abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 20:16:23 #151
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118863409
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 20:12 schreef Vanyel het volgende:
Dot geniet nog steeds immens van haar flesje melk voor het slapen.
ventje ook hoor, genotscoma hier. Naast die fles krijg hij 's middags nog melk, dus boven de mx van 300 ml komen we niet.
pi_118863521
Tienus loopt nu op schoentjes van zijn broer. Die had ze destijds nauwelijks aangehad, dus ik heb ze meegenomen naar een schoenwinkel die ik vertrouw en daar laten kijken of ze 1) pasten en 2) nog goed genoeg waren voor een tweede ronde (het voetbed dus). En dat waren ze gelukkig, dus wij besparen ons nu 1 paar schoenen. Driekus heeft wel van de zomer goedkope gympen voor erbij gehad, maar omdat hij smalle lastige voeten heeft, kan hij daar weinig mee. Wij hebben dus altijd dure shoes'me oid.

Tienus heeft voor het eerst echt hoge koorts te pakken. Zat ongemerkt zaterdag op 39,2 en gisteravond hadden we een oververhit manneke waarbij de oorthermometer al 40.3 aangaf. Omdat afkoelen in alleen een luier niet hielp en meneer ook niet meer wilde drinken werd het een bezoekje HAP. Bleken zijn amandelen ontstoken. Dat ken ik, dat doet gemeen zeer.
Een ijsje deed de ergste pijn kennelijk vergeten en de paracetamol ging werken, dus om 5 uur vanochtend hadden we een vrolijke Tienus bij ons in bed. Die is dus mooi weer in zijn eigen bedje gaan liggen met een fles.

En flesvoedingen. Wij zijn niet het goede voorbeeld. We zitten nog op 2 avondflessen en minimaal 1 nachtfles, maar vaak 2. En dat naast een heel behoorlijke hoeveelheid vast voedsel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 5 november 2012 @ 20:18:28 #153
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118863540
Ow en Lientje dr schoenen zijn van Bobell en waren 75 euro, zo uit mijn hoofd. Daarnaast heeft ze regenlaarsjes, en nog een paar Bardossa schoentjes uit de sale.

Als er nu Sale is koop ik een paar dure schoenen in de volgende maat alvast voor als deze te klein zijn, want om dat telkens te doen, dat vind ik wel kostbaar.
  maandag 5 november 2012 @ 20:18:42 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118863553
Hier ook overdag beker of tuitbeker en ' s avonds of bij moeheid of troost de speen.
pi_118863745
Wij hebben ook een vreetzakkie, ik moet Sarah zelfs wel eens remmen want die gaat gewoon door.

Over schoenen die halen wij gewoon bij scapino, ik had voor J wel shoesme, maar Sarah heeft zo een hoge wreef en brede voet dat ze gewoon niet in de schoenen komt die ik nog an J had. Sarah heeft nu schoenen van het merk kiddy kick en die zitten goed.

Verder krijgt Sarah momenteel kiezen en men wat een leed is dat, ze knaagt overal aan en de hele dag haar vingers in haar mondje. Ze lijkt nu de bijtring door te hebben. En net voor het slapen gaan heb ik paracetamol gegeven, hopelijk maakt ze nu dan wel een goede nacht.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 5 november 2012 @ 20:21:43 #156
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118863779
hier ook een vrij goede intake:

o: boterham (of cracker of rijstwafel, soms 2) met beleg, + fruit
t: fruit
l: boterham (of cracker of rijstwafel, soms 2) met beleg
t: kaas/ rozijntjes/ ontbijtkoek oid
d: met de pot mee, soms nog een toetje
t: papfles

en de hele dag door drinken, meest sap/diksap, 1x per dag yoghi/optimel
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_118863793
schoenen zijn inderdaad van shoesme met superflex zool. helaas hadden ze bij de schoenen outlet niet met super flexibele zool, maar voor het volgende paar ga ik wel op zoek naar iets goedkoper..

jelle drinkt vanaf een jaar (of iets er voor zelfs al) gewone melk in de fles voor bedtijd. we zijn nu ook ongeveer een maand deze fles aan het halveren (ook omdat hij vort elke nacht door lekte). bij de wijk zei de arts dat we stil aan de fles er af mochten laten. als hij er slechter van ging slapen was het ook geen probleem om er mee te wachten. hij is nu 14 maanden en dat was wel een geschikte tijd om het af te bouwen zo rond die tijd zeiden ze mits het kind het ook accepteert natuurlijk.
  maandag 5 november 2012 @ 20:55:14 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118865725
Hier krijgt Anouk nog 3 flessen, waarvan 1 dus voor het slapen. De ene keer drinkt ze die wel leeg, de andere keer niet.
Vanmorgen dacht ik haar bambix te geven... Anouk dacht van niet.. :D Daarna wilde ze ook zo'n half uur de gewone ook niet! Wanneer stapten jullie over op brood 's morgens? Denk dat ze dat wel raar zou vinden trouwens (en ik moet zeggen dat ik het 's morgens ook wel zou missen, lekker even wakker worden met kind in je armen O+ )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 5 november 2012 @ 20:59:17 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118865946
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:55 schreef Susie het volgende:
Hier krijgt Anouk nog 3 flessen, waarvan 1 dus voor het slapen. De ene keer drinkt ze die wel leeg, de andere keer niet.
Vanmorgen dacht ik haar bambix te geven... Anouk dacht van niet.. :D Daarna wilde ze ook zo'n half uur de gewone ook niet! Wanneer stapten jullie over op brood 's morgens? Denk dat ze dat wel raar zou vinden trouwens (en ik moet zeggen dat ik het 's morgens ook wel zou missen, lekker even wakker worden met kind in je armen O+ )
Liene krijgt al heel lang brood als ontbijt. Eerst met borst, later zonder. Maar ik denk al vanaf een maand of 9?
  maandag 5 november 2012 @ 21:05:12 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118866311
Ik gaf altijd een bordje pap in de ochtend vanaf een maand of 7 tot 10/11 maanden zoiets, brood at ze toen altijd heel slecht en dus alleen tussen de middag.
Vanaf 11 maanden is ze gaan dooslapen en brood eten en ben ik haar om en om een bordje pap en boterham gaan geven. De afgelopen 2/3 maanden krijgt ze bijna altijd brood, soms geef ik haar een bordje pap. Vind ze ook heerlijk, maar ik vind het meer gedoe, een boterham eet ze zo zelf op, pap moet ik voeren. Dat kan ze wel zelf, maar dan is ze al vies voordat de dag begonnen is... }:|
pi_118866857
Jelte krijgt 's ochtends pap, 180x6 en pap maken met 12+ bambix.
Smiddags brood. Met pindakaas, leverpastei of smeerkaas
Rond 14:00 krijgt ie een 210x7
Fruit
Warm en daarna toetje
En tussen 22:00 en 04:00 gaat er nog een papfles in. Eerder geven maakt niet uit. Doorslapen doet hij er niet van.

En ik geef hem wel eens drinken uit een (noemmaareensoort)beker, maar hij wil het allemaal niet :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118866906
hier bij 14 mnd nog steeds een bordje pap in de ochtends. brood eet hij ook goed maar pap vind ie ook erg lekker. en zelf eet ik ook yoghurt voor ontbijt ipv brood, dus vind het ook wel prima zo
pi_118867022
Rienk en ik eten ook pap :D maar dan Brinta :D
pi_118867161
Ik zal wel een slechte moeder zijn, maar behalve dat ik het gezellig vind, vind ik het ook verrekte hendig. Een fles melk als ontbijt.
Als hij weer beter gaat eten overweeg ik de dag te beginnen met brood, maar nog even niet hoor.. De middagmaaltijd duurt met hangen en wurgen 30 minuten.. Dus die fles melk is nog even fijn :)

En onze meneer is altijd heel blij als hij een fles melk ziet :) Hij begint dan hard te lachen en steekt z'n armen uit. En 's avonds voor het slapen draaien zijn ogen weg bij de eerste slok, net als bij de borst O+
pi_118867366
Rienk kreeg ook heel lang pap hoor. In z'n wipstoel. En als ie dan klaar was smeet ie de fles aan de kant, klom hij er uit en ging hij lekker spelen O+

Maar nu zitten wij al aan de pap en dan is dit nu het makkelijkst ;)
  maandag 5 november 2012 @ 21:23:03 #166
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118867448
Nou, dan ben ik ook slechte, want het inderdaad ook zeer handig :D
En wat Juud zegt, maar goed, Anouk is pas begonnen met zelf lepel of vork vast houden en naar mond brengen, dus dat duurt echt nog erg lang. Brood kan ze wel zelf met handjes, das nog wel een optie.
  maandag 5 november 2012 @ 21:31:06 #167
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118867952
Liene eet zelfstandig haar brood of rijstwafel of cracker... en het komt natuurlijk ook deels doordat Evie ook gewoon ontbijt met brood oid. Dus nu krijgen ze hetzelfde, en zitten we samen aan tafel te eten smorgens. Heel gezellig.
Pap willen ze beide alleen uit een fles, anders niet... best bijzonder denk ik.
Bij uitzondering, als we beide vroege dienst hebben, en ze om 7 uur op het KDV verwacht worden, dan krijgen ze een fles pap ;)
  maandag 5 november 2012 @ 21:35:18 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118868211
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 20:16 schreef Aventura het volgende:

[..]

ventje ook hoor, genotscoma hier. Naast die fles krijg hij 's middags nog melk, dus boven de mx van 300 ml komen we niet.
Hoezo is er een max eigenlijk? Want Anouk komt wel boven die 300 uit met haar 3 flessen.
pi_118869245
Rowan eet nu ook wat slechter.

Ochtend 1 boterham met beleg en thee.
Fruit om 11 ( gaat er vaak niet in )
Om 2 boterham met fles 150. 90 gewone melk en 60 water en 2 schepjes.
Bordje avond eten.
Flesje melk 90 gewone melk , 60 water en 2 schepjes.
pi_118869913
Ik had de verkeerde Nutrilon gepakt. Weet ik veel dat er tegenwoordig ook vanillesmaak is :(
Dus daarna Friso gekocht en die mengen we nu.

Als het op is houden we het maar weer op Friso. Dat beviel ook prima, maar de pakken van Nutrilon zijn veel fijner.
  maandag 5 november 2012 @ 22:59:38 #171
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118873053
Maar waarom na 1 jaar nog Nutrilon/Friso geven, dat is toch helemaal niet nodig? Ik ga daar eens iets over opzoeken, volgens mij is dat alleen maar Nutricia spekken en doet een kind het net zo goed op gewone melk.

Zodra ze gewone melk mogen, met 10 maanden dacht ik, dan is de kunstmelk toch overbodig? Ik begrijp wel dat mensen die een kind hebben dat niet zo goed groeit het wellicht iets langer geven.
pi_118873293
Ja klopt. Rienk at onwijs slecht. Jelte eet alleen de pap en de kwark ook perfect :P
Rienk heeft tot anderhalf gehad geloof ik. Ik weet het eigenlijk niet meer :@
pi_118873687
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 22:59 schreef Juud79 het volgende:
Maar waarom na 1 jaar nog Nutrilon/Friso geven, dat is toch helemaal niet nodig? Ik ga daar eens iets over opzoeken, volgens mij is dat alleen maar Nutricia spekken en doet een kind het net zo goed op gewone melk.

Zodra ze gewone melk mogen, met 10 maanden dacht ik, dan is de kunstmelk toch overbodig? Ik begrijp wel dat mensen die een kind hebben dat niet zo goed groeit het wellicht iets langer geven.
Oh je had je al tegen ons ingedekt :P ;)

Wij hebben nu weer een machtiging voor een jaar lang nutramigen. De kinderarts is niet meer direct overtuigd van koemelkallergie bij jongste, maar ze vindt het wel wenselijk om niet teveel tegelijk te veranderen enzo. Wijze vrouw :Y)

De diëtiste hoorde eens rustig aan wat de jongste allemaal eet aan substantiële dingen en raadde daarna direct aan om vooral flink borstvoeding te blijven geven (had ze goed onthouden :D ) of anders de flessen die we gaven gewoon nog te geven, desnoods s nachts, ze heeft wat in te halen. En daarbij het advies om vooral lekker rijst te gaan eten tussen de middag in plaats van brood want dat zet duidelijk geen zoden aan de dijk :')

Niet als een reactie op het onderwerp hier :+ maar ik was blij met het advies, daar kan ik wel wat mee. *bijlezen gaat*
:)
pi_118874041
tienus krijgt ook nog aangelengde en soms gemixte nutrilon omdat dat nou eenmaal het enige is dat ie uit een fles wil drinken helaas. We komen echt boven die 300 uit (van nutrilon 4 inmiddels) maar dat kon volgens arts geen kwaad.
En die stomme vanile smaak hebben we hier ook al eens per ongeluk gehad.

Mignonne, klinkt als een prima advies. Heb je al het idee dat ze meer energie heeft? En, hoort eigenlijk niet hier, maar wat kwam er bij je oudste uit het biopt?
  maandag 5 november 2012 @ 23:25:57 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118874224
Hehehe, nou niet specifiek op jou gericht mignonne. Maar ik vind het lullig om te roepen dat het niet nodig is, terwijl ik heel goed weet dat er uitzonderingen zijn, zonder dat dan even te vermelden.

Prettig dat je nog een jaar nutramigen krijgt en ik las berichten over groei, wat fijn!
pi_118874338
mijn oudste heeft (nog) geen biopt gehad. We weten nog niet zo goed wat we daarmee moeten, proefdieet zoals de diëtiste voorstelde en dan ook gelijk koemelkvrij omdat ze nog steeds aan kma bij oudste denkt. Of toch een biopt en voor familieonderzoek gaan, wat inhoudt dat wij ook een biopt zouden krijgen. Mijn antistoffen zijn inmiddels bepaald door de huisarts, die zijn negatief. Hoeft niets te zeggen maar is wel een forse indicator natuurlijk. Oudste haar antistoffen waren tot drie keer toe negatief en haar genotype is wel positief. Ik blijf het lastig vinden, wat is wijsheid.

En we hebben inderdaad het idee dat ze meer energie heeft. Of nouja, de mate van energie blijft laag, 20 minuutjes dan heb je het wel gehad, maar ze is vrolijker, gezelliger, lacht meer, speelt meer, gaat meer ontdekken en zelfstandig doen. Ze vertelt hele verhalen en komt dingen laten zien en speelt fantasiespelletjes (koken in t keukentje en aan de pop voeren enzo). Ze slaapt 's nachts beter enz enz. We zien nu pas echt hoe ziek ze was. Dit is nog maar het topje van het opknappen als ik de diëtiste en kinderarts mag geloven maar we zijn hier al zo ontzettend blij om.
  maandag 5 november 2012 @ 23:29:13 #177
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118874379
Die 3,4,5 kunstmelk is sowieso meer gezoet dan 1-2, want dan gaan kindjes namelijk lastig, of zelfs helemaal niet, over op normale melk. Slimme verkooptruc van Nutricia.
pi_118874504
En idd, er zit wat groei in.

pi_118874563
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:29 schreef Juud79 het volgende:
Die 3,4,5 kunstmelk is sowieso meer gezoet dan 1-2, want dan gaan kindjes namelijk lastig, of zelfs helemaal niet, over op normale melk. Slimme verkooptruc van Nutricia.
Eens. Onzin is het, als je het nodig vindt om, voor wat voor reden dan ook, melk te blijven geven dan volstaat nummer 2 ook gewoon.
pi_118874840
mignonne wat fijn van en de energie en de groei!
Waarom dacht ik nou dat beide meiden een biopt kregen?

Tienus lust prima melk, karnemelk, water en ranja, maar niet in een fles. Daar moet nutrilon in. En het enige dat ie 's nachts pakt is een fles. Dus tja...ik kies even voor onze nachtrust.
pi_118874918
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:40 schreef mefke79 het volgende:
mignonne wat fijn van en de energie en de groei!
Waarom dacht ik nou dat beide meiden een biopt kregen?

Tienus lust prima melk, karnemelk, water en ranja, maar niet in een fles. Daar moet nutrilon in. En het enige dat ie 's nachts pakt is een fles. Dus tja...ik kies even voor onze nachtrust.
Het was destijds wel ter sprake, daarom denk ik?
Beide meisjes zouden mogelijk voor biopt gaan, toen prikte de kinderarts nog 1 keer antistoffen voor de zekerheid en waren die van de jongste ineens wél positief. Dat is toen in een stroomversnelling gekomen maar voor de oudste staan we nog op hetzelfde punt. Kinderarts wil toch ook weer in overleg met de kinder-MDL arts om Hirschsprung weer te bespreken, ik weet het allemaal niet meer.

En logisch van die fles.
Nachtrust boven alles :+ maar ik ben enigszins beïnvloed op dat gebied :P
  dinsdag 6 november 2012 @ 07:00:38 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118877851
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 22:59 schreef Juud79 het volgende:

Dus gewone melk opwarmen? Cb gaf mij het advies gewoon op 2 te blijven tot 1 jaar... Tja, dat is ze nu, dus zou moeten overstappen op gewone melk :P

Fijn dat het beter gaat Mignonne!
pi_118878093
Jee Mignonne, ik heb dat van je meisje volledig gemist.. Fijn dat het beter gaat!

Je moet niets Susie ;) Maar je kan het proberen :)
Ik ga het hier ook eens proberen voor de avondfles. Wat raden jullie dan aan, volle melk of half volle?
  dinsdag 6 november 2012 @ 08:46:40 #184
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118878793
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 07:00 schreef Susie het volgende:

[..]

Dus gewone melk opwarmen? Cb gaf mij het advies gewoon op 2 te blijven tot 1 jaar... Tja, dat is ze nu, dus zou moeten overstappen op gewone melk :P

Fijn dat het beter gaat Mignonne!
Ja, ik zou gewoon bio volle melk proberen. Ik geef veelal houdbare volle bio melk, dat heeft hier de overduidelijke voorkeur boven verse melk. Die koop ik gewoon per 10 pakken in de supermarkt, zo heb ik altijd melk voor Lientje in huis en grijp ik niet mis.
Nu zit er wel aan gewone melk ook een max per dag, maar die weet ik niet exact, ik geloof 300-400 per dag. Lientje zit daar dus wel overheen, dat is dan maar even zo. O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 06-11-2012 09:00:17 ]
pi_118879879
Ik geloof dat volle melk het advies is, maar dat lust ik zelf niet, dus krijgen ze hier halfvolle. En karnemelk dus.
Ik mag me zo met Tienus bij de huisarts melden. De koorts moest gezakt zijn vandaag, maar zelfs met paracetamol ziet ie nog vrolijk op 38,5 in de ochtend. Nou ja, hij is of vrolijk of hij slaapt, dus heel erg vind ik het niet.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:07:30 #186
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118880320
Oh hai ;)

Puck heeft wel 1 pak Friso 3 gedronken en daarna was hij eigenlijk van de flesvoeding af.
Hij at ook zoveel dat ik flesvoeding er bovenop echt onzin vond sowieso.

Een fles melk 's ochtends als ontbijt vond ik een tijd lang ook wel erg handig ja.
Inmiddels eet hij zelf zo een boterham weg zonder rotzooi of gedoe dus ^O^

Op het kdv drinkt hij melk bij zijn boterham. Thuis weigert hij vaak al koop ik spul met een smaakje etc. Daar ben ik dus mee gestopt. Hij krijgt elke avond een flinke bak yoghurt dus ik geloof het wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:09:14 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118880362
Die Puck toch O+

[ Bericht 86% gewijzigd door Leandra op 06-11-2012 10:24:07 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:09:59 #188
244125 laziness
pi_118880382
*O*

[ Bericht 14% gewijzigd door laziness op 06-11-2012 10:26:30 ]
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:11:25 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118880410
Oh.... Mijn telefoon moet even resetten.

[ Bericht 34% gewijzigd door Leandra op 06-11-2012 10:24:44 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:19:54 #190
244125 laziness
pi_118880611
Het schijnt nodig te zijn }:|
pi_118880748
Nodig? -O-

Cas krijgt voor het slapen gaan ook nog steeds een flesje nutrilon 2. Hij slaapt er prima op dus het blijft voorlopig nog wel even zo vermoed ik.

Oooh, onze 1e logeerpartij voor Cas is geboekt! Hij gaat een nachtje logeren omdat ik iets leuks voor mijn vriend heb georganiseerd. Lekker uit eten en naar een voorstelling van een Eagles coverband. O+
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:25:28 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118880760
Ja, soms heb je dat laziness....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118880934
Zoë krijgt 's morgens vaak een fles van ons. Bij Oma (of bij ons thuis) krijgt ze dan een snee brood. Eet de hele dag goed. En net voor ze naar bed gaat krijgt ze of een fles (Nutrilon) of een papje.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:39:53 #194
244125 laziness
pi_118881155
Als een kindje gewoon goed eet dan lijkt zo'n fles 's avonds me zulke onnodige calorieën maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.
Iemand die dat weet?

Cyntiaa, heb je al eens geprobeerd hoe hij slaapt zonder flesje? Puck zou met een fles vast ook prima slapen maar zonder ook dus geef ik het hem niet :P
pi_118881208
Ze vraagt er zelf om. En daarbij kan ze wel wat extra calorieën gebruiken.
De afgelopen maanden niet veel aangekomen. Dus dat moeten we in de gaten houden.
En dat terwijl ze goed eet. Dus als zij nog een fles wil krijgt ze van mij nog een fles :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:42:41 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118881241
Ik weet het niet, wij beginnen en eindigen nog steeds met een voeding, maar hoeveel en hoe calorierijk dat is?

Ik denk ook niet dat dat nog lang duurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118881396
Hier krijgt Sarah vanaf 14 maanden geen fles meer. Ze krijgt gewoon 'smorgens en 's middags bij haar broodje een half bekertje warme melk, kouddrinken mijn meiden hun melk niet.

En dat van die onnodige calorieën in de avond vind ik ook laziness, maar ik basseer het ook nergens op. Maar Sarah is gewoon al stevig dus ik vind het ook niet nodig haar extra calorieën te geven als het eigenlijk niet nodig is.
pi_118881813
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:39 schreef laziness het volgende:
Als een kindje gewoon goed eet dan lijkt zo'n fles 's avonds me zulke onnodige calorieën maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.
Iemand die dat weet?

Cyntiaa, heb je al eens geprobeerd hoe hij slaapt zonder flesje? Puck zou met een fles vast ook prima slapen maar zonder ook dus geef ik het hem niet :P
Wel eens geprobeerd maar toen was het slapen niet geweldig, er komen nu 4 tanden en een kies tegelijk door dus ik laat het nog even zo. Het is niet dat hij veel drinkt hoor, krap 90 cc. Na dit tandenleed maar eens zien of we het weg kunnen laten. Met deze fles zit hij op ongeveer 300 cc melk. En ik vind het ook nog wel lief en knus zo voor het slapen, zo'n jongetje wat al zo groot wordt en toch nog lekker knuffelig bij je komt liggen *;
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:05:07 #199
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118881948
Anouk is ook stevig, maar persoonlijk vind ik niet dat ze veel eet. Het tussendoortje in de middag slaat ze vaak al over, omdat ze zo'n "raar" slaapritme heeft tegenwoordig ( 14.30 tot 16.30). Omdan nog fruit te geven en tussen 17 en 17.30 weer avond eten, vind ik ook niets. Maar ze krijgt dus nog wel voor haar slaap 's middags een fles. Liever heb ik dat ze rond 13 gaat slapen, dan zou ik 's middags nog iets kunnen ondernemen... Maar ach, komt vanzelf als ze 's morgens niet meer slaapt denk ik?
pi_118882233
Ja datomslag punt kom denk ik inderdaad als ze een keer per dag gaat slapen susie :)

En ik kreeg de laatste keer te horen op het cb dat Sarah toch wel stevig was, klopte ook wel lengte zat ze op de 0-lijn en gewicht ruim op de +1 lijn, maar nu heeft ze dus weer een groeisprint gehad, ze slaat maat 86 gewoon over lijkt wel.. Dus ik probeer er wel op te letten met wat ze eet, maar Sarah eet ook helemaal niet veel hoor.
O: 1 boterham + melk
T: fruit
L: 1 boterham + melk (of rijstewafel beschuit oid.)
T: koekje of fruit
D: meestal groente vlees en aardappelen en dan altijd een gewone portie en een klein toetje (zuivel)
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:19:11 #201
244125 laziness
pi_118882321
Hier is het:

O: 1 boterham
T: Fruit twee/drie stuks
L: Twee boterhammen
T: koekje/rijstwafel/soepstengel/knijpfruit
D: Met de pot mee maar verschilt per dag of hij wil eten
T: bakje yoghurt

De hele dag door staat er sap om te drinken wat ik bij het eten nog eens extra benadruk.
Als ik sta te koken snaait hij meestal nog wel een tomaatje of kommer hier en daar weg.
Ook krijgt hij als we thuis zijn nog wel eens een plakje kaas of worst. Hij is nogal verzot op kaas.

Van het weekend had de meneer hem een plakje kokosbrood gegeven. Ging zelf naar het toilet. Kwam terug en toen lag de verpakking niet meer op het aanrecht maar zat Puck er op de bank uit te eten :o (ik was zelf niet thuis)
pi_118882410
Hier staat er inderdaad ook de hele dag drinken maar er zijn dagen dat ze nauwelijk aan de 300 cc komt en er zijn dagen dat ze zo een liter weglurkt. Ik ben op de slechte drinkdagen wel altijd allert op plasluiers.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:30:34 #203
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118882606
De hele dag drinken is niet heel erg handig, tenzij het water is. Er zijn veel kindjes met gaatjes in hun tanden als ze 4 jaar zijn doordat ze de hele dag vruchtensap mogen drinken en ook door de pyjamapapjes e.d. omdat de papa's en mama's daarna niet altijd poetsen.

Lientje krijgt 's ochtends een bekertje sap, maar dat is dan ook echt vruchtensap en geen sap uit vruchtenconcentraat. Maar dat drinkt ze dan ook op of niet en dan haal ik het na 15 minuten ofzo weg. In de middag krijgt ze bijna altijd water of thee, soms een keertje diksap.

Het is denk ik ook niet zo dat kinderen meer drinken als het er de hele dag staat, ik denk juist dat als ze bijv alleen om 10.00 uur en 15.00 uur en bij de maaltijden iets krijgen dat ze dan meer drinken.
Overigens geef ik bij het avondeten geen drinken, dat vult de maag en dan eet ze naar mijn idee niet meer voldoende, dus dan pas na het eten weer wat.
pi_118882641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:39 schreef laziness het volgende:
Iemand die dat weet?

Ja eigenlijk wel, mijn Vig eet niet, en die krijgt dus juist een fles voor extra calorieën en energie
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:33:47 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118882697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:05 schreef Susie het volgende:
Anouk is ook stevig, maar persoonlijk vind ik niet dat ze veel eet. Het tussendoortje in de middag slaat ze vaak al over, omdat ze zo'n "raar" slaapritme heeft tegenwoordig ( 14.30 tot 16.30). Omdan nog fruit te geven en tussen 17 en 17.30 weer avond eten, vind ik ook niets. Maar ze krijgt dus nog wel voor haar slaap 's middags een fles. Liever heb ik dat ze rond 13 gaat slapen, dan zou ik 's middags nog iets kunnen ondernemen... Maar ach, komt vanzelf als ze 's morgens niet meer slaapt denk ik?
Lientje is ook een poosje zo gaan slapen, van 09.00 tot 10.30 en van 14.30 tot 16.15. En ze is toen eerst gestopt met die late slaap en toen ging ze van 10.00 tot 12.30 slapen en trok ze de hele middag door. :') Nu slaapt ze sinds een week of 4/5 zo rond 11.30 tot 13.30 uur, het ging hier heel geleidelijk.
pi_118882778
Nou ik heb het geprobeerd op vaste tijden te drinken, maar toen werd er gewoon helemaal niet meer gedronken. En ze krijgen bij mij waterige siroop en thee en ik poets netjes de tandjes ;), dus mijn overweging is ik vind het belangrijker dat er iets aan vocht in gaat dan niets zeg maar.
J drinkt wel op een aantal vaste tijden, maar voor Sarah werkt dat gewoon niet.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:37:55 #207
244125 laziness
pi_118882806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:30 schreef Juud79 het volgende:
De hele dag drinken is niet heel erg handig, tenzij het water is. Er zijn veel kindjes met gaatjes in hun tanden als ze 4 jaar zijn doordat ze de hele dag vruchtensap mogen drinken en ook door de pyjamapapjes e.d. omdat de papa's en mama's daarna niet altijd poetsen.

Lientje krijgt 's ochtends een bekertje sap, maar dat is dan ook echt vruchtensap en geen sap uit vruchtenconcentraat. Maar dat drinkt ze dan ook op of niet en dan haal ik het na 15 minuten ofzo weg. In de middag krijgt ze bijna altijd water of thee, soms een keertje diksap.

Het is denk ik ook niet zo dat kinderen meer drinken als het er de hele dag staat, ik denk juist dat als ze bijv alleen om 10.00 uur en 15.00 uur en bij de maaltijden iets krijgen dat ze dan meer drinken.
Overigens geef ik bij het avondeten geen drinken, dat vult de maag en dan eet ze naar mijn idee niet meer voldoende, dus dan pas na het eten weer wat.
Volgens onze tandarts maakt het geen klap uit of je na het tanden poetsen nog iets te eten of drinken geeft. Als je maar 2x keer per dag poetst.

Verder is het niet alsof hij de hele dag die sappen langs zijn tanden krijgt want hij pakt hem, drinkt de helft of helemaal en dan heeft hij dus ook een hele tijd geen dorst meer.
Dan staat die beker er ook vaak leeg tot hij zelf meestal wel vraagt om drinken.

Maar drink jij zelf ook alleen op gezette tijden? En dan in 1x je hele glas leeg?
Ik niet dus verwacht ik dat van mijn kind ook niet.

Maar ik ben ook niet van de alleen water brigade. Hij drinkt dan weinig en ik ben zelf ook geen fan van water dus krijgt hij gewoon sap.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:42:28 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118882949
Hier staat de hele dag een bekertje water op tafel en bij eerste boterham krijgt hij een pakje drinkyoghurt en bij het avondeten krijgt hij sap.

Hij snoept ook wel eens uit het glas van N, waar dan 7-Up inzit, maar dat is behoorlijk beperkt.
Omdat hij meesnoept heb ik er wel op aangedrongen dat N geen light meer drinkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118882976
Hier vragen ze beide om drinken en krijgen ze het wanneer ze er zelf behoefte aan hebben.
Als ik vind dat het niet vaak genoeg is maak ik het en dan drinken ze vaak ook wel een paar slokjes.

Ik krijg het water hier echt niet weg en mineraalwater heeft een apart smaakje dat ik ook niet kan waarderen. dus als ze iets anders willen mag dat ook :)
pi_118883077
Hier is het melk bij het ontbijt, tussendoor water / water met wat roosvicee, bij het avondeten melk en soms wat yoghi, vooral favoriet wanneer het uit mijn glas mag. En uiteraard elke avond/ochtend tandenpoetsen!
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:49:37 #211
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118883183
Ja, dat voordeel hebben wij dan weer hier, dat het water uit de kraan prima geschikt is om te drinken.

Lientje begint ook zelf om dingen te vragen, om een appe/naan/nomme/fless (appel, banaan, kaakje, drinken), maar ook 'toto, mama, toto?' (Zandkasteel) en 'nonos' 'peen' (haar knuffel en speen). :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:50:37 #212
244125 laziness
pi_118883221
Ik vind men hier op Fok altijd vrij strikt hoor met enkel water en op gezette tijden.

Ik heb thuis altijd geleerd, wij drinken als we dorst hebben dus jij ook.
Dit vind ik zelf voor mijn kind een fijn principe.
Ik poets twee keer per dag zijn tanden en ik heb zelf pas onlangs mijn eerste gaatje gehad dus ik vind het strikte moet je vooral niet doen tenzij water wat betuttelend en onnodig.
Uitzonderingen daar gelaten zijn de mensen die hier op fok schrijven juist de mensen die juist wel nadenken over wat ze doen namelijk.

Mijn kind kan nu zelf aardig praten en aangeven dat hij dorst heeft maar een kindje wat dat niet kan laten wachten tot jij het tijd vindt om te drinken is dan weer niet mijn soort manier.
pi_118883311
Ik ben blij dat ze er nu om kan vragen. De ene keer krijgt ze aanmaaklimonade (van die suikerloze ben even de naam kwijt) en de andere keer appelsap of sinaasappelsap.
Tanden poetsen is ook geen probleem. Al zou het vaker mogen bij dr.
Zelf heb ik nog geen enkel gaatje.

Water is bij ons niet te zuipen. Zit veel kalk in en dat proef je ook.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:53:27 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118883332
Waar we wel mee moeten uitkijken is druivensap.... N drinkt 's avonds vaak rode wijn en ik drink dan druivensap uit een wijnglas.
Soneal mag ook wel druivensap, maar ik moet hem dus niet meer uit mijn wijnglas laten drinken, want voor je het weet pakt hij een keer het verkeerde wijnglas.

Aan tafel krijgt hij ook wel eens uit zo'n mini plastic Ikea wijnglas, uit de duktigserie :D

Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:54:35 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118883373
Ik drink zelf ook de hele dag water, dus het is niet alsof ik iets mag wat hij niet mag....
Als ik de hele dag iets anders zou drinken dan zou hij waarschijnlijk ook ander drinken krijgen, het is gewoon een kwestie van gewoonte denk ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118883651
Ik ben in veel dingen aardig streng maar ze drinken hier melk, water, sapjes, limonadesiroop.
En V doet een dansje en is zielsgelukkig als hij ziet dat ik dit in het wagentje doe :+

pi_118883799
Ow dat willen ze hier ook zo graag, ze krijgen het bij opa en oma en een hele enkele keer thuis. Maar ze zijn zo vaak bij opa en oma dat ik het wel genoeg vind als ze het alleen daar krijgen :)
pi_118884211
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:37 schreef laziness het volgende:
.
Wat is met jou gebeurd?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_118884265
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:06 schreef MamaPurk het volgende:
Ow dat willen ze hier ook zo graag, ze krijgen het bij opa en oma en een hele enkele keer thuis. Maar ze zijn zo vaak bij opa en oma dat ik het wel genoeg vind als ze het alleen daar krijgen :)
Oh hier is het echt zelden dat ik dit soort dingen haal.
1 keer in de maand is nog veel zeg maar.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:22:55 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884321
Soneal komt vrolijk zijn lege waterbeker brengen en geeft aan dat hij meer wil, terwijl hij ook prima weet waar de pakjes sap staan, dus ik heb het idee dat hij niet vindt dat hij iets tekort komt met de hele dag water naar believen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884393
V.! hoe is t met je kleine mooie meis? :)

En eten, mijn mini at als een bootwerker maar met periodes ook juist weer heel slecht. Recent zitten wij zo'n beetje hier op:

Ontbijt: niets (ze krijgt uiteraard wel aangeboden hè in allerlei vormen :P )
Tussendoor: fruit, soms 1 hapje appel, soms 3 mandarijnen, geen pijl op te trekken
Lunch: 1 hapje brood, of 1 kwart cracker
Tussendoor: fruit of rauwkost... okay-ish
Diner: afhankelijk van wat we eten, als ik een youtube filmpje opzet dan eet ze goed, 5 happen denk ik is goed in dit geval.

's middags en 's avonds krijgt ze een fles nutramigen, we bieden 250 ml aan, soms drinkt ze nog geen 100 cc per fles, soms drinkt ze hem helemaal leeg. Ook niets over te zeggen.
Drinken, ze krijgen hier water en siroop, meestal water though. De oudste drinkt heel goed, de jongste dweilt er vooral graag vloer en tafel mee.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:26:50 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884444
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:21 schreef Pvoesss het volgende:
Oh hier is het echt zelden dat ik dit soort dingen haal.
1 keer in de maand is nog veel zeg maar.
Dat is toch hetzelfde als

en

Of is het iets anders?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884546
Nee het is net als de euroshopper dairy drink :) Ik proef altijd heeel veel verschil tussen die dingen en ik vind ze allemaal te zoet :D behalve bonomel dus en de na-apers :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:30:08 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884553
Mijn hemel Mignonne.... dat is echt bijna niets :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884627
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
Nee het is net als de euroshopper dairy drink :) Ik proef altijd heeel veel verschil tussen die dingen en ik vind ze allemaal te zoet :D behalve bonomel dus en de na-apers :D
bonomel is lekker! daar ga ik zelf ook rondedansjes van doen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')