abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:19:11 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118882321
Hier is het:

O: 1 boterham
T: Fruit twee/drie stuks
L: Twee boterhammen
T: koekje/rijstwafel/soepstengel/knijpfruit
D: Met de pot mee maar verschilt per dag of hij wil eten
T: bakje yoghurt

De hele dag door staat er sap om te drinken wat ik bij het eten nog eens extra benadruk.
Als ik sta te koken snaait hij meestal nog wel een tomaatje of kommer hier en daar weg.
Ook krijgt hij als we thuis zijn nog wel eens een plakje kaas of worst. Hij is nogal verzot op kaas.

Van het weekend had de meneer hem een plakje kokosbrood gegeven. Ging zelf naar het toilet. Kwam terug en toen lag de verpakking niet meer op het aanrecht maar zat Puck er op de bank uit te eten :o (ik was zelf niet thuis)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118882410
Hier staat er inderdaad ook de hele dag drinken maar er zijn dagen dat ze nauwelijk aan de 300 cc komt en er zijn dagen dat ze zo een liter weglurkt. Ik ben op de slechte drinkdagen wel altijd allert op plasluiers.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:30:34 #203
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118882606
De hele dag drinken is niet heel erg handig, tenzij het water is. Er zijn veel kindjes met gaatjes in hun tanden als ze 4 jaar zijn doordat ze de hele dag vruchtensap mogen drinken en ook door de pyjamapapjes e.d. omdat de papa's en mama's daarna niet altijd poetsen.

Lientje krijgt 's ochtends een bekertje sap, maar dat is dan ook echt vruchtensap en geen sap uit vruchtenconcentraat. Maar dat drinkt ze dan ook op of niet en dan haal ik het na 15 minuten ofzo weg. In de middag krijgt ze bijna altijd water of thee, soms een keertje diksap.

Het is denk ik ook niet zo dat kinderen meer drinken als het er de hele dag staat, ik denk juist dat als ze bijv alleen om 10.00 uur en 15.00 uur en bij de maaltijden iets krijgen dat ze dan meer drinken.
Overigens geef ik bij het avondeten geen drinken, dat vult de maag en dan eet ze naar mijn idee niet meer voldoende, dus dan pas na het eten weer wat.
pi_118882641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:39 schreef laziness het volgende:
Als een kindje gewoon goed eet dan lijkt zo'n fles 's avonds me zulke onnodige calorieën maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.
Iemand die dat weet?

Ja eigenlijk wel, mijn Vig eet niet, en die krijgt dus juist een fles voor extra calorieën en energie
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:33:47 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118882697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:05 schreef Susie het volgende:
Anouk is ook stevig, maar persoonlijk vind ik niet dat ze veel eet. Het tussendoortje in de middag slaat ze vaak al over, omdat ze zo'n "raar" slaapritme heeft tegenwoordig ( 14.30 tot 16.30). Omdan nog fruit te geven en tussen 17 en 17.30 weer avond eten, vind ik ook niets. Maar ze krijgt dus nog wel voor haar slaap 's middags een fles. Liever heb ik dat ze rond 13 gaat slapen, dan zou ik 's middags nog iets kunnen ondernemen... Maar ach, komt vanzelf als ze 's morgens niet meer slaapt denk ik?
Lientje is ook een poosje zo gaan slapen, van 09.00 tot 10.30 en van 14.30 tot 16.15. En ze is toen eerst gestopt met die late slaap en toen ging ze van 10.00 tot 12.30 slapen en trok ze de hele middag door. :') Nu slaapt ze sinds een week of 4/5 zo rond 11.30 tot 13.30 uur, het ging hier heel geleidelijk.
pi_118882778
Nou ik heb het geprobeerd op vaste tijden te drinken, maar toen werd er gewoon helemaal niet meer gedronken. En ze krijgen bij mij waterige siroop en thee en ik poets netjes de tandjes ;), dus mijn overweging is ik vind het belangrijker dat er iets aan vocht in gaat dan niets zeg maar.
J drinkt wel op een aantal vaste tijden, maar voor Sarah werkt dat gewoon niet.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:37:55 #207
244125 laziness
pi_118882806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:30 schreef Juud79 het volgende:
De hele dag drinken is niet heel erg handig, tenzij het water is. Er zijn veel kindjes met gaatjes in hun tanden als ze 4 jaar zijn doordat ze de hele dag vruchtensap mogen drinken en ook door de pyjamapapjes e.d. omdat de papa's en mama's daarna niet altijd poetsen.

Lientje krijgt 's ochtends een bekertje sap, maar dat is dan ook echt vruchtensap en geen sap uit vruchtenconcentraat. Maar dat drinkt ze dan ook op of niet en dan haal ik het na 15 minuten ofzo weg. In de middag krijgt ze bijna altijd water of thee, soms een keertje diksap.

Het is denk ik ook niet zo dat kinderen meer drinken als het er de hele dag staat, ik denk juist dat als ze bijv alleen om 10.00 uur en 15.00 uur en bij de maaltijden iets krijgen dat ze dan meer drinken.
Overigens geef ik bij het avondeten geen drinken, dat vult de maag en dan eet ze naar mijn idee niet meer voldoende, dus dan pas na het eten weer wat.
Volgens onze tandarts maakt het geen klap uit of je na het tanden poetsen nog iets te eten of drinken geeft. Als je maar 2x keer per dag poetst.

Verder is het niet alsof hij de hele dag die sappen langs zijn tanden krijgt want hij pakt hem, drinkt de helft of helemaal en dan heeft hij dus ook een hele tijd geen dorst meer.
Dan staat die beker er ook vaak leeg tot hij zelf meestal wel vraagt om drinken.

Maar drink jij zelf ook alleen op gezette tijden? En dan in 1x je hele glas leeg?
Ik niet dus verwacht ik dat van mijn kind ook niet.

Maar ik ben ook niet van de alleen water brigade. Hij drinkt dan weinig en ik ben zelf ook geen fan van water dus krijgt hij gewoon sap.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:42:28 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118882949
Hier staat de hele dag een bekertje water op tafel en bij eerste boterham krijgt hij een pakje drinkyoghurt en bij het avondeten krijgt hij sap.

Hij snoept ook wel eens uit het glas van N, waar dan 7-Up inzit, maar dat is behoorlijk beperkt.
Omdat hij meesnoept heb ik er wel op aangedrongen dat N geen light meer drinkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118882976
Hier vragen ze beide om drinken en krijgen ze het wanneer ze er zelf behoefte aan hebben.
Als ik vind dat het niet vaak genoeg is maak ik het en dan drinken ze vaak ook wel een paar slokjes.

Ik krijg het water hier echt niet weg en mineraalwater heeft een apart smaakje dat ik ook niet kan waarderen. dus als ze iets anders willen mag dat ook :)
pi_118883077
Hier is het melk bij het ontbijt, tussendoor water / water met wat roosvicee, bij het avondeten melk en soms wat yoghi, vooral favoriet wanneer het uit mijn glas mag. En uiteraard elke avond/ochtend tandenpoetsen!
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:49:37 #211
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118883183
Ja, dat voordeel hebben wij dan weer hier, dat het water uit de kraan prima geschikt is om te drinken.

Lientje begint ook zelf om dingen te vragen, om een appe/naan/nomme/fless (appel, banaan, kaakje, drinken), maar ook 'toto, mama, toto?' (Zandkasteel) en 'nonos' 'peen' (haar knuffel en speen). :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:50:37 #212
244125 laziness
pi_118883221
Ik vind men hier op Fok altijd vrij strikt hoor met enkel water en op gezette tijden.

Ik heb thuis altijd geleerd, wij drinken als we dorst hebben dus jij ook.
Dit vind ik zelf voor mijn kind een fijn principe.
Ik poets twee keer per dag zijn tanden en ik heb zelf pas onlangs mijn eerste gaatje gehad dus ik vind het strikte moet je vooral niet doen tenzij water wat betuttelend en onnodig.
Uitzonderingen daar gelaten zijn de mensen die hier op fok schrijven juist de mensen die juist wel nadenken over wat ze doen namelijk.

Mijn kind kan nu zelf aardig praten en aangeven dat hij dorst heeft maar een kindje wat dat niet kan laten wachten tot jij het tijd vindt om te drinken is dan weer niet mijn soort manier.
pi_118883311
Ik ben blij dat ze er nu om kan vragen. De ene keer krijgt ze aanmaaklimonade (van die suikerloze ben even de naam kwijt) en de andere keer appelsap of sinaasappelsap.
Tanden poetsen is ook geen probleem. Al zou het vaker mogen bij dr.
Zelf heb ik nog geen enkel gaatje.

Water is bij ons niet te zuipen. Zit veel kalk in en dat proef je ook.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:53:27 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118883332
Waar we wel mee moeten uitkijken is druivensap.... N drinkt 's avonds vaak rode wijn en ik drink dan druivensap uit een wijnglas.
Soneal mag ook wel druivensap, maar ik moet hem dus niet meer uit mijn wijnglas laten drinken, want voor je het weet pakt hij een keer het verkeerde wijnglas.

Aan tafel krijgt hij ook wel eens uit zo'n mini plastic Ikea wijnglas, uit de duktigserie :D

Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:54:35 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118883373
Ik drink zelf ook de hele dag water, dus het is niet alsof ik iets mag wat hij niet mag....
Als ik de hele dag iets anders zou drinken dan zou hij waarschijnlijk ook ander drinken krijgen, het is gewoon een kwestie van gewoonte denk ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118883651
Ik ben in veel dingen aardig streng maar ze drinken hier melk, water, sapjes, limonadesiroop.
En V doet een dansje en is zielsgelukkig als hij ziet dat ik dit in het wagentje doe :+

pi_118883799
Ow dat willen ze hier ook zo graag, ze krijgen het bij opa en oma en een hele enkele keer thuis. Maar ze zijn zo vaak bij opa en oma dat ik het wel genoeg vind als ze het alleen daar krijgen :)
pi_118884211
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:37 schreef laziness het volgende:
.
Wat is met jou gebeurd?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_118884265
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:06 schreef MamaPurk het volgende:
Ow dat willen ze hier ook zo graag, ze krijgen het bij opa en oma en een hele enkele keer thuis. Maar ze zijn zo vaak bij opa en oma dat ik het wel genoeg vind als ze het alleen daar krijgen :)
Oh hier is het echt zelden dat ik dit soort dingen haal.
1 keer in de maand is nog veel zeg maar.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:22:55 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884321
Soneal komt vrolijk zijn lege waterbeker brengen en geeft aan dat hij meer wil, terwijl hij ook prima weet waar de pakjes sap staan, dus ik heb het idee dat hij niet vindt dat hij iets tekort komt met de hele dag water naar believen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884393
V.! hoe is t met je kleine mooie meis? :)

En eten, mijn mini at als een bootwerker maar met periodes ook juist weer heel slecht. Recent zitten wij zo'n beetje hier op:

Ontbijt: niets (ze krijgt uiteraard wel aangeboden hè in allerlei vormen :P )
Tussendoor: fruit, soms 1 hapje appel, soms 3 mandarijnen, geen pijl op te trekken
Lunch: 1 hapje brood, of 1 kwart cracker
Tussendoor: fruit of rauwkost... okay-ish
Diner: afhankelijk van wat we eten, als ik een youtube filmpje opzet dan eet ze goed, 5 happen denk ik is goed in dit geval.

's middags en 's avonds krijgt ze een fles nutramigen, we bieden 250 ml aan, soms drinkt ze nog geen 100 cc per fles, soms drinkt ze hem helemaal leeg. Ook niets over te zeggen.
Drinken, ze krijgen hier water en siroop, meestal water though. De oudste drinkt heel goed, de jongste dweilt er vooral graag vloer en tafel mee.
:)
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:26:50 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884444
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:21 schreef Pvoesss het volgende:
Oh hier is het echt zelden dat ik dit soort dingen haal.
1 keer in de maand is nog veel zeg maar.
Dat is toch hetzelfde als

en

Of is het iets anders?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884546
Nee het is net als de euroshopper dairy drink :) Ik proef altijd heeel veel verschil tussen die dingen en ik vind ze allemaal te zoet :D behalve bonomel dus en de na-apers :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:30:08 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884553
Mijn hemel Mignonne.... dat is echt bijna niets :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884627
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
Nee het is net als de euroshopper dairy drink :) Ik proef altijd heeel veel verschil tussen die dingen en ik vind ze allemaal te zoet :D behalve bonomel dus en de na-apers :D
bonomel is lekker! daar ga ik zelf ook rondedansjes van doen :+
pi_118884665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:30 schreef Leandra het volgende:
Mijn hemel Mignonne.... dat is echt bijna niets :o
t houdt niet over nee, vandaar het dringende advies van de diëtiste om vooral lekker aan te leggen in geval van bv, ook 's nachts en anders flessen 's nachts, en tussen de middag maar rijst gaan eten, dat eet ze stukken beter.

Een gekookt eitje lust ze ook graag dus dat maak ik regelmatig. We bieden ook koekjes en zo af en toe een snoepje aan maar echt eten doet ze die niet doorgaans.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:35:47 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884726
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
Dat zoet maak ik me dan verder weer niet zo'n zorgen om, want in feite is het samen met

en

Het enige zoete drinken wat hij krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:36:47 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118884758
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

t houdt niet over nee, vandaar het dringende advies van de diëtiste om vooral lekker aan te leggen in geval van bv, ook 's nachts en anders flessen 's nachts, en tussen de middag maar rijst gaan eten, dat eet ze stukken beter.

Een gekookt eitje lust ze ook graag dus dat maak ik regelmatig. We bieden ook koekjes en zo af en toe een snoepje aan maar echt eten doet ze die niet doorgaans.
Darn idd, dit eetpatroon alleen al is voldoende om te blijven voeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118884781
Ik hou zelf helemaal niet van die zoete bende, ik drink alleen karnemelk,maar ja dat vinden de meisjes niet lekker.

En mignonne dat is echt heel weinig, maar goed ze groeit wel weer een beetje, dus schijnbaar is het genoeg voor nu. Misschien gaat ze wel meer eten als ze straks merkt dat eten niet meer als gevolg heeft dat ze pijn krijgt. (Ik weet niet hoe dat werkt bij kleine mensjes, maar als zij altijd pijn kreeg na eten, eet zemisschien uit bescherming wel veel minder nu, ofzo?? En moet ze weer leren dat eten niet altijd pijn als gevolg heeft ofzo, nou ja mijn kronkels in mijnhoofd zeg maar..)
pi_118884811
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

nouja ik voed niet meer zelf helaas, de laatste keer dat ik de diëtiste sprak wel nog, dus dat heeft ze goed onthouden :D
Maar idd, die flessen voor de kcal houden we er wel even in. Dingen zoals fantomalt hou ik nog even af, dat hoeft nog niet zo voor mij/ons, haar bmi is wel in orde en ze heeft nog wat reserves. De verwachting is dat als die darm hersteld is en zij zelf ook een beetje bekomen is dat ze dan vanzelf meer gaat eten en beter op gaat nemen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:45:23 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118885020
Dat zou fijn zijn, want als die kans op verbetering er niet inzat zou het behoorlijk zorgwekkend zijn....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118885269
Inderdaad :D
we hebben gelukkig een fijne kinderarts die ik volledig 100% vertrouw in haar beleid, we hebben het besproken en het is geen issue volgens haar, dan vertrouw ik daar voor nu maar op.

En ik ben zo trots op mn kleine meiske O+ ze is zo leuk en ze doet zo haar best verder. Ze heeft echt favoriete knuffeltjes en speelgoedjes enzo, ze is helemaal wild van het filmpje van carnaval festival van de efteling tegenwoordig :D en ze danst en springt graag O+ ze articuleert heel netjes en spreekt in zinnetjes van 4/5 woordjes, en dat klinkt hilarisch uit de mond van zo'n klein ding :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:57:10 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118885444
Dan ontwikkelt ze zich verder iig heel goed, want Soneal is lang niet zo welbespraakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118885478
Ah herkenbaar mignonne -O-
V "lust" alleen : Eierkoeken, banaan, vla, kaas, brood.
En soms is het een feest en eet hij ook appel of rozijntjes *O*
zelfs pizza, patat of andere snacks krijg ik er niet in. Hij doet alsof je hem wil doodknuppelen als je eten voor hem neer zet.

Oh en chips en chocola daar doet hij ook zijn mond voor open :')
Hij krijgt als drinken dus sowieso 2 flessen met babyvoeding :Y
pi_118885577
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:57 schreef Leandra het volgende:
Dan ontwikkelt ze zich verder iig heel goed, want Soneal is lang niet zo welbespraakt.
ja ze ontwikkelt zich keurig, mn dappere ding :Y gelukkig maar.

Pvoesss wat lastig is dat. Ja energie erin dan maar he. Oudste heeft ook wel een periode zo slecht gegeten maar dat trok vrij rap alweer bij, ik kon me er toen niet zo druk om maken, met de jongste werd het toch wat anders.
Vla eet ze trouwens wel! En van die danoontjes en dat soort meuk. Dus die hebben we wel in huis. Okay er zit doorgaans meer achterin haar nek dan achterin haar keel maar het gaat ook een beetje om het idee.
pi_118886540
Oh knijpfruitjes ja die at hij ook, nu al een poosje niet meer eens kijken of ik het er weer in krijg.
Ik maak me nog geen zorgen ik zie het maar als een nasleep van de heftige hersenvliesontsteking tijd.
Hij heeft gewoon een heel heftig eerste jaar gehad met alleen maar ziekenhuis in en ziekenhuis uit.
En dit jaar heeft hij ook nog moeten bijkomen, volgend jaar zie ik als het jaar dat alles op lost. :Y
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:33:31 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118886677
Knijpfruit gaat er idd ook goed in, toen ze tijdens onze vakantie bij de C1000 in de aanbieding waren voor een euro heb ik er hele voorraden van ingeslagen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118886833
knijpfruit moeten ze hier allebei niet :')
1 hapje, zuur kijken, hier mama, eet jij maar op :D ik kon de oudste geen ongelijk geven :X een of andere zure frambozen/appelmeuk bah

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 06-11-2012 13:45:37 ]
pi_118887075
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:39 schreef laziness het volgende:
Als een kindje gewoon goed eet dan lijkt zo'n fles 's avonds me zulke onnodige calorieën maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.
Iemand die dat weet?

Wij hebben het met de kinderarts overlegd, omdat Tienus dus ook nog flessen wil naast zijn normale eten. De kinderarts gaf aan dat het geen probleem is. Hij had zelf ook een zoon die tot zijn derde jaar elke nacht een fles wilde en anders niet sliep. Zijn verklaring: hij zal toch wel honger/dorst hebben. Wat we nu wel doen is de flessen verdunnen, dus teveel water erin. Zijn groei is gewoon gemiddeld, dus veel extra lijkt het niet te doen.

We zijn even bij de huisarts geweest. Amandelontsteking is bijna weg, dus koorts zou nu ook snel moeten stoppen. Zo niet, dan vrijdag weer terug. Maar, pluspunt in huize mefke; geen overdreven hoestbuien, geen benauwdheid, geen eczeem. Ik geloof dat het voor nu gelukt is om dit jochie zonder luchtwegproblemen af te leveren :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_118887391
Jee Mignonne, als ik lees wat jou kleine eet, dan maak ik me met terugwerkende kracht geen zorgen meer over het eten van Driekus. Die at in de winter dat hij veel ziek was ook amper. Nu gelukkig wel weer.

Ik merk heel erg veel verschil tussen de jongens. De oudste maak je blij met boterhammen, sla, fruit, frietjes, gebakken aardappel, pizza, brie etc. En hij lust graag water, melk en karnemelk. En natuurlijk Paula's (vanille of chocovla, van de koe zeg maar).
De jongste eet alleen het beleg van de boterhammen en als je geluk hebt de rest ook. Frietjes lust ie wel, maar doe hem maar vlees. In alle vormen en maten, van hamburgers tot frikadellen. Als het maar vlees is. En ja, voor de vorm dan een hapje groenten.
Beiden lusten wel graag soep. Maakt niet zoveel uit wat voor soep, pompoen, tomaten, courgette, erwten, het verdwijnt allemaal.

Drinken: sap. Maar sap is hier heel dun aangemaakte cranberryranja. Zo'n ikeabekertje, net een bodempje spul en de rest water. En Tienus wil naast nutriolon en karnemelk het liefste water. Ik ben er bij Driekus wel streng op geworden toen bleek dat hij er echte peuterdiarree van kreeg.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:09:52 #241
244125 laziness
pi_118887893
Sap is hier ook niet meer dan roosvicee als bodempje en dan water er bij maar het geeft het toch net wat smaak zodat hij het wel weg drinkt :)

Maar hij krijgt ook wel eens vruchtensap half om half met water.
Dat ziet hij mij drinken en dan wil hij ook graag.
pi_118889118
mijnesen willen ook wat ik drink maar dat lijkt me toch niet zo'n strak plan :P (c-c-c-coooolaaaaa! wel light natuurlijk want stel je voor... *kuch*) Het is nu zo erg dat als ergens een coca-cola reclame staat dat de jongste dan zegt "kijk! mama drinken!!" en de oudste er dan overheen 'ja goedzoooo E. dat is mama dr drinken hè?"

:')
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:45:21 #243
244125 laziness
pi_118889238
Ik drink enkel vruchtensap, thee of wijn. Wijn krijgt hij ook niet :+
Thee vindt hij niet te zuipen helaas -O-

Lekker stel die twee van jou mignonne :D
Ik heb trouwens een shirt waar trop mignonne opstaat. Hebben voor je jongste? :D
pi_118889636
Ik ben gelukkig een beetje van de cola af nu. Ik dronk die zooi echt veel te veel.
Sarah wil altijd koffie van me en ik heb haar wel eens een slokje gegeven en ze lijkt het nog lekker te vinden ook, maar ik vind het toch niet zo een goed idee om haar een kop koffie te gaan geven ;)
Dat is hier wel een groot verschil hoor, Sarah wil alles proeven en vind ook veel lekker en J roept al voor ze het gezien heeft dat ze het niet lust.
Die eet het liefst elke dag dora-macaroni met kaas en als ik dat echt niet klaar wil maken dan wil ze wel worteltjes.
Hier is wel een moeilijk puntje dat als J niet wil eten schuift ze haar bord weg en zegt klaar en dat doet Sarah dus constant na terwijl ik zeker weet dat ze nog wel wil eten.Ik vind dat echt heel lastig, nu probeer ik J te leren dat ze haar bord moeten laten staan in de hoop dat Sarah dan gewoon door eet.
pi_118893535
Ean krijgt 's morgens gewone melk of een beetje flesvoeding en een boterham
's middags 120cc gewone melk en een boterham
's avonds een fles/papfles

Ze is zo blij als ze d'r fles ziet.

En voor de rest eet ze wisselend ze kan een hele week 's avonds niet eten behalve wat kwark/yoghurt en gisteren at ze zo haar bord leeg. Ze houdt duidelijk meer van pasta/rijst dan van agv.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:08:12 #246
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118895418
Ik ben wellicht een miepkont, maar mijnes krijgt dus echt geen yoghi of iets dergelijks. Als ze als zoiets zou krijgen dan was het van Arla of Boerenland. Sap krijgt ze alleen in bio versie, dus vaak van die flessen appel/peer sap of bosvruchten, dat leng ik dan een klein beetje aan.
Knijpfruit, fruitreepjes en dat soort 'onzin' dingen komt er hier voor alsnog niet in. :)
Ik ben ook van mening dat hoe meer je een kind van andere dingen laat proeven, hoe minder ze de basisdingen willen eten/drinken.
Zo krijgt Lientje dus bijv geen speculaasje ofzo, want ik wil dat ze gewoon blij is met dr kaakjes of crackers.

Mefke, ik hoor veel keelpijn en amandelklachten in mijn omgeving, wellicht gewoon de tijd van het jaar. Wel fijn dat hij geen luchtwegproblemen heeft. ;)
pi_118896364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, dat geldt niet voor elk kind, hè? Ivan eet momenteel ook zo en die heeft volgens de richtlijnen nog steeds overgewicht. :Y) Het is dat bij de jongste van mignonne andere zaken spelen, maar zo'n eetpatroon is niet per definitie alarmerend.

Overigens heb ik hier wel een ban op sapjes en andere zoete drinkmeuk. Ik wil best een uitzondering maken voor een snoepje of koekje hier en daar (al gebeurt dat niet dagelijks en ook niet wekelijks), maar het dagelijks drinken van sap tikt gewoon al gauw aan. Het is niet goed voor de tanden, niet goed voor de suikerspiegel, en het verpest de smaakpapillen. Ze mogen een stuk fruit eten als ze zin hebben in zoet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:31:58 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118896439
Klopt, het was dan ook een reactie op Mignonne en ging over de situatie van haar jongste.
Soneal zou het ook wel even kunnen hebben, maar dan zou ik verdomd blij zijn dat ik nog voed.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118896561
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:31 schreef Leandra het volgende:
Klopt, het was dan ook een reactie op Mignonne en ging over de situatie van haar jongste.
Soneal zou het ook wel even kunnen hebben, maar dan zou ik verdomd blij zijn dat ik nog voed.
Ja och, ik geef geen borstvoeding maar er is niks aan de hand tijdens een periode waarin ze weinig eten. Ik doe er dan ook niets aan om dat te compenseren. Er volgt onherroepelijk een periode waarin ze weer meer eten.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:37:03 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118896642
Oh vast, maar ik zou het prettig en makkelijk ter geruststelling vinden, net als dat ik het ook makkelijk vind als hij een keer ziek is of 's nachts een hoop drama heeft.

Als het er is is het makkelijk, als het er niet is is het in de meeste gevallen ook geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118896770
Maar waar heb je dan geruststelling voor nodig als je kind prima groeit en gewoon vrolijk en energiek is?
pi_118896836
Omdat dit ook anders kan lopen? En het soms gewoon fijn is om altijd iets te hebben,.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:47:49 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118897064
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, dat geldt niet voor elk kind, hè? Ivan eet momenteel ook zo en die heeft volgens de richtlijnen nog steeds overgewicht. :Y) Het is dat bij de jongste van mignonne andere zaken spelen, maar zo'n eetpatroon is niet per definitie alarmerend.

Overigens heb ik hier wel een ban op sapjes en andere zoete drinkmeuk. Ik wil best een uitzondering maken voor een snoepje of koekje hier en daar (al gebeurt dat niet dagelijks en ook niet wekelijks), maar het dagelijks drinken van sap tikt gewoon al gauw aan. Het is niet goed voor de tanden, niet goed voor de suikerspiegel, en het verpest de smaakpapillen. Ze mogen een stuk fruit eten als ze zin hebben in zoet.
plus dat één zo'n sapje per dag minder 1,5 kilo op jaarbasis scheelt! (ik schrok daarvan! veel!)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:55:40 #254
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118897373
Maar wat is dat het verschil tussen puur fruit en vruchtensap, vraag ik me dan af. In wat ik koop zitten ook puur en alleen appels en peren, alleen dan uitgeperst.

Gaat google aanslingeren....
pi_118897965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben wellicht een miepkont, maar mijnes krijgt dus echt geen yoghi of iets dergelijks. Als ze als zoiets zou krijgen dan was het van Arla of Boerenland. Sap krijgt ze alleen in bio versie, dus vaak van die flessen appel/peer sap of bosvruchten, dat leng ik dan een klein beetje aan.
Knijpfruit, fruitreepjes en dat soort 'onzin' dingen komt er hier voor alsnog niet in. :)
Ik ben ook van mening dat hoe meer je een kind van andere dingen laat proeven, hoe minder ze de basisdingen willen eten/drinken.
Zo krijgt Lientje dus bijv geen speculaasje ofzo, want ik wil dat ze gewoon blij is met dr kaakjes of crackers.
Natuurlijk zijn er dignen die je liever niet geeft maar als je kind niet eet en niet groeit dan ga je vanzelf de dingen geven die wel de energie en de kcal hebben. En die je er wonder boven wonder wel in krijgt. :Y Ik bied alle normale dingen ook aan maar dit heeft totaal geen enkel succes hij weigert 99 van de 100 dingen te proeven. ;(
Dan geef ik hem liever een knijpfruit dan iets ander,s en dat is ook 100%biologisch en heeft ook geen kunstmatige toevoegingen. Het is leuk hoor in theorie maar in de praktijk gaat dit gewoon niet op hier. Ik zou het graag anders zien hier maar je moet toch iets. Zeker omdat hij steeds meer zakt in de lijntjes -O-

dinsdag 6 november 2012 @ 18:33:22 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118898715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Maar waar heb je dan geruststelling voor nodig als je kind prima groeit en gewoon vrolijk en energiek is?
Ik zei dat ik het prettig ter geruststelling zou vinden als mijn kind niet goed zou eten, dat ik dan iig zou weten dat hij nog wat binnenkrijgt.

En prima groeien en vrolijk en energiek zijn was het bij de jongste van Mignonne niet helemaal.

Als mijn kind dat nog wel zou zijn met zo weinig voedsel dan zou ik dat natuurlijk volledig toeschrijven aan het feit dat hij nog 2 maal daags gevoed wordt :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:36:10 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118898816
Wat krijgt een kind eigenlijk op een KDV op een dag te drinken?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:57:15 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118899769
Ik weet dat ze Anouk vandaag thee hebben aangeboden en dat vond ze dus niets. Normaal ook iets van vruchtensap of iets dergelijks. Erg eigenlijk, ik weet het niet eens :@

Ik kijk ondertussen naar lief die samen met Anouk de speelgoed in de opbergdoos aan het doen is O+ Zo schattig, al die little people poppetjes gaan keurig in de doos.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:07:32 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118900232
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:36 schreef Leandra het volgende:
Wat krijgt een kind eigenlijk op een KDV op een dag te drinken?
Diksap/roosvicee, melk, yoghurt en bij de peuters zal het ook geregeld limonade zijn.
Over het algemeen de goedkoopste. :+
pi_118901398
Onze gastouder geeft water, thee en diksap geloof ik.
pi_118901431
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:55 schreef Juud79 het volgende:
Maar wat is dat het verschil tussen puur fruit en vruchtensap, vraag ik me dan af. In wat ik koop zitten ook puur en alleen appels en peren, alleen dan uitgeperst.

Gaat google aanslingeren....
Ik heb geprobeerd een goede link te vinden met wetenschappelijk bewijs, maar dat lukt me zo snel niet. Het komt erop neer dat fruit beter is omdat in het vruchtvlees en de velletjes allerlei belangrijke voedingsstoffen zitten. Ook niet onbelangrijk is dat je van sap al gauw meer drinkt dan je van fruit eet. Dat zorgt ervoor dat je al gauw meer calorieën binnenkrijgt en het zorgt voor pieken in je bloedsuikerspiegel. Een dieet met veel snelle suikers wordt ook in verband gebracht met diabetes.

Overigens heb ik onlangs ook gelezen dat de waarde van fruit in ons dieet overschat wordt, maar dat idee is niet onomstreden.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:33:06 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118901602
Dan valt die 200 ml yoghurtdrink en 200 ml sap op een dag nog wel mee lijkt me, het is ook gelijk het enige andere dan water.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118901670
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zei dat ik het prettig ter geruststelling zou vinden als mijn kind niet goed zou eten, dat ik dan iig zou weten dat hij nog wat binnenkrijgt.
Dat begrijp ik wel! Maar als je er nou goed over nadenkt, waar heb je geruststelling voor nodig? Eten is niet een doel op zich. Daarom benadruk ik dus dat er geen reden is tot paniek als een kind goed groeit, energiek is en zich prima ontwikkelt. Al kan ik me wel weer voorstellen dat een ouder zorgen kan hebben over het binnenkrijgen van genoeg vitamines en dergelijke.
pi_118901755
ik neem aan dat die 1,5 kilo die je bespaart door geen sap te geven niet opgaat voor deze leeftijd, toch? Hoeveel kilo groeien ze tussen 1 en 2? Kilo of 3 ofzo? Ik heb geen lekker vergelijkingsmateriaal, driekus groeide amper in die tijd en tienus heeft nu in 6 maanden de kilo net gehaald.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:39:21 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118901978
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:35 schreef mefke79 het volgende:
ik neem aan dat die 1,5 kilo die je bespaart door geen sap te geven niet opgaat voor deze leeftijd, toch? Hoeveel kilo groeien ze tussen 1 en 2? Kilo of 3 ofzo? Ik heb geen lekker vergelijkingsmateriaal, driekus groeide amper in die tijd en tienus heeft nu in 6 maanden de kilo net gehaald.
Het ging om kinderen in de basisschoolleeftijd. Weet niet precies hoe ze het testen. of de ene groep maar één glaasje suikerbevattende drank kreeg en de andere groep niks of de ene groep gewoon doorging en de andere één glas minder kreeg. iig was de ene groep, die met minder of geen suikerhoudende bla 1.5 kilo lichter dan de andere groep.

dus dan gaat het misschien niet op voor de peuters, maar je kan ze dan wél al aanleren om zoveel mogelijk water te drinken. :) jong geleerd is oud gedaan.

Het advies was overigens om limonade te geven met suikervervangers. En dát zou ik dan ook weer niet doen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_118902031
Mignonne,

Ik vind dat wel echt als heel erg weinig klinken hoor, ik zou er heel bezorgd van worden. De enige keer dat die van mij zo weinig at, kreeg hij twee dagen later met spoed buisjes in het ziekenhuis.

Hier varieert het heus ook wel iets, maar zo weinig heb ik dus echt pas één keer meegemaakt.
pi_118902052
Het gaat niet alleen om calorieën en kilo's, hè? Wetenschappers zijn het er niet over eens, maar een van de ideeën is dat een suikerrijk dieet leidt tot overgewicht. En ik ben er zelf van overtuigd dat de slechte gewoontes die een kind aanleert niet per se tot problemen in de kindertijd hoeven te leiden maar wel later een probleem kunnen worden.
pi_118902261
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:39 schreef debuurvrouw het volgende:

dus dan gaat het misschien niet op voor de peuters, maar je kan ze dan wél al aanleren om zoveel mogelijk water te drinken. :) jong geleerd is oud gedaan.
Ja, dat dus.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:46:54 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118902426
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel! Maar als je er nou goed over nadenkt, waar heb je geruststelling voor nodig? Eten is niet een doel op zich. Daarom benadruk ik dus dat er geen reden is tot paniek als een kind goed groeit, energiek is en zich prima ontwikkelt. Al kan ik me wel weer voorstellen dat een ouder zorgen kan hebben over het binnenkrijgen van genoeg vitamines en dergelijke.
Nee, maar als mijn kind niet goed zou eten dan weet ik toch alleen maar hoe hij daar onder is in de situatie zoals die is?
Als ik niet meer zou voeden dan ging het misschien ook prima qua groei en ontwikkeling en zou ik idd die geruststelling niet nodig hebben of missen, maar zolang ik hem wel voed is die geruststelling er ook gewoon, ongeacht of het nodig is.

Als hij nu slecht zou eten kan ik niet even gaan testen of hij zonder voeding nog nog goed groeit, vrolijk is en zich goed ontwikkelt.

Zie het als een kelder vol conserven, je kunt waarschijnlijk prima zonder, maar als het dan een keer heel hard sneeuwt weet je wel dat je geen probleem hebt als de sneeuw een meter hoog ligt.

En nee, ik blijf hem niet voeden als back-up, maar zolang hij nog gevoed wil worden en ik dat volhoud vind ik het wel prettig dat ik het achter de hand heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118902642
Ik vraag me af of je appelsap en chocomel nou echt zo tot de slechte gewoontes moet rekenen, eerlijk gezegd.

Ik heb twee heel gezonde kinderen, die allebei brood met gezonde dingen eten, eigenlijk alle fruit wel eten, en bijna alle groenten ook. Maar die ook appelsap drinken. S neemt drie keer per week een pakje chocomel mee naar het overblijven, waar ze verder brood met smeerkaas en smeerworst eet, en wat rauwkost (wortel, komkommer en tomaatjes). Na school, bij thuiskomst eten ze een koekje (ja, elke dag dus). En ook als toetje eten ze bijna altijd zoetigheid (vanillevla enzo).

Maar ook drinken ze veel water en lusten ze dus bijna alle basisdingen wel. Ze hebben een prima gewicht allebei, zijn energiek en fit en leren, denk ik, om gewoon gezond te eten en de ongezonde dingen met mate.

Ik vraag me bij zo'n onderzoek wel heel erg af om hoeveel zoete drank het dan ging hoor.
Wij kregen thuis ook gewoon yogi (tot het op was, want er werd maar één keer per week boodschasppen gedaan) en roerden choco door de melk enzo. En ik lust alles en drink graag water ook :P .
pi_118902731
Oh Leandra, maar het gaat me niet zozeer om de borstvoeding. Er ligt hier gewoon heel vaak nadruk op hoeveel onze kinderen eten. Ik heb wel eens de indruk dat we uit het oog verliezen waar het om draait, namelijk dat onze kinderen goed groeien en zich goed ontwikkelen. Daarom zei ik ook dat het eten niet een doel op zich is.
pi_118902810
Maar Claudia, denk je niet dat goed eten wel aan de basis ligt van 'welvoelen en welzijn'?
pi_118903037
Goed en gezond eten staat in dienst van welvoelen en welzijn.
pi_118903093
Oh, je hebt dat tweede deel weggehaald, zie ik.
pi_118903207
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien werkt het wel allebei de kanten op. Ik denk toch echt dat kinderen die niet eten een groeiachterstand kunnen oplopen. Ik denk dat het wat dat betreft echt wel een kip-ei verhaal is.
Dat ontken ik niet. Als je je zorgen maakt kun je kijken of je kind inderdaad een groei-achterstand oploopt. Slecht eten kan een indicatie zijn dat er iets mis is, natuurlijk. Maar bij dreumesjes en peuters zijn fases van slecht eten eerder regel dan uitzondering en daarom denk ik dat het goed is om in het oog te houden waar het om draait.
pi_118903344
Ja natuurlijk. En zoals hier ook altijd gezegd wordt, je wilt ook geen strijd krijgen aan tafel ...

Maar ik geloof wel in 'leren eten' en in die zin ook in het soms toch een beetje dwingen. En dan heb ik het uiteraard niet over in de mond proppen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:03:21 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118903428
Ik merk niet dat het hier zo vaak over eten gaat, tenzij het echt een probleem is.
Maar misschien lees ik hier gewoon niet vaak genoeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118903545
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Maar ik geloof wel in 'leren eten' en in die zin ook in het soms toch een beetje dwingen. En dan heb ik het uiteraard niet over in de mond proppen.
Ik geloof meer in voorleven, goede gewoontes en vanzelfsprekendheid. We aten vanavond risotto met gegrilde paprika. Ivan eet al sinds zijn dreumestijd groentes slecht, maar toch zijn we hem groentes aan blijven bieden, schiften we ze niet uit zijn eten en eten we ze zelf ook. De paprikarisotto ging schoon op. Hij eet tegenwoordig weer steeds meer groentes, zonder enige vorm van aandringen.
pi_118903604
Fijn!

Ik kan dat hier niet meer testen, omdat ik dus wel heb aangedrongen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:08:19 #280
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118903709
Ik denk dat gezonde kinderen die niet eten wél gewoon groeien. Ze worden hooguit wat licht. En ze gaan echt wel eten als ze trek hebben.

Appelsap is wel een notoire peuterdiarree veroorzaker. En ik denk dat chocolademelk en appelsap wel degelijk bijdragen aan (de kans op) overgewicht. mijn oudste kreeg ook een pakje chocolademelk mee omdat ik een soort calciumnood voelde. dit schooljaar neemt hij echter een halve liter water mee ipv die chocolademelk en je ziet het tóch. Zelfs nu hij 6 boterhammen eet ipv 4. Nou heeft hij een gezond gewicht verder hoor, maar echt wel wat aanleg voor vet op z'n buik enzo.

Maar ik hou me wel aan het principe dat je ook tussendoortjes moet "leren" eten. Dus idd, uit school een koekje bij de thee/water/ranja. En op bevel van de tandarts ook gelijk een snoepje erbij. :+
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:10:19 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118903830
Hier gingen groentes een tijdje makkelijker als ze er in kleine stukjes doorheen gemixt werden, prima, maak ik van kip, rijst en boontjes voor hem toch een door elkaar gehusseld maaltje ipv alles los.

Geen probleem, hij eet gewoon met de pot mee, en of die losse groentesmaak nou wel of niet geproefd wordt vind ik minder van belang.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118903832
Haha, ik geef het niet voor calcium mee hoor, maar gewoon voor de lekker. Ze is er dol op.

Ze blijft trouwens juist heel erg licht, en eet dus gezonde dingen ook als een bouwvakker, dus wat dat betreft maak ik me echt geen zorgen. Ze is 17 kilo nu bij een lengte van 1m10.
pi_118903996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:10 schreef Leandra het volgende:

Geen probleem, hij eet gewoon met de pot mee, en of die losse groentesmaak nou wel of niet geproefd wordt vind ik minder van belang.
Oh, daar maal ik juist weer minder om. Ik heb liever dat ze groentes wel écht leren herkennen, eten en waarderen. Al hoeven ze ook echt niet alle groentes te eten. Ik vind zelf sommige dingen ook echt vies en wil die niet eten.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:26:33 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118904591
Ik vind het dan weer belangrijker dat hij bij zo'n maaltijd zowel de kip als de rijst als de boontjes binnenkrijgt, en niet selectief voor het lekkere gaat en de boontjes laat liggen.

Maar het is een probleemloze eter, er is vrijwel niets wat hij niet eet, en als hij een keer iets niet wil hebben is het ook prima.
Als hij een keer helemaal niets wil hebben is het ook prima.
Maar als hij het met genoegen opeet als het met rijst en kip in een hap zit dan zou ik niet weten waarom ik het niet zo zou doen.

Hij eet grapefruit, olijven, eigenlijk alles wat wij ook eten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118904614
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mignonne,

Ik vind dat wel echt als heel erg weinig klinken hoor, ik zou er heel bezorgd van worden. De enige keer dat die van mij zo weinig at, kreeg hij twee dagen later met spoed buisjes in het ziekenhuis.

Hier varieert het heus ook wel iets, maar zo weinig heb ik dus echt pas één keer meegemaakt.
Het ís ook weinig :) klopt. En bezorgd, tsja,ik denk dat je niet moet vergeten dat ze toch best wel erg ziek is. Of was of hoe je het ook wilt noemen, het is iets chronisch natuurlijk. Maar goed, Zoals R. zich blijkbaar voelde vlak voor de buisjes, zo voelt zij zich al maanden. Er is alleen zo bagger weinig aan te doen. Ik bied aan, de hele dag door, we voeren hier en daar ook wel eens, we kopen en koken dingen waarvan we weten dat het een succes is (of was) enz.

Het probleem is wel een beetje dat ze, nu die darmen beschadigt zijn, ook geen kont opneemt en maar weinig kan hebben qua verteren, weigering is een natuurlijke reactie en het zou me niet verbazen als ze de link is gaan leggen tussen eten en buikpijn. Gaat weer over met veel geduld, weinig dwang en vooral veel 'in haar straatje' koken. Aldus de diëtiste en de kinderarts. En zelf heb ik daar eigenlijk ook wel vertrouwen in dat het weer over gaat.

Ik kan er weinig méér aan doen dan we nu doen eigenlijk.

En ze leeft nu zo vreselijk op sinds ze geen gluten weer krijgt, t is echt een wonderlijk verschil, het plezier in eten komt wel weer denk ik. :Y
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:28:38 #286
244125 laziness
pi_118904694
Mijn kind krijgt dus best wel een speculaasje als het in huis is maar is net zo blij met de kaakjes die oma altijd in huis heeft.
Ik geloof niet zo in het als ik hem één keer een speculaasje geef wil hij nooit meer wat anders. Sterker nog, hij bewijst regelmatig dat deze stelling totaal niet op gaat.

Ik vind de toon waarop er over eten en drinken gepraat wordt hier altijd een beetje vervelend.
Ik onthoud me dan ook van verdere discussie geloof ik.
pi_118904842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het ís ook weinig :) klopt. En bezorgd, tsja,ik denk dat je niet moet vergeten dat ze toch best wel erg ziek is. Of was of hoe je het ook wilt noemen, het is iets chronisch natuurlijk. Maar goed, Zoals R. zich blijkbaar voelde vlak voor de buisjes, zo voelt zij zich al maanden. Er is alleen zo bagger weinig aan te doen. Ik bied aan, de hele dag door, we voeren hier en daar ook wel eens, we kopen en koken dingen waarvan we weten dat het een succes is (of was) enz.

Het probleem is wel een beetje dat ze, nu die darmen beschadigt zijn, ook geen kont opneemt en maar weinig kan hebben qua verteren, weigering is een natuurlijke reactie en het zou me niet verbazen als ze de link is gaan leggen tussen eten en buikpijn. Gaat weer over met veel geduld, weinig dwang en vooral veel 'in haar straatje' koken. Aldus de diëtiste en de kinderarts. En zelf heb ik daar eigenlijk ook wel vertrouwen in dat het weer over gaat.

Ik kan er weinig méér aan doen dan we nu doen eigenlijk.

En ze leeft nu zo vreselijk op sinds ze geen gluten weer krijgt, t is echt een wonderlijk verschil, het plezier in eten komt wel weer denk ik. :Y
Nou, lijkt me heel raar om je te beseffen dat ze eigenlijk zo ziek is/ was. En je bent zo dapper zelf. Ik vind het zo knap klinken altijd, hoe jij en jullie er mee omgaan. :* En ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die denkt of vindt dat jullie meer zouden moeten doen of proberen. Jee, nee!
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:33:34 #288
244125 laziness
pi_118904943
E. had geen beter huisje kunnen vinden dan die ze nu heeft met haar papa en mama. Helemaal mee eens :Y
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:38:17 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118905140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef laziness het volgende:
Mijn kind krijgt dus best wel een speculaasje als het in huis is maar is net zo blij met de kaakjes die oma altijd in huis heeft.
Ik geloof niet zo in het als ik hem één keer een speculaasje geef wil hij nooit meer wat anders. Sterker nog, hij bewijst regelmatig dat deze stelling totaal niet op gaat.

Ik vind de toon waarop er over eten en drinken gepraat wordt hier altijd een beetje vervelend.
ik denk altijd maar dat het op de lange termijn niet zoveel uitmaakt, alleen wat je ze aanleert. Mijnese lusten ook álle koekjes. :P
En ik heb wel geprobeerd ze bewust te leren eten. maar ze ook gewoon lekkers gegund. Verboden vruchten lonken nou eenmaal harder dan dingen die je (met mate) mag. maar goed, mijnese zijn al eeuwen geen dreumesen meer. ;)
pi_118905152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef laziness het volgende:

Ja, dat gevoel heb ik ook. Daarom krijg ik juist de neiging om me er wel mee te bemoeien. Stom natuurlijk. Maar er zijn denk ik echt, ook op dit vlak, meerdere wegen die naar Rome leiden. Of je nou wel of niet pureert, of je nou de nadruk legt op van alles wat binnenkrijgen, of juist de behoefte van het kind volgen,... de meeste kinderen zullen heus gewoon opgroeien tot gezonde eters. En dan denk ik dat voorleven uiteindelijk ook de key is.
pi_118905193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:38 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik denk altijd maar dat het op de lange termijn niet zoveel uitmaakt, alleen wat je ze aanleert. Mijnese lusten ook álle koekjes. :P En ik heb wel geprobeerd ze bewust te leren eten. maar ze ook gewoon lekkers gegund. Verboden vruchten lonken nou eenmaal harder dan dingen die je (met mate) mag. maar goed, mijnese zijn al eeuwen geen dreumesen meer. ;)
^O^ De mijnesen ook, en ook alle toetjes en sapjes :+ .
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:40:17 #292
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118905241
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ja, dat gevoel heb ik ook. Daarom krijg ik juist de neiging om me er wel mee te bemoeien. Stom natuurlijk. Maar er zijn denk ik echt, ook op dit vlak, meerdere wegen die naar Rome leiden. Of je nou wel of niet pureert, of je nou de nadruk legt op van alles wat binnenkrijgen, of juist de behoefte van het kind volgen,... de meeste kinderen zullen heus gewoon opgroeien tot gezonde eters. En dan denk ik dat voorleven uiteindelijk ook de key is.
En voor de goede orde: ik ben dus niet tegen chocolademelk. ;) ik ben voor dingen doen die bij je passen. en lekker je eigen normen en waarden volgen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:40:46 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118905264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

^O^ De mijnesen ook, en ook alle toetjes en sapjes :+ .
én chips!
pi_118905322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:40 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En voor de goede orde: ik ben dus niet tegen chocolademelk. ;) ik ben voor dingen doen die bij je passen. en lekker je eigen normen en waarden volgen.
:*
pi_118905673
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:

Het klinkt alsof je fijn en realistisch advies hebt gehad van de diëtist. En dat er weer een goede relatie opgebouwd moet worden met eten klinkt plausibel. Ze moet er weer vertrouwen in krijgen, leren dat wat vroeger bepaalde gevolgen had dat nu niet meer heeft.

Heb je enig idee op welke leeftijd dit gemiddeld genomen gediagnosticeerd wordt?
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:50:16 #296
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118905817
Hier nog een meisje dat de meeste dagen vrijwel alles eet, al weet ik dat dat best kan veranderen binnenkort.

Ik geef avg altijd apart van elkaar, omdat ik wil dat ze de smaak van zowel groente, vlees als aard apart van elkaar leert kennen. Dingen als pasta, ovenschotel en rijst zitten sowieso al vaak door elkaar. Ze eet heel graag aard en groente en haar vlees voert ze het liefst aan de katten en eet ze maar 2/3 stukjes van.

En voor de rest zit er een verschil in je kind niets gunnen en je kind dingen geven die niet goed voor hem/haar zijn. Ik hou persoonlijk mijn kind graag zo lang mogelijk puur en gezond en ver van alle rommel die er te koop is. Ze kan voorlopig nog niet zelf beslissen wat wel of niet goed voor haar is en dus doe ik dat naar beste kunnen.
Er zijn best uitzonderingen, zo mocht ze afgelopen weekend een klein stukje vers gebakken cake bij haar oma.
En voor alsnog heb ik een kind dat goed eet/slaapt/speelt, nooit ziek is en keurig groeit, dus voor ons is dit de juiste weg .

@Claudia, dank voor de info, ik was er nog niet aan toegekomen om iets op te zoeken. Ik hou het maar bij een bekertje aangelengd vers sap en voor de rest water of rooibosthee.

@Mignonne, ik denk dat jullie kleine smurf een klein 'eet trauma' heeft opgelopen. Van eten krijg je buikpijn, dus eten is niet zo handig om te doen.
Ik denk dat als ze een tijdje klachtenvrij is het vanzelf beter met haar zal gaan en dat ze gaat bedenken dat eten ook kan zonder nare gevolgen. Heeft ze momenteel nog buikpijn?
Moeilijk lijkt het me hoor, want je weet nu wat ze wel mag en het liefst zou je haar natuurlijk flink te eten geven zodat ze weer goed groeit en weer energie voor tien heeft.
pi_118905903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je fijn en realistisch advies hebt gehad van de diëtist. En dat er weer een goede relatie opgebouwd moet worden met eten klinkt plausibel. Ze moet er weer vertrouwen in krijgen, leren dat wat vroeger bepaalde gevolgen had dat nu niet meer heeft.

Heb je enig idee op welke leeftijd dit gemiddeld genomen gediagnosticeerd wordt?
Loopt enorm uiteen omdat het niet iets is waarmee je geboren wordt maar wat je ook later kunt ontwikkelen. Even kort door de bocht, jij kunt over een jaar ook coeliakie krijgen, dat betekent niet dat je het al 25 jaar (toch? :P ) hebt gehad, maar dan heb je het ineens ontwikkeld.

Er zijn veel bejaarden die onverklaarde osteoporose enzo hebben die gediagnosticeerd worden, veel vrouwen van onze leeftijd (vrouwen zijn in de meerderheid sowieso), en veel kleine kinderen. Over kindjes had ik wel iets gelezen, ik dacht dat er gemiddeld wel een jaar tot een paar jaar zat tussen klachten en diagnose.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:52:28 #298
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118905945
Oh Mignonne, ik zag bij Appie dat ze heel veel glutenvrije dingen in de 35% bak hadden liggen met best nog goede houdbaarheid. Word je daar blij van als ik zulks meeneem en opstuur? of zeg je van laatmaar. :P
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:52:33 #299
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118905951
Mijn opa kreeg het toen hij 68 was! :)
pi_118906017
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Loopt enorm uiteen omdat het niet iets is waarmee je geboren wordt maar wat je ook later kunt ontwikkelen. Even kort door de bocht, jij kunt over een jaar ook coeliakie krijgen, dat betekent niet dat je het al 25 jaar (toch? :P ) hebt gehad, maar dan heb je het ineens ontwikkeld.

Er zijn veel bejaarden die onverklaarde osteoporose enzo hebben die gediagnosticeerd worden, veel vrouwen van onze leeftijd (vrouwen zijn in de meerderheid sowieso), en veel kleine kinderen. Over kindjes had ik wel iets gelezen, ik dacht dat er gemiddeld wel een jaar tot een paar jaar zat tussen klachten en diagnose.
Ik heb het idee dat je door je alertheid een relatief vroege diagnose hebt en er een hoop potentieel leed mee voorkomt. Of is het niet ongewoon vroeg?

En sodeju, ik wist niet dat je het op latere leeftijd alsnog kunt krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')