Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 18:40:41 ]
Op donderdag 18 oktober 2012 17:15 schreef dery1990 het volgende: Heb een bandenwissel! Niet in Putten maar in Bedum. Overigens wel in opdracht van het bedrijf uit Putten
Ik hoop niet dat ze nu allemaal in Bedum zijn. Want dan mogen ze die ritten mooi houden. Vond die langere ritten in het weekend ideaal. Ga voor die kleine kut ritjes m'n dag niet verneuken...
Het is sowieso maar de vraag of er weer zoveel bandenwissels komen. Die klant waar vorig seizoen al die ritjes voor waren (de CV-monteurs) waren destijds erg laat met het bestellen van winterbanden, waardoor ze wel naar dat bedrijf in Putten moesten, omdat die als enige in Nederland nog zoveel honderden setjes winterbanden had liggen. Misschien zijn ze er dit jaar eerder bij en hebben ze een ander bedrijf gekozen.
Op donderdag 18 oktober 2012 18:29 schreef LeTourdeFrance het volgende: Het is sowieso maar de vraag of er weer zoveel bandenwissels komen. Die klant waar vorig seizoen al die ritjes voor waren (de CV-monteurs) waren destijds erg laat met het bestellen van winterbanden, waardoor ze wel naar dat bedrijf in Putten moesten, omdat die als enige in Nederland nog zoveel honderden setjes winterbanden had liggen. Misschien zijn ze er dit jaar eerder bij en hebben ze een ander bedrijf gekozen.
De rit van morgen is van dezelfde klant (CV monteurs). Hoop eigenlijk ook dat ze gewoon in Putten blijven.
Het zou eigenlijk ook logisch zijn als ze alle banden niet op één centraal punt in Putten laten verwisselen, maar bij een aantal verschillende locaties in Nederland, zodat ze in ieder geval minder brandstofkosten kwijt zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 18:40:59 ]
Op donderdag 18 oktober 2012 18:29 schreef LeTourdeFrance het volgende: Het is sowieso maar de vraag of er weer zoveel bandenwissels komen. Die klant waar vorig seizoen al die ritjes voor waren (de CV-monteurs) waren destijds erg laat met het bestellen van winterbanden, waardoor ze wel naar dat bedrijf in Putten moesten, omdat die als enige in Nederland nog zoveel honderden setjes winterbanden had liggen. Misschien zijn ze er dit jaar eerder bij en hebben ze een ander bedrijf gekozen.
Klopt, maar ik had het idee dat de busjes volledig bij hun in onderhoud waren. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Dat we met z'n allen die kant op moesten snapte ik echt niet, maar vond het wel relaxt. Vanuit hun gezien zijn die kleine ritjes natuurlijk wel beter.
Ik was vandaag in Putten maar daar lagen alweer stapels banden klaar. Zou me niks verbazen als we dit jaar weer die kant op moeten, want er stond ook alweer een bord met de klantnaam en een grote pijl de juiste richting op te wijzen de loods in.
Vorig jaar gewoon geen een keer in Pputten geweest twijfel ook nog om voor morgen beschikbaar te blijven. aan de ene kant heb ik nog maar 1 dag gewerkt deze maand, aan de andere kant is uitslapen en niks doen ook wel relaxed en ik heb volgende week toch vakantie dus 5 dagen
Op donderdag 18 oktober 2012 19:45 schreef S-RS het volgende: Ik sta nu op 40 uren. Morgen ook beschikbaar vanaf half 11, hopen op een spoedje. Eerst even uitbrakken
Lekker onder invloed rijden, dat is stoer!!
Even zonder gekheid: Hoe doe je dat eigenlijk als student zijnde; als je dinsdag/donderdag uitgaat mag je woensdag/vrijdag toch helemaal niet rijden?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Even zonder gekheid: Hoe doe je dat eigenlijk als student zijnde; als je dinsdag/donderdag uitgaat mag je woensdag/vrijdag toch helemaal niet rijden?
Ligt eraan of er nog alcohol in je bloed zit lijkt me. Maar als jij weet dat je morgen moet rijden/werken, kan je ook een paar biertjes minder drinken tijdens het stappen zodat je morgenochtend wel kan (en mag) rijden.
Ligt eraan of er nog alcohol in je bloed zit lijkt me. Maar als jij weet dat je morgen moet rijden/werken, kan je ook een paar biertjes minder drinken tijdens het stappen zodat je morgenochtend wel kan (en mag) rijden.
Ja, dat snap ik! Maar dat kun je éérg makkelijk onderschatten he, 1,5 uur per biertje?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Ligt eraan of er nog alcohol in je bloed zit lijkt me. Maar als jij weet dat je morgen moet rijden/werken, kan je ook een paar biertjes minder drinken tijdens het stappen zodat je morgenochtend wel kan (en mag) rijden.
Onder invloed van alcohol rijden doe ik niet aan. Zelfs niet na 1 biertje.
Ben benieuwd hoe dat straks is in de winter. Titel belooft weinig goeds... Worden er ook wel eens ritjes geannuleerd als het 20cm heeft gesneeuwd? of heb je dan gewoon een dag met heel veel uurtjes?
Heel de week beschikbaar geweest, niet meer gebeld uiteindelijk. Misschien morgen maar eens mailen, want de laatste 3 maanden maar minimale ureb gekregen..
Op donderdag 18 oktober 2012 21:32 schreef RobinhoAjax het volgende: Ben benieuwd hoe dat straks is in de winter. Titel belooft weinig goeds... Worden er ook wel eens ritjes geannuleerd als het 20cm heeft gesneeuwd? of heb je dan gewoon een dag met heel veel uurtjes?
Nee hoor, interesseert ze geen zak. Ik heb februari dit jaar urenlang vastgestaan op de A6, was toen nog samen met Mallet. Lag ongeveer 30 centimeter sneeuw op de weg, alles liep vast. De volgende dag had ik 'gewoon' weer twee ritten in dezelfde omstandigheden.
Mailtje terug gehad van AB-AZ, afwijzing omdat ik niet in Groningen zelf woon, dus maar even gemaild dat ik in zeer korte tijd in Groningen kan zijn etc.Reactie terug dat ze alsnog geen interesse hebben, omdat als ze kandidaten in Groningen zelf zouden hebben ze hun geen reiskosten en reistijdvergoeding hoeven te geven.
Net maar gemaild dat ik die ook niet hoef(voor die 20 minuten enkele reis en 2-3 euro aan brandstof..). Eens kijken wat ze nu zeggen.
Op vrijdag 19 oktober 2012 12:53 schreef QuiCk01 het volgende: Ik zie op Facebook een spoedtransport vanuit Laren. Grote kans dat het wat vets is. Jammer genoeg te ver voor meeste hier denk ik
gehe ik had het nog niet gezien, thnx! heb gebeld en heb de rit. Jullie horen nog wat het is. Zou leuk zijn als het indd een Gooische auto is:)
gehe ik had het nog niet gezien, thnx! heb gebeld en heb de rit. Jullie horen nog wat het is. Zou leuk zijn als het indd een Gooische auto is:)
Vanuit Utrecht? Nice! Als ik geweten had dat je ook vanaf daar mocht gaan rijden, had ik ook wel even een telefoontje gedaan of Rotterdam dicht genoeg in de buurt was
Nou veel succes! Mijn bandenwissel van Bedum vandaag is geannuleerd. Ik stond op de stoep, zegt de klant dat ie 10 minuten geleden is gebeld... 'er zijn geen banden'.
Bandenwissels in Bedum tegenwoordig? Vond het naar Putten altijd wel een mooi stukje. Helaas komende week te veel voor school doen, dus beschikbaarheid eerst maar helemaal dicht. Kan het altijd nog veranderen!
Werk maandag! Schiedam-Vianen in een Aygo, Leiderdorp - Meerkerk (snelweg) in een Alhambra. Had ipv die laatste ook een Amersfoort - Nieuwegein mogen kiezen, maar denk dat dit meer uur oplevert
Op vrijdag 19 oktober 2012 16:31 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Bandenwissels in Bedum tegenwoordig? Vond het naar Putten altijd wel een mooi stukje. Helaas komende week te veel voor school doen, dus beschikbaarheid eerst maar helemaal dicht. Kan het altijd nog veranderen!
Zou wel lachen zijn als het landelijk in Bedum is (de geboorteplaats van Arjen Robben toch?). Dan maak ik aardig wat km's...
In Putten duurde het bij mij beide keren ruim een half uur. En beetje koffie drinken, dus was echt dikke prima. Ondanks de saaie auto's vond ik het wel leuk om te doen, bovendien erg eenvoudig. Geen transportformulieren etc!
Ik had een van de laatste bandenwissels in april, toen had ik mijn koffie nog niet op en was het alweer klaar. "Snelservice!" zei die monteur. Ik heb hem maar gevraagd of 'ie de bouten wel had aangedraaid
Maar het waren inderdaad chille ritjes! En vaak nog wel aardig wat uurtjes omdat je hier op de meeste onmogelijke plekken de auto op moest halen.
Nou veel succes! Mijn bandenwissel van Bedum vandaag is geannuleerd. Ik stond op de stoep, zegt de klant dat ie 10 minuten geleden is gebeld... 'er zijn geen banden'.
Hopen dat ze dit weekend wat nieuwe bandjes brengen dan!
Ik vond putten niet zo bijzonder. Ik ben er denk ik maar 2x geweest voor een bandenwissel en dat was allebei 's avonds. Auto's iedere keer na 22:00 afgeleverd. En inderdaad ophalen op slecht bereikbare plekken (bij mensen thuis).
Even een vraagje aan de PC's hier: als het in de winter veel sneeuwt, krijgen jullie dan veel ritjes? Heb in die periode vorig jaar niet veel gewerkt dus ben wel benieuwd. Lijkt me wel lachen om bijv. met een Q7 of Range Rover door de sneeuw te jakkeren:p.
Óf ben je in bed beland bij de rijke blonde miljonairsdochter en de hele rit vergeten?
Haha helaas geen van beiden. Ik heb m'n beeld van het Gooische leven toch wat bij moeten stellen helaasch... Was een crisisgolfje 1.4 tsi. Vond het ding verschrikkelijk rijden. Bij afleveren hoorde ik overigens dat die auto de dag ervoor in Laren was weggesleept. Kan ik me goed voorstellen: de berijder wilde op een parkeerplaats met me afspreken en wilde de overdracht midden op de 'hoofdweg' van die parkeerplaats doen. Toen ik 'm zei dat hij maar even verderop moest parkeren omdat het even zou duren zette hij de auto 10m verderop op diezelfde weg. Toen hij even later weg was en ik even mn navigatie instelde klopte de politie al op mn raam:p Aso's daar in 't Gooi.... Ik zou er ook niet willen wonen: elke dag maar weer in de file op de A1:(
Op donderdag 18 oktober 2012 21:32 schreef RobinhoAjax het volgende: Ben benieuwd hoe dat straks is in de winter. Titel belooft weinig goeds... Worden er ook wel eens ritjes geannuleerd als het 20cm heeft gesneeuwd? of heb je dan gewoon een dag met heel veel uurtjes?
Bij ons in ieder geval niet. Zorg dus dat voor je op pad gaat dat je voldoende drinken (Thermoskan koffie ) en wat te eten bij hebt, want als het midden op je werkdag gaat sneeuwen sta je vaak wel even
Op zaterdag 20 oktober 2012 00:59 schreef Thrasyllus het volgende: Even een vraagje aan de PC's hier: als het in de winter veel sneeuwt, krijgen jullie dan veel ritjes? Heb in die periode vorig jaar niet veel gewerkt dus ben wel benieuwd. Lijkt me wel lachen om bijv. met een Q7 of Range Rover door de sneeuw te jakkeren:p.
ik had vorig jaar wel wat extra en vooral ook leukere ritten in de winter. oudere klanten die normaal zelf rijden maar het in de sneeuw toch niet meer zo goed durven enzo..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 20 oktober 2012 17:42 schreef Astonmartin22 het volgende: hey weten jullie of er meer bedrijven zijn die deze diensten aanbieden, ik heb zelf al bij easyway gesolliciteerd, maar daar hoor je niets van?
Op zaterdag 20 oktober 2012 17:42 schreef Astonmartin22 het volgende: hey weten jullie of er meer bedrijven zijn die deze diensten aanbieden, ik heb zelf al bij easyway gesolliciteerd, maar daar hoor je niets van?
Op zaterdag 20 oktober 2012 17:54 schreef MG_13 het volgende: He, veel mensen met vakantie hier zeg! Ik heb gewoon les en kom om in het werk , geen vrije weekenden enz., argh!
Ik heb ook nooit vakantie hoor... sowieso heb ik echt de kutste studie gekozen die ik maar had kunnen kiezen volgens mij. Altijd druk en altijd saaie kutopdrachten
Ik heb ook nooit vakantie hoor... sowieso heb ik echt de kutste studie gekozen die ik maar had kunnen kiezen volgens mij. Altijd druk en altijd saaie kutopdrachten
Nou, eerste auto staat in Vianen. wasstraat was dicht, dus ik hoefde hem niet te wassen. Geloof wel dat er voor de rest van de dag een andere wasstraat is gevonden
En weer in de trein vanaf Utrecht naar huis. Was nog best prima die Alhambra. Had nog die oude 1.8T met 150pk van VAG, was wel een fijne motor. Daarna vanaf Meerkerk tot Utrecht met een andere hiker gereisd dus dat was ook wel prima.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Gewoon voor de slagboom aan de linkerkant parkeren. Dan in het hokje bij de portiers laten tekenen en vragen of hij goed staat en dan kun je binnen een kopietje laten maken.
Op maandag 22 oktober 2012 15:40 schreef LeTourdeFrance het volgende: Gewoon voor de slagboom aan de linkerkant parkeren. Dan in het hokje bij de portiers laten tekenen en vragen of hij goed staat en dan kun je binnen een kopietje laten maken.
Naar rotterdam was er ook weer iemand een trein gaan koppen volgens mij, niets reed die kant op op CS net
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Kutzooi... vanmiddag een pastic tas met nieuwe inktcartridges in de intercity naar Den Helder laten liggen.... Daar kan ik wel naar fluiten. Ik heb ze contact laten opnemen met die trein en ze zouden me terugbellen als ze de tas gevonden hadden, maar nog niks gehoord. Ik vertrouwde die gast aan de balie daar al niet.. volgens mij gaat hij die dingen lekker zelf houden ofzo
Wie van de privéchauffeurs in dit topic heeft zin om mij een beetje inside uitleg en info te geven erover? Ik denk er namelijk over om over te stappen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op maandag 22 oktober 2012 15:36 schreef Pizzabodem het volgende: Moet morgen ook naar die bekende autoveiling, ben daar nog nooit geweest. Hoe zit het daar met parkeren enzo?
Die veiling is opzich prima parkeren, bij de leasemaatschappij is het echt de grootste hell die ik op parkeergebied heb meegemaakt.
Maar bij de veiling lopen er altijd wel wat mensen dus gewoon ff ergens neerzetten, sleutels en papieren mee en melden bij t wachthuisje.
Op maandag 22 oktober 2012 16:19 schreef maxmin het volgende: Kutzooi... vanmiddag een pastic tas met nieuwe inktcartridges in de intercity naar Den Helder laten liggen.... Daar kan ik wel naar fluiten. Ik heb ze contact laten opnemen met die trein en ze zouden me terugbellen als ze de tas gevonden hadden, maar nog niks gehoord. Ik vertrouwde die gast aan de balie daar al niet.. volgens mij gaat hij die dingen lekker zelf houden ofzo
Zo heb ik een keer mijn jas laten liggen, kreeg niet echt het idee dat ze veel moeite deden. En ik had een stapel visitekaartjes (niet die van EW maar persoonlijke) in mijn jas zitten maar nooit meer wat gehoord..dus ik vermoed dat je ook wel kan fluiten naar je cartridges
Morgen een auto met verlopen APK zie ik. Morgenochtend maar even achteraan bellen, misschien dat hij toch nog gekeurd is ofzo. Heb eigenlijk niet zo'n zin om met een bijna 9 jaar oude wagen zonder apk te rijden....
Op maandag 22 oktober 2012 19:29 schreef Pizzabodem het volgende: Morgen een auto met verlopen APK zie ik. Morgenochtend maar even achteraan bellen, misschien dat hij toch nog gekeurd is ofzo. Heb eigenlijk niet zo'n zin om met een bijna 9 jaar oude wagen zonder apk te rijden....
Woow ik zat dat even te controleren van de vectra die ik morgen moet rijden, maar die is niet verzekerd... Rij ik dat alsnog onder de verzekering van EW? of toch maar even bellen?
Niet verzekerd zal ik gewoon helemaal niet in gaan rijden, helemaal niet als je het van te voren weet. Of het moet een verplaatsing van een garagebedrijf zijn ofzo, met groene platen er op. Dan ben je wel weer verzekerd. Maar ik zou ze bellen.
Op maandag 22 oktober 2012 19:38 schreef Jieuwst het volgende: Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en EW bellen. Boete voor rijden zonder verzekering is superhoog
Zo heb ik een keer mijn jas laten liggen, kreeg niet echt het idee dat ze veel moeite deden. En ik had een stapel visitekaartjes (niet die van EW maar persoonlijke) in mijn jas zitten maar nooit meer wat gehoord..dus ik vermoed dat je ook wel kan fluiten naar je cartridges
Nee dat gevoel had ik inderdaad ook niet. Want als ze echt op mijn aanvraag waren gaan zoeken dan hadden ze me al veel eerder kunnen bellen. Waarschijnlijk hebben ze óf niet gezocht of pas heel laat ergens op een eindstation toen iemand het er al wel uit had gehaald... mooi kut. Zat ook een dure paraplu en nog heel veel zooi in
Woow ik zat dat even te controleren van de vectra die ik morgen moet rijden, maar die is niet verzekerd... Rij ik dat alsnog onder de verzekering van EW? of toch maar even bellen?
Voor zover ik weet heb je via EW alleen een ongevallen dekking. De WA dekking dient altijd voor het betreffende voertuig afgesloten te zijn.
Ik weet overigens niet of het een hele nieuwe auto is? Als ik een andere auto neem en de verzekering laat aanpassen duurt het soms ook 2 weken voordat dit bij het RDW zichtbaar is op de site.
Voor zover ik weet heb je via EW alleen een ongevallen dekking. De WA dekking dient altijd voor het betreffende voertuig afgesloten te zijn.
Ik weet overigens niet of het een hele nieuwe auto is? Als ik een andere auto neem en de verzekering laat aanpassen duurt het soms ook 2 weken voordat dit bij het RDW zichtbaar is op de site.
Nee de auto is uit 2003, dus ik denk eerder dat hij of naar de sloop gaat, of einde lease Maar noodlijn is ingesproken, geen zin om voor niets m'n bed uit te stappen zo vroeg...
EDIT: Bedrijf regelt waarschijnlijk verzekering zelf, dus gewoon rijden
Op maandag 22 oktober 2012 17:15 schreef Hojdhopper het volgende: Wie van de privéchauffeurs in dit topic heeft zin om mij een beetje inside uitleg en info te geven erover? Ik denk er namelijk over om over te stappen.
Nee de auto is uit 2003, dus ik denk eerder dat hij of naar de sloop gaat, of einde lease Maar noodlijn is ingesproken, geen zin om voor niets m'n bed uit te stappen zo vroeg...
EDIT: Bedrijf regelt waarschijnlijk verzekering zelf, dus gewoon rijden
Nee de auto is uit 2003, dus ik denk eerder dat hij of naar de sloop gaat, of einde lease Maar noodlijn is ingesproken, geen zin om voor niets m'n bed uit te stappen zo vroeg...
EDIT: Bedrijf regelt waarschijnlijk verzekering zelf, dus gewoon rijden
Vertaling: 'Ik heb geen idee, je zoekt het maar uit.'
Feit is nu wel, als je een ongeluk maakt kan je naar EW wijzen omdat zij zeiden dat het wel goed zit. Maar het is wel zo'n "rot op ik ben GTST aan het kijken" antwoord
Ik weet niet of jij eerst ook hiker bent geweest? Maar ik overweeg de overstap ivm het ook 's avond en in het weekend kunnen werken. Krijg je vaak ritjes op die momenten?
Hoe strikt is het qua (rij-)gedrag? Krijg je wel eens opmerkingen over je rijstijl?
Ik heb geen auto, hoe werkt dat dan als je eens laat (na ov-tijden) terug komt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op maandag 22 oktober 2012 20:53 schreef Viezze het volgende: Feit is nu wel, als je een ongeluk maakt kan je naar EW wijzen omdat zij zeiden dat het wel goed zit. Maar het is wel zo'n "rot op ik ben GTST aan het kijken" antwoord
Haha zo klonk ze serieus wel, maarja ik zie het morgen wel bij die garage...
Bij ons zijn ze er bijna altijd al uit voordat de APK überhaupt om de hoek komt kijken Wel prettig, plus dat alle wagens via het bedrijf verzekerd zijn, dus dat gedoe heb je ook nooit.
Ik weet niet of jij eerst ook hiker bent geweest? Maar ik overweeg de overstap ivm het ook 's avond en in het weekend kunnen werken. Krijg je vaak ritjes op die momenten?
Hoe strikt is het qua (rij-)gedrag? Krijg je wel eens opmerkingen over je rijstijl?
Ik heb geen auto, hoe werkt dat dan als je eens laat (na ov-tijden) terug komt?
niet hiker geweest, wel eens gedaan. in t weekend is vrijwel nooit een fuk te doen (wel regio maastricht hier) maar 's avonds wel geregeld. en qua rijgedrag zijn de klanten vaak toch wel strikt hoor. als je over de weg zwabbert kun je er echt wel een opmerking over verwachten. zeker als ze proberen iets te schrijven oid en dat gaat niet omdat je niet soepel rijdt. van de andere kant, als je een beetje goed kunt rijden en ze vragen je om a'dam- maastricht in anderhalf uur te doen, en je hebt komt aan met nog tijd over (record: 1.12 uur ) dan zijn ze ook weer erg blij :p. normaliter kom je binnen OVtijden weer aan. zoniet, vragen ze je om een eigen auto te regelen. lukt dat niet dan tja helaas..
niet hiker geweest, wel eens gedaan. in t weekend is vrijwel nooit een fuk te doen (wel regio maastricht hier) maar 's avonds wel geregeld. en qua rijgedrag zijn de klanten vaak toch wel strikt hoor. als je over de weg zwabbert kun je er echt wel een opmerking over verwachten. zeker als ze proberen iets te schrijven oid en dat gaat niet omdat je niet soepel rijdt. van de andere kant, als je een beetje goed kunt rijden en ze vragen je om a'dam- maastricht in anderhalf uur te doen, en je hebt komt aan met nog tijd over (record: 1.12 uur ) dan zijn ze ook weer erg blij :p. normaliter kom je binnen OVtijden weer aan. zoniet, vragen ze je om een eigen auto te regelen. lukt dat niet dan tja helaas..
Enne, hoe gaat dat dan met bekeuringen? Want ik denk dat je dan wel 180 - 200 km/h moet rijden om de a2 in iets meer dan een uurtje af te rijden. Want dan staat ook je rijbewijs op het spel.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jieuwst op 22-10-2012 23:27:26 ]
Enne, hoe gaat dat dan met bekeuringen? Want ik denk dat je dan wel 180 - 200 km/h moet rijden om de a2 in iets meer dan een uurtje af te rijden. Want dan staat ook je rijbewijs op het spel.
Dat lijkt me ook. Ik zou op de snelweg nooit harder dan vmax+40km/h rijden.
Ik werd een tijdje geleden door een bedrijf direct gebeld, of de auto zo snel mogelijk gebracht kon worden, er was wat mis gegaan in de planning. Ik hoefde geen 200 te rijden (dat haalde de Golf bluemotion ook niet ) maar wel een beetje snel. Jammer dat je dan als je aangehouden word je wel zelf je rijbewijs kwijt bent
niet hiker geweest, wel eens gedaan. in t weekend is vrijwel nooit een fuk te doen (wel regio maastricht hier) maar 's avonds wel geregeld. en qua rijgedrag zijn de klanten vaak toch wel strikt hoor. als je over de weg zwabbert kun je er echt wel een opmerking over verwachten. zeker als ze proberen iets te schrijven oid en dat gaat niet omdat je niet soepel rijdt. van de andere kant, als je een beetje goed kunt rijden en ze vragen je om a'dam- maastricht in anderhalf uur te doen, en je hebt komt aan met nog tijd over (record: 1.12 uur ) dan zijn ze ook weer erg blij :p. normaliter kom je binnen OVtijden weer aan. zoniet, vragen ze je om een eigen auto te regelen. lukt dat niet dan tja helaas..
Thanks voor de info. Jammer van het mindere weekendwerk, al zal dat hier in de randstad wellicht anders zijn.
[ Bericht 3% gewijzigd door Hojdhopper op 23-10-2012 17:18:37 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op maandag 22 oktober 2012 15:40 schreef LeTourdeFrance het volgende: Gewoon voor de slagboom aan de linkerkant parkeren. Dan in het hokje bij de portiers laten tekenen en vragen of hij goed staat en dan kun je binnen een kopietje laten maken.
laatste keer dat ik er was heeft de protier in het hokje alles afgehandeld en werd er geen kopie gemaakt maar kreeg ik het formulier gewoon weer mee
niet hiker geweest, wel eens gedaan. in t weekend is vrijwel nooit een fuk te doen (wel regio maastricht hier) maar 's avonds wel geregeld.
Ik heb in het weekeinde toch regelmatig een rit. zijn vaak oudere klanten die op familie bezoek gaan ofzo, door de weeks meer zakenlui. vaak aan het eind van de middag/begin avond klanten op kantoor ophalen en naar huis rijden.
Enne, hoe gaat dat dan met bekeuringen? Want ik denk dat je dan wel 180 - 200 km/h moet rijden om de a2 in iets meer dan een uurtje af te rijden. Want dan staat ook je rijbewijs op het spel.
klopt. die klant reed ik altijd zo hard mogelijk.. tot ik 1x gepakt werd. kwam met 200+ van de A12 af, draaide de A2 op waar 70 op de matrixborden stond. dus ik beetje afremmen, maarja als je van zo hard komt denk je bij 150 al dat je stilstaat. anyway, ik zag dat een auto bij me bleef, dus ik meteen gas los. bleek inderdaad politie te zijn. werd dus gestopt. meneer de politieagent zei dat hij geen meting had kunnen doen omdat ik 'opeens zonder reden het gas losliet', maar dat ik echt wel 150 ging in de 70. dat als hij een meting had kunnen doen, ik niet alleen mn rijbewijs kwijt was maar ook de auto had kunnen inleveren. en dan sta je daar, 200 km van huis, chauffeur zonder rijbewijs, klant die teveel gezopen heeft, en geen auto..
anyway, kwam er dus vanaf met een waarschuwing. heb me wel zo hard kapotgeschrokken dat ik sindsdien ook binnen de rijbewijsgrens blijf
je kunt ook te hard rijden zonder je rbw kwijt te raken. Ik rij max 30kmh te hard als de klant wil dat ik te hard rij.
Ja, dit inderdaad. Doelde er ook meer op dat ik als hiker uberhaupt nooit te hard ga (dus ook geen 30 te hard ). Maar als ik PC was en de klant vroeg het, dan zou ik idd max 160 op de teller rijden. Maar hoe zit het dan met boetes? Moet de klant dan tekenen dat hij ze betaalt ofzo?
Wat grappig, heb deze topicreeks nog nooit gezien.
Heb ook 3-4 jaar voor easyway als hiker en privechauffeur gereden. Echt een van de betere bijbaantjes die ik heb gehad!
Vooral in de tijd dat ik veel ritjes voor Athlon in Nijmegen moest rijden best wat leuke EasyWay collega's leren kennen
Vind het nog steeds jammer dat ik er niet meer kan werken (uitgestudeerd, baan enzo )
Ben jaloers op jullie!
Enige negatieve wat ik over Easyway te zeggen heb is dat ze me hard hebben genaaid met die slipcursus die toen beloofd werd. Had het laatste jaar superveel gereden, en dan zeggen ze me doodleuk: nee, je hebt niet genoeg ritjes gedaan dit jaar! Dus oppassen daarmee
"The likelihood of being stuck behind a car in a curve is directly proportional to the funfactor of the curve."
Heb ook 3-4 jaar voor easyway als hiker en privechauffeur gereden. Echt een van de betere bijbaantjes die ik heb gehad!
Vooral in de tijd dat ik veel ritjes voor Athlon in Nijmegen moest rijden best wat leuke EasyWay collega's leren kennen
Vind het nog steeds jammer dat ik er niet meer kan werken (uitgestudeerd, baan enzo )
Ben jaloers op jullie!
Enige negatieve wat ik over Easyway te zeggen heb is dat ze me hard hebben genaaid met die slipcursus die toen beloofd werd. Had het laatste jaar superveel gereden, en dan zeggen ze me doodleuk: nee, je hebt niet genoeg ritjes gedaan dit jaar! Dus oppassen daarmee
Zijn ze mee gestopt met aanbieden. Ik werk er niet meer sinds februari dit jaar, maar ik heb hem ergens in 2011 nog mee kunnen pakken.
Ja, dit inderdaad. Doelde er ook meer op dat ik als hiker uberhaupt nooit te hard ga (dus ook geen 30 te hard ). Maar als ik PC was en de klant vroeg het, dan zou ik idd max 160 op de teller rijden. Maar hoe zit het dan met boetes? Moet de klant dan tekenen dat hij ze betaalt ofzo?
Ik geloof het wel. Dan moet je dat op je ritbon schrijven.. Alleen je zit alleen met een maximum snelheid zonder dat je een punt krijgt op je rijbewijs geloof ik.. Dus daar moet je wel rekening mee houden.
Ja, dit inderdaad. Doelde er ook meer op dat ik als hiker uberhaupt nooit te hard ga (dus ook geen 30 te hard ). Maar als ik PC was en de klant vroeg het, dan zou ik idd max 160 op de teller rijden. Maar hoe zit het dan met boetes? Moet de klant dan tekenen dat hij ze betaalt ofzo?
Ja klopt. Bij opmerkingen op de ritbon schrijf je gewoon "In opdracht van klant harder dan toegestaan gereden", en dan tekent de klant de ritbon af. Heb je jezelf ook weer gevrijwaard.
Is het binnen de kom in een 30 zone +20 joh? Nou, dan heb ik nog een tip plaats voor de politie. Heeft het hele dorp volgende week geen rijbewijs meer.
Op dinsdag 23 oktober 2012 15:26 schreef S-RS het volgende: Even mailen. Ook even de afmetingen er bij vermelden, kiezen zij wel een dag uit adhv je beschikbaarheid.
De afmetingen mailen?
Waarheen emailen we dan? Nog nooit een mail gestuurd
Op dinsdag 23 oktober 2012 15:23 schreef S-RS het volgende: Is het binnen de kom in een 30 zone +20 joh? Nou, dan heb ik nog een tip plaats voor de politie. Heeft het hele dorp volgende week geen rijbewijs meer.
Doorgaande wegen mogen geen 30km/h zone zijn, als dat wel zo is dan mag de politie niet handhaven. Maak je maar geen zorgen in dat boerendorp van je
Ik zal ff "mijn afmetingen" mailen. Kijken of ze het doen voor 26cm.
Maar eff serieus. Gewoon een van die lui mailen, heb ik ook al meerdere malen gedaan als ik langdurig geen werk had. En daarbij kun je je afmetingen achterwege laten hoor
Maar eff serieus. Gewoon een van die lui mailen, heb ik ook al meerdere malen gedaan als ik langdurig geen werk had. En daarbij kun je je afmetingen achterwege laten hoor
Ja, ze hoopten dat ze die foto niet nog een keer hoefden te zien dus gaven ze hem maar werk om hem tevreden te houden maar vooral om die walgelijke foto's voor zichzelf te houden.
Op dinsdag 23 oktober 2012 15:52 schreef joppie_saus het volgende: Ja, ze hoopten dat ze die foto niet nog een keer hoefden te zien dus gaven ze hem maar werk om hem tevreden te houden maar vooral om die walgelijke foto's voor zichzelf te houden.
Och och kiek dan! Niels Holgersson laat zich ook weer zien!
Door die foto moest jij met een roeiboot daar naar binnen roeien, zo nat was alles.
Weer een gevalletje goeie communicatie van EW... Kom ik vanochtend om 08:30 bij het ophaaladres voor die Vectra zonder verzekering. Zegt die kerel, uuuh die auto kan helemaal niet rijden, heb je geen trailer? Dus ik zag m'n eerste lange rit al weer als sneeuw voor de zon verdwijnen. Uiteindelijk hebben ze iets aan de versnellingsbak gedaan en kon ik wel op pad, over de verzekering is niet meer gesproken... Ben ik net een half uur onderweg naar wiuwerd, blijft die automaat in z'n 5 hangen. No way dat die automaat weer normaal ging doen, dus toen maar de overige 140km in z'n 5 gereden
Heb ook 3-4 jaar voor easyway als hiker en privechauffeur gereden. Echt een van de betere bijbaantjes die ik heb gehad!
Vooral in de tijd dat ik veel ritjes voor Athlon in Nijmegen moest rijden best wat leuke EasyWay collega's leren kennen
Vind het nog steeds jammer dat ik er niet meer kan werken (uitgestudeerd, baan enzo )
Ben jaloers op jullie!
Enige negatieve wat ik over Easyway te zeggen heb is dat ze me hard hebben genaaid met die slipcursus die toen beloofd werd. Had het laatste jaar superveel gereden, en dan zeggen ze me doodleuk: nee, je hebt niet genoeg ritjes gedaan dit jaar! Dus oppassen daarmee
Oh dan kan jij me misschien wel vertellen wat je fijner vond: hiker of pc.
Die slipcursusbelofte is echt ruk. Je had daar 50 ritten voor nodig of zo? Had die 50 ritten allang gedaan maar nooit wat aangeboden gekregen qua slipcursus. Kort daarna werd ie ook afgeschaft.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
slipcursus vond ik een beetje gay. leerde er niks nieuws :p
en wat betreft puntenshit met te hard rijden; heb geen beginnersrijbewijs dus dat is de issue niet. maar idd, een aantekening omdat je +40 ofzo reed is ook niet chill.
als een klant vraagt harder te rijden vraag ik meestal hoelaat ie ergens wil zijn en dan zorg ik daarvoor, binnen de rijbewijsgrenzen. als ie gewoon zegt 'knallen' dan gewoon tegen rijbewijsgrens. binnen bebouwde kom rij ik overigens nooit te hard. ook niet als een klant bij rood licht zegt 'pak m maar', dat doe ik ook niet.
schrijf t meestal ook niet op de ritbon, ga er wel vanuit dat als ze dan boetes krijgen ze ook niet gaan zeuren. zou wel heel erg gay zijn als ze t dan nog opsturen.. beetje kwestie van wederzijds vertrouwen.
Maar wat gebeurt er nou als je bij een aanrijding betrokken bent en er wordt aangetoond dat jij bijv. 30 km te hard reed? Dan ben je toch de lul, ook al is de aanrijding misschien niet jouw schuld?
EW maar eens gemaild of ik nu in januari weer aan de slag kan. Moet tzt maar even mailen kreeg ik te horen, dan wordt er gekeken of er vacatures open staan. Ik zie wel wat ik kan verwachten...
@S-RS, zal wel weer het tot de categorie 'afwegingen maken tbv het leasebudget' behoren.
Op dinsdag 23 oktober 2012 21:13 schreef S-RS het volgende: Tegenwoordig moet je een intelligentie test doen. Beter ga je even solliciteren bij de C1000 ofzo...
Zegt de Hbo'er die intelligentietest nog niet eens goed kan schrijven.
Op dinsdag 23 oktober 2012 21:11 schreef RTS91 het volgende: EW maar eens gemaild of ik nu in januari weer aan de slag kan. Moet tzt maar even mailen kreeg ik te horen, dan wordt er gekeken of er vacatures open staan. Ik zie wel wat ik kan verwachten...
Ik nok hem in januari, kan je mijn plekje overnemen
Hoewel ik wel in februari op stage ga, eens kijken hoe ik dat ga regelen. Wel gewoon in Nederland en ook maar 4 dagen per week, maar die 5e dag moet ik wel verplichte dingen volgen op school..
In heb in Februari dus ook stage. Zit nog te twijfelen wel of niet uitschrijven... Heb wel gewoon 5 dagen per week stage, maar alleen de dagen in het weekend beschikbaar vinden ze vast niet genoeg
Ik ook niet nee, wil wel gewoon lekker blijven hiken als ik weer klaar ben met stage lopen. Voel er weinig voor om PC te worden (ben 23, dus te oud voor hiker in principe). Ik zal wel kijken of ik die vrijdag af en toe mee kan pakken (maar dat zal wel niet in de praktijk) en sowieso in het weekend beschikbaar staan en dan merk ik het wel.
Oh dan kan jij me misschien wel vertellen wat je fijner vond: hiker of pc.
Die slipcursusbelofte is echt ruk. Je had daar 50 ritten voor nodig of zo? Had die 50 ritten allang gedaan maar nooit wat aangeboden gekregen qua slipcursus. Kort daarna werd ie ook afgeschaft.
Ik vond het eigenlijk allebei leuk. Heeft allebei voor- en nadelen...
Hiker: Heb je wat meer vrijheid, het boeit niet wat je doet zolang die auto maar van A naar B komt (liefst voor sluitingstijd maar zelfs daar valt soms wat te regelen).
PC: Meestal eigenlijk nog ontspannener, vaak iets leukere auto's om te rijden, en in de regel veel vrije tijd waar je in een stad bent en zelf mag wten wat je doet, vaak ook met de auto tot je beschikking. Had ik tenminste vaak, moest ik iemand naar een meeting rijden of een etentje ofzo, en dan ergens de tijd verdoen tot klant weer opgehaald wil worden. Soms mocht ik ook met de klant mee en dan gewoon mee-eten.
Het hangt er vooral een beetje vanaf of je goed kan rijden met passagier, daar heb je wel een andere rijstijl voor nodig dan als hiker. Maar als je het leuk vindt om iemand ind e auto te hebben die soms nog eens wat interessants te vertellen heeft, is PC wel gezelliger. Ik vond het allebei leuk.
Leukste rit die ik ooit heb gehad: Een klant opgehaald, en hem naar Denemarken gereden. Daar had hij een paar meetings en zijn we 3 dagen door Denemarken getoerd. Een keer werd ik zelfs uitgenodigd om met hem en zijn zakencontact daar mee uit eten te gaan En bij een bekende van hem gelogeerd een van de nachten, supervet. Op de terugweg heeft de klant zelfs de halve rit gereden, want we wilden snel naar huis Ik vroeg me weleens af, of zulke ritten vaker voorkomen, of dati k echt geluk had?
"The likelihood of being stuck behind a car in a curve is directly proportional to the funfactor of the curve."
ik denk dat je echt geluk had. heb hooguit eens een klant gehad die ik naar het vliegveld moest rijden, hij me daar aangekomen 100 euro on mn schoot wierp en zei 'benzinegeld, hou de auto maar en kom me over een week weer hier ophalen'
Whuut, ik heb het beide nog nooit gehad, een weekje een auto houden lijkt mij ook super :-).
Vanmorgen om 06:00 een ritje gehad, zou in een e-klasse zijn, bleek uiteindelijk een gloednieuwe gl-klasse te zijn. Klant ging gewoon voorin zitten ("geen zin om te werken") zij hij. ^^
morgenochtend een klant weg brengen om vervolgens twee transporten te doen, een fiat doblo en een toyota aygo. wel lekker verdienen!
Op woensdag 24 oktober 2012 10:17 schreef DrSnuggle het volgende: Whuut, ik heb het beide nog nooit gehad, een weekje een auto houden lijkt mij ook super :-).
Vanmorgen om 06:00 een ritje gehad, zou in een e-klasse zijn, bleek uiteindelijk een gloednieuwe gl-klasse te zijn. Klant ging gewoon voorin zitten ("geen zin om te werken") zij hij. ^^
morgenochtend een klant weg brengen om vervolgens twee transporten te doen, een fiat doblo en een toyota aygo. wel lekker verdienen!
Op woensdag 24 oktober 2012 12:04 schreef mothergoose het volgende: een weekje auto houden klinkt leuk maar is best kut als je in het centrum woont en je geen vergunning hebt..
Dan zou ik hem lekker in de woonwijk bij mijn ouders parkeren . Wel vet dat Denemarken tripje, heb ik ook nog nooit gehad.
Over hiker vs. PC. Ik heb het ook beiden gedaan en ik vind PC zoveel leuker en flexibeler. Over het algemeen is er als PC meer werk. Het is afwisselender, maar vooral het contact met anderen is iets wat ik echt miste als hiker. Bovendien kom je vaak in het buitenland, ben de laatste tijd vaak naar Belgie en Duitsland gegaan. Vooral Duitsland is heerlijk als je een paar uur moet wachten en even op zoek gaat naar een wegrestaurant aan de Autobahn. Je kunt daarnaast ook nog eens ingezet worden bij projecten bij leuke evenementen als valetparker etc. Al met al geef ik dus de voorkeur aan PC, niet in de laatste plaats vanwege de stabielere inkomsten.
Echt een heerlijk apparaat, had alles wat je maar nodig hebt, behalve de 'adaptive cruise control', daarmee 'volg' je zeg maar je voorganger qua snelheid, maar hij vond het de 1500 euro niet waard. Verder had de auto flippers die totaal overbodig waren, 1 keer onderweg mee gespeeld maar totaal nutteloos vind ik.
Ik heb een keer een auto met adaptive cruise control gereden en dat is echt bizar Maar best chill als je er aan bent gewend denk ik, vooral in files schijnt het een uitkomst te zijn
Ik heb overigens ook aangegeven PC te willen worden, volgens mij in april. Nooit meer wat van gehoord...
Op woensdag 24 oktober 2012 15:46 schreef Viezze het volgende: Ik heb een keer een auto met adaptive cruise control gereden en dat is echt bizar Maar best chill als je er aan bent gewend denk ik, vooral in files schijnt het een uitkomst te zijn
Ik heb overigens ook aangegeven PC te willen worden, volgens mij in april. Nooit meer wat van gehoord...
ACC is inderdaad in de file heel fijn, heb het van de zomer in de nieuwe BMW 3 serie getest. Je moet het echter niet in de bebouwde kom gebruiken, haha. Als auto's afslaan kun je zelf namelijk beter inschatten wanneer je moet afremmen en wanneer je weer door kan rijden.
Lekker hoor die bandenwissels, ik ben weer thuis Was daar om de afgesproken tijd is die knakker niet thuis. In overleg met EW totaal half uur gewacht, maar hij kwam maar niet. Toen maar weer naar huis gegaan
Ik vond het eigenlijk allebei leuk. Heeft allebei voor- en nadelen...
Hiker: Heb je wat meer vrijheid, het boeit niet wat je doet zolang die auto maar van A naar B komt (liefst voor sluitingstijd maar zelfs daar valt soms wat te regelen).
PC: Meestal eigenlijk nog ontspannener, vaak iets leukere auto's om te rijden, en in de regel veel vrije tijd waar je in een stad bent en zelf mag wten wat je doet, vaak ook met de auto tot je beschikking. Had ik tenminste vaak, moest ik iemand naar een meeting rijden of een etentje ofzo, en dan ergens de tijd verdoen tot klant weer opgehaald wil worden. Soms mocht ik ook met de klant mee en dan gewoon mee-eten.
Het hangt er vooral een beetje vanaf of je goed kan rijden met passagier, daar heb je wel een andere rijstijl voor nodig dan als hiker. Maar als je het leuk vindt om iemand ind e auto te hebben die soms nog eens wat interessants te vertellen heeft, is PC wel gezelliger. Ik vond het allebei leuk.
Leukste rit die ik ooit heb gehad: Een klant opgehaald, en hem naar Denemarken gereden. Daar had hij een paar meetings en zijn we 3 dagen door Denemarken getoerd. Een keer werd ik zelfs uitgenodigd om met hem en zijn zakencontact daar mee uit eten te gaan En bij een bekende van hem gelogeerd een van de nachten, supervet. Op de terugweg heeft de klant zelfs de halve rit gereden, want we wilden snel naar huis Ik vroeg me weleens af, of zulke ritten vaker voorkomen, of dati k echt geluk had?
Daar noem je toch wel een paar mooie punten, iemand in de auto hebben die nog eens wat te vertellen heeft, veel vrije tijd, etc.
Natuurlijk ook een mooie bijkomstigheid als je eens (al is het maar één keer) zo'n leuke rit hebt. Ik ga denk ik EW maar eens contacten hierover. Ben voor morgen ook wéér niet gebeld.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Daar noem je toch wel een paar mooie punten, iemand in de auto hebben die nog eens wat te vertellen heeft, veel vrije tijd, etc.
Natuurlijk ook een mooie bijkomstigheid als je eens (al is het maar één keer) zo'n leuke rit hebt. Ik ga denk ik EW maar eens contacten hierover. Ben voor morgen ook wéér niet gebeld.
Over dat gezellig gesprekje hebben met de klant, de meeste klanten willen een chauffeur zodat zij stil achterin kunnen gaan werken, 9 van de 10 keer praat ik maar maximaal 10 minuten met de klant. Tenzij je uiteraard de after dinner service hebt, die zijn het gezelligst, heeft natuurlijk ook een rede.
Edit: niet gelukt volgens mij, ik doe denk ik iets verkeerd, ik heb de foto's via mn ipad geupload naar dropbox en daarna de link tussen [img] en [/img] gedaan, dat klopt toch?
[ Bericht 33% gewijzigd door DrSnuggle op 24-10-2012 22:40:51 ]
Ik heb de Photobucket app. Dan hoef je alleen nog ff de url hier te plakken.
edit;
Dat is btw een Mercedes GLK, geen GL Maar ook lekker
Zucht, je hebt gelijk, ik weet het ook allemaal niet meer met al die verschillende types, maar dit is dus de kleinere versie. En net wat je zegt, alsnog lekker.
Over dat gezellig gesprekje hebben met de klant, de meeste klanten willen een chauffeur zodat zij stil achterin kunnen gaan werken, 9 van de 10 keer praat ik maar maximaal 10 minuten met de klant. Tenzij je uiteraard de after dinner service hebt, die zijn het gezelligst, heeft natuurlijk ook een rede.
Ja, oké. Dat is natuurlijk de keerzijde. Nou ja, met de feestdagen op komst? Waarschijnlijk weer een hoop borrels en diners.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
De klant van vandaag vond ik echt een toffe peer. (Mag ik dat zeggen?? ^^) Ging voorin zitten en gezellig praten, het is een zeer slimme man met een hele hoge functie, maar toch vriendelijk en rustig en niet zo gestressed, wat je ook vaak mee maakt. Achteraf nog een tientje fooi gekregen, waarop ik hem nog bedankte voor de gezelligheid.
Provincie Groningen is idd een god vergeten afgelegen tering zooi. Echt, ik vind het 10x niks net zoals heel Friesland. Maar de stad Groningen, geen woord daarover. Beste studenten stad die er is!
Op woensdag 24 oktober 2012 21:21 schreef S-RS het volgende: Provincie Groningen is idd een god vergeten afgelegen tering zooi. Echt, ik vind het 10x niks net zoals heel Friesland. Maar de stad Groningen, geen woord daarover. Beste studenten stad die er is!
Precies, ten noorden, oosten en westen van stad moet je niet willen wonen, maar Groningen is de mooiste stad van Nederland.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2012 21:35:26 ]
Op woensdag 24 oktober 2012 22:42 schreef Panthera. het volgende: Waar rijd je dan in Gelderland? A50 neem ik aan? A12 is helemaal niet mooi namelijk vind ik.
Ik vind vooral Arnhem binnenrijden vanuit het zuiden mooi, met de stad tegen de heuvels.
Dan heb je ook wel het mooiste deel van arnhem te pakken want verder is het een lelijke stinkstad
De A50 inderdaad, ik vind dat altijd een mooi stuk tussen de bossen door. Zeker als je een afrit neemt en je mountainbike of racefiets van de auto af haalt en een lekker stuk gaat trappen
Dan heb je ook wel het mooiste deel van arnhem te pakken want verder is het een lelijke stinkstad
De Rijnkade is best mooi en uitgaan is ook prima te doen in Arnhem, maar er zijn ook lelijke stukken inderdaad.
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 22:57 schreef S-RS het volgende: De A50 inderdaad, ik vind dat altijd een mooi stuk tussen de bossen door. Zeker als je een afrit neemt en je mountainbike of racefiets van de auto af haalt en een lekker stuk gaat trappen
Op woensdag 24 oktober 2012 23:10 schreef Irritatie100 het volgende: Ik kwam vanmiddag nog langs het Gelredome, wat een graflelijk stadion zeg... Hopen dat onze nieuwe Kuip totaal niet op dat ding gaat lijken
Dat is nog het mooiste stukje Arnhem-Zuid overigens
Over dat gezellig gesprekje hebben met de klant, de meeste klanten willen een chauffeur zodat zij stil achterin kunnen gaan werken, 9 van de 10 keer praat ik maar maximaal 10 minuten met de klant. Tenzij je uiteraard de after dinner service hebt, die zijn het gezelligst, heeft natuurlijk ook een rede.
Nou ja, als je een paar keer dezelfde persoon moet rijden en hij werkt achteirn de auto, dan leer je ze vaak alsnog wel een beetje kennen. Heb al best wat nuttige dingen van ze geleerd. Als ze zelf auto rijden en jij een beetje fatsoenlijk rijdt (niet remmen op de snelweg en alsnog snel zijn bijv.) dan waarderen de meesten dat ook wel
Wat jullie allemaal schrijven over 1 dag beschikbaar zijn in 2 weken en dan niet gebeld worden... Ik heb een keer een hele zomer ELKE dag beschikbaar gestaan, en alsnog NIETS te doen gehad die zomer(vakantie). Heb ze weleens gebeld, zeiden ze gewoon: "ja, het is zomertijd, veel vakantie, weinig te doen, sorry". Had gelukkig nog 2 andere bijbaantjes, maar was er niet echt blij mee! Dus dan valt 1 dag niet meteen iets te doen krijgen nog wel mee!
"The likelihood of being stuck behind a car in a curve is directly proportional to the funfactor of the curve."
4 ritten al gekregen voor morgen. Arnhem-Almere in een Avensis, Almere-Joure-Almere in een Megane en een Passat en dan nog Hilversum-Barneveld in een Civic. Prima te doen
Lees eerst even de OP door, daar staat meer info. Als je daarna nog specifieke vragen hebt, kan je ze alsnog stellen.
Ik doelde meer op het gesprek zelf, of daar nog specifieke dingen verwacht/gevraagd worden waar je rekening mee kan houden. De rijtest moet wel goedkomen, ik heb wat dat betreft genoeg vertrouwen in mijn eigen stuurmanskunsten.
Ik doelde meer op het gesprek zelf, of daar nog specifieke dingen verwacht/gevraagd worden waar je rekening mee kan houden. De rijtest moet wel goedkomen, ik heb wat dat betreft genoeg vertrouwen in mijn eigen stuurmanskunsten.
Wat ze vragen in het gesprek kan ik me niet meer herinneren. Je krijgt eerst de uitleg over hoe en wat, dan de rijtest, en dan 'echte' sollicitatie als ik het goed heb. Maar verdere details, nah.
edit: wat Joppie zegt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Deel 1 is een IQ-test, als je die haalt moet een aantal rekensommetjes met tijd maken, dan een lesje afstanden inschatten en vervolgens 'raad de schade', waarbij je een flinke deuk te zien krijgt en dan de herstelprijs moet schatten.
In deel 2 ga je met je medesollicitant een aantal gesprekken oefenen, waarbij de ene de rol van hiker speelt en de ander de rol van klant/berijder. Eén van de twee moet dan de ongelooflijke klootzak gaan uithangen, en de hiker moet dan rustig blijven en het gesprek tot goed einde brengen. Cursusje anger-management dus.
Ik doelde meer op het gesprek zelf, of daar nog specifieke dingen verwacht/gevraagd worden waar je rekening mee kan houden. De rijtest moet wel goedkomen, ik heb wat dat betreft genoeg vertrouwen in mijn eigen stuurmanskunsten.
Stelt allemaal niet zoveel voor, je krijgt eerst een korte presentatie, daarna een rijtest van een uurtje. En daarna als je dat gehaald hebt, een lange presentatie over de gang van zaken tijdens je werkzaamheden.
Niet zo spannend, gewoon lief lachen en ja knikken...
De sollicitatie stelt niet heel veel voor, je zit waarschijnlijk in een groepje sollicitanten en je begint met een presentatie waarin zij wat over het bedrijf vertellen enzo, daarna ga je met je groepje en de instructeur een rondje rijden (goed voorbereiden), en dan ben je aangenomen.
Zojuist moest ik een fiat doblo naar een bekend postorderbedrijf brengen. Degene die de auto aannam vond ik best wel een mierenneuker! Vroeg ze aan mij of ik elke veeg op de plastic bumpers heb opgeschreven en dat de bijrijdersstoel vies is. Mens, tuurlijk is dat ding vies, de auto word gebruikt en een posttas op de bijrijdersstoel kan enige 'viezigheid' afgeven. Toppunt vond ik dat er een krik in de auto moest liggen anders wilde ze de auto niet aannemen omdat ze een boete van 250 euro kon krijgen! Toen vertelde ik haar dat het niet mijn verantwoordelijkheid is of er wel of geen krik in ligt en dat wij er eigenlijk nooit op letten.
Zo, mijn irritatie is eruit, nu op naar een toyota aygo.
Ja, toen ik te laat op het afleveradres door verslapen was voor een wissel. Kerel begon te miepen over dat ik een dag voor niks gewerkt had omdat hij allemaal facturen moest sturen om zijn verloren tijd te compenseren Kom ik later terug bij het leasebedrijf, had die kerel daar al heen gebeld om zijn onvrede te uiten. Man van het leasebedrijf had die kerel al even lang en breed uitgelachen, en dag later reed ik weer voor hun..
Echt kwaad niet. Heb wel een keer een hele discussie gehad met iemand over schade. De man vond dat een deukje in een auto met 2000km op de teller niet opgeschreven moest worden, en dat was voor het bedrijf waarvoor je Easyway moet bellen na controle. Minstens een kwartier moeten praten voor de handtekening en alleen als ik hem beloofde dat ik zou getuigen over de grootte van de schade als er een grote rekening zou komen.
Verder nog wel eens door miscommunicaties tussen bedrijf en persoon, EW en bedrijf etc, maar niet echt kwaad op mij ofzo.
Ongeveer hetzelfde wat Panthera hierboven zegt, maar bij mij werd de persoon in kwestie wel kwaad. Toen ik de auto kwam ophalen was een andere EW'er al bezig met een andere auto. De man was al flink geïrriteerd tegen die jongen, dus ik zag de bui al hangen. Bij mij werd ie echt boos en ik moest maar allemaal mensen bellen en zo. Uiteindelijk na 20 minuten een handtekening gekregen, maar moest er wel allemaal opmerkingen bij zetten.
Sommige mensen begrijpen echt niet dat je die schade noteert om jezelf in zekerheid te stellen, niet om de berijder nadelig te beoordelen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Dat van schade snappen ze wel vaker niet. Hoe vaak ik al wel niet heb moeten uitleggen dat die schadecontrole puur is om mijzelf in te dekken voor eventuele schade's, ongelooflijk
Ik heb ook wel eens gehad dat iemand getekend had en even met het formulier naar binnen ging om een kopietje te maken, waarna ik hem terugkreeg met de volgende tekst er op geschreven: 'deukjes zijn marginaal, stelt niets voor'.
Om zulke lui kan ik zooooo boos worden. Als je niet wil dat ik ze op schrijf, was dan zuiniger op je auto geweest en had hem niet zo afgeragt. Als die dan ook nog smerig, ongewassen en een lege tank heeft hem ik echt moeite om me in te houden.
Nee, wedstrijden doe ik niet. Zit ook niet bij een club ofzo, geen zin in verplichtingen. Ik doe of deed eigenlijk wel regelmatig veldtoertochten zowel op de racefiets als met de mountainbike en dat vond ik altijd wel tof om te doen. Maar dat doe ik de laatste 2 jaar ook niet meer, ging altijd met m'n vader maar die heeft het veel te druk met z'n werk. En ik heb geen zin om alleen te gaan.
Op donderdag 25 oktober 2012 16:12 schreef LeTourdeFrance het volgende: Ik heb ook wel eens gehad dat iemand getekend had en even met het formulier naar binnen ging om een kopietje te maken, waarna ik hem terugkreeg met de volgende tekst er op geschreven: 'deukjes zijn marginaal, stelt niets voor'.
Wat heb je toen gedaan? Ik zou daar wel pissig over zijn.
Raar beleid eigenlijk dat de mensen die niet kunnen rijden wel werk krijgen en de echte coureurs hier zonder werk zitten
Ik kan bij selektvracht praktisch altijd rijden eigenlijk als ik wil... Misschien een 2e baantje nemen om je tijd op te vullen als ze niks voor je hebben.
Hebben jullie de klant wel eens het transportformulier gemaild? Vandaag moest ik een auto afleveren op een privéadres maar die mevrouw had geen kopieermogelijkheid (of gewoon geen zin) in huis. Dus zei ik dat ik het formulier wel zou mailen. Heb dit al een paar keer eerder gedaan (wel alleen bij privéadressen natuurlijk).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op donderdag 25 oktober 2012 21:09 schreef Hojdhopper het volgende: Hebben jullie de klant wel eens het transportformulier gemaild? Vandaag moest ik een auto afleveren op een privéadres maar die mevrouw had geen kopieermogelijkheid (of gewoon geen zin) in huis. Dus zei ik dat ik het formulier wel zou mailen. Heb dit al een paar keer eerder gedaan (wel alleen bij privéadressen natuurlijk).
Ik ook, vaak ter plekke ofwel een foto gewhatsappt of gemaild, ofwel met de app "camscanner" als pdf gemaild.
Vanaf volgende week een nieuwe kamer, in een huis waar 2 van 3 andere bewoners PC zijn bij EW. Dat wordt dus volop patsen wie de dikste bak op de oprit zet.
Op donderdag 25 oktober 2012 21:41 schreef Dimitri_ het volgende: Vanaf volgende week een nieuwe kamer, in een huis waar 2 van 3 andere bewoners PC zijn bij EW. Dat wordt dus volop patsen wie de dikste bak op de oprit zet.
Op donderdag 25 oktober 2012 16:43 schreef S-RS het volgende: Om zulke lui kan ik zooooo boos worden. Als je niet wil dat ik ze op schrijf, was dan zuiniger op je auto geweest en had hem niet zo afgeragt. Als die dan ook nog smerig, ongewassen en een lege tank heeft hem ik echt moeite om me in te houden.
[..]
Doe je ook mountainbiken of alleen wielrennen?
Maar de vraag is, doe jij ook mountainbiken? Want dan zal ik mijn verhikel weer eens in het vet zetten en dan gaan we even een dagje
Sportievelingen hier! Ikzelf het ook een mountainbike en racefiets, maar alleen voor de hobby en af en toe een tocht mee fietsen. Mountainbiken in de omgeving van arnhem is echt geweldig, mocht je weer eens gaan fietsen daar, dan moet je de auto bij paviljoen Posbank neerzetten en van daaruit gaan rondfietsen.
Op donderdag 25 oktober 2012 16:43 schreef S-RS het volgende: Om zulke lui kan ik zooooo boos worden. Als je niet wil dat ik ze op schrijf, was dan zuiniger op je auto geweest en had hem niet zo afgeragt. Als die dan ook nog smerig, ongewassen en een lege tank heeft hem ik echt moeite om me in te houden.
[..]
Nee, wedstrijden doe ik niet. Zit ook niet bij een club ofzo, geen zin in verplichtingen. Ik doe of deed eigenlijk wel regelmatig veldtoertochten zowel op de racefiets als met de mountainbike en dat vond ik altijd wel tof om te doen. Maar dat doe ik de laatste 2 jaar ook niet meer, ging altijd met m'n vader maar die heeft het veel te druk met z'n werk. En ik heb geen zin om alleen te gaan.
Doe je ook mountainbiken of alleen wielrennen?
Alleen wielrennen, en inderdaad gwen wedstrijden. Daar moet je zoveel voor doen en laten, dat wordt het niet. Meestal gewoon met één of een paar vrienden een rondje maken als het lekker weer is.
Nou, BPM betaal je sowieso niet meer over een auto die al op Nederlands kenteken staat. Wel betaal je veilingkosten en meer, zoals kentekenpapieren à 32 euro en als je pech hebt nieuwe sloten met sleutels. Maar dat rechtvaardigt nooit die 30k extra
Ik heb een keer een auto vlakbij Den Haag moeten ophalen, ik had de kentekenplaten al opgehaald en zou deze op de auto monteren en de auto daarna richting het oosten rijden. Bij aankomst ging het nog wel, werd wel redelijk ontvangen. Tot het moment dat hij ging zoeken naar een paar elastieken voor de platen. Hij liep richting de werkplaats dus ik dacht: ik blijf maar even staan. Toen kreeg ik al gelijk een geïrriteerd: 'Kom je nog mee of niet?' naar m'n hoofd geslingerd. Vervolgens ging ik de auto controleren, ik tilde de plank in de kofferbak op om te kijken naar een reservewiel, maar kon deze niet vinden. Later vroeg ik 'm om een handtekening, maar hij wilde eerst alles nog controleren. Hij reageerde uiterst gefrustreerd toen hij zag ik dat had aangegeven dat er geen reservewiel was. Bleek dat ding onder de auto in een speciale houder te zitten, had ik nog nooit meegemaakt. Hij viel flink tegen me uit en stelde dat ik mn werk niet goed deed
Verder nog nooit wat meegemaakt, altijd goed ontvangen in principe.
Kreeg net een lift van een oude man naar de halte postkantoor in Meerkerk. Dacht dat ie van AR was, maar die ouwe baas is daar geboren en getogen. Hij zei dat ie vaker een lift geeft als hij hikers ziet lopen. Die man is een held! Reed overigens in een volvo xc50 ofzo.
Ik ben ook een keer in Meerkerk door een wat oudere man in een Volvo naar de bushalte gebracht Zal dezelfde wel zijn dan
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 15:57 schreef joppie_saus het volgende: Nee inderdaad, heb dan toch de angst dat dat ding 's nachts wordt weggehaald door de persoon bij wie die in beslag genomen is.
Op vrijdag 26 oktober 2012 13:56 schreef Kevindinhinho het volgende: We zullen zien! Ben er best benieuwd naar! Kijken of het uit te houden is, zo'n anderhalf uur lang.
Easy, afgelopen weekend nog twee keer 1,5 uur erin gereden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Die Up! Is ook heel populair in de detachering. Veel van mijn collega's die overstappen naar detachering krijgen allemaal zo'n Up! Hiervoor was het een Aygo.
Alleen wielrennen, en inderdaad gwen wedstrijden. Daar moet je zoveel voor doen en laten, dat wordt het niet. Meestal gewoon met één of een paar vrienden een rondje maken als het lekker weer is.
Ah oké, zo doe ik het dus ook
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2012 11:57 schreef joppie_saus het volgende: Nou, BPM betaal je sowieso niet meer over een auto die al op Nederlands kenteken staat. Wel betaal je veilingkosten en meer, zoals kentekenpapieren à 32 euro en als je pech hebt nieuwe sloten met sleutels. Maar dat rechtvaardigt nooit die 30k extra
Enof die 30k wordt gerechtvaardigd. Dat is gewoon de marktwaarde, dat hij hem voor een prikkie heeft in kunnen kopen is gewoon geluk en lekker makkelijk winst pakken. Als jij een auto wint oid doe je hem toch ook niet voor een prikkie weg omdat je hem toevallig gratis hebt gekregen
Ik heb er wel eens over nagedacht ja, om ergens goedkoop iets op te scharrelen, op te knappen en te verpatsen. Helaas kun je dat maar drie keer doen want daarna moet je je inschrijven bij de KvK.