abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118185161
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_118185172
Mijn laatste post was:

Oh en even een vraag van een leek (lees: verwende moeder :P ). Eva heeft flink koorts en heeft rond 17.00 pcm zetpil gehad. Heb nu twee x haar tandjes ingesmeerd met chamodent, want haar twee onderste hoektanden staan op doorkomen.
Kan ik verder nog iets voor haar doen?
Ze werd net na een uurtje slaap wakker, helemaal loeiheet en over d'r toeren. Meer dan tandjes smeren kon ik niet doen. En troosten uiteraard.
Maar tips zijn welkom!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:52:36 #3
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_118186394
Waterijsje geven? Komkommer, paprika reepjes.. ehm dat is het zo'n beetje qua tips :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_118188836
eeeeeh mja dat zou morgen kunnen ja. Maar het ging me eigenlijk meer om nu, vanavond.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:47:25 #5
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118189254
Matras een beetje schuin, door helemaal platliggen neemt de druk toe. Nog een zetpil geven? Niet te warm aankleden, beetje koud water geven in een flesje? Washandje aan een puntje natmaken om op te kauwen?
pi_118208453
Ik had een hele reactie getypt gisteravond en toen had ik ineens geen verbinding meer }:|

Maar alles wat je noemde had ik al gedaan, behalve water geven/washandje, omdat ze op dat moment sliep. Een tweede zetpil mocht ze nog niet omdat daar 6 uur tussen moet zitten.
Maar na het wakker worden rond 20.00 is ze daarna niet meer wakker geweest tot vanmorgen. Het is uiteindelijk dus een prima nacht geweest.
Bedankt voor de tips, maar ik ben er al achter dat ik gewoon niet meer kan doen voor d'r. Zo stom, maar je voelt je dan zo machteloos....
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:36:48 #7
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118214265
Ja, dat is ook onwijs stom, vooral als ze al een half uur ofzo aan het huilen zijn en er duidelijk iets is en ze eigenlijk gewoon moe zijn en willen slapen. Niets zo sneu als een ziek klein kindje....

Fijn dat ze heeft geslapen! ;)

We hadden last van de Fok! wet en een meisje dat tussen ons in wou slapen en regelmatig wakker was met gemopper en willen drinken. Ik gok last van tanden....dr buikje kon het volgens mij niet zijn want niets gegeten wat ze anders ook niet eet. Maar wat brak ben je, als je dat niet gewend bent. :O
pi_118264910
Sterkte voor het tandenleed :(

Mannetje begint weer wat op te knappen, puf gaat steeds beter gelukkig. Bumba krijgt trouw ook elke keer een nep pufje en soms een echte als hij wat te enthousiast is ;)
Van heel druk spelen wordt hij nog wel snel kortademig, nog even goed in de gaten houden dus.
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:49:52 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118265150
Fijn dat hij weer wat begint op te knappen Mrien!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 oktober 2012 @ 08:28:49 #10
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118270306
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:43 schreef mrien het volgende:
Sterkte voor het tandenleed :(

Mannetje begint weer wat op te knappen, puf gaat steeds beter gelukkig. Bumba krijgt trouw ook elke keer een nep pufje en soms een echte als hij wat te enthousiast is ;)
Van heel druk spelen wordt hij nog wel snel kortademig, nog even goed in de gaten houden dus.
Mrien, had ie nu ook eigenlijk iets onder de leden? Of was het puur het weigeren van zijn puf?

Fijn dat het weer iets beter gaat met hem. ;)
pi_118281808
2 jaar geleden werd ik op 22 oktober opgenomen in het ziekenhuis. En nu, 2 jaar later ligt mijn dreumes te zingen in bed. hi hi hi, ha ha ha, stond erbij, keek ernaar O+
Het is een enorme boef, weet dondersgoed wat ze wel en vooral wat ze niet wi.. Ze heeft het woordje MIJ ontdekt. Alles is MIJ!!
Morgen wordt mijn meisje alweer 2. We gaan morgen met haar naar haar grote liefde, Bumba.
*poef* nu is het weg
pi_118290193
Even egopost sorry, lees straks bij.

Net gebeld voor de uitslag van E.'s biopsie. Ze heeft Marsh 3a en daarmee is de diagnose coeliakie definitief.
:)
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:52:14 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118290322
Fijn dat je het iig al weet, ga je het (zoals het er nu uitziet) redden met glutenvrij eten of komt er juist nog meer om de hoek?
Sorry voor de wellicht stomme vraag, geen enkele kennis met betrekking tot coeliaki :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118291800
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:52 schreef Leandra het volgende:
Fijn dat je het iig al weet, ga je het (zoals het er nu uitziet) redden met glutenvrij eten of komt er juist nog meer om de hoek?
Sorry voor de wellicht stomme vraag, geen enkele kennis met betrekking tot coeliaki :@
Ja we gaan het wel redden hoor, er komt wel veel bij kijken, maar dat komt wel goed.

Ik ben vooral blij dat het niets ernstigs is, de kinderarts dacht nog aan syndroom van Turner, of nogmaals diabetes of schildklierfunctiestoornissen. Nouja doe dan maar coeliakie graag. :X
:)
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:39:28 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118298458
Gelukkig, en fijn dat het het minst erge is van wat het kon zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118299057
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:48 schreef mignonne het volgende:
Even egopost sorry, lees straks bij.

Net gebeld voor de uitslag van E.'s biopsie. Ze heeft Marsh 3a en daarmee is de diagnose coeliakie definitief.
Hoera en he kut.
Maar eindelijk de kans om je propje tot een gezond en vrolijk huppelend kind met teveel energie te maken. Geniet ervan!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:59:11 #17
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_118303338
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoera en he kut.
Maar eindelijk de kans om je propje tot een gezond en vrolijk huppelend kind met teveel energie te maken. Geniet ervan!
Mooi verwoord, wilde eigenlijk hetzelfde zeggen ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:17:23 #18
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118304608
Ja, ik las het van de uitslag, fijn dat jullie nu eindelijk zekerheid hebben over wat ze heeft.
En dus ook haar kunnen helpen, wat lijkt me dat een zegen, dat je eindelijk zeker weet dat wat je doet, het juiste is voor haar.

Ik heb ervaring met kennissen, die hun prupke kende je na een jaar niet meer terug, kwam een paar kilo aan en had een bak meer energie, veranderde van een stilzittende magere dreumes in een rondrennende hollands welvaren peuter. Als je het onder controle hebt kan je er goed mee leven, maar oh, wat is het een sluimerende draak als dat nog niet zo is. -O-

Dus heb hoop op betere tijden en een energiek peutertje. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 23-10-2012 07:44:11 ]
pi_118306680
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:28 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Mrien, had ie nu ook eigenlijk iets onder de leden? Of was het puur het weigeren van zijn puf?

Fijn dat het weer iets beter gaat met hem. ;)
Weigeren van de puf vooral. Gelukkig gaat dat nu goed.
Vanavond weer op de hap/seh/kinderarts geweest. Waarschijnlijk weer een aanval gehad, bleef ook kortademig vannacht en vanavond werd het alsmaar erger. Daar zakte her gelukkig af.
Wel erg hijgerig, misschien toch infectie of longontsteking. Morgen weer terug komen op de poli, kijken hoe het dan gaat. Hij had vanavond al bijna max ventolin gehad

Mignonne :*
Fijn dat je duidelijkheid hebt, niet fijn voor jullie, maar nu je het weet kun je er wat mee
pi_118317730
Hopelijk knapt ie snel op Mrien!

Fijn idd dat je duidelijkheid hebt Mignonne. Hopelijk knapt ook jullie meisje snel op!

Ik kom jullie gedag zeggen! Sofie is vandaag jarig! 2 jaar alweer. Tot snel in het peutertopic!!

*poef* nu is het weg
pi_118317745
Sofie! Meisje, gefeliciteerd met je tweede verjaardag *O* *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118317798
Van harte Sofie! Veel plezier vandaag bij Bumba!

dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:18:16 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118317816
Sofie, gefeliciteerd! *O* :*
Tot over een maandje :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118317841
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:17 schreef Cyntiaa het volgende:
Van harte Sofie! Veel plezier vandaag bij Bumba!

[ afbeelding ]
We zijn bij je in de buurt vandaag!
*poef* nu is het weg
pi_118317848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:18 schreef Leandra het volgende:
Sofie, gefeliciteerd! *O* :*
Tot over een maandje :W
Die van jou ook al twee? Da kan nie :o
The way you rock'n'roll
pi_118317863
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:19 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

We zijn bij je in de buurt vandaag!
Stadsgehoorzaal?! Leuk! Al ben ik helaas aan het werk -O-
pi_118317875
Ja, kwam net zo mooi uit vandaag!
*poef* nu is het weg
pi_118317901
Sofie, gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Mignonne, ik sluit me aan bij Vanyel, ze verwoord het heel goed.
Ik hoop zo dat het nu met een passend dieet voor jullie 'opgelost' kan worden :*

Jelle :* , ik heb met je te doen hoor. Benauwdheid is zo eng! Sterkte op de poli vandaag, Mrien!

Hier was het dus geen tandjesleed, Eva heeft de 6e ziekte.
Symptomen waren duidelijk: 3 dagen flink koorts en toen die gisteren wegzakte kreeg ze de uitslag. Ik ken heel die ziekte niet dus toen ik de uitslag zag, toch voor de zekerheid maar ff de huisarts gebeld.
Weet iemand of je de 6e ziekte maar 1x kan krijgen?
pi_118318132
@danic beterschap voor Eva geen idee of je de 6e ziekte maar 1x kan krijgen.
@mignonne volgens mij is dit de "beste" uitslag van waar ze aandachten toch? Nu heb ik weinig verstand van coeliakie zijn daar nog gradaties in? Ik hoop zo dat ze met een aangepast dieet weer een vrolijk gezond meisje wordt.
@mrien hoe is het nu met Jelle benauwd zijn is zo eng ik hoop dat het met de nieuwe puffer snel beter gaat met hem.

Mijn ean is los gisteren liep ze 20 stappen los *O* . Volgens mij is ze alleen heel erg onzeker want het liefst heeft ze 1 vinger vast. En ze is erg van de zwaan kleef aan ze huilde afgelopen nacht ook ineens heel erg verdrietig en als niet naar d'r zin is gaat ze heel hard gillen. Iets teveel van d'r neefje geleerd vorige week.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:43:32 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118318314
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Die van jou ook al twee? Da kan nie :o
Nee joh, nog lang niet, dat duurt nog maaaaaanden :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118318566
Mignonne, heftig! Maar wel fijn dat er duidelijheid is en dat je er wat aan kan doen.

Mrien, arme Jelle, sterkte en hopelijk knapt hij snel goed op.

KJ ook hier gefeliciteerd met Sofie *O*

Danic, beterschap voor je meisje.

En hier zat ik net met klapperende oren. Sarah liet haar koekje vallen en zei "koekah ben je?" Dat zijn gewoon drie woorden samengevoegd tot een zinnetje..!
Ze maakt sinds van de week ook van die houten puzzels! Ze gaat in eens hard en ze word zo groot!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_118318859
Beterschap Jelle! Hopelijk knapt hij snel op..
Beterschap met je meisje, Danic!

Sarah O+

Hier staat tand nr 7 op doorbreken!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:44:11 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118326402
KJ, van harte gefeliciteerd met je meisje!! *O* *O* *O*
pi_118340841
Gefeliciteerd KJ!!!!

Wat gaaf he Mamapurk! Jelle begint ook steeds meer van dat soort combi's te gebruiken, zo leuk!

Op de poli was het goed gelukkig, waarschijnlijk gisteravond echt een aanval geweest die de ventolin toch nog oppakte. Gelukkig maar, gisteravond vond ik het echt even flink zwaar moet ik zeggen.
Z'n longen klonken ook al een stuk beter dan gisteren en vrijdag, fijn dus.
Over 2 weken terugkomen en kijken hoe het dan gaat. Tot die tijd gewoon doorpuffen om de 3 uur :)
Morgen op de creche maar even goede instructie geven
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:28:33 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118386957
KJ van harte nog met je grote meid!

Ik mag mij hier aansluiten met Anouk. Vandaag 1 jaar geworden *O* en -O- , want ze is toch pas geboren??

Afgelopen weekend haar feestje al gevierd, uiteraard met taart. Helaas geen foto toen ze het hele stuk in haar handen had :X

Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118387084
Welkom Susie en Anouk en gefeliciteerd *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_118419870
Susie en Anouk wat leuk dat jullie hier nu ook zijn *O*
The way you rock'n'roll
pi_118420119
Susie en Anouk welkom.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:04:18 #39
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118423502
Susie, welkom hier en gefeliciteerd met Anouk! *O*

En FR, ze kan loslopen, wiehoe!!!! *O* *O*
pi_118432185
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:04 schreef Juud79 het volgende:
Susie, welkom hier en gefeliciteerd met Anouk! *O*

En FR, ze kan loslopen, wiehoe!!!! *O* *O*
Als het madame uitkomt ze is zo dwars de laatste tijd. De gastouder zei al in de 17jaar dat ik dit werk doe, heb ik nog nooit gemaakt dat een kind zo'n eigen wil heeft en al zo jong zo op haar spullen is gericht. Nu is d'r pittige karakter wel de reden dat ze op de wereld is natuurlijk. Maar leuk is het niet altijd.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:47:16 #41
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118433099
Hier is het dwarse langzaam wat minder geworden sinds dat Lientje kan lopen. Ze begrijpt meer van wat ik zeg, kan soms ook eerst luisteren ipv meteen losgaan als het niet gaat zoals ze wil.

Ik probeer veel te vertellen wat we gaan doen en hoe we dingen doen, wat ik doe en wat ik van haar verwacht, dat haalt een boel onrust en bokkigheid weg. En afleiden werkt ook steeds beter gelukkig.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:08:29 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118441015
Susie en Anouk, gefeliciteerd en welkom *O*

Hier ook een eigenwijsje wat een hekel heeft aan teruggaan.... dus van locatie A naar B lopen is geen probleem, maar van B dezelfde weg terug naar A wel, wat natuurlijk prima te voorkomen is door via C te lopen :+
Maar hij weet heel goed wat hij wil, en als ik iets anders wil dan heeft hij pech.
Vanmiddag moest N even ergens iets ophalen, wij de auto neergezet en de straat doorgelopen naar de speeltuin die we aan het begin van de straat hadden gezien, prima, Soneal het naar z'n zin in de speeltuin, was geweldig totdat papa er ook was en we terug moesten naar de auto.
Drama... gillen, krijsen, maar ik ga hem niet dat hele eind tillen, want dat betekent alleen maar dat je een in je oor krijsend kind hebt.
Dus zelf lopen en een handje geven (normaal hoeft dat op de stoep niet, maar als je de andere kant opwilt dan wij moet dat wel), hij heeft de straat lopen huilen, en iedere keer als ik z'n hand losliet was hij stil, draaide zich om en liep terug richting speeltuin, zelfs toen we al bijna bij de auto waren en je de speeltuin allang niet meer kon zien (want zo'n 100 meter verderop) :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:33:56 #43
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118450155
Die van mij loopt dan niet meer mee terug, gaat aan mijn hand hangen of op de grond zitten/liggen en huilen.
Ik laat haar ook nog niet een stukje lopen als we gaan winkelen of iets dergelijks, want dan krijg ik haar niet zonder woedeaanval terug in de wandelwagen/Wompat. :')

Dus dat zelf laten lopen doen we alleen nog hier thuis voor een blokje om en we gaan dit weekend even naar het bos, dan nemen we de Wompat mee en kan ze wel zelf lopen, want alle ruimte en alle tijd. :D
pi_118450512
Ik wilde net zeggen. De mijne loopt dan niet meer hoor. Zodra je dan zijn hand pakt gaat hij al huilend op de grond zitten.

Dus Soneal is best redelijk :D
The way you rock'n'roll
pi_118490426
Welkom Susie & dame! O+

Hier wordt nog niet los gelopen maar wel langs de kastjes, bank, stoelen en tafel. En dat gaat al erg stabiel!

De wantjes en winterjas kunnen al aan hier! Brrr wat koud. We gaan maar eens op zoek naar fijne gebreide sokjes O+
pi_118508965
Wij waren vandaag in de Apenheul met EAN van F-R.
Die even heeft laten zien dat ze al lekker kan stappen ^O^
Het was wel erg koud vanochtend nog

De laatste keer dat ik F-R zag bracht ik een pakje maatje 42 mee en nu is ean zo'n groot meisje al O+
The way you rock'n'roll
pi_118509109
Hoor hier voorlopig nog niet thuis maar met het oog op de toch al dure decembermaand wil ik jullie deze tip niet onthouden.
Kan me voorstellen dat jullie misschien niet dagelijks in het aanbiedingen tpoic kijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:53 schreef Roosje84 het volgende:
Bart Smit heeft vanaf vandaag een week 15% korting op alles. (max 2 artikelen per order)
Echter krijg je tot en met morgen (28e) ook al 32% korting op duplo.

Deze acties zijn tegelijk te gebruiken. :D

Van de prijs -32% gaat nog eens 15% af. Dus dat is effectief bijna 40% korting op duplo t.o.v normale verkoopprijs.

Heb zelf dus maar even flink ingeslagen al is mijn jochie er nu nog wat te klein voor.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:22:57 #48
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118510131
Gingen ze zijn speen niet pakken DML? Lijkt mij wel ontzettend leuk om naar toe te gaan met Anouk. Die is nu al geinteresseerd in de hamster van haar neef, deurtje open doen enzo, maar als de hamster zich laat zien, dan snel deurtje weer dicht doen O+
pi_118510218
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:22 schreef Susie het volgende:
Gingen ze zijn speen niet pakken DML? Lijkt mij wel ontzettend leuk om naar toe te gaan met Anouk. Die is nu al geinteresseerd in de hamster van haar neef, deurtje open doen enzo, maar als de hamster zich laat zien, dan snel deurtje weer dicht doen O+
Nee, ze gingen allemaal heel doelbewust naar een papieren zakje wat ik tussen zitting en kap nog had liggen :o

Ik ga volgend jaar zomer pas weer terug met Puck denk ik. Hij ziet beesten toch vooral nog steeds als het echt pal voor zijn neus gebeurd.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:27:34 #50
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118510308
Hier zal het ook pas volgend jaar zijn ofzo hoor, nu vind ze het nog te eng denk ik... En mama te koud :P
pi_118510363
Na dit weekend zijn ze ook gesloten voor het seizoen. Het was ook echt koud.
Ean vond de apen op haar wagen ook niet leuk trouwens :P
The way you rock'n'roll
pi_118510721
Ik vind de apenheul leuk, maar ik vind het helaas zo stom dat het er soms zo druk is dat mensen jeecht voor de voeten lopen, de aapjes van alles te eten geven of op gaan zitten jagen..

Wij zijn gister naar de efteling geweest en vig is echt een held.. hij is in de Bobslee baan geweest :o
pi_118551407
Hi all :W

Vrijdag is onze D alweer één jaar geworden, dus wij komen hier af en toe meekletsen :)

zondag 28 oktober 2012 @ 20:54:21 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118553451
Jakkes die apen, lijkt me eng! Ventje zal ze wel leuk vinden. Hij stormt enthousiast af op elk dier dat hij tegenkomt, heeft hij niet van mij...hier een horrornacht gehad helaas. Ik was uitgeweest, borrel op, en dacht eens lekker te gaan slapen rond middernacht. Niet dus. Ventje heeft van 1 tot 4 gehuild, aan een stuk door, dat hebben we nog nooit meegemaakt. De oorzaak was wel vrij duidelijk. Handjes op wangetje, wangetje knalrood, verhoging en zure poep. Uiteindelijk is hij in slaapt gevallen op een zetpil paracetamol en na masseren van tandvlees met dentinox. Vanmorgen werd hij fris en fruitig wakker, alsof er niets aan de hand was...pfffft. Zal blij zijn als dat hele gebit eens door is.
pi_118565760
Danne gefeliciteerd!!

Hier is het qua tandjes weer even rustig denk ik. Afgelopen week zijn bij eva beide onderste hoektanden doorgekomen. Nu nog 2 boven en de 4 achterste kiezen en dan is het compleet.
pi_118566373
Oef, tandjes.... Hier is wat drama geweest vorige week en ook de bijbehorende luiers, maar we zagen maar niets... Zie ik gisteren tijdens een dramatische huil met het hoofd achterover ineens een kies rechtsboven...

En vannacht had meneer ook duidelijk pijn, gerum..

Maar op tijd beginnen met zonertijd werpt zijn vruchten af, hij heeft van half 8 tot bijna half 9 geslapen O+
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:47:27 #57
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118566529
Welkom Nirak, met jullie prachtige zoon!

Lientje lag gisteravond al om 17.45 uur te slapen, normaal ging ze tussen half zeven en zeven uur naar bed.
Ze had om 16.45 uur dus ook al vreselijk honger en zat te gillen in dr stoel, dus om 17.10 uur zaten we aan tafel :D en na het eten kon ik haar meteen dr bed inschuiven, arm ding.

Om 21.30 uur heeft ze nog een fles melk gehad (op dat tijdstip is ze normaal nooit waker) en daarna heeft ze geslapen tot 07.10 uur, dat is zo'n beetje haar normale tijd 's ochtends.
Vandaag weer oppaskindjes over de vloer en de komende dagen ook, dus daardoor zal het wel lukken om haar in het nieuwe ritme te krijgen.
pi_118566903
Welkom Nirak! *O*

Hier toch last gehad van de BMR vermoed ik, verhoging en erg hangerig.(Of het komt door de 4 doorkomende tanden :X ) Slecht geslapen, 2 x 1 uur. En lekker op tijd naar bed met een PCM. Rond 01:00 nog eens herhaald en toen heerlijk geslapen tot 06:30. Hopelijk gaat het vandaag ook goed op de opvang O+
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:54:01 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118567774
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:26 schreef Nirak het volgende:
Hi all :W

Vrijdag is onze D alweer één jaar geworden, dus wij komen hier af en toe meekletsen :)

[ afbeelding ]
:W Danne O+

Hier was Anouk vannacht rond 2 wakker en helemaal overstuur, echt gillen. Wat er nu precies aan de hand was? Het duurde 10 minuten en toen weer in slaap, tot helaas 5.15... Nog niet aan de wintertijd gewend dus, terwijl ze wel rond 19 naar bed ging, tot zover weten te rekken.
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:55:50 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118567817
Oeh, die BMR, daarvoor moeten wij 7 januari. Ze had ook plek op 24 dec, maar toen ze zei dat ze daar een week later last van zou kunnen krijgen, leek mij dat niet zo'n fijn plan :P Geen zin om op oudejaarsdag met een ziekig meisje te zitten.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:49:10 #61
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118569395
Ik wist niet dat dat zo werkt met de BMR. Ik heb de hele middag vrijgenomen erna, maar hij kan een week later dus nog last hebben begrijp ik?
pi_118569524
Hebben ze dat niet verteld bij het cb? Hier werd er gewaarschuwd. Dat je de afspraak niet vlak voor een vakantie plande.
*poef* nu is het weg
pi_118569581
De BMR duurt juist een week tot een dag of 10 voordat ze er last van krijgen.
The way you rock'n'roll
pi_118569604
Hier precies 9 dagen later last :+ Hopelijk vandaag niet!
pi_118569749
De BMR is de enige prik waar Puck wel wat ziekjes van is geweest. Niks schokkends maar hij had werkelijk nooit wat van de andere prikken.
The way you rock'n'roll
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:44:19 #66
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118571265
Bmr is dat die met 14 maanden? Die zit er hier net een uur in... Kan ik er ook rekening mee houden.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_118571286
Ja dat is 'm :Y
The way you rock'n'roll
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:45:30 #68
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118571314
En de stats 10,4 kg en 81.5 cm.
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:14:52 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118572424
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Hebben ze dat niet verteld bij het cb? Hier werd er gewaarschuwd. Dat je de afspraak niet vlak voor een vakantie plande.
Niets verteld, maar ik ben er ook nog niet geweest, ik moet 7 november pas langskomen. Dan is ventje alweer bijna 16 maanden, maar oke. Ze zijn er sowieso een beetje slordig.
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:20:25 #70
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118572589
Op dag 6 en 7 na de prik gaat hij naar het kdv. Op 8 en 9 is hij lekker bij ons, op dag 10 en 11 ga ik een weekendje weg met vriendinnen. Hopelijk is hij dan niet heel ziek.
pi_118572614
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:20 schreef Aventura het volgende:
Op dag 6 en 7 na de prik gaat hij naar het kdv. Op 8 en 9 is hij lekker bij ons, op dag 10 en 11 ga ik een weekendje weg met vriendinnen. Hopelijk is hij dan niet heel ziek.
Het is gewoon koorts, hangerig etc. Dat overleeft je man wel hoor :Y
The way you rock'n'roll
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:26:04 #72
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118572754
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het is gewoon koorts, hangerig etc. Dat overleeft je man wel hoor :Y
Weet ik, maar het is gewoon zwaarder om in je eentje met een ziek jochie thuis te zijn. En natuurlijk komt mijn vrouwelijk (?) schuldgevoel dan even de kop op steken: ik lekker winkelen en wijn drinken in Maastricht, hij thuis met hangdreumes. Mja, het is net zo vaak andersom..
pi_118581401
Oh Oh.. Dit beloofd iets voor straks! Ik neem vast een doodmoe ventje mee naar huis...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118583241
Krijg jij iedere dag zo'n verhaaltje cyntiaa?
Bij ons staan slaapjes gewoon op het bord..
pi_118583514
Wij krijgen 1 a 2 keer per opvangweek (3 dagen) een verhaaltje. Anders gewoon hoeveel er geslapen is.
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:47:09 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118585984
Had je dat op de mail dan ofzo? Want hier wordt er in een schrift geschreven, ook zo leuk met hele verhalen wat ze gedaan heeft enzo O+
pi_118586867
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:47 schreef Susie het volgende:
Had je dat op de mail dan ofzo? Want hier wordt er in een schrift geschreven, ook zo leuk met hele verhalen wat ze gedaan heeft enzo O+
:Y
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:17:33 #78
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118587535
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:04 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

:Y
Ah! Wel leuk dan! Weet je gelijk wat hij heeft uitgespookt ;) Ik haal Anouk bijna nooit, dus moet altijd op het verhaal afgaan wat lief half vertelt :X

Hier trouwens weer een puntje gezien. Naast haar ene voortand, maar het is dus niet de 2de voortand! Ook daar wel een puntje, maar die zit er al een poos, die lijkt maar niet door te zetten. Kan dat? Dacht dat er eerst 2 voortanden zouden komen en dan de rest ofzo?
pi_118594801
Dat kan best lang duren helaas Susie..
En er is wel een "standaard" volgorde, maar genoeg kindjes die ervan afwijken. Die van ons heeft 7 voortanden en een kies, doe 8e voortand die is in geen velden of wegen te bekennen. En gezien de rode wang en de spuitluier tot achter zijn oren vandaag gok ik dat er weer een kies aan komt :')
Arm jochie. Het kan maar beter snel achter elkaar aankomen, dan is hij er ook snel vanaf...
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:20:30 #80
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118597590
de mijne heeft 2 boven en 2 ondertanden, gewoon in het midden.
En nu een boel bultjes, ook een kiesbult, rode wangen, luieruitslag en jengelig. Dus ik denk dat er meer aankomen nu ;)
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:40:32 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118599056
Dan weten we dat ook weer ;) Blijf het zielig vinden, die tandenleed!
pi_118599776
Hier ook tandjesleed. Meneer is al een paar dagen slecht van zin rond etenstijd totdat ie in bed ligt 's middags en 's avonds (al gaat dat wel vooraf aan wat strubbelingen). Minder goed eten ook en links en rechts onder twee flinke bulten en ik dacht boven ook wat te voelen, maar mocht daarna niet nog een keer voelen, dus even afwachten wat er allemaal door komt. Dit alles ook in combinatie met flinke luiers waar toevallig elke keer mijn man bij uit komt :o

Hier morgen de BMR prik ben benieuwd hoe hij er op reageert zeker ook zo in combinatie met z'n tandjes pijn. En ben ook zeer benieuwd hoe groot m'n grote is
pi_118599999
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:52 schreef hilliebillie het volgende: Dit alles ook in combinatie met flinke luiers waar toevallig elke keer mijn man bij uit komt :o
Goh, wat vervelend :D

Sterkte met de prikjes :*
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:32:57 #84
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118602480
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:52 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook tandjesleed. Meneer is al een paar dagen slecht van zin rond etenstijd totdat ie in bed ligt 's middags en 's avonds (al gaat dat wel vooraf aan wat strubbelingen). Minder goed eten ook en links en rechts onder twee flinke bulten en ik dacht boven ook wat te voelen, maar mocht daarna niet nog een keer voelen, dus even afwachten wat er allemaal door komt. Dit alles ook in combinatie met flinke luiers waar toevallig elke keer mijn man bij uit komt :o

Hier morgen de BMR prik ben benieuwd hoe hij er op reageert zeker ook zo in combinatie met z'n tandjes pijn. En ben ook zeer benieuwd hoe groot m'n grote is
Hier ben ik juist steeds de sjaak. Vandaag had-ie een luier die naar roquefort rook. Ik lieg het niet!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:38:45 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118611181
Dames van hier, komen jullie ook naar de Meet?

[OUD Meet] Binnen meet in Utrecht op 10 november - Alle leeftijden!

En verder had ik een wtf! momentje vanochtend bij het ontbijt, dochterlief ziet mijn kopje koffie staan en zegt 'die mama auw'.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:31:25 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118612598
Ik kan niet, maar anders had ik denk ik ook niet gekomen hoor, dius eigenlijk een lulsmoes :P

Wanneer zijn kinderen weer gewend aan de nieuwe tijd? Ze wordt nu dus al 3 dagen rond 5 wakker. Nu was 6 al een niet fijne tijd, maar als ik dit hou tot de zomertijd weer ingaat.... Edit nog even, ze gaat er wel rond 19 in.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:38:01 #87
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118612799
Mijn kind ging gisteren alweer goed mee in het ritme. Ze was om 07.10 wakker, ging om 11.15 uur naar bed en sliep tot 13.20 uur. Heeft gegeten om 17.30 uur, daarna badje en ze lag om 18.45 te slapen.

Dus om 19.10 uur zat deze mama achter een kopje koffie en had ik de avond voor mezelf. Ze wou wel zowel zondagavond als ook gisteravond rond een uurtje of 22.00 uur een flesje melk.

Vanochtend was het 06.25 uur, want ze sliep bij ons en hoorde de wekker van haar papa. In haar eigen bedje slaapt ze meestal tot een uurtje of 07.00-07.30 uur tegenwoordig.
pi_118618642
hier heeft mn grote kleine vent zn prikjes goed doorstaan vandaag. moest hem wel goed vasthouden want hij is best sterk als ie iets niet wil. hopen dat die er volgende week ook niet al te veel last van gaat hebben.
verder was hij 83 cm en 12.280 gram aan de grote kant dus ;)
en het viel de wijkarts op dat ie alle blokjes met links pakte of wij het idee hadden dat ie linkshandig zou kunnen zijn.. Uh ja eigenlijk was ons dat ook opgevallen maar dachten dat dat nog niet duidelijk zou kunnen zijn.. hij doet overigens ook genoeg met rechts, dus we wachten wel af.. maar grappig dat hun dat in een korte tijd ook op valt..

jelle is wel redelijk gewent al volgens mij aan de wintertijd (hij sliep normaal namelijk ook behoorlijk uit s ochtends nu alleen nog maar ochtenden gehad dat we vroegnonop moesten en hem wakker moesten maken) wel heeft ie s avonds wat last met etenstijd en bedtijd, maar dat is wel redelijk te rekken
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:07:09 #89
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118625122
5.28 en 5.21 tot nu toe :p
pi_118625296
Hier 06:45 vanmorgen, perfect voor een werkdag *O*

Hoe eten jullie kindjes eigenlijk? Cas staat alleen eten van een lepel toe, door ons gegeven, wanneer we pasta eten of een stamppot (Bij uitzondering) de rest eet hij eigenlijk op een soort van Rapley manier. Lekker met zijn handen en dat gaat erg goed.. Van een vork eet hij ook goed mits wij helpen aanprikken.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:12:07 #91
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118636923
Ah, ventje is dus ook lekker op tijd wakker :P

Hier begint Anouk wat meer interesse te tonen voor het zelf vast houden van lepel en vork. Brood eet ze met haar handen en als ik van mening ben dat ze loopt te klooien (maw alles op de grond gooit :D), dan gebruik ik de vork. Op het kdv vroeg de stagiere of ze Anouk met een vork mocht gaan geven voor haar opdracht mbt ontwikkeling, vind ik prima.
Ben niet zo van Rapley, want hou niet van die bende :@ :X Alhoewel ze fruit wel gewoon met de handen eet...weet niet of dat er ook onder valt eigenlijk?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:17:22 #92
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118637285
Ventje wil alles zelf doen, dus ook eten. Vandaag had ik kleine gehaktballetjes met rijst, courgette en tomatensaus. Hij heeft zo'n beetje alle rijstkorrels uit en weer in zijn bord gedaan, de gehaktballen op de grond gegooid en de courgette stopte hij af en toe in zijn mond, maar spuugde het daarna uit. Vorkje prikken laat hij bij zijn avondeten al een paar dagen niet toe. Dat mag alleen bij brood. Ik baal ervan dat hij nu niks op heeft, maar hij moet maar leren dat het op een gegeven moment klaar is. Ik probeer niet boos te worden, maar ik haal het bord weg. Morgen weer een kans!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:26:55 #93
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118637913
Ik heb heel lang heel veel goed gevonden, maar sinds kort ben ik ook wat strenger geworden. Anders ben ik bang dat vandaag of morgen de boel echt tegen de muur geplakt zit. :+
Lientje eet goed zelf, ene hand een lepel of vork waar ze wat mee naar binnen werkt. En met de andere hand pakt ze eten en stopt het in haar mond. Brood eet ze met haar handen, een vorkje ligt dan vrij snel op de vloer.

Als ze een vol zit gaat ze klooien..... op de grond gooien voor de katten, naast haar bord leggen, met brood eten het bord omkiepen.
Dan vraag ik haar of ze klaar is en haal ik het weg. Soms miept ze dan en wil ze het terug, dan eet ze nog wat en anders zegt ze 'kaaa'.

Nog even een plaatje, gewoon omdat het kan. :)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:30:20 #94
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118638079
Juud, wat een mooie foto! Zo in actie en die handschoentjes bengelend O+
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:39:02 #95
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118638518
ahhhhh Lientje <3 schattie!!!

De mijne was beide dagen na 8 uur wakker, lekker dus. (hoewel ze nog niet omgeschakeld was; want het was hiervoor ook wel eens 9 uur, erg lekker na een late dienst ;))

Hillibillie; dat is een flinke jongen zeg! fijn dat de prikjes meevielen!

Susie; had ik je wel welkom geheten? *twijfel twijfel* In elk geval, en misschien dubbel, ontzettend gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je mooie Meis! Ik heb een hele toffe foto van Anouk voorbij zien komen... O+

en oo ik spam ook ff hoor: ze wordt zo groot; mijn Lientje
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:42:39 #96
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118638716
Was je vergeten BJ, maar goed gemaakt met die lieve foto hoor O+ En euhmmm, Nirak en Danne zijn ook inmiddels aangeschoven ;) :P

En wat een tijden hebben die meiden van je zeg! *jaloers*
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:48:20 #97
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118639020
jemig! is Danne ook al 1??? Ongelofelijk! :o

Ook Nirak en Faithz van harte gefeliciteerd met jullie mannetje!! *O* *O* *O* en welkom!
pi_118639251
Wat een leuke meiden dames O+

Onze meneer eet helemaal niet goed de laatste dagen, en als je hem de lepel heeft gebeurd er vanalles mee, maar het eten komt niet in zijn mond :') Dus we voeren nog maar even :)

Brood zelf eten gaat wel goed, maar ik moet wel stukjes snijden, want anders probeert hij een kwart boterham naar binnen te proppen.. En dan kokhalsen, goh :')
En fruit nog steeds geprakt, hoe rijp het ook is, want stukjes zijn jakkes.. En we wilde zo graag rapleyen, maar meneer dus duidelijk niet :(
pi_118639303
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
jemig! is Danne ook al 1??? Ongelofelijk! :o

Ook Nirak en Faithz van harte gefeliciteerd met jullie mannetje!! *O* *O* *O* en welkom!
Dank! Wat en enthousiasme!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:17:06 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118655099
Och BJ, ik zei het vd week nog tegen Marrije (we hadden het over Liene dr nieuwe kleertjes) het is zo'n leuk meidje! En ze is zo groot opeens, echt een dreumes. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')