Mrien, had ie nu ook eigenlijk iets onder de leden? Of was het puur het weigeren van zijn puf?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef mrien het volgende:
Sterkte voor het tandenleed![]()
Mannetje begint weer wat op te knappen, puf gaat steeds beter gelukkig. Bumba krijgt trouw ook elke keer een nep pufje en soms een echte als hij wat te enthousiast is
Van heel druk spelen wordt hij nog wel snel kortademig, nog even goed in de gaten houden dus.
Ja we gaan het wel redden hoor, er komt wel veel bij kijken, maar dat komt wel goed.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:52 schreef Leandra het volgende:
Fijn dat je het iig al weet, ga je het (zoals het er nu uitziet) redden met glutenvrij eten of komt er juist nog meer om de hoek?
Sorry voor de wellicht stomme vraag, geen enkele kennis met betrekking tot coeliaki
Hoera en he kut.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:48 schreef mignonne het volgende:
Even egopost sorry, lees straks bij.
Net gebeld voor de uitslag van E.'s biopsie. Ze heeft Marsh 3a en daarmee is de diagnose coeliakie definitief.
Mooi verwoord, wilde eigenlijk hetzelfde zeggenquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoera en he kut.
Maar eindelijk de kans om je propje tot een gezond en vrolijk huppelend kind met teveel energie te maken. Geniet ervan!
Weigeren van de puf vooral. Gelukkig gaat dat nu goed.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:28 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Mrien, had ie nu ook eigenlijk iets onder de leden? Of was het puur het weigeren van zijn puf?
Fijn dat het weer iets beter gaat met hem.
We zijn bij je in de buurt vandaag!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:17 schreef Cyntiaa het volgende:
Van harte Sofie! Veel plezier vandaag bij Bumba!
[ afbeelding ]
Die van jou ook al twee? Da kan niequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:18 schreef Leandra het volgende:
Sofie, gefeliciteerd!![]()
Tot over een maandje
Stadsgehoorzaal?! Leuk! Al ben ik helaas aan het werkquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:19 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
We zijn bij je in de buurt vandaag!
Nee joh, nog lang niet, dat duurt nog maaaaaandenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Die van jou ook al twee? Da kan nie
Als het madame uitkomt ze is zo dwars de laatste tijd. De gastouder zei al in de 17jaar dat ik dit werk doe, heb ik nog nooit gemaakt dat een kind zo'n eigen wil heeft en al zo jong zo op haar spullen is gericht. Nu is d'r pittige karakter wel de reden dat ze op de wereld is natuurlijk. Maar leuk is het niet altijd.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:04 schreef Juud79 het volgende:
Susie, welkom hier en gefeliciteerd met Anouk!![]()
En FR, ze kan loslopen, wiehoe!!!!![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:53 schreef Roosje84 het volgende:
Bart Smit heeft vanaf vandaag een week 15% korting op alles. (max 2 artikelen per order)
Echter krijg je tot en met morgen (28e) ook al 32% korting op duplo.
Deze acties zijn tegelijk te gebruiken.![]()
Van de prijs -32% gaat nog eens 15% af. Dus dat is effectief bijna 40% korting op duplo t.o.v normale verkoopprijs.
Heb zelf dus maar even flink ingeslagen al is mijn jochie er nu nog wat te klein voor.
Nee, ze gingen allemaal heel doelbewust naar een papieren zakje wat ik tussen zitting en kap nog had liggenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:22 schreef Susie het volgende:
Gingen ze zijn speen niet pakken DML? Lijkt mij wel ontzettend leuk om naar toe te gaan met Anouk. Die is nu al geinteresseerd in de hamster van haar neef, deurtje open doen enzo, maar als de hamster zich laat zien, dan snel deurtje weer dicht doen
quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:26 schreef Nirak het volgende:
Hi all
Vrijdag is onze D alweer één jaar geworden, dus wij komen hier af en toe meekletsen
[ afbeelding ]
Niets verteld, maar ik ben er ook nog niet geweest, ik moet 7 november pas langskomen. Dan is ventje alweer bijna 16 maanden, maar oke. Ze zijn er sowieso een beetje slordig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Hebben ze dat niet verteld bij het cb? Hier werd er gewaarschuwd. Dat je de afspraak niet vlak voor een vakantie plande.
Het is gewoon koorts, hangerig etc. Dat overleeft je man wel hoorquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:20 schreef Aventura het volgende:
Op dag 6 en 7 na de prik gaat hij naar het kdv. Op 8 en 9 is hij lekker bij ons, op dag 10 en 11 ga ik een weekendje weg met vriendinnen. Hopelijk is hij dan niet heel ziek.
Weet ik, maar het is gewoon zwaarder om in je eentje met een ziek jochie thuis te zijn. En natuurlijk komt mijn vrouwelijk (?) schuldgevoel dan even de kop op steken: ik lekker winkelen en wijn drinken in Maastricht, hij thuis met hangdreumes. Mja, het is net zo vaak andersom..quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het is gewoon koorts, hangerig etc. Dat overleeft je man wel hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:47 schreef Susie het volgende:
Had je dat op de mail dan ofzo? Want hier wordt er in een schrift geschreven, ook zo leuk met hele verhalen wat ze gedaan heeft enzo![]()
Ah! Wel leuk dan! Weet je gelijk wat hij heeft uitgespooktquote:
Goh, wat vervelendquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:52 schreef hilliebillie het volgende: Dit alles ook in combinatie met flinke luiers waar toevallig elke keer mijn man bij uit komt
![]()
Hier ben ik juist steeds de sjaak. Vandaag had-ie een luier die naar roquefort rook. Ik lieg het niet!quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:52 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook tandjesleed. Meneer is al een paar dagen slecht van zin rond etenstijd totdat ie in bed ligt 's middags en 's avonds (al gaat dat wel vooraf aan wat strubbelingen). Minder goed eten ook en links en rechts onder twee flinke bulten en ik dacht boven ook wat te voelen, maar mocht daarna niet nog een keer voelen, dus even afwachten wat er allemaal door komt. Dit alles ook in combinatie met flinke luiers waar toevallig elke keer mijn man bij uit komt![]()
Hier morgen de BMR prik ben benieuwd hoe hij er op reageert zeker ook zo in combinatie met z'n tandjes pijn. En ben ook zeer benieuwd hoe groot m'n grote is
Dank! Wat en enthousiasme!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
jemig! is Danne ook al 1??? Ongelofelijk!![]()
Ook Nirak en Faithz van harte gefeliciteerd met jullie mannetje!!![]()
![]()
en welkom!
Ja zou ik doenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:47 schreef Susie het volgende:
Even een vraagje; vind het eigenlijk best fris buiten (gewoon koud, brrrr, geef mij maar lente!), als ik ga wandelen is het dan "beter" om die voetenzak al te gebruiken? Ze zit natuurlijk gewoon stil in die wagen, lijkt mij wat koud? Wat doen jullie?
Ja, vd week nog bij Ikea... kind nog compleet met jas aan, dicht en wel.... Ikea nota bene, niet dat je even 2 tellen binnenrent en weer weg bent.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:57 schreef Juud79 het volgende:
Jup, in ben niet zo van het enorm inpakken, maar kindjes zitten stil. Dus hier zit sinds een week of drie de voetenzak in de wandelwagen. Ook de handschoenen in dr jas (voor de zekerheid) en als we echt buiten wandelen/fietsen doe ik haar een dun mutsje op.
Wel doe ik alles open en los als ik in winkels ben, ik zie soms wel eens kindjes met rode koontjes, die ouders doen dan niet even de muts af en jas open als ze in de winkel gaan waar de kachel aan is, zo sneu vind ik dat.
Totdat het écht koud wordt. Dan laat ie hem wel zitten hoorquote:
Oeh, dat is lef hebben, een drumstel voor de eerste verjaardagquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:25 schreef Nirak het volgende:
Baum?! Haha, misschien moet je eens vragen waar die is, en wijst hij dan dr boom aan
Hier net weer even gespeelt met een van zijn favo verjaardagscadeautjes:
[ afbeelding ]
Maar aangezien hij nog niet zo stabiel zelf kan staan moet dat met begeleiding
Geen herrie, er zitten doeken op gespannen ipv vellen, dus dat klinkt dof ipv knallenquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:02 schreef Susie het volgende:
Hier is gewoon een emmertje of bekertjes voldoende om uren plezier van te hebben, dingen erin stoppen er weer uit halen en er weer in doen, ff schudden tussendoor en dat wordt tig keer herhaalt!![]()
Lijkt mij een hoop herrie geven zo'n drumstel!
Te vroeg gejuichtquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:03 schreef Susie het volgende:
En we zitten weer op 6 uurokeeeee, vind dat nog geen fijne tijd, maar beter als 5!
Schoenen zijn heel duur.. Ik was dan ook blij dat de overbuurvrouw 3 paar kwam brengen: nauwelijks gedragen.quote:Op maandag 5 november 2012 19:36 schreef hilliebillie het volgende:
van het weekend schoenen gekocht voor jelle, het was even wennen maar hij loopt er nu goed op. en tjonge wat zijn die schoenen duur zeg..
De mijne ook en ik verafschuwde altijd mensen die kun kind maar aan zo'n fles lieten lurken, maar ze knort van genot als ze een flesje warme melk krijgt, dus die houden we er fijn nog even in. Voor de rest drinkt ze alles uit een Avent tuitbekertje.quote:Op maandag 5 november 2012 20:12 schreef Vanyel het volgende:
Dot geniet nog steeds immens van haar flesje melk voor het slapen.
ventje ook hoor, genotscoma hier. Naast die fles krijg hij 's middags nog melk, dus boven de mx van 300 ml komen we niet.quote:Op maandag 5 november 2012 20:12 schreef Vanyel het volgende:
Dot geniet nog steeds immens van haar flesje melk voor het slapen.
Liene krijgt al heel lang brood als ontbijt. Eerst met borst, later zonder. Maar ik denk al vanaf een maand of 9?quote:Op maandag 5 november 2012 20:55 schreef Susie het volgende:
Hier krijgt Anouk nog 3 flessen, waarvan 1 dus voor het slapen. De ene keer drinkt ze die wel leeg, de andere keer niet.
Vanmorgen dacht ik haar bambix te geven... Anouk dacht van niet..Daarna wilde ze ook zo'n half uur de gewone ook niet! Wanneer stapten jullie over op brood 's morgens? Denk dat ze dat wel raar zou vinden trouwens (en ik moet zeggen dat ik het 's morgens ook wel zou missen, lekker even wakker worden met kind in je armen
)
Hoezo is er een max eigenlijk? Want Anouk komt wel boven die 300 uit met haar 3 flessen.quote:Op maandag 5 november 2012 20:16 schreef Aventura het volgende:
[..]
ventje ook hoor, genotscoma hier. Naast die fles krijg hij 's middags nog melk, dus boven de mx van 300 ml komen we niet.
Oh je had je al tegen ons ingedektquote:Op maandag 5 november 2012 22:59 schreef Juud79 het volgende:
Maar waarom na 1 jaar nog Nutrilon/Friso geven, dat is toch helemaal niet nodig? Ik ga daar eens iets over opzoeken, volgens mij is dat alleen maar Nutricia spekken en doet een kind het net zo goed op gewone melk.
Zodra ze gewone melk mogen, met 10 maanden dacht ik, dan is de kunstmelk toch overbodig? Ik begrijp wel dat mensen die een kind hebben dat niet zo goed groeit het wellicht iets langer geven.
Eens. Onzin is het, als je het nodig vindt om, voor wat voor reden dan ook, melk te blijven geven dan volstaat nummer 2 ook gewoon.quote:Op maandag 5 november 2012 23:29 schreef Juud79 het volgende:
Die 3,4,5 kunstmelk is sowieso meer gezoet dan 1-2, want dan gaan kindjes namelijk lastig, of zelfs helemaal niet, over op normale melk. Slimme verkooptruc van Nutricia.
Het was destijds wel ter sprake, daarom denk ik?quote:Op maandag 5 november 2012 23:40 schreef mefke79 het volgende:
mignonne wat fijn van en de energie en de groei!
Waarom dacht ik nou dat beide meiden een biopt kregen?
Tienus lust prima melk, karnemelk, water en ranja, maar niet in een fles. Daar moet nutrilon in. En het enige dat ie 's nachts pakt is een fles. Dus tja...ik kies even voor onze nachtrust.
Dus gewone melk opwarmen? Cb gaf mij het advies gewoon op 2 te blijven tot 1 jaar... Tja, dat is ze nu, dus zou moeten overstappen op gewone melkquote:Op maandag 5 november 2012 22:59 schreef Juud79 het volgende:
Maar waarom na 1 jaar nog Nutrilon/Friso geven, dat is toch helemaal niet nodig? Ik ga daar eens iets over opzoeken, volgens mij is dat alleen maar Nutricia spekken en doet een kind het net zo goed op gewone melk.
Zodra ze gewone melk mogen, met 10 maanden dacht ik, dan is de kunstmelk toch overbodig? Ik begrijp wel dat mensen die een kind hebben dat niet zo goed groeit het wellicht iets langer geven.
Ja, ik zou gewoon bio volle melk proberen. Ik geef veelal houdbare volle bio melk, dat heeft hier de overduidelijke voorkeur boven verse melk. Die koop ik gewoon per 10 pakken in de supermarkt, zo heb ik altijd melk voor Lientje in huis en grijp ik niet mis.quote:Op dinsdag 6 november 2012 07:00 schreef Susie het volgende:
[..]
Dus gewone melk opwarmen? Cb gaf mij het advies gewoon op 2 te blijven tot 1 jaar... Tja, dat is ze nu, dus zou moeten overstappen op gewone melk![]()
Fijn dat het beter gaat Mignonne!
Wel eens geprobeerd maar toen was het slapen niet geweldig, er komen nu 4 tanden en een kies tegelijk door dus ik laat het nog even zo. Het is niet dat hij veel drinkt hoor, krap 90 cc. Na dit tandenleed maar eens zien of we het weg kunnen laten. Met deze fles zit hij op ongeveer 300 cc melk. En ik vind het ook nog wel lief en knus zo voor het slapen, zo'n jongetje wat al zo groot wordt en toch nog lekker knuffelig bij je komt liggenquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:39 schreef laziness het volgende:
Als een kindje gewoon goed eet dan lijkt zo'n fles 's avonds me zulke onnodige calorieën maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.
Iemand die dat weet?
Cyntiaa, heb je al eens geprobeerd hoe hij slaapt zonder flesje? Puck zou met een fles vast ook prima slapen maar zonder ook dus geef ik het hem niet
Ja eigenlijk wel, mijn Vig eet niet, en die krijgt dus juist een fles voor extra calorieën en energiequote:Op dinsdag 6 november 2012 10:39 schreef laziness het volgende:
Als een kindje gewoon goed eet dan lijkt zo'n fles 's avonds me zulke onnodige calorieën maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.
Iemand die dat weet?
Lientje is ook een poosje zo gaan slapen, van 09.00 tot 10.30 en van 14.30 tot 16.15. En ze is toen eerst gestopt met die late slaap en toen ging ze van 10.00 tot 12.30 slapen en trok ze de hele middag door.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:05 schreef Susie het volgende:
Anouk is ook stevig, maar persoonlijk vind ik niet dat ze veel eet. Het tussendoortje in de middag slaat ze vaak al over, omdat ze zo'n "raar" slaapritme heeft tegenwoordig ( 14.30 tot 16.30). Omdan nog fruit te geven en tussen 17 en 17.30 weer avond eten, vind ik ook niets. Maar ze krijgt dus nog wel voor haar slaap 's middags een fles. Liever heb ik dat ze rond 13 gaat slapen, dan zou ik 's middags nog iets kunnen ondernemen... Maar ach, komt vanzelf als ze 's morgens niet meer slaapt denk ik?
Volgens onze tandarts maakt het geen klap uit of je na het tanden poetsen nog iets te eten of drinken geeft. Als je maar 2x keer per dag poetst.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:30 schreef Juud79 het volgende:
De hele dag drinken is niet heel erg handig, tenzij het water is. Er zijn veel kindjes met gaatjes in hun tanden als ze 4 jaar zijn doordat ze de hele dag vruchtensap mogen drinken en ook door de pyjamapapjes e.d. omdat de papa's en mama's daarna niet altijd poetsen.
Lientje krijgt 's ochtends een bekertje sap, maar dat is dan ook echt vruchtensap en geen sap uit vruchtenconcentraat. Maar dat drinkt ze dan ook op of niet en dan haal ik het na 15 minuten ofzo weg. In de middag krijgt ze bijna altijd water of thee, soms een keertje diksap.
Het is denk ik ook niet zo dat kinderen meer drinken als het er de hele dag staat, ik denk juist dat als ze bijv alleen om 10.00 uur en 15.00 uur en bij de maaltijden iets krijgen dat ze dan meer drinken.
Overigens geef ik bij het avondeten geen drinken, dat vult de maag en dan eet ze naar mijn idee niet meer voldoende, dus dan pas na het eten weer wat.
Wat is met jou gebeurd?quote:
Oh hier is het echt zelden dat ik dit soort dingen haal.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:06 schreef MamaPurk het volgende:
Ow dat willen ze hier ook zo graag, ze krijgen het bij opa en oma en een hele enkele keer thuis. Maar ze zijn zo vaak bij opa en oma dat ik het wel genoeg vind als ze het alleen daar krijgen
Dat is toch hetzelfde alsquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:21 schreef Pvoesss het volgende:
Oh hier is het echt zelden dat ik dit soort dingen haal.
1 keer in de maand is nog veel zeg maar.
bonomel is lekker! daar ga ik zelf ook rondedansjes van doenquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
Nee het is net als de euroshopper dairy drinkIk proef altijd heeel veel verschil tussen die dingen en ik vind ze allemaal te zoet
behalve bonomel dus en de na-apers
t houdt niet over nee, vandaar het dringende advies van de diëtiste om vooral lekker aan te leggen in geval van bv, ook 's nachts en anders flessen 's nachts, en tussen de middag maar rijst gaan eten, dat eet ze stukken beter.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:30 schreef Leandra het volgende:
Mijn hemel Mignonne.... dat is echt bijna niets
Dat zoet maak ik me dan verder weer niet zo'n zorgen om, want in feite is het samen metquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
Nee het is net als de euroshopper dairy drinkIk proef altijd heeel veel verschil tussen die dingen en ik vind ze allemaal te zoet
behalve bonomel dus en de na-apers
Darn idd, dit eetpatroon alleen al is voldoende om te blijven voeden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
t houdt niet over nee, vandaar het dringende advies van de diëtiste om vooral lekker aan te leggen in geval van bv, ook 's nachts en anders flessen 's nachts, en tussen de middag maar rijst gaan eten, dat eet ze stukken beter.
Een gekookt eitje lust ze ook graag dus dat maak ik regelmatig. We bieden ook koekjes en zo af en toe een snoepje aan maar echt eten doet ze die niet doorgaans.
nouja ik voed niet meer zelf helaas, de laatste keer dat ik de diëtiste sprak wel nog, dus dat heeft ze goed onthoudenquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Darn idd, dit eetpatroon alleen al is voldoende om te blijven voeden.
ja ze ontwikkelt zich keurig, mn dappere dingquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:57 schreef Leandra het volgende:
Dan ontwikkelt ze zich verder iig heel goed, want Soneal is lang niet zo welbespraakt.
Wij hebben het met de kinderarts overlegd, omdat Tienus dus ook nog flessen wil naast zijn normale eten. De kinderarts gaf aan dat het geen probleem is. Hij had zelf ook een zoon die tot zijn derde jaar elke nacht een fles wilde en anders niet sliep. Zijn verklaring: hij zal toch wel honger/dorst hebben. Wat we nu wel doen is de flessen verdunnen, dus teveel water erin. Zijn groei is gewoon gemiddeld, dus veel extra lijkt het niet te doen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:39 schreef laziness het volgende:
Iemand die dat weet?
Nou ja, dat geldt niet voor elk kind, hè? Ivan eet momenteel ook zo en die heeft volgens de richtlijnen nog steeds overgewicht.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Darn idd, dit eetpatroon alleen al is voldoende om te blijven voeden.
Ja och, ik geef geen borstvoeding maar er is niks aan de hand tijdens een periode waarin ze weinig eten. Ik doe er dan ook niets aan om dat te compenseren. Er volgt onherroepelijk een periode waarin ze weer meer eten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:31 schreef Leandra het volgende:
Klopt, het was dan ook een reactie op Mignonne en ging over de situatie van haar jongste.
Soneal zou het ook wel even kunnen hebben, maar dan zou ik verdomd blij zijn dat ik nog voed.
plus dat één zo'n sapje per dag minder 1,5 kilo op jaarbasis scheelt! (ik schrok daarvan! veel!)quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, dat geldt niet voor elk kind, hè? Ivan eet momenteel ook zo en die heeft volgens de richtlijnen nog steeds overgewicht.Het is dat bij de jongste van mignonne andere zaken spelen, maar zo'n eetpatroon is niet per definitie alarmerend.
Overigens heb ik hier wel een ban op sapjes en andere zoete drinkmeuk. Ik wil best een uitzondering maken voor een snoepje of koekje hier en daar (al gebeurt dat niet dagelijks en ook niet wekelijks), maar het dagelijks drinken van sap tikt gewoon al gauw aan. Het is niet goed voor de tanden, niet goed voor de suikerspiegel, en het verpest de smaakpapillen. Ze mogen een stuk fruit eten als ze zin hebben in zoet.
Natuurlijk zijn er dignen die je liever niet geeft maar als je kind niet eet en niet groeit dan ga je vanzelf de dingen geven die wel de energie en de kcal hebben. En die je er wonder boven wonder wel in krijgt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben wellicht een miepkont, maar mijnes krijgt dus echt geen yoghi of iets dergelijks. Als ze als zoiets zou krijgen dan was het van Arla of Boerenland. Sap krijgt ze alleen in bio versie, dus vaak van die flessen appel/peer sap of bosvruchten, dat leng ik dan een klein beetje aan.
Knijpfruit, fruitreepjes en dat soort 'onzin' dingen komt er hier voor alsnog niet in.![]()
Ik ben ook van mening dat hoe meer je een kind van andere dingen laat proeven, hoe minder ze de basisdingen willen eten/drinken.
Zo krijgt Lientje dus bijv geen speculaasje ofzo, want ik wil dat ze gewoon blij is met dr kaakjes of crackers.
Ik zei dat ik het prettig ter geruststelling zou vinden als mijn kind niet goed zou eten, dat ik dan iig zou weten dat hij nog wat binnenkrijgt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Maar waar heb je dan geruststelling voor nodig als je kind prima groeit en gewoon vrolijk en energiek is?
Diksap/roosvicee, melk, yoghurt en bij de peuters zal het ook geregeld limonade zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:36 schreef Leandra het volgende:
Wat krijgt een kind eigenlijk op een KDV op een dag te drinken?
Ik heb geprobeerd een goede link te vinden met wetenschappelijk bewijs, maar dat lukt me zo snel niet. Het komt erop neer dat fruit beter is omdat in het vruchtvlees en de velletjes allerlei belangrijke voedingsstoffen zitten. Ook niet onbelangrijk is dat je van sap al gauw meer drinkt dan je van fruit eet. Dat zorgt ervoor dat je al gauw meer calorieën binnenkrijgt en het zorgt voor pieken in je bloedsuikerspiegel. Een dieet met veel snelle suikers wordt ook in verband gebracht met diabetes.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:55 schreef Juud79 het volgende:
Maar wat is dat het verschil tussen puur fruit en vruchtensap, vraag ik me dan af. In wat ik koop zitten ook puur en alleen appels en peren, alleen dan uitgeperst.
Gaat google aanslingeren....
Dat begrijp ik wel! Maar als je er nou goed over nadenkt, waar heb je geruststelling voor nodig? Eten is niet een doel op zich. Daarom benadruk ik dus dat er geen reden is tot paniek als een kind goed groeit, energiek is en zich prima ontwikkelt. Al kan ik me wel weer voorstellen dat een ouder zorgen kan hebben over het binnenkrijgen van genoeg vitamines en dergelijke.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zei dat ik het prettig ter geruststelling zou vinden als mijn kind niet goed zou eten, dat ik dan iig zou weten dat hij nog wat binnenkrijgt.
Het ging om kinderen in de basisschoolleeftijd. Weet niet precies hoe ze het testen. of de ene groep maar één glaasje suikerbevattende drank kreeg en de andere groep niks of de ene groep gewoon doorging en de andere één glas minder kreeg. iig was de ene groep, die met minder of geen suikerhoudende bla 1.5 kilo lichter dan de andere groep.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:35 schreef mefke79 het volgende:
ik neem aan dat die 1,5 kilo die je bespaart door geen sap te geven niet opgaat voor deze leeftijd, toch? Hoeveel kilo groeien ze tussen 1 en 2? Kilo of 3 ofzo? Ik heb geen lekker vergelijkingsmateriaal, driekus groeide amper in die tijd en tienus heeft nu in 6 maanden de kilo net gehaald.
Ja, dat dus.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:39 schreef debuurvrouw het volgende:
dus dan gaat het misschien niet op voor de peuters, maar je kan ze dan wél al aanleren om zoveel mogelijk water te drinken.jong geleerd is oud gedaan.
Nee, maar als mijn kind niet goed zou eten dan weet ik toch alleen maar hoe hij daar onder is in de situatie zoals die is?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel! Maar als je er nou goed over nadenkt, waar heb je geruststelling voor nodig? Eten is niet een doel op zich. Daarom benadruk ik dus dat er geen reden is tot paniek als een kind goed groeit, energiek is en zich prima ontwikkelt. Al kan ik me wel weer voorstellen dat een ouder zorgen kan hebben over het binnenkrijgen van genoeg vitamines en dergelijke.
Dat ontken ik niet. Als je je zorgen maakt kun je kijken of je kind inderdaad een groei-achterstand oploopt. Slecht eten kan een indicatie zijn dat er iets mis is, natuurlijk. Maar bij dreumesjes en peuters zijn fases van slecht eten eerder regel dan uitzondering en daarom denk ik dat het goed is om in het oog te houden waar het om draait.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien werkt het wel allebei de kanten op. Ik denk toch echt dat kinderen die niet eten een groeiachterstand kunnen oplopen. Ik denk dat het wat dat betreft echt wel een kip-ei verhaal is.
Ik geloof meer in voorleven, goede gewoontes en vanzelfsprekendheid. We aten vanavond risotto met gegrilde paprika. Ivan eet al sinds zijn dreumestijd groentes slecht, maar toch zijn we hem groentes aan blijven bieden, schiften we ze niet uit zijn eten en eten we ze zelf ook. De paprikarisotto ging schoon op. Hij eet tegenwoordig weer steeds meer groentes, zonder enige vorm van aandringen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar ik geloof wel in 'leren eten' en in die zin ook in het soms toch een beetje dwingen. En dan heb ik het uiteraard niet over in de mond proppen.
Oh, daar maal ik juist weer minder om. Ik heb liever dat ze groentes wel écht leren herkennen, eten en waarderen. Al hoeven ze ook echt niet alle groentes te eten. Ik vind zelf sommige dingen ook echt vies en wil die niet eten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:10 schreef Leandra het volgende:
Geen probleem, hij eet gewoon met de pot mee, en of die losse groentesmaak nou wel of niet geproefd wordt vind ik minder van belang.
Het ís ook weinigquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mignonne,
Ik vind dat wel echt als heel erg weinig klinken hoor, ik zou er heel bezorgd van worden. De enige keer dat die van mij zo weinig at, kreeg hij twee dagen later met spoed buisjes in het ziekenhuis.
Hier varieert het heus ook wel iets, maar zo weinig heb ik dus echt pas één keer meegemaakt.
Nou, lijkt me heel raar om je te beseffen dat ze eigenlijk zo ziek is/ was. En je bent zo dapper zelf. Ik vind het zo knap klinken altijd, hoe jij en jullie er mee omgaan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het ís ook weinigklopt. En bezorgd, tsja,ik denk dat je niet moet vergeten dat ze toch best wel erg ziek is. Of was of hoe je het ook wilt noemen, het is iets chronisch natuurlijk. Maar goed, Zoals R. zich blijkbaar voelde vlak voor de buisjes, zo voelt zij zich al maanden. Er is alleen zo bagger weinig aan te doen. Ik bied aan, de hele dag door, we voeren hier en daar ook wel eens, we kopen en koken dingen waarvan we weten dat het een succes is (of was) enz.
Het probleem is wel een beetje dat ze, nu die darmen beschadigt zijn, ook geen kont opneemt en maar weinig kan hebben qua verteren, weigering is een natuurlijke reactie en het zou me niet verbazen als ze de link is gaan leggen tussen eten en buikpijn. Gaat weer over met veel geduld, weinig dwang en vooral veel 'in haar straatje' koken. Aldus de diëtiste en de kinderarts. En zelf heb ik daar eigenlijk ook wel vertrouwen in dat het weer over gaat.
Ik kan er weinig méér aan doen dan we nu doen eigenlijk.
En ze leeft nu zo vreselijk op sinds ze geen gluten weer krijgt, t is echt een wonderlijk verschil, het plezier in eten komt wel weer denk ik.
ik denk altijd maar dat het op de lange termijn niet zoveel uitmaakt, alleen wat je ze aanleert. Mijnese lusten ook álle koekjes.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef laziness het volgende:
Mijn kind krijgt dus best wel een speculaasje als het in huis is maar is net zo blij met de kaakjes die oma altijd in huis heeft.
Ik geloof niet zo in het als ik hem één keer een speculaasje geef wil hij nooit meer wat anders. Sterker nog, hij bewijst regelmatig dat deze stelling totaal niet op gaat.
Ik vind de toon waarop er over eten en drinken gepraat wordt hier altijd een beetje vervelend.
Ik onthoud me dan ook van verdere discussie geloof ik.
Ja, dat gevoel heb ik ook. Daarom krijg ik juist de neiging om me er wel mee te bemoeien. Stom natuurlijk. Maar er zijn denk ik echt, ook op dit vlak, meerdere wegen die naar Rome leiden. Of je nou wel of niet pureert, of je nou de nadruk legt op van alles wat binnenkrijgen, of juist de behoefte van het kind volgen,... de meeste kinderen zullen heus gewoon opgroeien tot gezonde eters. En dan denk ik dat voorleven uiteindelijk ook de key is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef laziness het volgende:
Mijn kind krijgt dus best wel een speculaasje als het in huis is maar is net zo blij met de kaakjes die oma altijd in huis heeft.
Ik geloof niet zo in het als ik hem één keer een speculaasje geef wil hij nooit meer wat anders. Sterker nog, hij bewijst regelmatig dat deze stelling totaal niet op gaat.
Ik vind de toon waarop er over eten en drinken gepraat wordt hier altijd een beetje vervelend.
Ik onthoud me dan ook van verdere discussie geloof ik.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik denk altijd maar dat het op de lange termijn niet zoveel uitmaakt, alleen wat je ze aanleert. Mijnese lusten ook álle koekjes.En ik heb wel geprobeerd ze bewust te leren eten. maar ze ook gewoon lekkers gegund. Verboden vruchten lonken nou eenmaal harder dan dingen die je (met mate) mag. maar goed, mijnese zijn al eeuwen geen dreumesen meer.
En voor de goede orde: ik ben dus niet tegen chocolademelk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook. Daarom krijg ik juist de neiging om me er wel mee te bemoeien. Stom natuurlijk. Maar er zijn denk ik echt, ook op dit vlak, meerdere wegen die naar Rome leiden. Of je nou wel of niet pureert, of je nou de nadruk legt op van alles wat binnenkrijgen, of juist de behoefte van het kind volgen,... de meeste kinderen zullen heus gewoon opgroeien tot gezonde eters. En dan denk ik dat voorleven uiteindelijk ook de key is.
én chips!quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]De mijnesen ook, en ook alle toetjes en sapjes
.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:40 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En voor de goede orde: ik ben dus niet tegen chocolademelk.ik ben voor dingen doen die bij je passen. en lekker je eigen normen en waarden volgen.
Het klinkt alsof je fijn en realistisch advies hebt gehad van de diëtist. En dat er weer een goede relatie opgebouwd moet worden met eten klinkt plausibel. Ze moet er weer vertrouwen in krijgen, leren dat wat vroeger bepaalde gevolgen had dat nu niet meer heeft.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:
En ze leeft nu zo vreselijk op sinds ze geen gluten weer krijgt, t is echt een wonderlijk verschil, het plezier in eten komt wel weer denk ik.
Loopt enorm uiteen omdat het niet iets is waarmee je geboren wordt maar wat je ook later kunt ontwikkelen. Even kort door de bocht, jij kunt over een jaar ook coeliakie krijgen, dat betekent niet dat je het al 25 jaar (toch?quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je fijn en realistisch advies hebt gehad van de diëtist. En dat er weer een goede relatie opgebouwd moet worden met eten klinkt plausibel. Ze moet er weer vertrouwen in krijgen, leren dat wat vroeger bepaalde gevolgen had dat nu niet meer heeft.
Heb je enig idee op welke leeftijd dit gemiddeld genomen gediagnosticeerd wordt?
Ik heb het idee dat je door je alertheid een relatief vroege diagnose hebt en er een hoop potentieel leed mee voorkomt. Of is het niet ongewoon vroeg?quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Loopt enorm uiteen omdat het niet iets is waarmee je geboren wordt maar wat je ook later kunt ontwikkelen. Even kort door de bocht, jij kunt over een jaar ook coeliakie krijgen, dat betekent niet dat je het al 25 jaar (toch?) hebt gehad, maar dan heb je het ineens ontwikkeld.
Er zijn veel bejaarden die onverklaarde osteoporose enzo hebben die gediagnosticeerd worden, veel vrouwen van onze leeftijd (vrouwen zijn in de meerderheid sowieso), en veel kleine kinderen. Over kindjes had ik wel iets gelezen, ik dacht dat er gemiddeld wel een jaar tot een paar jaar zat tussen klachten en diagnose.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |