abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:54:11 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118767488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:03 schreef Susie het volgende:
En we zitten weer op 6 uur *O* okeeeee, vind dat nog geen fijne tijd, maar beter als 5! :P
Te vroeg gejuicht :( Maar hebben het wel weten uit te stellen tot een uur of 6.

Iemand tips om haar te leren of eigenlijk af te leren in mijn gezicht te knijpen :X Neus, mond, wangen, alles moet eraan geloven en hard dat ze het doet! Ik zeg het uiteraard tegen haar, dat het pijn doet, zachtjes doen, doe maar aaien en dan pak ik haar handje en aai ik over mijn wang, maar misschien iemand anders nog een briljante tip ;)
Ze is overigens verder ook erg knuffelig hoor O+, helemaal als ik uit mijn werk kom, dan mag ik het eerste uur eigenlijk niet eens naar de wc! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118768546
Als ze het doet zeggen dat het niet mag, met dezelfde intonatie als wanneer je zegt dat ze niet een mok koffie ofzo van de salontafel mag pakken. Werkte hier prima. Is even niet leuk natuurlijk. En als hij noet luistert gaat hij van schoot af of zet ik hem om de grond.

En Susie, misschien kun je proberen de avond bedtijd te rekken? Zodat ze in de ochtend langer doorslaapt? Of gaat ze al laat naar bed? Het is wel een kwestie van "de aanhouder wint", want die biologische klok is rete sterk ;)
pi_118769996
ik denk dat dat een goede manier is susie, maar duurt even voor het effect heeft. hier het probleem gehad met bijten. elke keer zeggen dat het niet mag en uitleggen hoe je kusjes geeft heeft geholpen (al wil hij nog wel eens bijten maar gelukkig dat nog maar af en toe) we kunnen niet gaan beginnen met slaan af te leren ben ik bang. is iets nieuws sinds van de week helaas
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:36:05 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118772094
Ze had papa net even goed te grazen :X We blijven volhouden dus.
Bedtijd rekken is lastig, omdat ze op instorten staat dan. Ze gaat tussen 19 en 19.30 naar bed. Lijkt mij wel een goede tijd. We hebben het wel eens geprobeerd (om die 6 al op te schuiven), maar geen resultaat dus! Mja, ben er al redelijk op ingesteld nu... Maar die 5 in de klok is toch vervelend.
pi_118773053
Susie (ben hier even illegaal maar lees alvast mee ;)) we gaan met onze mops rond 19uur in bad en dan naar bed, ze wordt ook rond 6 uur wakker!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118823923
Weer een tamme dag hier, wel fijn gespeeld maar ook veel gehangen. Die tandjes he... Met poetsen bloed het ook een beetje, best sneu.. En poetsen doen we gewoon voorzichtig. Weer naar bed met pcm, hoop op een betere nacht dan afgelopen nacht. Vannacht was veel huilen en overstuur van pijn..

En de overbuurvrouw kwam leuke kleertjes brengen, en schoentjes, en slaapzakken voor de winter in precies de maat die we nu nodig hebben :) Superlief en fijn O+
pi_118837807
Tandenleed is nooit fijn -O- Hier zijn 4 tanden doorgebroken en staat er een kies op knallen.
Daardoor mocht ik vanmorgen ook fijn een romper verwisselen _O- Wel de nacht doorgeslapen, heerlijk.
  maandag 5 november 2012 @ 09:20:34 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118837903
Een keer wakker worden van de wekker van lief om 6 uur is ook fijn ;)
Ik zie bij Anouk boven nu echt duidelijk 2 witte randen naast die ene voortand die ze al had!
En gisteren stond ze zo'n 5 seconden helemaal los en toen boem op haar kont :D Lopen achter een opbergbox gaat ook heel goed, maar los is erg eng nog :)

Handig zo'n overbuurvrouw Nirak! Ik heb zo'n vriendin! Die zou al dingen gaan uitzoeken, ben benieuwd, want heeft erg leuk spul O+
pi_118838091
Ow hier was mevrouw voor 4 uur wakker... Huilend, ik denk last van tanden. Maar ze had gisteroverdag ook 2,5 uur geslapen in plaats van de normale 1,5 uur, dus ik denk dat ik haar niet meer zo lang laat liggen.. Maar ze ging dus mooi niet meer slapen en nu heb ik slaap en hoofdpijn.. Ik wens dat al die tanden en kiezen nu gewoon eens helemaal door zijn en ze nergens meer last van heeft! Ik ben zo moe :O
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_118838820
Hoi O+
Wij komen hier ook meedoen!

*O* *O* *O*

[ Bericht 73% gewijzigd door Vlinder op 06-11-2012 17:04:11 (Foto's verwijderd) ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118838893
Ow echt Vlindur, is ie alweer 1 jaar!!! Gefeliciteerd *O* en welkom!

En wat een heerlijke foto's!! O+
  maandag 5 november 2012 @ 11:15:51 #132
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118840895
Vlindur! Van harte met je grote jongen! *O* Wat een leuke en lieve foto's, mooi ventje hoor O+
  maandag 5 november 2012 @ 11:18:13 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118840955
En Anouk is de sirene van 12 uur aan het oefenen :X
  maandag 5 november 2012 @ 11:43:01 #134
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118841766
Vlindur, welkom!! *O*
Een jaar alweer, je kleine grote man, wat is ie onwijs goed en hard gegroeid in een jaar tijd, wat een kerel!
  maandag 5 november 2012 @ 11:55:03 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118842164
ooo Jelte is ook alweer 1 jaar!! wat leuk! Gefeliciteerd Vlinder! *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_118842847
Wij komen ons ook melden! O+

*O*
  maandag 5 november 2012 @ 12:16:22 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118843021
Nog zo'n lekker mannetje! O+ Van harte Meissie1595
pi_118850149
Vlindur en meissie, welkom en van harte *O*
  maandag 5 november 2012 @ 17:24:50 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118855192
Mooie foto's, welkom!

Hier heeft de vent een nieuwe gewoonte ontwikkeld. Hij wordt wakker, opent zijn oogjes, en roept meteen 'éétuhhh! Duidelijk :D

Gelukkig is hij gek op 'boot ete' want de avondhap gaat er niet in. Als we hem al in zijn stoel krijgen, begint hij vervolgens meteen hard met zijn armpjes te meppen en te zwaaien. We komen niet eens in de buurt met een lepel. Hij wil ook niet zelf eten, de lepel wordt meteen op de grond gegooid. We hebben afleiden met speelgoed geprobeerd, slecht gedrag negeren, we maken grapjes, we zingen, geven zelf het goede voorbeeld, maar niets helpt. We geven wel altijd wat kwark toe en dat eet hij wel. Ik maak me voedingstechnisch gezien niet zo'n zorgen, hij eet vier boterhammen en twee stuks fruit per dag, maar ik baal dat hij niet gewoon meedoet. Elke keer eten bereiden dat op de grond terecht komt of onaangeraakt blijft, is niet echt leuk. Kunnen we nog iets doen, vraag ik me af.
  maandag 5 november 2012 @ 17:48:07 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118856166
Hier ook slecht avondeten Aventura en inderdaad wel een toetje. Soms wil ze niet eens 1 hap, vanavond gelukkig wel wat en veel al zelluf doen ;)
Ik ontving laatst een mail dat dat dreumes eigen zou zijn, te druk met van alles en nog wat, eigenlijk geen tijd om te eten dus!
pi_118860945
hier idd ook een dreumes die niet goed eet s avonds. hij probeert het vak wel maar houdt het snel voor gezien. potjes eet ie vaak wel (ook n iet altijd meer) en vlees gaat er meestal ook goed in. ooit wil hij wel zelf eten (met zn handen en laat hem dan ook maar omdat hij dan tenminste wel wat binnen krijgt) ooit niet en het toetje gaat er ook altijd wel goed in. ook hier maak ik me niet zo druk omdat hij overdag goed eet, maar idd ooit wel frustrerend omdat je alle moeite gedaan hebt om wat te maken wat hij ook lust (ooit lust ie het vandaag wel en de week er na niet meer??)

ook qua fruit is ie wat moeilijk.. op het dagverblijf eet hij bijna alles qua fruit en thuis alleen mandarijnen... eerst was ook kiwi helemaal favoriet , maar dat gaat er al een tijdje ook niet meer in.

maar goed ik ga er maar van uit dat alles goed komt op zn tijd.

van het weekend schoenen gekocht voor jelle, het was even wennen maar hij loopt er nu goed op. en tjonge wat zijn die schoenen duur zeg..

vanaf vandaag geprobeerd om de laatste fles er af te halen, ik ben benieuwd hoe hij slaapt zonder die fles. normaal slaapt ie uit tot 10 uur als ik hem laat doen, dus een beetje speling heb ik wel ;)
ook wou hij gewoon naar bed. ik ben benieuwd. we hadden de fles wel al afgebouwd naar 90 ml.
hoe hebben jullie dat gedaan? iets anders te drinken gegeven of gewon niets? ben wel benieuwd hoe het zal gaan..

[ Bericht 20% gewijzigd door hilliebillie op 05-11-2012 19:52:20 ]
pi_118862481
Eten? Dat doen we hier niet hoor.. :( paar weken geleden was het nog vreten.. Helaas niet meer. Fruit gaat er amper in, broo redelijk en avondeten slecht. Toetje wel natuurlijk.. Ik geef het nu even de schuld aan de tandjes, want hij slaapt ook slecht, is hangerig en huilt veel. Arm joch..
pi_118862619
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:36 schreef hilliebillie het volgende:
van het weekend schoenen gekocht voor jelle, het was even wennen maar hij loopt er nu goed op. en tjonge wat zijn die schoenen duur zeg..

Schoenen zijn heel duur.. Ik was dan ook blij dat de overbuurvrouw 3 paar kwam brengen: nauwelijks gedragen.

afbouwen met laatste fles.. Wanneer doe je dat eigenlijk? Op het pak wat ik nu heb staat tot 18 maanden, is dat het moment?
  maandag 5 november 2012 @ 20:05:52 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118862675
ik herken het van Evie ook, maar Liene eet echt ALTIJD goed... ook heel bijzonder om mee te maken. Vandaag hadden we ovenfrietjes, worteltjes en een boomstammetje... En Liene dr bord was leeg.. (en toen heeft ze nog Evie dr wortels opgegeten ;))

en schoenen; ik heb toevallig net wat in mijn mandje van Wehkamp gedaan, zelfde als ze nu heeft, zelfde model, andere kleur.
  maandag 5 november 2012 @ 20:09:04 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118862887
Ventje loopt bijna elke dag op zijn bambinoslofjes. Voor buiten heb ik tweedehands Shoesme's. Die kosten nieuw inderdaad bijna ¤70, ik vind het absurd. Ik zag laatst dat ze bij Scapino ook wel goede schoentjes hebben, daar ga ik eens kijken. Die prijzen, ik denk dat het een marketingtruc is. Je wilt toch het beste voor je kind? Dan betaal je er vast ook wel voor. Zoiets.
pi_118862970
Die avondfles was hier met 8 maanden er al af en voor het jaar helemaal geen fles meer.
Gewoon geleidelijk steeds meer laten staan omdat vast voedsel genoeg vulde.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118863121
Dot geniet nog steeds immens van haar flesje melk voor het slapen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 5 november 2012 @ 20:12:53 #148
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118863136
Hier gelukkig een kind wat goed eet, niet heel veel, maar ze groeit er goed op, haar schema is ongeveer als volgt, met bijna 17 maanden.

- borst in bed
- een boterham en 180 cc volle melk
- sap met een koekje fruitje
- boterham met 120 cc volle melk of bekertje yoghurt
- water en cracker/fruit
- bordje warm eten
- 200 cc warme volle melk net voor het slapen

Op brood het liefst kaas, pindakaas, kipfilet, roomkaas. Warm eten wil ze alleen rijst niet goed eten, pasta gaat sinds kort wel steeds beter, maar daar eet ze neit heel veel van. Liefst eet ze AVG en stampotten, dan gaat dr bordje altijd leeg.

Kinderen die niet warm eten, tussen de middag warm eten wil soms helpen, of bij het warm eten wat brood serveren helpt soms ook, dat zorgt voor fijne verwarring. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 05-11-2012 20:31:33 ]
pi_118863170
Heb bij de van Haren ook schoentjes gezien zit weekend met supersoepel zooltje, voor ¤35,- Dat is al geld genoeg..
En hebben bij de Brittain dump shop voor ¤12,50 een paar Vans gekocht in maat 23,5. Op de groei, want nu heeft meneer maat 19. Maar die prijs, dat was geluk hebben zeg!
  maandag 5 november 2012 @ 20:15:14 #150
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118863314
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 20:12 schreef Vanyel het volgende:
De mijne ook en ik verafschuwde altijd mensen die kun kind maar aan zo'n fles lieten lurken, maar ze knort van genot als ze een flesje warme melk krijgt, dus die houden we er fijn nog even in. Voor de rest drinkt ze alles uit een Avent tuitbekertje.
Wel ben ik gestopt met speen overdag, die krijgt ze alleen nog met slapen of lange autoritten en verder beperk ik het enorm, dat gaat ook wel.
  maandag 5 november 2012 @ 20:16:23 #151
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118863409
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 20:12 schreef Vanyel het volgende:
ventje ook hoor, genotscoma hier. Naast die fles krijg hij 's middags nog melk, dus boven de mx van 300 ml komen we niet.
pi_118863521
Tienus loopt nu op schoentjes van zijn broer. Die had ze destijds nauwelijks aangehad, dus ik heb ze meegenomen naar een schoenwinkel die ik vertrouw en daar laten kijken of ze 1) pasten en 2) nog goed genoeg waren voor een tweede ronde (het voetbed dus). En dat waren ze gelukkig, dus wij besparen ons nu 1 paar schoenen. Driekus heeft wel van de zomer goedkope gympen voor erbij gehad, maar omdat hij smalle lastige voeten heeft, kan hij daar weinig mee. Wij hebben dus altijd dure shoes'me oid.

Tienus heeft voor het eerst echt hoge koorts te pakken. Zat ongemerkt zaterdag op 39,2 en gisteravond hadden we een oververhit manneke waarbij de oorthermometer al 40.3 aangaf. Omdat afkoelen in alleen een luier niet hielp en meneer ook niet meer wilde drinken werd het een bezoekje HAP. Bleken zijn amandelen ontstoken. Dat ken ik, dat doet gemeen zeer.
Een ijsje deed de ergste pijn kennelijk vergeten en de paracetamol ging werken, dus om 5 uur vanochtend hadden we een vrolijke Tienus bij ons in bed. Die is dus mooi weer in zijn eigen bedje gaan liggen met een fles.

En flesvoedingen. Wij zijn niet het goede voorbeeld. We zitten nog op 2 avondflessen en minimaal 1 nachtfles, maar vaak 2. En dat naast een heel behoorlijke hoeveelheid vast voedsel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 5 november 2012 @ 20:18:28 #153
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118863540
Ow en Lientje dr schoenen zijn van Bobell en waren 75 euro, zo uit mijn hoofd. Daarnaast heeft ze regenlaarsjes, en nog een paar Bardossa schoentjes uit de sale.

Als er nu Sale is koop ik een paar dure schoenen in de volgende maat alvast voor als deze te klein zijn, want om dat telkens te doen, dat vind ik wel kostbaar.
  maandag 5 november 2012 @ 20:18:42 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118863553
Hier ook overdag beker of tuitbeker en ' s avonds of bij moeheid of troost de speen.
pi_118863745
Wij hebben ook een vreetzakkie, ik moet Sarah zelfs wel eens remmen want die gaat gewoon door.

Over schoenen die halen wij gewoon bij scapino, ik had voor J wel shoesme, maar Sarah heeft zo een hoge wreef en brede voet dat ze gewoon niet in de schoenen komt die ik nog an J had. Sarah heeft nu schoenen van het merk kiddy kick en die zitten goed.

Verder krijgt Sarah momenteel kiezen en men wat een leed is dat, ze knaagt overal aan en de hele dag haar vingers in haar mondje. Ze lijkt nu de bijtring door te hebben. En net voor het slapen gaan heb ik paracetamol gegeven, hopelijk maakt ze nu dan wel een goede nacht.
  maandag 5 november 2012 @ 20:21:43 #156
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118863779
hier ook een vrij goede intake:

o: boterham (of cracker of rijstwafel, soms 2) met beleg, + fruit
t: fruit
l: boterham (of cracker of rijstwafel, soms 2) met beleg
t: kaas/ rozijntjes/ ontbijtkoek oid
d: met de pot mee, soms nog een toetje
t: papfles

en de hele dag door drinken, meest sap/diksap, 1x per dag yoghi/optimel
pi_118863793
schoenen zijn inderdaad van shoesme met superflex zool. helaas hadden ze bij de schoenen outlet niet met super flexibele zool, maar voor het volgende paar ga ik wel op zoek naar iets goedkoper..

jelle drinkt vanaf een jaar (of iets er voor zelfs al) gewone melk in de fles voor bedtijd. we zijn nu ook ongeveer een maand deze fles aan het halveren (ook omdat hij vort elke nacht door lekte). bij de wijk zei de arts dat we stil aan de fles er af mochten laten. als hij er slechter van ging slapen was het ook geen probleem om er mee te wachten. hij is nu 14 maanden en dat was wel een geschikte tijd om het af te bouwen zo rond die tijd zeiden ze mits het kind het ook accepteert natuurlijk.
  maandag 5 november 2012 @ 20:55:14 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118865725
Hier krijgt Anouk nog 3 flessen, waarvan 1 dus voor het slapen. De ene keer drinkt ze die wel leeg, de andere keer niet.
Vanmorgen dacht ik haar bambix te geven... Anouk dacht van niet.. :D Daarna wilde ze ook zo'n half uur de gewone ook niet! Wanneer stapten jullie over op brood 's morgens? Denk dat ze dat wel raar zou vinden trouwens (en ik moet zeggen dat ik het 's morgens ook wel zou missen, lekker even wakker worden met kind in je armen O+ )
  maandag 5 november 2012 @ 20:59:17 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118865946
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:55 schreef Susie het volgende:
Hier krijgt Anouk nog 3 flessen, waarvan 1 dus voor het slapen. De ene keer drinkt ze die wel leeg, de andere keer niet.
Vanmorgen dacht ik haar bambix te geven... Anouk dacht van niet.. :D Daarna wilde ze ook zo'n half uur de gewone ook niet! Wanneer stapten jullie over op brood 's morgens? Denk dat ze dat wel raar zou vinden trouwens (en ik moet zeggen dat ik het 's morgens ook wel zou missen, lekker even wakker worden met kind in je armen O+ )
Liene krijgt al heel lang brood als ontbijt. Eerst met borst, later zonder. Maar ik denk al vanaf een maand of 9?
  maandag 5 november 2012 @ 21:05:12 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118866311
Ik gaf altijd een bordje pap in de ochtend vanaf een maand of 7 tot 10/11 maanden zoiets, brood at ze toen altijd heel slecht en dus alleen tussen de middag.
Vanaf 11 maanden is ze gaan dooslapen en brood eten en ben ik haar om en om een bordje pap en boterham gaan geven. De afgelopen 2/3 maanden krijgt ze bijna altijd brood, soms geef ik haar een bordje pap. Vind ze ook heerlijk, maar ik vind het meer gedoe, een boterham eet ze zo zelf op, pap moet ik voeren. Dat kan ze wel zelf, maar dan is ze al vies voordat de dag begonnen is... }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')