirt waar trop mignonne opstaat. Hebben voor je jongste? :D
pi_118889636
Ik ben gelukkig een beetje van de cola af nu. Ik dronk die zooi echt veel te veel.
Sarah wil altijd koffie van me en ik heb haar wel eens een slokje gegeven en ze lijkt het nog lekker te vinden ook, maar ik vind het toch niet zo een goed idee om haar een kop koffie te gaan geven ;)
Dat is hier wel een groot verschil hoor, Sarah wil alles proeven en vind ook veel lekker en J roept al voor ze het gezien heeft dat ze het niet lust.
Die eet het liefst elke dag dora-macaroni met kaas en als ik dat echt niet klaar wil maken dan wil ze wel worteltjes.
Hier is wel een moeilijk puntje dat als J niet wil eten schuift ze haar bord weg en zegt klaar en dat doet Sarah dus constant na terwijl ik zeker weet dat ze nog wel wil eten.Ik vind dat echt heel lastig, nu probeer ik J te leren dat ze haar bord moeten laten staan in de hoop dat Sarah dan gewoon door eet.
pi_118893535
Ean krijgt 's morgens gewone melk of een beetje flesvoeding en een boterham
's middags 120cc gewone melk en een boterham
's avonds een fles/papfles

Ze is zo blij als ze d'r fles ziet.

En voor de rest eet ze wisselend ze kan een hele week 's avonds niet eten behalve wat kwark/yoghurt en gisteren at ze zo haar bord leeg. Ze houdt duidelijk meer van pasta/rijst dan van agv.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:08:12 #246
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118895418
Ik ben wellicht een miepkont, maar mijnes krijgt dus echt geen yoghi of iets dergelijks. Als ze als zoiets zou krijgen dan was het van Arla of Boerenland. Sap krijgt ze alleen in bio versie, dus vaak van die flessen appel/peer sap of bosvruchten, dat leng ik dan een klein beetje aan.
Knijpfruit, fruitreepjes en dat soort 'onzin' dingen komt er hier voor alsnog niet in. :)
Ik ben ook van mening dat hoe meer je een kind van andere dingen laat proeven, hoe minder ze de basisdingen willen eten/drinken.
Zo krijgt Lientje dus bijv geen speculaasje ofzo, want ik wil dat ze gewoon blij is met dr kaakjes of crackers.

Mefke, ik hoor veel keelpijn en amandelklachten in mijn omgeving, wellicht gewoon de tijd van het jaar. Wel fijn dat hij geen luchtwegproblemen heeft. ;)
pi_118896364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, dat geldt niet voor elk kind, hè? Ivan eet momenteel ook zo en die heeft volgens de richtlijnen nog steeds overgewicht. :Y) Het is dat bij de jongste van mignonne andere zaken spelen, maar zo'n eetpatroon is niet per definitie alarmerend.

Overigens heb ik hier wel een ban op sapjes en andere zoete drinkmeuk. Ik wil best een uitzondering maken voor een snoepje of koekje hier en daar (al gebeurt dat niet dagelijks en ook niet wekelijks), maar het dagelijks drinken van sap tikt gewoon al gauw aan. Het is niet goed voor de tanden, niet goed voor de suikerspiegel, en het verpest de smaakpapillen. Ze mogen een stuk fruit eten als ze zin hebben in zoet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:31:58 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118896439
Klopt, het was dan ook een reactie op Mignonne en ging over de situatie van haar jongste.
Soneal zou het ook wel even kunnen hebben, maar dan zou ik verdomd blij zijn dat ik nog voed.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118896561
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:31 schreef Leandra het volgende:
Klopt, het was dan ook een reactie op Mignonne en ging over de situatie van haar jongste.
Soneal zou het ook wel even kunnen hebben, maar dan zou ik verdomd blij zijn dat ik nog voed.
Ja och, ik geef geen borstvoeding maar er is niks aan de hand tijdens een periode waarin ze weinig eten. Ik doe er dan ook niets aan om dat te compenseren. Er volgt onherroepelijk een periode waarin ze weer meer eten.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:37:03 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118896642
Oh vast, maar ik zou het prettig en makkelijk ter geruststelling vinden, net als dat ik het ook makkelijk vind als hij een keer ziek is of 's nachts een hoop drama heeft.

Als het er is is het makkelijk, als het er niet is is het in de meeste gevallen ook geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118896770
Maar waar heb je dan geruststelling voor nodig als je kind prima groeit en gewoon vrolijk en energiek is?
pi_118896836
Omdat dit ook anders kan lopen? En het soms gewoon fijn is om altijd iets te hebben,.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:47:49 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118897064
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, dat geldt niet voor elk kind, hè? Ivan eet momenteel ook zo en die heeft volgens de richtlijnen nog steeds overgewicht. :Y) Het is dat bij de jongste van mignonne andere zaken spelen, maar zo'n eetpatroon is niet per definitie alarmerend.

Overigens heb ik hier wel een ban op sapjes en andere zoete drinkmeuk. Ik wil best een uitzondering maken voor een snoepje of koekje hier en daar (al gebeurt dat niet dagelijks en ook niet wekelijks), maar het dagelijks drinken van sap tikt gewoon al gauw aan. Het is niet goed voor de tanden, niet goed voor de suikerspiegel, en het verpest de smaakpapillen. Ze mogen een stuk fruit eten als ze zin hebben in zoet.
plus dat één zo'n sapje per dag minder 1,5 kilo op jaarbasis scheelt! (ik schrok daarvan! veel!)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:55:40 #254
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118897373
Maar wat is dat het verschil tussen puur fruit en vruchtensap, vraag ik me dan af. In wat ik koop zitten ook puur en alleen appels en peren, alleen dan uitgeperst.

Gaat google aanslingeren....
pi_118897965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben wellicht een miepkont, maar mijnes krijgt dus echt geen yoghi of iets dergelijks. Als ze als zoiets zou krijgen dan was het van Arla of Boerenland. Sap krijgt ze alleen in bio versie, dus vaak van die flessen appel/peer sap of bosvruchten, dat leng ik dan een klein beetje aan.
Knijpfruit, fruitreepjes en dat soort 'onzin' dingen komt er hier voor alsnog niet in. :)
Ik ben ook van mening dat hoe meer je een kind van andere dingen laat proeven, hoe minder ze de basisdingen willen eten/drinken.
Zo krijgt Lientje dus bijv geen speculaasje ofzo, want ik wil dat ze gewoon blij is met dr kaakjes of crackers.
Natuurlijk zijn er dignen die je liever niet geeft maar als je kind niet eet en niet groeit dan ga je vanzelf de dingen geven die wel de energie en de kcal hebben. En die je er wonder boven wonder wel in krijgt. :Y Ik bied alle normale dingen ook aan maar dit heeft totaal geen enkel succes hij weigert 99 van de 100 dingen te proeven. ;(
Dan geef ik hem liever een knijpfruit dan iets ander,s en dat is ook 100%biologisch en heeft ook geen kunstmatige toevoegingen. Het is leuk hoor in theorie maar in de praktijk gaat dit gewoon niet op hier. Ik zou het graag anders zien hier maar je moet toch iets. Zeker omdat hij steeds meer zakt in de lijntjes -O-

dinsdag 6 november 2012 @ 18:33:22 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118898715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Maar waar heb je dan geruststelling voor nodig als je kind prima groeit en gewoon vrolijk en energiek is?
Ik zei dat ik het prettig ter geruststelling zou vinden als mijn kind niet goed zou eten, dat ik dan iig zou weten dat hij nog wat binnenkrijgt.

En prima groeien en vrolijk en energiek zijn was het bij de jongste van Mignonne niet helemaal.

Als mijn kind dat nog wel zou zijn met zo weinig voedsel dan zou ik dat natuurlijk volledig toeschrijven aan het feit dat hij nog 2 maal daags gevoed wordt :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:36:10 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118898816
Wat krijgt een kind eigenlijk op een KDV op een dag te drinken?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:57:15 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118899769
Ik weet dat ze Anouk vandaag thee hebben aangeboden en dat vond ze dus niets. Normaal ook iets van vruchtensap of iets dergelijks. Erg eigenlijk, ik weet het niet eens :@

Ik kijk ondertussen naar lief die samen met Anouk de speelgoed in de opbergdoos aan het doen is O+ Zo schattig, al die little people poppetjes gaan keurig in de doos.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:07:32 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118900232
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:36 schreef Leandra het volgende:
Wat krijgt een kind eigenlijk op een KDV op een dag te drinken?
Diksap/roosvicee, melk, yoghurt en bij de peuters zal het ook geregeld limonade zijn.
Over het algemeen de goedkoopste. :+
pi_118901398
Onze gastouder geeft water, thee en diksap geloof ik.
pi_118901431
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:55 schreef Juud79 het volgende:
Maar wat is dat het verschil tussen puur fruit en vruchtensap, vraag ik me dan af. In wat ik koop zitten ook puur en alleen appels en peren, alleen dan uitgeperst.

Gaat google aanslingeren....
Ik heb geprobeerd een goede link te vinden met wetenschappelijk bewijs, maar dat lukt me zo snel niet. Het komt erop neer dat fruit beter is omdat in het vruchtvlees en de velletjes allerlei belangrijke voedingsstoffen zitten. Ook niet onbelangrijk is dat je van sap al gauw meer drinkt dan je van fruit eet. Dat zorgt ervoor dat je al gauw meer calorieën binnenkrijgt en het zorgt voor pieken in je bloedsuikerspiegel. Een dieet met veel snelle suikers wordt ook in verband gebracht met diabetes.

Overigens heb ik onlangs ook gelezen dat de waarde van fruit in ons dieet overschat wordt, maar dat idee is niet onomstreden.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:33:06 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118901602
Dan valt die 200 ml yoghurtdrink en 200 ml sap op een dag nog wel mee lijkt me, het is ook gelijk het enige andere dan water.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118901670
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zei dat ik het prettig ter geruststelling zou vinden als mijn kind niet goed zou eten, dat ik dan iig zou weten dat hij nog wat binnenkrijgt.
Dat begrijp ik wel! Maar als je er nou goed over nadenkt, waar heb je geruststelling voor nodig? Eten is niet een doel op zich. Daarom benadruk ik dus dat er geen reden is tot paniek als een kind goed groeit, energiek is en zich prima ontwikkelt. Al kan ik me wel weer voorstellen dat een ouder zorgen kan hebben over het binnenkrijgen van genoeg vitamines en dergelijke.
pi_118901755
ik neem aan dat die 1,5 kilo die je bespaart door geen sap te geven niet opgaat voor deze leeftijd, toch? Hoeveel kilo groeien ze tussen 1 en 2? Kilo of 3 ofzo? Ik heb geen lekker vergelijkingsmateriaal, driekus groeide amper in die tijd en tienus heeft nu in 6 maanden de kilo net gehaald.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:39:21 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118901978
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:35 schreef mefke79 het volgende:
ik neem aan dat die 1,5 kilo die je bespaart door geen sap te geven niet opgaat voor deze leeftijd, toch? Hoeveel kilo groeien ze tussen 1 en 2? Kilo of 3 ofzo? Ik heb geen lekker vergelijkingsmateriaal, driekus groeide amper in die tijd en tienus heeft nu in 6 maanden de kilo net gehaald.
Het ging om kinderen in de basisschoolleeftijd. Weet niet precies hoe ze het testen. of de ene groep maar één glaasje suikerbevattende drank kreeg en de andere groep niks of de ene groep gewoon doorging en de andere één glas minder kreeg. iig was de ene groep, die met minder of geen suikerhoudende bla 1.5 kilo lichter dan de andere groep.

dus dan gaat het misschien niet op voor de peuters, maar je kan ze dan wél al aanleren om zoveel mogelijk water te drinken. :) jong geleerd is oud gedaan.

Het advies was overigens om limonade te geven met suikervervangers. En dát zou ik dan ook weer niet doen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_118902031
Mignonne,

Ik vind dat wel echt als heel erg weinig klinken hoor, ik zou er heel bezorgd van worden. De enige keer dat die van mij zo weinig at, kreeg hij twee dagen later met spoed buisjes in het ziekenhuis.

Hier varieert het heus ook wel iets, maar zo weinig heb ik dus echt pas één keer meegemaakt.
pi_118902052
Het gaat niet alleen om calorieën en kilo's, hè? Wetenschappers zijn het er niet over eens, maar een van de ideeën is dat een suikerrijk dieet leidt tot overgewicht. En ik ben er zelf van overtuigd dat de slechte gewoontes die een kind aanleert niet per se tot problemen in de kindertijd hoeven te leiden maar wel later een probleem kunnen worden.
pi_118902261
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:39 schreef debuurvrouw het volgende:

dus dan gaat het misschien niet op voor de peuters, maar je kan ze dan wél al aanleren om zoveel mogelijk water te drinken. :) jong geleerd is oud gedaan.
Ja, dat dus.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:46:54 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118902426
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel! Maar als je er nou goed over nadenkt, waar heb je geruststelling voor nodig? Eten is niet een doel op zich. Daarom benadruk ik dus dat er geen reden is tot paniek als een kind goed groeit, energiek is en zich prima ontwikkelt. Al kan ik me wel weer voorstellen dat een ouder zorgen kan hebben over het binnenkrijgen van genoeg vitamines en dergelijke.
Nee, maar als mijn kind niet goed zou eten dan weet ik toch alleen maar hoe hij daar onder is in de situatie zoals die is?
Als ik niet meer zou voeden dan ging het misschien ook prima qua groei en ontwikkeling en zou ik idd die geruststelling niet nodig hebben of missen, maar zolang ik hem wel voed is die geruststelling er ook gewoon, ongeacht of het nodig is.

Als hij nu slecht zou eten kan ik niet even gaan testen of hij zonder voeding nog nog goed groeit, vrolijk is en zich goed ontwikkelt.

Zie het als een kelder vol conserven, je kunt waarschijnlijk prima zonder, maar als het dan een keer heel hard sneeuwt weet je wel dat je geen probleem hebt als de sneeuw een meter hoog ligt.

En nee, ik blijf hem niet voeden als back-up, maar zolang hij nog gevoed wil worden en ik dat volhoud vind ik het wel prettig dat ik het achter de hand heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118902642
Ik vraag me af of je appelsap en chocomel nou echt zo tot de slechte gewoontes moet rekenen, eerlijk gezegd.

Ik heb twee heel gezonde kinderen, die allebei brood met gezonde dingen eten, eigenlijk alle fruit wel eten, en bijna alle groenten ook. Maar die ook appelsap drinken. S neemt drie keer per week een pakje chocomel mee naar het overblijven, waar ze verder brood met smeerkaas en smeerworst eet, en wat rauwkost (wortel, komkommer en tomaatjes). Na school, bij thuiskomst eten ze een koekje (ja, elke dag dus). En ook als toetje eten ze bijna altijd zoetigheid (vanillevla enzo).

Maar ook drinken ze veel water en lusten ze dus bijna alle basisdingen wel. Ze hebben een prima gewicht allebei, zijn energiek en fit en leren, denk ik, om gewoon gezond te eten en de ongezonde dingen met mate.

Ik vraag me bij zo'n onderzoek wel heel erg af om hoeveel zoete drank het dan ging hoor.
Wij kregen thuis ook gewoon yogi (tot het op was, want er werd maar één keer per week boodschasppen gedaan) en roerden choco door de melk enzo. En ik lust alles en drink graag water ook :P .
pi_118902731
Oh Leandra, maar het gaat me niet zozeer om de borstvoeding. Er ligt hier gewoon heel vaak nadruk op hoeveel onze kinderen eten. Ik heb wel eens de indruk dat we uit het oog verliezen waar het om draait, namelijk dat onze kinderen goed groeien en zich goed ontwikkelen. Daarom zei ik ook dat het eten niet een doel op zich is.
pi_118902810
Maar Claudia, denk je niet dat goed eten wel aan de basis ligt van 'welvoelen en welzijn'?
pi_118903037
Goed en gezond eten staat in dienst van welvoelen en welzijn.
pi_118903093
Oh, je hebt dat tweede deel weggehaald, zie ik.
pi_118903207
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien werkt het wel allebei de kanten op. Ik denk toch echt dat kinderen die niet eten een groeiachterstand kunnen oplopen. Ik denk dat het wat dat betreft echt wel een kip-ei verhaal is.
Dat ontken ik niet. Als je je zorgen maakt kun je kijken of je kind inderdaad een groei-achterstand oploopt. Slecht eten kan een indicatie zijn dat er iets mis is, natuurlijk. Maar bij dreumesjes en peuters zijn fases van slecht eten eerder regel dan uitzondering en daarom denk ik dat het goed is om in het oog te houden waar het om draait.
pi_118903344
Ja natuurlijk. En zoals hier ook altijd gezegd wordt, je wilt ook geen strijd krijgen aan tafel ...

Maar ik geloof wel in 'leren eten' en in die zin ook in het soms toch een beetje dwingen. En dan heb ik het uiteraard niet over in de mond proppen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:03:21 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118903428
Ik merk niet dat het hier zo vaak over eten gaat, tenzij het echt een probleem is.
Maar misschien lees ik hier gewoon niet vaak genoeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118903545
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Maar ik geloof wel in 'leren eten' en in die zin ook in het soms toch een beetje dwingen. En dan heb ik het uiteraard niet over in de mond proppen.
Ik geloof meer in voorleven, goede gewoontes en vanzelfsprekendheid. We aten vanavond risotto met gegrilde paprika. Ivan eet al sinds zijn dreumestijd groentes slecht, maar toch zijn we hem groentes aan blijven bieden, schiften we ze niet uit zijn eten en eten we ze zelf ook. De paprikarisotto ging schoon op. Hij eet tegenwoordig weer steeds meer groentes, zonder enige vorm van aandringen.
pi_118903604
Fijn!

Ik kan dat hier niet meer testen, omdat ik dus wel heb aangedrongen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:08:19 #280
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118903709
Ik denk dat gezonde kinderen die niet eten wél gewoon groeien. Ze worden hooguit wat licht. En ze gaan echt wel eten als ze trek hebben.

Appelsap is wel een notoire peuterdiarree veroorzaker. En ik denk dat chocolademelk en appelsap wel degelijk bijdragen aan (de kans op) overgewicht. mijn oudste kreeg ook een pakje chocolademelk mee omdat ik een soort calciumnood voelde. dit schooljaar neemt hij echter een halve liter water mee ipv die chocolademelk en je ziet het tóch. Zelfs nu hij 6 boterhammen eet ipv 4. Nou heeft hij een gezond gewicht verder hoor, maar echt wel wat aanleg voor vet op z'n buik enzo.

Maar ik hou me wel aan het principe dat je ook tussendoortjes moet "leren" eten. Dus idd, uit school een koekje bij de thee/water/ranja. En op bevel van de tandarts ook gelijk een snoepje erbij. :+
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:10:19 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118903830
Hier gingen groentes een tijdje makkelijker als ze er in kleine stukjes doorheen gemixt werden, prima, maak ik van kip, rijst en boontjes voor hem toch een door elkaar gehusseld maaltje ipv alles los.

Geen probleem, hij eet gewoon met de pot mee, en of die losse groentesmaak nou wel of niet geproefd wordt vind ik minder van belang.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118903832
Haha, ik geef het niet voor calcium mee hoor, maar gewoon voor de lekker. Ze is er dol op.

Ze blijft trouwens juist heel erg licht, en eet dus gezonde dingen ook als een bouwvakker, dus wat dat betreft maak ik me echt geen zorgen. Ze is 17 kilo nu bij een lengte van 1m10.
pi_118903996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:10 schreef Leandra het volgende:

Geen probleem, hij eet gewoon met de pot mee, en of die losse groentesmaak nou wel of niet geproefd wordt vind ik minder van belang.
Oh, daar maal ik juist weer minder om. Ik heb liever dat ze groentes wel écht leren herkennen, eten en waarderen. Al hoeven ze ook echt niet alle groentes te eten. Ik vind zelf sommige dingen ook echt vies en wil die niet eten.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:26:33 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118904591
Ik vind het dan weer belangrijker dat hij bij zo'n maaltijd zowel de kip als de rijst als de boontjes binnenkrijgt, en niet selectief voor het lekkere gaat en de boontjes laat liggen.

Maar het is een probleemloze eter, er is vrijwel niets wat hij niet eet, en als hij een keer iets niet wil hebben is het ook prima.
Als hij een keer helemaal niets wil hebben is het ook prima.
Maar als hij het met genoegen opeet als het met rijst en kip in een hap zit dan zou ik niet weten waarom ik het niet zo zou doen.

Hij eet grapefruit, olijven, eigenlijk alles wat wij ook eten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118904614
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mignonne,

Ik vind dat wel echt als heel erg weinig klinken hoor, ik zou er heel bezorgd van worden. De enige keer dat die van mij zo weinig at, kreeg hij twee dagen later met spoed buisjes in het ziekenhuis.

Hier varieert het heus ook wel iets, maar zo weinig heb ik dus echt pas één keer meegemaakt.
Het ís ook weinig :) klopt. En bezorgd, tsja,ik denk dat je niet moet vergeten dat ze toch best wel erg ziek is. Of was of hoe je het ook wilt noemen, het is iets chronisch natuurlijk. Maar goed, Zoals R. zich blijkbaar voelde vlak voor de buisjes, zo voelt zij zich al maanden. Er is alleen zo bagger weinig aan te doen. Ik bied aan, de hele dag door, we voeren hier en daar ook wel eens, we kopen en koken dingen waarvan we weten dat het een succes is (of was) enz.

Het probleem is wel een beetje dat ze, nu die darmen beschadigt zijn, ook geen kont opneemt en maar weinig kan hebben qua verteren, weigering is een natuurlijke reactie en het zou me niet verbazen als ze de link is gaan leggen tussen eten en buikpijn. Gaat weer over met veel geduld, weinig dwang en vooral veel 'in haar straatje' koken. Aldus de diëtiste en de kinderarts. En zelf heb ik daar eigenlijk ook wel vertrouwen in dat het weer over gaat.

Ik kan er weinig méér aan doen dan we nu doen eigenlijk.

En ze leeft nu zo vreselijk op sinds ze geen gluten weer krijgt, t is echt een wonderlijk verschil, het plezier in eten komt wel weer denk ik. :Y
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:28:38 #286
244125 laziness
pi_118904694
Mijn kind krijgt dus best wel een speculaasje als het in huis is maar is net zo blij met de kaakjes die oma altijd in huis heeft.
Ik geloof niet zo in het als ik hem één keer een speculaasje geef wil hij nooit meer wat anders. Sterker nog, hij bewijst regelmatig dat deze stelling totaal niet op gaat.

Ik vind de toon waarop er over eten en drinken gepraat wordt hier altijd een beetje vervelend.
Ik onthoud me dan ook van verdere discussie geloof ik.
pi_118904842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het ís ook weinig :) klopt. En bezorgd, tsja,ik denk dat je niet moet vergeten dat ze toch best wel erg ziek is. Of was of hoe je het ook wilt noemen, het is iets chronisch natuurlijk. Maar goed, Zoals R. zich blijkbaar voelde vlak voor de buisjes, zo voelt zij zich al maanden. Er is alleen zo bagger weinig aan te doen. Ik bied aan, de hele dag door, we voeren hier en daar ook wel eens, we kopen en koken dingen waarvan we weten dat het een succes is (of was) enz.

Het probleem is wel een beetje dat ze, nu die darmen beschadigt zijn, ook geen kont opneemt en maar weinig kan hebben qua verteren, weigering is een natuurlijke reactie en het zou me niet verbazen als ze de link is gaan leggen tussen eten en buikpijn. Gaat weer over met veel geduld, weinig dwang en vooral veel 'in haar straatje' koken. Aldus de diëtiste en de kinderarts. En zelf heb ik daar eigenlijk ook wel vertrouwen in dat het weer over gaat.

Ik kan er weinig méér aan doen dan we nu doen eigenlijk.

En ze leeft nu zo vreselijk op sinds ze geen gluten weer krijgt, t is echt een wonderlijk verschil, het plezier in eten komt wel weer denk ik. :Y
Nou, lijkt me heel raar om je te beseffen dat ze eigenlijk zo ziek is/ was. En je bent zo dapper zelf. Ik vind het zo knap klinken altijd, hoe jij en jullie er mee omgaan. :* En ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die denkt of vindt dat jullie meer zouden moeten doen of proberen. Jee, nee!
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:33:34 #288
244125 laziness
pi_118904943
E. had geen beter huisje kunnen vinden dan die ze nu heeft met haar papa en mama. Helemaal mee eens :Y
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:38:17 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118905140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef laziness het volgende:
Mijn kind krijgt dus best wel een speculaasje als het in huis is maar is net zo blij met de kaakjes die oma altijd in huis heeft.
Ik geloof niet zo in het als ik hem één keer een speculaasje geef wil hij nooit meer wat anders. Sterker nog, hij bewijst regelmatig dat deze stelling totaal niet op gaat.

Ik vind de toon waarop er over eten en drinken gepraat wordt hier altijd een beetje vervelend.
ik denk altijd maar dat het op de lange termijn niet zoveel uitmaakt, alleen wat je ze aanleert. Mijnese lusten ook álle koekjes. :P
En ik heb wel geprobeerd ze bewust te leren eten. maar ze ook gewoon lekkers gegund. Verboden vruchten lonken nou eenmaal harder dan dingen die je (met mate) mag. maar goed, mijnese zijn al eeuwen geen dreumesen meer. ;)
pi_118905152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef laziness het volgende:

Ja, dat gevoel heb ik ook. Daarom krijg ik juist de neiging om me er wel mee te bemoeien. Stom natuurlijk. Maar er zijn denk ik echt, ook op dit vlak, meerdere wegen die naar Rome leiden. Of je nou wel of niet pureert, of je nou de nadruk legt op van alles wat binnenkrijgen, of juist de behoefte van het kind volgen,... de meeste kinderen zullen heus gewoon opgroeien tot gezonde eters. En dan denk ik dat voorleven uiteindelijk ook de key is.
pi_118905193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:38 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik denk altijd maar dat het op de lange termijn niet zoveel uitmaakt, alleen wat je ze aanleert. Mijnese lusten ook álle koekjes. :P En ik heb wel geprobeerd ze bewust te leren eten. maar ze ook gewoon lekkers gegund. Verboden vruchten lonken nou eenmaal harder dan dingen die je (met mate) mag. maar goed, mijnese zijn al eeuwen geen dreumesen meer. ;)
^O^ De mijnesen ook, en ook alle toetjes en sapjes :+ .
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:40:17 #292
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118905241
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ja, dat gevoel heb ik ook. Daarom krijg ik juist de neiging om me er wel mee te bemoeien. Stom natuurlijk. Maar er zijn denk ik echt, ook op dit vlak, meerdere wegen die naar Rome leiden. Of je nou wel of niet pureert, of je nou de nadruk legt op van alles wat binnenkrijgen, of juist de behoefte van het kind volgen,... de meeste kinderen zullen heus gewoon opgroeien tot gezonde eters. En dan denk ik dat voorleven uiteindelijk ook de key is.
En voor de goede orde: ik ben dus niet tegen chocolademelk. ;) ik ben voor dingen doen die bij je passen. en lekker je eigen normen en waarden volgen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:40:46 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118905264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

^O^ De mijnesen ook, en ook alle toetjes en sapjes :+ .
én chips!
pi_118905322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:40 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En voor de goede orde: ik ben dus niet tegen chocolademelk. ;) ik ben voor dingen doen die bij je passen. en lekker je eigen normen en waarden volgen.
:*
pi_118905673
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:

Het klinkt alsof je fijn en realistisch advies hebt gehad van de diëtist. En dat er weer een goede relatie opgebouwd moet worden met eten klinkt plausibel. Ze moet er weer vertrouwen in krijgen, leren dat wat vroeger bepaalde gevolgen had dat nu niet meer heeft.

Heb je enig idee op welke leeftijd dit gemiddeld genomen gediagnosticeerd wordt?
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:50:16 #296
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118905817
Hier nog een meisje dat de meeste dagen vrijwel alles eet, al weet ik dat dat best kan veranderen binnenkort.

Ik geef avg altijd apart van elkaar, omdat ik wil dat ze de smaak van zowel groente, vlees als aard apart van elkaar leert kennen. Dingen als pasta, ovenschotel en rijst zitten sowieso al vaak door elkaar. Ze eet heel graag aard en groente en haar vlees voert ze het liefst aan de katten en eet ze maar 2/3 stukjes van.

En voor de rest zit er een verschil in je kind niets gunnen en je kind dingen geven die niet goed voor hem/haar zijn. Ik hou persoonlijk mijn kind graag zo lang mogelijk puur en gezond en ver van alle rommel die er te koop is. Ze kan voorlopig nog niet zelf beslissen wat wel of niet goed voor haar is en dus doe ik dat naar beste kunnen.
Er zijn best uitzonderingen, zo mocht ze afgelopen weekend een klein stukje vers gebakken cake bij haar oma.
En voor alsnog heb ik een kind dat goed eet/slaapt/speelt, nooit ziek is en keurig groeit, dus voor ons is dit de juiste weg .

@Claudia, dank voor de info, ik was er nog niet aan toegekomen om iets op te zoeken. Ik hou het maar bij een bekertje aangelengd vers sap en voor de rest water of rooibosthee.

@Mignonne, ik denk dat jullie kleine smurf een klein 'eet trauma' heeft opgelopen. Van eten krijg je buikpijn, dus eten is niet zo handig om te doen.
Ik denk dat als ze een tijdje klachtenvrij is het vanzelf beter met haar zal gaan en dat ze gaat bedenken dat eten ook kan zonder nare gevolgen. Heeft ze momenteel nog buikpijn?
Moeilijk lijkt het me hoor, want je weet nu wat ze wel mag en het liefst zou je haar natuurlijk flink te eten geven zodat ze weer goed groeit en weer energie voor tien heeft.
pi_118905903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je fijn en realistisch advies hebt gehad van de diëtist. En dat er weer een goede relatie opgebouwd moet worden met eten klinkt plausibel. Ze moet er weer vertrouwen in krijgen, leren dat wat vroeger bepaalde gevolgen had dat nu niet meer heeft.

Heb je enig idee op welke leeftijd dit gemiddeld genomen gediagnosticeerd wordt?
Loopt enorm uiteen omdat het niet iets is waarmee je geboren wordt maar wat je ook later kunt ontwikkelen. Even kort door de bocht, jij kunt over een jaar ook coeliakie krijgen, dat betekent niet dat je het al 25 jaar (toch? :P ) hebt gehad, maar dan heb je het ineens ontwikkeld.

Er zijn veel bejaarden die onverklaarde osteoporose enzo hebben die gediagnosticeerd worden, veel vrouwen van onze leeftijd (vrouwen zijn in de meerderheid sowieso), en veel kleine kinderen. Over kindjes had ik wel iets gelezen, ik dacht dat er gemiddeld wel een jaar tot een paar jaar zat tussen klachten en diagnose.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:52:28 #298
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118905945
Oh Mignonne, ik zag bij Appie dat ze heel veel glutenvrije dingen in de 35% bak hadden liggen met best nog goede houdbaarheid. Word je daar blij van als ik zulks meeneem en opstuur? of zeg je van laatmaar. :P
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:52:33 #299
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118905951
Mijn opa kreeg het toen hij 68 was! :)
pi_118906017
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Loopt enorm uiteen omdat het niet iets is waarmee je geboren wordt maar wat je ook later kunt ontwikkelen. Even kort door de bocht, jij kunt over een jaar ook coeliakie krijgen, dat betekent niet dat je het al 25 jaar (toch? :P ) hebt gehad, maar dan heb je het ineens ontwikkeld.

Er zijn veel bejaarden die onverklaarde osteoporose enzo hebben die gediagnosticeerd worden, veel vrouwen van onze leeftijd (vrouwen zijn in de meerderheid sowieso), en veel kleine kinderen. Over kindjes had ik wel iets gelezen, ik dacht dat er gemiddeld wel een jaar tot een paar jaar zat tussen klachten en diagnose.
Ik heb het idee dat je door je alertheid een relatief vroege diagnose hebt en er een hoop potentieel leed mee voorkomt. Of is het niet ongewoon vroeg?

En sodeju, ik wist niet dat je het op latere leeftijd alsnog kunt krijgen.
pi_118906353
hops, dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')